29
maj
Seneste opdatering: 4/4-13 kl. 2128
13 kommentarer - Tryk for at kommentere!

‚ÄúMon der vel nogensinde har v√¶ret noget som dette Tredie Rige? Af de foreteelser, som jeg i mit liv personlig har kendt til, er den, der kommer n√¶rmest, Islam, den muhammedanske verden og verdensanskuelse. – Ordet Islam betyder ‚Äėhengivelse‚Äô, det er vel det samme, som Det Tredie Rige udtrykker i sin h√•ndsopr√¶kning: Din i liv og d√łd.

Den muhammedanske verdensanskuelse har som nazismen en uhyre selvf√łlelse. Den rettroende st√•r over alle vantro, een rettroende sj√¶l er mere v√¶rd end hele verdens guld. Den er i sit v√¶sen klasseudslettende som Det Tredie Rige, den ene muhammedaner er, om han er vandb√¶rer eller emir, liges√• god som den anden. (..) I sine ritualer har Islam lighed med Det Tredie rige: de rettroende f√•r ikke tid til at blive fremmede for hinanden. Nogle ting i ‚ÄúMein Kampf‚ÄĚ ligner kapitler i koranen.

Islam b√¶rer pr√¶g af sin √łrken-oprindelse, der er sandstorme i den og store luftspejlinger. Til geng√¶ld, synes jeg, har Det Tredie Rige en rent ekstatisk respektabilitet, honnet ambition p√• liv og d√łd, i himlen og p√• jorden. Hvilken af de to mentaliteter der er den farlligste, er ikke godt at vide.‚ÄĚ

‚ÄúKaren Blixen Samlede essays Gyldendal 1997‚Ä≥, v. bes√łg i Berlin 1940. ¬†(det kendte maleri fotograferede jeg p√• nationalsamlingen p√• Frederiksborg Slot, det er¬† malet af Kay Christensen i 1955.¬† I 30 erne var der ingen der orkede at l√¶se Mein Kampf. Jeg l√¶ste den i tresserne, og jeg forst√•r godt hvorfor. Idag er der ingen der orker at l√¶se det litter√¶re makv√¶rk Koranen, der ellers tages bogstaveligt. Man m√• ikke h√•be for Gud, at det virkelig er hans ord. S√•dan er gamle nyheder d√łmt til at falde √©n i ryggen) Washington Post, 28 maj : Islam and the Nazi Analogy

Kasper St√łvring: “Institutioner, tak”

Når gamle hierarkier brydes ned, opstår der ikke et magtfrit rum.
Hierarkier bliver derimod mere uigennemskuelige, og karismatiske ledere vil hurtigt sætte sig på magten. Mennesket er ondt.

Af Kasper St√łvring – Ph.d.-stipendiat i litteraturvidenskab og forfatter og debatt√łr

68‚Äôer-opr√łret, der har 40-√•rs jubil√¶um i disse dage, bet√łd en fris√¶ttelse af mennesket. Men mennesket er et risikabelt v√¶sen, et ¬Ľondt¬ę v√¶sen. Derfor m√• man modsat 68‚Äôerne reagere institutionsvenligt p√• friheden. Institutioner tilbyder nemlig m√•der at kultivere mennesket, s√• man kan f√• noget godt ud af det.Var individets frig√łrelse fra det gamle samfund med dets faste normer af det gode eller af det onde? Svaret afh√¶nger af, om man opfatter mennesket som netop godt eller ondt.

Den franske oplysningsfilosof Rousseau var p√• mange m√•der 68‚Äôer-opr√łrets egentlige guru. If√łlge Rousseau er mennesket fundamentalt godt af naturen, men ford√¶rvet af sociale omst√¶ndigheder, der g√łr det ondt. Hvis vi som 68‚Äôerne f√łlger Rousseaus opfattelse, er frig√łrelsen af det gode. For al elendighed skyldes samfundets undertrykkende normer og institutioner, og selv det fredeligste menneske kan blive krigerisk af at blive undertrykt.Denne idealistiske id√© om en harmonisk naturtilstand strider dog mod oparbejdet biologisk og historisk viden. Rousseaus menneskesyn er imidlertid ikke kun forkert. Det er ogs√• kritisabelt. For det undskylder og bortforklarer menneskets onde handlinger med henvisning til d√•rlige sociale forhold. Dermed banes der vej for socialterapi: ondskaben skal udryddes √©n gang for alle, og mennesket skal under behandling, s√• det kan blive et godt menneske.Det indeb√¶rer, at man antaster menneskers ret til at v√¶re i fred, og at man sygeligg√łr mennesker med en anden livsform. De stemples som ¬Ľreaktion√¶re¬ę, ¬Ľnationalister¬ę, ¬Ľchauvinister¬ę, ja, forts√¶t selv listen.

Der var meget af dens slags moralisme og formynderi 68‚Äôer-opr√łret. Dertil kom virkelighedsforn√¶gtelsen. 68‚Äôerne ville ikke indse, at f.eks. aggression er nedf√¶ldet dybt i menneskets natur.68‚Äôerne havde ret i enkelte dele af deres kritik, men tog fejl i det store p√• grund af det underliggende menneskesyn. Mennesket er ikke godt, men ¬Ľondt¬ę af natur. Det vil sige risikabelt og ufuldkomment. Det onde ben√¶vner s√•ledes det illusionsl√łse forhold, at mennesker m√• leve med risici. Mennesker har nemlig friheden til at √łdel√¶gge sig selv og hinanden, som den tyske filosof R√ľdiger Safranski har skrevet.At mennesket er ondt skyldes ogs√•, at det er drevet af √łnsket om magt. Dem, der skyr magtkampen, overvinder ikke deres magtvilje. Skal man v√¶re grov, kan man sige, at de blot lyver sig bedre, end de er af naturen.

Mennesket har brug for institutioner

Æstetisk apartheid

Af Uwe Max Jensen

Den norske litteraturfestival i Lillehammer blev åbnet med lidt af et brag, da ytringsfrihedsaktivisten Shabana Rehman truede med at sætte ild til koranen for at understrege litteraturens magt.

“Denne bog (koranen, red.) har mere magt end nogen anden i vor tid. Hvis jeg br√¶nder den‚Ķf√•r den m√•ske endda mere magt. Der burde v√¶re flere bogb√•l i dette land (Norge, red.), det burde der. Frygt ikke at b√łger de bliver br√¶ndt, frygt at den ikke bliver br√¶ndt,” sagde Shabana Rehman, mens hun holdt en br√¶ndende t√¶ndstik under et medbragt eksemplar af koranen.

Den norske koran led imidlertid ingen overlast, da Shabana Rehman afsluttede sin optræden med at puste tændstikken ud.

De fleste af de 600 publikummer klappede Shabana Rehman af scenen, men blandt publikum var ogs√• forl√¶ggeren William Nygaard. Han n√łjedes med at ryste svagt p√• hovedet. Om Nygaards hovedrystning skal tolkes som et tegn p√• afstandtagen fra Shabana Rehmans optr√¶den, eller forl√¶ggeren blot opfattede Rehman som un√łdigt dumdristig, vides ikke.

William Nygaard har nemlig selv stiftet bekendtskab med den islamiske fundamentalisme p√• n√¶rmeste hold. I april 1989 udgav han som forlagschef for norske Aschehoug Salman Rushdies roman “De sataniske vers”. Udgivelsen f√łrte til trusler mod Nygaard og overs√¶tteren Kari Risvik. Begge var i en periode under intens politibeskyttelse.

I 1993 blev William Nygaard imidlertid skudt tre gange i ryggen udenfor sit hjem i Oslo. Han var dermed t√¶t p√• at lide samme sk√¶bne som den japanske overs√¶tter af “De sataniske vers”, der blev knivdr√¶bt 11. juli 1991. Samme √•r blev den italienske overs√¶tter af bogen ogs√• udsat for et knivattentat. Han blev sv√¶rt s√•ret, men overlevede.

Attentatet mod William Nygaard er uopklaret, men flere – heriblandt Nygaard selv – mener, at det bunder i udgivelsen af “De sataniske vers”.

Shabana Rehmans sammenkobling af religi√łse b√łger og ild bliver s√¶rlig interessant i en dansk sammenh√¶ng. I perioden 23. februar til 19. april 2008 opf√łrte N√łrrebro Teater forestillingen “Biblen”. En forestilling, der satte passager fra bibelen i scene tilsat stand up og rapmusik. I marts overv√¶rede jeg forestillingen. Jeg ligger nok aldersm√¶ssigt udenfor m√•lgruppen (jeg er 35) og f√łlte mig kun lejlighedsvist underholdt. Desuden st√•r det soleklart, at forestillingen fokuserer ret ensidigt p√• en straffende gammeltestamentlig gud, mens teaterdirekt√łr Jonathan Spang n√¶ppe har fattet ret meget af det radikale k√¶rlighedsbudskab, som Jesus pr√¶senterer i ny testamente. I hvert fald er dette budskab n√¶sten frav√¶rende i “Biblen”.

Men det er andre interessante ting i forbindelse med forestillingen, der knytter an til Shabana Rehmans optr√¶den i Lillehammer. Til forestillingens plakat valgte N√łrrebro Teater et foto, hvor skuespilleren Rune Klan omgivet af sine kolleger sidder med en br√¶ndende bibel i h√¶nderne. Dette foto var ogs√• tilg√¶ngeligt p√• postkort og som pressefoto, mens “Biblen” spillede p√• N√łrrebro Teater.

Som en del af forestillingen ‚Äď der i flere passager arbejder med direkte henvendelse til publikum ‚Äď fort√¶ller Rune Klan, hvordan fotoet er blevet til. Rune Klan fort√¶ller, at han i flere omgange har sat ild til bibelen og herefter slukket ilden ved at klappe bogen i. P√• et tidspunkt havde ilden imidlertid f√•et s√• godt fat, at den metode if√łlge Rune Klan ikke l√¶ngere virkede, og han var derfor n√łdt til at spytte p√• bibelen for at f√• ilden til at g√• ud.

Rune Klans fort√¶lling om tilblivelsen af N√łrrebro Teaters plakat med en br√¶ndende bibel s√¶tter naturligvis Shabana Rehmans optr√¶den i yderligere relief. Man stikker rask v√¶k ild til bibelen og slukker ilden ved at spytte p√• bogen ‚Äď endda i et kommercielt √łjemed – mens alene tanken om at br√¶nde koranen af offentligt er kontroversiel, og af nogle m√łdes med hovedrysten og afstandtagen.

Historien om “Biblen” p√• N√łrrebro Teater kunne slutte her. Men det g√łr den ikke. Under den opf√łrelse af stykket, som jeg overv√¶rede i marts, var der nemlig flere i√łjnespringende momenter.

I flere omgange henvendte Rune Klan sig til publikum. En af de publikummer, som Rune Klan fik i tale, hed Allan. Det fik Rune Klan i flere omgange til Allah. Nu skal man ikke koge for meget suppe p√• den pind, da de to navne jo ligger t√¶t p√• hinanden. Det er kun h’et i enden, der adskiller Allah fra Allan. Men Rune Klans gentagne fortalelse synes at understrege den gamle freudianske sandhed:

Det fortrængte vender tilbage i forvrænget form.

“Biblen” var nemlig – udover Rune Klans sproglige smutter – kemisk renset for henvisninger til islam. Til trods for at islam er Danmarks forel√łbig n√¶stst√łrste religion og har teologisk del i Moseb√łgerne og det ny testamente.

I stedet valgte N√łrrebro Teater at fokusere p√• ‚Äď i en dansk sammenh√¶ng ‚Äď s√• inferi√łre religioner som buddhisme og asatro. I en scene sidder Jesus spillet af Jonathan Spang sammen med Buddha og Odin. Det virker un√¶gteligt p√•faldende, at islams profet Muhammed er frav√¶rende fra scenen, da han spiller en noget st√łrre rolle i den danske religi√łse offentlighed end b√•de Buddha og Odin tilsammen.

Scenen understreger, at kulturlivet ‚Äď ikke bare p√• N√łrrebro Teater, men i vesten generelt ‚Äď efterh√•nden opererer med en agenda, der m√• betegnes som √¶stetisk apartheid. Mens kristendommen og andre religioner vedvarende kommer under mere eller mindre k√¶rlig behandling, er islam frav√¶rende (som andet end skandale) i det offentlige kulturelle rum.

Man kan tolke denne √¶stetiske apartheid som en k√¶rkommen respekt for et religi√łst europ√¶isk mindretal. Et synspunkt som Politiken og proselytter i en dansk sammenh√¶ng har gjort sig til talsm√¶nd for. Denne √¶stetiske apartheid forkl√¶dt som respekt rummer imidlertid ogs√• i sig sin egen mods√¶tning, da den i sig selv er en s√¶rlig subtil form for diskrimination og ekskludering fra den offentlige samtale.
Artikkelen er skrevet av journalist og symbolforsker Uwe Max Jensen, og er innsendt til document av forfatteren. (foto Snaphanen: Shabana Rehman l√łfter Document.no¬īs redakt√łr i Tivoli – der var ingen anvendelige mullaher i sigte)

Bishop Michael Nazir-Ali: Radical Islam is filling void left by collapse of Christianity in UK

Biskop Nazir-Ali har uden tvivl ret i sine betragtninger om √•rsagerne til det √•ndelige tomrum han opstiller her, og i at dette s√• bliver erstattet af islam – mon ikke “radical Islam” er et retorisk figenblad som den gode biskop f√łler det n√łdvendigt at d√¶kke sig bag? – s√• meget desto mere fordi en lovreligion umiddelbart, for mere enfoldige sj√¶le, kan give et liv uden m√•l og mening svar p√• alt mellem himmel og jord – lige til toiletvaner og regler for seksuelt samkvem med f√•r og geder. M√•ske er forfaldet endnu mere vidtg√•ende end blot et resultat af 68-generationen og almindelig vellevned, men bunder ogs√• i kristendommens v√¶gtl√¶gtning p√• den enkeltes samvittighed, og mindre p√• institutioners og klerikales autoritet. Dette er bare mine uinformerede spekulationer, men hvis kristendommen ender med at save den gren den sidder p√• over, og der ude i kulissen st√•r en aggressiv, fremadstormende afl√łser klar, s√• skal det da g√• helt, helt galt. Og ingen fors√łg p√• at im√łdeg√• afviklingen med kald p√• nypuritanisme vil kunne f√• √•nden tilbage i flasken igen.

Dette drama kommer til at udspille sig efter sine egne indre dynamikker, og biskoppen har helt ret i det h√•bl√łse i det britiske establishments bovlamme s√łgen tilflugt i plusord som respekt og tolerance (LFPC). Via Dhimmi Watch:

The Bishop of Rochester, the Rt Rev Michael Nazir-Ali, claimed the “social and sexual” revolution of the 1960s had led to a steep decline in the influence of Christianity over society which church leaders had failed to resist.
He said that in its place, Britain had become gripped by the doctrine of “endless self-indulgence” which had led to the destruction of family life, rising levels of drug abuse and drunkenness and mindless violence on the streets.

The bishop warns that the modern politicians’ catchphrases of respect and tolerance will not be strong enough to prevent this collapse of traditional virtues, and said radical Islam is now moving in to fill the void created by the decline of Christianity.His claims, in an article published in the new political magazine Standpoint, come just days after he accused the Church of England of failing in its duty to convert British Muslims to Christianity.[…]

But he said the Church’s influence began to wane during the 1960s, and quotes an academic who blames the loss of “faith and piety among women” for the steep decline in Christian worship.

He says Marxist students encouraged a “social and sexual revolution” to which liberal theologians and Church leaders “all but capitulated”.

“It is this situation that has created the moral and spiritual vacuum in which we now find ourselves. While the Christian consensus was dissolved, nothing else, except perhaps endless self-indulgence, was put in its place.” […] Bishop Michael Nazir-Ali: Radical Islam is filling void left by collapse of Christianity in UK

Ann Coulter: Without a stick, there’s only a carrot

[…] Liberals view talk as an end in itself. They never think through how these talks will proceed, which is why Chamberlain ended up giving away Czechoslovakia. He didn’t leave for Munich planning to do that. It is simply the inevitable result of talking with madmen without a clear and obtainable goal. Without a stick, there’s only a carrot.[…] You Can’t Appease Everybody….

Merkel √łnsker positiv s√¶rbehandling – dvs. positiv for os

En h√łjst us√¶dvanlig lille nyhed i ‘mand bider hund’-kategorien: En europ√¶isk politiker der uden omsv√łb k√¶der flygtningepolitik sammen med vores egne interesser her i Europa. Noget ganske uh√łrt, fordi import af mennesker fra f√łrmoderne kulturer i det herskende multikulturalistiske paradigme aldrig problematiseres i forhold til den skade disse mennesker vil p√•f√łre vores gode samfund i form af kriminalitet, uforenelige ‘√¶res’begreber, manglende villighed til assimilation, og en vis supremacistisk ideologi forkl√¶dt som religion. Vores godhed skal ikke v√¶re en selvmordspagt, synes Merkel at sige. Ikke en nyhed der vil rokke ved den fatale kurs vi er p√• med demografisk selvmord og voksende problemer med uassimil√©rbare ghettoer, men n√•r man som jeg spejder efter de mindste spr√¶kker i EU-landenes facade, giver det h√•b om at ketchupeffekten p√• et tidspunkt vil s√¶tte meget mere igang (LFPC). Via Dhimmi Watch:

Chancellor Angela Merkel’s Christian Democrats on Wednesday said they would like to see Germany take on thousands of refugees from Iraq. The hitch? They only want the Christians.For months, ethnic violence has been on the ebb in war-torn Iraq. But that has done little to ease the pressure of over 2 million refugees seeking shelter in neighboring Syria and Jordan. Indeed, for many of them — particularly those once part of Iraq’s Christian minority — going back may never be an option.

On Wednesday, German Chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic Union (CDU) party said it would like to see Germany do its part to help out. At a press conference in Berlin, parliamentarian Erika Steinbach, the CDU’s human rights spokeswoman, said her party wanted to see Germany accept thousands of Iraqi refugees. In particular, she said, the CDU wants to extend its welcoming hand to Iraqis who have suffered religious persecution in Iraq. In particular, that means the Christians.

“One would be doing a good thing were a long-term solution to be found,” Steinbach said. […]¬† ONLY CHRISTIANS, PLEASE – Germany’s CDU Interested in Accepting Refugees from Iraq

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

13 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Frederik
Frederik
12 years ago

Shabana i JP: “Komiker ville br√¶nde Koranen Af JESPER STEIN LARSEN Offentliggjort 02.06.08 kl. 13:54 Den norsk-pakistanske komiker og satiriker Shabana Rehman chokerede publikum p√• Litteraturfestivalen i Lillehammer, da hun med en t√¶ndt fakkel i den ene h√•nd og koranen i den anden annoncerede, at hun √łnskede flere bogafbr√¶ndinger. Det skriver en r√¶kke norske aviser. ¬ĽDenne bog har mere magt end nogen anden i vor tid. Hvis jeg br√¶nder den, f√•r den m√•ske endnu mere magt. Der burde v√¶re flere bogb√•l i dette land, burde der. V√¶r ikke bange for, at din bog bliver br√¶ndt, v√¶r bange for, at den… Read more »

petter
petter
12 years ago

Norske forhold:

“Danmark og Norge er de f√łrste m√•lene for den islamske revolusjonen i Europa, sier Sheik Issam Amira. Etter en revolusjon i Norge skal ikke hovedstaden hete Oslo, men Medina. ”

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1163976.ece

petter
petter
12 years ago

Naser Khader sagde noget interessant i Aftenshowet p√• DR i g√•r i forbindelse med debatten om Miss T√łrkl√¶de.

“Det er m√¶ndene, der b√łr g√• med bind for √łjnene.”

(Underforst√•et: Det er ikke kvinderne, der b√łr tild√¶kke sig. Det er m√¶ndenes eget problem, hvis de ikke kan t√•le synet af kvinder uden sl√łr.)

Naser Khader har stadig noget at tilbyde p√• den v√¶rdipolitiske front. Men de faktiske l√łsningsforslag, han kommer med, er n√¶ppe brugbare. De synes at v√¶re ren utopi.

Janne
Janne
12 years ago

“Denne √¶stetiske apartheid forkl√¶dt som respekt rummer imidlertid ogs√• i sig sin egen mods√¶tning, da den i sig selv er en s√¶rlig subtil form for diskrimination og ekskludering fra den offentlige samtale.”

Det kan tolkes som at en enkelt religions tilh√¶ngere/tilbedere behandles som patteb√łrn – ogs√• i stand-up kredse – og det kan tolkes som frygt for trusler, eller √łnsket om kun at lave satire over kristendommen.

Janne
Janne
12 years ago

LFPC

Hvilken vild og kul√łrt macho konstruktion. Og det kaldes religion…

M√¶nds seksualitet g√łres ut√¶mmelig og dyrisk og m√¶nd fritages for ansvar, og kvinder pakkes ind i dyds-uniform og hver mand m√• have fire indpakkede koner. Det er alts√• perverst, hvis du sp√łrger mig.

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

Nej, det er ikke sv√¶rt at se hvorfor Venstrefl√łjen, + de Radikale,finder ideologien islam attraktiv. Men som med deres gamle,imploderede ideologi er denne, deres nye betagelse, et bedrag. Som de oikofober Venstrefl√łjen + de Radikale er, har de gjort sig blinde overfor den h√¶slige segregering der kan l√¶ses overalt i Islams tekster og som praktiseres overalt i den Islamiske verden. Et s√•dant eksempel er opdelingen af menneskeheden i 1.klasses mennesker og 2. klasses mennesker. Oikofoberne er ikke sarte i deres valg af redskaber og metoder. N√•r blot disse effektivt kan medvirke til, i f√łrste omgang at gengive dem troen p√•… Read more »

LFPC
12 years ago

Janne: snappost (snabel a) yahoo (punktum ) dk Tak for dine velskrevne og -gennemt√¶nkte kommentarer, altid en forn√łjelse at l√¶se. “her af en figur der var en m√¶gtig, siger nogen, kriger og √•benbart havde s√• meget r√• og ut√¶mmelig, dyrisk seksualitet (gad vide om han ikke kunne styre sig og om det var patologisk – det burde unders√łges” Dette er jo, meget opportunt, netop hvad man h√łrer fra fromme islamiske ledere i dag, at ‘skyld’ for voldt√¶gt ligger hos kvinden, der har opf√łrt sig uden passende √¶rbarhed. Manden har i denne sammenh√¶ng intet ansvar for at styre sig. Der var… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

Jeg har en mail som jeg gerne vil sende til jer der har ansvaret for Snaphanen. Hvilken mail adr skal jeg skrive til?

Hilsen Janne

Janne
Janne
12 years ago

“Dem, der skyr magtkampen, overvinder ikke deres magtvilje. Skal man v√¶re grov, kan man sige, at de blot lyver sig bedre, end de er af naturen.”

Minder mig om Poul Nyrup Rasmussen der i interview har vr√¶nget af magt og siger at han foragter magt, men er der nogen der er et magtdyr s√• er det da ham. Hvor er han alts√• √¶kel. For s√łren det er godt han ikke er statsminister mere. S√•dan en selvfed, slesk kanalje.

Janne
Janne
12 years ago

“Rousseaus menneskesyn er imidlertid ikke kun forkert. Det er ogs√• kritisabelt. For det undskylder og bortforklarer menneskets onde handlinger med henvisning til d√•rlige sociale forhold.”

M√•ske derfor der j√¶vnligt tr√¶kkes en psykolog ind i diverse medier for at forklarer os, at mennesker der k√łrer andre ihjel og s√• stikker af, ikke selv kan g√łre for det. Vi SKAL v√¶re rummelig og tolerant overfor ham eller hende der k√łrer et menneske ned eller ihjel og derp√• forlader personen p√• vejen.

Janne
Janne
12 years ago

“Den rettroende st√•r over alle vantro, een rettroende sj√¶l er mere v√¶rd end hele verdens guld. Den er i sit v√¶sen klasseudslettende som Det Tredie Rige, den ene muhammedaner er, om han er vandb√¶rer eller emir, liges√• god som den anden.” Det er ikke sv√¶rt at se hvorfor venstrefl√łjen er s√• vild med islams stive dogmer. Alt udj√¶vnes. Ingen er bedre end andre. Kun ikke det religi√łse helt vildt strikse og udemokratiske hierarki og k√łnsapartheid og den religi√łse og klassel√łse f√¶llesskabsf√łlelse og persondyrkelsen – her af en figur der var en m√¶gtig, siger nogen, kriger og √•benbart havde s√• meget… Read more »

queer jihad
queer jihad
12 years ago

Shabana Rehman skriver (skrev?) i Information hver fredag:

http://www.information.dk/emne/shabana-rehmans-fredag

queer jihad
queer jihad
12 years ago

Apropos “De sataniske vers” og William Nygaard:

“Rushdie lovpriser sine st√łtter

Salman Rushdie hylder alle dem, der st√łttede ham og gik imod den fatwa, der blev udstedt over ham for 20 √•r siden for at skrive romanen “De sataniske vers”

Evelina Gold

Salman Rushdie var i år et af hovednavnene på en litteraturfestival i Wales.

Og sin taletid brugte han p√• at hylde alle de mennesker, der st√łttede ham i den sv√¶re tid, efter at Irans Ayatollah Khomeini havde udstedt en fatwa over ham for romanen “De sataniske vers”. Det skriver BBC News.”

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/287409:–Rushdie-lovpriser-sine-stoetter