15
sep
Seneste opdatering: 15/9-14 kl. 2025
5 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Expressen er blandt meget andet – infantilt krænket over sit politiske nederlag

Trods en massiv kampagne fra alle andre partier, kultureliten og medierne fik Sverigedemokraterna (SD) et kanonvalg ved gårsdagens svenske valg. Som man kunne have forventet falder det ikke i de svenske mediers smag, at et parti, der er blevet forsøgt stigmatiseret på alle leder og kanter, alligevel opnår et bemærkelsesværdigt godt valgresultat. Expressen tager prisen og udkommer i dag med en forside, der med reference til SD’s vælgertilslutning har karakter af en gravskrift over Sverige. Vælgertilslutningen er imidlertid snarere en gravskrift over Sveriges medier som opinionsdannere, da det ikke lykkedes at skyde SD i sænk trods talrige forsøg fra de svenske mediers side. Expressen udkommer med gravskrift over Sverige efter SD ’s kanonvalg Ekstra Bladet: Svensk valg gik i sort. Drama mellem avis og politisk parti. Överhet och kvarsittare.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Bjovulf

    En 7.9 på Schyman-skalaen – symbolikken er ikke til at tage fejl af 😀

    Jordskalv skakar mellersta Sverige
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19538793.ab

    • Bjovulf

      SD störst i 95 valdistrikt

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19537164.ab

      – SD lockar väljare i periferin. Människor som lever långt ifrån politikens centrum, säger tidskriften Expos chefredaktör Daniel Poohl.

      [ Ja, eller også er det bare dig, der er en uvidende klaphat i en beskyttet “bolig”, DP? –
      og disse mennesker der bor ude i det multi-kulti-“paradis” for dig og dine selvgode venner – det I så letsindigt har påført dem uden nogensinde at spørge om lov … eller bare gide høre deres mening om 😉 ]

  • Nils

    Det var også det første jeg tænkte, da jeg så Ex-pressen eller om det nu var Kvällsposten i Lidl i dag: Alletiders dummeste og lammeste avisforside. Det så så heller ikke ud som om folk i 21,1-by købte så mange af dem.

    Næste tanke: Hvor sigende at tallet i al sin foreløbighed uden tvivl er forkert, og at natredaktøren har anvendt det alligevel. En forkert faktaoplysning stolt bragt frem på avisens fineste plads, der så i øvrigt er sort som et gravmæle. Hvis mon?