19
mar
Seneste opdatering: 18/10-09 kl. 0327
17 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Der er sikkert mange, der har set denne video f√łr, den er nogle √•r gammel. Jeg har ikke set den p√• You Tube ¬†f√łr, og det er ikke fordi bryder mig om at gense den. Det v√¶rste er n√¶sten ikke den afstumpede, hensl√¶ngte, selvf√łlgelige vold, for √łjene af masser af mennesker i fuld offentlighed. Det v√¶rste er, at det er dette der ligger bag svenske avisnotitser fra n√¶sten enhver mindre fl√¶kke og k√łbstad, man kan l√¶se hver eneste dag, hvis man alts√• har overskuddet – se selv efter i provinsaviserne – ¬†og som ligger bag den abstrakte statistik ”¬†√Ör¬†2008: Misshandel inkl.grov: 84.302″, En hypervold, en ultra-violence, der akkumulerer had hver time i d√łgnet. Hvad dette ender med p√• meta-planet en sk√łnne dag, hvis afmagt ¬†beslutter sig til magt, skal jeg vel vare mig for at sp√• om.

Selvom medierne skjuler, hvem der i det store ¬†hele er ofre, og hvem der er volds√łvere, er det meget uklogt at g√łre sig illusioner – befolkningen har vidst det meget l√¶nge. Ofrene husker det, de voldtagede, de d√łdes efterladte husker det. Jeg har advaret omsonst og det vil g√• sin sk√¶ve gang, ligegyldigt hvem der g√łr hvad nu, men de ansvarliges skyld kan ikke ¬†overdrives, og de m√• h√•be for sig selv, at de bliver glemt s√• hurtigt som vel muligt. Hvis ¬†Sverige en dag rejser sig mod denne Riksdagsp√•f√łrte vold, hvad enten det blir i form af v√¶bnede borgerv√¶rn og selvjustits, eller ¬†ved en kvasifascistisk regering, bliver det grimt. S√• grimt, at man m√• h√•be man borte forl√¶ngst til den tid. Der vil v√¶re danskere i disse √•r, der ikke begriber alvoren i dette, enten af ukendskab til Sverige, af ideologiske grunde eller begge dele.¬†Det kan ikke v√¶re anderledes.¬†Herregud, det er jo ikke s√• slemt herhjemme endnu. Nej, det er det ikke. Jeg ved hvad mine √łjne har set i mange √•r, og jeg stoler p√• dem, og dette er desuden ikke en missionsforening, der skal tr√¶kke nogen til et trug, de ikke vil drikke af. – At ¬†Roseng√•rd br√¶nder ¬†igen aften, er bare en biting. Det br√¶nder overalt hver dag,¬†men det er dog ikke unge der ligger klynkende og ydmygede ¬†p√• et fortov, som ofre for noget de hverken forst√•r eller har magt over. Det er ondere at overv√¶re. For Sverige er alt i alt onde varsler at overv√¶re, en ravn der flyver mod aften, hvorn√•r den s√• falder p√•. Det bliver f√łr, der bliver m√łrkt i Danmark. De advarsler, der for fem eller ti √•r siden kunne lyde alarmistiske, endda halvhysteriske, lyder idag mere og mere som en √¶druelig virkelighedsbeskrivelse. Og det officielle Sverige og mange menige borgere mangler fuldst√¶ndigt et begrebsapparat, der kan forklare det. “Vi forst√•r det ikke” (andet end som “sociale problemer”). Derfor er de udleveret til en dom, de ikke kender ¬†√•rsagen til, at blive “dolket, som en hund, med skammen som overlever”. Hvis man t√łr drage den ikke ukendte, j√łdiske parallel. Enhver der ser de Spencer videos, der henvises til lige her ovenfor, vil med det samme f√• f√¶rden af, ¬†hvad det drejer sig om f√• spadestik nede.

Rosengård Рfemte nat i træk

Kravaller bröt ut på Rosengård i Malmö. Flera sopkärl och sophus sattes i brand. Rörbomber användes av maskerade ungdomar. Vid midnatt satte polisen in fullt utrustad kravall polis för att kunna släcka bränderna kring Ramels väg.


Stenar och flaskor haglade √∂ver polis och r√§ddningstj√§nst n√§r nya anlagda br√§nder rasade p√• Roseng√•rd i Malm√∂ i g√•r kv√§ll. Polisen fruktar att oroligheterna forts√§tter i helgen.¬†POLISEN:‚ÄĚSAMH√ĄLLET M√ÖSTE TA TAG I DET H√ĄR NU. DET KAN INTE FORTS√ĄTTA S√Ö H√ĄR‚ÄĚ. Hvad skulle “samfundet g√łre”, som det ikke har gjort ¬†50 gange f√łr – fulgt af hundreder af millioner til Roseng√•rd? Det er ord fra en polis, der er fortabt og at d√łmme efter tonefaldet, er begyndt at t√¶nke p√•, hvordan han selv slipper v√¶k fra Malm√ł, m√•ske inden den smertelige indsigt synker ¬†ind: dele af Roseng√•rd kan man ikke appease p√• nogen menneskelig m√•de. Sk√•nskan fors√łger sig med¬†Br√§nder h√§mnd mot polisen,for at have ¬†buret kriminelle inde. √Örsag og virkning er efterh√•nden s√• sammenfiltrede, at man kan sige ¬†hvad som helst for at finde lidt mening.

Til Gregorius

“Efter Mohammed (pbuh ) har Kurt Westergaard nu tegnet Gregorius Nekschot” – st√•r det vistnok p√• hollandsk.

Efter m√łdet i K√łbenhavn sad ¬†jeg en times tid ¬†med en Nekschot kl√¶dt i civil over en pibe og en cigar, og studerede hans civilliserede, rene tr√¶k og hans fremtoning i det hele taget. En st√¶rkere kontrast til hans tegninger, kunne man ikke forestille sig. Jeg havde mit kamera i lommen, men jeg var ikke ¬†det fjerneste fristet til at bruge det. Efter mange √•r v√•gner der et ¬†jagtinstinkt, n√•r man er overfor et s√¶rligt motiv, men man fotograferer ikke gennem mange √•r, uden at l√¶re grundigt, hvorn√•r man ikke skal fotografere. S√¶rligt ¬†pressefotografer tvinges til at bryde deres egne personlige gr√¶nser. Men kan jeg tillade mig mere kr√¶sne gr√¶nser, som regel da. Selvom jeg ikke er religi√łs, fotograferer jeg meget n√łdigt under kirkelige handlinger. Jeg bryder mig ikke om at fotografere lidende, syge eller ¬†d√łde mennesker. Omvendt er det altid pirrende at tage “forbudte billeder”, men kun dem man kan st√• inde for. Og s√• er der selvf√łlgelig alle dem man godt m√• fotografere, men som ikke vil offentligg√łres. Nekschot var √©n af dem, hans ¬†liv afh√¶nger af det. Men n√•r man tit er “lutter √łjne”, s√• sidder ansigter fast i hukommelsen l√¶nge, man beh√łver egentlig ikke billederne.

Religionskritikkens n√łdvendighed

Censur er ikke vejen frem, Af Lene Kattrup

melchior-004

JEG HAR EN BEKENDELSE, jeg gerne vil g√łre over for tidligere overrabbiner Bent Melchior. Jeg holder af muslimer, der er demokratisk indstillede, men jeg er faktisk bange for islam.

Det er sådan noget, som Melchior (sådan må jeg forstå hans udtalelser til Kristeligt Dagblad den 14. marts) diagnosticerer som en sygdom, nemlig islamofobi, som han finder, er usund for samfundet.

Jeg frygter den stille islamisering i Europa, alts√• at de omr√•der i blandt andet England, hvor sharialoven er indf√łrt, breder sig, at der overalt i Europa opst√•r flere parallelsamfund, og at der med tiden kommer mere disharmoni og flere kultursammenst√łd og s√• videre. Jeg frygter med andre ord, at islam i stigende grad bliver til islamisme, og jeg t√¶nker en del over, hvad vi kan og b√łr g√łre ved det.

Forel√łbig er jeg kommet til, at det m√• v√¶re vigtigt, at vi alle – inklusive vores muslimske medborgere – fortsat kan kritisere islam og debattere islam frit. Jeg blev glad for at h√łre om et samarbejde mellem j√łder og muslimer, for det synes jeg kun var gl√¶deligt, men jeg er skuffet over at erfare, at temaet var islamofobi og antisemitisme. Det er to helt ulige st√łrrelser. Det ene drejer sig om en fjendtlig holdning mod j√łder, det andet om en frygt eller sygelig frygt for islam. Det m√• v√¶re o.k. at frygte en religion eller visse af religionens dogmer og ideologiske indhold samt tage afstand herfra – ogs√• hvis det er islam.

Det g√łr jeg, og det ved jeg, at ogs√• nogle muslimer g√łr, det har de selv fortalt mig, men de t√łr ikke altid sige det √•bent. Melchior m√• have bem√¶rket, at radikale kr√¶fter blandt muslimske magthavere fra OIC-landene for tiden netop bruger islamofobibegrebet til at f√• FN’s Menneskerettighedsr√•d til at ligestille islamkritik med racisme, s√•ledes at kritik af islam bliver ulovliggjort, og der reelt set ville blive indf√łrt censur ogs√• i den vestlige verden. EU’s rammedirektiv fra 28. november 2008, som medierne n√¶sten ikke har omtalt, kommer dette forslag noget i m√łde.

FOR MIG AT SE vil det at indskr√¶nke og ulovligg√łre visse ytringer, hvor man udtrykker islamkritik eller udtrykker sin frygt for islam v√¶re et skridt, der vil bane vejen for islamismen, alts√• islam med et politisk indhold som en vigtig magtfaktor i samfundet. Det er derfor, OIC-landene √łnsker det.

Burde Melchior ikke hellere have samarbejdet om et form√•l, der hed mod antisemitisme og mod antimuslimsk holdning og d√•rlig behandling af medmennesker? Mon ikke Melchior har ladet sig sp√¶nde for en forkert vogn? Man b√łr v√¶re for retten til at frygte og kritisere alle religioner inklusive islam og retten til verbalt at give udtryk for det. Denne ret er vigtig for at sikre, at muslimer kan f√• lov til frit og individuelt at fortolke islam, s√•ledes at de for eksempel kan tage afstand fra islams sharialov uden at risikere at blive anklaget af deres egne eller af samfundet for at ville skade islam. Denne ret er ogs√• vigtig, for at muslimer kan f√• lov til at forlade islam, hvis de √łnsker det. Det kniber det meget med allerede i dag, ogs√• her i Europa. Vi b√łr ikke g√łre det sv√¶rere. Overordnet set kan religionsfriheden ikke overleve uden retten til religionskritik, og vi skal ikke kalde kritik af islam for islamofobi. Krd. 18.3.09, m forf tilladelse

*********************************

Det er en kunst at kunne holde mund, når det er påkrævet. Den kunst kan man lære ved at studere Anders Fogh Rasmussen.  Det er også en kunst at  være forhenværende.  Den kunst kan man ikke lære, ved at studere Bent Melchior.

Man ser ogs√•, at sprogmanipulationen “islamofobi”, anvendes glad og fro i K√łbenhavn Kommune. Den m√łder man tak og lov ellers kun i Politiken og p√• DR. Det humbug er ¬†aldrig sl√•et an i hverdagsdansk, hvilket vidner om sunde og skeptiske, sproglige instinkter. ¬†(Snaphanen)

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

17 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Janne
Janne
11 years ago

PeterK

Antisemitisme og religi√łs intolerance skal modarbejdes der hvor det findes.

PeterK
PeterK
11 years ago

Janne, det bliver vi aldrig uenige om.

Man burde ogs√• fort√¶lle Islamisk Trossamfund at medmindre de vil have frataget betegnelsen ‘godkendt’, og dermed miste skattefordel og retten til opholdstilladelse for selv den v√¶rst imam eller mullah, skal de frasige sig de dele af koranen der strider mod reglerne for at opn√• betegnelsen ‘godkendt’. Det betyder store dele af sharia, betydelige dele af koranen plus de muslimske menneskerettigheder.

Janne
Janne
11 years ago

PeterK Muligvis, men for mig handler det om, at politikere (og ledere i offentlige institutioner) der selv skilter med eller lader ansatte skilte med koran dogmer i arbejdstiden, de skal i hvert fald selv tage stilling til de dogmer der k√łres i stilling og bruges som regler p√• arbejdspladser og p√• kommuners hjemmesider. Hvad kan politikere og ledere i offentlige institutioner st√• inde for i koranen – og hvad ikke? Det skal de tage stilling til og give besked om. Politikere og ledere i offentlige institutioner inviterer selv til den debat, n√•r de indf√łrer symboler der peger p√• koranen og… Read more »

JensH
JensH
11 years ago

Ogs√• i Landskrona var der ‘b√•l i gaden’ i g√•r aftes:

“√Ąven i Landskrona anlades runt midnatt ett antal br√§nder.

– Vid en av dem hade de samlat ihop sopor p√• gatan som de t√§nde p√•. De andra anlades i en trappuppg√•ng och i en k√§llare, s√§ger Lennart Hornemark, vakthavande bef√§l vid l√§nskommunikationscentralen i Sk√•ne.”

Hvor mange ghettoer er det nu lige Sverige efterh√•nden har ophobet?? 140-150?? Det Svenske politi kan hurtigt f√• noget at se til, hvis disse opt√łjer begynder at sprede sig.

Limewoody
Limewoody
11 years ago

Religionskritikkens n√łdvendighed

√Āpropos plakaten.

F√łrst g√łr man alt for at importere konflikten og beskylder samtidig kritikere af denne politik for fascisme og meget andet. S√• g√•r det som kritikerne havde sp√•et, hvorefter man stadig giver kritikerne skylden og samtidig kr√¶ver en svunden tid tilbage.

Forstå det, hvo som kan!

PeterK
PeterK
11 years ago

“s√• b√łr politikere tage afstand fra de steder i koranen som er grusomme”.

S√• bliver der godt nok ikke meget tilbage……

Janne
Janne
11 years ago

PB “Streg OFOBI ud, s√• er den kommunale agitations plakat pludselig mere relevant.” Ja, der er god grund til at sp√łrge om socialdemokraterne og i det hele taget det meste af venstrefl√łjen har skiftet politisk logo – og st√•sted – hastigt p√• vej v√¶k fra sekularisme og vestlig kultur- og menneskeopfattelse. ‚ÄôGr√łnne‚Äô symboler bl.a. hijabs er blevet til venstrefl√łjsmark√łrer som det r√łde flag og hammer og segl var engang. Dermed bliver hijab ikke ‚Äôbare‚Äô en religi√łs kvindeuniform men ogs√• en religi√łs venstrefl√łjs mark√łr og uniform ‚Äď en religionspolitisk venstrefl√łjs fane. Som alts√• bruges som en del af K√łbenhavns kommunes hjemmesides… Read more »

Ulla Lauridsen
Ulla Lauridsen
11 years ago

Vedr√łrende EU’s rammeaftale om racisme: Det har gennem tiden j√¶vnligt v√¶ret s√•dan, at noget, der var sandt og som burde diskuteres, blev censureret, fordi det var politisk ubekvemt. Det er bare √¶rgerligt. Tilsvarende har der altid v√¶ret modige mennesker, som br√łd lige netop den slags love, fordi det var vigtigt for samfundet, og insisterede p√•, at de ikke gjorde noget forkert.

174-3
174-3
11 years ago

@Johansen

Jeg mener, at udtrykket islamofob er lanceret af Khomeini om modstandere af den iranske revolution?

PB
PB
11 years ago

Streg OFOBI ud, så er den kommunale agitations plakat pludselig mere relevant.

Nils
Nils
11 years ago

K√łbenhavns Kommunes nye designede v√•benlogo har kun to stiliserede t√•rne, nemlig et h√łjt med trusselskulturens symbol √łverst og s√• et lavere t√•rn med stjerne.

Muslimernes F√¶llesr√•ds logo, som man ser p√• plakaten, er i √łvrigt velvalgt: Det ser ud til at v√¶re tegnet af Kurt Westergaard.

Janne
Janne
11 years ago

Vedr. K√łbenhavns Kommunes kampagne: Man kan f.eks. som kommune p√• √©n gang g√łre noget ved b√•de antisemitisme og evt. frygt for og/eller berettiget vrede over dele af islam ved klart og tydeligt at tage afstand fra de steder i koranen der fremst√•r b√•de fjendtlige og intolerante overfor ikke-troende, anderledes troende, homoseksuelle og kvinder. 347 gange kaldes ikke-troende og anderledes troende f.eks. for vantro i koranen. Mennesker kaldes for svin og aber osv. Og det er langt, langt fra det v√¶rste. Det v√¶rste er de uhyrlige og grusomme ting der st√•r at der skal g√łres mod mennesker der ikke retter ind… Read more »

Johansen
Johansen
11 years ago

Er begrebet isalamofobi ikke opfundet af islamister? For at lukke munden på islamkritikere.

Bent Melchior er ude på dybt vand. Og han tager Mosaisk Trossamfund og dets medlemmer som gidsler.
Man kan da aldrig sidestille had mod j√łder med “angst” for en ideologi, der g√•r under navnet islam. Det er langt ude p√• et skr√•plan. Hvis ikke Melchior kan se dette og handler derefter, s√• saver han den gren over, som han og dem han repr√¶senterer sidder p√•.

JensH
JensH
11 years ago

@kitman

Ja, og hvis man g√•r ind p√• kommunens hjemmeside og klikker lidt rundt er der stort set p√• samtlige billeder piger/kvinder med muslimsk t√łrkl√¶de p√•. Og de danske piger eller kvinder der optr√¶der uden hoved-kluden har s√• pal√¶stinenser-kluden h√¶ngende om halsen:

http://www.kk.dk/Borger/PasningOgSkolegang/ISkole/TosprogedeElever.aspx

JensH
JensH
11 years ago

“Den kunst kan man ikke l√¶re, ved at studere Bent Melchior”

Endsige Uffe Elleman Jensen og hans sl√¶ng af pensionerede ambassad√łrer.

kitman
11 years ago

Det er en s√¶rlig forn√łjelse at k√łbenhavns nye byv√•ben. En profetisk hyldest til den kommende islamiske stat, ritt bjerregaard g√•r og bager p√•. Og meget tidsvarende renset for afbildninger af de v√•ben, der f√łr i tiden signalerede forsvarvilje og k√¶rlighed til hjemstavnen http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/17348/=375753.501.jpg?size=webview Fra hjemme siden: “K√łbenhavns Kommune. V√•benet kendes i form af et segl fra 1254. I 1661 blev der af Frederik 3. f√łjet tre hjelme, en krone, l√łver som skjoldholdere og forskellige milit√¶re attributter til skjoldet. Siden 1994 bruges som oftest en forenklet version. Motivet var oprindelig en kirke bag en ringmur med to hj√łrnet√•rne, der senere udviklede… Read more »