27
dec
Seneste opdatering: 28/12-07 kl. 0352
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

¬†I Danmark og Norge¬†lyder det¬† som en d√•rlig¬†vits. Vi er¬† endnu vaccinerede.¬†Erkl√¶rer man sig som nazist, bliver man indlagt¬† p√• gule papirer eller¬† f√•r en socialdemokratisk ¬†st√łttep√¶dagog.¬†Men den svenske¬† afsondrethed fra alverdens¬† larm, har gjort¬† enhver politisk idioti mulig. Sverige¬† fostrer ikke bare¬† politiske¬† analfabeter, de¬† h√•ndterer dem ogs√• analfabetisk. S√• her¬†SR leverer et portr√¶t¬† af en hj√¶lpel√łs¬† samfundsdiskussion. ¬†N√¶rpolisen¬† ringer¬† til Expo. ¬†Svenskerne¬†b√łr aflevere deres land godvilligt, og de skal lade v√¶re med at brokke over omkostningerne, ellers¬† tar SMMR, Sveriges Martialske¬†Matriarkat Radio aff√¶re, men det vil altsammen intet hj√¶lpe. Hvor den¬† danske indvandringsmodstand¬† har f√•et¬† politisk stemme, er den svenske marginaliseret ud i tavshed, vold og utopier. De h√łster som de s√•r, som enhver kan l√¶se i deres aviser¬† hver dag.

I tv√• veckor tar radioprogrammet Barnen i P1 upp fr√•gan om hur elever och l√§rare kan bek√§mpa fr√§mlingsfientliga id√©er i skolan…..Nazismen och rasismen bland unga √§r ett verkligt problem i v√•rt land. √Ąven om vi inte vill det! Eller inte v√•gar se det!

  Kampen mot nazismen på Danderyds gymnasium.

  Programmet som podcast

 Wafa Sultan: A Voice  of Courage

“My second major turning point was Sep 11th. At the very first day following this hideous catastrophe, I screamed as loud as I could, ‚ÄúWake up America! Islam is here‚ÄĚ, and since then I continue to voice that message. In fact, I view every single day in the US as a turning point…I am inspired by every single moment of my life in America . The sheer experience of walking freely in the street without being accused of being a whore is a blessing for me and an experience that I will die to defend.”¬†¬† [..]

“Lastly, I must mention that I find it unwise for non-Muslim western women to cover their head for show of respect when they visit Muslim lands (One example is Barbara Walters when she interviewed the Saudi King). This attempt to display their respect to Muslims would have been proper if Muslims respected western values equally. Unfortunately, it is not the case; so in essence, by this type of pacification we weaken our own resolve to demand equal respect.”

DM_202_20077.jpg

Frontpage Mag interview   dec. 27, 2007, foto © Snaphanen

¬†Tre¬† t√łrkl√¶desv√¶rmere i DR

Hvad sker der n√•r en feminist, en fotomodel og en kristen, lesbisk kvinde begynder at g√• med det muslimske t√łrkl√¶de?

Kvinderne vejledes af Samilla Qureshi, som b√¶rer t√łrkl√¶de til daglig.Medvirkende: Samilla Qureshi, Suzanne Giese, Karen Larsen og
Ida Burchardi.      DR

Dagens  kioskbasker  fra SR:

¬†“F√§rre apatiska flyktingbarn”‚Äď “Jag tror att det √§r en kombination av att m√•nga familjer f√•tt uppeh√•llstillst√•nd.”¬†
¬†“Det √§r en lugn och trygg situation att p√•b√∂rja en rehabilitering och ocks√• den kraftfulla v√•rdinsats som varit h√§r i Stockholm i samverkan mellan barnpsykiatri och vuxenpsykiatri och den barnsomatiska v√•rden, s√§ger hon.- ‚Äď Det finns nog risk f√∂r att det kommer att forts√§tta vara enstaka barn. Sedan hoppas vi ju att vi ska ha en asylpolitik och ett samh√§lle d√§r inga barn beh√∂ver ge upp. Men vi √§r inte d√§r i dag heller, s√§ger han.”
Färre apatiska flyktingbarn Рmen vissa insjuknar fortfarande

Et¬† fascinerende studie i valium-journalistik og medicinsk¬† double-speak. Vi f√•r ikke¬† at vide hvem der er¬† blevet “raske” og¬† hvem der¬† stadig er “syge”. Man kan dog¬†have sine¬† anelser. Sveriges¬† Radio ser ikke¬† noget underligt i, at en medicinsk tilstand¬† puldselig¬† blomstrer voldsomt og¬†kun i Sverige, for¬† derefter at forsvinde¬† n√¶sten helt igen. Endsige at bedringen¬† er¬† sammenfaldende¬† med Sverige¬† amnestilov i 2006.¬†Det m√• da interessere¬† enhver l√¶ge , hvad den dygtige svenske b√łrnepsykiatri har gjort¬† hvis nu apatisyndromet¬† viser sig at v√¶re smitsomt og dukker¬† op i Sandholm¬† eller Kongelundlejren.

Målmedveten apati

T√łrkl√¶det s√¶tter skel

T√ėRKL√ÜDESYMBOLIK Det islamiske t√łrkl√¶de er en mark√łr og et synligt tegn p√• en ideologi, der ikke har det godt med det sekul√¶re demokrati og slet ikke med individets frihedsrettigheder

Af Lene Kattrup

ERLING TIEDEMANN skrev den 8. december, at det ikke h√łrer til de danske v√¶rdier at ville bestemme andres dresscode, og han gennemgik forskellige kutymer og modestr√łmninger for hovedbekl√¶dninger.

Mange mener som jeg, at det t√łrkl√¶de, vi i dag taler s√• meget om, er mere end en hovedbekl√¶dning eller et modef√¶nomen. Erling Tiedemann b√łr indr√łmme os, der er modstandere af det islamiske t√łrkl√¶de, s√• meget, at han forst√•r, at vores modstand m√•ske ikke skyldes selve t√łrkl√¶det, men det, t√łrkl√¶det st√•r for. Det er det, der b√łr interessere. Det er naturligvis ikke 30 gram stof, mode, fremmedartethed, t√łjstil eller noget som helst andet i den stil, sp√łrgsm√•let handler om.

Og her er nogle af os alts√• n√•et frem til, at det islamiske t√łrkl√¶de stempler de piger og kvinder, der ikke b√¶rer det, som urene, kvinden som et seksualobjekt, der b√¶rer ansvaret for, at der ikke sker noget ‘syndigt’, n√•r hun er sammen med andre m√¶nd end √¶gtef√¶llen, og desuden alle kvinder som v√¶rende underlagt det andet, rene og ansvarlige k√łn.

Vi kan se, at individernes frihed aftager i de samfund, hvor dette t√łrkl√¶de vinder frem. Det er ikke t√łrkl√¶dets skyld, men t√łrkl√¶det er en mark√łr og et synligt tegn p√• en ideologi, der ikke har det godt med det sekul√¶re demokrati og slet ikke med individets frihedsrettigheder, is√¶r ikke med kvindek√łnnets.

Jeg mener, at meget synlige og st√¶rke politiske eller religi√łse symboler p√• eleverne b√łr forbydes i folkeskolen og p√• h√łjere l√¶reanstalter, hvor jeg synes, det i dag er blevet n√łdvendigt af hensyn til indl√¶ringen, livsudfoldelsen, kommunikationen, samv√¶ret og ligestillingen mellem de to k√łn at holde disse ude.

T√ėRKL√ÜDET s√¶tter et skel og begr√¶nser begge k√łn. P√• arbejdspladsen b√łr arbejdsgiveren bestemme. Formentlig er der ingen herhjemme ved sine fulde fem, der g√•r ind for et forbud mod t√łrkl√¶der p√• gaden eller i de private hjem. Her b√łr staten aldrig blande sig. Skoleeleven kan tage t√łrkl√¶det p√•, n√•r hun har f√•et fri. Og hvis man har et arbejde, hvor t√łrkl√¶det ikke kan b√¶res i arbejdstiden, s√• m√• man acceptere kun at kunne b√¶re det, n√•r man har fri. Det er vel til at leve med.

N√•r man kan n√• frem til at √łnske et forbud mod det islamiske t√łrkl√¶de i for eksempel folkeskolen, s√• skyldes det alts√• blandt andet hensynet til den ligev√¶rdighed mellem de to k√łn, som Erling Tiedemann sluttede med at omtale som en ufravigelig, universel etisk v√¶rdi.
Det skyldes alts√• ikke n√łdvendigvis en intolerance over for et andet udseende, en anden t√łjstil eller noget i den stil. Jeg var lidt overrasket over at erfare, at Erling Tiedemann tilsyneladende ikke var klar over dette.

Lene Kattrup,
dyrlæge,Kristeligt Dagblad 27 december 2007


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Comments are closed.