6
dec
Seneste opdatering: 6/12-14 kl. 1505
49 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Indspilning i fuld skærm 06-12-2014 121343

I de tre måneder mellem sidste og næste valg, vil 45.000 have søgt asyl i Sverige, flere end i Danmark, Norge og Finland på et helt år.

De autoriserede medieeksperter mener, at næste valgresultat bliver nogenlunde det samme som ved seneste valg. Jeg mener, der er nogle uberegnelige faktorer, der langt fra gør det sikkert. Man kan sige, at valgdeltagelsen nok vil blive mindre, det er det hele.

For det første er SD shamet så grundigt i så mange år, at folk skal over en psykologisk barriere for at stemme på dem. Denne gang har de frygtsomme set, at 800.000 andre har turdet stemme  SD, måske baner disse vej for et helt uvist antal nye SD stemmer. Folk kan ikke lide at være de første.

For det andet udfordrer de syv partier SD på deres kerneområde netop på et tidspunkt hvor indvandringen er maksimal, kommunerne sukker under presset, velfærden barberes, asylsystemet går mod kollaps, unge svenskere ikke kan få bolig eller arbejde i Sverige og der ikke er andet i horisonten end nye hundredetusinder asylsøgere. I de tre måneder mellem sidste og næste valg, vil 45.000 have søgt asyl i Sverige, flere end i Danmark, Norge og Finland på et helt år.

Man har set i Riksdagsdebatterne, at Sverigedemokraterne er skrappe på områdets fakta, hvor de syv partier har været forskånet for debat i så mange år, at de henfalder til floskler, følelsesudbrud og den evige moralisering af det politiske. Idag kalder også Löfvén også SD for ‘fascister’, hvad der som bekendt bare betyder “dumme skiderikker.” De kender ikke nøgletallene, eller også vil de ikke nævne dem, fordi de er for kompromitterende. Det bør være en taberstrategi. Hvad hvis SD bliver større end Moderaterna, er de så stadig ‘fascister’?

Hvis dette er, hvad de vil klare sig igennem på, at hentyde til SD’s fortid for over 19 år siden, inden formand Mikael Jansson blev valgt, så bliver det tre lange måneder for de syv partier. Dette valg bliver  i høj grad et spørgsmål om, hvorvidt svenske vælgere tør tro deres egne øjne, eller den efterhånden temmelig rustne propagandamaskine. Svaret på det er ren hasard for de syv partier at foruddiskontere, alt hvad man hidtil ser fra syvpartiet, er en yderligere forkludring af problemet. Kan de virkelig kludre SD op over 20 procent? Kommer de nogensinde ned fra det træ, de er klatret op i? Efter regeringskaoset: SD nära 18 procent. (Målingen er kun citeret i to andre svenske medier, DN har endda flettet den ind i en reportage med en anden rubrik. Virkelig smart. Store danske medier refererer den.)

Om islam og den spanske borgerkrig

Af Torben -s. Hansen, historiker

Japan angreb Pearl Harbour d. 7. december 1941. USA’s præsident Roosevelt gik straks til pressen med følgende budskab: “Japan er et fredeligt land!” Det gjorde han selvfølgelig ikke. USA blev omstillet til en gigantisk krigsmaskine, der bar hovedbyrden i tilintetgørelse af både Japan og Tyskland.

Efter 9 / 11 var præsident Bush’ budskab, at islam betyder fred. Det spor har Vestens politikere fulgt. De nægter stadig at erkende, at Vesten er i krig med islam. Og derfor VIL de ikke vide noget om islamiseringen og jihadideologien. Det samme gælder toneangivende medier plus en million skodforskere på universiteterne. Alle messer: Boko Haram har intet at gøre med islam, Hamas har intet at gøre med islam, al Qaeda har intet at gøre med islam, Islamisk Stat har intet at gøre med islam. Taleban har intet at gøre med islam o.s.v.

I Danmark er Venstre nået et par centimeter i retning af realistisk politik – og vil måske dreje på nogle små konventionsknapper om jihadister uden dansk statsborgerskab. Og eks-Villy Søvndal sagde, at imamerne kan skrubbe ad helvede til. Men ellers er intet sket i de forløbne 13 år. Tror politikerne, at truslen snart går væk?

Hvad nu, hvis den stadig ikke vil forsvinde? Findes problemet i forankringen i Vestens sædvane og hele kultur, som er anti-kriminel og derfor ikke fatter kriminalitet som paradigme, grundholdning og højeste ideal?

I et kommentarspor på 180 grader blev jeg inspireret til at sammenfatte noget ultrakort skriv om disse emner. Det kommer her:

Der findes i allerhøjeste grad en islamisk ideologi – eller målsætning for styring og strukturering af kollektivet. Millioner af unge mænd og kvinder over den halve verden har travlt med at studere den. For sunniernes vedkommende handler det om at læse koranen, sahih Bukhari og umdat al-saliq. Shiiterne beundrer Ali og hader Omeyyaderne, men har den samme målsætning: Bekæmp og dræb kuffaar – og tag deres rigdom og deres kvinder og børn. Shia har andre grundtekster, men selvfølgelig er Khomeini aktuelt den vigtigste ledestjerne.

Fælles målsætning udelukker overhovedet ikke gensidigt had og myrderier. Et årti efter kommunisternes magtovertagelse i Rusland 1917 begyndte de at myrde hinanden. Det samme skete med de lange knives nat i 1934 i Tyskland, da Hitler udrensede “forkerte” nazister (som Strasser og Röhm). Totalitære ideologier betyder ketchup over det hele.

Ulykkerne er simpelthen indbygget i islamisk politik. En stat, der skal styres af Allah, kører i nødvendigvis grøften, når lederne bliver uenige om direktiverne. Historisk er disse uenigheder blevet forbundet med materielle interesser – brutalt sagt strid om rovet. De store islamiske imperier byggede på plyndring – “Raubwirtschaft”. De muslimer, der satsede på produktion og handel, fik aldrig et ben til jorden. Derfor gentager den ulykkelige historie sig – med statskup, blodhævn og evig krig. Verdens første sociolog, Ibn Khaldun, havde fat i problemet, som han beskrev – delvist – i “Muqaddima” (forordet).

Men selvfølgelig: Islamisk stat har intet med islam at gøre. Det samme gælder HAMAS, al Qaeda, Taleban og Boko Haram.

Citat: “Politisk islamisme er en række forskellige (konservative), der kan være både demokratiske og anti-demokratie (og voldelige og ikke voldelige) på samme måde politiske ideologier inspireret af kristendommen kan være det (den oplagte kontrast er her mellem Francos konservative diktatur i Spanien og Tyskland kristelige demokrater).”

Det kan Venstrepopulisten også pakke sammen og smide væk. Det er nemlig forkert og misforstået. Demokratiske muslimer er i skjul, på flugt, i fængsel eller på kirkegården.

Kristendom er hvad Jesus citeres for at have udtalt. Manden sagde klart, at hans lære – nb: ikke det samme som ideologi – intet havde at gøre med magt eller politik. Sådan står der i det Nye “Testamente” (overenskomst). Noget er blevet bortredigeret, og muligvis er noget andet blevet forfalsket. Men den tekst, der blev overleveret for mere end 1500 år siden, er klar = nul politik. Kejser Konstantin og senere magthavere fraveg dette budskab, men det er en anden sag.

Franco indledte og gennemførte ikke borgerkrigen i Spanien på grund af en ideologi. Han havde ingen. Hans kone var meget katolsk, men i begyndelsen af 1930 blev han interesseret i politik, og det var især de socialistiske ledere, han havde kontakt med. De beordrede ham i 1934 til at knuse en opstand blandt arbejdere i Asturien. Hvilket han gjorde.

Men snart efter blev han uenig med venstrefløjen, fordi dens aktivister i begyndelsen af 1936 kastede landet ud i et kaos af politiske drab, røveri og hærværk og ildspåsættelse – især mod kirker og klostre. Netop dette gav anledning til en militær sammensværgelse mod den republik, der argumenterede formelt ved at henvise til et flertal af stemmer som legitimering af regeringsmagt. Venstrefløjens ræsonnement var – som i Chile under Allende – “vi har flertal i parlamentet, og derfor tillader vi os hvad som helst.”

Franco var opportunist. Han fik støtte af katolikkerne, af royalisterne, af Hitler, Mussolini og af fascisterne i “Falange Española”. De sidste blev på et tidligt tidspunkt tvunget til at gå til messe. Katolicismen blev enerådende statsreligion. Efter Francos sejr kopierede han i høj grad det fascistiske Italien med bl.a. “fagforeninger” med arbejdere og arbejdsgivere” + statsdrevne virksomheder. Denne model blev senere opgivet. Spanien blev et borgerligt, kapitalistisk samfund – og to år efter Francos død et parlamentarisk demokrati med udstrakt regionalt selvstyre. Nul ideologi her. Frihed, pluralisme og velstand.

Hvad handlede krigen om? Ganske kort: Skulle spanierne styres af ideologen Stalin eller pragmatikeren Franco? Dette fremgår af det sidste drama i marts 1939, da oberst Casado og de ikke-kommunistiske ledere på republikkens side fængslede og skød kommunisterne – Sovjetunionens forlængede arm – og sendte bud til Franco om fredsslutning.

Venstrepopulisten kan roligt gå i gang med lektierne. De gamle sange om “maskingeværernes knitren …” gider efterhånden kun politiske fossiler synge med på.

En fælles-europæisk politik for indvandring og asyl vil bringe Danmark til tiggerstaven, -dka

En fælles-europæisk politik for indvandring og asyl vil bringe Danmark til tiggerstaven 180 Grader

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • PFEP

    Min “gutfeeling” der plejer være ganske præcis, siger mig at SD kommer ligge omkring 20% ved ekstravalget her den 22 marts i 2015.
    Vad jeg ved kan der bare udlyses et ekstravalg under en mandatperiode, så om dette nu er sandt, er råderummet i Svensk politik ganske begrænset.
    Det kan næppe blive tale om nogen fungerende minoritetsregering, men måske en blokoverskridende marionetregering, en konstellation hvor både Socialdemokratin og de Nya Moderatarne kommer deltage.
    Dette scenario vil cementere at SD kommer fremstå som det eneste oppositionsparti og i forlægning medføre at mange vælgere indser at en stemme på S er lige med en stemme på M!
    Noget det med al sandsynlighed vil styrke SD indfor det kommende valg i september 2018, et valg der i så fald kan medføre at SD begynder nærme sig 25-30% og dermed blive om ikke det største parti i Sverige, men sikkert det næststørste partiet, noget det helt enkelt ikke kan negligeres fra de andre partier.

    Jeg har svært ved at se at det indenfor tidshorisonten frem til september 2018, kan undgås at der fra, mest sandsynligt borgerligt hold, laves nogen form for aftale med SD for at få en fungerende parlamentarisk situation igen i Sverige.

    Dette er bare mine 25 øre i vurderingen af dagens parlamentariske leje.

    • meget sandsynligt. Et sådant resultat, ville sætte et indre pres på Moderatledelsen, der ikke kan sidde overhørigt. Indtil videre lever M dog i drømmeland

      • PFEP

        Nu bliver jo nok denne Anna Maria Kinberg Batra fra M den der kommer til at lede både M og Alliansen i det næstkommende valget.
        Min viden om denne person er noget svag, men hun virker være rimeligt politisk kompetent, dermed ikke sagt at hun har evne eller vilje til at tage eventuelle kommende ubehagelige skridt, skridt der i dag må ses som politisk umulige at tage uden Socialdemokratiets vælgerbase bland LO-medlemmer og pensionister, kommer decimeres radikalt.

        # Svend Andersen, for det første er jeg overbevist om at et fortsat regerende med en borgerlig budget, vil få S til at fremstå som totalt regeringsuduelige for lang tid fremover og regeringsduelighed er jo om noget Socialdemokraternes “varemærke”.
        Efterfølgende tror jeg at en aflysning af det udlovede nyvalg, på grund af angst for SD:s eventuelle øgning, vil få den siddende statsminister Löfven at fremstå som arbejderrørelsens største politiske taber og for lang tid kaste tvivl over om Socialdemokratiet overhovedet har evne og kraft at regere.
        Vad jeg kan se i horisonten er at valget 22 marts kommer afholdes og at det eneste parti der kommer vokse mærkbart kommer blive SD.

        • PFEP

          Det skal være sådan her:
          Löfven kan heller ikke tage sådanne beslutninger uden Socialdemokratiets vælgerbase bland LO-medlemmer og pensionister, kommer decimeres radikalt.
          Sorry, der faldt lidt ord bort 🙂

      • machiavelli

        Indtil videre lever M dog i drømmeland

        Det vil de også gore efter valget, de kan ikke indrømme noget som helst. Slet ikke at de tog fejl.

    • Svend Andersen

      Selv om der kun kan udskrives et extravalg i mandatperioden, kan den siddende regerings budgetforslag vel godt kunne nedstemmes flere gange i samme periode !?

    • norje

      2018 er altfor seint.. de må få til resultater nå, i 2014. Man risikerer ellers å nå et punkt hvor velgerne blir likeglade, bare kaster kortene og gir opp, det er et mye mer sannsynlig scenario enn SD med 30% i 2018 i et totalt sammenbrutt Sverige. Så SD må sette hardt mot hardt i dag. I Norge er FrP nede på 9,5% fordi de ikke har fått gjenomslag på noe område i innvandringspolitikken selv om de er i regjering, og de vil nok falle videre mot 4-5%.

  • Svend Andersen

    Nu er extravalget endnu kun annonceret, men ikke udskrevet officielt endnu; dette kan som bekendt først gøres d. 29. december. Med målinger som ovenstående kan man vel begynde at frygte at Stefan Löfven får så kolde fødder, at han simpelthen ikke tør udskrive det, og i stedet blot afgår som statsminister.

    Det ville så være endnu et prestigetab for ham, men han har vel snart ikke så meget af dette tilbage, at det ville gøre nogen forskel. Panik før lukketid?

    • VDM

      Du har helt rätt Svend. Några mätningar till med siffror för SD kring 18% och med minst 2-3% i mörkertal och pressen på Löfvén att inte gå till extra val blir stenhård, liksom på Alliansen att svälja förtreten och göra upp med Löfvén.

  • jeg glæder mig i…

    SD 25 på vej til de 70.
    Det synes jeg selv ville være et realistisk budskab, for det næste valg.

  • Almindeligvis ligger svenskerne et hanefjed foran danskerne i ‘udvikling’ – også når det gælder afvikling. Men på ét punkt har vi taget føringen (die Führung): vi har afskaffet al opposition! – Derfor undrer det mig, at det svenske syv-parti ikke tager ved lære af det danske otte-parti og smider et par afgnavede ben til Sverigedemokraterna (f.eks. en plads i udvalget for broderede lampeskærme) og lader dem slippe ind i bryggerset, så de ikke står ude i kulden og bjæffer. Så kan de få et par krummer i ny og næ, så de ligesom Dansk Folkeparti holder kæft og logrer med halen, mens herskabet sidder inde i stadsstuen under prismelysekronen og demonterer landet. Men det går moské deres ære for nær at kopiere lillebror Danmark…?

    • Nu skal du ikke give det svenske establishment gode ideer! 🙂

      DFs forvandling til udkogt parlamentarisk hentehår, har været så enorm en succes for den danske multikulturalistiske magtelite, at dens eksport over sundet vil efterlade svenskerne absolut chanceløse.

      Det er aldeles rigeligt, at vi her til lands skal leve totalt uden opposition til den eurokratiske enevælde.

      • Arh, jeg glemmer sørme Enhedslisten!

        Men da de ikke kan sænke landet hurtigt nok med masseindvandring, og derfor er eurokratiets hyper-nyttige idioter, tæller det bare ikke rigtigt.

  • Robert R

    Det er sjovt, at specielt socialdemokraterne ikke har lært af Danmark, hvis du stigmatiserer SD for meget, så vinder de, og det er dig der taber.
    Der er mange svenskere bosat i de indvandretætte bydele, tidlige socialdemokrater, som er grundigt trætte af muslimske indvandere! Det er de vælgere socialdemokraterne nedgører og kalder fascister, det er jeg ikke sikker på der får dem tilbage i folden!

  • Bjovulf

    Svensk-dansk politisk ordbog 😀

    http://www.jyllands-posten.dk/premium/international/ECE7020476/svensk- dansk-politisk-ordbog/

    De fleste danskere kender til ABBA, Volvo og ødegårde, kan sige krebsekalas og synge Helan Går, men når det kommer til politik, er Sverige pludseligt et eksotisk fremmed land med et sprog, vi ikke forstår. Jyllands-Posten hjælper dig igennem valget søndag med denne ordbog over centrale begreber.

  • Bjovulf

    SAS-magasinet trekker linje fra Vidkun Quisling til Frp

    http://www.dagbladet.no/2014/12/05/nyheter/innenriks/vidkun_quisling/a ndre_verdenskrig/historie/36595961/

    Ralf Lofstad

    (Dagbladet): I siste nummer av Scandinavian Traveler, SAS’ nye reisemagasin, som ligger i setelomma på alle selskapets fly, trykkes en større artikkel om politisk historie. Artikkelen søker å finne svar på hvordan «ytterste høyre fløy» har endt opp med betydelig innflytelse i Skandinavia.

    I artikkelen trekkes ei historisk linje fra NS-leder Vidkun Quisling til Frp’s regjeringsdeltakelse, melder TV 2 Nyhetene.

    Trekker nummeret
    Tormod Sandstø, presseansvarlig i SAS, beklager artikkelen.

    – En del av teksten framstår som unyansert og generaliserende, og noe av bildebruken kan, sett isolert, sende feil signaler. Her har vi ikke hatt god nok kvalitetskontroll, og har besluttet å trekke dette nummeret, sier Sandstø til Dagbladet.

    • Bjovulf

      SAS Scandinavian Traveller December 2014

      https://scandinaviantraveler.com/sites/default/files/st1412_webb.pdf

      Det er jo ren PK-propaganda og historieforfalskning – fra side 72-73:

      “Rise of the Far Right”

      “The far right has gained unprecedented popularity
      in Scandinavia shattering our self-image as a
      liberal and tolerant society. How did we get here?”

      • Per Svensson, Magdelena Ribbing. j-eg kunne have fortalt SAS, hvad de ville få. HA! 🙂

        • Bjovulf

          Just precis – jeg syntes nok, at hans navn lød bekendt,
          men jeg måtte dog lige genopfriske min viden 😉

      • Bjovulf

        SAS Scandinavian Traveller artiklen er skrevet af den svenske PK-tosse /journalist Per Svensson – surprise, surprise 😀 – , som åbenbart lever af og for at se racisme og højreekstremisme overalt – selv hvor det ikke eksisterer og aldrig har gjort det.

        Her er han i en berømt DR2 Deadline-debat fra 2011 mod Mikael Jalving i anledning af sidstnævntes dengang nye bog “Absolut Sverige – En Rejse i Tavshedens Rige”. MJ pakker ham naturligvis helt sammen 😉

        https://www.youtube.com/watch?v=uxP1S_whFJA

    • Olav

      Burde de ikke heller søke forklaring på hvorfor og hvordan kommunister fortsetter å kneise stolt med nakken, som om Berlinmuren aldri ble revet.
      I Norge har ikke disse menneskene hatt større innflytelse i moderne tid.
      Sangen deres “He is dead, but he won`t lie down” gjelder i mye større grad de selv, enn alle deres imaginære nasjonalsosialister de støtt og stadig gnelder om..

  • Sverige er godt nok et idiotland, hvis S stadig kan ligge på 29,6 procent..! Gud fader bevares…

    • Skåning

      Hade det inte varit för den nu så pass stora gruppen “invandrare som vill behålla sina bidrag och privilegier” så hade de varit nere på 15%. Demografin är en faktor att räkna med i Sverige. Inte bara dumheten.

      • Det er sandt. Der er nu mindst en million stemmeberettigede indvandrere og efterkommere.

        Det svenske politiske billede er tippet af indvandringen for mange år siden, folk glemmer at kalkulere med det

    • Og Moderaterne, der i ekstremistisk antimoderat-masseindvandringsbulimi, lige har næsten totalsmadret Sverige, ligger (Gud hjælpe svenskerne) på 23, 1%!!!

      Man skal nok være lidt mere påpasselig når man alene beskylder eliten for selvmorderisk vanvid.

  • Angela

    Men LO är redan i startgroparna för att vinna valet och deklarerar glatt:

    “Vi räds inte ett nyval, alla är beredda att komma igång snabbt om det skulle behövas. Vi kallade ihop LO-styrelsen och var helt eniga. Vi kommer att föra en mycket offensiv och intensiv valrörelse, säger LO:s vice ordförande Tobias Baudin.”

    http://www.uvell.se/2014/12/05/lo-och-miljarderna-24475971

  • Angela
  • Svend Andersen

    Ifølge en artikel i norske Aftenposten er andelen af svenske vælgere, som mener at indvandringspolitikken er den væsentligste faktor for deres stemmeafgivning, nu vokset til 35% – 21% af vælgerne mener, at SD har den bedste indvandringspolitik.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Derfor-mener-de-at-SD-vil-byks e-videre-7812246.html

    • Bjovulf

      Alle de svenske vælgere, der er utilfredse med den uansvarlige og kravløse indvandringspolitik i Sverige og med aldrig at være blevet spurgt om elitens sociale eksperiment i fuld skala med dres engang så fredelige, sikre og velfungerende samfund, kunne jo for pokker i det mindste true med, at de har tænkt sig at stemme på SD, hvis de bliver spurgt i opinionsundersøgelser.

      Det kunne både blive yderst gavnligt for den næsten ikke eksisterende offentlige debat op dette ømtålelige område i Sverige og helt ekstremt underholdende og at se PK-elitens, de frelste “intellektuelles” og kunstnernes ansigtsudtryk og høre deres fantasifulde bortforklaringer, desperate panikrekationer og indbyrdes skænderier, hvis SD pludselig begyndte at få over 30 % af stemmerne i flere meningsmålinger i træk 😉

      • Bjovulf

        “på dette” 😉

  • Visionären

    Men herregud, vilken massa skitsnack. Ni danskar tycks älska att baktala oss svenskar vad vi än gör. Vad behöver sägas mer än Peter Andersens snack om “idiotland”. Hur ska man som svensk och fosterlandsfrälst uppfatta detta? Tror du verkligen Peter, att jag någonsin kommer nedvärdera min egen identitet för att du skriver ditt skit på denna blogg? Så här är det:
    “Vi svenskar är lite sega.
    Det har vi alltid varit.
    Men när vi väl bestämmer oss för något – ja då JÄVLAR ANAMMA!
    Och i synnerhet om vi känner att överheten försöker finta bort oss med massa billiga tricks!
    Vi sparkade en gång ut danskarna och deras förbannade Kalmarunion.
    Nu är det dags IGEN att ställa saker till rätta!
    Det är rena befrielsekampen igen tammefasiken!”

    Så vänta du bara.

    🙂

    V

    • Bjovulf

      Du får inte ta det så personligt, Visionären 😉

      Det finns massor av trevliga, goda, kunniga, kloga och vettiga svenskar, men tyvärr är ni ofta lite för blåögda och hjälpsamma för ert eget bästa och röster därför på naiva, okunniga och ansvarslösa PK-idioter, som ni har tillåtit att köra ert vackra och engång så välfugerande land i botten aldeles för länga.

      Dette är troligen, vad PA syfter åt – inte på den enskilda svensk, som aldrig nånsin har blit frågat om PK-“elitens” vansinnesexperiment i full skala.

      Vi dansker trivas faktiskt mycket bra i selskap med vanliga, trevliga svenskar och tycker om er – även om vi skojar lite då och då. Så du får mera se såna kommentarer som ett uttryck för ett djupt bekymmer för Sverige och svenskerna, som vi känner dom och tycker om dom som bra, trevliga och hjälpsamma grannar. Vi mistänker mera och mera att denna status nog inte komme att vara kvar särskillt länga, men att många svenskar tyvärr fortfarande inte kan eller även vägrar att denna otäcka sanningen i deras ögon.

      Jamen, det låter ju bra det – så det finns kanske ett litet hopp kvar i stackars Sverige?

      • Bjovulf

        “vägrar att se, skulle det stå där 😉

    • @Visionären:Peter Andersen er ikke “ni danskere”, ikke blandt denne sides kommentatorer i al fald

    • Når jeg skriver sådan lidt brydsk om S stemmetal Visionären, så skal det jo ses lidt som en slags afmagt overfor situationen i Sverige. De har altså lige udskrevet nyvalg, fordi deres eget budget faldt. Og alligevel formår de at fremstå som det største socialdemokrati i hele norden.

  • Bjovulf

    Flygtningebranchen.com

    http://www.jyllands-posten.dk/premium/kommentar/soendagsskolen/ECE7267 376/Flygtningebranchen.com

    Søndagsskolen 07.12.2014 kl. 03:00

    AF Mikael Jalving

    I vores kære naboland, hvor der som bekendt skal være nyvalg, er der i løbet af de seneste 15-20 år opstået en helt ny industri. Flygtningebranchen, hedder den. Det er ikke noget, jeg har fundet på, men et begreb, man kan læse om i flere af landets mange politisk korrekte aviser.

    Historierne tager ofte afsæt i Bert Karlssons flygtningeimperium, fordi det er det mest entreprenante af de mange private operatører, der tager sig af udliciterede opgaver. Bert Karlsson er da også en interessant skikkelse. Tilbage i 1990’erne var han med til at grundlægge det indvandringskritiske parti Ny Demokrati, som led en krank skæbne til trods for partiets karismatiske leder Ian Wachtmeister – eller måske netop på grund af samme. Men Bert Karlsson åbnede sit hjerte for indvandringen. Kort efter forvandlede han masseindvandringen til privat foretagsomhed. Han blev asylentreprenør.

    Siden er medierne kommet på fornavn med Bert. Han er det 21. århundredes svar på Ingvar Kamprad, Ikeas grundlægger. Hvor Kamprad blev rig på tømmer, bliver Bert rig på asylanter, og da politikerne står i kø for at få dem ind i Sverige, er det big business.

  • Bjovulf

    Jamen, manden ( Reinfeldt ) er jo tydeligvis helt uden for pædagogisk rækkevidde nu –
    dette er jo for h. helt utroligt at høre fra en svensk “moderat” / “konservativ”, som er godt i gang med overhale de radigale verdensfrelsere og det kommunistiske Enhedslisten i Danmark med adskillige længder. Og den svenske befolkning har han tydeligvis aldrig nogensinde overveje at spørge om deres mening om disse vanvidsplaner, der nærmest lyder som noget et medlem af Miljöpartiet i Sverige kunne have ( og faktisk har! ) foreslået. Hvorifra kommer dette rablende vanvid, dette had og denne foragt over for ens eget folk og deres berettigede bekymringer og indsigelser dog fra?

    Kunne han da i det mindste ikke nøjes med at fremsætte sine vanvidsplaner for Sverige? 😉
    En dansk statsminister – nuværende eller forhenværende – , som sagde noget tilsvarende kunne billedligt talt lige så godt selv bestille sin politiske kiste med det samme?

    Hvad håber manden dog på at opnå med den slags rablende vanvidsudtalelser, endda efter at han er gået af? Hvorfor skulle nogen svensker med bare lidt fædrelandskærlighed i behold og en
    veneration for svensk kultur og svenske værdier ( i den svenske blanding ) dog stemme på et så landssvigerisk og folkefjendsk parti, der endda ghm. påstår at være konservativt (moderat)?
    Har det mon helt undgået hans opærksomhed, hvor enorme sociale, økonomiske og sikkerhedsmæssige problemer, der eksisterer med en nstor del af dem, der er ankomnet til Sverige de seneste 30-40 år og med deres efterkommere?

    Hvad er egentlig lige formålet med at udvikle, bygge og købe dyre JAS Gripen jagerfly til at forsvare Sverige, når man alligevel har til hensigt at lade landet invadere af uintegrerbare fremmede med barbariske normer og en intolerant balladereligion i deres mentale bagage?

    Hvorfor går man egentlig så højt op i bruge 100-vis af millioner kr. på at undersøge diverse russiske (?) u-båds-krænkelser og forsvare sig imod dem, hvis man alligevel har tænkt sig at forære det hele væk til endeløse mængder af vanskelige og aggressive “kulturberigere”?

    Reinfeldt: Norden kan lukke langt flere flygtninge ind

    http://www.bt.dk/udland/reinfeldt-norden-kan-lukke-langt-flere-flygtni nge-ind

    Søndag den 7. december 2014, 02:54 [ bemærk datoen ;o) – hint: Pearl Harbour ]

    De nordiske lande kan tage imod væsentligt flere flygtninge, end de gør i dag, mener Sveriges tidligere statsminister Fredrik Reinfeldt.

    SVERIGE: Der er rigeligt med plads i de nordiske lande til at modtage betydeligt flere flygtninge end i dag. Det siger Sveriges tidligere statsminister og afgående formand for Moderaterna Fredrik Reinfeldt til Politiken.

    Han mener, at den eneste rigtige vej for Sverige er at holde døren på vid gab for tidens rekordstore flygtningestrømme.

    »Hvad betyder ordet »nok«? Er Sverige fyldt op? Er Norden fyldt op? Er vi for mange mennesker? Vi er 25 millioner mennesker, som bor i Norden. Jeg flyver ofte rundt over det svenske landskab. Det vil jeg anbefale andre at gøre. Der er uendelige marker og skove. Der er så meget plads, man kan tænke sig. De, der hævder, at landet er fyldt op, må jo vise, hvor det er fyldt op,« siger Fredrik Reinfeldt til avisen.

    [ Og hvad har det så egentlig med sagen at gøre, FR? Der er da langt mere plads i Sibirien, i Grønland, i Sydamerika, i Afrika, i Mongoliet eller i Kina ;o)
    Hvor skal pengene til vanvidseksperimentet komme fra? Og hvem skal de mon tages fra?
    Og hvad med indvandrernes / flygtningenes ofte meget fremmedatrede medbragte kulturer og deres problematiske og endog vanvittige særkrav, deres medbragte krige, konflikter og hang til kvindeundertrykkelse og jagt på bøsser samt had mod jøder – og deres eventuelle disrespekt over for og modvilje eller manglende evne til at tilpasse sig svenske / vestlige værdier, normer, kultur, love og demokrati på noget som helst felt? Er det ikke et meget alvorligt problem med meget vidtrækkende konsekvenser for AL FREMTID i landet, der tidligere var kendt som “Sverige”, FR? ]

    • Han har selvfølgelig et rationale, selvom det virker noget langt ude. Han mener, det er en investering i fremtiden.

      Cirka hvornår, det ikke længere er en trecifret milliardudgift om året, har han vist ikke meddelt

  • Nils

    Det finns inget som tyder på att moderaterna kommer att ändra inriktning avseende flykting- och invandringspolitiken. Anna Kinberg-Batra har klargjort att den reinfeldtska linjen ligger kvar och där man redan 2015 spränger 200 000 invandrare per år (105 000 asylsökande, lika många anhöriga samt arbetskraftsinvandrare eftersom Alliansen möjliggjorde för okvalificerad ickeeuropeisk arbetskraft att i stort sett okontrollerat komma).

    I danska tidningen Politiken igår säger Fredrik Reinfeldt:

    “-Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt.”

    Där har ni moderaternas åsikt.

    • Denne Fredrik Reinfeldt er en rigtig gavtyv. Han ved jo godt, at Danmarks areal er 5 gange større end Sveriges, men med kun den halve befolkning. Og da Danmark – i modsætning til Sverige – ikke har nogen opposition mod indvandring af muslimer, er sagen lige ud ad luftlandevejen: SAS må øjeblikkeligt åbne en masse direkte ruter mellem Beirut, Raqqa, Baghdad, Aleppo, Benghazi o.s.v. og Thule Air Base. Problem solved.

      • Bjovulf

        Ja da – og når ramadanen falder i sommermånederne, så løser problemet sig helt af sig
        selv ( hint: midnatsssol i 2-3 måneder afh. af breddegraden – metoden kan også anvendes
        i det allernordligste Skandinavien 😀 ).

  • Bjovulf

    Ha, hvad F. skal de radigale verdensfrelsere og gloriepudsere så nu hænge deres PK-hatte op på? 😀

    DFs vælgere består nu ikke længere (udelukkende) af svagt begavede, lavtuddannede, provinsielle, fremmedfjendske, småracistiske, nazistiske Morten Korch-læsende landsbytosser!

    Men det har vi andre da faktisk vidst længe … – for det har de nemlig aldrig været 😉

    Nye DF-vælgere er yngre, rigere og har længere uddannelse

    http://www.bt.dk/politik/nye-df-vaelgere-er-yngre-rigere-og-har-laenge re-uddannelse

    En ny undersøgelse fra Megafon viser, at Dansk Folkeparti henter stemmer fra uventede kanter. Det skriver Politiken.

    Undersøgelsen bygger på besvarelser fra 8.668 personer, som har deltaget i otte meningsmålinger i løbet af året.

    Og undersøgelsen viser, at mange af Dansk Folkepartis nye vælgere adskiller sig fra partiets faste vælgerskare ved i grove træk at være både yngre, bedre uddannet og mere pengestærke.

  • Bjovulf

    Interview med Fredrik Reinfeldt i danska PK-tidningen Politiken:

    “Dom öppna svenska hjärtens pappa” 😉

    En dansk politiker som sa motsvarande idiotiska PK-saker skulla lika gärna kunna gå ut omedelbart och köpa sin kista själv – bildligt talat förstås.

    http://politiken.dk/magasinet/interview/ECE2476627/de-aabne-svenske-hj erters-far/

    De åbne svenske hjerters far

    Som borgerlig svensk statsminister stod Fredrik Reinfeldt i otte år bag EU’s mest generøse asylpolitik. I 2014 ventes over 80.000 at ankomme til Sverige. I dette eksklusive interview forklarer Fredrik Reinfeldt tænkningen bag den svenske udlændingepolitik.

    Kristian Klarskov Politisk reporter, Stockholm

    I dag er det halvanden uge siden, jeg besøgte Fredrik Reinfeldt i Moderaternas hovedkvarter i Riksdagens hovedkvarter i Stockholm. På det tidspunkt var det højsæson for kandestøberier om Sverigedemokraternas sindelag.

    Svensk parlamentarismes dårlige samvittighed. Partiet, som Fredrik Reinfeldt gennem otte år som borgerlig svensk statsminister frasagde sig ethvert samarbejde med. Han har svaret høfligt, kultiveret og præcist. Lidt maskinelt. I 35 minutter. Først da han får det sidste spørgsmål, bliver han en anelse spids. Viser noget, der minder om følelser. Jeg har adresseret, at flere borgerlige danske toppolitikere umiddelbart efter det svenske valg i september klandrede Reinfeldt for at svigte det borgerlige Sverige ved at gå af, selv om flertallet af de svenske vælgere havde stemt borgerligt.

    »Der findes ingen svensk borgerlighed, som indbefatter Sverigedemokraterna. Den svenske borgerlighed, som vi har forberedt, er den svenske alliance. Det er de fire partier. Sverigedemokraterna har i sin kerne udelukkende et formål: at mindske indvandringen. Det er ikke alliancens opfattelse. Et parti, som kun vil bruge sin politiske magt på ét enkelt spørgsmål, kan man hverken bygge noget langsigtet samarbejde på eller samarbejde med. Derfor er det ikke korrekt at beskrive det, som om svensk borgerlighed er en enhed. Det var heller ikke det, vi sagde til vælgerne«. [!!!]

    Set fra København er situationen paradoksal i mange henseender. I sin sidste valgperiode gjorde Fredrik Reinfeldt for alvor den generøse udlændingepolitik til et politisk profilspørgsmål. I begyndelsen ved at indgå en yderst humanistisk samarbejdsaftale med Miljöpartiet med det formål at isolere de daværende riksdagsdebutanter hos Sverigedemokraterna mest muligt. I sommerens valgkamp ved med den historiske opfordring til det svenske folks åbne hjerter at gå til valg på EU’s mest åbne og dyreste flygtningepolitik. Som en borgerlig mærkesag.

    »Hvis jeg har nogen kritik af venstrefløjens politikere i Sverige, så er det, at de meget ofte fremstiller Sveriges asyl- og migrationspolitik som en god gerning«, siger Reinfeldt for eksempel. [ !?!??! – Men är “Öppna era hjärten” inte ett exempel på precis det samma, FR? ]

    ….

    Asylland nummer 1

    Mellem 80.000 og 105.000 asylansøgere ventes i år at ankomme til Sverige, der i Fredrik Reinfeldts regeringstid har udviklet sig til at blive det land i EU, der tager imod suverænt flest asylansøgere og flygtninge. Alligevel er det altså stadig kun 13 pct., der er imod. Reinfeldt kalder det »ret åbenbart«, at EU-landene ikke optræder videre solidarisk med at fordele flygtningene blot nogenlunde jævnt.

    Men at Stockholm er en slags udlændingepolitisk Omvendtslev af København, viser sig, når jeg spørger, hvorfor Sverige ikke bare siger stop.

    Det virker så mærkeligt. Hvorfor siger I ikke, at nu har I taget nok i Sverige, eftersom I jo allerede har taget imod så uhørt mange flere end alle andre i EU? [!!!]

    »Ja, sådan er det. Men det rejser jo et andet spørgsmål. Hvad betyder ordet ’nok’? Er Sverige fyldt op? Er Norden fyldt op? Er vi for mange mennesker? Vi er 25 mio. mennesker, som bor i Norden. Jeg flyver ofte rundt over det svenske landskab. Det vil jeg anbefale andre at gøre. Der er uendelige marker og skove. Der er så meget plads, man kan tænke sig. Dem, der hævder, at landet er fyldt op, må jo vise, hvor det er fyldt op«. [ !!!!! Helt otroligt, även från en fd. svensk statsminister 😉 –
    det finns väl också massor av plats i Sibirien, Sydamerika eller Kina eller hur? ]

    Reinfeldt kigger op og bevæger sig retorisk mod pointe nummer to:

    »Det, kritikerne mener, er, om det er praktisk muligt i det korte perspektiv. Men det handler for mig om, hvorvidt vi kan skabe flere job. Og ja, det kan vi. Hvis vi får nok tid. For vi har 300.000, som har fået job, mens jeg var statsminister. Mange af dem, der fik job, var født i udlandet. Kan vi bygge flere boliger? Ja, det kan vi. Vi lancerede et program i valgkampen, hvor vi ville forenkle forskellige regler og bane vej for mere boligbyggeri. For mig lander ordet ’nok’ om de praktiske, politiske forhindringer, som skal løses. Vi må ikke lande i en tankebane om, at vi er for mange mennesker. For det er jeg ikke enig i. Udfordringen for de fleste lande, også de nordiske, er at få flere ind i den arbejdsdygtige alder. For vi lever så meget længere, og det er en stor udfordring for velfærdssamfundet«.

    • Bjovulf

      Reinfeldt: Der kan være mange flere asylansøgere i Norden

      Den tidligere svenske statsminister mener, at indvandringen skal fortsætte. http://politiken.dk/udland/ECE2476926/reinfeldt-der-kan-vaere-mange-fl ere-asylansoegere-i-norden/

      Ude af trit med vælgerne

      Gruppeformand i SD’s riksdagsgruppe Björn Söder kalder det »ganske skræmmende, at Reinfeldt ikke har indset, hvilke konsekvenser den omfattende masseindvandring får for det svenske samfund«. Söder efterlyser en ny udlændingepolitisk kurs efter Reinfeldt og nævner, at han »kender mange fra Moderaterna, der ikke deler Reinfeldts opfattelse, men mener, at man skal lægge kursen om«.

      Af en omfattende såkaldt SOM-undersøgelse fra Göteborgs Universitet fra 2012 fremgår det, at 57 pct. [!!!] af Moderaternas vælgere mente, at det var et »dårligt forslag« at tage imod flere flygtninge. 12 pct. af samme vælgergruppe mente, at det var et »godt forslag«. Söder er ikke overraskende uenig med Reinfeldt i, at det er holdbart at fortsætte linjen med at afvise samarbejde med SD.

      »Jeg tror samtidig, at det er en linje, der især gælder for de nuværende ledere hos de andre partier. De har satset så megen prestige i at nægte at samtale med os, og derfor vil det indebære et for stort prestigetab. Der må et lederskifte til i de andre partier, før vi kan samarbejde«. …

      • Bjovulf
      • Bjovulf

        Danska politikere svarer FR: 😉

        V og S svarer igen på svensk kritik: Danske politikere gør det, der er bedst for Danmark

        http://www.bt.dk/politik/v-og-s-svarer-igen-paa-svensk-kritik-danske-p olitikere-goer-det-der-er-bedst-for-d

        Svenskerne og landets tidligere statsminister Frederik Reinfeldt må mene, hvad de vil, men danske politikere ‘gør det, der er bedst for Danmark’ – og det indebærer en stram flygtninge- og udlændingepolitik, lyder det søndag formiddag fra danske politikere fra Socialdemokraterne og Venstre.

        »Vi er ikke svenskere. Vi er danskere.«

        Så kontant er meldingen fra Socialdemokraternes integrationsordfører, Mette Reissmann, efter den borgerlige Frederik Reinfeldt i søndagens udgave af dagbladet Politiken siger, at der er plads til mange flere flygtninge i Norden.

        Ifølge Politiken mener Frederik Reinfeldt, at den eneste rigtige vej for Sverige er at fortsætte med at holde døren åben for flygtninge.

        Martin Geertsen, integrationsordfører for Venstre, ryster ligesom Mette Reissmann på hovedet af sin svenske politiker-kollega:

        »Det er første gang, at jeg hører, at et lands geografiske størrelse [ !!! 😉 ] skal være afgørende for, at man kan sluse flere folk fra fjerne himmelstrøg ind. Det er et nyt synspunkt, og det er overhovedet ikke det, der er udfordringen. Problemet er, at vi har kæmpe økonomiske og kulturelle udfordringer,« siger han.

        Hvorfor stejler danske politikere mere over det, end de gør i Sverige?

        »Vi har i årtier haft en tradition for at tale åbent om tingene og sige lige ud, hvad problemerne er. Det synes jeg, at vi skal blive ved med. I Sverige har man valgt en anden debat-kultur. Uanset om vi taler om 5.000 eller 10.000 asylansøgere, der kommer til Danmark, vil de skulle skabe sig en længerevarende tilværelse her i Danmark, fordi jeg ikke tror på, at der bliver fred i Syrien foreløbigt. De udfordringer vi ser og har set bliver ikke mindre, hvis man lægger op til en svækkelse af den nuværende lovgivning,« siger Martin Geertsen.

        ….

        Og Frederik Reinfeldt lægger, ifølge Politiken, generelt ‘kant til dem, som synes, at trygheden ligger i, at vi er ens, skal være homogene og holde dem væk, som er anderledes’.

        Socialdemokraternes Mette Reissmann melder også hus forbi:

        »Jeg vil ikke blande mig i, hvad de gør i Sverige. Jeg er optaget af, hvad der er bedst for Danmark – og der er linjen meget klar: Vi tager ansvar for at finde en balance, hvor vi på den ene side viser forståelse for det ansvar, vi har for de flygtninge, der banker på vores dør. Og på den anden side har vi en realistisk tilgang til de udfordringer, som asyludfordringen indebærer for det danske samfund. Derfor har vi en stram politik. Vi insisterer på at kunne integrere dem, der kommer ind. Og det kommer vi ikke til at ændre på,« siger hun.

        Men gør hans kritik ikke et indtryk på dig?

        »Reinfeldt har tidligere ment, at Sverige skulle være en humanistisk stormagt. Det må svenskerne selv om.«

        Kunne en dansk socialdemokrat ikke også mene, at Danmark skulle være en humanistisk stormagt?

        »Nej, den ambition har vi ikke. [ 😉 ] Vi har en ambition om at gøre det, der er rigtigt for Danmark. Det er at finde en ballance, og det er derfor, vi har et lovforslag, der går på, at vi vil stramme asylpolitikken. Vi er ikke svenskere. Vi er danskere,« siger Mette Reissmann til BT.

  • intetnavntak

    Spændende analyse af Franco, men jeg synes delen om Spanien selv. Var dårlig skrevet.

    For den kommer til konklusion, at krig er fortiden til. Når krig altid har været en del af menneskets historie, hvad der former krige er jordens egen forskelligheder. Lige så forskellig som universet.

    De to links:
    En fælles-europæisk politik for indvandring og asyl vil bringe Danmark til tiggerstaven, -dka
    En fælles-europæisk politik for indvandring og asyl vil bringe Danmark til tiggerstaven 180 Grader

    Som muligvis kan være tilføjet af Steen, ikke Torben -s. Hansen.
    Beskriver jo hvor en seriøs situation det er, specielt hvis vi ikke gør det nødvendige. Hvor det nødvendige inkluderer våben, så må en konklusion fra Torben -s. Hansen jo være. eussr’s diktatur over 500.000.000 mennesker vandt, og nu er historien fredelige.

    For det har den aldrig været før i tiden.

  • Victor

    Spaniensdelen var ikke bare dårligt skrevet – den var fuldkommen ubrigelig. Jeg gider ikke – ungerne skal i skole og sån – bruge meget tid på det her; men lige minde om, HVAD det var “katolske og pragmatiske” FRanco gjorde: Han slap 100.000 morer – altså marokkanere fri mod sit eget folk.

    http://elpais.com/diario/2008/03/01/babelia/1204329979_850215.html

    Og hvad gjorde muhammedanerne, da de kom til Spanien: Muhammedanerne myrdede løs – værst ved massakren i Badajoz, hvor de også skal halsen af kvinder og børn…sådan en folkloreaften.

    Må jeg lige minde om sangen “Viva la quinta brigada”, som har denne strofe:

    Luchamos contra los moros,
    –rumba, la rumba, la rumba, la–,
    mercenarios y fascistas,
    ay, Carmela, ay, Carmela.

    Vi kæmper mod morerne – (altså marokkanerne).

    Historien om Franco er den sædvanlige: Folk, der tror, de kan styre muslimerne, ender med at bringe død og ødelæggelse over deres eget folk.

    Tror I mig ikke? Så læs op på general Ben Mizzian, der bl.a. var med til at nedkæmpe modstanden i Madrid? Har I hørt historien om mord på sårede krigsfanger før? For ganske nylig?