11
nov
Seneste opdatering: 12/11-14 kl. 2014
42 kommentarer - Tryk for at kommentere!

og snart risikerer de selv at falde i den.”

Lars Hedegaard er her der og alle vegne. Forleden bekendtgjorde han, at han til det kommende folketingsvalg stiller op som løsgænger i den store Nordsjællands Storkreds, og så sent som i lørdag trykte selveste Politiken en hæderlig portrætartikel. Han er også bogaktuel. Herunder et citat fra ‘Der var et yndigt land’, en 344 sider lang ‘beretning om truslen mod Danmark’ han har skrevet sammen med Mogens Camre og Ole Hasselbalch. Udgives af Den Danske Forenings Forlag, en af de kommende dage.

“I sit berømte værk fra 1919 om Politik som erhverv opstillede den tyske sociolog Max Weber en distinktion mellem ‘hensigtsetik’ og ‘ansvarsetik’. Hidtil har de danske politikere konsekvent henholdt sig til deres gode hensigter, når det gjaldt masseindvandringen og den påfølgende islamisering og samfundsopløsning. Konsekvenserne vil de ikke vedkende sig, for det var jo ikke det, de ville. De vill det gode og kan ikke stå til ansvar for, at konsekvenserne blev ganske anderledes end hvad de havde bildt befolkningen og måske dem selv – ind.

Men så let vil Weber ikke lade dem slippe. Politikerne må stå til ansvar for de forudsigelige konsekvenser af deres handlinger. Det samme gælder jo også for almindelige forbrydere, der står i en retssal. Politikerne kan måske undskylde sig med, at de ikke kunne forudsige konsekvenserne, da de i 1983 slog porten op for masseindvandringen af vildt fremmede – hvoraf mange ikke ville os noget godt. I dag kender de følgerne og alligevel fortsætter de.

Også de embedsmænd, der villigt implementerer politikernes beslutninger, og den presse, der lyver, skjuler og bortforklarer, pådrager sig et ansvar. Siden rettergangen i Nürnberg efter 2. Verdenskrig kan folk i de offentlige kontorer, i ansvarsfulde stillinger på universiteterne eller i retsvæsenet ikke undskylde sig med, at de blot fulgte ordrer eller implementerede den rådende retsorden – hvor umenneskelig og ødelæggende den end måtte være.

De har gravet en grav for det danske folk, og snart risikerer de selv at falde i den. Sådan ser det måske ikke ud i dag. Men som Galileo Galilei citeres for at have sagt, efter at den katolske inkvisition i 1633 havde tvunget ham til at afsværge, at Jorden bevæger sig om Solen: ‘Eppur si muove’ – alligevel bevæger den sig.” (s. 343f) Gengivet m tilladelse fra Uriasposten

Nu er det bare at vente

Da jeg gik min aftenrunde med hunden og lod den møde alle de smukke hunhunde i kvarteret. Min hund er ikke racist, hvis de lugter godt er han ligeglad med racen. Mens de mødtes havde jeg god tid til at tænkte jeg på de svenske blogs Westerholm,Arnstberg og Gunnar Sandelin, Cornucopia og Marika Formgren. De og måske 15 andre er spydspidsen i debatten om det der er ved at ske i Sverige. Det er skribenter fra det meste af det politiske spektrum.

MSM har ladet sig hægte  af, og underminerer yderligere deres troværdighed. ‘Ansvarlige  politikere’ vil ikke have ansvaret, og ‘ledende’ medier vil ikke være ledende i noget som helst. Moderaterne er ved at vælge overklassestockholmeren Kinberg Batra, og signalerer at de vil fortsætte med at være en del af problemet- Svensk borgerlighet utan krismedvetande. Hun ved ikke, hvad hun går ind til. Jeg tænker på Ceaucescu, der står der på balkonen med åbne polypper i al evighed i 1989. (min 2:45), når jeg tænker på den stockholmerlite, der har mistet kontakten med virkeligheden.

Jeg så Sverige for mig som et hus, der bliver demoleret af amatører. Vi ved ikke hvornår, det ramler, vi ved ikke hvilket hjørne, der giver efter først, og vi ved ikke hvor huset vil lægge sig, men processen er selvkørende nu, det er bare at vente. Alkoholikere kan have  6-7 alvorlige tilstande samtidigt. Hvilken der slår dem ihjel, eller om flere samspiller, kan være svært at fastslå når døden er indtruffet. Det hedder da et ‘multipelt organsvigt’, det som Westerholm kalder et ’stystemkollaps’ på det sociale niveau.

Én ting, er jeg desværre ret sikker på. Dette fører til krig i Sverige, hvad enten det varer én eller tre generationer. Ingen kan forsikre dig, det ikke gør. De kan kun sige, det er en ond og grim betragtning, og det er en ringe fremtidsforsikring for deres børn. Jeg kan være ligeglad, jeg har givet et kvalificeret bud, der ikke har haft andre  interessenter end min samvittighed. Dette sagt til danskere og nordmænd, alle betingelser for en katastrofe er allerede til stede i Sverige.

Historien kommer att hedra Sverige, skriver en af systemets propagandister idag. Det skal han skrive, uanset hvad han tror, ellers ryger løncheck’en. Mig minder han om denne pragtoptagelse af Margaret Honecker på DDR’s 60 års dag i 2009. Fortabt i sine illusioners labyrint ligesom de herrer, der føder ham. Endnu taler Sverige om Pippi og og queer-teori, men oh la la, gryden simrer, hvornår er suppen kogt ind?

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • mb

    Sverige: «Hen» tas med i svensk ordbok

    Det kjønnsnøytrale pronomenet «hen» blir tatt med i neste opplag av Svenska Adakademiens ordliste over det svenske språket.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hen-tas-med-i-svensk-ordbok-76 52557.html

  • Ördög

    Attention, attention, Achtung! Först ska vi allesamman beundra och jubla över den “antirasistiska dagordning” i tio punkter som Per Wirtén lägger fram! Hip hip hurra!

    http://www.dagensarena.se/magasinetarena/antirasistisk-dagordning-ett- forslag-i-tio-punkter/

    Och därefter ska vi skratta hånfullt och känna vämjelse ända in våra antirasistiska hjärterötter över de tio sjukaste motionerna som SD lagt fram i år! Fy fy fy!

    http://www.dagensarena.se/innehall/sds-sjukaste-motioner-hela-listan/

    • Ördög, gode gamle dage. Godt du kommer forbi af og til.

      Fortsätt identifiera rasistiska stereotyper. Små mjuka tecknade figurer hänger samman med gamla maktordningar. Att granska Tintin, godispåsar eller Shakespeares karaktärer är inte “fel” frågor – som vi ibland får höra. Glöm aldrig Edward Said. Vi behöver en … två … tre … nya Orientalism varje månad.

      HA HA HA 🙂

  • Mats (Malmo)

    Steen, länken Arnstad leder till Arnstberg och Sandelin – vilket Du nog vill, men då är ju namnet på länken helt fel person. Arnstad?
    Hälsn/Mats

    • ja,for Helvede, tak

  • Hans01

    “Én ting, er jeg desværre ret sikker på. Dette fører til krig i Sverige, hvad enten det varer én eller tre generationer.”

    Hvad skal de føre krig med?. Sverige er afbevæbnet ligesom DK. Som alle andre diktatur stater i historien.

  • Varmt Konservativ (kr) / Stay Ahead

    Johan Westerholm har en intressant iakttagelse i sin text “Ett mörkt decennium”:

    “Fredrik Virtanen, i likhet med Anders Lindberg på Aftonbladets Ledarredaktion, är ett gott exempel på vänsterns tankemodell. Tyvärr. Han menar att

    ‘När den förment goda, bildade offentliga borgerligheten godkänner rasistiska partiers åsikter går det verkligen åt ­helvete, det är då proppen går ur. 13 procent är ingenting, det blir lätt 25 procent när övriga högern blir medlöpare.’

    Som om det nu bara är inom borgerligheten som rekryteringsgrunden finns. Att Virtanen har sin journalistiska bas inom kultur- och nöjesjournalistiken på Södermalm blir uppenbart varje gång han luftar sina åsikter. Hans kontakter med bygg- och transportarbetare inskränker sig sannolikt till ett absolut minimum. Dessa får se sig utkonkurrerade av importerad arbetskraft…”

    Är det helt enkelt så att Baader-Meinhof-ligans politiska gren och resten av den grova organiserade vänstern målmedvetet driver Sverige i allt snabbare takt mot systemkollaps och lika målmedvetet driver upp stödet för SD i syfte att kunna naziststämpla halva svenska folket (“borgerligheten”) och rättfärdiga ett kuppartat bolsjevik-islamistiskt maktövertagande och fritt spelrum för IS’ stormtrupper?

    Kanske, mycket tyder i alla fall på att de numera anser själva “vitheten” vara borgerlig.

    http://ledarsidorna.se/2014/11/ett-morkt-decennium/

  • Arne von Kappelgaard

    @ Svend Andersen

    Som jeg har advokeret for i flere år, overfor de mennesker som er uenig i den politik som DK har kørt siden 1983. Bliv medlem af en skytteforening. Der kan du så, efter 2 års medlemsskab få våbentilladelse, hvis du har ren straffeattest. Jeg har våbentilladelse til pistol, salon riffel,til blankvåben og mine 5.5mm kraftige luftrifler er registreret.
    Et er så at have våbene, men man skal også gøre sig bevidst, om man er klar til at trykke af, når konfrontationen med de ikke-vestlige indvandrer kommer. Den kommer på et tidspunkt, spørgsmålet er bare hvornår.
    Som gammel FN-soldat må jeg sige, at tilværelsen ved fronten kræver skarpskytter.Er man skytte, så er det ikke nok bare at have tilladelse og våbene i skabet, du er også nød til at holde dig selv i god fysisk stand. Dyrk en eller anden form for sport. Jeg løber og går til fægtning. Løb kan dyrkes uanset hvor du på et givet befinder dig. Det er bare noget løbekluns + et par gode sko.
    SÅ KOM I GANG !

    ET FJELD KAN SPRÆNGES OG TVINGES KAN EN ELV, MEN ALDRIG KAN ET FOLK FORGÅ, DER IKKE VIL DET SELV.

    • Svend Andersen

      Enig. Jagttegn, check. Registrerede haglvåben, check. Haglpatroner, check. Riffeltilladelse, check. Patroner, check. Medlem af jagtforening, check. Medlem af skytteforening, check. Træner regelmæssigt, check.

      Kom så igang!, alle I andre hundehoveder og hængerøve. 🙂

    • Morten – – –

      Vil I bruge jagtvåben på så umoralsk en måde? Katastrofalt. Udansk. Var jeg administrator, røg jeres indlæg ud, inden nogen nåede at se så beskæmmende en udmelding på min blog.

      Betroede våben! Det er det mest æreløse – i ordets egentlige forstand – jeg har hørt.

      – – –

      • intetnavntak

        Det er dig der er udansk.
        At være Dansk er at være i stand til at tilpasse sig nye udfordringer, det er der for vores nation er så gammel.

        Hvis du vil have globaliserings kommunisme, så flyt til et hvilket som helst andet land.. PÅ HELE JORDEN.

        Så fat det menneske.

        • Morten – – –

          “[…] tilpasse sig nye udfordringer”, nå hedder det sådan? – Ja, internetsider er taknemmelige.

          – – –

        • intetnavntak

          Vi er vidner til en invasion, metoderne brugt er relativt nye. Fjenden er parlamentet som tror de repræsenterer folket. Men i virkeligheden har intentioner om at udskifte os som målgruppe.

          Invasionen i europæisk kontekst er ikke ny, de mere moderate lande har altid haft svært ved at styre folkemasserne. Resultatet er et natur-resource rigt europa som blive stille og roligt fyldt op alt imens krige udbryder om kampene til de resterende resourcer.

          Dette er grundlaget for EUSSR, alle der sidder ved magten i det apparat burde vide hvad de laver nu. Ikke benægte krig men STARTE krig.

          HVAD MED FOR HELVEDE AT STOPPE INDVANDRINGEN MORTEN.

        • Morten – – –

          Kære intetnavntak

          Det ER vælgerne, der har sammensat Folketinget. Nogle af dem har sågar med åbne øjne og helt bevidst stemt på et parti som Det Radikale Venstre. Andre desuden personligt på Zenia Stampe. Og Marianne Jelved. Vi er ikke et enigt og solidarisk folk i den forstand, som mange forudsætter, når de forestiller sig “det danske folks vrede” ude i en fremtid.

          Det er meget tydeligt, at det, der trænges er bevidstgørelse gennem en fortsat kommunikation, der kan overbevise. I forhold til oplysning går det fremad, selvom det stadig går tilbage for os (det banker ind med muslimer, herunder mange, hvis opholdsgrundlag, du og jeg ikke aner noget om – det kan jeg se hver dag). Pia Kjærsgaard har sagt om Mogens Glistrup, at han ikke fremmede, men forsinkede den debat, som befolkningen, og adskillige politikere, gradvist var modnedes til. Fordi ingen ville associeres med hans sprogbrug. Helt enkelt.

          Så kan der være andre aspekter af bramfrihed, det medgiver jeg. Men dårlig kommunikation er i det lange løb i modpartens favør. Og dårlige opfordringer ligeså.

          Der er i vores situation ikke andet for, end at sidde på vore hænder og overveje de farbare veje, der er for reel handlen. Og dem ser vi ikke, hvis vi hidser os op med alle mulige fantasier, der dybest set bare skal fungere som ventil for det indre overtryk. Tænk! I stedet for at forfalde til opiumsfantasier om hævn og “retsopgør”. Vi er de få, og vi kan ikke stille nogen “til regnskab”. Nogensinde.

          – – –

        • Morten, husk også en væsentlig ting: Opinionen er massivt med os og mod politikerne. Et stort problem er, al folk ganske enkelt ikke stemmer nok efter deres meninger på dette område

        • Morten – – –

          Ja,Steen. Forhåbentlig er det sådan, selvom det ikke er helt entydigt. Der skal jo “være plads til os alle sammen” siger vi traditionelt.

          Så hvis man vil udnytte det potentiale, skal man gøre det muligt for folk at vælge at orientere sig anderledes i valglokalet. Ikke mange vil identificeres med halvskøre, jagtgeværbevæbnede fustre. Tværtimod. Det er lykkedes modparten at tage pippet fra mange med den meningsundertrykkelse, der har været fremherskende i mange år. Jeg føler det personligt fornedrende at lade mig manipulere til at tale “indebrændt” i trods. Det er at forære den selvgode elite den sejr, den så sikkert regner med.

          Jeg er ikke så generøs som Arne von Kappelgaard, der danser efter Venstrefløjens pibe – og samtidig griner godt i skægget. – Mens “den progressive lærer” lader hans indlæg være dagens lektie.

          – – –

      • Svend Andersen

        Morten: jeg har intet sted sagt, at jeg ønsker at begynde at skyde løs på andre mennesker. Men skulle vi komme til at opleve borgerkrigslignende tilstande her til lands, vil jeg gerne kunne forsvare mig og mine kære. Altså om nødvendigt kunne uskadeliggøre eventuelle agressorer, hvilket ikke er det samme som at dræbe dem.

        Jeg er opdraget med Gandhi’s tanker om ikke-vold, og dem følger jeg stadig. Gandhi siger udtrykkeligt, at det at dræbe med kærlighed (altså himsa, vold) for at undgå en endnu større vold, moralsk er højerestående end “kujonens ikke-vold” (ahimsa), altså passivt at acceptere voldens hærgen.

        For alt for mange vesterlændinge er tolerance overfor intolerance og direkte vold desværre “kujonens ikke-vold” – politisk korrekthed er blot et fint udtryk for fejhed.

        Den norske filosof Arne Næss har skrevet adskillige fremragende bøger om Gandhi, b.a. Gandhis politiske etikk (Oslo: Tanum, 1955) sammen med Johan Galtung. Desværre læses sådanne bøger af meget få i vore dage.

        • Morten – – –

          Kvalificeret ikke-vold er at evne volden, men afstå fra den. Det er ganske rigtigt ikke det samme som hjælpeløshed. En hjælpeløs person kan ikke vælge at være ikke-voldelig, fordi vedkommende ikke har det frie valg.

          Det er da et meget godt budskab. Og bedre end at opfordre til at misbruge det løfte, man giver, når man overtager et jagtgevær.

          Hvorfor ikke bare tale konceptuelt om selvforsvar, i stedet for at foreslå uhæderlighed? Det sidste demoraliserer, og det fremmer ikke vores budskab. Folk som mistror vores moral bliver ikke overbevist af, at vi bekræfter de værste fordomme om os. Hvad finder den, der søger, hvis han går ind på vores kommentarspor?

          – – –

        • Svend Andersen

          Morten, når man besidder jagtvåben skal man overholde jagtlov, våbenlov m.m. – altså være en lovlydig borger. Punktum.

          Man afgiver ikke et “løfte” – det er ikke præsten i kirken, der udsteder jagttegn.

        • Morten – – –

          Jo, man afgiver reelt et løfte, endskønt det naturligvis ikke er udtalt. Den forholdsvis udbredte ret til at besidde jagtvåben er en tradition vi gudskelov endnu har, der beror på, at man kan stole på, at vi kun bruger dem egentligt. Den tradition skal man være tro mod og hæge om.

          At man bliver straffet, hvis man begår kriminalitet er en anden sag. Det er ikke det aspekt, der er det væsentlige. Det regner jeg i virkeligheden med, at du inderst inde forstår, så derfor holder jeg her.

          – – –

  • Torben Snarup Hansen

    Svar til Svend og Arne.

    I 1940 invaderede den tyske Wehrmacht Frankrig, som måtte kapitulere. En interessante detalje var her, at den franske side havde flere kampvogne end tyskerne. Få år forinden havde en fransk officer (og veteran fra Første Verdenskrig) Charles de Gaulle foreslået sine overordnede at omorganisere hæren, så kampvognsenhederne kunne angribe særskilt – præcis som den tyske invasion kom til at forløbe i 1940. Ideen blev afvist. Dertil kom en udbredt defaitisme og pacifisme. Da Frankrig og Storbritannien i september 1939 havde erklæret krig mod Tyskland, protesterede det franske kommunistparti – styret af Stalin, som var Hitlers allierede. En af parolerne var: Franske soldater skulle ikke “dø for Danzig”.

    Morale: Det er ikke nok at have krigere, der vil kæmpe for fædreland og frihed. Hvordan bliver de organiseret og anført, og især: Hvordan bliver de MOTIVEREDE? Her foreligger en gigantisk opgave, der skal løses før div. overvejelser om fysiske våben.

    Det vil huskes, at de mange norske teenagere på Utøya passivt afventede at blive nedslagtet af den nu verdensberømte psykopat. Hvad var det, de – og især drengene – manglede? Buddha citeres for følgende udtalelse: De voksne skal vise børnene verden! De myrdede børn på den lille norske ø var groft forsømte ofre for multikulti-illusionen og den pacifisme, statslige institutioner og medier udspyer over samfundet.

    I dag findes i Danmark titusinder af personer, som erkender truslen fra den ikke-vestlige herrefolksideologi. De kunne ganske let – med overskuelige udgifter for den enkelte – organisere en landsdækkende tv-kanal med saglig og relevant nyhedsformidling som alternativ til skodstationerne. Men de gør det ikke. Ingen vil påtage sig ledelse og ansvar for at sætte et alternativ i søen. Derfor tror masser af seere stadig på skodmedier og skoduniversiteter.

    • intetnavntak

      Forkert, at lave en TV kanal med bedre-end-Lorry landsdækkende tv er vi allerede op i tocifret million beløb.

      For det andet tager det tid vi nu ikke har, for at se på det positivt. Så har i haft jeres chance. Det er til ABB folk, dog med mindre nazi tone. Vi er vel nordmænd.

      “Hvordan bliver de MOTIVEREDE? Her foreligger en gigantisk opgave” En forudsætning for at være nationalist er at de har motivationen til at redde nationerne. Den del er altså gjordt for lang tid siden.

    • Svend Andersen

      Torben, mine indlæg overstående var blot en personlig stillingtagen til kakafonien af stemmer, som fordømmer islamisk vold, men som ikke vil gøre noget aktivt for at stoppe den.

      Jeg prøver såmænd bare at forholde mig til, hvad der er “retfærd” (dharma) for en fri borger i vore dages samfundsopløsende tendenser.

    • Ja, Utøya er et studie i vores moralske afvæbnethed. I Normandiet var der 3 Sherman Tanks om en Tiger. To til at blive skudt i smadder, en til at eliminere Tigeren. Hvis norske drenge havde tænkt sådan om operettepsykotikeren Breivik.

    • Peter Buch

      Nu kan der vel hævdes at der er et utal af årsager til blot udvalgte elendigheder i vor tid.
      Jeg vil mene den offentlige sektors størrelse er en af de væsentlige.

      Indkomstskatten indføres med statsskatteloven i 1903
      Før indkomstskattens indførelse i 1903 fik staten i overvejende grad sine indtægter gennem beskatning af
      landbrugets jord og fra told, der var lagt på al indførsel. Man havde tidligere i nødsituationer forsøgt at bskatte pengeindtægter, men det havde vist sig at være for vanskeligt, idet der ikke var den fornødne administrative kompetence til at få det til at fungere. Omkring systemskiftet i 1901 opstod imidletid et fornyet politisk pres for at indføre indkomstskat. Et af målene med at skaffe staten indtægter gennem ind-
      komstbeskatning var bl.a. at få sænket tolden for at få gang i byerhverv og handel…
      http://www.skm.dk/media/112481/skatteberegningsreglerne100aar.pdf

      Efter starten i 1920erne bor flertallet i byer i Danmark. Alt andet lige er det et brud i historiens gang.

      Indkomstskat, selskabsskat, ejendomsskat og skat på det ene og det andet er og bliver for mig at anse som en uting, der generelt set, ikke alene blandt alt det andet der kan nævnes imod forekomsten, i den grad formindsker personligt ansvar til fordel for alle og enhver, der kan få netop deres isme begunstiget.

      Mastodonten man er op imod, såfremt man argumenterer imod det generelle systems argumentatorisk positivt fremhævede baggrunde og given sig udtryk i virkeligheden, er alene nok for stor en modstander for mange.

      Du har helt ret i der kun skal relativt få midler og liden orgnisering til før et højtkvalificeret alternativ til massemedier og andre indoktrineringsanstalters underlødige tidsspilde kan skabes. Men, jeg tror, desværre få i starten vil være interesserede.

      wikipedia.org/wiki/Danmarks_historie_%281901-1945%29

  • Arne von Kappelgaard

    @ Morten

    Jeg tvivler ikke på, at du nok har gået i skole, men du skilter ikke ligefrem med det, så man kan have sine tvivl!
    Det er i viljen, at folket har sin eksistens. En vilje til at forsvare det man har kært, viljen til at være dansk.

    Du hører tilsyneladende til de danskere, der lader sig bruge som dørmåtte fra herboende muslimer. Usselryg.
    Der er nu i mange år disket op med plusord som kulturberigelse, fredelig sameksistens og den fremmede, er en ven du ikke har mødt endnu. Men virkeligheden har tegnet sig helt anderledes negativt. Her kan man med rette sige, at ”kendskab gi´r fjendskab.”
    Min venligheds bank er løbet tør, jeg gider ikke mere, når det drejer som om ikke-vestlige flygtninge/indvandrere (altså muslimer).
    Jeg hører til den generation, som vores statsminister ved sidste nytårstale kaldte for “knogle-generationen”, de mennesker, der hver dag i et langt liv har sat penge ind på velfærdsstatens konto, og som ikke har haft tid til at kræve ind, bliver nu straffet. Der er tilsyneladende ingen smalle steder når det drejer sig om udefra kommende, der aldrig har bidraget til dette samfund, som år efter år bliver ødelagt.
    At man så ovenikøbet har givet dem retskrav på en bolig, efter et halvt år efter bevilget asyl, er en hån mod de etniske danskere. Vores egne kan ikke engang få noget.

    ET FJELD KAN SPRÆNGES OG TVINGES KAN EN ELV, MEN ALDRIG KAN ET FOLK FORGÅ, DER IKKE VIL DET SELV.

    • Morten – – –

      Jo, jeg har gået i mange former for skole.

      En dansker er en mand, man kan betro et jagtgevær, uden at han skyder hverken sin kone, sig selv, eller sin nabo.

      Jeg gør mit for at standse indvandringen. Du gør det modsatte, forhåbentlig dig selv uafvidende. Hvis jeg var islamist, ville jeg betale dig for at skrive som du gør. Du har lige leveret den bedste ammunition, som tænkes kan, til de samfundsorienteringslærere, der skaber Pernille’r. Og lærer vores børn, at der findes masser af små breivik’er i svøb på den “ekstreme højrefløj”. – Så her er noget, man skal holde sig langt væk fra, det forstår børnene godt.

      Opfordring til misbrug af jagtvåben! Hold da kæft … Alle Danmarks mange jægere græmmes, når de hører den slags.

      – – –

      • Morten – – –

        Det lange af det korte er, at når man erhverver et jagtvåben, så har man afgivet et løfte, som det skal kunne forventes, at en dansk mand kan overholde.

        – – –

  • Arne von Kappelgaard

    @ Morten

    Enten udtaler jeg mig på et mangelfuldt dansk, eller også er du ikke i stand til at læse en klartekst. Jeg tror det sidste er tilfældet.Jeg har de tilladelser jeg har, fordi jeg hverken har skudt kone eller nabo.
    Jeg omgås våben i skytteforening, som tidligere værnepligtig og som FN-soldat. Så knyt med dit kællingesnak. Og NEJ, jeg har ikke opfordret til misbrug af jagtvåben. Jeg har sagt, at man skal holde sine færdigheder ved lige. Det er en fandens til forskel.
    Jeg skrev: “Et er så at have våbene, men man skal også gøre sig bevidst, om man er klar til at trykke af, når konfrontationen med de ikke-vestlige indvandrer kommer.”

    Den kommer på et tidspunkt, spørgsmålet er bare hvornår. Når man er soldat, skal man også gøre sig ting klart, inden kampen.
    Kender du egentlig betydningen af de tre F: Find, Fikser og Færdiggør, Lokaliser, Identificer, Likvider.
    Ingen ved hvornår konfrontationen kommer – 5-15 eller 20 år – men at den kommer, er der vist ingen tvivl om. Så alle dine moralske sure opstød, hold dem venligst for dig selv. Dine prokurator kneb med at stemple dem der er uenige med dig, som “ekstrem højfløj”, siger mere om dig end mig.

    Jeg klandrer ikke min kritiker
    for jeg må tilstå med skam
    at hvis jeg var ham og han var mig
    så var det mig, der misundte ham.

    ET FJELD KAN SPRÆNGES OG TVINGES KAN EN ELV, MEN ALDRIG KAN ET FOLK FORGÅ, DER IKKE VIL DET SELV.

  • Morten – – –

    Du taler om uegentlige motiver til at afskaffe sig jagtvåben. Det er der ingen, der er i tvivl om. Dette er intet jagtforum. Og du taler ikke om jagt. Det ved vi alle sammen godt, og det vil din kommunikation blive bedømt på.

    Jeg omtaler ikke nogen som ekstrem højrefløj. Det skulle citationstegnene sige med al ønske tydelighed.

    Du bringer jagtvåben ind i en debat på en debatside. Det er en gave til min modpart, og det kritiserer jeg dig for !

    – – –

    • Svend Andersen

      Buddhas kriger: en både moderne og militant buddhist

      “Den danske lama Ole Nydahl mener, at vi i Danmark har været for dovne i forhold til islam, og han taler for, at unge danske mænd melder sig til Hjemmeværnet, så vi kan være klar til at løse kommende problemer med fast hånd.”

    • Svend Andersen
    • Svend Andersen

      Et lidt ældre interview, stadig relevant: “Buddha møder Holger Danske”
      http://www.trykkefrihed.dk/buddha-moder-holger-danske.htm

    • Morten – – –

      afskaffe sig = skaffe sig

      – – –

  • Arne von Kappelgaard

    @ Morten

    ”Si vis pacem, para bellum”

    Morten besidder ensidighedens nådegave, men burde forholde sig til de faktiske kendsgerninger.
    Hvis udviklingen fortsætter som den har gjort de sidste 40 år, så er der kun den nødtvungne vej tilbage: Det private iniativ.

    Slut herfra.

  • Hans01

    Det kan godt være der er mange våben omkring, disse våben er registrerede samt boltet i våbenskabe osv. I tilfælde af den mindste form for konflikt eller katastrofe vil disse våben blive indsamlet af ordensmagten som 1st prioritet.

    Det så man lige inden 2 WW, hvor politiet samlede samtlige registrerede våben ind, så befolkningen ikke kunne forsvare sig selv, eller DK for den sag skyld da invasionen kom, få måneder senere.

    Da tornadoen “Katrina” var forbi det sydlige Amerika for nogle år tilbage, var det første myndighederne iværksatte var ikke nødhjælp, nej det var indsamling af alle registrerede våben.

    Eftersom det jo kun er ordenlige mennesker der registrerere våben, havde man sikret at kun politiet og de kriminelle kunne forsvare sig selv og sine egendele.

  • Robert R

    Til dig der har skrevet, nu er det bare at vente.

    Du skriver, at det uundgåeligt vil komme til krig! Du skriver også at du kan være ligeglad!

    Jeg er ikke ligeglad selv om jeg ikke kommer til at opleve kollapset, eller kommer til at opleve det som gammel.
    Analysen er jeg enig i, det kommer til at gå galt, ikke kun i Sverige men andre steder også, i Frankrig vil det også gå galt og efterhånden også andre steder.

    Det er dybest set kun et spørgsmål om tid. Jeg tror konfrontationen vil komme før vi bryder os om det, og som konservativt tænkende menneske bekymrer jeg mig også for mine børn og børnebørn og de generationer, som kommer efter dem.
    Jeg er sikker på, at der bliver tale om en gradvis eskalering og et bud på en større konflikt bliver nok om 30-40 år, men der kommer mange episoder, voksende i intensitet, inden da.

    Vores generation vil være den første i meget lang tid, som lever et helt liv uden krig. Det er jeg desværre sikker på ikke kommer til at gælde for mine børn og børnebørns Danmark, og det er helt og holdent vores generations skyld. Vi har tilladt en hovedløs indvandring som er dømt til at skabe et ufredeligt Danmark. Fremtidens Danskere med lyst hår og blå øjne kommer med rette til at forbande os, vi ødelagde på bare en enkelt generation hvad 30-40 generationer før havde bygget op.
    Sverige og Frankrig bliver generalprøven.

    • LarsS

      Én generation valgte at sætte al den frihed og kapital, som de ti forudgående siden 1789 havde knoklet i sved og tårer for at opnå, over styr.

      Og ikke nok med det! Den samme generation vil gå i graven fede, rige, mætte og efterladende en lodseplads af socialt og økonomisk sammenbrud til deres børn, børnebørn og tip-tip-tip-tip børn.

      Krig og elendig bliver arven for de uskyldige unge mennesker som i morgendagen skal overtage resterne fra den mest uansvarlige og forkælede generation, verdenshistorien nogensinde har mødt.

      Despoterne fra de seneste to verdenskrige sloges om territorier, magt og gengældelse.

      Idioterne fra efterkrigstiden fik fred, frihed, rigdom og lighed – men kunne ikke administrere det!

      Og jeg tilhører den generation!

    • Morten – – –

      Gid jeg var lige så optimistisk som jer!

      I tror på, at vores identitet og bevidsthed om egne rødder vil være så intakt, at vi kan kæmpe for bevarelsen af den 30 – 40 år ude i tiden. Så meget tro kan jeg ikke mobilisere. Jeg ser ikke, at Opgørets Dag kommer. Jeg ser, at vi slumrer ind, rodløse og uvidende om, hvem vi er og var. Om få tiår er de generationer, der ikke først og fremmest var præget af indvandring og “integration/inklusion”, og som derfor er vore vigtigste kulturbærere og overleverere, borte. Fraværet af dem kommer som en tyv om natten. Og til den tid vil al vores snak om Danmark Før blive set på som oldinges sentimentale pludren om “de gode gamle dage”. Et sunkent Atlantis, en “guldalder”, som ingen kan danne sig begreb om alligevel.

      Hvis vi skal reagere, skal det være imod vor kulturs igangværende indslumren, før noget som helst andet.

      – – –

  • Det er mig, der har skrevet. Læs igen;

    Jeg kan være ligeglad

    med at de synes

    det er en ond og grim betragtning

    at Sverige går imod krig i en eller anden fremtid. At de gør, er jeg ikke ligeglad med