10
dec
Seneste opdatering: 28/11-11 kl. 1817
14 kommentarer - Tryk for at kommentere!

November 13-16, 2008

Nu det er store rettighedsdag, læg mærke  til David Littman, som Spencer  omtaler i video 2:

“Vid en hearing i juni skulle professor David Littman fr√•n Association for World Education pl√§dera f√∂r inkluderandet av kvinnors m√§nskliga r√§ttigheter i de m√§nskliga r√§ttigheterna. Utan att anv√§nda begreppen islam eller sharia, vilka ju √§r f√∂rbjudna i HRC, avbr√∂ts han efter 22 sekunder av den egyptiske delegaten med orden ‚ÄĚislam skall inte korsf√§stas i detta r√•d‚ÄĚ. M√∂tet fick ett skandal√∂st och h√∂gst ov√§rdigt f√∂rlopp ‚Äď Littmann avbr√∂ts sexton g√•nger.¬†S√• f√∂rbj√∂ds Littmann att tala om k√∂nsstympningen i Egypten trots en f√∂rbudslag fr√•n 1997. Enligt Unicef k√∂nsstympades tre miljoner flickor varje √•r i 32 l√§nder varav 29 √§r medlemmar av OIC. Likas√• f√∂rbj√∂ds han att kritisera den officiella giftas√•ldern f√∂r flickor i Iran ‚Äď nio √•r och steningen av kvinnor som v√•ldtagits.¬†“R√§ttigheter under attack”

¬ĽInklusionsseminar¬ę

Jeg havde lovet at tage forbi R√•dhuset midt p√• dagen, for at se om der var nogle fotos at tage, nu festsalen lagde ¬†rum til¬†Konference om kulturliv og menneskerettigheder – se program. Jeg havnede ¬†midt i “Hvad betyder det religi√łse t√łrkl√¶de for integration og ligestilling”. Antropolog Britta Mogensen og ¬†Lone N√łrgaard pr√łvede at g√łre forsamlingen begribeligt, at t√łrkl√¶det er mere ¬†end ¬†religi√łst signal og ikke ¬†et hvilket somhelst ¬†Dagmarkors. ¬†Jeg tror ikke den sank ind. I√łvrigt f√łlte jeg mig ikke s√¶rlig “inkluderet”, da forholdet kvinder til m√¶nd var cirka 35: 1, uden at jeg skal v√¶re fr√¶k og elaborere mere p√• det. De f√•¬†√¶ldre kvinder var de vidende.¬†Jeg sprang derfor “Opera over ¬†arabiske digte”, pr√¶sentationen af Inklusions T-shirt√©n, Gerner Nielsens “Inkluderende ¬†design”, ¬†Dukketesten, Regnbuefamilier og “Hymn to Human Rigths” over, og gik direkte ¬†til den store ¬†buffet i kantinen. Der er ikke et ord, ikke et begreb, ikke en id√©, der er s√• god, at krakilere ikke kan skamride og ¬†√łdel√¶gge den til kvalmeniveauet. Derfor, n√•r jeg h√łrer ordet “Menneskerettigheder” bliver ¬†jeg fjern i blikket, indstiller mig p√• at skulle have moralske b√łlle- bank og m√¶rker efter om jeg nu har min (lovlige) lommekniv i lommen. Levebr√łdsidealisternes virksomhed er med andre ord kontraproduktiv. D√©t eneste man efterh√•nden √łnsker sig i julegave, er nogle opsagte og overtr√•dte konventioner.Da jeg forlod R√•dhuset s√• jeg, surprise, imam Abdul Wahid Petersen vimse over R√•dhuspladsen mod dagens lokkende program. Overborgmesteren var ikke at se. Hun skal v√¶re tilgivet. ¬†(fotos Snaphanen).

Video: ¬†I en ny, tankev√¶kkende dokumentar-kortfilm fra Institut for Menneskerettigheder, skal brune, danske b√łrn v√¶lge den flotteste dukke. N√¶sten alle vil have den hvide dukke.¬†, K√łbenhavns Kommunes kampagne “Oplev forskellighed”

Kritik af religion alligevel tilladt? Så kan kun et skarn vel være mistroisk?

S√• vil jeg hermed erkl√¶re mig et skarn. Skal vores fremtid baseres p√• naiv tillid ud fra nogle ikke-bindende her-og-nu erkl√¶ringer, eller p√• 1300 √•rs historiske erfaringer? Jeg ved godt hvad jeg v√¶lger at holde mig til. Lidt tankev√¶kkende, at b√•de Tariq Ramadan og den myrekrybsinducerende FN-rapport√łr for ‘racisme’ (hvilken race er islam?) Doudou Diene n√¶sten samtidigt kommer med en lille godbid der vel skal gyde olie p√• vandene: Det er skam ikke meningen, at kritik af islam skal kriminaliseres.

I en tid hvor mosk√©-kaserner skyder op som svampe i europ√¶iske byer, og alle andre religioner end islam er forbudte i Saudi-Arabien, m√• der naturligvis helt andre boller p√• suppen: Der m√• som en goodwillgestus til en start opf√łres en domkirke, en synagoge, et hindutempel og en pagode i Mekka. Hvis dette s√• virker oprigtigt nok, kan vi g√• i gang med at stille ultimative krav om en reform af islam der fjerner alt det supremacistiske, dvs. herrefolksmentaliteten, i denne religion/ideologi, √©n gang for alle. S√• er vi m√•ske s√• sm√•t p√• rette vej. De forblommede ord citeret her g√łr mig om noget endnu mere mistroisk. Dette er ren taktik der skal lulle os i s√łvn til den dag vi endegyldigt st√•r med ryggen mod muren (LFPC).

[Tariq Ramadan:] To criticize the religion and Muslims is not Islamophobia; a critical attitude towards religion must be accepted. But to criticize someone or discriminate against them only because they are Muslim-this is what we can call Islamophobia, this is a kind of racism. […] TAREK VERSUS TARIQ

[…] Paris Senegaleseren Doudou Diene overraskede alle p√• en konference om ytringsfriheden i Paris, da han afbl√¶ste hele striden mellem Vesten og de muslimske lande om, hvorvidt kritik af religioner skal sidestilles med racisme og fremmedhad. […]

¬ĽBlasfemi og √¶rekr√¶nkelser mod religioner er ikke et af de dokumenter, der ligger p√• bordet. Arbejdsgrupperne arbejder kun p√• at implementere det, der blev vedtaget i enstemmighed p√• Durban I konferencen i september 2001,¬ę sagde Diene. […]

¬ĽL√¶ren [af Muhammedkrisen] er, at man ikke kan betragte enhver kritik mod en religion som en racistisk diskrimination. Men ogs√•, at der under diaboliseringen af islam efter 11. september 2001 var grupper, der spredte had mod islam ,¬ę sagde han og forsikrede, at intet i den aktuelle proces fors√łger at begr√¶nse ytringsfriheden, hverken karikaturer eller religionskritik. […] [Vesten har intet at frygte p√• racisme konference [sic] JP 10.12.2008, ikke online]

Kronik: Den herskende skinhellighed fejrer sig selv

Menneskerettigheder Den herskende menneskerettigheds-ideologi er en forfalskning af menneskelivet, som ikke blot fratager os retten til at h√¶vde og v√¶rne, hvad vi har k√¶rt, men som ogs√• oph√¶ver den lov og ret, som retssamfundet bygger p√•………Den meget bigotte og meget frelste Eleanor Roosevelt, forkvinden i FN’s kommission til udformning af en verdenserkl√¶ring om menneskerettigheder, anede virkelig ikke, hvad hun indlod sig p√•. I hende samledes den puritanske, amerikanske tradition i sin mest sv√¶rmeriske udgave.¬†¬†Kristeligt Dagblad

¬®S√łren Krarup fejrer ogs√• dagen med en debatartikel i Berlingske Stidende: “60 √•r med religionserstatningen”.

K√łbenhavns Kommunes kampagne “Oplev forskellighed”

0 0 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

14 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Rasmus Rasmussen
Rasmus Rasmussen
12 years ago

Hallo her i julehyggehj√łrnet. Hvad med at sende nogle “julekort” til Peter Skaarups blog p√• broderskabets Samarbejds-Politiken (“Muslimske bombem√¶nd kan ogs√• v√¶re bange”) s√• at en anden en kan blive aflastet i sit mangfoldige virke for f√¶drelandet?

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

@Johansen
-Din respons modtaget med tak.
Flemming Rose skal jeg endelig også huske, at giv min opbakning,
-han er nemlig et mandfolk.

Janne
Janne
12 years ago

Pegi

“Det ‚Äúinkluderende‚ÄĚ er kun en overgangsfase, n√•r fundamentalisterne har overtaget dagsordenen definitivt, vil det v√¶re helt slut med inkluderende tiltag, og man vil i stedet s√łge at skabe en ny monokultur.”

Som da gr√łnl√¶ndere blev jaget ud af Gellerup.

Johansen
Johansen
12 years ago

HelgeD-H

Naturligvis er det tilladt at sende julekort til hr. Johansen. Julekort varmer i en kold tid. ūüôā

For √łvrigt s√• sendte jeg ogs√• julekort til Flemming Rose som tak for Muhammedtegningerne.

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

@Johansen -At sende julekort til Pia Kj√¶rgaard er en rigtig god id√©. ūüėÄ Tak for dit tip. Det viser ogs√• at hun og Dansk Folkeparti f√•r opbakning blandt befolkningen. -S√¶rligt nu hvor politiken i lederen, og andre, hoverer over at DF er blevet ydmyget med EU-underkendelsen af DF-aftalen med regeringen af 22.september. Sender man julekort f√•r man vel ogs√• Goodwill til at modtage julekort med julehilsen. ūüôā Er det mig tilladt at sende et julekort til Hr. Johansen ? Du ved….. . Ja!, eller Nej! Det agter jeg nemlig at g√łre hvert √•r fremover, s√• l√¶nge det overhovedet kan lade… Read more »

Johansen
Johansen
12 years ago

HelgeD-H

Jeg gjorde det modsatte sidste √•r. Jeg sendte et julekort til Pia Kj√¶rsgaard. Det var Trykkefrihedsselskabets julekort med profeten. ūüôā

LFPC
12 years ago

Hvad med julekort fra Ahmed Akkari? Det ville da v√¶re originalt, og s√• endda fra Gr√łnland. Han kan bare affarve sk√¶gget.

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

Beklager taste fejl:
Dronning Margrethe 3%, Niels Hausgaard, Villy S√łvndal,
….resten passer.

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

Julekort fra Pia Kj√¶rsgaard er virkeligt noget jeg √łnsker mig. Dagens B.T. fra d. 10. dec. bragte en artikel (side 18) med overskriften: Dronningen sl√•r julemanden. I den forbindelse har TNS Gallup for Post Danmark spurgt 1.114 danskere, hvilken kendt dansker de helst vil modtage et julekort fra. I r√¶kkef√łlge er: Dronning Margrethe 3%, Niels Hausgaard, Villy S√łvndal, M√¶rsk McKinney M√łller >2%, Kim Larsen, Lene Espersen, Pia Kj√¶rsgaard >1%, og julemanden. I B.T.s optik er det odi√łst at modtage et julekort fra Pia Kj√¶rsgaard. Jeg ville blive rigtigt stolt af at modtage et julekort fra Pia Kj√¶rsgaard. Det m√• min… Read more »

Victor
Victor
12 years ago

Nu sker der endelig noget. Et nyt italiensk parti Рmed gode forbindelser til den katolske kirke Рvil kæmpe for at forsvare det kristne Europa.

Mod hvem??? Mod de sekulære og de moralske relativister!! Derfor kan alle troende blive medlemmer:

Fra the times:

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article5269250.ece

Magga
Magga
12 years ago

Ang. Dukketesten. Ja, filmen er i sandhed tankev√¶kkende, fordi den demonstrerer, at de adspurgte b√łrn har en overv√¶ldende pr√¶ference for lys hud, bl√• √łjne og gult h√•r. Det er i sig selv hjertegribende, for de adspurgte unger er sk√łnne p√• deres egen brun√łjede og sorth√•rede m√•de, og selv om de fleste har alabasterfarvet hud, anser de √•benbart sig selv for at v√¶re ‚Äúbrune‚Äú, hvilket kan undre. En lille pige forklarede, at det er fordi, hun bliver meget brun, n√•r hun er i solen. M√•ske har vi her en ekstra forklaring p√•, at muslimske piger gennemg√•ende ikke tillader solen at komme… Read more »

Jacob A
12 years ago

Fra Krarups kronik:

“1789 har fyldt historien med blod og mord og guillotiner og slavelejre. Alle ideologierne ‚Äď kommunisme, fascisme, nazisme, maoisme ‚Äď er b√łrn af(menneskerettighederne) ”

Hvortil jeg vil sige: h√łjest de to ud af de fire. Og selv denne p√•stand er nok riimeligt forenklede.

VH
Jacob

PB
PB
12 years ago

Hvis man betragter menneskeheden som et hele, hvis oprindelse dateres til efter kometindslaget, der ‚Äúfjernede‚ÄĚ dinosaurouroserne, s√• er der sket en imponerende udvikling. Vi er n√•et langt, ogs√• i probleml√łsning, i forhold til vor , fortidige, civiatiationers negative afslutninger. Vi, som menneskehed, har, pt. et voksende problem, mislyd i ‚Äúskaberv√¶rket‚ÄĚ, Islam! F√łdt i hjernen p√• en mand der levede for 1400-1800 √•r siden. Et menneske der, middellm√•dig som os andre, greb efter (de 15 min.) ber√łmmelse og nok egentlig ikke selv begreb de vidt r√¶kkende konsekvenser hans ‚Äúlirum larum‚ÄĚ ville ha, langt ud i fremtiden, dvs. til vore dage. Mine… Read more »

Pegi
Pegi
12 years ago

Det “inkluderende” er kun en overgangsfase, n√•r fundamentalisterne har overtaget dagsordenen definitivt, vil det v√¶re helt slut med inkluderende tiltag, og man vil i stedet s√łge at skabe en ny monokultur. Eksemplificeret i Gellerup, hvor man er i gang med etnisk udrensning. Her m√• omr√•dets kirke og kirkeg√¶ngere beskyttes af vagter, og omr√•dets gr√łnl√¶ndere blev stenet ud.