10
okt
Seneste opdatering: 10/10-09 kl. 1134
21 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Jyllands Posten har den positive vinkel: Storebr√łdrene. “Thank heaven for big boys”, men fjendtligheden ligger latent og venter p√• enhver anledning. Er der ingen, er det ogs√• i orden. Vi afventer at hele dokumentaren kommer ¬†online:

Balladen startede omkring kl. 20.30, hvor en gruppe p√• 15-20 drenge med andne etnisk baggrund end dansk begyndte at lave barrikader af containere, som de overh√¶ldte med benzin.¬†De n√•ede dog ikke at ant√¶nde containerne, f√łr politiet stillede med et massivt opbud.Han fort√¶ller, at der var tale om helt unge drenge i alderen 13 til 16-17 √•r.¬†Politiet fandt to skydev√•ben, det ene skarpladt, samt en kniv, og to personer blev anholdt, men dog l√łsladt igen med det samme.

Ogs√• omkring Sj√¶l√łr Boulevard i K√łbenhavns sydhavnskvarter var der optr√¶k til ballade. Her kastede en gruppe drenge med anden etnisk baggrund end dansk med sten, mens de r√•bte “fuck Danmark”.¬†Den centrale vagtleder har sin egen lille teori om, hvad balladen skyldtes.¬†“Der har jo v√¶ret et tv-program p√• Al Jazeera, og vi kan ikke udelukke, at det har noget med det at g√łre,” siger han med henvisning til den meget omtalte dokumentarfilm om Danmark, som torsdag aften blev vist p√• den arabiske tv-kanal.¬†“Storebr√łdre” stoppede ballade

Lund: 80 personr√łverier i √•r

Vart tredje dygn sker ett personrån i Lund. Polisens prognos visar att rånen ökar med 54 procent i år. Från och med i kväll sätter polisen in extra resurser för att hejda utvecklingen. Sedan den första januari har det gjorts åttio anmälningar om personrån. En majoritet av offren är yngre män under 25 år som rånas av män i samma ålder. Någon rånas var tredje dygn

Prognosen for hele √•ret lyder p√• 102 personr√łverier. Lund er p√• st√łrrelse med Esbjerg, som i de to f√łrst kvartaler 2009 havde 25 r√łverier. (Danmarks Statistik specificerer ikke hvor stor en andel, der er personr√łverier). Svensk landsstatistik for de tre f√łrste kvartaler er kommet:

R√•n inkl. grovt¬†har ocks√• slagit rekord och kryper √∂ver 7,000 f√∂r f√∂rsta g√•ngen. 7,019 r√•n. Tidigare rekordet √§r fr√•n 2005 med 6,838. Juli, Aug, Sept verkar vara det v√§rsta tredjekvartalet n√•nsin, och det tredje v√§rsta kvartalet √∂verhuvudtaget i r√•nstatistiken med sina 2,498 anm√§lda r√•n.¬†Statistik f√∂r 2009, r√•n, v√•ldsbrott och skadeg√∂relse. I Malm√ł er det business as usual: Tv√• sk√∂ts i huvudet i Roseng√•rd.

Dokumentar om Ny Demokrati

Historien om Ny Demokrati tr√¶kker spor op til i dag. I sommeren 1992 da de sad i Riksdagen, var Sverige ¬†i dyb √łkonomisk krise samtidigt som 40.000 flygtninge fra Balkan kom til Sverige ¬†p√• to m√•neder. Busserne k√łrte i rutefart til Sverige. Ny Demokrati protesterede, og fra da var mediernes velvillighed forbi. Oph√łrte England med at tage befolkningen med p√• r√•d om indvandringen efter Enoch Powell i 1968, s√• gjorde ¬†Sverige det endegyldigt i 1992. Medierne har siden dannet en enig falanks mod “racismen” med det resultat vi ser i dag. En kommentator forsl√•r at man nu holder op med at spille racismekortet og alle klicheerne, “de brune kr√¶fter”, “det grumsede vand”, men det skal man nok ikke vente sig. Programmet her har naturligvis en adresse enhver kan g√¶tte. Den svenske valgkamp er i gang, og den kommer til at dreje sig om “skol, v√•rd och omsorg”. Og at Sverige ikke bliver dansk eller norsk, men forts√¶tter kursen mod den babyloniske afgrund.

Redan nu kan du lyssna p√• P3 dokument√§r om Ny demokratis uppg√•ng och fall, som har premi√§r s√∂ndag 11 oktober, 18.03 i P3. Ian Wachtmeister och Bert Karlsson drar ig√•ng Ny Demokrati. Sju m√•nader senare har partiet lockat 6,7 procent av v√§ljarna i riksdagsvalet och Sverige har f√•tt ett h√∂gerpopulistiskt missn√∂jesparti som v√•gm√§stare i riksdagen. Medverkande: Bert Karlsson, Ian Wachtmeister m.fl.¬†P3 DOKUMENT√ĄR OM NY DEMOKRATI min. 1:25:00

Lars Hedegaards tale om bogen “1400 √•rs krigen”

Det kommer ikke bag p√• mig, at de anmeldelser af 1400 √•rs krigen, jeg hidtil her set ‚Äď i Politiken, Berlingske Tidende og oberst Lars M√łllers i Sappho ‚Äď har v√¶ret negative. For ikke at sige, at de har lagt v√¶gt p√• forfatternes mentale ustabilitet. Som M√łller skriver: “Bogen siger mere om forfatterne end om selve indholdet”.I Berlingske og Politiken var det noget tydeligere udtrykt: Forfatterne er n√¶rmest bindegale, n√•r de kunne finde p√• at skrive en s√•dan bog. Nu har jeg ikke nogen psykiater, men jeg forst√•r, at jeg snart f√•r brug for en.

Lad mig tage udgangspunkt i Lars M√łllers anmeldelse. Det ligger mig fjernt at h√¶vde, at hans anmeldelse siger mere om ham selv end om bogen.

P√• den anden side er jeg s√• gammel i g√•rde, at jeg efterh√•nden ved, hvad skribenter kan tillade sig at mene, hvis de ikke vil ende ude i den k√łkkenm√łdding, hvor vi andre har f√•et t√•lt ophold.

Det undrer mig, at anmelder M√łller, der antyder, at han har l√¶st vores bog, kan finde p√• at citere et halv-mildt og halv-godt vers i Koranen (Sura 5, vers 32) som modbevis mod vores generelle tese om islams krigeriske attitude. Han kunne have citeret flere andre, der tr√¶kker i samme retning, men det ville ikke styrke hans argumentation.

Hvis han havde n√¶rl√¶st/l√¶st bogen, ville han vide, at alle “bl√łde” vers i Koranen if√łlge de alment acceptere regler for Koran-eksegese er oph√¶vede ‚Äď eller med et fremmedord abrogerede ‚Äď af vers, der kr√¶ver mord, brand og undertrykkelse af alle, der ikke vil rette sig efter Guds profet. For denne accepterede Koran-eksegese har vi anf√łrt adskillige islamiske autoriteter i bogen.

Nu kan det v√¶re, at oberst M√łller underkender vore autoriteter ‚Äď der vel at m√¶rke alle er indflydelsesrige muslimer eller islam-eksperter ‚Äď men s√• burde han anf√łre andre kilder, som han anser for mere autoritative. Jeg har med iver pr√łvet at finde s√•danne autoriteter gennem 1400 √•rs islamisk historie, men har ikke kunnet finde nogen, der har haft eller har nogen v√¶sentlig indflydelse p√• islam.

Som vi detaljeret g√łr opm√¶rksom p√•, g√•r enhver autoritativ udl√¶gning af Koranen ud p√•, at de krigeriske vers har fortr√¶ngt de fredsommelige. Vi har citeret flere kilder til dette. L√¶s bogen.

Islam er en ideologi, hvis inderste kerne er en overenskomst mellem den enkelte troende og den grusomme gud, Allah. Muslimen skal med sin person bidrage til kampen for islams verdenserobring og slavebindingen af de vantro, indtil Allahs religion hersker overalt. For denne tjeneste vil muslimen komme i paradiset, mens den slappe eller efterladende muslim vil havne i helvede, fordi han har svigtet.

Og hold nu √łrerne stive: Heldigvis er der muslimer, der ikke kan skrive under p√• en s√•dan udl√¶gning af deres tro. Men det er ikke dem, der spiller f√łrsteviolin, n√•r det g√¶lder om at fastsl√•, hvad der er god islam.

Igen: vores bog handler om islam ‚Äď ikke om muslimer.

Jeg har beskæftiget mig med islam i nu ca. ti år. Og tro mig: Hvis der havde været andre udlægninger af muslimske forfattere med blot nogen indflydelse, ville jeg have glædet mig til at citere dem. Jeg har ikke fundet nogen.

Jeg ville meget hellere have skrevet en bog med det budskab, at der blandt islams ulema ‚Äď alts√• de teologisk kyndige ‚Äď foreg√•r en idekamp mellem folk, der vil humanisere de kanoniske skrifters krasse budskaber, og andre, der vil holde fast i den voldsfikserede udl√¶gning, der blev fastsl√•et i det niende √•rhundrede.

Jeg har ikke kunnet finde s√•danne ulema. Lars M√łller mener tydeligvis, at de findes. Kan han ikke hj√¶lpe os p√• vej med en lille angivelse af, hvem de er, og hvilken indflydelse han mener, de har?

Oberst M√łller harcelerer ogs√• over, at vi n√¶vner, at den f√łrste kendte j√łdepogrom i Europa fandt sted i det muslimske Granada i 1066. Hvorfor fort√¶ller vi ikke, at en lignende pogrom fandt sted i England 20 √•r senere? Hvis han havde ladet v√¶re med bare at skuml√¶se bogen ‚Äď eller hvad han nu har gjort ‚Äď ville han vide, at vi n√¶vner Granada-massakren som et bevis p√•, at islam ikke var slet s√• tolerant og n√¶stek√¶rlig, som vi f√•r det fremstillet. Vi oplyser omhyggeligt om de pogromer, der fandt sted i det kristne Europa i de f√łlgende √•rtier. Det er dem, vi alle h√łrer om til enhver tid. Vi h√łrer aldrig om massakren i Granada og adskillige andre steder i Dar al-Islam.

Vi har anf√łrt flere andre kilder, der afkr√¶fter myten om det lykkelige muslimske Andalusien som et uovertruffent h√łjdepunkt i den menneskelige civilisation. Igen ‚Äď l√¶s dog bogen og forhold jer til de kilder, vi henviser til. Og ‚Äď igen, igen ‚Äď hvis man mener, at der findes bedre kilder, kunne det v√¶re rart at f√• dem pr√¶senteret.

Helt latterlig bliver M√łller, n√•r han p√•st√•r, at man ud fra Bibelen kan opstille en kristen undertrykkelseshistorie, der er helt p√• linje med den, der fremg√•r af Koranen, hadithen, siraen og de autoritative udl√¶gninger af islams kanoniske skrifter ‚Äď og ikke mindst af de islamiske magthaveres praksis gennem 1400 √•r.

Vi g√łr en del ud af netop dette punkt. Og vi g√łr opm√¶rksom p√•, at alskens undertrykkere, imperialister, racister og andre voldsm√¶nd op gennem historien har fors√łgt at retf√¶rdigg√łre deres ugerninger ved at henvise til Bibelen.

Men skal vi ikke sl√• fast, at kristendommen bygger p√• Det Ny Testamente, og mere specifikt p√• de udsagn, der tilskrives Jesus? Af disse udsagn og af Jesu handlinger kan man ikke udlede nogen krigerisk tilb√łjelighed. Ikke noget bud om med sv√¶rdet i h√•nd at underl√¶gge sig verden eller at udrydde eller slavebinde vantro. Af Det Ny Testamente kan der ikke udledes nogen statsopfattelse eller nogen gudgiven lov om indretningen af det jordiske samfund.

Jesu mission, som vi f√•r den beskrevet i Bibelen, var netop at g√łre op med enhver lovreligion og at s√¶tte mennesket frit. Det m√• v√¶re g√•et op for ethvert retskaffent menneske, der h√¶vder at have studeret Bibelen.

Jer anerkender til fulde Lars R. M√łller som en tapper soldat, men jeg ynker ham som fej, n√•r han ‚Äď uvist af hvilken grund ‚Äď f√łler sig tvunget til at fordreje historien. Hvad skal alt det andet s√• til for? Hvem er denne modige mand bange for?

I bogen har vi flere steder ‚Äď bl.a. i forordet ‚Äď omhyggeligt understreget, at den ikke handler om muslimer ‚Äď som vi betragter som ofre for verdens mest ondartede og udspekulerede totalit√¶re ideologi. Den handler om islam ‚Äď alts√• om den ideologi, der fors√łger at undertrykke os alle ‚Äď muslimer som ikke-muslimer.

Og s√• kommer oberst M√łller Gud hj√¶lpe os og fort√¶ller, at han kender mange g√¶ve muslimer, som han spiller fodbold med. Som om det skulle g√łre fra eller til i bed√łmmelsen af islam.

Jeg kender ogs√• mange g√¶ve muslimer ‚Äď og vel is√¶r eksmuslimer eller muslimer, der gerne ville bryde ud af den ideologiske sp√¶ndetr√łje, hvis det ikke var forbundet med livsfare. Jeg rejser en del i verden og arbejder sammen med snesevis af den slags frygtl√łse mennesker, hvis mod s√¶tter den politisk korrekte obersts betragtninger i et meget pinligt lys.

Vores bog handler om islam. Nærmere bestemt om islams erobringsstrategi, dens taktik og dens våbenarsenal. Vi bygger denne analyse på Islams egne skrifter og på udtalelser af islams mest indflydelsesrige udlæggere og talsmænd gennem 1400 år. Tro mig, hvis der havde været alternative udlægninger af ideologien, som havde overlevet de islamiske voldsfanatikeres intimidering, og som har nævneværdig indflydelse i dag, ville vi have citeret dem.

Jeg kender ikke nogen.

Jeg sætter min lid til de modige mennesker i Iran og andre steder i Dar al-Islam, der går på gaden med risiko for deres liv. Som i disse dage bliver torteret i fængslerne, fordi de er tilhængere af den frihed, som Jesus proklamerede. Som er blevet fulgt op i den vestlige historie af tænkere som Montaigne, Luther, Spinoza, Milton, Hume, Mill, de amerikanske revolutionære, de franske encyklopædister.

P√• s√łndag agter de islamiske magthavere i Teheran at henrette flere frihedsk√¶mpere. P√• d√łdsgangene venter over 100 teenagere p√• samme sk√¶bne. Alt dette sker i islams navn.

Hvis jeg var troende, ville jeg bede til, at dette ikke ville ske. Som svagt-troende m√• jeg n√łjes med at tale sandt.

Mogens Camres indl√¶g ved m√łdet i Trykkefrihedsselskabet

I formiddags modtog jeg i mit hjem et bes√łg af mine venner fra den iranske frihedsbev√¶gelse. De kom med en stor buket blomster i r√łd-hvide farver for at takke for bistand med at f√• 36 iranske modstandsm√¶nd frigivet fra et irakisk f√¶ngsel.

Jeg n√¶vner det, fordi jeg kan se af et par anmeldelser, at der er nogle, som har misforst√•et form√•let med at skrive en bog som 1400 √•rs krigen. Lad mig sige det helt klart: Vi er ikke i krig mod mennesker med islamisk baggrund. Vi er sammen med nogle mennesker med islamisk baggrund i krig mod fundamentalister, som √łdel√¶gger livet for mennesker i de islamiske lande, og truer udviklingen i mange lande udenfor den islamiske verden. Afd√¶kningen af den islamistiske tankegang er n√łdvendig for at hj√¶lpe mennesker ud af den √łdel√¶ggende islamiske politiske kultur.

Der er nogle som siger, at vi ikke m√• fort√¶lle sandheden om islamismen. Europa Parlamentets netop afg√•ede formand, tyskeren P√∂ttering, forb√łd forevisning af Geert Wilders film Fitna i Europa Parlamentets bygninger. Vi kunne ikke t√•le at h√łre, hvad de islamistiske imamer og politikere sagde. Det var som bekendt kun dem, der talte p√• filmen. Geert Wilders sagde ikke et ord. Der er nogle der tror, at det sagte ikke er sagt, hvis vi fortier det, at truslen ikke er til stede, hvis blot vi n√¶gter at have h√łrt den.

Vi m√• ikke forn√¶rme de rare mennesker med at trykke tegninger af Muhammed. Deres fine f√łlelser bliver s√•ret, hvis nogen g√łr opm√¶rksom p√•, at Muhammed var en krigsherre, som var pr√¶cis lige s√• brutal og kynisk som andre krigsherrer p√• det tidspunkt i historien ‚Äď for deres verdensbillede kan ikke t√•le, at nogen piller ved deres illusioner. Mennesker, som er frataget en sund tilv√¶relse, bliver naturligt nok kr√¶nkede, n√•r man fort√¶ller dem, at der ikke er nogen d√¶kning p√• den veksel p√• evigheden, man har givet dem i stedet for et ordentligt liv.

Men det er n√łdvendigt, at vi retter kritik. Det er n√łdvendigt, at vi river sl√łret fra deres √łjne og burkaen af deres indesp√¶rrede kvinder. De som √¶rb√łdigt b√łjer sig og siger, at vi ikke m√• stille sp√łrgsm√•lstegn ved en religion, ikke m√• kritisere budskaber, der kalder sig religi√łse, er de virkelige racister ‚Äď de mener jo i ramme alvor, at menneskerettighederne ikke skal g√¶lde for mennesker i den islamiske verden, fordi en sn√¶ver kreds af diktatoriske magthavere har form√•et at holde folket nede i sort uvidenhed og overtro om en gud, der dikterer b√łger, en √¶rkeengel, som optr√¶der som postbud og en profet, der skriver et regels√¶t ned, som for tid og evighed skal g√¶lde for alt og alle.

Forrige mandag var jeg til et m√łde i Mellemfolkeligt Samvirke, hvor den √¶gyptisk f√łdte professor Baghat Korany fremlagde den seneste Arab Human Development Report, som udgives af UNDP. Disse rapporter om udviklingen for menneskelivet i den arabiske verden kommer som bekendt med j√¶vne mellemrum og taler et tydeligt sprog om den islamiske kulturs problemer. Overskrifterne p√• forsiden siger meget klart, hvad problemerne er. Jeg citerer: ‚ÄĚ√ėrkendannelse, ulighed, forurening, vold, vandmangel, arbejdsl√łshed, bes√¶ttelse, diskrimination mod kvinder, klimaforandring, flygtninge, sult, fattigdom, fejlern√¶ring, identitets konflikt, milit√¶r intervention.‚ÄĚ

Det er meget sv√¶rt at f√• t√¶nkende mennesker i den frie verden til at vise respekt for en religion, en kultur, der har frembragt s√•danne resultater ‚Äď og endnu sv√¶rere at f√• os til at respektere dem, der fors√łger at forbyde os at sige, at der er noget helt galt.

Professor Korany er en af forfatterne til 2009 rapporten. Han er professor ved det amerikanske universitet i Cairo men ligesom de fleste af rapportens andre forfattere har han sin baggrund i den muslimske verden.

Jeg konstaterer, at UNDPs rapport i langt mere detailleret form end jeg har kunnet g√łre det i denne bog, beretter om de forf√¶rdende tilstande i den arabiske verden ‚Äď tilstande som i hovedtr√¶k er identiske med tilstandene i islamiske lande i √łvrigt. Professor Korany berettede ogs√• om de vanskeligheder UNDP har med at blive h√łrt. Han sagde, at det faste svar p√• rapportens budskaber er: ‚ÄĚI er betalt af USA‚ÄĚ eller: ‚ÄĚI er betalt af j√łderne‚ÄĚ. S√• beh√łver magthaverne naturligvis ikke at lytte. Professor Korany fremh√¶vede, at det kun er ved pres udefra, fra Vesten, at forholdene kan √¶ndres. Naturligvis afh√¶nger alt af, at det lykkes at f√• de muslimske befolkninger med, men de er uvidende og undertrykte og form√•r mange steder ikke at rejse sig imod de magthavere, som frygter oplysning og udvikling af den simple grund, at netop uddannelse, viden – naturvidenskabelig viden selvf√łlgelig – vil rive t√¶ppet v√¶k under magthaverne. Den religi√łst styrede undertrykkelse er selve foruds√¶tningen for diktaturernes best√•en.

N√•r vi s√• her i Danmark p√•peger, at hele udviklingen i den muslimske verden er truende for befolkningen og for den frie verden, s√• er der alts√• nogle skr√¶mte, politisk korrekte sm√• m√¶nd og damer, som ikke kan lide budskabet. Det hele har slet ikke noget med islam at g√łre, siger de. Det ser slet ikke s√• slemt ud. Islam er fredens religion. Hvis der er problemer, s√• er det Vestens skyld ‚Äď eller Dansk Folkepartis skyld, siger de. Islamisterne er kun en h√•ndfuld. Bare vi er rigtig flinke og forst√•ende og ikke siger noget grimt om deres bloddryppende profet, s√• vil de bestemt ogs√• blive flinke og udvikle sunde og stabile samfund.

UNDPs budskaber har i en √•rr√¶kke v√¶ret de stik modsatte. De peger p√• et omfattende sammenbrud i den arabiske verden, som kun kan undg√•s ved drastiske reformer, og disse reformer er kun mulige, hvis den frie verden t√łr anf√¶gte de dogmer, underudviklingen hviler p√•.

Jeg var i oktober sidste √•r i Irak. Fra Erbil i den kurdiske del i nord til omr√•det ved Bagdad. Der er tale om et land i kaos. Om en regering, der er i lommen p√• de fundamentalistiske diktatorer i Teheran, om ministre, som befolkningen ikke stoler p√•, og som ikke stoler p√• hinanden. Alligevel vil jeg sige, at jeg m√łdte brave folk, prominente stammeledere, som s√• rationelt p√• verden og delte de synspunkter p√• udviklingen, som bl.a. UNDP giver udtryk for. Men det er ikke dem, vi f√łrst og fremmest st√łtter. Vi st√łtter os p√• nogle, som kan ud√łve magt, men hvis dagsorden ikke er den samme som vores, og som ikke form√•r at bringe landet videre. Helt tilsvarende kan siges om dem, Vesten kalder sine forbundsf√¶ller i Afghanistan, Pakistan eller Saudi Arabien.

Den islamiske verden kan kun √¶ndres afg√łrende indefra, men det sker kun, hvis vi form√•r at s√¶tte udviklingen i gang. Der indeb√¶rer, at vi vil f√łre en ideologisk krig imod den √łdel√¶ggende islamiske verdensopfattelse, at vi vil afvise at b√łje os i respekt for uvidenhed, at vi vil tvinge oplysning og uddannelse igennem og t√łr sige nej til at misbruge det vestlige tolerancebegreb til at g√łre Europa til √•bent land for de kr√¶fter, der ikke viger tilbage for noget middel til at s√¶tte udviklingen i st√•.

Denne bog slutter jo med at erkl√¶re, at vi tror p√•, at Vesten kan vinde 1400 √•rs krigen. At de begreber om frihed, menneskerettigheder og demokrati, som satte sig igennem i Europa i Oplysningens √Örhundrede, kan blive alle folks eje. Men det kr√¶ver, at vi t√łr forsvare vore ideer. Denne bog er s√•ledes ogs√• en advarsel mod de naive, som tror, at vores model automatisk sejrer, bare fordi vi er overbeviste om, at den er den rigtige.

Vi er oppe mod nogle, som stadig tror, at deres model kan bringe verden videre. Men det kan den ikke, og det skal vi have mod til at sige, så det ikke kan misforstås. Sappho.dk

“Koranen er ¬†√•rsagen til alle ¬†vores integrationsproblemer”

Det er p√• tysk. Politiken- segmentet m√• sidde over. Ogs√• i Tyskland tror kristne pr√¶ster at Islam er en race og kun en religion. ¬†Via Hodja “Berlinerluft”:

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

21 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Casper | Borgerlig bums

Kan man se hele programmet fra Al-Jazeera nogen steder? Jeg har forg√¶ves fors√łgt at finde det p√• deres hjemmeside.

Fritz
Fritz
11 years ago

Fuck(af) i lige måde, til alle tilhængere af middelalder kulten.

Menig 442
Menig 442
11 years ago

N√•r folk i Vesten, der tumler med integrationen af muslimer ikke bruger Koranen til orientering, men digter den ene ubrugelige l√łsning efter den anden, s√• kan man ikke fort√¶nke muslimer i, ikke at have opdaget, at alle deres problemer skyldes deres tro.
Hov der er fodbold.

Janne
Janne
11 years ago

“I bogen har vi flere steder ‚Äď bl.a. i forordet ‚Äď omhyggeligt understreget, at den ikke handler om muslimer ‚Äď som vi betragter som ofre for verdens mest ondartede og udspekulerede totalit√¶re ideologi. Den handler om islam ‚Äď alts√• om den ideologi, der fors√łger at undertrykke os alle ‚Äď muslimer som ikke-muslimer.”

Det er jeg enig i.

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

Muslimer er mennesker. Det er det islamiske religi√łse tankesystem IKKE.

Mette L.
Mette L.
11 years ago
Reply to  Janne

Jamen, jeg har nogen gange svært ved at forstå det.. uden muslimer var der vel ikke islam?

LFPC
11 years ago
Reply to  Mette L.

Det er sandt, men det er vigtigt at opretholde distinktionen, bl. a. fordi vores politiske modstandere blander begreberne sammen, enten det er ud fra vanskeligheder ved at forst√• abstrakte kategorier, eller det er direkte manipulatorisk: Birthe R√łnn Hornbech der drejede Jesper Langballes “pest over Europa” hen til at handle om muslimer, hvor Langballe talte om ideologien islam. Uenigheden bunder i synet p√• ‘essens’: ‘Er’ islam noget i sig selv, bestemt ud fra tekster, traditioner, tolkninger, ulema (de autoritative fortolkere), eller defineres islam af den enkelte muslim? Dette sidste er den samlede akademiske verdens syn, post-Edward Said. Vi andre ser at… Read more »

Per N
Per N
11 years ago

Om Mishra`s udtalelser.

“Som bestyrelsesmedlem vil jeg benytte lejligheden til at invitere Mchangama til vores generalforsamling.”

Jeg er ikke så sikker på at Mchangama vil være et plus for foreningen.

Per N.

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Per N

Det er jeg enig med dig i.

Victor
Victor
11 years ago

Balladen om muslimer i Berlin fortsætter Рnu er det dommer Kirsten Heisig, der fortæller om sine erfaringer:

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,druck-654249,00.html

Janne
Janne
11 years ago

S√•dan skriver Mishra om Trykkefrihedsselskabet. Jahuu, ham kan jeg godt li’. Jeg deler dog ikke hans mavegruse beundring for Obama, men det er en anden historie. “Men Trykkefrihedsselskabet er ikke en eksklusiv klub. Medlemmerne er mennesker med vidt forskellige politiske holdninger og baggrund, men en ting er f√¶lles: √łnsket om at forsvare ytringsfriheden. Det er gl√¶deligt at nogen √łnsker at kopiere Trykkefrihedsselskabet, som jeg nu har v√¶ret tilknyttet i snart 3 √•r. Som bestyrelsesmedlem vil jeg benytte lejligheden til at invitere Mchangama til vores generalforsamling. Foreningen vil altid v√¶re glad for flere medlemmer. De nuv√¶rende medlemmer er meget forskellige. Der… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

hov det hedder da vist næsegruse..

Limewoody
Limewoody
11 years ago

Det kunne jo v√¶re begriende om de i vesten fredede samfund i mellem√łsten og opland blev udsat for samme dybdeborende tv-d√¶kninig. Men det er jo klart at hvis tv-selskaber udsatte disse samfund for kritisk d√¶kning ville reaktionen v√¶re den samme. S√• ville tvfolkene v√¶re fremmedfjendske og islamofober alle til hobe. Jeg tror ikke man skal lade sig stikke bl√•r i √łjnenene: Den egentlige √•rsag til at vi i deres √łjne er racister og islamofobe osv. er jo dyb est set, at vi ikke er som dem. Og desv√¶rre halser medierne med tungen ud ad k√¶ften. “Oh de er racisister i… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

“…vi vil afvise at b√łje os i respekt for uvidenhed, at vi vil tvinge oplysning og uddannelse igennem og t√łr sige nej til at misbruge det vestlige tolerancebegreb til at g√łre Europa til √•bent land for de kr√¶fter, der ikke viger tilbage for noget middel til at s√¶tte udviklingen i st√•.”

Ja, præcis.

Poul H√łjlund
Poul H√łjlund
11 years ago

“Politiet fandt to skydev√•ben, det ene skarpladt, samt en kniv, og to personer blev anholdt, men dog l√łsladt igen med det samme.”

√ėh, har Folketinget ikke strammet v√•benloven in absurdum med det resultat, at h√¶derlige borgere f√¶ngsles for hobbyknive?
Hvordan kan dette passere? Er det beviset p√•, at gadens arabiske parlament r√•der og regerer overfor et frygtsomt politi? Sig det er l√łgn!

Mosemanden
11 years ago

Poul våbenloven håndhæves ikke overfor de unge araber af frygt for at de store mængde våben der er i deres besiddelse vil blive brugt imod politiet og ikke bare rockere og folk der ligner rockere .

Pk
Pk
11 years ago

Fuck Danmark. Ja, det bliver vi hver dag af muslimer og politikere.

Bjovulf
Bjovulf
11 years ago

Fra den muntre afdeling. Arabere bekymrer sig √•benbart ikke s√• n√łje om
realiteterne Рbare det ligner en zebra, så er det da godt nok.

http://politiken.tv/bagsidentv/desjove/bagsiden/article806933.ece

Zoo uden zebraer maler æsler stribede

——————————————————————————————————–

Bare de nu ikke f√•r vr√łvl med stormuftien / over-ayatollahen for denne
implicitte anerkendelse af Darwin’s udviklingsl√¶re. Den er da ellers
normalt noget muslimer plejer at kunne hidse sig voldsomt op over.

Hvad bliver mon det n√¶ste? Mennesker kl√¶dt ud i abekostumer? ūüôā
N√•, nej – det er nok at str√¶kke “varanen” lige lovligt langt …

Mia
Mia
11 years ago
Reply to  Bjovulf

De er da ressourcefulde i Palæstina Рdet må man lade dem!

hp
hp
11 years ago
Reply to  Mia

Hej Mia

Overskuddet stammer vist prim√¶rt fra, at ingen mennesker p√• denne klode f√•r st√łrre bistandshj√¶lp end palaraberne i Gaza-striben.

Producerer de noget som helst, ud over b√łrn i enorme m√¶ngder?

mvh hp