19
jul
Seneste opdatering: 19/7-13 kl. 1757
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Bretigny

Den nu løsladte norske nazist, morder og jødehader, Kristian “Varg” Vikernes, hvis kone havde købt fire lovlige salonrifler, – hun skal vel lave kaningryde eller stegte duer -, hånes i nordiske medier for at mene, at togulykken i Frankrig var en terrorhandling og ofrene blev plyndret af unge arabere. Det er nærliggende at tro, at hans forvirrede hjerne trods alt er er bedre til fransk end nordiske journalisters, men han bor der jo også.

Når et højhastighedstog (TGV) kører af sporet, er det dramatisk. Det har måske kørt lidt langsommere end 270 km/t forbi stationen i Bretigny, men alligevel. Der har ikke været en lignende ulykke i 25 år, og der havde ikke indtil forleden været en eneste dødsulykke med TGV tog, hvad der blandt andet skyldes deres særligt lange, stive og forstærkede skinner.

Om de døde blev plyndret af ‘jeunes’ eller ej, det udgav Le Point et hemmeligt papir fra direction centrale des CRS om i går eftermiddags. Redningsfolk på stedet siger det stik modsatte af alle politikerne, inklusiv transportministeren: Der var stenkastning mod redningsfolk af jeunes, og der var plyndringer af ofres ejendele, selv af dødsofres. Man kan jo vælge, hvem man tror mest på. Jeg ser ingen danske medier, der ikke har valgt franske politikeres version. The Local Fr bekræfter, at politikerne lyver: Thieves ’stole from victims of train crash’.

Ta inn hele skjermen 19.07.2013 114117

Frankrig må indse, at afsporingen oveni kan være en terrorhandling. Det er endda så højt prioriteret, at det er tilsat tre uafhængige undersøgelser af ulykken. I centrum af interessen er en fotoserie fra Le Figaro.

Skinner sidder sammen med blandt andet på ydersiden en skålkaldt cirelle, en svær jernplade der er fæstnet til hver skinne med to bolte i hver. Man kan se på skinnen, hvor jernpladen og boltene har siddet. Tre af fire bolte var løsnet og væk, så skinnerne ikke flugtede, og det regnes for så usandsynlig en hændelse, at en forbrydelse er mere sandsynlig end det modsatte ifølge eksperter og ingeniører fra SNCF, de franske statsbaner, der er interviewet her på Catastrophe ferroviaire à Bretigny : des scènes de vol et de caillassage ont bien eu lieu (masser af dokumentation – på fransk). Vi kommer til at høre mere om den ulykke, i al fald i franske medier. Gallaia Watch har oversat fra referatet fra CRS rapporten:

The train derailment at Brétigny-sur-Orge was a criminal act. At least that is what the CRS (riot police) report indicates. The report is in contradiction with what all government officials have said, and with the statements of the Red Cross and Emergency personnel. Le Point provides the details in an article dated July 18:

Did they want to hide a disturbing reality? Contrary to the official version broadcast by the political, police and hospital authorities, there were indeed scenes of theft and rock-throwing after the derailment of the Paris-Limoges train. Le Point has obtained the summary of events from July 10 – July 16 from the DCCRS (Direction centrale des compagnies républicaines de sécurité) in which one page is devoted to the security operations that were implemented by the CRS 37-Strasbourg who arrived from the Meaux barracks after the rail catastrophe.

The account from the CRS is not ambiguous. “Upon arriving, the CRS 37 had to push back certain individuals, who came from neighborhoods near-by, and who were interfering with the progression of the rescue vehicles by throwing projectiles at them,” notes the summary. A very different story from that given by the Red Cross and the SAMU (emergency medics) who affirm they saw “no aggression, and worked in a completely normal manner” at the Brétigny station. Yet the summary goes even further: “Some of the troublemakers had managed to seize the personal effects scattered on the ground or on the victims.” And finally: “The police then protected the scene of the accident to help the job of the investigators and the engineers and to insure the safety of the numerous visiting government leaders.” se videre på An Unambiguous Report

Læge: “Dette er ikke længere Frankrig” En kvindelige, praktiserende læge fra Belle de Mai i Marseille fortæller:

“I never imagined that in 2013 I would be kidnapped in an apartment surrounded by a dozen people demanding that I draw up a certificate of virginity for one of their daughters.”

…Several times, she explains that she notified the social services about the worst cases. But sometimes, faced with the reticence of some families, she admits she backpedalled. “I want to stay alive,” she says, admitting that she feels fear every day during her consultations. “You know, in this district, you’re no longer in the Republic.” …Since her arrival in Belle de Mai, Marie has learned to deal with violence, often verbal, sometimes physical. “At the start, they insistently demand prescriptions from you and then you’re faced with a Kalashnikov.”

When she is not the victim, Marie is the witness of this violence. “I am confronted with situations of sordid intra-familial violence, concerning abused children and kidnapped women,” she acknowledges. Thus she reveals the case of wives who have come directly from North Africa, not speaking any French, transformed into “slaves” by their husbands, who justify this treatment by their religion. “Most of them don’t confide directly. Sometimes, they come to see me without their husbands knowing. I learn that their passports have been confiscated and that some came to France against their will,” she specifies. Se det hele via Le Point.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Morani ya Simba

    For det første, er det muligt at myndighederne vil forsøge et coverup og kan arrestationen af den norske ekstremist være et bevidst forsøg på at aflede offentlighedens opmærksomhed? Et kort svar ville være ”Ja, det er fuldstændigt tænkeligt”. Det beviser naturligvis ikke at det er tilfældet.

    Angående de løse bolte og at det er usandsynligt at de er faldet ud, så er det ikke så simpelt. Lad os sige at sandsynligheden for at tre bolte falder ud i een kobling og at dette ikke bliver opdaget, er 0.000001. Dvs sige at sandsynligheden for at een kobling ikke har mistet tre bolte uden at dette er blevet opdaget, er 0,999999.

    Men lad os antage at der er ca. 10000 af disse koblinger. Så er sandsynligheden for at de alle er intakte 0.999999^10000 = 0.99 hvor ’^’ tegnet betyder ”opløftet i”. Disse tal er grebet ud af den blå luft men illustrerer at vi skulle forvente at miste eet TGV tog for hver 100 der kører.

    Det giver sig selv at sikkerheden er langt bedre da der har været millioner af kørsler uden dette problem. Men det illustrerer også at TGV tog har præcis samme sandsynlighedsproblemer som kendetegner fx. fly og atomkraftværker.

    Pointen er at selv MEGET sikre systemer, hvis de bruges millioner af gange (eller kontinuert), kan have katastrofal nedbrud selv om sandsynligheden for denne er meget, meget lav isoleret set. De konkrete tal kan variere men princippet er som at kaste ti terninger og vente på 10 seksere. Det er meget usandsynligt men hvis du har 100 mænd som hver kaster 10 terninger hvert 10. sekund (eller mere rationelt og økonomisk, har sat en computer til at gøre dette), vil det ske før eller siden. Det undrer mig iøvrigt meget at skinnerne ikke er svejset sammen men det skyldes måske at de skal have plads til at udvidde sig i varmt vejr???

    Min pointe er IKKE at det ikke er sabotage. Min pointe er at vi har brug for mere viden før vi ved det. Sandsynlighedsteori er det eneste område i matematikken hvor man kan stille et spørgsmål en gymnasieelev kan forstå princippet i og som en professor i matematik (dog nok ikke i netop sandsynlighedsteori), kan få galt i halsen. Det snyder i særlig grad intuition.

    Et relevant spørgsmål er fx. om det er et kendt problem i systemet at bolte springer og skal udskiftes. Hvis det ikke sker, ville det virke utroligt at tre bolte pludseligt springer (men igen ikke ”umuligt”. Hvis een bolt er brækket kan det øge belastningen på de andre så deres sandsynlighed for at knække stiger meget betydeligt.) Og at skinnerne ikke flugter KAN være årsag til ulykken. Det kan også være et resultat af ulykken da 2000 tons der ”flyver” over stålskinner har langt mere end rigelig kraft til at bøje dem.

    Jeg venter meget spændt på mere information om ulykken. Desværre har jeg ikke speciel tillid til at myndighederne ikke vil prioritere ”offentlig ro og orden” over at rapportere sandheden. Det kan meget vel være terror. Men bare det at ofre udplyndres bekræfter at Europa nu har to komplet uforenelige kulturer i sin midte.

  • “Ulykken skete nærmest midt på stationen, hvor toget Paris-Limoges ikke holder”

    Bretigny er vel en stærkt kulturberiget forstad til Paris?

    Og så kan man fortsætte Morani ya Simba sandsynlighedsregning og stille sig selv spørgsmålet om hvor det er mest sandsynligt at en islamisk togterroraktion vil foregå – I Bretigny eller ude på Lars tyndskids mark?

    • jep ! at dømme efter videoerne – de der typer, der altid stiller sig bag den interviewede person tyder på det.

  • Svend

    Som (poly)tekniker vil jeg indtil jeg ser boltestumper mm. fastholde at der er tale om dårlig vedligeholdelse – mange faktorer peger på det. Billede nummer 2 i Figaro serie viser at hullerne i lasken, det stykke jern hvormed skinnerne er boltet sammen, er blankslidte. Det tyder på at lasken har siddet løs i lang tid, og at boltene har siddet og raslet, når et tog er passeret Lige netop denne laske, der sidder i sporskiftet, er meget stærkt belastet af træk- trykpåvirkninger, der kan have forårsaget træthedsbrud i boltene. Så uden billeder af bolte, der klart viser tegn på afskruning, fastholder jeg min antagelse.

    Boltene sidder et meget ulilgængeligt sted, og jeg tror, at berigerne, deres evner taget i betragtning, ville have valgt et lettere sted.

    • Morani ya Simba

      Jeg er ikke polytekniker men “kun” anvendt matematiker og, på det nuværende grundlag tror jeg heller ikke det er sabotage. Der er også et andet aspekt. Det meste terror, inkl. “almindelig” “vise hvis territorie det er” ballade, er meget demonstrativ netop fordi det er ment som et signal til omverdenen.

      Men men, hvis der er nyt i sagen så bliver jeg måske klogere??

  • Nils

    Det var vel ikke et TGV-tog, men et almindeligt intercitytog. Svellerne, skinnerne og sporskiftet ser i øvrigt ud til at være noget gammelt merde, der trænger til vedligeholdelse.

    • lige den oplysning havde jeg fra danske medier, TV 2 var det vist, men det ligner det heller ikke på video og fotos.

      Nu gider jeg til gengæld ikke skrive det om. 🙂 Der kommer alligevel mere om det tog.

  • Torben S. Hansen

    Men lasken var kilet ned mellem to skinner i sporskiftet. Det ser meget underligt ud!

  • TGV-tog kører vel ikke gennem en lokalstation. Slet ikke for fuld fart.

    Og selv i Danmark, hvor jernbanerne vist ellers er blevet ret forsømt de seneste årtier, er skinnerne nu svejset sammen – tidligere var de lasket, hvilket gav den karakteristiske da-dong lyd.

    Så det peger i mine øjne på, at årsagen var nedslidt skinnemateriel.

    Men berigernes udplyndring er stadig bemærkelsesværdig – dog ikke for de gamle medier.