10
sep
Seneste opdatering: 5/4-14 kl. 1750
23 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Og professor Jytte Klausen skifter med dem. Selv akademikere i humaniora kan l√¶re at sv√łmme, n√•r vandstanden stiger. Det er ingen skam at blive klogere, kun n√•r man bliver mindet om hvad man sagde for nylig, kan det give et lille stik.

Professor Jytte Klausen, februar 2006: Tonen i den danske debat har v√¶ret helt siden af hvad den har v√¶ret i USA og andre steder. Der har v√¶ret skarpe meningsudvekslinger herover, og i hele Europa, om hvem muslimerne egentligt er, men der har ikke v√¶ret den samme tone, det er jo en stor krise for Danmark, og nu er jeg jo nok mere dansk i mit synspunkt, jeg er meget ked af hvad der er sket for Danmark, og jeg synes ikke det er s√• godt at Danmark har v√¶ret et l√¶restykke i denne her sag… Det er en god ting, at det nu st√•r klart at der er korsfarere p√• begge sider af denne her konflikt. Der er kristne korsfarere der siger at islam ikke kan forenes med demokrati og ikke h√łrer hjemme i Danmark osv., og der er ogs√• muslimske korsfarere ‚Äď men de taler jo ikke for flertallet. Der er mange problemer at l√¶se her, men hvis man kan f√• en tone der er baseret p√• respekt‚ĶApologet Jytte Klausen slagtet for √•ben sk√¶rm af Irshad Manji

Jytte Klausen, marts 2006: ‚ÄúDanmark kan s√• godt lide myten om den uartige dreng, som bare kan sige, hvad han vil. Economist kalder tegningerne ‚Äúen drengestreg‚ÄĚ. Det synes jeg er meget pr√¶cist. Uffe Ellemann har ret, n√•r han kalder tegningerne ‚Äúpubertetsagtige‚ÄĚ, og n√•r han siger, at danskerne m√• l√¶re, hvordan man siger tingene i et internationalt samfund, og hvordan man behandler sine mindretal.‚ÄĚ

Jytte Klausen, maj 2007:The week before the cartoons were published on September 30, the [Danish] cultural minister stood up at the annual party conference and said we, meaning the government, have been engaged in a cultural war for the past four years and we are now facing the second half.” “It is important to understand that the paper was putting out these cartoons as part of what was, and is, a political movement on the part of some Danish neo-liberals to emphasise this cultural war.“‚ÄúThere was cynicism and grandstanding on both sides of the divide ‚ÄĒ defiant diatribes from xenophobes defending free speech, and defiant diatribes from Muslim leaders bent on stirring religious radicalism. But after the hysteria died down, Danes were in for some soul-searching. They didn‚Äôt like that the rest of the world suddenly thought they were racists.”

Do you say publishing the cartoons was not about freedom of speech but was in fact a deliberate act of provocation?


“It was – I’m quite familiar with this newspaper Jyllands Posten because it’s the paper that’s on the coffee tables in my family, it’s the paper I grew up reading when I was a kid. It is a provincial newspaper about 150,000 copies in circulation and it has always minded the sensitivities of the provincial middle class and the wealthier agrarian groups.

Jytte Klausen, september 2009: Forfatteren, Jytte Klausen, var m√•ll√łs over beslutningen, da hun blev orienteret i juli. Hun siger til AP, at de muslimske diplomater, der har v√¶ret involveret end ikke har l√¶st bogen, og hun understreger at flere lekt√łrer, anbefalede at tegningerne skulle med i bogen. Hun er af den opfattelse, at tegningerne ikke i sig selv udl√łste generel vrede i den muslimske verden. Det skete f√łrst da de blev gjort til symboler af ekstremister.Vrede over Muhammed-selvcensur

Det humanvidenskabelige ekkorum

Man skal ikke forfalde til billig antiintellektualisme, men n√•r det drejer sig om stillingtagen til samfundsm√¶ssige sp√łrgsm√•l med konsekvenser for ens egen fremtid er det klogt at erindre, at de udmeldinger man m√łdes med fra akademisk hold ikke n√łdvendigvis afspejler saglighed eller virkelighed. En meget underholdende illustration af dette er den s√•kaldte ‘Sokal’s hoax’, en sag om en artikel best√•ende af ren nonsens, som en fysiker ved navn Alan Sokal fik optaget i tidsskriftet Social Text (LFPC):

In 1996, Sokal, a professor of physics at New York University, submitted a paper for publication in Social Text, as an experiment to see if a journal in that field would, in Sokal’s words: “publish an article liberally salted with nonsense if (a) it sounded good and (b) it flattered the editors’ ideological preconceptions.”

The paper, titled “Transgressing the Boundaries: Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity”, was published in the Spring/Summer 1996 “Science Wars” issue of Social Text, which at that time had no peer review process, and so did not submit it for outside review.[3] On the day of its publication, Sokal announced in another publication, Lingua Franca, that the article was a hoax, calling his paper “a pastiche of left-wing cant, fawning references, grandiose quotations, and outright nonsense”, which was “structured around the silliest quotations [he] could find about mathematics and physics” made by postmodernist academics. Sokal affair

Inden Dansk Folkeparti bliver ‘halshugget’

750px-Flag_of_Saudi_Arabia.svgDen Pavlov’ske f√łrd√łmmelse hagler som forventet ned over Dansk Folkeparti for fotomanipulation af to sv√¶rd p√• toppen af den kommende shi’a-muslimske stormosk√©. Den virkelighed som billedet afspejler tiltr√¶kker sig lige s√• s√¶dvanligt ingen opm√¶rksomhed. Det burde den, for i b√•de det iranske og det saudiarabiske flag indg√•r der sv√¶rdmotiver i en eksplicit muslimsk sammenh√¶ng. Det saudiske sv√¶rd er placeret under trosbekendelsen “der er ingen anden gud end Allah, og Muhammed er hans profet”. P√• det iranske flag (indf√łrt i 1980 efter Khomeinis revolution) indg√•r et stiliseret sv√¶rd sammen med fire halvm√•ner. Tilsammen udg√łr elementerne ordet Allah, hvor sv√¶rdet er det andet ‘l’. Kun de selvp√•f√łrt blinde kan 800px-Flag_of_Iran.svgh√¶vde at sv√¶rd og anden voldsretorik ikke er en uadskillelig del af islam.

Islamisk Trossamfund og Muslimernes F√¶llesr√•d ser ud til at v√¶re blevet ‘coach’et’ i en ny mediestrategi: I stedet for at r√•be og skrige kr√¶nkelse, fors√łger de sig med en overb√¶rende stil. DF udstiller bare deres uvidenhed osv. Sigende nok fort√¶ller de intet om det faktuelt forkerte, og Berlingskes journalist har ikke sk√¶nket det en tanke at unders√łge sp√łrgsm√•let. Muslimer jubler over DF-annonce (LFPC).

Zuhair Butt Hussain, mediernes præmiemuslim

Zuhair Butt Hussain er et af de overb√¶rende interviewemner jeg henviser til ovenfor. En glatsnakkende angiveligt moderat, der bare har det problem at han ikke taler helt klart og umisforst√•eligt, men overfor velvillige journalistfr√łkener som Berlingskes udsendte har han dog intet at frygte. Det er uhyre let ved hj√¶lp af Google at finde – mildest talt – problematiske citater fra Hussains h√•nd:

Hvad ang√•r Koranen og dens forst√•elsesramme, s√• har tid og kontekst en afg√łrende betydning. […] Desv√¶rre er der muslimske grupper, b√•de i og uden for Danmark, der ynder at benytte sig af udvalgte passager taget ud af konteksten ‚Äď ingen n√¶vnt, ingen glemt.

Der, hvor jeg mener kimen til uoverensstemmelse imellem handling og det skrevne opst√•r, er, hvor de l√¶rde – eller mangel p√• samme – s√łger hjemmel i Koranen til deres holdninger, handlinger og opfordringer. Situationen bliver heller ikke bedre af, at tilh√łrerne til fejludl√¶gningerne m√•ske er analfabeter eller sidder i en elendig livssituation. Sidstn√¶vnte kan v√¶re medvirkende til udf√łrelsen af de desperate handlinger, vi har set.

Det, at s√łge hjemmel i Koranen og profeten Muhammeds sunna for ens handling som muslim, er ganske naturligt, vil jeg mene. Men at udnytte det skrevne imod dets √•nd og retningslinier, ser jeg som ganske forkasteligt, og jeg vil endnu engang p√• det kraftigste understrege, at der hverken i Koranen eller Muhammeds sunna er bel√¶g for drab p√• uskyldige mennesker – uanset hvor desperat en situation man er i. […] Terrorangrebet set med dansk muslims √łjne

Han form√•r her at benytte de fleste velkendte afledningsman√łvrer i bogen: Kontekstkortet som rent postulat; afvisning af at pr√¶cisere (“ingen n√¶vnt, ingen glemt”); fattigdomskortet, til trods for at mujahediner ofte er veluddannede; anerkendelse af at terrorister f√łler berettiget vrede (“desperate”); manglende afklaring af hvem der er “uskyldige”; og endelig ogs√• lodrette usandheder – intet bel√¶g i Koranen og hadith. Dette sidste er let at tilbagevise, idet sunnilovskolen Shafi’is manual ‘Umdat al-Salik leverer righoldig dokumentation for legitimering af drab p√• mennesker vi vil anse for uskyldige: For√¶ldres og bedstefor√¶ldres drab p√• b√łrn og b√łrneb√łrn, drab p√• frafaldne, stening for ‘hor’ og homoseksualitet, og kamp for kalifatets indf√łrelse. ‘Umdat al-Salik er certificeret som gyldig vejledning af sunni-islams h√łjeste institution al-Azhar i Cairo:

“…We certify that this translation corresponds to the Arabic original and conforms to the practice and faith of the orthodox Sunni community (Ahl al-Sunnah wa al-Jama’a).” al-Azhar, the Muslim world’s most prestigious institution of higher Islamic learning (Cairo; February, 1991) What is the Shariah?

Kontekst- og fattigdomskortet holder altså ikke til et nærmere eftersyn. Butt Hussain har desværre stadig alt for let gang i de danske mainstreammedier (LFPC).

Den skruppell√łse pastor Ramsdal

Præst Per Ramsdal lånte Brorsons Kirke ud til unge aktivister fra Ungdomshuset, da de planlagde at erobre et nyt ungdomshus.

Aktionen blev planlagt i kirken, og inden m√łdet fortalte de unge i en pressemeddelelse, at de ville “informere om hvordan vi kommer ind i huset”. […]

Per Ramsdal gav p√• sin egen blog p√• brorsons.dk udtryk for, at han sympatiserede med de unge brugere af Ungdomshuset, og i forbindelse med politiets rydning af Jagtvej 69 erkl√¶rede han, at Brorsons Kirkes d√łre er √•bne for aktivister. Politiet kommer til geng√¶ld ikke ind.

– Jeg lukker ikke politiet ind, hvis de leder efter nogen. Folk har ret til at s√łge tilflugt i en kirke, og jeg beh√łver ikke at sp√łrge, om de er tyve eller mordere. Her har kirken en asylret, sagde han til Kristeligt Dagblad 2. marts 2007. […] Ramsdal l√•nte kirke ud til aktivister

Debatt i parlament och medier eller nynazistisk pöbel ?

Thomas Nydahl anmelder Lena Sundströms Danmarks bog i Kristianstadsbladet:

Inf√∂r en alltmer polariserad verklighet st√•r m√•nga m√§nniskor s√• fr√•gande att de antingen v√§ljer att blunda, eller att ansluta sig till nya politiska r√∂relser som i nationalismen f√∂rs√∂ker se svar och l√∂sningar. Det djupa misstroendet mot den politiska eliten g√∂r det m√∂jligt att finna en plattform f√∂r s√•dana budskap. Men detta √§r inte en ‚ÄĚpolitisk fr√•ga‚ÄĚ f√∂r valplakat, utan en social, kulturell och politisk f√∂r√§ndring som p√•g√•r i hela V√§sterlandet. V√§ckelsen inom islam, och den d√§rp√• f√∂ljande islamismen med terror och hot som vapen, √§r en avg√∂rande faktor f√∂r denna utveckling. En annan √§r √∂kad social segregation med f√∂rortsomr√•den som f√∂rvandlas till rena invandraromr√•det, √∂kad arbetsl√∂shet och socialt utanf√∂rskap. Problemen har l√§nge f√∂rnekats eller f√∂rringats, och resultatet av den strutspolitiken ser vi nu, ocks√• i v√•rt eget land.

Det finns en s√§rskild krets journalister och debatt√∂rer som tror att de enkla budskapen ocks√• fungerar som beskrivning av verkligheten. V√•rt grannland Danmark har i √∂kad utstr√§ckning drabbats av detta slags journalistik. Men om man verkligen vill f√∂rst√• den danska samtiden finns det sedan l√§nge en omfattande litteratur ‚Äď utgiven i Danmark – som handlar om nationen, kulturen, invandringen, integrationen, islamismen och annat. L√•t mig bara n√§mna f√∂rfattare och debatt√∂rer som Helle Merete Brix, Lars Hedegaard, K√•re Bluitgen, Henrik Gade Jensen, Katrine Winkel Holm, Frederik Stjernfelt, Anna Libak och Arne Hardis som √•terkommande skriver om dessa √§mnen. Det lustiga √§r att ingen av dem finns med bland referenserna i Lena Sundstr√∂ms bok V√§rldens lyckligaste folk. Hur kan man ber√§tta om ett lands samtida verklighet utan att √•beropa de viktigaste debatt√∂rernas verk? Det √§r att l√•tsas att man i landet ifr√•ga inte diskuterar sina problem. Men det g√∂r man, √∂ver hela det politiska spektrat, fr√•n v√§nsterf√∂rfattaren K√•re Bluitgen, till f√∂retr√§dare f√∂r Trykkefrihedsselskabet som Lars Hedegaard och konservativa debatt√∂rer som Katrine Winkel Holm.

Det r√§cker inte att bo n√•gra m√•nader i K√∂penhamns centrum f√∂r bli ‚ÄĚexpert‚ÄĚ p√• Danmark. Det √§r s√• Sundstr√∂m framst√§ller sig sj√§lv. Hon kan allt p√• f√∂rhand och beh√∂ver bara f√• sina kunskaper bekr√§ftade av taxichauff√∂rer och lite bl√§ddrande i Politiken. Problemet √§r att det kommer ut en osedvanligt stor samling f√∂rutfattade meningar av det. Det som ska se ut som kunskap √§r i sj√§lva verket dammiga vanf√∂rest√§llningar.

Varje g√•ng hon intervjuar eller samtalar med en dansk hon tycker illa om v√§ljer hon att vulgarisera svaren med att skriva ‚ÄĚJ√§‚ÄĚ eller ‚ÄĚHv√§‚ÄĚ ist√§llet f√∂r att √∂vers√§tta till svenska med ett enkelt ‚ÄĚja‚ÄĚ eller ‚ÄĚvad‚ÄĚ. Med den sortens lustigheter vill hon naturligtvis framst√§lla dessa danskar som obildade och motbjudande, kanske som “bondska” – en av de klassiska anti-danska klich√©erna, det √§r en del av √§rendet. Det √§r billigt.

På en enda punkt har Sundström rätt. Hon säger att vi genom att granska Danmark kan förstå framtidens Sverige. Det är nämligen så, att man med skärpta sociala klyftor och motsättningar också får ett politiskt klimat som präglas av det. Man kunde gå ett steg längre och säga, att som det ser ut i dagens Storbritannien, så kommer det att se ut både i Danmark och Sverige om tio år, d.v.s. den spridda förekomsten av aktiv, värvande islamism i moskéerna, etniska motsättningar som leder till fysiskt våld, segregation över hela linjen på arbetsplatser, i bostadsområden, i vården och skolorna Рoch ett parti med rötterna i nazismen som den store segraren i senaste EU-valet (jag syftar på BNP, ett parti som i sina stadgar endast tillåter vita medlemmar). Alternativet är att göra som just danskarna gjort: diskutera problemen öppet, låta dem leda till politisk organisering som flyttar debatten till parlament och medier, istället för att utvecklas till en nynazistisk pöbel i bostadsområdena. Den ekvationen har Sundström aldrig ens tänkt som möjlighet.

Om man kan göra journalistisk karriär med Lena Sundströms metoder så säger det dessvärre mer om Sverige och vår journalistik än det säger om henne som person. Uppenbarligen är hennes infantila och synnerligen vulgära och propagandistiskt färgade prosa efterlängtad. Det värsta med en bok som denna är att den ställer sig i vägen för en seriös diskussion om de stora och avgörande problem vi delar med våra grannländer och med resten av Europa. Att den utkommer säger också en del om vilka betydande hinder det finns för en intellektuellt hederlig diskussion, som går bortom nationalistiska eller populistiska klichéer och vanföreställningar.

Thomas Nydahl (med forfatterens venlige tilladelse)

Dagens Nyheter anmelder

Det er sv√¶rt som det pludselig h√łjner niveauet og h√•ndv√¶rket, n√•r man er enige og ude ¬†i samme ideologiske √¶rinde:

Hur kunde det land hon lärde känna som öppet och frisinnat plötsligt förvandlas till en inskränkt, politisk ankdamm där det är helt normalt att hetsa mot muslimer?

Sundstr√∂m g√•r grundligt till v√§ga. Hon anm√§ler sig till en spr√•kkurs i danska f√∂r invandrare, gr√§ver i tidningsarkiven, och reser √∂ver till Jylland f√∂r att √§ta middag med trogna folkepartister.Hon reder ut historien om DF:s och partiledaren Pia Kj√¶rsgaards bakgrund i missn√∂jespolitikern Glistrups Fremskridtsparti, och sp√•rar omsorgsfullt den gradvisa glidningen i den offentliga debatten. I mitten av √•ttiotalet, konstaterar Sundstr√∂m, v√§djade drottning Margrethe om tolerans i sitt ny√•rstal. Tjugo √•r senare talar hon, som alla andra, om den muslimska ‚ÄĚutmaningen‚ÄĚ.

Någonting, någonstans, har fått en hel nation att projicera alla samhällsproblem på en mycket liten, men väl synlig del av befolkningen.

S√• l√•ngt √§r det h√§r ett gediget journalistiskt arbete. Lena Sundstr√∂m √§r dessutom b√•de skarp och skoningsl√∂s n√§r hon plockar is√§r den f√∂rs√•tliga retoriken. Som n√§r hon visar att Dansk folkepartis v√§ljare faktiskt √§r betydligt mer positiva till exempelvis d√∂dsstraff och barnaga √§n vad muslimska invandrare √§r.¬†Eller som n√§r hon pekar p√• hur de danska Socialdemokraternas partiprogram talar om toleranta, ‚ÄĚdanska‚ÄĚ v√§rderingar p√• ett s√§tt som g√∂r intoleransen mot det ‚ÄĚodanska‚ÄĚ helt motiverad.

I s√•dana stunder √§r Lena Sundstr√∂ms sarkastiska cynismer sv√•r √∂vertr√§ffade. De g√∂r ocks√• att man n√§stan √§r beredd att bortse fr√•n de uppenbara bristerna i den h√§r boken. Men bara n√§stan.¬†Lena Sundstr√∂m: ‚ÄĚV√§rldens lyckligaste folk‚ÄĚ

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

23 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Hvad l√¶rte vi af Muhammedkrisen, som Arla nu synes er for gammel til at kommentere? Jo, den almindelige dansker fik sig en lynlektion i mafi√łs islam, og han fik genopfrisket en n√¶rmest klassisk sandhed: Man skal v√¶re intellektuel, kunstner eller tilh√łre dele af ervherslivet for at v√¶re s√• stor en forr√¶dder mod alt der er v√¶rdifuldt i dette land. Eller svensk eller norsk politiker, naturligvis. En af disse modbydelige, sidstedages hellige hyklere er professor Jytt Klausen, der i dag stoltserer i medierne som om hun var p√• ‘den rigtige side’ hele tiden. Oh, professor Jytte fra Jylland, nu USA,… Read more »

trackback

[…] p√•regner en kort hukommelse, men hendes udsagn dengang er desv√¶rre bevaret for eftertiden: Jytte Klausen – Tempora mutantur. NB – begge tysk, utekstet. – Tidligere om Abdel Samad: Abdel-Samad: Hamed Abdel-Samad: […]

trackback

[…] lejligheden til at geopfriske, hvad det p√• f√• √•r lykkedes hende at mene om Muhammedkrisen (Tempora mutantur, september […]

trackback

[…] ¬†samlede for en m√•ned siden en h√•ndfuld professor Jytte Klausen citater, og tvvlede p√• hun skull have √¶ndret holdning radikalt. Det har hun heller ikke if√łlge den […]

Hodja
11 years ago

Sværdets sura:

Sura 9 (Omvendelse) vers 5
N√•r de fredhellige m√•neder er omme, skal I dr√¶be dem, der s√¶tter andre ved Guds side, hvor som helst I finder dem! I skal p√•gribe dem, belejre dem, og ligge p√• lur efter dem i hvert et baghold! Men hvis de omvender sig, holder b√łn og giver almisse, s√• lad dem frit g√•! Gud er tilgivende og barmhjertig.

Peter Buch
Peter Buch
11 years ago

Ja, Morten – set og h√łrt via Hodja og Brussels Journal.

Peter Buch
Peter Buch
11 years ago

http://www.youtube.com/watch?v=inh7ZXZHFy4
Om hvad debat kan medf√łre.

Morten - - -
11 years ago
Reply to  Peter Buch

Glimrende link. Hermed anbefalet.

“Demokrati g√•r ikke til ved en kataklysmisk begivenhed” Douglas Murray

– – –

Peter Buch
Peter Buch
11 years ago

Rungsted så vidt jeg erindrer.

PeterK
PeterK
11 years ago
Reply to  Peter Buch

Jeg har boet der engang for længe siden, dengang etagebyggeri i det område var fuldstændig utænkeligt, og Rungsted havn var en lille rund én for enden af en lang bro. Der er ikke så langt fra rigmandsvillaerne i Rungsted til ghettoen i Kokkedal. Når det er tæt på Kokkedal og der ikke nævnes etnicitet, så skal vi læse mellem linierne ligesom vores bedsteforældre under den forrige besættelse.

PeterK
PeterK
11 years ago

Der står intet om etnicitet. Var det kystbanetoget mod Kokkedal hun ventede på?

Janne
Janne
11 years ago

“- Gennem annoncer som den her, er jeg overbevist om, at t√¶nkende, oplyste samfundsborgere nemt kan gennemskue, at Dansk Folkepartis argumenter ikke holder, og at de s√¶tter hindringer i vejen for, at vi sammen kan leve i et transparent samfund med demokrati, ytringsfrihed og plads til forskellighed, siger han. ” – Citat fra artikel om islamisk begejstring for DF’s annonce, som der linkes til. “…vi sammen kan leve i et transparent samfund med demokrati, ytringsfrihed og plads til forskellighed…” Er det det koranen signalerer? Er det koranens budskab? Er det det hijab, burka og niqab signalerer? Gennemsigtighed og plads til… Read more »

Victor
Victor
11 years ago

Hej – nu er der faldet dom i “Malene-sagen”.

http://www.berlingske.dk/article/20090910/forbrydelsen/90910090/

bl
bl
11 years ago

Sværdets religion, fredens religion.

“Islams sv√¶rd” (sword of islam) bliver p√• nettet (islam101) tolket om til at betyde “sandheden”.
“Sandheden” sl√•r igennem, ligesom jihad bliver tolket om til at betyde en indre str√¶ben efter sandheden, som jo selvsagt kun findes i den fuldendte religion, islam.

Jesus-ordet om at “jeg er sandheden og livet”, bliver i islam til: v√¶lg “sandheden” og dermed livet, eller….

N√• muezzinen kalder til b√łn, vi m√• se til at vi g√łr det rigtige.

kimpo
kimpo
11 years ago

Akademikere er som hovedregel selvh√łjtidelige idioter, som reciterer nutidens koranvers

Morten - - -
11 years ago
Reply to  kimpo

Striden st√•r i hovedsagen mellem intelligente (f√łrst og fremmest: mennesker) p√• den ene side, og skolede (f√łrst og fremmest: akademikere) p√• den anden side. De intelligente kan imidlertid godt v√¶re skolede – og de skolede kan godt v√¶re intelligente.

Det er den mere eller mindre sociale (angste)/æstetiske (forfængelige) selvbeskrivelse, der skiller. РTit nok, i hvertfald.

– – –

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  kimpo

Vi har s√łreme da brug for dem alle i hob. De skal jo bare blive klogere… haha ūüôā

trackback

[…] Selv kvindelige professorer kan ved et uheld blive klogere, ligeledes Snaphanen Oploadet torsdag 10 september 2009 kl. 12:08 af Il Kimpo — Direkte link — Skriv! […]

JensH
JensH
11 years ago

“Danes were in for some soul-searching. They didn‚Äôt like that the rest of the world suddenly thought they were racists.”

Hvorn√•r var Jytte Klausen sidste gang i Danmark?? Jeg synes da ikke vi er begyndt en st√łrre proces med “soul-searching2 fordi vi frygter resten af verden anser os for at v√¶re ‘rascister’??

Men aproppos Jytte Klausen og Muhammed-‘krisen’, s√• kan jeg stadig med fryd huske hvordan Irshad Manji slagtede den gode professor Klausen for √•ben sk√¶rm. Det kan her ‘genopleves’ via Uriasposten:

http://www.uriasposten.net/?p=3099#comments

Janne
Janne
11 years ago

“Der er mange problemer at l√¶se her, men hvis man kan f√• en tone der er baseret p√• respekt”

Klausen ser √•benbart ikke at den form for terminologi er den som demokrati sky og selvt√¶gts bander ogs√• bruger. Respeekt ellers…