15
feb
Seneste opdatering: 3/4-11 kl. 1745
13 kommentarer - Tryk for at kommentere!

er den h√¶se, skingre¬†lyd af en krig,¬†der l√¶nges¬†efter at bryde ud.¬†Det er lyden af Berliner Sportspalast og M√ľnchner Hofbr√§uhaus. Hvert ord er¬†et¬† civillisationsangreb og verbalvold mod det samfund, ¬†der endnu t√•ler dem.¬†De autonome, der demonstrerede p√• N√łrrebro¬†ig√•r, kan ikke kende¬† fascismen fordi den st√•r og tr√¶der dem over t√¶erne og √•nder dem ind i ¬†ansigtet.¬†¬†Hvis der havde v√¶ret ti eller tyve gange flere end de ca. 6-700 p√• Sankt Hans Torv, ville jeg v√¶re¬†meget, meget¬†bekymret. (fotos¬© Snaphanen, fuld sk√¶rmst√łrrelse her, jeg har intet med siden at g√łre.)

¬ĽVi er samlet her i dag, fordi ytringsfriheden er et forbandet instrument i politikernes h√¶nder”, l√łd det blandt andet fra talerstolen p√• Sankt Hans Torv.Abdullatifs svar p√•, hvad han kalder bevidste kr√¶nkelser af profeten, er etableringen af et kalifat, hvor profeten Muhammeds ord hersker.

¬ĽDet er alene kalifatet, der er i stand til at stoppe kr√¶nkelserne. En stat, der reagerer med sv√¶rd og ikke med ord. En stat, der viser prisen for at forn√¶rme profeten¬ę, sagde Abdullatif fra talerstolen.¬ĽDet er slut med tavshed og underkastelse. Rejs jer, og etabler et kalifat, der lever for islams skyld og forsvarer Koranen, Muhammed og hans sharia¬ę, fortsatte han.

HUT__feb_2008_027.jpg

HUT  feb 2008 017_1.jpg

HUT__feb_2008_032.jpg

Muslimer: Kampen er tilspidset

En af mine illustrative hvad-nu-hvis analogier lyder s√•dan her: Hvis nu islam havde v√¶ret en amerikansk nyreligi√łs sekt ved navn Submission, startet af en excentrisk ensp√¶nder fra Las Vegas ved navn Moe Hammond, som h√¶vdede at han havde f√•et et s√¶rligt hverv af Vorherre, overleveret til ham af UFOer; hvis nu denne sekt havde et eksplosivt v√¶kstpotentiale i kraft af at den forlenede medlemmerne med en opfattelse af at v√¶re rene og retf√¶rdige, med krav p√• at beherske hele verden; hvis nu Submissions medlemmer ligesom mormonerne havde v√¶ret hvide mennesker, og m√¶ndene traditionelt tillagde sig et ydre som den klassiske, reaktion√¶re amerikanske mand i stil med Michael Douglas i Falling Down, og kvinderne gik helt indpakkede ligesom puritanske nybyggerkvinder, og der praktiseredes streng puritansk levevis i Submission –

– hvis dette nu havde v√¶ret den virkelighed vi levede med, og Submissions v√¶kst var s√• dramatisk, at den ogs√• vandt indpas i Danmark, hvor flere og flere glatbarberede m√¶nd med crew cut, hvide skjorter og gammeldags hornbriller, samt kvinder i kyse og store kjoleskrud, begyndte at g√łre sig bem√¶rket i gadebilledet, og medlemmerne begyndte at p√•virke dagligdagen for danskerne med aggressiv kr√¶vementalitet og kedelige eksempler p√• massakrer p√• danskere, beg√•et af I-don’t-like-Mondays-snigskytter – hvad ville reaktionen p√• dette f√¶nomen s√• blive?

Hvis en s√¶rligt militant fraktion af Submission arrangerede N√ľrnberg-lignende optog i K√łbenhavns gader, ville dette s√• blive tolereret, ogs√• af de s√•kaldte ‘anti-fascister’? Ville Danmarks Radio og TV2 levere endel√łse str√łmme af sniksnakkende apologi og mikrofonholderjournalistik? Ville de kulturradikale, venstrefl√łjen og kunstnerne lukke √łjnene, desuagtet at Submissions m√•l ville ber√łve dem deres egen frihed, m√•ske endda deres liv? Eller ville de netop g√• i front mod denne N√ľrnberg-parade, bev√¶bnet med poser med blod og slagteriaffald fra svin? (LFPC)

N√łrrebrogade – allahu akhbar

S: Vi overgiver os og overlader t√łjlerne til imamerne

‚ÄúJeg h√•ber meget, at imamerne vil benytte fredagsb√łnnen til at opfordre til ro og besindighed. Det vil v√¶re et godt signal, og jeg har tiltro til at imaner i omr√•det har gode intentioner [‚Ķ] Jeg tager p√• det kraftigste afstand p√• ildsp√•s√¶ttelserne og balladen‚ÄĚ. Dette er dansk assertivitet anno 2008 i et Europa under afvikling. H√•ndkl√¶det smides i ringen, det mest h√•ndgribelige denne socialdemokratiske nullitet kan f√• sig selv til at fremstamme er at han tager kraftigt afstand. Hermed accepteres opsplitningen af Danmark i parallelsamfund, og de religi√łse m√łrkem√¶nd tildeles en autoritet som fredsskabere, der til enhver tid kan bruges som pressionsmiddel n√•r en ny anledning til klynkende offerdyrkelse viser sig.

Borgmester Nicolai Wammen (S) siger, at imamerne kan v√¶re med til skabe ro i Gellerup. Selvom byens borgmester er p√• ferie i udlandet, blev han i nat l√łbende orienteres af politiet om udviklingen i √Örhus. ‚ÄĚJeg h√•ber meget, at imamerne vil benytte fredagsb√łnnen til at opfordre til ro og besindighed. Det vil v√¶re et godt signal, og jeg har tiltro til at imaner i omr√•det har gode intentioner. Jeg har tiltro til at omr√•dets foreninger – repr√¶senteret ved Rabih Azad-Ahmad – kan hj√¶lpe til at f√• det stoppet,‚ÄĚ siger Nicolai Wammen til Jpaarhus.dk Hvad er din reaktion p√• nattens uroligheder? ‚ÄĚJeg tager p√• det kraftigste afstand p√• ildsp√•s√¶ttelserne og balladen, og jeg bakker p√• bag de initiativer, som er sat i v√¶rk fra r√•dm√¶ndene politiet og andre gode kr√¶fter, men jeg er bekymret over de meldinger, der kommer b√•de fra √Örhus og andre steder i landet. Jeg har stor tillid til politi, brandv√¶sen og kommunens indsats mod problemerne.‚ÄĚ

Borgmester: Imamer er en del af l√łsningen

Kronologi og Guernica*

by Flemming Rose

At a lunch last year celebrating his 25th anniversary with Jyllands-Posten, Kurt Westergaard told an anecdote. During World War II Pablo Picasso met a German officer in southern France, and they got into a conversation. When the German officer figured out whom he was talking to he said:

“Oh, you are the one who created Guernica?” referring to the famous painting of the German bombing of a Basque townby that name in 1937.

Picasso paused for a second, and replied, “No, it wasn’tme, it was you.”

For the past three months Mr. Westergaard and his wife havebeen on the run. Mr. Westergaard did the most famous of the 12 Muhammad cartoons published in Jyllands-Posten in September 2005 — the one depicting the prophet with a bomb in his turban. The cartoon was a satirical comment on the fact that some Muslims are committing terrorist acts in the name of Islam and the prophet. Tragically, Mr.Westergaard’s fate has proven the point of his cartoon: In the early hours of Tuesday morning Danish police arrested three men who allegedly had been plotting to kill him.

In the past few days 17 Danish newspapers have published Mr. Westergaard’s cartoon, which is as truthful as Picasso’s painting. My colleagues at Jyllands-Posten and I understand that the cartoon may be offensive to some people, but sometimes the truth can be very offensive. As George Orwell put it in the suppressed preface to “Animal Farm”: “If liberty means anything, it means the right to tell people what they do not want to hear.”

Sadly, the plot to kill Mr. Westergaard is not an isolated story, but part of a broader trend that risks undermining free speech in Europe and around the world. Consider the following recent events: In Oslo a gallery has censored three small watercolor paintings, showing the head of the prophet Muhammad on a dog’s body, by the Swedish artist Lars Vilks, who has been under police protection since the fall of 2007. In Holland the municipal museum in The Hague recently refused to show photos by the Iranian-born artist Sooreh Hera of gay men wearing the masks of the prophet Muhammad and his son Ali; Ms. Hera has received several death threats and is in hiding. In Belarus an editor has
been sentenced to three years in a forced labor camp after republishing some of Jyllands-Posten’s Muhammad cartoons.
In Egypt bloggers are in jail after having “insulted Islam.” In Afghanistan the 23-year-old Sayed Perwiz Kambakhsh has been sentenced to death because he distributed “blasphemous” material about the mistreatment of women in Islam. And in India the Bengal writer Taslima Nasreen is in a safe house after having been threatened by people who don’t like her books.

Every one of the above cases speaks to the same problem: a global battle for the right to free speech. The cases are different, and you can’t compare the legal systems in Egypt and Norway, but the justifications for censorship and self-censorship are similar in different parts of the world: Religious feelings and taboos need to be treated with a kind of sensibility and respect that other feelings and ideas cannot command.

This position boils down to a simple rule: If you respect my taboo, I’ll respect yours. That was the rule of the game during the Cold War until people like Vaclav Havel, LechWalesa, Andrei Sakharov and other dissenting voices behind the Iron Curtain insisted on another rule: It is not cultures, religions or political systems that enjoy rights.Human beings enjoy rights, and certain principles like the ones embedded in the U.N. Declaration of Human Rights are universal.

Unfortunately, misplaced sensitivity is being used by tyrants and fanatics to justify murder and silence criticism. Right now the Organization of Islamic Countries is conducting a successful campaign at the United Nations to rewrite international human-rights standards to curtail the right to free speech. Last year the U.N. Human Rights Council adopted a resolution against “defamation of religion,” calling on governments around the world to clamp down on cartoonists, writers, journalists, artists anddissidents who dare to speak up.

In the West there is a lack of clarity on these issues. People suggest that Salman Rushdie, Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Taslima Nasreen and Kurt Westergaard bear a certain amount of responsibility for their fate. They don’t understand that by doing so they tacitly endorse attacks on dissenting voices in parts of the world where no one canprotect them.

We need a global movement to fight blasphemy and other insult laws, and the European Union should lead the way by removing them. Europe should make it clear that democracies will protect their citizens if they say something that triggers threats and intimidation.

Mr. Rose, the culture editor of Jyllands-Posten, is writing a book about the challenges to free speech in a globalized world.”

“Free Speech and Radical Islam, Wall Street Journal, 15 februar 2008, log in

* Idag, fredag, ser og h√łrer man overalt fra muslimer i Danmark “hvordan vi b√łr reagere p√• provokationer”. I eftermiddag vil Hizb ut Tahrir udtale sig om det.

Undskyld, men jeg havde det indtryk at det begyndte med at nogen ville terror- myrde en gammel mand , der passer sit arbejde ?

Jeg t√łr slet ikke t√¶nke p√•, hvis det var lykkedes, og hvis den danske befolkning havde samme provokationst√¶rskel som bla. Islamisk Trossamfund.

Under disse forhold, m√• man desv√¶rre konkludere at konfliktpotetialet i Danmark er blevet uendeligt. Der vil altid v√¶re en d√•rlig undskyldning ved h√•nden. Det er denne generations danske politikeres egentlige d√łdssynd og det er det virkeligt deprimerende ved √łjeblikkets begivenheder. Der vil v√¶re politikere, der af dumhed eller angst for eget skind, vil p√•st√• at der er en l√łsning p√• alt. Tro dem ikke. De vil i al fremtid skulle kalkulere med reaktionerne fra en menneskelig krudtt√łnde, v√¶re marionetter for enhver p√łbelstemning. Mere og mere skabende energi vil g√• tabt i inde friktion.

Og s√• er vi bare ved ouverturen…….kortet taler for sig selv:

http___multimedia_jp_dk_archive_00080_Kort_over_brande_80793a_pd_15_02_2008_14_07_37.jpg


Imamerne og voldskulturen: Uadskilllelige

Mainstreammedierne giver altid eks-narkod√łmte imam Abdul Wahid Reino Pedersen let spil, som i dette stykke mikrofonholderjournalistik fra selveste JP. Blogverdenen f√•r derfor en rolle for de der vil vide mere, og her p√• Snaphanen har vi ikke t√¶nkt os at lade imamen d√ł i synden, men vil til stadighed minde om de v√¶rdier han virkelig repr√¶senterer. De koranvers “der opfordrer til rolig og velovervejet samtale og retskaffenhed” udpeges desv√¶rre ikke. Det vil ogs√• v√¶re vanskeligt at finde nogle som effektivt kan tage brodden af det sene, autoritative vers 9:29 som er en ren krigserkl√¶ring mod os kuffar:

Sura 9 (Omvendelse) vers 29
Bek√¶mp dem, som ikke tror p√• Gud og den yderste dag [dvs. gudl√łse og hedninger], og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har f√•et Skriften [dvs. j√łder og kristne], skal I bek√¶mpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion [dvs. islam], indtil de kuet er rede til at betale skat!

Reality check:

Wahid Pedersen √łnsker demokratiet afskaffet til fordel for sharia. Den rolige og velovervejede samtale og retskaffenhed han uimodsagt pludrer om, er ikke udtryk for en bekendelse til pluralisme p√• ubestemt tid – islam skal herske over alle, ogs√• dig. Wahid Pedersen √łnsker folk der er ‘d√łmt’ for ‘hor’ i overensstemmelse med sharialovgivningen begravet til livet, og dr√¶bt ved gentagne stenkast mod deres hoveder:

Vi kan hurtigt blive enige om, at stening til d√łde er en meget grusom form for afstraffelse, men det √¶ndrer ikke p√•, at den set i et islamisk lys, er blevet forordnet af Skaberen selv. Vi er derfor umiddelbart ikke bemyndigede til at √¶ndre p√• samme. De ting, som er givet i Koranen eller af Profeten Muhammad i en utvetydig form, st√•r for s√• vidt ikke til diskussion blandt muslimer. I samme √łjeblik, vi ville s√¶tte disse ting til diskussion, ville vi jo i bund og grund have erkl√¶ret os som ikke troende p√• Allah og Hans budbringer, og ville dermed have stillet os selv udenfor Islam. Det f√•r du naturligvis ikke nogen muslim til at g√łre. […] De mennesker, der bor i et omr√•de, hvor en s√•dan lov g√¶lder, er naturligvis underlagt denne lov, om end der i Islam ogs√• er mulighed for, at religi√łse mindretal indenfor rammerne af den islamiske stat, d√łmmes efter deres egne love. S√• hvor forf√¶rdelig strafformen end er, s√• er den givet af Gud selv, og det er derfor ikke op til mennesker at √¶ndre den. Stening st√•r ikke til diskussion

Abdul Wahid Pedersen, som holder sin fredagsb√łn i en moske p√• Rantzausgade p√• Indre N√łrrebro, fort√¶ller, at han vil opfordre til ro. “Som altid vil jeg bruge fredagsb√łnnen til at samle folk. Men jeg vil ogsp√• tage fat p√• de aktuelle scenarier – b√•de lokalscenariet med brandstiftelse og uro i natten og det lidt st√łrre scenario i forbindelse med genoptrykning af Muhammed-tegningerne,” siger han til jp.dk. “Jeg vil tage afs√¶t i nogle koranvers, der opfordrer til rolig og velovervejet samtale og retskaffenhed,” forts√¶tter han. Imam maner til ro

Hvor Abdul “176-761” Wahid i manglen p√• trov√¶rdige alternativer kommer til at repr√¶sentere imamkulturens version af besindighed, st√•r imam Mohamad Jammal for noget mere velkendt og atavistisk, nemlig klynkende offerrolledyrkelse kombineret med umisforst√•elige trusler oppe i √¶rmet (LFPC):

Biler i brand, stenkastende unge og slagsm√•l med politi og brandv√¶sen. S√•dan har de seneste dage set ud i b√•de hovedstaden og provinsen. Nyheden om endnu en offentligg√łrelse af Muhammed-tegningerne har ogs√• n√•et udlandet og har senest f√łrt til flagafbr√¶nding i Pakistan, skriver Skive Folkeblad Og s√•dan m√•tte det g√•, mener Skives imam Mohamad Jammal. Han kalder de indblandede medier for landsforr√¶dere og giver dem skylden for den voldsomme reaktion med b√•l og brand i gaderne i b√•de Danmark og udlandet. […] “De medier, der har bragt tegningerne, er med til at t√¶nde det her. De misbruger ytringsfriheden og bringer Danmark i en farlig situation. Derfor er de nogle landsforr√¶dere. Det her er ikke ytringsfrihed, det er ren kr√¶nkelse og provokation,” siger han til Skive Folkeblad. Imamen opfordrer dog de lokale muslimer i og omkring Skive til at forholde sig i ro. “Det er ikke, fordi vi √łnsker ballade, for det er ikke det, islam opfordrer til – tv√¶rtimod skal der v√¶re ro. Men det her er et k√¶mpeproblem, og m√•ske kan der komme en krise, der er endnu v√¶rre end sidste gang, forudser Mohamad Jammal i Skive Folkeblad. Imam: Aviser er landsforr√¶dere

0 0 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

13 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] There was a Hizb ut-Tahrir demonstration in Copenhagen today, and Steen was there taking photos for Snaphanen. […]

trackback

[…] (Se evt. 2008: Hizb Ut Tahrirs verbalvold.) […]

trackback

[…] trossamfund, Kasam Ahmad, der en uge forinden havde¬† afsv√¶rget enhver forbindelse¬† med HUT. Vi opdagede ham p√• Sankt Hans Torv, fotograferede ham,¬†bloggede¬† billedet og sendte det til 180 g…. To dage senere¬† opdagede¬† Jyllands Posten, at de ogs√• havde¬† hans foto, og en uge¬† efter var […]

trackback

[…] var i¬† al beskedenhed Snaphanen der¬† offentliggjorde DR¬īs interne mail.¬†n√• ja, og Kassem¬† Ahmeds tilstedev√¶relse¬† p√• Sankt Hans Torv, nu vi er¬† i gang. Pressen er ikke l√¶ngere sikker p√• N√łrrebro og det har f√•et politiet til at […]

trackback

[…] a nice photo of the Jihad victory rally peaceful, moderate Muslims’ demonstration with the wombs of Islam […]

nicolas s
nicolas s
13 years ago

As a french and european, i strongly support the danes nation for their pride ! Islam go home!

trackback

[…] a nice photo of the Jihad victory rally peaceful, moderate Muslims’ demonstration with the wombs of Islam […]

loke
loke
13 years ago

Til LFPC

Jeg er heller ikke begejstret. Jeg pr√łver bare at klamre mig til en form for h√•b.

falke√łje
falke√łje
13 years ago

Til Helvede med imamerne, og til Helvede med de s√łdsuppe konventioner, som har gjort dette cirkus muligt.

Opsig dem og strit dem ud, de er ubrugelige.
S√• smider vi alle de u√łnskede elementer ud, hvor de kommer fra, hejser vort gamle Dannebrog og synger:
Men end er der sang i skoven, h√łjt b√łlger det r√łde flag,
end er der en Gud foroven,
der råder for Danmarks sag.

Gud bevare Danmark – dansk

falke√łje

Jonny
Jonny
13 years ago

Vad h√§nder egentligen i Danmark? Varf√∂r “Intifada”, och varf√∂r just nu? SR hade idag ett inslag med unga muslimer som drog upp “ny kr√§nkning av Muhammed” som orsak – f√∂ga f√∂rv√•nande. Men enligt tyska PI-news har dansk polis sedan ungef√§r 3 m√•nader b√∂rjat agera offensivare mot de invandrarg√§ng som kontrollerar knarkhandeln i K√∂penhamn. T√§ta ID-kontroller och genoms√∂kningar/visitering efter vapen och knark har gjort g√§ngen f√∂rbannade och det √§r detta som lett fram till dagens situation. √Ąr detta en korrekt beskrivning? Fast det √§r klart, om nu imamerna tar tag i det h√§r s√• blir allt s√§kert bra… K√§nns ju lugnt… Read more »

loke
loke
13 years ago

Nicolai Wammen klarer ikke den her sag særlig godt. Vi skal dog huske, at han i det mindste tog imod Ayaan Hirsi Ali på rådhuset.