13
jan
Seneste opdatering: 13/1-08 kl. 1814
9 kommentarer - Tryk for at kommentere!

er jeg blevet spurgt. Er han BNP ?¬†Som man kan se i Cheslers interview, er han en tidligere “high school drop out and petty drug dealer” der fik¬†sit liv p√• h√łjkant og blev en dybt¬† troende¬† kristen. Han har taget en kamp p√•¬† sig, som engelske politikere¬† viger tilbage for. Men som man ser¬† her, havde¬† han ikke noget valg. Det ikke politikere og journalister,¬† der f√łrst¬†bliver tr√¶ngt op i et hj√łrne, det skal jeg v√¶re den f√łrste til at beklage:

I had my life threatened by Pakistani Moslems aligned to Al Qaeda where I live, I was forced out of my home, my business, into bankrupcty and then into semi hiding with Moslems wanting me dead which can be read on my blog.I have lost everything, and I mean everything because of Jihadi Moslems.Then at the end of the year I receive an arrest warrant under the banner stirring up racial hatred because of my blog.¨

Gathering Storm – interviewet med ham fra¬† sidste¬† √•r, (f√łrste¬† halve time)¬†er stadig meget informativt, b√•de til at give et personligt indtryk af ham, men ogs√• af situationen i England.¬†Der¬† skulle v√¶re et nyt p√• trapperne. H√łr ogs√•¬† australieren, bloggeren Democracy Frontline¬†der¬† f√łlger efter Lionheart, ikke mindst om The Cronulla Beach Riotts.

 EU godkendt sharia-skilsmisse 

Proposals to simplify divorce in the European Union are running into opposition from governments fearful that the initiative may oblige their courts to enforce foreign laws that clash with their tolerant social norms….. The main Swedish objection is that the Commission’s proposal, first unveiled in July 2006, would in many cases result in the application of divorce laws from the country in which the couple had their most recent residence. In EU states with Muslim immigrant populations – including Sweden, with its Iranian, Iraqi and Pakistani communities – this would mean the enforcement of Islamic divorce laws.

Her er en genganger, der er ved at v√¶re¬† et klassisk, svensk dilemma: Ligestilling kontra multikultur. Normalt¬† trumfer “racen”¬† k√łnnet i Sverige, men¬†dennegang¬†¬†fik ligestillingen “the upper hand”. Den er¬† ogs√• slemt¬†bagud p√• points, og det vil blive¬† langt,¬†¬† v√¶rre. Muslimske¬† friskoler – hvorfor ikke kalde dem det de er, ¬†madrassas – skyder¬† op som paddehatte i Sverige. Det g√łr de ogs√• i Danmark.¬† 30 % flere p√• tre¬† √•r.¬†Kvinder for Frihed¬† bliver ikke arbejdsl√łse lige¬† med det samme, men som¬†de mange gode socialdemokrater de er, har de¬† selv¬† stemt det frem, s√• det er demokratisk ulasteligt. Det er¬† kun os “sure, gamle, hvide m√¶nd”¬†som er¬† i ond tro. Vi¬†f√•r tics og¬†allusioner til et vist, helt demokratisk tysk valg i januar¬† 1933 for ikke at tale om¬†dets¬† f√łlger………

Divorce reform sparks quarrel over foreign law’s impact in EU¬† via Lundgren

Germany on alert after Lebanon warns of jihadist attacks

Denne nyhed kunne umiddelbart v√¶kke undren: Hader de os ikke for alt det onde vi bedriver i “ulovlige” angrebskrige i muslimske lande? Som det lidet flatterende hedder p√• Uriasposten , er “Tyskland … landet syd for os, der hverken har fjernet diktatorer, bidraget til demokratisering eller trykt tegninger af en vis profet”. Hvad har de dog gjort for at p√•drage sig denne ‘udsatte minoritets’ vrede, siden de m√• gribe til s√• drastiske midler for at blive h√łrt? Tja, arresteret en gruppe af jihadister med planer om terrorangreb p√• amerikanske m√•l i Tyskland:

Der Spiegel magazine, also without citing sources, reported that explosives were still on their way, and were thought to be coming in to the northern city of Rostock through Russia and Finland.

It said the potential attackers were looking for revenge in particular for Germany’s September, 2007, arrest of Fritz Martin Gelowicz and other suspects who allegedly were plotting to attack a U.S. military base in Germany and other targets.The group was also inspired to act against Germany by the prosecution of Youssef Mohammed el-Hajdib, Der Spiegel reported.¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Associated Press, via Jihad Watch

Den nedsl√•ende konklusion kunne lidt respektl√łst udtrykkes s√•dan, at selv nok s√• megen l√¶ggen sig p√• maven, selv nok s√• megen distancering fra USA, ikke g√łr et land stuerent i jihadisternes √łjne. Vil Tyskland fortsat putte sig, m√• de holde op med at provokere jihadister som i √łvrigt kun planlagde at angribe amerikanske interesser. Landet burde (det n√¶stbedste) isolere sig efter nordkoreansk forbillede, eller de kunne (det bedste) lade demografien arbejde hen imod muslimsk flertal indenfor forbundsrepublikkens gr√¶nser …. hov, det g√łr de jo allerede . Nogle mennesker kan man bare ikke stille tilfredse.

LFPC

¬†No-go areas: ¬ĽThere is no point in showcasing multicultural Britain on the continent when our cities are divided along ethnic, class and religious lines¬ę

I was born and raised in east London, parts of which can be “no-go” areas for white people. Those who like to pretend otherwise should ask John Payne and his friends why they were attacked when walking through a council estate in Stepney last year. Payne has serious brain injuries and still suffers seizures – the conviction of three Asian men, jailed on Friday for his attempted murder, has had scant attention in the media. As a female companion tried to protect him, the gang shouted “white honkies” and attacked him with machetes. Local police have confirmed an increase in such race crimes

Bishop Michael Nazir-Ali  is right:  multiculturalism does a disservice to the very people it seeks to protect  

” I’m on a street in Karachi”

This isn’t, as the Government would like us to believe, a multicultural society,” he says. “This is pure racial segregation. And it’s like this because the Muslim community simply refuses to integrate. So people like me feel like outcasts in our own country.”

¬†Dr Patrick Sookhdeo, of the Institute for the Study of Islam and Christianity, points out, the notion of space and territory is vital to Muslims. During the 1979 European Islamic Conference, a policy of integrating as communities, not as individuals, was advocated. “Once those communities become the majority,” he says, “they can control education, the economy and so on. And that is what has happened.”

“Sharia law now exists in almost all Islamic communities in the UK,” he says. “Not at a penal level, but at a family level. It rules among the Muslim community in marriage and divorce, often at the expense of the vulnerable. To solve this, the Government must say no to Sharia law being practised. There should be no separate legal system in this country.”

‘I feel like an alien in my home town’

ITALY EXPELS MUSLIM CLERIC

Borgerne i Torino mister en slagter. Altså en delicatesseforretning:

Kohaila had been in Italy for the past 15 years and operated a specialised butcher shop in Turin. He was considered to be the right hand of another Turin imam, Bouriki Bouchta, who was expelled from Italy in September 2005. The interior ministry probe said the taped sermon had an ”extreme anti-West slant”, with the imam telling his followers not to integrate with Christians and Jews because they were ”infidels”. ITALY EXPELS MUSLIM CLERIC (via Dhimmi Watch)

En lille solstr√•lehistorie skal man ikke kimse af. Men pr√łv nu at se begrundelsen som angivet i citatet her: De troende skal ikke 1) integrere med kristne og j√łder, fordi 2) disse er vantro. Det positive spin man kunne l√¶gge p√• dette ville v√¶re, at fremtiden (selv for en forh√¶rdet pessimist som denne blogger) m√•ske ser lysere ud, hvis det nu er tilstr√¶kkelig grund til at udvise m√łrkem√¶ndene fra Europa. For manden har s√•m√¶nd bare forst√•et sin ideologi korrekt – muslimer advares jo netop i deres hellige b√łger mod at tage disse “aber og svin” som deres venner. Og at disse aber og svin vitterligt er vantro, f√łlger af Koranen 9:29, som ligefrem p√•byder de troende at bek√¶mpe, omvende eller undertvinge samme:

Sura 9 (Omvendelse) vers 29

Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften, skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de kuet er rede til at betale skat!

Man kunne formode at de italienske myndigheder har fået den opfattelse, at hr. Kohaila benyttede sig af en særlig forvansket wahabbistisk udgave af Koranen. Det gjorde han imidlertid ikke.

Jeg vil gerne anl√¶gge det modsatte spin: Kan nogen opst√łve en i Danmark bosiddende imam som eksplicit, umisforst√•eligt, og trov√¶rdigt, uden taqiyya og kitman, har 1) tacklet problemerne med hate speech i Koranen som denne om aber og svin, s√• kuffar ikke beh√łver at f√łle sig kr√¶nkede, 2) har fremlagt en ikke-bogstavtro tolkning af vers 9:29, s√• der uden mindste tvivl ikke l√¶ngere er tale om 3) supremacistiske m√•ls√¶tninger om at islam skal udbredes til hele verden (hvad enten verden vil det eller ej)? Og mens vi er ved det, s√• kunne man bede om at denne imam ogs√• 4) med samme trov√¶rdighed har accepteret frafald, og 5) accepteret muslimske kvinders giftem√•l med vantro m√¶nd. Findes han? Bare √©n? Har bare √©n dansk avis eller tv-station nogensinde sat sig for at unders√łge disse – ikke helt urimelige – sp√łrgsm√•l?

LFPC.

Flugten fra Gellerup: Great Spirit, Grant me the serenity……………..


To accept the things I cannot change
The courage to accept the things I can
And the wisdom to know the difference.

Johanne Eagleroad – Et liv i harmoni

Flugten fra Gellerup

Gr√¶nser: Per Hansen og Johanne Eagle Road kom til Gellerupparken ved √Örhus for at lave en naturlegeplads til gl√¶de for kvarterets b√łrn og unge. Efter en uge m√•tte de flygte fra stenkast og trusler fra en lille gruppe unge.

Per Hansen og Johanne Eagle Road st√•r og snakker ved deres oppakkede biler i Gellerupparken ved √Örhus, n√¶r den naturlegeplads, som de netop har brugt en uge p√• at etablere, da et par arabiske drenge p√• 14-15 √•r dukker frem af m√łrket. Drengene virker venlige, og Johanne f√łler en lettelse indvendig.

¬ĽMen pludselig m√¶rker jeg, at deres dagsorden er en anden. De sp√łrger, hvorfor vi ikke bare k√łrer. Og de kigger op p√• legepladsen som for at sige, at n√•r vi er k√łrt, s√¶tter de ild til. Mit hjerte banker hurtigere og hurtigere,¬ę fort√¶ller Johanne Eagle Road.

Hun og Per Hansen s√¶tter sig ind i hver deres bil for at k√łre v√¶k. I bakspejlet opdager hun, at √©n af de unge f√łrer en lommekniv mod bild√¶kket.

Det er billeder som dette, der dukker frem, når Per Hansen og Johanne Eagle Road tænker på deres sommer-ophold i Gellerupparken. Billeder af dét, som de betegner som en flugt ud af bydelen, og billeder af en lille gruppe unge med enorm indflydelse. Det er oplevelsen af at komme med trailere fyldt med tipier og gode hensigter Рog at blive tvunget til at pakke begge dele sammen igen.

Per Hansen er legepladskonsulent og tager turen fra Nordjylland til Gellerup efter invitation fra omr√•dets boligsociale indsats, Naboskaberne, som i flere √•r har v√¶ret interesseret i hans arbejde med naturlegepladser. Han ser et stort potentiale i at omdanne jordvoldene omkring boldbanen til en tumleplads for b√łrn og unge. Der mangler natur i omr√•det, synes han.

Indianske værdier

Arbejdet begynder den sidste weekend i juli, og Per Hansen bliver modtaget p√• festpladsen af Helle Hansen, formand for afdelingsbestyrelsen i Gellerup, og et par frivillige klubmedarbejdere. De g√•r straks i gang med arbejdet. I l√łbet af seks dage skal de n√• at lave en rutsjebane i fire trin, en sandkasse udformet som et vikingeskib og et k√¶mpe gyngestativ.

Mandag kommer Johanne Eagle Road med sine tvillingedrenge og to tipier, som de arbejdende skal sove i. Hun lever af at udbrede indianske lege og v√¶rdier og skal st√• for ugens aktiviteter. Ca. 50 b√łrn tumler rundt p√• pladsen. De laver lykkeamuletter og dr√łmmefangere af pileflet og synger indianske sange. Selv Helle Hansen, der er opvokset og bosat i Gellerup, er overrasket over, hvor mange b√łrn der findes bag de gr√• mure. Hun oplever en h√•rd tone blandt dem, men synes ogs√•, at de er energiske og sjove.

Alligevel begynder Per Hansen og Johanne Eagle Road at fornemme et pres. B√łrnene “bes√¶tter” de fremmede voksne og afs√łger hele tiden gr√¶nser.

¬ĽLige s√• snart jeg har bygget tillid op til √©t barn, kommer en anden og √łdel√¶gger det. Det k√łrer i et konstant stress-niveau, og nogle b√łrn skriger p√• voksenkontakt,¬ę fort√¶ller Johanne Eagle Road, der er vant til at kunne skabe ro og stilhed.

For Per Hansen er det v√¶rste, n√•r b√łrnene piller ved hans v√¶rkt√łj.

¬ĽHvis jeg siger til √©n, at han skal lade min motorsav st√•, tager den n√¶ste den bare. Og de b√łrn, som vi ellers har et godt forhold til, √¶ndrer totalt adf√¶rd, n√•r en gruppe √¶ldre b√łrn dukker op. Pludselig kan vi ikke snakke med dem.¬ę

F√łlelsen kulminerer, da to somaliske piger vil pr√łve den nye rutsjebane. Det m√• de ikke for en arabisk dreng, der kaster sten efter dem. Pigerne l√łber ned til Johanne Eagle Road og peger op p√• den skyldige. F√• sekunder efter l√łber hans storebror hen til hende. Kun ved at rykke hovedet hurtigt tilbage undg√•r hun, at han nikker hende en skalle.

Eagle_Road___Indiansk_livsstil_og_kultur_13_01_2008_10_49_02.jpg

Utrygheden bider

Torsdag er legepladsen langt fra f√¶rdig, og blandt de lokale frivillige er der en f√łlelse af, at planl√¶gningen har v√¶ret mangelfuld.

Om eftermiddagen bliver Johanne Eagle Road og en medarbejder fra Naboskaberne passet op af en gruppe drenge.

¬ĽHvor l√¶nge tager det at br√¶nde tipien ned? Hvem skal sove i den i nat? Skal der sove arabiske b√łrn?¬ę sp√łrger de i en halvt venlig, halvt alvorlig tone.

Utrygheden bider i begge kvinder. Deres egne b√łrn h√łrer ogs√• truslerne og er skr√¶mte. Da de senere sidder ved tipierne og spiser suppe fra b√•l, falder den f√łrste sten fra himlen. Nogle af b√łrnene ligger p√• lur bag tr√¶erne og kaster.

Da de stenkastende b√łrn er forsvundet, tr√¶der fire arabiske drenge frem p√• pladsen ved tipierne. De er omkring 15 √•r, kortklippede og b√¶rer tonede solbriller. To af dem er de samme, som tidligere har truet med at s√¶tte ild til tipierne, og de tager straks f√łringen. De tager fat i Per Hansens v√¶rkt√łj og knalder det i jorden uden at kigge p√• ham. De hiver i snoren til motorsaven.

¬ĽJeg pr√łver at tale til dem, men de svarer ikke. Det er dybt provokerende. Jeg kan se i deres ansigter, at de g√łr det for at true os,¬ę siger Per Hansen, der f√łler en voksende afmagt og m√• t√łjle sig selv for ikke at tage fat i drengene.

Ingen af de lokale t√łr sige, om det er sikkert at sove i tipien, og ingen vil fort√¶lle, hvem drengene er, mens de h√łrer p√• det. F√łrst da en lokal arabisk klubmedarbejder m√łder op, lystrer drengene og forlader pladsen.

¬ĽJeg er rystet og kan ikke forst√•, hvem der styrer dette omr√•de. Jeg er lige ved at komme op at sl√•s, og vores b√łrn gr√¶der. Vi skal v√¶k derfra,¬ę fort√¶ller Per Hansen.

For ham og de andre er en gr√¶nse n√•et, og selv om Helle Hansen tilbyder at blive og sove i tipien, bliver udgangen, at alle sover i hendes s√łsters hus.

Det indre hierarki

Dagen efter vender flokken tilbage for at lave det sidste p√• legepladsen. De mangler stadig den store gynge, da Per Hansen sent fredag aften p√• vej ud af parken f√•r Johanne i r√łret. Drengene er ved at v√¶lte hendes trailer med tipist√¶nger. Han bakker tilbage, og de unge hopper i stedet op p√• hans trailer. De pr√łver at tr√¶kke br√¶dderne af, og Per Hansen k√łrer frem og bremser op flere gange for at vriste dem af. S√• speeder han op hen over vejbumpene, s√• trailer, br√¶dder og de unge hopper bagefter. F√łrst halvvejs nede ad vejen vrister han dem af. For Per Hansen har oplevelsen givet ridser i hans ellers positive syn p√• de mange kulturer i Gellerup.

¬ĽJeg f√łlte mig som fremmed i mit eget land. Pludselig var det ikke mine regler, der gjaldt, og jeg kunne ikke stole p√• mine egne forventninger til reaktioner. En lille gruppe unge har meget stor indflydelse p√• alle de andre b√łrn og medarbejderne, som l√¶rer at balancere i det indre hierarki,¬ę siger han.

Helle Hansen medgiver, at hun måske har andre grænser end udefrakommende. Hun ser de fleste af de unge som nogle, der laver ballade, når de keder sig.

¬ĽTruslerne er mest attitude og afpr√łvning af gr√¶nser – p√• andre tidspunkter kan de unge v√¶re helt normale at tale med,¬ę siger Helle Hansen.

Alligevel meldte hun truslerne om ildspåsættelse til politiet, der kalder de implicerede drenge for uregerlige.

¬ĽVi har nogle familier, som laver mere uro end andre, og det er nok ogs√• dem, som vi har med at g√łre her. De unge gestikulerer og r√•ber meget, og hvis der er nogen, som de kan kyse, g√łr de det – ligesom for at sige, at “her bestemmer vi”,¬ę forklarer Jens Espensen, leder af lokalpolitiet i Gellerup.

For Johanne Eagle Road var legepladsbyggeriet en chokerende oplevelse:

¬ĽJeg kan forst√•, at de bliver sure, hvis vi vil komme og lave en masse om. Men vi var der for at skabe en fed legeplads.¬ę

Jyllands Posten,30 dec. 2007

***********************************************************************

Det kl√łede i fingrene¬† for at kommentere denne¬† historie, men den taler¬†s√•¬†gribende for sig selv. Om man h√¶lder mest til komedie¬† eller tragedie, er en temperamentssag. Jeg er¬† usikker p√• om Johanne er¬† en ganske almindelig ekstrem-naivist, efterkommer af Danmarks sidste mohikaner, Vagn Lundbye, eller¬† simpelthen den sidste overlevende kaos-pilot fra Fort Malm√ł H√łgskola……………………….. Apropos √ėrnevej, jeg var derude i Quartier Nordvest for nogle m√•neder siden, da de¬† anholdte¬†lidt mere voksne¬† terror-kandidater¬†p√• Glasvej. Johanne ville ikke bryde sig om kvarteret ovenp√•¬† Gellerup oplevelsen. D√©r skal mere¬† end regndans til.

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

9 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Henrik Ræder Clausen

Idiotisk at hugge hovedet af Jesus og Buddha, for de var gode mennesker, der viste vej til fredelig probleml√łsning og bedre opf√łrsel.

Profeter, sande eller falske, der levede ved sv√¶rdet, fortjener derimod en noget barskere sk√¶bne, vil jeg indr√łmme.

Mallebrok
Mallebrok
12 years ago

@ “Dorte” Aggression er blevet et negativt ord i vores feminiserede velf√¶rdsstat, men aggression er ikke i sig selv negativt. Den er det krudt der giver drivkraften i ting som topsport, at bestige bjerge, at foretage dristige b√łrsspekulationer, at lave en bedre iPod end iPod’en, at g√łre karriere, og (hvad det hele jo i sidste ende handler om) at score damer. Det p√•faldende er at vores samfund st√¶kker aggresiviteten, mens muslimerne bader sig i den og kanaliserer den over i kamp. Kamp mod de vantro, kamp mod sekul√¶re tendenser i egne r√¶kker og kamp mod hvad som helst som deres… Read more »

2008
2008
12 years ago

tyske aviser/ oplag/ antal tegninger/ dato:

Frankfurter Allgemeine Zeitung 375,000 daily [14] 1 cartoon 7 November 2005
Ketzerbriefe 1 cartoon January 2006
die tageszeitung 2 cartoons 31 January 2006
Berliner Zeitung 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Die Welt 244,000 daily [14] 12 cartoons 1 February 2006
Die Zeit 465,000 weekly [14] 1 cartoons 1 February 2006
Focus 745,000 weekly 12 cartoons 6 February 2006 [85]
Der Spiegel 1,110,000 weekly 12 cartoons 9 February 2006 [109]
Tagesspiegel

2008
2008
12 years ago

This is a list of newspapers that have reprinted the Jyllands-Posten Muhammad cartoons or printed new cartoons depicting Muhammad in response to the controversy.

http://www.stumbleupon.com/demo/?bloglink=0#url=http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_newspapers_that_reprinted_Jyllands-Posten%2527s_Muhammad_cartoons

2008
2008
12 years ago

Die Spiegel (?) eller Die Welt (?) trykte Muhammed-tegningerne, og en knivmand fors√łgte efterf√łlgende at tr√¶nge ind til en af redakt√łrerne af avisen.

Og lidt kredit skal tyskerne da have: De opf√łrte trods alt en opera i 2006, hvor Muhammed, Poseidon og Buddha blev halshugget.

Jonny
Jonny
12 years ago

Johanne och de andra l√•ter som f√∂retr√§dare f√∂r svensk socialtj√§nst eller f√∂retr√§dare fr√•n l√§rarutbildningsinstitutionerna, etc. etc. Behj√§rtansv√§rt, men fullst√§ndigt verklighetsfr√§mmande…

√Ö andra sidan minns jag en tid d√• Danmark i svensk media beskrevs som “gemytligt” och “mer kontinentalt” – med BZ-aktivister, kaos-piloter, och Christiania! ūüėČ

Dorte
Dorte
12 years ago

Hvor var de aggressive b√łrns for√¶ldre?

Mallebrok
Mallebrok
12 years ago

Motiverne til terror angives som f√¶ngsling af en potentiel jihadist, eller Israels eksistens, eller tegninger bragt i en dansk avis… Hvorfor sluger vi den slags r√•t? Hvor dumme kan vi blive ved med at v√¶re? Det mest n√¶rliggende er at det egentlige motiv ligger i islams diktat om at bek√¶mpe de vantro, som kun passer alt for godt til de naturlige agressioner hos unge m√¶nd. De bliver hjernevasket af islam til at mene at det er √¶delt og √¶refuldt at udleve disse agressioner ved at bek√¶mpe ikke-muslimer… Denne betragtning binder i√łvrigt fint an til “Flugten fra Gellerup”. “Lige som det… Read more »