9
sep
Seneste opdatering: 10/9-07 kl. 1751
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

“Man skal ikke forn√¶gte, at forskellen mellem kristendommen og islam har nogen politisk betydning og ben√¶gte den historiske sammenh√¶ng mellem protestantisk kristendom og en sekul√¶r demokratiske samfundsorden. Det er problematisk, hvis man tillader en betydelig indvandring af muslimer med en religion, som i sin kerne mods√¶tter sig sekulariseringen af det politiske. Demokratiet √łdel√¶gges, hvis der i stedet for rationelle argumenter bruges religi√łse trumfer.”Kronik: Religion har faktisk en politisk betydning

“Hvad ville¬† Europa¬† v√¶re¬† uden islamisk kultur?…….

ingenting “¬†¬†¬† Henning Mankell

¬ĽDanmark har i stor udstr√¶kning f√•et islam p√• hjernen og i langt h√łjere grad end Sverige. Og det er f√łrst og fremmest p√• grund af to omst√¶ndigheder. Den ene er Dansk Folkepartis mange√•rige kampagne mod indvandrere. Den anden er Muhammed-tegningerne¬ę

Jan Guillou, igen, igen………………..

Kåre Willoch advarer mot ikke-vestlig innvandring

¬ęDet er grunn til √• frykte at en fortsatt innvandring av asyls√łkere av det omfang som man har hatt i de senere √•r, vil f√łre til alvorlige motsetninger mellom folkegrupper i Norge. Det kan ikke v√¶re umoralsk √• mene at man b√łr ta hensyn til reaksjoner mot denne innvandringen – for √• forebygge konflikter. Det kan heller ikke v√¶re umoralsk √• mene at man b√łr forebygge for raske forandringer av det helhetspreg som v√•r befolkning har. ¬Ľ

K√•re Willoch i Aftenposten 1988 under overskriften Innvandringens f√łlger

Kristus som elefant

“Frihed lad v√¶re vort l√łsen i nord, frihed for Loke s√•vel som for Thor.” Det skrev Grundtvig i 1832.

Grundtvigs l√łsen synes desv√¶rre at v√¶re r√łget ud med badevandet, selv om rettesnoren er ganske relevant og faktisk ogs√• en integreret del af den svenske kunstner Lars Vilks’ koncept, hvor han flere gange har tegnet Muhammed som hund. Et projekt som kunstneren satte i s√łen for at g√łre opm√¶rksom p√• kunstverdenens selvcensur og ytringsfrihedens indskr√¶nkning, n√•r et emne ber√łrer islams dogmer. Men det er fejlagtigt at tro, at Lars Vilks alene √łnskede at forh√•ne en enkelt religion. Kunstnerens √¶rinde var derimod at p√•pege, at alle religioner m√• t√•le kritik.

Det er gl√¶deligt, at flere aviser har valgt at offentligg√łre Vilks’ tegninger og dermed ikke b√łje sig for trusler. Men det vil v√¶re i Lars Vilks’ √•nd ogs√• at offentligg√łre hans tegning ‘Kristus som elefant’. Denne tegning b√łr offentligg√łres, da ubef√¶stede sj√¶le ellers kan f√• den opfattelse, at Vilks og de aviser, der har valgt at offentligg√łre kunstnerens tegninger af Muhammed, udelukkende handler ud fra et √łnske om at bryde islams tabuer.’Kristus som elefant’ b√łr offentligg√łres alene for at understrege, at vesten ikke bare – som en brunstig elefant – tromler henover andres religi√łse tabuer, men ogs√• er √•ben for kritik af egne tabuer.¬† (Uwe Max Jensen ,¬†¬† Information)

 Teheran  takker

Iran hails Sweden in attempt to defuse the cartoon row.
Iran’s Ambassador to Sweden hails Stockholm’s efforts to mediate in the dispute over the profane cartoon.¬† Sweden hailed for defusing cartoon

Det er¬†ikke¬† fordi jeg tror¬† svenskerne¬† er¬† uvidende¬† om det, men Sverige er¬†¬†blevet mellem√łstlig indenrigspolitik, det m√• de mindes om.¬†Denne artikel bekr√¶fter det¬†h√•ndfast.¬† Bem√¶rk Villy S√łvdals¬†nyvakte¬† interesse for den √¶gyptiske vinkel, p√• bekostning¬† af Foghs¬†¬†synder m√• man formode.:

¬†Nu har den √¶gyptiske ambassad√łr Mona Omar Attia i et opsigtsv√¶kkende interview til den arabiske avis al-Watan indr√łmmet, at en officiel dansk undskyldning for de 12 Muhammedtegninger i Jyllands-Posten i virkeligheden var det eneste, hun frygtede.¬† Havde Fogh b√łjet sig og givet den undskyldning, som egypterne havde kr√¶vet, var konflikten mellem Danmark og den arabiske verden nemlig med stor sandsynlighed ikke eksploderet i boykot, vold og kaos.¬†

Hun brugte Fogh i dobbeltspil

Pr√¶tenti√łs kaminpassiar i N√łrregade
Jeg passerede tilf√¶ldigt¬†Domkirken ig√•r aftes¬† og gik ind.¬† “Den f√•r ikke¬† for lidt” skriver Mette Sandbye¬† i Weekendavisen om¬†Thyra Hilden og Pablo Diaz¬ī “Vor Frue Kirke i Flammer”. ¬† Hun t√¶nker¬† p√• parrets pressemeddelelse, der faktisk er det interessanteste ved det hele. Retorikken runger som Domkirkens¬† akustik.¬†N√•r man t√¶nker¬† p√•, ¬†at de¬† sidst¬†futtede hele den vestlige civillisation af er de¬† p√•faldende lammefromme, men s√• meget desto mere¬† t√•gede¬†overfor¬† den Folkekirke, der har inviteret dem ind.¬† Har Karsten¬†Fledelius¬† betukket med¬† med Pr√¶stetanker? I K√łbenhavns¬† Domkirke er de¬† sandelig ikke kunstneriske kostforagtere (Galschi√łt).¬†Min gamle ven billedhuggeren ville ha¬† sagt: En fis i en Domkirke. Jeg tilslutter mig.
Hilden_Diaz_01.jpg
 

Look  back in  anger

der har altid v√¶ret vrede unge m√¶nd. Der er¬† antagelig¬† flere idag, hvor ungdommen varer til¬†man¬† er 40, mindst.¬†Nogle havde en god¬† grund , andre¬† var bare¬† vrede¬† fordi¬† de var unge med en tilh√łrende¬†¬†lovlig¬† veludviklet¬† retf√¶rdighedssans (den, der¬† f√•r¬†svenske politikere og danske Radikale¬†til at virke¬† s√• ungdommelige).¬†Nogle af dem blev til vrede,¬† gamle¬†m√¶nd. Andre¬† blev voksne.¬†Der findes¬† opr√łr mod noget konkret, og der¬†findes¬† opr√łr mod livets grundvilk√•r i al almindelighed. At revoltere mod La Conditon Humaine, h√łrer som regel¬† teenage√•rerne til. Idag har forvoksede teenagere f√•et¬† en ny, magtfuld¬† vredesmegafon i den lange¬† r√¶kke: at konvertere til¬† Islam. Genier s√•vel som nulliteter, kan blive “noget” – endda¬† ber√łmte og¬† berygtede (t√¶nk bare¬†p√• den sm√•t k√łrende og mislykkede¬†Abdallah Andersen fra Vollsmosesagen¬† eller¬† en vis¬† Abdul Petersen fra Djursland. Stjernestatus,¬†¬† uopn√•elig uden¬† Profethj√¶lp. De¬† 27 andre profeter kan n√¶ppe klare s√•danne mirakler.)¬†Her¬† meget interessant¬†om islamkonvertitters √łgende antal og en listning¬† af deres¬†ugerninger

One might have thought that terrorist organizations would be leery of converts and worry that they were unreliable or even suspect them to be moles. The opposite has been true. According to French sociologist Olivier Roy, 10 percent of al-Qaida’s soldiers in the global jihad are converts, and in France the number might reach 25 percent. Roy takes this as an indicator of the group’s globalized nature, “because a convert is not motivated by his or her culture at all. He is not motivated by the political life of his or her country. He’s motivated by joining something global. Al-Qaida is made of born again [Muslims] and converts who join the global jihad. One day they go to Bosnia and another to Chechnya, or to Kashmir, or to Afghanistan, or to Fallujah.”

Moreover, the phenomenon of conversion plays an important part in al-Qaida’s cosmology. When the group’s propagandists talk about its ultimate victory, the conversion of the Christian West is often mentioned as a major milestone. When the organization wants to show it is on a roll, it also may refer to the current growth in conversions. In a video that aired on Dec. 13, 2001, Bin Laden claimed that the 9/11 attacks had been “understood by both Arabs and non-Arabs. ‚Ķ In Holland, at one of the centers, the number of people who accepted Islam during the days that follow the operations were more than the people who accepted Islam in the last 11 years.” Bin Laden also relayed a report he had heard regarding an Islamic educator in America who claimed, “We don’t have time to keep up with the demands of those who are asking about Islamic books to learn about Islam.” Having so many converts in its ranks is clearly a mark of achievement.

SLATE: The Convert’s Zeal
Radical Islamism has become a magnet for some of the world’s angriest people.

‘Platheder p√• et fundament af sjofelhed’

Monrad og Rislund¬† g√łr¬† grin med¬† indvandrerne

Norge er et frit land, men…….

det skal man ikke¬† bryde sig om at sige i Ingvar Kamprad¬īs ¬†IKEA

Fikk sparken etter hijabkritikk


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Comments are closed.