8
maj
Seneste opdatering: 8/5-09 kl. 2233
13 kommentarer - Tryk for at kommentere!

 

¬†¬† ¬† “Et af de begreber vi besk√¶ftiger os meget med i islam, er FITNA. Det betyder uro, opr√łr, trods, kaos, alle s√•dan nogle d√•rlige ting, der kan v√¶re med ¬†til at bringe uorden og forstyrrelse ¬†i samfundet. Hvis man ser p√•, hvem der idag kunne b√¶re ¬†navnet “mr. FITNA”, ¬†ja s√• er han snart p√• vej til Danmark. Heldigvis ikke p√• skatteyderes regning, men p√• Trykkefrihedsselskabets.

De har besluttet sig for at invitere denne her hollandske, s√•kaldte politiker Geert Wilders, og de p√•st√•r s√• ogs√• at det er i ytringsfrihedens ¬†navn, de g√łr det. S√• kan man sp√łrge sig selv, hvorfor bekymrer de sig s√• ikke om russiske ¬†journalister, der falder ¬†ud af vinduer eller bliver skudt ned i deres opgang. Man kan godt synes at den der fokus p√• bestemte ¬†menneskers ret til at ytre sig, ¬†kan blive ¬†lidt anstrengende og n√•r det s√• er mr. FITNA himself, der kommer til Danmark, s√• skal vi ikke give ham den cadeau han og Selskabet godt kunne t√¶nke sig, at g√łre et stort nummer ¬†ud af det. Ignor√©r ham. Han er ikke bedre v√¶rd. Ignorer dem, de er heller ikke bedre v√¶rd, s√• det er ikke for at tr√¶kke dem frem i lyset, jeg g√łr det her, glem dem! Ignor√©r dem. De er simpelthen ikke v√¶rd at bruge tid p√•”.¬† P1 ¬†Muslimsk fredagsb√łn i dag (sidste fjerdedel)

Trykkefrihedselskabet: Ytringsfriheden i Rusland, 2 maj 2009,PRESSEMEDDELELSE – Fredag den 8. maj 2009 ¬†Geert Wilders til K√łbenhavn d. 14. juni 2009. Alts√•, Abdul Wahid Pedersen kan godt have en f√• timer gammel pressemeddelelse fra idag med i sin s√•kaldte b√łn, men er ikke orienteret om en konference afholdt for kun syv dage siden, i det selskab der ligger ham s√• meget p√• sinde ? Man kan tolke Pedersens selektive information, som man vil, men n√•r han nu selv er inde p√• skatteyderkroner, s√• bryder jeg mig ikke det fjerneste om at medvirke til at finansiere hans politiseren under d√¶kke af religion i public service. Wilders interviewet af Ritzau via email.,Danish group invites Dutch ¬†politician to conference (Steen)

Abdul Wahid Pedersen f√łlger den sunnimuslimske lovskole Shafi’i. Dennes regler kan man finde udm√łntet i manualen ‘Umdat al-Salik, eller The Reliance of the Traveller i engelsk overs√¶ttelse. Bogen er certificeret som vejledning i Shafi’i af bl. a. den fremtr√¶dende institution Al-Azhar i Cairo. I ‘Umdat al-Salik kan man l√¶se at det er en stor synd for Allah at lyve – dog er der en hel masse undtagelser.

Hensigten helliger midlet. Om l√łgn er tilladt eller ej afh√¶nger af form√•let. L√łgn i islams tjeneste kan ligefrem v√¶re obligatorisk:

Speaking is a means to achieve objectives. If a praiseworthy aim is attainable through both telling the truth and lying, it is unlawful to accomplish through lying because there is no need for it. When it is possible to achieve such an aim by lying but not by telling the truth, it is permissible to lie if attaining the goal is permissible (N:i.e. when the purpose of lying is to circumvent someone who is preventing one from doing something permissible), and obligatory to lie if the goal is obligatory. (The Reliance of the Traveller, R8.2)

L√łgn der tjener muslimers interesser mod de vantro er s√•ledes obligatorisk:

When for example one is concealing a muslim from an oppressor who asks where he is, it is obligatory to lie about his being hidden. (The Reliance of the Traveller, R8.2)

Det er vel overfl√łdigt at n√¶vne at der ikke g√¶lder nogen Gylden Regel i sp√łrgsm√•let om at lyve. Islams interesser har altid forrang for de vantros (LFPC).

Alt ved det gamle? “Germany Goes After Pro-Israel Blogger”

Via Jihad Watch:

One of the lone voices in Germany still exercising what’s left of European free speech is about to lose the last remnants of it. Anti-jihad, pro-Israel blogger Fred Alan Medforth, proprietor of the blogs Allah’s Willing Executioners and Jihad Watch Deutschland, is being sued by the German government. As he wrote me:

Mr. Medforth…offended [a] social-democratic member of the Bundestag, Nils Annen. Mr Annen is a German pro-Hamas and pro-Hizbollah politician. [But instead of] Mr. Annen suing Medforth…German justice sues Medforth [for] insulting Mr Annen… It is the German justice itself which wants a lawsuit against the German pro-Israel blogger.

That means it is a politically motivated court procedure. German justice states that [a photo published on the site] and its subtitle are insulting [to] Mr. Annen. The photo shows Hamas members presenting the Hitler salute. The text of the subtitle is : “One last greeting to Mr Annen.”

The lawsuit takes place on the 12th of May, 2009 in the district court of Gelsenkirchen. […] Julia Gorin: Germany Goes After Pro-Israel Blogger

Norsk journalistik: Knusende r√łdt

Der er 169 pladser i Stortinget. Arbeiderpartiet og Socialistisk Venstreparti (ca.SF/Enhl.) ville f√• de 111, hvis norske journalister skulle bestemme. En diskrepans af den st√łrrelse er ¬†ikke “at v√¶re i utakt”, det er at befinde sig i en parallel verden, i forhold til befolkningens. Danske pr√¶ster er lige s√• r√łde, men hvad har dagspressen og det hinsidige ellers til f√¶lles ?

Professor Frank Aarebrot fra Universitetet i Bergen startet Nordiske Mediedager i g√•r med √• legge fram en medieunders√łkelse der b√•de journalister, politikere og vanlige publikummere er intervjuet. Unders√łkelsen viser blant annet det som har v√¶rt en vedtatt sannhet i mange √•r: Norske journalister er adskillig r√łdere enn resten av befolkningen. Hvis det bare var journalistene som hadde stemmerett i Norge, ville Arbeiderpartiet f√•tt 78 representanter p√• Stortinget og SV 33. Fremskrittspartiet ville ikke f√•tt et eneste mandat.

P√• de nordiska mediadagarna i Bergen har de norska journalisterna sedan tio √•r tillbaka tillfr√•gats om vilket politiskt parti de r√∂star p√•. √Ąven i √•r var det v√§nstersidan som ‚Äď kanske inte helt √∂verraskande ‚Äď vann ‚ÄĚvalet‚ÄĚ om sammans√§ttningen av journalisternas ‚ÄĚriksdag‚ÄĚ.¬†Arbeiderpartiet blev det st√∂rsta partiet med 78 r√∂ster, medan Socialistisk Venstre (motsvarar V√§nsterpartiet) fick 33. Varken Senterpartiet eller Fremskrittspartiet f√•r in n√•gra representanter i journalisternas parlament. Venstre (Folkpartiet) f√•r in 25 ledam√∂ter, medan H√∂yre (Moderaterna) kan notera att 24 journalister ger partiet sitt st√∂d. Det minsta partiet blev R√∂dt, som fick in nio ledam√∂ter.¬†¬†Mediav√§rlden, Medier i utakt med brukerne

screenshot002

Medievaner og holdninger til media, Landsomfattende unders√łkelse blant journalister, pdf

Voldtægt i Sverige: Nye bud på det unævnelige

Flere fantasifulde forklaringer. Der skal forklares meget og l√¶nge, for at g√łre en overhyppighed p√• otte gange Danmarks begribelig for den menige svenske kvinde. ”¬†Vi m√•ste ist√§llet jobba √§nnu mer med attityder”. Jep ! Det vil sikkert hj√¶lpe.

Carina Ohlsson, ordf√∂rande f√∂r Sveriges kvinnojourers riksf√∂rbund, √§r skeptisk till att festandet skulle vara orsaken till ett h√∂gt antal v√•ldt√§kter.¬†Nej, det d√§r tycker jag n√§stan l√•ter som ett s√§tt att skuldbel√§gga offren. Sedan m√•ste de v√§l ha fester i de andra l√§nderna ocks√•. ¬†Hon tror snarare det handlar om att fler v√•gar anm√§la sexualbrott och att det finns en b√§ttre medvetenhet om v√•ldt√§kt i Sverige. ¬†Christian Diesen tror d√§remot att en reaktion fr√•n m√§n som upplever frustration √∂ver minskad makt kan vara en delf√∂rklaring. N√§r j√§mst√§lldheten g√•r fram√•t blir m√•nga m√§n mer j√§mst√§llda och f√•r mer respekt f√∂r kvinnor, men en del kan ocks√• reagera tv√§rtom. ¬†Men hur ska man hantera det, att l√§gga ned j√§mst√§lldhetsarbetet √§r ju knappast ett alternativ?¬†¬†Nej, vi m√•ste ist√§llet jobba √§nnu mer med attityder. ‚ÄĚVi m√•ste jobba med attityderna‚ÄĚ

Den tredje faktor

Af NICOLAI SENNELS

Kultur. 14 procent af herboende muslimer opfatter sig selv som ¬Ľdansker og demokrat¬ę. 32 procent af britiske muslimske universitetsstuderende mener, at det er helt o.k. at sl√• ihjel i islams navn.

KULTURBEN√ÜGTER Benny Lihme tager min bog Blandt kriminelle muslimer. En psykologs erfaringer fra K√łbenhavns Kommune under k√¶rlig behandling i WA den 17. april. Bogen er skrevet p√• baggrund af mine psykologsamtaler med omkring 150 unge med muslimske baggrund, samt omkring 100 kriminelle, etnisk danske unge som sammenligningsgrundlag. Konklusionen er, at der findes en r√¶kke kulturpsykologiske aspekter ved den muslimske kultur, som spiller en afg√łrende rolle for muslimers muligheder, eller m√•ske rettere umuligheder, for at blive integreret i vestlige samfund.

Lihme er r√łrende uenig. Han finder beviset for sine argumenter i en bog fra 1927 om bander i Chicago, samt noget forskning fra efterkrigens tid om unge jyders h√¶ngen ud p√• k√łbenhavnske gadehj√łrner. Nu fandtes der slet ikke muslimer i hverken USA eller Danmark p√• dav√¶rende tidspunkter, og at sammenligne mellemkrigstidens Chicago og jyder fra midten af forrige √•rhundrede med forholdene i 2009 er intet mindre end latterligt og bestemt ikke et godt tegn for det intellektuelle niveau i Lihmes ligegyldige marxistiske analyser. Jeg anerkender fuldt de sociale og √łkonomiske faktorer, som ‚Äď uanset kulturel baggrund ‚Äď kan v√¶re √•rsag til samfundsskadelig adf√¶rd. Jeg har dog ogs√• m√•ttet konstatere i min behandling, at etniske muslimer har nogle problematikker, som etniske danskere ikke har.

Disse problematikker udspringer af en r√¶kke kulturpsykologiske tr√¶k, som er f√¶lles for gruppen af muslimer, uanset at de kommer fra forskellige muslimske lande, og som kommer s√¶rdeles tydeligt frem under den psykoterapeutiske lup. N√•r personer fra forskellige lande har f√¶lles kulturpsykologiske tr√¶k, m√• der v√¶re en f√¶lles faktor. Min konklusion p√• baggrund af hundredvis af samtaler med muslimske unge, egne studier af Koranen og de s√•kaldte hadither samt gennemgang af historiske og aktuelle forhold i muslimske lande er, at samfund, som er formet under islam, har en r√¶kke f√¶lles kulturelle tr√¶k. Det er alts√• ikke selve islam, jeg peger p√•, men som alle andre mennesker er ogs√• muslimer (praktiserende eller ej) under indfl ydelse af den kultur, de vokser op i. Og det er vel egentligt ikke nogen nyhed: Kristendommen og buddhismen har jo p√• samme m√•de sat deres aftryk p√• henholdsvis vestlige og fjern√łstlige samfund og dermed de mennesker, som lever d√©r.

JEG skal ikke afvise, at visse muslimske grupper afviger fra mine beskrivelser, men i så tilfælde vil det være min påstand, at det gælder muslimske minoriteter med en noget mere afslappet fortolkning af islam end majoritetens.

Igen: Jeg siger ikke ¬Ľalle¬ę muslimer, men jeg peger p√• en r√¶kke markante, problematiske kulturpsykologiske tendenser blandt det store flertal i den muslimske kultur, som vi er n√łdt til at indse konsekvenserne af. Her kommer et uddrag af de eksempler, jeg uddyber i min bog:

Det er fakta, at voldskriminaliteten blandt muslimer er mere end 50 procent h√łjere end etniske danskere, og at muslimske lande indtager de otte f√łrstepladser p√• Danmarks Statistiks top-10 over s√•kaldt ¬Ľgrove¬ę kriminelles oprindelseslande (alle muslimske oprindelseslande ligger over landsgennemsnittet) ‚Äď begge opgjort efter, at man har taget h√łjde for sociale og √łkonomiske faktorer. Samme markante problematiske tendenser tegner sig for personer med muslimsk baggrund, n√•r det g√¶lder arbejdsl√łshed, uddannelse, ghettodannelser, religi√łs fundamentalisme og modstand mod vestlige friheder. Pladsen tillader her ikke kildehenvisninger, men dokumentationen og uddybning af disse data kan fi ndes i min bog, samt p√• bogens hjemmeside, www.kulturkloeften.dk. N√•r sociale og √łkonomiske faktorer s√•ledes ikke kan forklare disse tal alene, skyldes det if√łlge mine psykologiske iagttagelser, at en tredje faktor spiller ind: kulturen.

Tager vi den ekstreme overrepr√¶sentation af vold og grov kriminalitet blandt muslimer som eksempel, skyldes det if√łlge min professionelle vurdering, at aggression er langt mere socialt accepteret i den muslimske kultur end i den danske. Mens et pludseligt og ukontrolleret vredesudbrud er den hurtigste m√•de at tabe ansigt p√• i vestlige omgivelser, er evnen til at reagere aggressivt p√• kr√¶nkelser og irritationer en kilde til social status og accept (ikke kun frygt) i den muslimske kultur. EN anden kulturpsykologisk faktor er, at man i den muslimske kultur oplever sit liv styret mere af ydre faktorer end af indre refl eksionsprocesser. Oplevelsen af ydrestyring medf√łrer en udbredt offermentalitet blandt muslimer, fordi de oplever, at de ikke selv har skabt deres problemer (hvilket blandt andet mindsker deres motivation for selv at bidrage til en l√łsning p√• integrationsproblemerne). Denne faktor har afg√łrende betydning for udformningen af en virksom social indsats over for muslimer. Den sidste og vigtigste faktor er, at muslimers st√¶rke identifi kation med deres ‚Äď p√• afg√łrende omr√•der meget anderledes ‚Äď kultur, reelt betyder, at de ikke kan integrere sig, med mindre de gennemg√•r omfattende og psykologisk meget kr√¶vende processer og lader sig kulturelt konvertere.

Som psykolog anser jeg de st√¶rke kr√¶fter, der ligger i netop menneskers identitet, som den v√¶sentligste √•rsag til, at kun 14 procent af herboende muslimer opfatter sig selv som ¬Ľdansker og demokrat ¬ę (i Tyskland f√łler kun 12 procent af deres 3,5 millioner muslimer sig mere som tysker end muslim og i Frankrig er tallet 14 procent). Mennesker fra muslimske lande er selvf√łlgelig ikke fuldst√¶ndigt ens. For eksempel er pakistanske andengenerations-indvandrere, modsat den √łvrige gruppe af muslimer, overrepr√¶senterede p√• gymnasierne (pakistanere ligger i √łvrigt helt oppe p√• en tredjeplads p√• ovenn√¶vnte top- 10), og der er generelt en stigning i antallet af muslimske piger som p√•begynder en uddannelse. Mange h√•ber derfor, at uddannelse vil v√¶re l√łsningen p√• integrationsproblemerne. Men. Integrationskonsulent Ayfer Baykal konkluderer i januar 2009 f√łlgende om integrationen af muslimske unge p√• hovedstadens gymnasier: ¬ĽOpsplitningen er blevet v√¶rre, end den var for 10-15 √•r siden. I min generation var der mange, som fors√łgte at pendle mellem to kulturer. I den nye generation er der en st√łrre tendens til at holde sig inden for sin egen gruppe. S√¶rligt blandt pigerne. I disse √•r g√łr de op med en masse kulturelle normer og forventninger, men de n√¶rmer sig ikke danskerne af den grund.¬ę Desuden peger en unders√łgelse af det tyske indenrigsministerium p√•, at islamisk fundamentalisme trives bedst blandt veluddannede muslimer.

En tredje lyseslukker er en st√łrre engelsk unders√łgelse, som nyligt p√•viste, at 32 procent af muslimske universitetsstuderende mener, at det er helt o.k. at sl√• ihjel i islams navn, og 33 procent √łnsker, at alle verdens lande skal blive muslimske med sharialove og s√• videre. (Islam on Capmus, 1400 students, 2008)

MIT m√łde med den muslimske kultur har v√¶ret et m√łde med en stolt og s√¶rdeles st√¶rk kultur. Dette er √•rsagen til, at det endnu ikke er lykkedes ‚Äď og aldrig vil lykkes ‚Äď at f√• det store fl ertal af herboende muslimer til at f√łle sig som vesterl√¶ndinge og omfavne de v√¶rdier, vores samfund bygger p√•. Modsat Lihme og andre med lav kulturel f√łlsomhed har jeg nemlig stor respekt for de psykologiske og kulturelle kr√¶fter, der spiller ind, n√•r vidt forskellige kulturer m√łdes ‚Äď og hvilken etnisk krudtt√łnde, det kan udvikle sig til, hvis de forkerte kulturer skal leve sammen. Ligesom alle andre har jeg s√łgt efter den bedst mulige l√łsning p√• integrationsproblemerne ‚Äď som jo desv√¶rre er stigende, og som koster s√• meget p√• s√• mange planer. Den eneste win-win l√łsning er for mig at se, at Danmark/EU omg√•ende, som i for eksempel Japan, fi nder en model for, hvordan man kan give d√•rligt integrerede indvandrere √łkonomisk hj√¶lp til at starte en ny tilv√¶relse i deres families hjemland. For den enkelte muslim vil det bidrage enormt til livskvaliteten at bo i et land, hvis kultur og v√¶rdier man forst√•r og accepterer, og samtidigt have penge nok til at fors√łrge familien. Samtidigt vil de etniske sp√¶ndinger i Europa mindskes. Endelig vil de muslimske lande f√• tilf√łrt en befolkningsgruppe med vestlig uddannelse og masser af inspiration til, hvordan man kan skabe demokratiske og frie velf√¶rdssamfund ‚Äď noget, som kun mennesker (og ikke krudt og kugler) kan g√łre.

Nicolai Sennels (f. 1976) er cand.psyk.aut. og forfatter til bogen ¬ĽBlandt kriminelle muslimer. En psykologs erfaringer fra K√łbenhavns Kommune.¬ę

Weekendavisen, 7 maj, med forf. tilladelse.

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

13 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
PerH
11 years ago

@JensH
Tak for den. Havde ikke set den.

JensH
JensH
11 years ago

@PerH

S√•vidt jeg husker, s√• har du og jeg f√łr diskuteret denne vanvittige ‘rettigheds-t√¶nkning’, der pr√¶ger Dansk udl√¶ndinge-politik. Her er endnu et eksempel p√• dette. Efter blot 3 m√•neders arbejde i landet er EU-borgere berettiget til at f√• kontanthj√¶lp, og efter √łst-aftalen er udl√łbet 1. maj er der tusindvis af Polakker her i landet som er berettiget til kontanthj√¶lp:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/05/10/093731.htm

PerH
11 years ago

@Nils “Mon det ikke er s√•dan, at sund mist√¶nksomhed over for muslimske m√¶nd af nogle piger opfattes som uacceptabelt. ” Ikke kun uacceptabelt men som syndig diskrimination. Lawrence Auster har i flere glimrende essays forklaret, hvordan indoktrinering i humanistisk egalitarisme (liberalism) sv√¶kker vestlige kvinders sunde mist√¶nksomhed over for pr√¶datoriske mandetyper. I den vestlige humanistiske kultur indoktrineres unge kvinder til, at alle kulturer, religioner og v√¶rdisystemer grundl√¶ggende set er lige, hvorfor det er ondt at bruge diskriminerende kriterier til frasortering af bestemte mennesker. Du kan l√¶se Austers skarpe bidrag p√• adressen http://www.amnation.com Han opregner utallige eksempler p√•, hvad han betegner som… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Nicolai Sennels l√łsningsmodel i forbindelse med uintegrerede muslimer er m√•ske gangbar.

Men et for os positivt resultat afhænger vel også af om disse muslimer er på Jihad eller ej ?

For ingen myndigheder har s√• vidt jeg husker f√•et unders√łgt hvad der har betinget, og stadig betinger, muslimer til at indvandre til lande med samfundssystemer de ikke kan fordrage og hvis befolkninger de foragter.

Janne
Janne
11 years ago

Det er trist at opleve hvordan P1 (DR) pludres til i propagandaagtig islam sk√łnmaleri. Og imens der sk√łnmales ved hj√¶lp af Pedersen p√• P1 (som vi borgere er tvunget til at betale licens for), s√• er der snak om at lukke ned for P2 med klassisk musik. Det siger en del om den tid vi lever i. Ind med religi√łs sn√¶versynet forbuds m√łrke og ud med lys og kunst. Ind med en s√łrgelig og √•ndeligt indeklemt islamisk moralsk bogholder og ud med sk√łnhed, sanselighed og vestlig kultur n√•r den er bedst. N√•r nu P1 (Danmarks Radio) har valgt at reklamere… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
11 years ago

nus

Det er oftest Kaj Vilhelmsen der taler p√• Radio Holger. Jeg har ikke h√łrt, eller kan ikke huske jeg har h√łrt ham tale om stemmeret til nogen som helst, men har heller ikke h√łrt alle udsendelser.

Thomas Bolding Hansen
11 years ago

Fitnah fra Encyclop√¶dia Britannica: “in IslńĀmic usage, a heretical uprising, especially the first major internal struggle within the Muslim community (AD 656‚Äď661), which resulted in both civil war and religious schism‚ÄĒbetween the Sunnites and Shńę Ņites.” S√• Fitnah drejer sig grunl√¶ggende set om vantro og k√¶ttere som vover at rejse sig mod etableret og dogmatisk Islam, og den konflikt Islam er tvunget til at tage med disse som den sande tro. S√• fitnah er forbundet med d√łdstrusler mod WIlders, og Wilders er set som en der ligger forhindringer i vejen for islams dominans. Men Abdul Pedersen g√łr det smart, ved at… Read more »

nus
nus
11 years ago

“s√•kaldte politiker” .

Og det betaler jeg for han kan stå og lukke ud på landsdækkene radio ?

Jamen hvorfor ikke ogs√• stats st√łtte radio Holger ud p√• det landsd√¶kkene FM b√•nd , s√• kunne Jonny uddybe hvorfor det var >vandskabninger< som Morten og Peter ikke burde havde stemmeret .
Alt imens naboens radio havde Reino Arild inde over samme emne .

J√łsses DR !

Ulla Lauridsen
Ulla Lauridsen
11 years ago
Nils
Nils
11 years ago

Mon det ikke er s√•dan, at sund mist√¶nksomhed over for muslimske m√¶nd af nogle piger opfattes som uacceptabelt. Trykket er s√• massivt for at man skal tale og t√¶nke m√•ngfaldsk og gentage alle de rigtige floskler p√• de rigtige steder og acceptere alt og lade som om det afvigende kvindesyn hos visse muslimer slet ikke findes eller blot er charmerende og ens egne normer noget bras. Hvis man s√• ikke har tilstr√¶kkelig mental kapacitet til at holde virkeligheden og PK-flosklerne adskilt ender det m√•ske med, at man f√łlger med tilf√¶ldige √¶h risikopersoner hjem p√• efterfest, da selve tanker√¶kken, der skal… Read more »

Ulla Lauridsen
Ulla Lauridsen
11 years ago

Nej, jeg talte om bortforklaringerne af voldtægterne, og så skiftede jeg emne, men det er ikke så klart, kan jeg godt se.

Ulla Lauridsen
Ulla Lauridsen
11 years ago

Nej, hvor er svenskerne langt ude…
Men præsternes socialistiske sindelag er der en vis logik i. Der står jo i bibelen, at man ikke skal lægge skatte op på jorden, men i himlen. Ved at give og give med begge hænder og vende den anden kind til i jordelivet, sigter de vel på at sikre sig en plads i paradis. Det er bare ærgerligt for os andre, som véd, vi kun har dette liv.