5
okt
Seneste opdatering: 6/10-17 kl. 1335
2 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Kronik: Tørklædet er islamiseringens spydspids. Selv på Nørrebro er der meget langt mellem burkaerne. Det er tørklæderne, politikerne burde lovgive om, det andet er tom symbolpolitik. Lone Nørgaard skrev igår i Berlingske.

Burkadiskussionen fjerner fokus

Diskussionen om et forbud mod at bære burka er en ren pseudodiskussion. Burkaen kan nemlig forbydes med henvisning til det allerede eksisterende maskeringsforbud – forbud mod identitetsslørende maskering på offentligt sted.

Nej, hovedproblemet er tørklædet, der sammen med stormoskeerne er det mest potente symbol på islams tilstedeværelse i Vesten. Burkadiskussionen kommer dermed til at fungere som en afledningsmanøvre og et røgslør, fordi den betyder, at det islamiske tørklæde får lov til at gå under radaren. Det til trods for, at tørklædet spytter os lige i hovedet med sit statement: 1. Jeg er muslim i modsætning til dig, »vantro kvinde«. 2. Jeg er ren i modsætning til dig, »urene kvinde«. 3. Jeg vil sharia og ikke vestligt demokrati. Denmark prepares to ban the burka: Scandinavian country will become the latest European nation to restrict the Islamic face veil

Interview med Ann Heberlein: Svenskerne lider af selvdestruktiv godhed

Det svenske samfund er præget af et misforstået banalt godhedstyranni, der i stedet for at mindske kløfter, medvirker til, at problemer med integration, æreskultur og kvindeundertrykkelse vokser

”Man kan sige, at mange lider af en slags virkelighedsfornægtelse, hvor man i blind tiltro til, at godhed løser alt, nægter at reflektere over, hvilke konsekvenser ens gerninger har. Det er det, jeg kalder den banale godhed – at man ikke forstår, at godhed ikke er sort-hvidt,” siger hun.

I Sverige er den banale godhed ifølge forfatteren udbredt i mange dele af samfundet: hos de etablerede politikere i Rigsdagen, der mener, at det gavner at udelukke det indvandrerkritiske Sverigedemokraterne fra forhandlinger, selvom de i realiteten serverer partiet vælgere ved at kalde dem racister. Kirkens folk, der ved at politisere evangeliet, får folk til at forlade kirken i protest mod den venstreorienterede ledelse. Og medierne, der ved ikke at dække indvandrerproblemer kritisk og tie om gerningsmænds etnicitet medvirker til at grave grøfter og skabe fordomme. Kristeligt Dagblad


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?