19
jul
Seneste opdatering: 19/7-09 kl. 2244
22 kommentarer - Tryk for at kommentere!

De der trodser forbuddet mod at vise sig i byen, skal betale en bøde. Første gang 250 euro, anden gang 500,tredje gang 750 euro. Olaf Gösmann, politi direktør : “Gerningsmændene er normalt 18 til 21 ĂĄr, 95 procent mænd, over 90 procent har en indvandrerbaggrund.” 153 City-Verbote! Polizei stoppt brutale Schläger. (Ubehagelig video!)

Tørklædet og lillefingeren

SĂĄ kom den, næste sag om særhensyn i en stadig strøm som ingen nulevende vil opleve en ende pĂĄ. Jeg afholder mig fra kommentarer specifikt om denne, og netop leden ved at skulle tage fat pĂĄ ‘det’ igen er i virkeligheden det det drejer sig om: Unødig trætte af ellers tolerante danskere. Det er ikke rimeligheden eller ikke rimeligheden med hensyn til denne kvinde, det er den kumulerede virkning pĂĄ vores samfund af igen og igen at skulle konfronteres med forsøg pĂĄ at flytte vores grænser lige præcist i forhold til Ă©n bestemt gruppe som skaber et fait accompli, en præcedens, der for hver gang stadfæster og udvider denne gruppes særstatus, det er dĂ©r undergravningen af samfundet finder sted. Kan vi ikke nok fĂĄ en klar, umisforstĂĄelig og troværdig udmelding: Hvor og hvornĂĄr stopper kravene, hvornĂĄr er nok nok, og hvorfor skulle de i øvrigt stoppe lige der pĂĄ glidebanen mod sharia? Nej, sĂĄdan en udmelding fĂĄr vi aldrig (LFPC).

Et religiøst tørklæde er ikke en del af uniformen, siger Hjemmeværnet nu, efter en muslimsk kvinde har gennemført grundskoleforløbet med et tørklæde om hovedet.

– Det er uforeneligt med vores uniformsbestemmelser, og det er en fejl, at hun har gennemført en uddannelse hos Hjemmeværnet uden for uniformsbestemmelserne. […] Hjemmeværnet stiller ultimatum til muslim, Maria Mawla: Jeg er rigtig rasende

“Danmarks sĂĄkaldte demokrati”

SĂĄ Maria Mawla var det heller ikke – en rollemodel, en god dansker der tilfældigvis ogsĂĄ bar tørklæde til uniformen. Dur (heller) ikke – væk. Hvorfor er det sĂĄ pokkers svært at finde en der kan holde til bare fem minutters research pĂĄ Google? En rollemodel ender med at skyde to sagesløse israelere ned; en anden lægger 11-ĂĄrige vold mod demokratisk valgte politikere og oralsex med dem i munden; alle mediernes kæledæggeimam ønsker ikke at tage afstand fra drab pĂĄ halvt nedgravede kvinder ved stenkast mod deres hoveder; en ansat i Udenrigsministeriet er frĂĄdende jødehader. Listen er endeløs. Mon ikke der skulle rulle (bureaukratiske) hoveder pĂĄ de embedsmænd der har givet hende her adgang til vĂĄbentræning?

Mawla, der medvirkede i DR2s udsendelse “Oraklerne”, er ogsĂĄ bidragyder til bogen Muslimsk-dansk dagbog: 19 dagbøger fra Muhammed-krisen, som Information udgav i 2006. I sit bidrag skrev Mawla – der i øvrigt er gift med en dansk konvertit og ikke blot en dansk mand – som medierne skriver, blandt andet:

“Nu i denne tid oplever jeg en krise, som er fysisk sĂĄvel som psykisk. Muslimer verden over er vrede og fornærmede over tegningerne, der afbilder vores elskede profet Muhammed – mĂĄ fred være med Ham – i association med undertrykkelse, terrorisme, sorg og død. Alt det, som netop vores Profet kæmpede imod og til sidst døde for.Men folk er ligeglade, de gider ikke engang bruge et enkelt minut pĂĄ at forstĂĄ vores frustration – vi er ikke et minut værd.Denne konflikt handler ikke om ytringsfrihed eller demokrati, som den store Naser Khader og hans elskede Demokratiske Danmark gør det til. Den handler om respekt og accept!”

Og videre: “Kald mig fundamentalist, men jeg sætter islam højere end mit eget liv og det sĂĄkaldte demokrati, vi i Danmark praktiserer. Jeg nægter at blive “demokratiseret”, hvis demokrati indebærer forfølgelse og undertrykkelse af mennesker med en bestemt trosretning. Helle Merete Brix: Hvem er Maria Mawla?

En note om ordvalget her: “Forfølgelse” og “undertrykkelse” er muslimsk standardterminologi for alt der hindrer islams frie udbredelse. Som sĂĄ mange andre ord har de en anden resonans i vores kulturkreds, og ud fra denne dobbelttydighed opstĂĄr en for os ødelæggende dynamik (LFPC).

UPDATE via Uriasposten:

Maria Mawla i JP (15.08.1999): “Tørklædet er udtryk for min tro . Tørklædet er en del af min identitet . Det er mig . Jeg går med det , fordi det står i Koranen . Jeg er stolt af tørklædet . Jeg ville hellere dele aviser ud om morgenen med tørklæde på end tage et job, hvor jeg skulle lægge det .” Og hun tilføjer: “Jeg er virkelig stolt af mig selv over at være med til at sætte tørklæderne til debat. Jeg havde slet ikke forestillet mig , at det ville skabe så meget opmærksomhed.”

30 gram valgfrit stof – ved profetens bare rumpe. Udtalelsen illustrerer perfekt hvordan trossystemet islam er sĂĄ modstandsdygtigt overfor kritik – det skifter simpelthen karakter hver gang det konfronteres med dette. NĂĄr debatten kræver det er tørklædet bare et stykke valgfrit stof. I andre sammenhænge er det et obligatorisk udtryk for den religion man er født ind i. Switchingen er mulig fordi medierne ikke konfronterer folk som Mawla med modsigelserne. Det er derfor vi har blogosfæren til at gøre det arbejde som mainstreammedierne ikke evner, tør eller gider lave. Det drejer sig jo ogsĂĄ bare om vores alle sammens fremtid.

Antinazistiske jødehadere

merve8Glem et øjeblik det groteske paradoks i dette symbol. Skulle det give dem mere sympati? De kan få et fodaftryk i rumpetten, kan de (LFPC). Tørkæde-demo fotos for fulde gardiner.

Skrämmande fakta ska också redovisas

Meget læsværdigt fra Merith Wager, tidligere ansat pĂĄ Migrationsverket. Det er i dette, Expressen idag mener at “skĂĄningene skal integreres”. Omdannelsen af Sverige til et 2 eller 3 verdensland. Lysten er i stærk aftagende, ligegyldigt hvilke eventyr svenske akademikere og journalister end digter op.

Svenska journalister har, genom att undvika att rapportera allsidigt, i åratal vilselett allmänheten i asyl- och migrationsfrågor. Jag har själv hört journalister säga att de inte vågar skriva si eller så (trots att det varit viktigt och sant) för att det varit “negativt om invandrare och de hyser en stor och svårförståelig rädsla för att bli utmålade som “rasister” och “främlingsfientliga”. Maken till märkligt resonemang – och självcensur – kan man nog bara möta bland journalister i Sverige, knappast någon annanstans. Jo, i diktaturer, förstås.

Omkring 190 000 personer har invandrat eller förväntas invandra till Sverige mellan 2005 och 2010. Många av dem saknar gymnasiekompetens. Enligt statistik från Migrationsverket saknar 25 procent av de nyanlända invandrarna fullständig grundskoleutbildning och ytterligare 15 procent har endast grundskoleutbildning. Omkring 40 procent saknar alltså gymnasiekompetens — något som krävs för i stort sett alla jobb på den svenska arbetsmarknaden.
Arbetsförmedlingen har bidragit med följande fakta:
Antalet utlandsfödda i den arbetsföra befolkningen uppgick i slutet av 2008 till 1 miljon. Arbetslösheten bland utrikesfödda var i april månad dubbelt så hög som för svenskfödda. Bland utomeuropeiskt födda var den tre gånger så hög.

0 0 vote
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

22 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
steen
Editor
11 years ago

EAM – der er værre videos, vi poster dem nødigt selvstændigt – mordet pĂĄ en 45 ĂĄrige tysker filmet i Ankara, plus flere i komm. sporet. Nu er man advaret

EAM
EAM
11 years ago

Den video er skrækkelig. Jeg hader at citere Falkeøje, men jeg tror sgu han har ret, når han siger, at det ikke bliver sjovt at være indvandrer syd for grænsen, når tyskerne får nok af det dér. Var der ikke også noget med bøder på 75.000 kr for at blive taget med kniv i Hamburg City? Det er da drakoniske indgreb i forhold til resten af Europa.
Svenskernes skæbne er beseglet; de er for vattede og socialdemokratiske til at gøre noget ved det (eller rettere…det er for sent) men jeg tror ikke tyskerne giver op sĂĄ let.

Janne
Janne
11 years ago

Det er frugtbart og sejt at DF stĂĄr fast og bliver ved med at være kritisk overfor tørklædet – kun pĂĄ den mĂĄde har vi fĂĄet indblik i hvad tørklædet gemmer af forskellige bemærkelsesværdige holdninger og syn pĂĄ f.eks. demokrati og kultur i Danmark. SĂĄ som: “Kald mig fundamentalist, men jeg sætter islam højere end mit eget liv og det sĂĄkaldte demokrati, vi i Danmark praktiserer.” Vi har sĂĄ at sige via DF fĂĄet tørklædets metodik og indhold belyst. At se tørklædet som en religionspolitisk spydspids, bliver mindre og mindre fremmed. Hvis man ikke kan fĂĄ lov til at give… Read more »

steen
Editor
11 years ago

Johansen -, ak ja, det skænderi kommer til at vare 100 år endnu. Man kan blive lidt træt i masken,

Martin Henriksen var i Deadline, og gjorde det tĂĄleligt. Men der var to ting, han ikke greb: Man kan ikke sammenligne et kors om halsen, men hijabbens symbolik. Og 2:) Han greb ikke fat i Adam Holm, da han sagde : “sĂĄ skal de jo ogsĂĄ ramme sygeplejersker og alle mulige offentligt ansatte”. Ja, selvfølgelig skal det ramme en hel del offentligt ansatte, der ikke arbejder privat, hvor man selv kan vælge shariasymbolet til eller fra.

Johansen
Johansen
11 years ago

Hijaben er et islamiseringssymbol og har intet at gøre pĂĄ hjemmeværnsfolk. Uniformen skal stille alle lige. Alle som en mĂĄ tilpasse sig den neutrale, ensartede uniform. Vil man ikke tilspasse sig den uniform som er ens for alle, sĂĄ kan man ikke være i Hjemmeværnet eller for sĂĄ vidt i offentlige stillinger. De korantro bestemmer selv, om de vil ekskludere sig selv. Hijaben er ikke limet fast pĂĄ hovedet og kan tages af i forbindelse med det offentlige virke. Det er pĂĄ høje tid med et nationalt forbud imod hijab pĂĄ alle offentligt ansatte. Det offentlige er verdsligt og man… Read more »

Pk
Pk
11 years ago

Islam i Danmark.
Skal vi, efter at have betalt mindst 1000 milliarder kr. til muslimerne,
ogsĂĄ betale “krigskadeerstatning” for den tid det tog at besætte
Danmark?

Janne
Janne
11 years ago

“Kald mig fundamentalist, men jeg sætter islam højere end mit eget liv og det sĂĄkaldte demokrati, vi i Danmark praktiserer.”

Hvor udbredt er den holdning i Hjemmeværnet? Og hvor udbredt er den blandt offentligt ansatte med tørklæde?

steen
steen
11 years ago

@ Angantyr – ja, jeg sĂĄ det godt i teksten, men jeg kunne ikke lige hitte pĂĄ et udtryk i skyndingen.

Angantyr
11 years ago

Det er kun Hannovers centrum de unge voldelige har forbud mod at betræde. Udgangsforbud er noget andet. Man skulle måske kalde det indgangsforbud.

Janne
Janne
11 years ago

“Jeg er i hjemmeværnet – i Danmark. Dette her er en kamp for ligestilling for folk som mig. Vi skal have lov til at gøre det samme som alle andre,”

Ja, derfor skal hun tage tørklædet af – som alle andre. Det vil ligestille hende med alle andre i Hjemmeværnet.

h t t p://www.180grader.dk/nyheder/Hjemmev_rnet_smider_t_rkl_det.php

Janne
Janne
11 years ago

“Ifølge Berlingske Tidende vil hun ikke afvise at tage sagen til menneskerettighedsdomstolen, hvis Hjemmeværnet smider hende ud.”

h t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23797719.html?forside

Jeg mener at det er at gøre grin med menneskerettighedsdomstolen og behovet for reelle menneskerettigheder at bruge domstolen til kamp for tørklæder. Hvor plat, egocentrisk og arrogant.

Janne
Janne
11 years ago

Vivi

Det er ikke alle muslimer der gĂĄr ind for koranmagt og koranen som GPS’er, som Farshad sĂĄ humoristisk kalder det. Flere oplever selv at koranen er til gene for deres frihed.

Janne
Janne
11 years ago

Hvad vil Hjemmeværnet? Være et Tørklædeværn eller Koranværn? Hvorfor ellers skilte med koransymbol på værnets uniformer?

Hvad er hjem for Hjemmeværnet? Hvad er det for et ‘hjem’ der skal værnes? Og hvem er det der skal værnes?

Mia
Mia
11 years ago

@RD

Du kommer med et genialt argument. Det tørklæde ville faktisk øge risikoen for de andre soldater. Selv hvis det forholdt sig omvendt og det satte den tørklædebærerne i større fare så ville man vel heller ikke kunne acceptere øget risiko for den enkelte.

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Det er noget skidt med muslimer indenfor bĂĄde Hjemmeværn som indenfor hæren, flĂĄden og luftvĂĄbenet . NĂĄr man nu VED at deres loyalitet ligger primært hos Islam og ummaen og derefter hos stammen og familien og at loyalitet overfor det vestlige land de er bosiddende i kommer et sted langt nede i rækken – hvis den overhovedet eksisterer . I tilfælde af konflikt, krig, med Islam pĂĄ vestlig jord skal vi nok ikke være sĂĄ naive og tro, at de herboende muslimer vil stille op for samfundet ! Efter min opfattelse er det en rigtig dĂĄrlig ide at lade muslimer… Read more »

Thomas Bolding Hansen
11 years ago

Den stakkels knægt, han ved slet ikke, hvordan man forsvarer sig. Han ved ikke engang, at han skal skynde sig at rejse sig op – for sparkene mod en mand som ligger ned. Det er dem som er farlige.

RD
RD
11 years ago

Det er vel ikke utænkeligt, at fjendtlig muslimsk snigskytte fravælger denne kvinde som mål, og i stedet tager den vantro makker ved siden af. Ergo må alle danske soldater bære tørklæde, hvis én gør det. Med mindre vi er mere moralsk forpligtiget til at tage en kugle for en stærkt troende muslimsk kollega end alle andre.

Janne
Janne
11 years ago

M.h.t. at de burkaklædte kvinder har malet jødestjernen på flaget, så synes jeg at det er underligt. Jøder har intet med mordet på den afdøde kvinde at gøre. Hvorfor skal jøder blandes ind i et mord, som de ikke har begået?

Janne
Janne
11 years ago

Hun siger at Hjemmeværnet diskriminerer hende. Jeg synes at det er kulturen (og andre kvinder) i Hjemmeværnet, der diskrimineres og nedgøres af tørklædet og at tørklædet tyranniserer og viser religiøs intolerance – nu ogsĂĄ i Hjemmeværnet. SĂĄdan er det ogsĂĄ gĂĄet pĂĄ sygehuse, pĂĄ skoler, pĂĄ uddannelsessteder etc., hvor tørklædet og de intolerante dogmer der følger med, kræves indført pĂĄ bekostning af alt andet og andre borgere. Tørklædet indføres ikke for at hjælpe arbejdsplads og kolleger – eller af fornuftige og saglige grunde – men kun efter tørklædekvinders krav. Det finder jeg asocialt, ukollegialt samt usagligt. Det ses igen at… Read more »

Mosemanden
11 years ago

Sku da godt de paramilitære stadig er med os . . . . . .

hp
hp
11 years ago

Gad vide, hvor mange jøder, der jødekalot pĂĄ under hjemmeværnshovedbeklædningen, eller hvor mange hinduer med turban under? Eller hvor mange ‘etniske’ unge med omvendt kasket?

Elefanten
Elefanten
11 years ago

Det er vist Siv Jensen, der har opfundet ordet snigislamisering, og det er den, der skal bekæmpes. Hjemmeværnet må leve op til sit navn og beskytte det danske samfund imod islamisk tilsløring.