16
mar
Seneste opdatering: 26/3-18 kl. 1411
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!
Del...

You Tube har censureret videoen, jeg ser om den dukker op i en anden version.

“De føler sig mereværdige på grund af deres muslimske tro, men de har kundskabsforagt”

Man spørger sig, hvordan problemer der i dag beskrives som ‘uløselige,’ ser ud om en generation. Video på tysk og tysk tekstet, udskiftes hvis der kommer en engelsk.

Som lærer- og medarbejderrepræsentant fortæller Susanne Wiesinger åbent om islamiske påvirkninger på Wiens skoler og de problemer, der opstår som følge heraf. Efter hendes mening er problemerne i klasseværelset allerede nærmest umulige at løse.

Susanna Wiesinger (53) har i 25 år arbejdet som lærer i Wien – de sidste 10 år på en såkaldt “brændpunktsskole”. Hun advarer om, at mange skoler i stigende grad er ude af kontrol. I reportagen taler hun som en af ​​de få lærere, men også som en medarbejderrepræsentant for den socialdemokratiske lærerforening, åbent ud om problemerne på Wiens skoler. For dette kritiseres hun af skolens bestyrelse og er under pres – “De advarer altid om ikke at tale med pressen,” siger Wiesinger.

Flere og flere lærere bliver spottet og chikaneret

I brændpunktsskoler er chikane over for lærere ikke noget nyt. Imidlertid bliver de verbale overgreb og den fysisk chikanering af lærere af elever stadig mere almindelige. Wiesinger er lærer for en klasse “med 25 børn, hvoraf man skal integrere de 21, ikke kun sprogligt men også kulturelt,” det er der ingen, der kan klare: “Hvad skal vi integrere dem i?”

For mange elever står sharia over alt andet

Tidligere kunne hun stadig interessere eleverne for det faglige, idag interesserer især de muslimske børn sig næppe for det. Hun mener, at “forskellen mellem verden derhjemme og vores verden er så stor, at de ikke kan overskue det.”

Wiesinger præciserer:

Sharia er for mange af mine elever bestemt højerestående – det vigtigste er at være en god muslim eller en god muslima. “

Når der er musik og dans er på skemaet, afvises det ofte af religiøse årsager. Uenigheder i klasseværelset bliver mere og mere religiøst motiverede, forklarer Wiesinger. Desuden observerer hun en voksende fjendtlighed over for uddannelse blandt mange muslimske forældre.

Islam står i centrum for mange forældre

Alt drejer sig om den islamiske tro: Det er det, der er det vigtigere i forældrenes øjne, der hvor de adskiller sig  fra os – at de er hellige muslimer. Og hvis noget går ud over det, er det farligt. Noget udvikler sig i en retning, der ikke er sund for dette samfund. “Wien: Lehrerin warnt öffentlich vor islamischen Einflüssen an Schulen – Stadtschulrat kritisiert sie dafür (snaphanens oversættelse)

 


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Leave a Comment