4
aug
Seneste opdatering: 4/8-08 kl. 2150
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Er der noget sk√łnnere end det, (n√¶sten) alle kan blive enige om ? En rigtig politikermagnet. “N√•r det almindelige¬† m√¶rkv√¶rdigg√łres”, s√•dan beskrev √©n forleden rammende¬†den¬† slags gumpetunge, sm√•borgerlige¬† karneval.¬†Det er en rigelig¬†h√•rd sk√¶bne at blive elsket ihjel af √©n person, med af et helt statsapparat,¬†det synes¬†ogs√• en del svenske homoseksuelle er for overv√¶ldende. Se alle fotos p√• Politikerbloggen. I Norge er der¬† helt¬† andre boller p√• suppen:

Homosexuality ‚Äď punishable by death?

The Norwegian Islamic Council is still waiting for a reply from the European Fatwa Council before it decides whether or not it is in favour of the death penalty for homosexuality. “Unacceptable,” says lesbian Sara Asmeh Rasmussen.¬† Aftenposten¬†¬† og Dagsavisen p√• norsk

Man har et parti, til man får et nyt

Livslange loyaliteter overfor partier er nogenlunde lige¬† s√• rationelle som¬†fikseringen p√•¬† en fodboldklub. Al √¶re til Rudaizky, der ikke kan beskyldes¬† for at skifte af karrieregrunde. Han er 66 og et r√łde flertal p√• R√•huset er¬† permanent.

Den tidligere socialdemokrat, Finn Rudaizky, skifter til Dansk Folkeparti i K√łbenhavns Borgerrepr√¶sentation efter knap tre √•r som l√łsg√¶nger. Den 66-√•rige Finn Rudaizky melder sig ind i Dansk Folkeparti og g√•r med i partiets gruppe i K√łbenhavns Borgerrepr√¶sentation. Han har v√¶ret l√łsg√¶nger siden han den 2. december 2005 forlod Socialdemokraterne, fordi hans nyvalgte partif√¶lle, Sikandar Malik Siddique, havde deltaget i et m√łde med den islamistiske organisation Hizb-ut-Tahrir. Derfor ville Finn Rudaizky ikke sidde i gruppe med ham. Finn Rudaizky er tidligere formand for Mosaisk Trossamfund og Folkebev√¶gelsen mod Nazisme. Finn Rudaizky til DF i K√łbenhavn¬†. Mere om socialdemokraten Siddique¬† her.¬† Det var ham, der i 2004 (!) skrev om¬† 9/11:

11/9 katastrofen har ikke kun omformet vores hverdag, vores måde at færdes på, men også hele verdenssystemet. Uanset hvem der er ansvarlig for denne uhyrlige og umenneskelige handling, har den gjort noget uhyrligt. Den Amerikanske regering kastede straks skylden på al ­ qaeda, men har dog stadig den dag i dag ikke formået at kunne fremvise konkrete beviser.

 Som om hun aldrig havde eksisteret

De fleste kender¬†absurde historie¬†om den svenske kvinde, der m√•tte s√łge asyl i USA for at slippe for sin voldelige libanesiske eksmand og hans families terror. Liza Marklund har skrevet bogen “G√∂mda” om sagen. Jeg troede ikke ret meget passerede under min radar, men via bloggen EKP blev jeg ig√•r opm√¶rksom p√• en anden sag om en iransk flygtning til¬†Sverige, der m√•tte flygte videre¬†fra de allerede tilvandrede muslimske partriarker og voldsm√¶nd, fordi hun talte for kvindefrig√łrelse og mod t√łrkl√¶det. Det er en m√¶rkelig sag med den unge iranske kvinde Asrin Mohamadi. Hun taler i Rikdagen i 1997, skriver i DN, bliver interviewet af SvD og er p√• forsiden af svensk ELLE. Hverken via forskellige s√łgemaskiner eller p√• de respektive webpladser synes hun nogensinde at have eksisteret. Jo, p√• Sveriges radio st√•r der ganske lidt. fra 16 juni √•r 2000. En ganske forbl√łffende tavshed i et land, der er s√• langt foran Danmark i feministisk henseende. Jeg kan forsikre Hanne Vibeke Holst, Drude Dahlerup og Politikens samlede chefredaktion at det ikke ville g√• lige s√•¬†stille af, hvis en iransk kvinde, der tilmed var “debatt√łr” og en offentlig person, blev chikaneret ud af Danmark af samme √•rsag. Men n√•r de gode mennesker tier, regerer b√łllerne, og det g√łr de i h√łj grad i Sverige, og det er fordi “de gode” er nogle skvatmikler, der har det hele i munden, p√• tungespidsen parat til at blive spyttet ud. V√¶rst af alle er de masseproducerede “intellektuelle”, en meget gammel nyhed. Hvis nogen kan finde yderlige om hende, ville jeg v√¶re glad for en mail. Helst DN og SVD artiklerne og talen i Riksdagen. Endelig vil jeg h√•be for den modige sk√łnhed, at hun er blevet dansker, men det er nok for t√¶t p√• kalifatets habituelle terrorister.

F√∂r fyra √•r sedan uppmanade den d√• 20-√•riga Asrin Mohamadi muslimska kvinnor att sluta b√§ra sl√∂ja. Asrin bodde i Iran tills hon var 15 √•r och √§r sj√§lv fostrad till muslim och fr√•n det att hon var fem √•r gammal var hon tvungen att b√§ra sl√∂ja. F√∂r vissa √§r sl√∂jan en symbol f√∂r Allahs vilja, men f√∂r Asrin symboliserar den kvinnof√∂rtryck. Hennes uttalande i Sveriges Riksdag f√∂r fyra √•r sedan ledde till hotbrev och f√∂rf√∂ljelse och till sist tvingades hon fly Sverige och lever nu med skyddad identitet i ett annat land.‚Äď Jag √§r glad och √∂verraskad √∂ver att Sommarredaktionen t√∂rs l√•ta mig s√§ga vad jag tycker i Sommar. SR, juni 2000.

(Ogs√• nordm√¶ndene¬† fylder deres land op med den type mandlige¬† neanderthalere¬†: “Kvinnelige asyls√łkere blir utsatt for voldtektsfors√łk, forslag om samleie og ufrivillig ber√łring fra mannlige beboere ved norske asylmottak.”¬†Velbekomme, norske jenter !)

“Vi har mange¬† indvandrere, der kan blive¬† st√łdt over for megen¬†n√łgenhed”

Nul  bikini i en finsk park

Vil det s√• sige, at kirkevagterne liges√• vel kunne have v√¶ret f. eks. gr√łnlandske kvinder?

De m√• da ogs√• besidde et godt lokalkendskab? OK, nu er gr√łnl√¶nderne jo vistnok forsvundet fra Gellerup, men sp√łrgsm√•let h√¶nger i luften – alle ved at det ikke ville have v√¶ret en mulighed. Hvorfor? Fordi tilstedev√¶relsen af m√¶nd som vagter har at g√łre med en underforst√•et, aldeles ukristelig, voldstrussel. Alts√• ‘kejserens rige’? Nej, fordi enhver ogs√• ved, at repr√¶sentanter for ‘kejseren’, danske politibetjente eller sikkerhedsvagter, ville blive udsat for regul√¶r krigsf√łrelse fra Gellerupboerne. Kunne mandlige gr√łnl√¶ndere, eller for den sags skyld kristne arabere, dersom s√•danne er bosat i Gellerup, s√• have st√•et for ro og orden? Selvf√łlgelig ville de ikke have kunnet det. Jeg synes det er tydeligt at pr√¶sterne her snor og snor sig uden om en skr√¶mmende virkelighed. Dansk Folkepartis sp√łrgsm√•l er fuldst√¶ndigt berettigede og velbegrundede, hvilket pr√¶sterne ogs√• kunne forvisse sig om ved at kigge p√• situationen for kristne rundt om i verden hvor der er mange muslimer:

Priest hurt in faith-hate attack: A priest has been attacked in the grounds of his church, in what police described as a “faith-hate” crime. Canon Michael Ainsworth, 57, was injured by two Asian youths at the church, in Tower Hamlets, east London.

Urged on by announcements from a mosque loudspeaker to “drive out the unwanted neighbor,” hundreds of protestors shouting “Allahu-Akbar [God is greater]” and brandishing machetes, sharpened bamboo and acid continued to attack 1,400 [Christian] students and school staff members even as they were evacuated over the weekend (July 26-27).

Gellerup befinder sig endnu i en indledende fase, en gr√•zone hvor der ikke er nogen klar demarkation mellem kriminalitet og chikane p√• den ene side, og foragt for de vantro og jihad p√• den anden. At ben√¶gte at islam opdeler verden skarpt mellem muslimer og vantro, og at g√łre problemet til et sp√łrgsm√•l om d√•rlig tone fra udefrakommende, er hovedl√łs gerning. N√•r m√łnsteret med gradvis forringelse af vantros levevilk√•r er velkendt igennem historien, er det h√łjst berettiget at sl√• alarm over det der foreg√•r i Gellerup – som alts√• stadig er en formel del af Danmark, og derfor et anliggende for os andre. Pr√¶sterne burde sp√łrge sig selv om situationen er s√• skr√łbelig at blot dette at rejse debat er farligt, og hvad dette s√• implicerer. De burde ogs√• overveje om de selv har noget alternativ til at pr√¶sentere dette sk√łnmaleri, og hvad konsekvenserne ville v√¶re hvis de talte frit og √•bent (LFPC).

Boyce describes these complementary phenomena based on an historical analysis, and her personal observations living in the (central Iranian) Yezd area during the 1960s:
…Either a few Moslems settled on the outskirts of a Zoroastrian village, or one or two Zoroastrian families adopted Islam. Once the dominant faith had made a breach, it pressed in remorselessly, like a rising tide. More Moslems came, and soon a small mosque was built, which attracted yet others. […] The harassment was often also physical; boys fought, and gangs of youth waylaid and bullied individual Zoroastrians. They also diverted themselves by climbing into the local tower of silence and desecrating it, and they might even break into the fire-temple and seek to pollute or extinguish the sacred flame. Those with criminal leanings found too that a religious minority provided tempting opportunities for theft, pilfering from the open fields, and sometimes rape and arson. Muslim Violence – Crime or Jihad?

[…] Foran kirken st√•r 56-√•rige Khalid Omari og Ali Kauid p√• 62 √•r, begge af libanesisk herkomst, og holder √łje. De kan se det hele herfra: parkeringspladsen, indk√łbscentret og Gellerupparken.

De s√łrger for, at det ikke bliver lavet indbrud eller h√¶rv√¶rk under gudstjenesten. […]

Han forst√•r ikke Dansk Folkepartis teori om, at h√¶rv√¶rk p√• kirken skulle v√¶re et udtryk for kristenforf√łlgelse. Alle i omr√•det er udfordret af kvarterets mange sociale problemer.

– Intet tyder p√•, det har med religion at g√łre. Det er gemen berigelseskriminalitet, og politiet tror ikke engang, det er folk fra omr√•det, der beg√•r den. […]

Det er i stedet hans teori, at nogen er ude p√• at tegne et fjendebillede. – Sp√łrgsm√•let er, hvor l√¶nge folk her i omr√•det kan holde til al den mistillid, der bliver vist dem. Det er i forvejen en presset befolkningsgruppe. Jeg tror, den kritiske holdning til de nydanske vagter skyldes uvidenhed. Det er sv√¶rt udefra at se sagens rette sammenh√¶ng, siger sognepr√¶sten. […] [min fremh√¶velse, LFPC] Kirken og vagterne er glade for hinanden i Gellerup

0 0 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] i skolan Bild fr√•n Snaphanen fr√•n √•rets […]

Johansen
Johansen
12 years ago

“‚ÄúVi har mange indvandrere, der kan blive st√łdt over for megen n√łgenhed‚ÄĚ” Virkelig. Ja, men s√• m√• “indvandrene” jo s√• bare kigge den anden vej. De er jo ikke tvunget til at glo. Skal bikinien nu ogs√• bandlyses i en offentlig park i Finland pga. islam? Galskaben og underkastelsen vil simpelthen ingen ende tage. Mht. til Finn Rudaizkys skift til Dansk Folkeparti Det hilser jeg velkomment. Fornuftigt valg. Man forst√•r s√• udm√¶rket, at Rudaizky ikke √łnsker at samarbejde med √©n, som deltager i m√łder hos de islamiske fascister Hitz-ut-Tahrir. HUT er i samme samfundsnedbrydende, form√łrkede “kategori” som nazisterne. H√•ber at… Read more »

Elefanten
Elefanten
12 years ago

Kvinden fra Odense hedder Sosun Sendi. Hun argumenterede bl.a. imod et bederum på SDU.
Hun nedlagde pludseligt sin blog. Hun har siden dementeret, at hun er blevet overfaldet.

Bananen
Bananen
12 years ago

Pr√¶cis debatkommentar af Vilhelm til Kristeligt Dagblads artikel om Gellerup Kirkes muslimske vagter: “Det er utroligt s√• selvmodsigende man er parat til at v√¶re for ikke at klandre de “udfordrede nydanskere”: “I andre tilf√¶lde afbr√łd unge fra kvarteret aftengudstjenester. Juleaften 2004 blev fem store ruder i kirken spr√¶ngt i luften med fyrv√¶rkeri, og tidligere p√• √•ret var en kvindelig pr√¶st blevet overfaldet”. Sognepr√¶sten Niels Hviid: “Intet tyder p√•, det har med religion at g√łre”. Det er i stedet hans teori, at nogen er ude p√• at tegne et fjendebillede. Sp√łrg lige denne lumpne sognepr√¶st, hvad han mener om volden mod… Read more »

Bananen
Bananen
12 years ago

Det var ike Fatma √ėktem, jeg t√¶nkte p√•. Det var en klummeskribent i Fyens Siftstidende. Muligvis studerende p√• SDU. Har glemt navnet.

Benyamin Simsek har i √łvrigt kritiseret F√¶dregruppen (pal√¶stinensere?), som i en periode bevogtede Gellerup Kirke. Ved valgkampen i efter√•ret 2007 blev Benyamin Simseks valgplakater udsat for h√¶rv√¶rk. Sammenh√¶ng?

Johansen
Johansen
12 years ago

Bananen T√¶nker du m√•ske p√• Fatma √ėktem (V)? Hun fik en h√•rd medfart, ogs√• i den tyrkiske forening i Odense, da hun ytrede, at hun gerne s√• forbud mod hijab p√• sm√• skolepiger. Jeg har personligt rost hende i et debatindl√¶g i Fyens Stiftstidende. Hendes mand, Benyamin Simsek er valgt for Venstre i Aarhus, og er ikke s√• ringe endda. Han tog et opg√łr med en lidelesesf√¶lle, Rabih al-Ahmed, som √łnskede blasfemilovgivningen strammet efter Muhammed-konflikten. Al-Ahmed skiftede derefter til de radikale, som han er valgt ind for i Aarhus. Han er ogs√• formand for multikulturel forening – mener jeg den… Read more »

Bananen
Bananen
12 years ago

Der var ogs√• en sag i Odense med en muslimsk kvinde, der i en klumme ytrede sig mod det religi√łse bagland.

Hun forsvandt også ud af debatten?

LFPC
12 years ago

Du har selvf√łlgelig helt ret, men n√•r jeg bruger dette ord eller f. eks. ‘anst√¶ndige’, er det underforst√•et at der menes ‘selvgode’. Godhed der stilles til skue, eller letk√łbt godhed hvor man pl√¶derer for at nogle bestemte mennesker skal have ophold i Danmark, uden at forholde sig til sp√łrgsm√•let om hvor mange n√łdlidende mennesker der findes, og hvor mange vi kan fors√łrge, er selvgodhed. Jeg bruger ordet m/u anf√łrselstegn fordi hykleriet herved tydeligg√łres (og fordi jeg arme synder har en ‘cruel streak’ og elsker at v√¶re sm√•perfid og sarkastisk).

Ridder af Dannebrog
Ridder af Dannebrog
12 years ago

Fremragende indlæg. Der er bare et men:
Jeg er ved at v√¶re tr√¶t at man bruger ordet” de gode” om personer som Drude Dallerup og Helle Vibeke Holst etc:
Også selvom det sættes i situationstegn.
Nej de er ikke GODE.
De er onde.

Fordi man ingen syndserkendelse har og derfor opfatter sig selv som GOD…s√• er man det ligenetop ikke.
Gode mennesker opfatter ikke sig selv som gode.

Mother Theresa f.eks opfattede ikke sig selv som god.

Så de gode mennesker tier ikke.
Vi snakker hele tiden om problemerne

Som f.eks hér på Snaphanen.

Hilsen
Ridder af Dannebrog