30
mar
Seneste opdatering: 21/2-11 kl. 0108
28 kommentarer - Tryk for at kommentere!

BZ

Generelt er reklamebudskaber i offentligheden  korte og lette at forstå. Men i stigende grad er de uforståelige i Berlin, fordi sloganteksten er på tyrkisk.

“I vores kampagne, der blev lanceret i begyndelsen af marts, er 15 procent af plakaterne p√• tyrkisk,” siger Barbara Schmidt fra ejendomsportalen Immo Welt. Men¬†vi overvejer distrikternes befolkningsstruktur inden. Derfor¬†er der flere plakater p√• tyrkisk i¬† Kreuzberg¬† end i Zehlendorf.¬†¬†“Etnisk-Marketing” kalder ¬†reklamebranchen det, at¬†skr√¶ddersy kampagner til bestemte befolkningsgrupper. “Vi¬†m√•lretter meget selektivt¬†vores programpakker med tyrkiske tv-stationer,” siger Joyce Mariel¬†fra Kabel Deutschland. Tilsyneladende med succes. Tyrkere var meget glade for reklamen med den unge t√łrkl√¶dekvinde. Men fremmer s√•danne plakater¬†integrationen?

Berlin’s stedfortr√¶dende¬†integrationsr√•d Andreas Germershausen mildest talt¬† ikke s√¶rlig begejstret. “Vi plejer at bruge det tyske sprog,” siger han. “Selv i vores kampagner for¬†indf√łdsret eller erhvervsuddannelser.” Andre sprog bruger kun¬† Berlins senat, n√•r de henvender sig i brochurer specifikt til nyindvandrede eller gamle.¬† Kommercielle reklamer kan vi ikke p√•virke.¬†Barbara Schmidt siger: “Vores prim√¶re m√•lgruppe er ikke tyrkere, der ikke kan tale tysk. Men folk med indvandrerbaggrund som¬†f√łler, at de bliver tiltalt mere direkte p√• deres modersm√•l” BZ Berlin, flere annoncer p√• link. (Snaphanens overs√¶ttelse)

BZ

UK: There’s a riot going on – possibly

En historie man skal behandle med st√łrste varsomhed, fordi det netop ikke er nogen historie endnu, og ikke n√łdvendigvis bliver det. Pr√łver man at t√¶nke sig dette spekulative, konspiratoriske scenarie i en dansk politisk sammenh√¶ng er det da ogs√• det rene gak – men dette er alts√• Storbritannien, landet hvor 14-√•rige skolepiger kan blive arresteret for ‘racisme’, hvor en londoner bliver fotograferet i gennemsnit 250 gange om dagen af de allestedsn√¶rv√¶rende overv√•gningskameraer, og hvor en hollandsk folkevalgt ikke kunne f√• adgang, fordi myndighederne ikke har kontrol over statens territorium. Konspirationsteorien der diskuteres her handler om det kommende G20-m√łde, en britisk regering med katastrofale opinionstal, og en terrorlov der bare venter p√• at blive pr√łvet p√• gadeplan, og helst p√• de oprindelige briter, hvilket altsammen skulle kunne give Browns regering et p√•skud for at aflyse parlamentsvalget i 2010. Snaphanen bl√•stempler ikke teorien, men den er selvf√łlgelig interessant i sig selv som et check p√• et politisk klima langt, langt fra Danmark (LFPC).

[…] But the general idea is this: the government already has the emergency powers laws that will allow it to crack down on the populace. These laws were passed – as so many repressive laws have been – as part of “anti-terrorism” legislation.

So the government needs a violent crisis in order to invoke these laws, thereby possibly avoiding the annoying requirement of holding a general election in 2010. […]

According to PJC Journal: […]

When Police Commanders are reported to have said of the over hyped expected violence at the G20 marches that they are ‚Äėup for it’, I seriously begin to wonder whether our prediction that the Government, and the Police, are actually looking to provoke the expected clashes.

An article in the Guardian Friday evening tells us:

Yesterday, the Metropolitan police was understood to have contacted a number of protest groups warning that the main day of protest, Wednesday, 1 April would be “very violent”, and senior commanders have insisted that they are “up for it, and up to it”, should there be any trouble. […] Who Wants the G20 Demonstrations?

Gyldent håndtryk for at holde mund?

I JP 30/3 sammenligner K√łbenhavns socialborgmester Mikkel Warming (Enh) min opfordring til at inddrage muslimers kulturelle og religi√łse baggrund i integrationsdebatten, med r√•det om at servere guldkorn og cola f√łr b√łrn tre gange om dagen. Jeg lade det v√¶re op til denne blogs l√¶sere at vurdere kvaliteten af socialborgmesterens evner til intelligente sammenligner. Et vigtigt sp√łrgsm√•l blev desv√¶rre ikke afklaret i n√¶vnte artikel. Faktum er nemlig, at K√łbenhavns Kommunen fortsatte med at udbetale mig l√łn i fire m√•neder efter min “frivillige” afgang. Hvorfor bliver lederen af en √łkonomisk tr√¶ngt institution enig med borgmesteren i en liges√• tr√¶ngt socialforvaltning enige om at give en psykolog et gyldent h√•ndtryk p√• 150.000 kr. for at sige op? Er det fordi psykologen har peget p√• erfaringer, der strider mod et menneske- og samfundssyn, som visse politikere fors√łger at blive genvalgt p√•? Eller er det fordi man ved, at vedkommende ligger inde med viden om en r√¶kke st√¶rkt belastende oplysninger om forholdene p√• hovedstadens dyreste d√łgninstitution? En ting er i hvert fald sikker: Det er ikke hver dag, at offentligt ansatte f√•r fire m√•neders l√łn for at sige op.

Nicolai Sennels, Psykolog  (se også JP leder : Forbuden Tale)

Tidens tegn

200 chauff√łrer i Odense Taxa t√łr ikke k√łre i bydelen efter gentagne overfald.¬†Tusindvis af beboere i park- og havekvartererne i Vollsmose m√• fremover spejde forg√¶ves efter hyrevogne. Her til morgen fik ledelsen i Odenses st√łrste taxaselskab, Odense Taxa, overrakt den besked fra de omkring 200 chauff√łrer, at de fra i dag ikke vil k√łre ture ind i Vollsmose-bydelen. De vil kun k√łre ture til og fra √Ösumvej og Vollsmose All√©.¬†Reaktionen kommer efter tre overfald p√• taxaer inden for en uge.

L√łrdag aften fors√łgte to somalisk-udseende m√¶nd bev√¶bnet med knive at r√łve dagens oms√¶tning fra en taxa bestilt til Hybenhaven. To timer senere udspillede der sig en lignende situation. Her fors√łgte to maskerede m√¶nd at hive en chauff√łr bestilt til Tj√łrnehaven ud af bilen og tage hans penge.¬†De to episoder kommer i k√łlvandet p√• endnu √©n sidste mandag. Her lykkedes det fem-seks somalisk-udseende m√¶nd med en kniv at frar√łve kontanter fra en chauff√łr og hans kunde – ogs√• i Hybenhaven.

200 chauff√łrer i Odense Taxa t√łr ikke k√łre i bydelen efter gentagne overfald. Religi√łse ledere bes√łger Vollsmose, ser man. De m√• nok tage cyklen eller vente til S, SF og R kommer til og fikser integrationen. Og nu vi er i Vollsmose, har¬†Observant et par tilf√łjelser til mediernes historie om den knivstukne bilist, der d√łde ¬†idag:

– Offeret var ikke “fynbo”, men iraker, af politiet betegnet som “gangster”, d√łmt for flere tilf√¶lde af grov vold, udvist til Irak, men stadig her i landet p√• t√•lt ophold, da statsmaskineriet ikke mener man kan s√¶tte ham p√• et fly til hans hjemland.¬†– Knivstikkerne var ikke bare “medtrafikanter”. Br√łdreparret er ogs√• begge hardcore kriminelle fra Odense-forstaden Vollsmose

Sameksistens eller frit fald

ENTEN klarer de nordiske lande overgangen til et flerkulturelt samfund, eller også befinder de sig i frit fald, siger Arne Ruth .

¬ĽDer venter b√•de politiske og sociale katastrofer, hvis vi ikke har held med at tage skridtet i retning af forskellighed. Det m√• det nordiske samarbejde v√¶re en del af. For mig ligger potentialet i det nordiske samarbejde ikke mindst i den slags gr√¶nseoverskridende, kunstneriske samarbejder, som vi her fors√łger at etablere.¬ę

– Hvordan undg√•r man, at de ¬Ľnye nordboer¬ę bliver en gruppe i gruppen?

¬ĽDet er absolut afg√łrende, at der ikke findes en etnisk definition, og det indeb√¶rer blandt andet, at folk med anden etnisk baggrund, som s√łger Nordisk Kulturfond ikke skal v√¶re tvungne til at definere deres ans√łgninger p√• etnicitet. I Sverige har vi haft tradition for at m√łde folk med indvandrerbaggrund med en nedladende velvilje, som n√¶sten er en v√¶rre form for diskrimination end den helt √•benlyse, fjendtlige diskrimination. Den sidstn√¶vnte slags kan du diskutere med, mens den vage velvilje, som stiger ned fra oven, tvinger folk til at falde p√• kn√¶ og v√¶re taknemmelige.¬ę

Sameksistens: De nye nordboer, Weekendavisen 27.03.2009, Man vil m√•ske forst√•, at jeg placerer mig midt imellem og kalder Sveriges og Norges politik “hasard”. ¬†Arne Ruth er snart meget forhenv√¶rende chef p√• DN-Kultur, hvad der kan v√¶re bidragende √•rsag til hans relative realitetssans.

Fornægtelse in extremis

Et sp√łgelse g√•r gennem den vestlige verden (og Indien): Forn√¶gtelsen af islams realiteter – af denne ideologi/religions herrefolksmentalitet og opdeling af verden i troende og vantro. I erkendelsens sted er tr√•dt en id√© om at den retorik vi bruger om f√¶nomenerne former dem. Jihad som krigsf√łrelse mod de vantro kan demonteres, hvis bare vi holder op med at anerkende jihadisternes selvlegitimering. Hold op med at kalde dem jihadister, s√• tr√¶kker vi t√¶ppet v√¶k under dem. Og dette var ikke engang en karikeret gengivelse, dette er paradigmet lige fra det amerikanske udenrigsministerium til MI5 og PET. Jeg har dog ikke set tankegangen f√łrt s√• konsekvent og sprogrensende igennem som i the Christian Science Monitor, en artikel som p√• Jihad Watch forn√łjeligt og l√¶rerigt dissekeres af den altid veloplagte Robert Spencer. Her den f√łrste ikke-term, hvis det st√•r til forfatteren, Chris Seiple der leder t√¶nketanken the Institute for Global Engagement (LFPC):

[…] 1. “The Clash of Civilizations.” Invariably, this kind of discussion ends up with us as the good guy and them as the bad guy. There is no clash of civilizations, only a clash between those who are for civilization, and those who are against it.[…] 10 terms not to use with Muslims

Underage Marriage Explained by Moslem Saudi Cleric

YouTube er en fantastisk ressource til illustration af de pointer vi gerne fremdrager her. Her er det s√•ledes at man tit kan finde optagelser fra arabisk tv bragt p√• MEMRITV lige til at l√¶gge ind i blogposter. Og √©n ting er at henvise til den righoldige teologiske legitimation for sex med mindre√•rige piger i islam, og argumentet med at denne praksis er accepteret fordi Muhammed var ‘uswa hasana’ og ‘al-insan al-kamil’, rollemodel for alle tider og fuldkomment menneske (Koranen 33:21) – noget andet er at kunne vise det direkte fra en hellig mands mund. Dette er blodig virkelighed den dag i dag (LFPC).

Verdslige hospitaler, tak!

De to l√¶ger, Erik Magid (EM) og Abir Al-kalemji (AAk), begge talsm√¶nd for hijab-tilsl√łret sygehuspersonale, f√•r en afsluttende replik fra to kvinder, som vil have fjernet den kvindediskriminerende hijab fra den neutrale sygehusuniform.

EM synes ikke at forst√•, at vi helt indlysende g√•r ind for fundamentale frihedsrettigheder, herunder trosfrihed. Derfra er der dog et kvantespring til legitimering af krav om at medtage selvvalgte leveregler, som f.eks. tild√¶kning, i alle sammenh√¶nge. Hijab-tilsl√łret hospitalspersonale er islamisk praksis og en underminering af dansk kultur.

AAk sp√łrger i Ugeskr L√¶ger 2009;171:823, om hospitalsuniformen skal g√• fra at v√¶re et hygiejnisk redskab til et symbol p√• en ensformig gruppe med neutral politisk, religi√łs holdning og optr√¶den. Hospitalsuniformen har altid v√¶ret neutral i Danmark, s√• neutraliteten vil ikke f√łre fra et til noget andet. Hvis en person prioriterer missionering af sit religi√łse tilh√łrsforhold h√łjere end sit job og uden hensyntagen til de mennesker, hun skal betjene, skal hun ikke arbejde inden for det offentlige, hvor modstandere af religi√łse/politiske symboler ikke kan v√¶lge hende fra. De missionerende kan udm√¶rket arbejde i private erhverv, hvor kritikerne af deres s√¶rrettigheder kan undg√• dem.

Danske hospitaler er som alle andre offentlige institutioner verdslige. Dette er et indiskutabelt faktum, men AAk vender tingene p√• hovedet ved at fremstille forsvarere af det verdslige som ¬Ľsekulariserede mission√¶rer¬ę. Et letgennemskueligt prokuratorkneb til fremme for hijab-tilsl√łret hospitalspersonale.

Der skal laves en klar sondring mellem arbejdstid og fritid. Alle uanset k√łn, race, seksuel orientering, politisk eller religi√łst tilh√łrsforhold kan arbejde p√• et dansk hospital, hvis vedkommende er kvalificeret til professionen. Blot kr√¶ves det, at man viser patienterne respekt og ikke misbruger sit erhverv til at skilte med religi√łse/politiske symboler. Hospitaler skal heller ikke stille religionspolitiske symboler som hijaben til r√•dighed.

Vores h√•rdt erhvervede demokrati, som vi ikke mindst skylder vores forf√¶dres kamp, giver ingen ret til at presse symboler, der i deres essens st√•r for afskaffelse af demokratiet, ned over andre. Det er imidlertid ikke f√łrste gang, at nogen har fors√łgt at bel√¶re os, der har f√•et demokratiet ind med moderm√¶lken, om, hvad demokrati er.

Det skulle v√¶re un√łdvendigt p√• ny at understrege, at de, der √łnsker at slutte op om vores demokrati og vestlige v√¶rdier, skal v√¶re mere end velkomne. √ėnsker nogen derimod at leve under andre v√¶rdier end dem, vi med m√łje har tilk√¶mpet os, er der masser af lande i verden, hvor en s√•dan person vil m√łde fuld forst√•else for sin holdning.

Sygeplejerske Rachel Adelberg Johansen, Odense & ♠ Mag.scient. Britta Mogensen, Frederiksberg. Ugeskrift for Læger

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

28 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

PS

Jeg har det s√• skidt med udsigterne til at skulle leve som Dhimmi – s√• jeg udtaler … hvad er det nu man skal sige…. for at blive muslim.

S√• er det bare med at finde et passende navn …Vivi Kayal Sultan… kan vel g√• an ?..

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

PB Pr√¶cist – og det er set f√łr at de muslimske m√¶nd har anvendt de islamiske kvinder klude. JANNE 18:52 …og alle andre her p√• tr√•den, har I ikke spekuleret over hvordan det skal fungere med bl.a. Marokko som Partnerland til EU, n√•r de har et s√•dant forhold til kristne ? Vi burde sp√łrge dem om de ikke f√łler sig snavsede ved at modtage donationer i milliarklassen fra EU ? N√•e nej, de penge betrager de vel som Dhimmierne Jizya ! Jo mere muslimerne agerer imod Vesterl√¶ndingene, Erdogan f.eks. lige for tiden, jo mere m√• de vantro Gode Mennesker f√łle… Read more »

PB
PB
11 years ago

JensH. Jeps, den er lige til at k√łre hjem i kassen og ingen ville derudover turde l√łfte et √łjenbryn den dag en overdimisioneret “mumificeret” entrer
S toget, med n√¶ste stop, N√łrreport, eller Hovedbaneg√•rden. Kaboom, gisp nej, vi troede ikke det var alvor, det der med at vi er i krig.
Surprise Surprise.

Janne
Janne
11 years ago

‘Multikulturel’ forening mener at buschauff√łren der fornuftigt nok har taget afstand fra at tage en maskeret buspassager med bare har at makke ret og b√łje sig i st√łvet for religi√łse regler:

“Det b√łr have konsekvens for chauff√łren. Det er ikke ok bare at lade det passere, uden at han f√•r anvist retningslinjerne,”

h t t p://jp.dk/indland/aar/article1649702.ece

Janne
Janne
11 years ago

At tild√¶kning af en religi√łs kvindes ansigt nu ikke m√• kaldes for maskering, viser hvad den absurde kulturalisme og multikulturideologi g√łr mod vores ellers frie og tolerante samfund. Nu skal vi af hensyn til kulturalismen og kulturalisternes f√łlelser tolerere intolerant tabuisering af kvinders h√•r, ansigt, hals og √łrer. Vi m√• ikke kalde tingene ved rette navn. Vi m√• ikke sige at niqab-kl√¶dte kvinder har alt for meget (og un√łdvendigt og h√¶mmende) t√łj p√• og vi m√• ikke mene at kvinder er maskerede n√•r de har ansigtet skjult. Godt at der er nogle gutter med fornuften og realitetssansen intakt. F.eks. forfatter… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

T√łrkl√¶det og hiqab g√łr kvinder kunstigt svage og skr√łbelige. Det er derfor der ikke er nogen grund til at juble over at kvinder skal have t√łrkl√¶de, burka eller niqab p√•. Eksemplet med den maskerede niqab kvinde i bussen er et godt eksempel p√• at kvinder h√¶mmes med de religi√łse hovedbekl√¶dninger. T√łrkl√¶det er et stort tilbageskridt for ligestilling mellem m√¶nd og kvinder og for opfattelsen af kvinder som selvst√¶ndige og st√¶rke. T√łrkl√¶det g√łr kvinder kunstigt svage og til s√¶rlinge der er ‘stofafh√¶ngige’.

Janne
Janne
11 years ago

“There is no clash of civilizations,…”

N√•, hvad kaldes det s√• n√•r en buschauff√łr kaldes for dum fordi han siger at en maskeret dame er maskeret? Hvad kaldes det s√• n√•r en buschauff√łr h√¶nges ud i medierne fordi han ikke vil k√łre med en maskeret person? Hvad kaldes det s√• n√•r vores samfund der engang priste ligestilling mellem m√¶nd og kvinder nu accepterer at nogle kvinder skal have d√¶kket ansigtet – n√¶se, kinder, mund, hage og h√•r og √łrer til n√•r de vil g√• en tur i danske gader?

Janne
Janne
11 years ago

Og mens kvinder uds√¶ttes for s√•danne stupide situationer pga kvindefjendsk t√łrkl√¶dekrav, s√• sender Danmarks Radio gladeligt dramaserier og lignende der idylliserer t√łrkl√¶der. DR er med√•rsag til at der ikke er flere kvinder der f√•r mulighed for at sige fra overfor t√łrkl√¶der og hiqab og de dogmer, der tabuiserer kvinder i det offentlige rum. Det er ren middelalder der s√¶nker sig over et ellers moderne og frit samfund – at der er kvinder der er opdraget til at skamme ansigtet v√¶k.

Janne
Janne
11 years ago

PB Det er grotesk at en buschauff√łr der siger at en maskeret kvinde er maskeret, af sin arbejdsgiver omtales som dum og er t√¶t p√• at blive fyret. Der er ingen opbakning af hente. Men busselskabets chef m√• jo v√¶re blind p√• begge √łjne. For kvidnen er maskeret til den helt store guldmedalje. Hun m√• ikke vise sit ansigt n√•r hun forlader hjemmet. Hun skal v√¶re tabu og skjult i det offentlige rum. T√łrkl√¶der splitter vores samfund ad og spolerer kvinders frihed og selvbestemmelse. Det er t√łrkl√¶det og de dogmer der h√łrer med det, der generer kvinder og vores samfund… Read more »

Victor
Victor
11 years ago

Ang reklamen – denne er et d√•rligt eksempel. Teksten er noget i retning af…hvis du s√łger en lejlighed i byen.

Kvinden har så en tysk-tyrkisk ordbog og et par boksehandsker med. Den kan jo osse ses som en opfordring til at skride fra pashaen.

JensH
JensH
11 years ago

@PB

“Det vil sandsynligvis sige, psykolog hj√¶lp, st√łtte fra kommunen og nul aktivering‚Äôs krav”

Selvf√łlgelig. De ville da aldrig lade en god chance for at spille offer-kortet g√• fra sig. Og hvis det samtidig kan indeb√¶re fuld fors√łrgelse p√• livstid uden modkrav er den jo helt i ‘fjong’.

Henrik Petersen
Henrik Petersen
11 years ago

For efterh√•nden en del √•r siden havde Netto en velkomstfolder til nyansatte unge. Den var todelt: P√• den ene side en gennempiercet ungersvend, og p√• den anden side den samme ungersvend, nyvasket og uden piercinger. P√• den f√łrste side stod ca: Du er velkommen til at se s√•dan ud i din fritid. P√• den n√¶ste side stod: S√• l√¶nge du ser s√•dan ud, n√•r du er p√• arbejde! PS: Dansk Supermarked (Bilka, F√łtex, Netto mv.) har dresscode, som forhindrer t√łrkl√¶dekl√¶dte i at arbejde med kundekontakt, mens de sagtens kan arbejde p√• lageret. Coop (Kvickly, Brugsen, Fakta) ans√¶tter gerne t√łrkl√¶dekl√¶dte i… Read more »

PB
PB
11 years ago

Janne, hvis man l√¶ser om “episoden” p√• 180. grdr. st√•r der at kvinden nu er blevet s√• “bange over oplevelsen” at hun ikke t√łr g√• uden for en d√łr.
Det vil sandsynligvis sige, psykolog hj√¶lp, st√łtte fra kommunen og nul aktivering’s krav, hvis der er tale om en bistands klient.K√łres den helt ud er f√łrtidspensionen hjemme.
Lyder det urealistisk? jeg kan garantere at det beskrevne “forl√łb” ikke er grebet ud af den bl√• luft.

Janne
Janne
11 years ago

Jeg er virkelig vred over at et voksende t√łrkl√¶detyranni til kvinder i Danmark i den grad kan f√• andre til at beskylde kritiskere af t√łrkl√¶det for racister, n√¶rmest f√• fyret en buschauff√łr, f√• folk til at sige at maskering ikke er maskering og s√¶tte kvinder i en umulig situation, bare fordi hun er opdraget til at det er skamfuldt for kvinder at vise ansigt og h√•r i det offentlige rum. Vi skal have forbudt t√łrkl√¶der p√• offentligt ansatte fordi det er med til at romantisere at kvinder og vores samfund behandles p√• denne helt urimelige m√•de. T√łrkl√¶det skaber mistillid og… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Nu er maskering ikke mere maskering og hvis en buschauff√łr kritiserer maskering som nu ikke mere er maskering, s√• bliver buschauff√łren fyret.

“Kvinde med t√łrkl√¶de afvist i bussen”

h t t p://www.bt.dk/article/20090330/nyheder/90330094/

Næse og hele underansigtet er dækket til. Men det er ikke maskering, siger busselskabet.

Det er yderst ubehageligt som den slags ansigts og hoved beklædning både får lov til at genere kvinder og vores samfund.

Niels H
Niels H
11 years ago

Dne m√•de at v√¶re alfons eller “pimp” p√• bliver jo lige som vold og kriminalitet ogs√• glorificeret af deres store forbilleder, de amerikanske gansta rappere. Samtidig er det helt i tr√•d med koranens syn p√• slavet√łser og infidels

Niels H
Niels H
11 years ago

Ang√•ende p√¶dofile tendenser, jeg l√¶ste to artikler p√• timesonline for nyligt om et f√¶nomen i england hvor unge smarte invandrer fyre finder svage mindre√•rige engelske t√łser som de charmer sig ind p√•, for tilsidst at presse/tvinge dem til at s√¶lge sig selv til sex hos √¶ldre invandrere der gerne vil have en ung pige. Skr√¶mmende l√¶sning, gad vide om den slags ogs√• sker her i landet…

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article2538090.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article2237940.ece

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Til Nikolaj Sennels.

K√łbenhavns Kommune er absolut ikke i besiddelse af et v√¶rdigrundlag. Grundlaget er rent politisk og blottet for v√¶rdi.

Med venlig hilsen

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Kære Peter K.

Nu driver du gæk med mig.

Med venlig hilsen.

PeterK
PeterK
11 years ago

Kære emeritus,

som Th√łger Seidenfaden s√• smukt har formuleret det: “Hvor islam islam har magten, g√•r det ad helvedes til.”

Janne
Janne
11 years ago

5 kristne kvinder smidt ud af Marokko for at besidde evangeliske tekster.

“If√łlge en talsmand fra Marokkos indenrigsministerium blev de fem kvinder ‘grebet p√• fersk gerning’. Politiet fandt angiveligt en r√¶kke videob√•nd med et evangelisk budskab p√• arabisk.”

h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/318791:Udland–Marokko-udviser-kristne-missionaerer

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Om Arne Ruth Hvis kravet er fredelig sameksistens = flerkulturelle nordiske samfund bliver det frit fald fra velstand til fattigdom, fra respekt for loven til respekt for kriminelle narkobaroner, mullaher og syndikater, fra orden til opstande og kaos. M√łdet med planlagt indvandring af millioner af underprivilegerede, uoplyste mennesker, der alle kr√¶ver s√¶rskilte hensyn skyller de oprindelige samfund bort og efterlader sammenbrud overalt. Det er ikke sv√¶rt at forudse. Redningen er hurtigst mulig opdragelse til en f√¶lleskultur = monokultur og langsomst mulige indtag af underprivilegerede, uoplyste mennesker. Der er absolut intet romantisk forbundet med flerkulturelle samfund med flere religioner. De er… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

I danske medier ser vi heldigvis at der tages grundigt fat i oplysning og formidling n√•r vestlige m√¶nd kr√¶nker b√łrn. Der g√łres noget for at komme problemet til livs. Medier passer sin opgave d√©r. Der kritiseres n√•r verdslige m√¶nd forgriber sig p√• b√łrn og det sker n√•r katolske m√¶nd har forgrebet sig p√• b√łrn. Det er nu tid til ogs√• at se p√• de overgreb p√• sm√• piger der finder sted i den islamiske verden. Indtil nu har danske TV medier ikke villet r√łre ved problemet med en ildtang. Det er efterh√•nden et medie- og nyhedsm√łnster der b√łr brydes. Hvorfor… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

M.h.t. profeten, så er det meget mærkeligt at vi danskere og ikke-rettroende ikke må påpege at han var gift med en lille umyndig pige. Men det må hellige mænd gerne.

Også derfor er det vigtigt at huske hvad Flemming Rose har sagt:

I forhold til islam er vi ALLE empirister. Vi skal ikke lade såkaldte eksperter tage ordet fra os.

Vi skal sige fra – ogs√• af hensyn til de mange sm√• piger der er og kan komme i knibe rundt omkring i verden fordi religi√łse dogmer nogle steder ulykkeligvis st√•r h√łjere end f.eks. sm√• pigers menneskerettigheder.

Janne
Janne
11 years ago

Vi tager lige denne her igen:

Neutrale arbejdsuniformer er til geng√¶ld k√łnsneutrale, klasseneutrale, religionsneutrale og demokratiske. Det er t√łrkl√¶der ikke. T√łrkl√¶der l√•ser kvinder i en bestemt rolle. Det g√łr neutrale arbejdsuniformer ikke. Jo, i rollen som ansat af verdslig og demokratisk kommune eller stat – og ikke som ansat af en eller anden ideologisk og/eller religi√łs patriarkalsk overjordisk arbejdsgiver, der ser k√łnsbestemt forskelsbehandling af m√¶nd og kvinder som en dyd og som s√¶tter religion over alt.

Janne
Janne
11 years ago

To klassiske og mandlige t√łrkl√¶devogtere sp√łrger bl.a. “‚Ķom hospitalsuniformen skal g√• fra at v√¶re et hygiejnisk redskab til et symbol p√• en ensformig gruppe med neutral politisk, religi√łs holdning og optr√¶den.” Sikke noget bavl. Til geng√¶ld er jeg helt enige med fornuftige og g√¶ve Rachel og Britta. Det er manipulerende at begynde at beskylde danske arbejdsuniformer for at g√łre det umuligt at have forskellige holdninger og religion. Neutrale arbejdsuniformer er til geng√¶ld k√łnsneutrale, klasseneutrale og demokratiske. Det er t√łrkl√¶der ikke. De er bare k√łnsdiskriminerende og h√¶mmende og g√łr kvinder til religi√łse objekter – redskaber. Det er utroligt hvad der skrives… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

St√•r den folkekirkelige pr√¶st, hvis l√łn er betalt af skatteyder kroner, og holder om en imam der har skrevet under p√• en erkl√¶ring om at angribe danske interesser?

Per N
Per N
11 years ago

Sameksistens eller frit fald.

” For mig ligger potentialet i det nordiske samarbejde ikke mindst i den slags gr√¶nseoverskridende, Kunstneriske samarbejder, som vi her fors√łger at etablere.¬ę ”

Jeg vil ikke g√łre mig mere forst√•elig en det dette menneske skriver, ellers skriger jeg.