3
okt
Seneste opdatering: 6/6-12 kl. 0831
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Anden del af den farverige Pamelas interview fra New York Р17 minutter. På trapperne er også et videointerview  med Wilders af Robert Spencer, Jihad Watch.

se også GoV idag: Dutch court considers prosecuting Wilders

Nysvensk
Hermed mener jeg ikke en tilvandret person, men den svenske presses¬†afart af newspeak, der er til for at skjule det ubestridelige faktum, som ingen mange√•rig¬†kender af Sverige,¬†kan undg√• at se: at selv mindre svenske byer¬†er ved at synke langsomt men sikkert ned i en kronisk tilstand¬† af “urban warfare” – sm√•terror, form√•lsl√łs, uh√¶mmet¬†vold og √łdel√¶ggelse.¬†‚ÄúMennesket benytter sproget til at skjule sine tanker”, sagde ¬†Talleyrand. Her foruds√¶ttes selvf√łlgelig, at svenske journalister ¬†er mennesker, hvad jeg kun kan gisne om. Et land krakellerer¬† for mine √łjne, og det er foreg√•et¬† i flere √•rtier, med s√łvng√¶ngeragtig sikkerhed, og svenske aviser handler om at sl√łre, fordreje, fortie og lyve om √•rsagssammenh√¶ngen:

H√¶ndelserne¬† nedenfor beskriver¬† Sveriges¬† Radio s√•ledes: En mindre grupp av ungdomar p√• Kronog√•rden som har hamnat i kriminalitet. Hvem der er¬†“havnet”¬†i hvad, kan enhver selv d√łmme af f√łlgende:

TROLLH√ĄTTAN: Bev√§pnade ungdomsg√§ng som skjuter in i √§ldres l√§genheter, anl√§gger br√§nder och upptr√§der hotfullt mot dem som ska in p√• Klockareg√•rden. Nu fruktar √§ldreomsorgens personal p√• Kronog√•rden f√∂r b√•de sina egna och √•ldringarnas liv.- Ska n√•gon beh√∂va d√∂ innan problemen tas p√• allvar, undrar de. –¬†¬† Arbetsmilj√∂n f√∂r √§ldreomsorgen p√• Kronog√•rden har blivit allt mer hotfull, s√•v√§l f√∂r hemtj√§nst och nattpatrull som utg√•r fr√•n Klockareg√•rden som f√∂r personalen som arbetar inne p√• √§ldreboendet.
Under jul- och nyårshelgerna sköts raketer genom äldreboendets fönster, härom veckan sköts fönstret hos en 90-årig boende sönder med ett softairgun-gevär, äldreboendets cykelförråd sattes i brand. Ungdomsgäng hindrar personalen när de ska fram, och uppträder hotfullt.
Också på äldreboendet Blåvingen på Lextorp känner personalen oro. För några veckor sedan tog sig några ungdomar in på äldreboendet, sprang runt i korridorerna och bankade på dörrarna till åldringarnas lägenheter.Beväpnade ungdomsgäng sprider skräck-  Personal på Klockaregården fruktar för sina och åldringarnas liv

Af og til m√• man l√łfte blikket og se de st√łrre linjer. Der er mange steder efterh√•nden, hvor man kan l√¶se den overordnede histore om, hvordan det kunne¬† g√• s√• frygtelig galt i Sverige, at landet g√•r mod fuldst√¶ndige forvandling og demografiske omkalfatring. Oprindelige ¬†svenskere kan v√¶re under 50 % af befolkningen om kun 45 √•r. ¬†De store medier svigter fuldst√¶ndigt. De r√¶sonnerer vel som jeg, at en st√łrre, manifest social/√łkonomisk katastrofe, kan¬†forhales endnu et √•rti eller to. Man m√• ty til nogle h√•ndfulde b√łger, tidsskrifter og netartikler p√• blogs og hjemmesider. Her kan man f.eks¬†i kronikl√¶ngde l√¶se en sammenfatning af √•rene¬† 1945 til¬† 1998:¬† Skribenten: M√•ngfald och integrationspolitik¬† (l√¶s is√¶r punkt 7 “Sammanfatning”.)

Hvis jeg var blandt dem, der havde ¬†haft ansvaret for Sverige de sidste 30 √•r, ville jeg begynde at kigge mig over skulderen. Jeg ville simpelthen v√¶re bange for min sikkerhed. Ikke fordi svenskerne er s√¶rlig morderiske, ikke fordi de er spor hidsige eller handlekraftige, ikke fordi de kan genkende en landsforr√¶dder, n√•r de ser √©n – Wennerstr√∂ms forr√¶dderi var abstrakt – men af √©n eneste grund : multikulturen har nu kostet s√• mange deres liv, f√łrlighed, p√•r√łrende, lykke – at hadet og sorgen nu m√• v√¶re meget udbredt, og det er s√•dan et personligt had, der aff√łder politiske mord. Direkte og indirekte ber√łrte m√• n√¶rme sig millionen eller mere. Hvis ¬†jeg skal pr√łve et langt ¬†skud – hvad ang√•r politikermord, har vi antagelig kun set ouverturen i Sverige endnu. – Imens sidder eliten med √•rgangsr√łdvinen og sommerhus i B√•stad, her fhv. chefredakt√łr Arne Ruth og siger: “Samtidigt √§r han lika kritisk mot de danska kultursidornas of√∂rsonliga gr√§l om islam och dansk kultur. B√§st i Danmark, tipsar han, √§r Weekendavisen”. Husk nu, Arne Ruth – i Danmark ordner vi endnu vores ¬†politiske ¬†mellemv√¶render verbalt, ofte endda ¬†uden trusler. Og det er en absolut fordel, uanset det √¶stetiske karakter, det m√•tte indbringe ¬†fra svensk etablissement. Danmark ligner overfladisk betragtet¬†en trykkoger – men Sverige er det.

Jeg henviser ogs√• til en af de n√¶vnte¬† b√łger,¬† Exit Folkhemssverige- En samh√§llsmodells s√∂nderfall, som jeg fik lov at l√¶gge p√• nettet af Ingrid¬†Bj√∂rkman og¬†nu afd√łde √Öke Wedin sidste for√•r.¬† Der mangler et par diagrammer, men hele teksten er der. Det er en saglig og moderat beskrivelse af et ud fra enhver betragtning opr√łrende ¬†h√¶ndelsesforl√łb. Man kan ogs√• n√łjes¬† med at l√¶se den eneste svenske anmeldelse, den fik: Ulf Nilson: Det raserade folkhemmet-¬† Sverige √§r k√∂rt.¬† Det er ikke en bog, man lige g√•r ind i en boghandel og k√łber. Derfor er jeg glad for at 16.000 har l√¶st den p√• det √•r. Originalmanuskriptet er netop nu ved at blive lagt¬† i en PDF fil, og skulle¬† v√¶re tilg√¶ngelig for download herfra snarest.

Den anstændige besættelse af hudfarve

(Foto: ¬© Snaphanen) – Jeg h√łrer bestemt ikke til dem der klappede i h√¶nderne over Villy S√łvndals nu legendariske “skrid”-stunt. En lille, n√łje kalkuleret og velovervejet markering, men endnu mere sigende uden d√¶kning i SFs h√łnsestrikkede bagland. Den slags giver jeg ikke, undskyld mig, fem potter pis for. I den daglige lange march imod, s√•dan, at f√• denne hersens ‘virkeligheden’ sat i centrum f√łr vi ligesom kan begynde at g√łre noget ved problemerne, er ondsindede og l√łgnagtige str√•m√¶nd som denne det morads vi k√¶mper os igennem. Det kan n√¶sten ikke blive mere usselt og ubehj√¶lpsomt end dette l√¶serbrev. Sp√łrgsm√•let er nu: Hvor g√•r SFs nedre gr√¶nse egentlig? (LFPC)

Vi har l√¶nge vidst, at Dansk Folkeparti vil g√• med til hvad som helst, blot man til geng√¶ld kan f√• lov til at chikanere “de fremmede”. […]

Udgangspunktet for DF ser ud til at v√¶re, at hvis bare man g√łr pr√łverne sv√¶re nok, s√• f√•r man udelukket alle “fejlfarverne”. Men jeg m√• desv√¶rre skuffe dig, fru Kj√¶rsgaard. Folk fra “mindre udviklede lande” er alts√• ikke d√•rligere begavede end os fra “de h√łjt udviklede lande” – selv om mange selvf√łlgelig er d√•rligere uddannede. S√• du og dit parti – og jeres to sk√łdehunde V og K – udelukker alts√• ogs√• blonde, bl√•√łjede Heinz Schmidt og r√łdh√•rede, gr√łn√łjede Paddy McAbbot. Og det var slet ikke meningen, vel? Jette M√łller, folketingskandidat (SF): Ingen nedre gr√¶nse

Islamist p√• ¬ĽSVT- Halal-tv¬ę

Som vi skrev  tidligere, det skal programmet altså hedde. Og det bliver  mere  halal, end lige  ventet. Læserbrevsskribenten er  os bekendt:

“Provocerande profil i SVT:s “Halal-tv”
TV-ETIK. F√∂r n√•gra √•r sedan hade tv-programmet “Existens” i Sveriges Television ett inslag fr√•n Nigeria om fallet med Amina Laval som d√∂mdes till att stenas till d√∂ds enligt islamiska sharialagar f√∂r att hon hade f√∂tt ett barn utan att vara gift. Hon blev senare frik√§nd.

Efter inslaget uttalade den muslimska juristen Cherin Awad p√• klingande svenska sitt st√∂d f√∂r d√∂dsdomen och att Guds lagar st√•r √∂ver m√§nniskors lagar. Med tanke p√• detta islamistiska uttalande ser jag det som v√§ldigt provocerande att hon ska vara programledare f√∂r “Halal-tv”, som b√∂rjar s√§ndas i det licensfinansierade Sveriges Television.
PAUL NILSSON”-¬† K√§lla, ins√§ndare p√• sidan 38 i Metro Sk√•ne fredag 3 oktober 2008 via Muslimske Friskolan Blog, der¬† har mere

¬ĽRed demokratiet – red indvandrerb√łrn og kvinder f√łrst¬ę

Kronik¬†af Sara Azmeh Rasmussen. Norsk-syrisk islamkritiker, frafalden, homoseksuel og nu¬†“islamofob” for norske medier.¬†Kort¬† sagt, enhver¬† “anst√¶ndig” har en grund til¬†tage afstand¬† fra¬† hende. Bedre anbefaling kan man ikke f√•:

En ung norsk-somalisk kvinne som av frykt for egen sikkerhet skriver under et pseudonym, Amal Aden, skildrer forholdene i sitt eget milj√ł i den nyutgitte boken ¬ęSe oss¬Ľ. En beretning om en brutal virkelighet i dagens demokratiske, likestilte Norge og et rop om hjelp fra innsiden – p√• vegne av norsk-somaliske kvinner og barn – blir av bedrevitende akademikere redusert til enkeltfortellinger som h√łrer til unntakene.

I en artikkel i Aftenposten (10.09.) betegner den profilerte samfunnsforskeren Thomas Hylland Eriksen den sunne rettferdighetssansen som populisme, og den samtidige samfunnsforskningen blir, etter en intetsigende man√łvrering, hevet over p√•st√•tte farlige generaliseringer. (foto ¬© Snaphanen)

For somaliere i Norge m√• sees p√• sine egne premisser, if√łlge Hylland Eriksen. Det m√• tas utgangspunkt i deres ¬ęlivsverdener¬Ľ og ikke i det norske samfunnets verdier og krav om integrering. S√• kommer f√łlgende om kvinnelig omskj√¶ring: ¬ęDe f√• som slipper unna i Somalia, tilh√łrer forresten gjerne dypt religi√łse familier. De har fedre som vet at islam ikke sier noe om kvinnelig omskj√¶ring. En sterkere islamisering av den somaliske befolkningen kunne med andre ord v√¶re et effektivt virkemiddel for √• f√• slutt p√• uvesenet¬Ľ.

Slikt vr√łvl kommer sjelden fra et annet hold enn ¬ęsmarte¬Ľ hoder i CULCOM-imperiet (forskningsprogrammet Kulturell kompleksitet i det nye Norge, red. mrk.). Det er direkte pinlig n√•r en forsker demonstrerer grov mangel p√• kunnskap og baserer bastante uttalelser p√• apologetisk litteratur om islam. Men enda mer alvorlig er manglende innsikt i hva en sterkere islamisering, enten den finner sted i Somalia, blant muslimer i Norge eller andre steder, egentlig inneb√¶rer for individer, s√¶rlig kvinner og barn og for samfunnsutviklingen.

Hylland Eriksen bagatelliserer problemene og nekter √• se det sosiale m√łnsteret og de b√¶rende vurderinger hos en kulturell gruppe, her norsk-somalierne. N√•r tolkningen av virkeligheten blir en konkurranse mellom ulike ¬ęsannhetsvitner¬Ľ med hver sin like troverdige versjon, har vi kastet det moralske kompasset over bord. N√•r forskere som burde basere sine faglige og etiske vurderinger p√• normative objektive kriterier, faller i en uendelig relativisering, da er det p√• tide √• sl√• full alarm. For fornuftens kapitulasjon er samtidig moralens undergang.

Avstanden mellom den hypertolerante kulturelitens analyser og konklusjoner og den vanlige borgerens forst√•else av tingenes tilstand er voksende. Det burde vekke uro og selvransakelse. I stedet vifter de med lisens til √• tolke og presentere undrende og protesterende stemmer vekk. N√•r det gis uttrykk for skepsis, fra b√•de innf√łdte og nye nordmenn, mot at patriarkalske og antidemokratiske kulturelle praksiser f√•r innpass i v√•rt land, er svaret det r√łde rasismekortet og en uforbeholden oppfordring om mer toleranse.

Hvordan skal man forst√• dette sviket mot de dyrekj√łpte likhetsverdiene som har skapt det gode samfunnet vi har i dag? Den hypnotiserende dialogen med talspersoner for minoriteter, som regel menn og religi√łse ledere, har tydeligvis preget det offentlige ordskiftet og politikken i sp√łrsm√•l som omhandler integrering. Men denne kombinasjonen av vestlig selvpisking og idyllisering av fjerne kulturer, som helst m√• forbli uforandrede, tradisjonelle, autentiske, alts√• arkaiske, har vist seg √• v√¶re ekstremt skadelig for kvinner og barn i mange innvandrermilj√łer.

S√• enkelt er det: Freder man tradisjonelle kulturelle forestillinger og praksiser og sl√•r et gjerde rundt dem, fanges ogs√• patriarkenes ofre inn i en lukket tilv√¶relse og en h√•pl√łs situasjon. Skreller vi bort pyntelagene av disse tankesystemene, er kjernen kontroll og makt, ikke frihet og individuell selvstendighet. Kvinnens seksualitet og reproduksjon skal kontrolleres. Barn har et svakt vern og blir ofte brukt som midler for √• oppn√• sosial status og √łkonomiske gevinster.

Dette sosiale m√łnsteret er ikke et s√¶rskilt √łstlig eller muslimsk fenomen. Menneskeheten har g√•tt gjennom en lang og m√łrk natt mot opplysning, emansipasjon av kvinner og st√łrre respekt for barn. F√łrst med denne frigj√łringen fra de eldres regime, ble det demokratiske systemet etablert.

Er det andre enn meg som h√łrer at det skurrer n√•r diskrimineringsvernet, paradoksalt nok, underbygger en politisk gruppeidentitet blant kulturelle og etniske minoriteter, og slik svekker integreringen og vernet om enkeltindividers rettigheter innad i disse gruppene? De med ansvar og myndighet, de beste blant oss alts√•, roper varsku hver gang et symbol p√• undertrykkelse blir utfordret, hver gang noen gj√łr fors√łk p√• √• ta opp kvinnesp√łrsm√•let i innvandrermilj√łene, hver gang barnas tanke- og religionsfrihet blir l√łftet opp. Man m√• jo beskytte minoriteten mot hets og diskriminering!

I denne absurde konteksten har de av oss som fremdeles har fungerende demokratiske reflekser, logisk sans, og Рikke minst Рempati og medmenneskelighet, en svært viktig oppgave.

Vi m√• slutte √• fortrenge ubehagelige sider ved virkeligheten. Vi m√• stikke hull i det r√•dende paradigmet som i realiteten d√łmmer demokratiet til en sakte, men sikker d√łd. Vi m√• satse p√• individer, ikke grupper. I fellesskapets og solidaritetens navn m√• vi myndiggj√łre og ansvarliggj√łre v√•re nye landsmenn og -kvinner.

Ved å kreve at deltar i det demokratiske spillet på like vilkår, viser vi dem genuin respekt og inkludering. Ved å kjempe konsekvent mot at barbariske, antidemokratiske idésett og skikker slår rot i vårt samfunn, sikrer vi alles barn et liv i et demokratisk og harmonisk Norge.

Skal vi redde demokratiet, m√• vi redde innvandrerbarna og – kvinnene – f√łrst.

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

12 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Universalgeni
12 years ago

PS: det starter jo nok allerede der, hvor kontroversiel forskning aldrig bliver påbegyndt.

Universalgeni
12 years ago

@ Janne Ja, det bliver jo straks v√¶rre, n√•r vi skal til at s√¶tte navne p√•. Men der er statistikfolkene. Danmarks Statistik ved mere end de vil ud med. Eksempelvis: hvormange muslimer er der egentlig i Danmark? S√• var det Velf√¶rdskommisionens rapport. Den afsl√łrede, at hver sjette skattekrone g√•r til omkostninger forbundet med indvandring = muslimer. Den rapport var en √łjen√•bner – √łkonomer tier som regel ogs√•. Skolefolkene: de ved, at en uanst√¶ndig del af b√łrnene har indl√¶ringsvanskeligheder. De ved ogs√• hvorfor: far og mor er f√¶tter og kusine. Eller onkel og niece. Men de tier. Det g√¶lder ogs√• dem,… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

EMERITUS. Fuldst√¶ndig enig med dig i det du skrev i indledning af denne tr√•d! Udover T√łger Sedidenfaden et al, alts√• de Radikale og selvudn√¶vnte KREATIVE, Florida¬īs l√¶rlinge, og nogle skuespillere med hang til politisk korrekthed, s√• best√•r ” ELITEN” vel af folk med lange og videreg√•ende uddannelser, ikke ? Stort set hele min familie, incl. mig selv, er folk, der har lange, akademiske uddannelser bag sig – samt nogle enkelte skolefolk og andre med mellemlange uddannelser. Min omgangskreds best√•r ogs√• af akademikere og folk med mellemlange uddannelser. Og det pudsige er, at p√• n√¶r nogle f√• undtagelse, een cand.psyk. som… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

ad HelgeD-H “Politisk Korrekthed √¶ndrer sig l√łbende med tiden for hvad man skal mene er rigtigt eller forkert, tilladt eller forbudt.” Ja, det kan der v√¶re noget om. Jeg er virkelig forbl√łffet over at f.eks. en dansk politiker kan f√• sig selv til at sige at man ikke m√• kalde en mand (her en profet) der har haft sex med en pige p√• ni √•r for p√¶dofil. Det viser at synet p√• p√¶dofili har rykket sig i vores verdensdel. Der er nogen der vil frede p√¶dofili hvis det forekommer i religi√łse b√łger eller i religi√łse kredse. √Ükelt og forf√¶rdende. Men… Read more »

Janne
Janne
12 years ago

Universalgeni Ok, jeg forst√•r. Det kunne v√¶re interessant at f√• navne p√• dem der har viden som ikke videregives. Det at de ikke skriver/meddeler noget er jo ogs√• en meddelelse. Nogen der kender til forskere, der ved noget, men som ikke skriver/taler om det – af hensyn til den politiske korrekthed? Der er mange forskere der godt vil i diverse medier for at islamisere dvs. putte mere halal dogmer og sharia ind i vores samfundsmaskineri og spr√łjte mere religion ind i det offentlige rum i det hele taget. Men hvad med de andre – dem der fortier kritisk viden f.eks.… Read more »

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

Vel talt Emeritus @12:09&12@25 am Populisme som sk√¶ldsord mod dem som v√¶rner om Dansk kultur, vor egenart,vore traditioner, og vore historiske r√łdder, virker tr√¶ttende p√• mig. Den moraliseren mod populisme, og stempling af “folk-med-de-forkerte-holdninger” som “De Gode” politisk korrekser almenheden med, og som har st√•et p√• i √•revis, tr√¶nger til modspil. Tak for din kommentar – det burde v√¶re indsendt som l√¶serbrev til de landsd√¶kkende dagblade ogs√•, for man har alt at vinde og intet at tabe, s√•fremt man f√•r det trykt. Kl√ł p√• uopholdeligt med at sende l√¶serbreve ind sidel√łbende med blog comments. S√•fremt flere presser p√• med l√¶serbreve… Read more »

Universalgeni
12 years ago

@ Janne: Sagen er at der er tale om en pseudo-elite. De universitetsansatte forskere, som rent faktisk har indsigt i relevante fagomr√•der, tier. Samfundsvidenskaberne t√¶ller mange discipliner. Der sidder topfolk p√• mange institutter, handelsh√łjskoler med videre, som har viden, de ikke g√•r i pressen med. Ingen kronikker, ingen l√¶serbreve, ingenting.

Den sande elite tier. Og det g√łr de fordi deres viden og forsknings-resultater ikke er politisk korrekte…

Janne
Janne
12 years ago

Emeritus “…at Danmark er en nation og ved, at de tilh√łrer et folk med en national sangskat, som giver udtryk for denne f√łlelse, en gl√¶de, som de stadig dyrker, og som bekr√¶fter dem i at de er √©t folk.” For mig at se er det ikke noget der bliver dyrket. Det er ganske enkelt vejrtr√¶kning. Det er en mental og fysisk tilstand. Det er livet. Det er netop ikke noget kunstigt. Det er genkendelse, det er gensyn, det er tryghed, det er gentagelse, det er vedkendelse og det er forankring. M.h.t. kulturelite, s√• opfatter jeg ikke mange af multikultur tilh√¶ngere… Read more »

Robin_Shadowes
Robin_Shadowes
12 years ago

Det j√§ser i folkleden i Sverige. Det finns internetforum d√§r ilskan mot dessa s.k. “nysvenskar” som st√§ndigt r√•nar, skjuter, v√•ldtar, som i fallet med √§ldreboendet, d√§r det helt enkelt f√∂resl√•s att man skall samla ihop dessa odjur och helt enkelt st√§lla dom mot en v√§gg och… resten kan ni s√§kert r√§kna ut sj√§lv.

Emeritus
Emeritus
12 years ago

Afbigt.
Det kan godt v√¶re, at jeg tog fat i den yderste spids af denne post, men da jeg ramte ordet populisme, var der alts√• noget – opsparet gennem mange √•r. som jeg tr√¶ngte til at komme af med. Det er vel dybest se, hvad disse blogs basalt er til for. At vi, forviste til k√¶lderetagen, kan f√• luft. Jeg tog mig den frihed. Ikke helt ‘OT’.

Med venlig hilsen
Emeritus.

Emeritus
Emeritus
12 years ago

‘…Thomas Hylland Eriksen den sunne rettferdighetssansen som populisme…’ Politikeres evindelige snak om, hvad man tager afstand fra, hvad der er populisme, hvem der er populist, og hvilke partier, der er populistiske er negativ omgang med sandheden. Ser man p√• Dansk Folkeparti, skiller det sig udelukkende ud fra andre partier i den forstand, at det er et parti for den del af folket, som eliten foragter, et erkl√¶ret parti for en svigtet befolkningsgruppe, der nok er mindre godt sk√•ret for tungeb√•ndet end elitens arrogante meningsdannere. Men Dansk Folkeparti er kun populistisk i afvigende forstand, fordi partiet i h√łjere grad end de… Read more »