2
dec
Seneste opdatering: 23/5-10 kl. 1709
2 kommentarer - Tryk for at kommentere!

kan kun¬†slippe afsted¬† med¬† den slags p√•stande p√• grund af udbredt uvidenhed. P√• det grundlag der¬† foreligger, kan der ikke¬† f√łres nogen meningsfuld diskussion i Sverige, men det har vist heller aldrig¬† v√¶ret hensigten:

Utan invandrares arbete stannar Sverige. Vilka skulle driva alla caféer, restauranger, krogar och kiosker? Vi skulle se till att de löpande banden kan hålla samma rytm? Vilka ser till att sjukvårdens, barn- och äldreomsorgens verksamhet hålls uppe? Jo, invandrarna.

Utan invandrare stannar Sverige

115.000 indvandrere st√•r i √łjeblikket helt uden for arbejdsstyrken i Danmark,¬† selvom alle¬† skriger¬† p√• personale. Andelen f√łrtidspensionerede¬† indvandrere, er dobbelt¬† s√• stor som blandt indf√łdte. Kun ca. halvdelen af tyrkiske m√¶nd – der har v√¶ret her¬† l√¶ngst, og ikke kan antages at lide af krigstraumer – er i arbejde. (s. 6) N√•r det er s√• ilde¬† i Danmark, hvordan er det s√• ikke¬† i Sverige, der¬† har langt¬†flere¬† indvandrere¬†, h√łjere √•ben arbejdsl√łshed og flere f√łrtidspensionerede¬†? Lad¬† os omformulere Baksi: Uden indvandring, havde¬† Sverige¬†sparet hundredevis¬† af milliarder¬†¬†kroner og megen lidelse og ulykke, og hvis han vil argumentere¬† imod¬† det, mod¬† han tale mod virkeligheden, hvad han¬†allerede ingen problemer¬† har med p√• det kravleniveau svensk fremmeddebat¬†er permanent¬† parkeret.¬†¬†¬†¬† (“Debatt√łren” Kurdo Baksi)

Indvandring  og mord

Most murders in London this year were committed by foreigners, according to Scotland Yard figures obtained by The Times. Of 47 killings between April and September where the nationality of the accused is known, 26 of the suspects ‚ÄĒ 55 per cent ‚ÄĒ are not Britons. In 19 cases the killer is believed to be British. In a further 23 cases the nationality of the killer has not been determined.

Times  Online: Migrants and the murder rate,   I Danmark  tegnede  invandrere sig i 2005 for over  40 % af  alle mord og drab.

“Vildskab”

One mob victim, 43 year-old chief of the Sarcelles police department Jean-Fran√ßois Illy told Le Figaro who he ran to quell rising tension at the scene of an accident at Villiers le Bel. Illy, a peace-loving Buddhist was unarmed and was beaten with iron bars for his trouble, suffering three fractured ribs, one which perforated his lung, a broken nose, a deep cut in the brow and two black eyes.Illy at first wanted to reassure angry neighbors the accident would be properly investigated, under judicial control. He was soon surrounded by 25 to 30 hooded men, one of who hollered: ‚ÄúThe pigs killed our friends!‚ÄĚ The rioters smashed Illy‚Äôs unmarked police car. Another shouted ‚ÄúSome pigs are gonna die tonight.‚ÄĚHis car aflame, Illy was trapped. He vainly tried defending himself with martial arts, but was soon smashed in the face with an iron rod, whereupon the blows raiend from all sides until he staggered to his feet and was rescued by responding policemen and a paramedic. Illy intends to go back to work after his 30-day convalescence. As if speaking directly to his assailants, Illy says ‚ÄúSo far I‚Äôve only identified one of the guys who cursed me‚Ķ I don‚Äôt hold a grudge but I have a very good memory‚Ķ it will help my colleagues find the others‚Ķ‚ÄĚ

Attempts to make Sarkozy bend to the forces of the street have hit a dead end, reports Nidra Poller.
Times Online: France stunned by rioters’ savagery

S√łren Karup fylder 70

¬ĽI Danmark m√• man heldigvis nu godt sige sandheden, selv om den er ubehagelig. Jeg sp√łrger sommetider mig selv, hvad √•rsagen er til, at man i Danmark efter systemskiftet (efter Krarups kalender fandt det sted i 2001, da VKO-flertallet blev etableret) reagerer ganske anderledes end i Sverige, hvor man er undergivet en politisk korrekthed, som jeg vil kalde politisk terrorisme, fordi den har skr√¶mt svenskerne fra at tage til orde imod det, der sker i deres eget land. I Danmark har vi handlet stik modsat. Danskerne har turdet sige fra. Hvorfor? Jeg tror, det skyldes den √•ndelige situation, der udsprang af Grundtvig og Kierkegaard og – lad mig tilf√łje – Tidehverv. Danskerne har ikke ladet sig kue, selv om der stadig er alle de v√•de wienerbr√łd, der p√• enhver m√•de fors√łger at forhindre, at der siges √©t sandt ord.¬ę

Ingen kan sætte et plaster på min mund

Bj√łrnsonprisvinder revsede islam

Islam har tvunget ordet i poesien i kne og ribbet den for dens frihet og uavhengighet. Vinneren av Bj√łrnsonprisen tok i sin takketale et kraftig oppgj√łr med islam.¬† rb.nett

Halal-yuppiernes tid er kommet! Farshad Kholghi og Britta Mogensen

“Det er ikke uanst√¶ndigt at tale √•bent om eller kritisere en totalit√¶r tankegang som islamismen”
¬ĽJeg h√•ber s√• inder¬≠ligt, at Birthe R√łnn Hornbech vil √•bne sine √łjne og ikke lade sig narre af imamerne ‚Äď eller give efter for fana¬≠tikernes krav om s√¶r¬≠behandling ‚Äď i ‘an¬≠st√¶ndighedens’ navn. Det er ikke uanst√¶n¬≠digt at tale √•bent om eller kritisere en totalit√¶r tanke¬≠gang som islamismen.¬ęMidten i dansk politik er blevet til politikernes Paradis ‚Äď men p√• l√¶ngere sigt bliver den v√¶lgernes limbo.

Valget af Birthe R√łnn Hornbech (V) som integrationsminister er et klart bevis p√• denne konsensus-epidemi. I en tid med ih√¶rdige imamer og religi√łse integrations¬≠konsulenter kr√¶ver en post som integrationsminister et ualmindeligt klarsynet menneske.

Hvis jeg var statsminister, havde jeg valgt en person, der havde indsigt i islamismen. Jeg havde udpeget en person, der kunne gennemskue al den snak om anstændighed, som imamerne lystigt udnytter og gemmer sig bag.

Jeg havde valgt Karen Jespersen (V) som Danmarks integrationsminister. Men t√¶nk nu, hvis Karen Jespersen kom til at forn√¶rme imamerne ved at sige, at ‘t√łrkl√¶det er kvindens gule stjerne’, som en fatwa-ramt muslimsk forfatterinde engang skrev.

Eller hvis  hun åbenlyst erklærede sig enig med den muslimske forfatter Salman Rushdie og millioner af andre muslimer i, at islamismen er vore dages fascisme.

Birthe R√łnn Horn¬≠¬≠bech vil aldrig komme med s√•danne ‘s√•rende udtalelser’. For hun er nemlig ‘anst√¶ndig’ og vil aldrig genere folks religi√łse f√łlelser.

Hun vil aldrig skabe en konflikt og kan helt sikkert tilfredsstille b√•de halal-hippierne p√• venstrefl√łjen og halal-yuppierne p√• h√łjrefl√łjen. Det er bekymrende. Min bekymring bliver dog ikke mindre, n√•r Islamisk Trossamfund erkl√¶rer sig lykkelig over valget af den nye minister.

¬ĽJeg tror, hun er den rette person til de nye udfordringer, som Danmark st√•r over for, n√•r det g√¶lder integrationen. Vi kender hende som en st√¶rk person, og hun kommer til at p√•virke debatten i den rigtige retning, s√• vi f√•r en anst√¶ndig tone,¬ę siger en glad Kasem Ahmad, talsmand for Islamisk Trossamfund, der for knap to √•r siden ant√¶ndte Muhammed-krisen.

Jeg h√•ber s√• inderligt, at Birthe R√łnn Hornbech vil √•bne sine √łjne og ikke lade sig narre af imamerne ‚Äď eller give efter for fanatikernes krav om s√¶rbehandling ‚Äď i ‘anst√¶ndighedens’ navn.

Det er ikke uanstændigt at tale åbent om eller kritisere en totalitær tankegang som islamismen. Det er uanstændigt at lade være, bare fordi man helst vil have fred. Det skete under Muhammed-krisen og under Danmarks besættelse.

Metro Express

Britta Mogensen :  Farshad Kholghi citerer:
‚ÄĚJeg tror, hun er den rette person til de nye udfordringer, som Danmark st√•r over for, n√•r det g√¶lder integrationen. Vi kender hende som en st√¶rk person, og hun kommer til at p√•virke debatten i den rigtige retning, s√• vi f√•r en anst√¶ndig tone,¬ę siger en glad Kasem Ahmad, talsmand for Islamisk Trossamfund‚ÄĚ, og FK tilf√łjer: ‚ÄĚder for knap to √•r siden ant√¶ndte Muhammed-krisen.‚ÄĚ

Jeg deler Farshad Kholghis bekymring over Kasem Ahmads gl√¶de ved udn√¶vnelsen af Birthe R√łnn Hornbech. Gl√¶den skal formentlig ses i sammenh√¶ng med BRH‚Äôs bl√•stempling af imamernes krav om indhylning af kvinder, eller m√•ske husker han ogs√• BRH‚Äôs TV-optr√¶den i 1996, hvor loven til beskyttelse af voldsramte kvinder mod udvisning var til behandling. Her udtalte hun, at hun ikke ville stemme for forslaget, da hun ikke ville v√¶re med til at ‚ÄĚkriminalisere danske m√¶nd for at skaffe udenlandske kvinder opholdstilladelse‚ÄĚ.

Loven blev vedtaget på trods af BRH’s indstilling. Den har dog ikke haft den store betydning på grund af den meget restriktive praksis. Det var slemt under den forrige regering. Det gik fra slemt til værre under den nuværende. Med udnævnelsen af den person, der var imod loven, må Kasem Ahmad knapt kunne få armene ned af begejstring. Nu er der frit slaw (bogstavelig talt): Tæv konen ud af hjemmet og få integrationsministerens hjælp til at få hende tævet ud af landet.

Herren se i n√•de til tvangsgifte, voldsramte, udenlandske kvinder, for BRH g√łr det ikke.

Britta Mogensen, antropolog

Farshad Kholghi
Skuespiller og foredragsholder
(foto © Snaphanen)

P1040199.JPG

ad de  samme linjer som Kholghi, bevæger Henryk Broder sig  denne artikel fra Berlingske  d. 23 november:

Islam: Tolerance er reaktionær

¬ĽTolerance over for intolerance er en opfordring til kollektivt selvmord¬ę, siger den tysk-j√łdiske debatt√łr Henryk M. Broder med brod mod islam. Denne intolerance er rimelig, da den er rettet mod et system, der undertrykker kvinder, h√¶nger homoseksuelle og lover paradis til dem, der sl√•r os vantro ihjel.

Af Sven Hakon Rossel
Den tysk-j√łdiske skribent og journalist Henryk M. Broder skabte med sin bog fra efter√•ret 2006, Hurra, wir kapitulieren!, en debat, der gav genlyd i de store tysksprogede aviser. I for√•ret 2007 modtog Broder den prestigefyldte tyske Ludwig-B√∂rne-Pris opkaldt efter en ligeledes liberal tysk-j√łdisk journalist, der for 175 √•r siden – ligesom Broder i dag – delte vandene. Og dette g√łr Broder med b√łger, artikler og foredrag om tysk-j√łdiske forhold, islamisme, terrorisme og den latente antisemitisme p√• den politiske venstrefl√łj.
I sin bog fra 2006 behandlede Broder ikke mindst den militante islamismes undertrykkelse af frihed og demokrati samt dens truende fremmarch p√• grund af den vestlige verdens bl√•√łjede tolerancebegreber. I sin takketale efter modtagelsen af B√∂rne-prisen og i senere foredrag understreger Broder, at vore dages islamisme bliver det 21. √•rhundredes totalitarisme. Et eksempel han gerne anvender for at demonstrere denne naivitet, er den tyske nobelpristager G√ľnter Grass’ forslag om, som tegn p√• vores gode vilje over for islam, at lade de tyske muslimer indrette en kristen kirke til en mosk√©. En letk√łbt gestus, mener Broder, da der jo i forvejen findes ca. 2.000 moskeer i Tyskland, s√• at en enkelt hverken g√łr fra eller til. Nej, hvad Grass burde g√łre, hvis han havde mod og mandshjerte, ville v√¶re at foresl√•, at en mosk√© i Saudi-Arabien blev lavet om til en kirke. Blev dette foresl√•et af en muslimsk intellektuel, ville denne omg√•ende blive d√łmt til d√łden.
Broder giver mange eksempler p√• den eftergivende vestlige holdning over for islam. Hvis den nuv√¶rende hollandske indvandringspolitik f.eks. forts√¶tter, vil det medf√łre, at over 50 procent af indbyggerne i Amsterdam i 2015 vil v√¶re muslimer, og disse vil kr√¶ve, at Koranens ortodokse sharia-lovgivning sidestilles med det hollandske retssystem – et krav der allerede er blevet rejst, og i tolerancens navn sikkert vil blive im√łdekommet.

Broder henviser til tolerancebegrebets berettigelse i tider, hvor der ikke herskede frihed og lighed. Dette er i dag anderledes. Frihedsbegrebet er i dag generelt accepteret i den vestlige verden. Men nu ekspanderer en fanatisk religion, der r√•ber h√łjt op om tolerance men samtidig, n√•r den har magten, afsl√łrer sig som intolerant og bagstr√¶berisk. Derfor er if√łlge Broder tolerance i dag for√¶ldet og faktisk reaktion√¶r: ¬ĽTolerance over for intolerance er en opfordring til kollektivt selvmord¬ę! Og denne intolerance er rimelig, da den er rettet mod et system, der undertrykker kvinden, dvs. halvdelen af sin egen befolkning, h√¶nger homoseksuelle og tillader, at b√łrn spr√¶nger sig selv i luften p√• selvmordsmissioner – ja generelt lover paradiset til dem, der sl√•r os vantro ihjel.
Ansvaret for disse handlinger grunder sig p√• Koranen, og dermed unddrager den enkelte muslim sig ethvert personligt ansvar for sine handlinger. Denne fundamentalistiske afh√¶ngighed af et skriftstykke, der i mods√¶tning til Bibelen ikke m√• fortolkes, f√łrer if√łlge Broder til d√©n karakteristiske passivitet over for sociale og teknologiske fremskridt, der hersker i de fleste arabiske lande.

Og han g√•r endnu videre i sin polemik: ¬ĽSp√łrger man en muslimsk politiker, hvorfor den arabiske verden er s√• tilbagest√•ende, vil denne g√łre kapitalismen eller zionismen ansvarlig herfor. Vi st√•r her over for en eksplosiv blanding af mindrev√¶rds- og overlegenhedsf√łlelse¬ę. De fleste muslimer f√łler sig overlegne p√• grund af deres religion, men samtidig klager de over, at der diskrimineres mod dem. Hvorfor tager de ikke sig selv i nakken, sp√łrger Broder, og begynder at blive intellektuelt mere aktive?

Han peger i denne forbindelse p√•, at der i Gr√¶kenland importeres lige s√• mange b√łger som i hele den arabiske verden, og at det f.eks. i Tyskland er muslimske b√łrn, der har rekorden i skolepj√¶kkeri og uvilje mod lektiel√¶sning, samtidig med at de samme unge mennesker, uden at der sker dem noget, sk√¶lder deres l√¶rerinder ud for at v√¶re svinek√łds√¶dende ludere.
Ja, det er st√¶rke ord, men Broder har statistikken med sig og kan dokumentere sine citater. Hans advarsel b√łr derfor ikke overh√łres.
√ėnsker Berlingske Tidendes l√¶sere at stifte n√¶rmere bekendtskab med en af Europas skarpeste og mest provokerende samfundskommentatorer, kan de enten l√¶se det tyske ugemagasin Spiegel online eller Broders egen hjemmeside: www.henryk-broder.de.
Men hvad med at invitere ham til Danmark?

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

2 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Emeritus
Emeritus
11 years ago

II. Om Islam. Nu har Islam haft 25 √•r til at akklimatisere sig i Danmark. Hvordan er det g√•et? Ad helvede til i de store byer. Det gik bedst i begyndelsen med bedstefor√¶ldrene. Det er det samme med Islam alle vegne til alle tider. Lige nu er det ikke de bedst uddannede, der skaber de st√łrste problemer herhjemme, men det kommer de til, n√•r de finder ud af, at de hellere m√• realisere deres tro end at v√¶re danskere f√łrst. Som det er nu, er det alle dummernikkerne, der manifesterer sig. bandernes opg√łr. De kriminelle indvandrere af muslimsk herkomst mod… Read more »

JensH
JensH
13 years ago

Birthe R√łnn Horn¬≠¬≠bech katastrofe p√• den post. Under hendes misforst√•ede ‘religi√łse tolerance’ skal salifisterne i Islamisk Trossamfund nok vide at udvide deres magtbase i det muslimske samfund. Og det er jo ikke bare BRH der er skyld i dette. Men skal jo ikke glemme Statsministerens dhimmi-agtige udtalelser om t√łrl√¶det grundlovsdag 2007. Med disse regerings-‘signaler’ kan m√łrkem√¶ndene nu undertrykke ethvert tegn p√• kvindefrig√łrelse blandt de muslimske kvinder her i landet. Det sp√łrgsm√•l der s√• rejser er om hvorvidt denne udvikling vil v√¶re irreversibel?? Der findes ingen grupper der er glade for at opgive ‘vererhvervede rettigheder’, men vi taler alts√• her om… Read more »