4
jul
Seneste opdatering: 5/7-08 kl. 1922
31 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Det gentagne¬† dobbeltbudsskab¬† sl√łr og h√łje h√¶le, der medf√łrer en √¶ggende gang giver anledning til at overveje om sl√łret i disse sammenh√¶nge egentlig fungerer som andet end et religi√łst signal ?
Koranen indeholder ikke p√•bud om at b√¶re sl√łr. Og under alle omst√¶ndigheder er det jo op til det enkelte individs fortolkning ,hvor megen v√¶gt hun vil l√¶gge p√• sin relgions “krav” udledt af en s√•kaldt profets¬† s√¶dvane og udtalelser eller¬† nulevende eller afd√łde muslimske l√¶rdes dogmer om at g√łre ditten eller datten.
Hvis en kvinde ser bort fra religi√łse krav om ikke at √¶gge m√¶nd med et pirrende udseende, hvad er s√• t√łrkl√¶det et signal om ?
Der er historisk bel√¶g for at muslimske kvinder under opr√łr anmodedes om at b√¶re t√łrkl√¶de, s√•ledes at opr√łrerne ( alts√• muslimerne selv ) i det pluralistisk blandede dav√¶rende samfund, kunne se forskel og dermed diskriminere¬† mellem muslimer og ikke muslimer. Hvorfor s√¶tter 2. og 3. generation i √łvrigt halvm√•ne i deres studenterhuer ?
Kirsten Damgaard, kulturpsykolog¬†¬†¬† (foto Snaphanen)¬†¬† Vi tr√¶kker en tr√•d fra Amagertorv til Ankara: T√łrkl√¶det tr√¶kker Tyrkiet mod ny nedsmeltning

“F√łler de sig som nobelpristagere?”

replik i miniordveksling

“√Üresdrab” er et udm√¶rket¬† ord

der¬† siger,¬† hvad det skal. ¬†Jeg har ikke tal p√• de avisindl√¶g, der vil erstatte begrebet med alle mulige¬† fantasifulde¬†konstruktioner som¬†“kvindelikvidering, skammord, familiemord, skammeligt familiemord, s√łstermord, niecemord, svigerdattermord ” osv. Nu kan de fleste mennesker¬† godt¬† rumme, at at skam og √¶re¬† opfattes v√¶sensforskelligt i f.eks. Japan, det protestantiske¬† Nordeuropa og Mellem√łsten. Det beh√łver man ikke proppe i halsen p√• dem med¬† sproglig babymos. Og skulle nogle ikke v√¶re¬† klar¬† over, hvad et muslimsk klansamfund mener¬† med “√¶re”, er litteraturen overv√¶ldende. Bla. forklarer Rushy Rashid det idag i “I den forbandede √¶res navn” i Berlingske Tidende. S√• lad¬† os bare kalde det, hvad de¬† selv kalder det. Vi kan godt l√¶se¬† indenad.¬†¬†Ellers¬† skal vi¬†i gang med at¬†omd√łbe¬† alle mulige ting, – f.eks. omsk√¶ring¬† af sm√•piger – ¬†bare fordi vi tager afstand¬† fra dem, og s√• f√•r vi travlt. Engang syntes¬† jeg livet var langt nok til at l√¶se “Mein Kampf”. Jeg br√łd mig ikke¬† om den. Meget d√•rlige b√łger, kan dog¬† godt¬†v√¶re vigtige at l√¶se…..i tide.¬†¬†Skal¬†jeg til at kalde den¬†“Min modbydelige, d√•rligt¬† fortalte¬†kamp” nu, eller¬† hvor langt¬† skal¬†man g√•¬†rent¬† sprogp√¶dagogisk ?

“Vi h√•ber¬† befolkningen stabiliserer¬† sig p√• 100 millioner”

Forleden gl√¶dede¬† svenskerne¬† sig over et¬† tempor√¶rt fald i asylans√łgninger, “kun” 12.771 i f√łrste halv√•r 2008. Men de¬† n√¶ste b√łlger er p√• vej og hver¬† b√łlge¬† vil formentlig¬† blive st√łrre.¬†I Norge¬† ventes¬†ans√łgningerne fordoblet¬†i 2008. Hvor l√¶nge¬† endnu tror EU de kan undg√• at gribe om n√¶ldens rod og opsige eller¬† genforhandle den urealistiske, selvmorderiske¬†1951 konvention, et “retskrav” p√• Europas¬†opl√łsning ?

Red and white banners along Nile bridges and Cairo streets this month were Egypt’s latest effort to curb an increasingly pressing problem: a population growing faster than the economy can support. Since President Hosni Mubarak took office in 1981, the population has nearly doubled. But most of the country’s 76 million people are squashed in urban areas near the Nile, in an area roughly the size of Switzerland, which is home to just 7.5 million. […]

According to the United Nations, the poor are set to be more and more numerous by 2050 and many will be living in towns as the world population climbs to a total of 9.2 billion. Essentially all the growth will be in less developed countries.

Around 38 percent of Egyptians are younger than 15, and according to the World Bank, women make up only around 22 percent of the labour force, so the incentive for birth control is weak.

“The population explosion is a crisis the government doesn’t know how to handle,” said Milad Hanna, a former member of parliament and a columnist at the state-owned newspaper al-Ahram.If levels of growth don’t slow, Mubarak says Egypt’s population could double to 160 million by 2050. But Egypt’s government hopes it can be stabilised at 100 million, Osman said: “More than that will be difficult.”¬†¬†¬†¬†Egypt fights to stem population growth

How to get stabbed: you, too, can be knifed in a public place

It helps to be aged between 14 and 30, white and male. Being drunk and argumentative speeds things along. And no public policy seems to dissuade those who do the stabbing  [..]

In the last year for which figures are available there were 64,000 knife crimes committed in Britain ‚ÄĒ the figures have been rising with great vigour over the last eight or nine years. Some 17 teenagers have been stabbed to death in London or its environs this year alone, and we are in high summer. Stabbing is muscling out shooting as the violent crime du jour, despite a Scotland Yard knife amnesty in 2006 and a possible four-year sentence just for being found with a knife.¬† Spectator &¬† Knife Crime; Britain‚Äôs Shame

Om “unikke” mennesker : “Det er f√łlsomt og man kan tr√¶de nogen over¬† t√¶erne”

(skal antagelig udtales “junik” )

En psykolog i et k√łbenhavnsk ungdomsf√¶ngsel fik p√•tale for at k√¶de religion og kultur sammen med kriminalitet blandt unge med anden etnisk baggrund. Gavner det integrationen at tie?¬† […]

Jan Plovsing korrigerede ogs√• tallene for sociale forskelle. Indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande er generelt d√•rligere uddannet og har st√łrre arbejdsl√łshed, og det har v√¶sentlig betydning for kriminalitetsm√łnstret. Efter at have taget h√łjde for de faktorer var straffelovskriminaliteten for indvandrere og efterkommere med ikke-vestlig baggrund dog stadig st√łrre, nemlig 24 procent h√łjere end for befolkningen under √©t.

¬ĽP√• det tidspunkt,¬ę forklarer Jan Plovsing i dag, ¬Ľvar der alle mulige forskellige p√•stande fremme i Folketinget og i medierne, og det kunne jeg ikke holde ud at blive ved med at h√łre p√•. Derfor fandt jeg det n√łdvendigt at f√• fakta frem.¬ę

De seneste tal fortæller, at det desværre går den gale vej. Inden for straffeloven er kriminaliteten blandt mænd med ikke-vestlig herkomst stigende, og det gælder også voldsforbrydelser.Som det berettes i et nyhedsbrev fra Danmarks Statistik, der udkom 16. juni:

¬ĽSelvom der korrigeres for forskelle i b√•de aldersfordeling og social baggrund (socio√łkonomisk stillingsgruppe) havde m√¶nd af ikke-vestlig oprindelse et kriminalitetsniveau inden for voldsforbrydelser, der var godt 58 pct. h√łjere end for samtlige m√¶nd.¬ę

I K√łbenhavns Politi er det ogs√• erkendt, at den forebyggende indsats skal baseres p√• indsigt i kulturelle og til dels ogs√• religi√łse aspekter.

Som Lars Nicolai Jensen, leder af den kriminalpræventive afdeling, siger:

¬ĽDet nytter ikke se bort fra den kulturelle og i nogle situationer ogs√• den religi√łse baggrund, hvis det spiller en rolle for familier, vi kommer ud til. Det har vi en kriminalpr√¶ventiv interesse i. Ellers nytter vores indsats ikke.¬ę
En myte
Sp√łrger man forstander Jens Asger Hansen fra S√łnderbro, om der er noget til hinder for, at hans medarbejdere g√łr g√¶ldende, at kulturel eller religi√łs baggrund spiller en rolle for kriminalitetsm√łnstret, svarer han nej:

¬ĽDet er et legalt debatgrundlag. Forskellen er, om man g√łr et institutions-synspunkt g√¶ldende eller sit eget. Vi kan sagtens tage interne diskussioner om, at religion og etnicitet spiller ind. Men det kr√¶ver, at man viser forst√•else for og har respekt for, at det er f√łlsomt, og at man kan tr√¶de nogle over t√¶erne.¬ę

Socialborgmester Mikkel Warming har ikke været inddraget i den konkrete sag, men han vil gerne pointere, at hans forvaltning ikke giver ansatte mundkurv på:

¬ĽMan kan udtale sig lige s√• islamofobisk det skal v√¶re, men det skal v√¶re som enkeltperson. Er man repr√¶sentant for kommunen eller en institution kan man ikke generalisere over en hel gruppe af mennesker. S√• g√¶lder vores v√¶rdigrundlag om, at hvert enkelt menneske er unikt,¬ę siger Mikkel Warming, som ikke giver meget for borgmesterkollegaen Jakob Hougaards bekymringer for, at der bliver lagt l√•g p√• debatten om kulturen i de etniske milj√łer:

Weekendavisen : Forbudte ord log in

Diana West:  Geert Wilders: Prisoner of Islam

……..In other words, Jordan will indict a Dutch politician according to Jordanian (read: Islam-inspired) law. “Jordanian authorities are not aiming to arrest” the Dutch leader of the Freedom Party, Radio Netherlands Online reports. “They say the decision to prosecute was taken in order to send a signal to the Netherlands.”

A “signal”? How about a gag? Of course, like other Western peoples, the Dutch seem content to censor themselves, happily mouthing multicultural platitudes that effectively rationalize their own culture’s Islamization. Not Wilders.

I recently asked the 44-year-old Dutchman what was stronger in his country: Islam or multiculturalism.

“Unfortunately, they are both strong,” he replied, seated in his lightly furnished but heavily guarded office. “But cultural relativism is the biggest problem.” He went on to explain: “Multicultural society would not be that bad — I don’t really believe in it — but it would not be that bad if, at least, we would be strong enough to say that our culture is better and dominant. But when you combine multicultural society with a dominant sense of cultural relativism, you are heading in the wrong direction. You are committing suicide when it comes to your own culture.”

He continued: “I am not advocating a monocultural society. I just want what the Germans call leitkultur (leading culture). I want our own culture to be dominant — not the only one, but to be dominant. I have a big problem with the cultural relativists who say every culture is equal. I don’t believe every culture is equal.”

Hoping to preserve the primacy of Western culture in this Dutch corner of the West, Wilders advocates a halt to Islamic immigration. “I’m not saying that every Muslim in the Netherlands is a criminal or a terrorist,” he explains. “We know the majority is not. Still,” he continues, “there is good reason to stop the immigration, because the more we have an influx of Muslims in the Netherlands, the strength of the (Islamic) culture will grow, and the change of our societies will increase.” He sees his efforts as “a fight against an ideology that I believe at the end of the day will kill our freedom, kill our societies and change everything we stand for.”

He’s right — and, yes, it’s politically incorrect to say that, too. Everything the West stands for, starting with freedom of speech, is already changing as our institutions, up to and including, for example, the U.S. Department of Homeland Security, increasingly proscribe critical references, or indeed, any references to Islam. While it’s clear that the European manifestation of Islamic ideology has already killed Wilders’ personal freedom in the Netherlands, the general impact on freedom throughout the West has yet to be fully appreciated.

“I have a mission,” Wilders said. “I believe very strongly in what I say, and my party fortunately shares this view. And nobody in the Netherlands is doing (what I do). And somebody should. And I pay a high price for it.”

What is the expression — freedom isn’t free? This is literally and acutely the case when it comes to this heroic and dedicated Dutchman.

Townhall .¬† “Muslims feel like ‘Jews of Europe’ kunne man l√¶se ig√•r. Hvordan mon minoriteten¬† europas j√łder, f√łler¬† sig?¬† Eller Geert Wilders ?

Europas islamisering – uden anf√łrselstegn

Vi her i blogverdenens islamoskeptiske del er p√• egen h√•nd i forhold til det store mediebillede. Mainstreammedierne besk√¶ftiger sig stort set ikke med emnet ‘de langsigtede perspektiver for islam i Europa’, og n√•r de g√łr, er det gerne i form af interviews med nogle af de eksperter vi ogs√• her tr√¶kker p√•. N√•r det drejer sig om d√¶kning og perspektivisering af de daglige nyheder, er det det velkendte kavalleri, altid gode for en sludder for en sladder, der tr√¶kkes frem – en B√¶k Simonsen, en Bonnichsen, en Rothstein. Intet at v√¶re bekymret for, sov bare videre. Bruges endelig ordet islamisering, er det altid med solide anf√łrselstegn omkring, og gerne i forbindelse med historier om s√¶lsomme, rabiate eksistenser som os her. Hvad der begrunder brugen af ordet er man ligeglade med; problemet er ikke-eksisterende.

Vi m√• derfor efter bedste evne fors√łge selv at opstille de forskellige mulige fremtidsscenarier, hvilket ikke kan give nogle endelige svar, men interessante debatter og i det mindste mere klarhed omkring de store linjer. P√• Gates of Vienna, hvor bl. a. Paul Weston og El Ingl√©s har skrevet l√¶ngere essays om disse emner, kan man nu ogs√• l√¶se en gennemgang af mulige scenarier fra bloggeren The Observer: (LFPC)

[…] I believe there are six possible outcomes to this crisis:
– – – – – – – – –
1. The Muslims will win by sticking to democratic principles. Peaceful victory.
2. The Muslims will win by undemocratic principles. Terror campaigns and intimidation.
3. The native populations of Europe will revolt and defeat the Muslims. A revolt.
4. Major terrorist attacks will cause the governments in Europe to reconsider their position on Muslim immigration, and start the deportations of Muslims on a grand scale.
5. A coexistence between the two cultures, where both groups are given an equal status. Not a very likely scenario.
6. An uneasy status quo, where immigration is curbed, and the Muslims will forever be a minority. […] Future Scenarios for Europe

Taqiyya – alt De beh√łver for at vinde diskussionen ved middagsselskabet

Taqiyya er nok et af de islamiske begreber der har vundet st√łrst udbredelse i de senere √•r i vantro kredse. Apologeter h√¶vder ofte, at denne religi√łst legitimerede tvetungethed er et shiitisk f√¶nomen, og at sunnimuslimske l√¶rde afviser det. At dette er en sandhed med mange modifikationer er der en righoldig dokumentation for i Koranen og hadith, og denne artikel af Raymond Ibrahim p√• Jihad Watch giver en fin gennemgang af skriftstederne og litteraturen (LFPC):

[…] Apart from his famous assertion that “War is deceit,” Muhammad allowed his followers to feign goodwill towards infidels, solely in order to treacherously strike them down, as in the following hadith:

“Allah’s Apostle said, “Who is willing to kill Ka’b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?” Thereupon Muhammad bin Maslama got up saying, “O Allah’s Apostle! Would you like that I kill him?” The Prophet said, “Yes,” Muhammad bin Maslama said, “Then allow me to say a (false) thing (i.e. to deceive Kab). “The Prophet said, “You may say it.”

As for Islam’s ulema, Taqiyya in Islam quotes from a number of the most prominent, the vast majority of whom agree that taqiyya is not just limited to preserving one’s faith. Here, for instance, is the premiere exegete al-Tabari: “Allah Almighty has forbidden the believers from being friendly with infidels or from taking them as confidants in place of other beliers-except when they are clearly outnumbered by the infidels, in which case let them display outward friendliness, while holding onto their faith” (p.22).

After quoting from a number of other authoritative ulema, Makarum concludes that “There is no major difference between what al-Tabari, Ibn Kathir, al-Baydawi, and al-Jilalan all say in regards to taqiyya” (p.26). […] Excusing taqiyya?

“Hanging on in quiet desperation is the English way”

Man begynder at kunne genkende en bestemt type historie fra Storbritannien, ofte fra tabloidpressen: I en eller anden offentlig institution er man g√•et helt over gevind for at tampe multikulturen ind i de oprindelige briter eller f√łje det nye herrefolk. For et par √•r siden var det en 14-√•rig skolepige der blev arresteret for “racisme”, fordi hun n√¶gtede at arbejde i gruppe med klassekammerater der ikke talte … engelsk. Grise og hunde bandlyses fra det offentlige, f√¶ngselstoiletter ombygges s√• de peger v√¶k fra Mekka. Historien gengiver altid udsagn om at nu er det for meget, dette er ‘political correctness gone mad’, og ansvarlige lover at kigge p√• om der er sket noget uregelm√¶ssigt. Det er altid ligesom de er blevet taget med bukserne nede i deres overiver. Herefter sker der absolut intet. Jeg kan huske at Tony Blair efter 7/7 sagde “make no mistake, the rules of the game are changing”. Mundsvejr. Storbritannien er en l√łbsk supertanker uden for enhver kontrol (LFPC).

Two schoolboys were given detention after refusing to kneel down and ‘pray to Allah’ during a religious education lesson.

Parents were outraged that the two boys from year seven (11 to 12-year-olds) were punished for not wanting to take part in the practical demonstration of how Allah is worshipped.

They said forcing their children to take part in the exercise at Alsager High School, near Stoke-on-Trent – which included wearing Muslim headgear – was a breach of their human rights.Alsager School, near Stoke, has received furious complaints from parents after two Year 7 boys were punished for refusing to kneel to Allah during a religious studies class

One parent, Sharon Luinen, said: “This isn’t right, it’s taking things too far. […]

Deputy headmaster Keith Plant said: “It’s difficult to know at the moment whether this was part of the curriculum or not. I am not an RE teacher, I am an English teacher. […]

“I have spoken to the teacher and she has articulately given me her version of events, but that is all I can give you at the moment.” […]

“We accept that such teaching is to be conducted with some sense of sensitivity.” Schoolboys punished with detention for refusing to kneel in class and pray to Allah

 

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

31 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Mette
Mette
12 years ago

Vivi sp√łrger, om vi har lagt m√¶rke til, at “tonen” fra muslimsk side er √¶ndret?: “S√• man fors√łger sig nu med andre metoder, blider toner og udtrykte forst√•elser og snak om, at dette og hint ikke er nogen hindring i forhold til Islam – altsammen kun for at berolige Kafir .” Ja, det har jeg ogs√• noteret mig, og det giver mig blot endnu mere kvalme. For tonen er bestemt den samme alle de steder, hvor det kan betale sig. Fx Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Holland, Belgien, Spanien og Italien. Samt mange andre steder. Det er et sp√łrgsm√•l om taktik.… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

PB – LFPC Hvad er der efterh√•nden levnet England, og andre Europ√¶iske lande, af muligheder for at stoppe den udvikling som politikerne, for en hel del √•r siden, satte igang og som vi nu kan begynde at m√¶rke effekten af ? N√•r jeg t√¶nker p√• de gamle Europ√¶iske lande √łst for Jernt√¶ppet, hvis befolkninger i gennem mange √•r m√•tte t√•le og lide, forst√•r jeg efterh√•nden noget af den magtesl√łshed de havde m√•tte f√łle. N√•r politikerne, uanset hvilket parti der besidder regeringsmagten, affejer deres befolkningers protester men derimod forts√¶tter med de projekter, som f.eks. en fortsat tilvandring fra de Arabisk/muslimske lande… Read more »

PB
PB
12 years ago

Tak, ja det uddyber det jo lidt ,det ville vel også være mærkeligt hvis disse overvejelser ikke var i spil nogen steder i vesten, om ikke andet så som et, blandt andre ,fremtidige scenarier.

LFPC
12 years ago

PB: Der var nogle antydninger af dette i de britiske medier et √•rs tid siden: British General wants to cut and run ‚ÄúIn almost a throwaway line, certainly one that the interviewer didn‚Äôt follow up on – he implies that the British Army will not accept Sharia law in Britain. Does that mean coup? He didn‚Äôt sound threatening, but think about this a little bit. Why does the head of the army feel that he even needs to mention this? I can‚Äôt believe that I‚Äôm saying this – but I think I might just support a military coup which restored… Read more »

PB
PB
12 years ago

N√•h ja, de to andre er nu heller ikke ligefrem magre ūüėČ

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

B√łddel

det er godt nok en stor lab denne Sumobryder-lignende skikkelse har mobilen i!

PB
PB
12 years ago

Storbritannien er ganske rigtigt kommet meget langt ud i det kulturelle selvmord efterh√•nden. Der m√• vel v√¶re nok normale mennesker tilbage i UK , der ved n√¶ste valg vil s√¶tte det socialdemokratiske vanvid fra magten? Man kan s√• h√•be at et andet ,mere konservativt styre kan (og t√łr) stoppe “udviklingen”? Det m√• vel v√¶re ledere i UK der ser og frygter f√łlgerne den f√łrte politik og afviklingen af UK. En af de muligheder der desv√¶rre nok ogs√• efterh√•nden m√• regnes med er vel s√•, at hvis tingene begynder at eskalerer og politikkerne ikke kan/t√łr redde landet fra opl√łsning ,vil der… Read more »

JensH
JensH
12 years ago

T√¶rkl√¶der overalt i det Dansek gadebilledet, og nu er islamisterne ogs√• godt igang at indf√łre deres egen islamiske justits i ‘deres omr√•der’. S√•ledes er det lykkedes Somaliske og Arabiske indvandrere at f√• Gr√łnl√¶nderne stenet ud af Gellerupparken: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/04/232455.htm Men gudskelov kan Direkt√łr i Brabrand Boligforening, Torben Overgaard, komme med en ‘fornuftig’ forklaring p√• disse rascistiske og barbariske overfald: “Hvis gr√łnl√¶ndere, der drikker meget, bor et sted, hvor der prim√¶rt bor muslimer, som ikke godtager alkohol, s√• vil der opst√• konflikter.” Han har selvf√łlgelig en pointe. Alkohol strider imod islamiske regler, og kan som s√•dan ikke accepteres i de muslimske enklaver… Read more »

B√łddel
B√łddel
12 years ago

F√łrste t√łrkl√¶de fra venstre er med garanti en han!

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

Hykleriet er ganske rigtigt s√¶rdeles tydeligt. For en del √•r siden lagde jeg m√¶rke til for f√łrste gang, hvor afsl√łrende f.eks. de Tyrkiske kvinders lange frakker kan v√¶re i bl√¶sevejr : hele kvindes figur bliver fremh√¶vet og det b√•de for og bag, hvilket ikke altid er et lige smukt syn ! Du har ret Mette, at de muslimske piger og kvinder med deres tunge make-up, deres stiletter og s√• Hijaben /Niqaben p√• hovedet signalerer, at her har vi Luder/Madonna-Gestalten vrikkende afsted p√• hendes h√łje h√¶le lige for √łjnene af os andre. Om disse kvinder er bevidste om dette ved jeg… Read more »

Mette
Mette
12 years ago

Jeg har ofte kommenteret den dobbeltmoral, der kommer til udtryk i muslimske kvinders staffage, n√•r de b√¶rer t√łrkl√¶de og tung make-up samtidig. Luder og Madonna- temaet endnu en gang. Det samme g√¶lder de h√łje h√¶le, og n√•r deres jeans s√• stramme, at det ser ud, som om de er ved at blive sk√•ret midt over.

Hykleriet blandt muslimer er massivt. Det kommer også tydeligt frem i dagens JP-kronik, der er et glimrende historisk og ideologisk resumé.

ln
ln
12 years ago

Låt oss hoppas att allah inget förbarmande har med vänsterdamen och högerdamen, det vill säga: det blir att kvarstanna i helvetet evinnerligen. -Alla danskar på Ströget, ställ er upp och skatta ut madammerna! Törkläde skall de ha på, men läst koranen har de inte.

http://tinyurl.com/6dtsac

LFPC
12 years ago

“Ang√•ende cocktailen hijab og stiletter. Det er et m√¶rkv√¶rdigt syn” De velkendte apologeter vil nok se dette som en bekr√¶ftelse p√• at ‘t√łrkl√¶det kan v√¶re mange ting’, og p√• tanken om hver kvinde sin islam. Men man beh√łver blot at kigge rundt i verden hvor den sekul√¶re magt er i retr√¶ten, og islam vinder frem – Irak, Gaza, Tyrkiet f. eks. Der ville kvinder som disse risikere at blive truet p√• livet, eller ligefrem dr√¶bt eller skamferet med syre, for disse kompromiser. The bottom line: Kig p√• voldspotentialet. Kvinder trues, dr√¶bes eller syreskamferes ingen steder til at fjerne den islamiske… Read more »

Kimpo
12 years ago

Det er jo komplet umuligt at f√• kvinder til at sige et √¶rligt ord, efter at gudsfrygtigheden forsvandt. Mussekvinder frygter ikke vores Gud og vi vil derfor aldrig kende deres motiver for at b√¶re t√łrkl√¶det, hvorfor vi lige s√• godt kan se bort fra dem og fokusere p√• effekten.

Det er milj√łforurening og uniformering. En visuel pest som burde forbydes af kommunenernes lokalplaner!

Johansen
Johansen
12 years ago

At ans√¶tte flere imamer i f√¶ngslerne er som at skyde sig selv i foden. Imamerne er netop en vigtig brik i den tiltagende islamisering og desv√¶rre ogs√• radikalisering af muslimer jfr. Islamsik Trossamfund. At vi s√• ovenik√łbet som skatteydere skal financiere det er n√¶rmest dhimmiagtigt. Vi er til grin (for vores egne penge) ved at st√łtte udbredelsen og pr√¶diken af islam. Ang√•ende cocktailen hijab og stiletter. Det er et m√¶rkv√¶rdigt syn. Uanset hvad t√łj man ikl√¶der sig, s√• vil hijaben altid symbolisere et forkvaklet kvindesyn. Kvindens mindrev√¶rd sidder i apartheidkl√¶det om man vil det eller ej. Den kvindelige tilsl√łring i… Read more »

LFPC
12 years ago

“Flere imamer i danske f√¶ngsler vil betyde flere religi√łse krav i danske f√¶ngsler” Man kan jo kigge p√• galeanstalten Storbritannien for at se hvor det b√¶rer hen. Hysteri over maden, rekruttering og konvertering, en fange der blev flyttet fordi han fandt de andre fanger “too white”, ombygning af toiletter s√• de pegede v√¶k fra Mekka. Mon de danske myndigheder kigger p√• hvilke langsigtede m√•l med islam i Danmark som f√¶ngselsimamer har? Sikrer man sig at de helhjertet st√łtter demokrati og ligeret for alle religioner p√• ubestemt tid, ogs√• hvis der ad demografiens vej bliver muslimsk flertal ad √•re? Det vil… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

Ang√•ende t√łrkl√¶der s√• er det ikke rart at se s√• mange kvinder der nu skilter (og det er rigtig mange efterh√•nden) med et symbol der deler mennesker op i rene og urene og i (mener de selv) rettroende og vantro.

Janne
Janne
12 years ago

Tobias Ang√•ende imamer i danske f√¶ngsler, s√• mener jeg at det skader vores sekul√¶re og verdslige samfund. Flere imamer i danske f√¶ngsler vil betyde flere religi√łse krav i danske f√¶ngsler. Det vil sige flere religi√łse krav i danske offentlige institutioner. Mere religion og flere religi√łse krav og mindre sekularisme og mindre adskillelse af lov og religion og mindre adskillelse af politik og religion. Mindre selvst√¶ndig t√¶nkning i f√¶ngsler og flere religi√łse fordomme og mere diskrimination af kvinder. Mindre fornuft. √ėget religi√łs indoktrinering som ikke g√łr det nemmere at klare sig n√•r den indsatte igen forlader f√¶ngslet og skal klare sig… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

Efterh√•nden har ordet og begrebet √¶re f√•et en rigtig grum betydning. Det samme g√¶lder for ordene f√¶tre og kusiner i √łvrigt. I mange mange √•r har ordene f√¶tter og kusine fester haft en glad og festlig konotation i Danmark. Hvem kender ikke til f√¶tter og kusine fester? Men efter den meget ballade i indvandrerkredse mellem forskellige familiegrene og overfald p√• og af f√¶tre og onkler, s√• forbindes ordene f√¶tter og kusine med ballade og vold og religi√łs og kulturel fanatisme. S√•dan ser vi at der breder sig en r√• og fjendtlig atmosf√¶re og kultur i Danmark. Det er virkelig trist… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

“Muslims feel like ‚ÄėJews of Europe‚Äô – Minister‚Äôs shock warning on rise of anti-Islamic prejudice”

Han er godt nok ikke ked af det. S√•dan et udsagn opfatter jeg som helt ude af proportioner og som noget af en h√•n mod det j√łder har v√¶ret igennem f√łr og under 2. verdenskrig. Hvad t√¶nker manden dog p√•. Og hvad t√¶nker England dog p√• at indf√łre sharia. Hvilken barbarisk og kvindefjendsk drejning England tager.

LFPC
12 years ago

Ja, det er netop uforeneligheden af at ‘√¶re’ i vores betydning kan opretholdes med drab, som jeg stejler over. Hvis jeg brugte ordet √¶resdrab uden distancering, evt. citationstegn, ville jeg f√łle det som om jeg accepterede pr√¶misserne – de form√łrkede middelalderforestillinger om √¶re. Jeg vil g√¶tte p√• at det er derfor mange ikke bruger ordet.

LFPC
12 years ago

Jeg h√łrer ogs√• til dem der gerne bruger omskrivninger af ‘√¶resdrab’. Jeg tror det for mange bunder i et ubehag over at se danske begreber blive usurperet udefra, s√• omskrivningen handler om assertivitet, mere end p√¶dagogik. Ligesom det pizzadanske ‘respekt’, der jo betyder frygt, ikke noget man har gjort sig fortjent til.

Tobias
Tobias
12 years ago
Tobias
Tobias
12 years ago

Off topic

Fængselsimamer skal modvirke radikalisering blandt muslimske indsatte i de danske fængsler:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/291003:Danmark–Bred-opbakning-til-ny-religioes-uddannelse

Fængselsimam Abu Bashar, der nu skal modvirke radikalisering, var med i den delagation, der spredte had mod Danmark i forlængelse af Muhammed-tegningerne:

“Ny spot p√• f√¶ngselsimam

F√¶ngselsimamen i Nyborg Statsf√¶ngsel, Abu Bashar, skal ikke f√łle sig for sikker i sit job.

Bashar, der i december ledede den delegation af muslimer til Egypten, som beskyldes for at have spredt misinformationer og opildnet til had mod Danmark, vil nemlig nu blive fulgt n√łje af f√¶ngselsledelsen.”

http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Andre+nyheder/2006/02/02/02141422.htm

Johansen
Johansen
12 years ago

LFPC Helt enig. Muslimernes misbrug af j√łdernes situation i 30¬īernes nazi-Tyskland er kvalmende. J√łder er stadig j√łder og muslimer er IKKE de nye j√łder. Man kan g√łre sig den ulejlighed at forh√łre sig hos j√łdiske organisationer om den tiltagende antisemitisme. Og den kommer IKKE fra etniske danskere i dag. En af de seneste √•rs mest modbydelige opfordringer kom fra kalifatbev√¶gelsen, Hitz-ut-Tahrirs formand, Abdullatif, som via l√łbesedler opfordrede til mord p√• j√łder. Det er en kendt sag, at kan man ikke p√•virke politikerne tilstr√¶kkeligt med sin islamiske agenda, s√• m√• man g√łre det af demokratisk vej via velvillige politiske partier. Vi… Read more »

LFPC
12 years ago

“En j√§mf√∂relse som talar f√∂r sig sj√§lv!”

Ja, brug af j√łdekortet p√• vegne af den gruppe der st√•r for de fleste antisemitiske overgreb i Europa, udelukker at man kan tage det alvorligt. Igen skal man se det store perspektiv: Betyder dette at muslimer ikke l√¶ngere t√łr s√łge til vores lande? Betyder det at muslimer rejser bort fra vores lande? Selvf√łlgelig ikke, s√• det er ren offerrolledyrkelse.

Jonny
Jonny
12 years ago

Samtidigt som den brittiske Lord Chief Justice yttrar att Sharia skulle kunna införas i vissa fall, så publicerar the Independent följande:
“Britain’s first Muslim minister [Shahid Malik, minister in the Department for International Development] has attacked the growing culture of hostility against Muslims in the United Kingdom, saying that many feel targeted like “the Jews of Europe”.”
Muslims feel like ‘Jews of Europe’ – Minister’s shock warning on rise of anti-Islamic prejudice
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/muslims-feel-like-jews-of-europe-859978.html

En jämförelse som talar för sig själv!

JensH
JensH
12 years ago

Okay, jeg m√• have ‘misset’ det link fra Sk√•nska Dagbladet, for idag var f√łrste gang jeg l√¶ste Alf Ronnbys kronik. Nu skrev jeg ganske vist at jeg ikke troede nogen Svensk ville trykke kronikken, men det forekommert mig Sk√•nska Dagbladet er noget mere ‘√•benmundet’ end den Svenske presse generelt, eller hur?? Jeg synes at kunne mindes, at avisen har haft andre lidt kritiske artikler/kommentarer til emner som indvandring og islam.

JensH
JensH
12 years ago

Jeg tror Alf Ronnby, docent ved universitetet i Göteborg, virkelig skal håbe og bede til, at den Svenske elite ikke læser Danske aviser, herunder JP:

http://jp.dk/meninger/kronik/article1384166.ece

En glimrende kronik fra denne docent, som han sikkert ikke ville kunne få trykt i en Svensk avis.