13
okt
Seneste opdatering: 14/10-09 kl. 0021
32 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“I was a journalist in war torn Sierra Leone, where gang rape was being used as a weapon of war. So when I decided to settle down in Britain, I thought I had left such horrors behind. But tonight I am investigating gang rape in Britain, and I was shocked¬†to discover that it happens right here, but what is even harder for me as an African is that the evidence we’ve uncovered shows that a disproportionate number of these attacks are being carried out by black or mixed race young men.

Det er h√•rd kost at overv√¶re, men da Channel Fours Dispatches m√•ske har Europas modigste og bedste dokumentarredaktion, vil vi alligevel gerne g√łre opm√¶rksom p√• det. Dispatches ser p√• 92 sager. I dem er 67 af gerningsm√¶ndene sorte, 13 er fra andre indvandringslande og 13 er hvide engl√¶ndere. – Sverige har over 500 anmeldte gruppevoldt√¶gter om √•ret, men mange ofre har slet ikke kr√¶fter til at anmelde den slags sager. Det er bare at g√• igang, SVT Agenda eller Dokument√§r.¬†Programmet blev sendt den 27 juni 2009.

Så blev det Centerns tur

Centern er Sveriges Radikale, vores parti som lokale shariafans kastede deres k√¶rlighed p√• for √•r tilbage: Mona Sheikh, Barbar Baig, Tanwir Ahmed, Tanvir Shariff, Norman Malik. Nu vil islamisten Mahmoud Aldebe, der f√łr valget gik ud med et √•bent brev til alle Riksdagsmedlemer med muslimske s√¶rkrav p√• snart sagt ¬†alle omr√•der, stille op for Centerpartiet til Riksdagen. Partiet har vel ogs√• de venner, de fortjener, men er de vakse nok til at sno sig fri af ¬†dem?¬†Aldebe: Jag √§r en tillg√•ng f√∂r Centerpartiet. (Aldebe stillede ogs√• forslag om “v√•rdcentraler” (Sveriges praktiserende l√¶ger) kun for muslimer.)

Jeremiader

To eksempler fra hver sin fl√łj p√• hvordan pr√¶stesagen i Tingbjerg ikke skal h√•ndteres. Kristeligt Dagblad er, ja, nu engang Kristeligt Dagblad, s√• lederskribentens flom af retorisk h√¶ndervriden uden egentlig fokus – for s√• kunne man jo tage sig uanst√¶ndig ud – er ikke ret interessant:

[…] Det, der is√¶r g√łr situationen i Tingbjerg til en skandale, er, at myndighederne i praksis n√¶rmest har givet op. √Örtiers indsats med samarbejde mellem politi, kommune, skole og andre myndigheder har sl√•et fejl. Og ingen aner reelt, hvad der kan bringe situationen under kontrol. En uheldig blanding af h√łj arbejdsl√łshed, mange utilpassede unge, problemer med misbrug samt en stor andel af beboere med anden etnisk baggrund end dansk har f√łrt til kaotiske tilstande og en helt forkastelig modstand mod stort set alle autoriteter. Den manglende respekt har ramt alt fra skole til politi og nu alts√• ogs√• stedets fredsommelige folkekirke. Folkekirken er de fleste steder i landet flertallets kirke og samlingspunkt i lokalmilj√łet. I Tingbjerg fremst√•r kirken, som er blevet truet til tavshed, og pr√¶sten, der brutalt er kastet ud i en personlig tragedie, nu som sindbilledet p√•, hvordan det danske samfund er tr√¶ngt ud p√• sidelinjen, mens en kriminel og retsl√łs subkultur i praksis har overtaget magten.

Det er muligt, at eksperterne har ret, n√•r de siger, at det, der er sket, ikke skyldes de unges overvejende muslimske baggrund. Men det er kun en ringe tr√łst for pr√¶sten og alle de andre ramte fra omr√•det. […] SKANDALEN I TINGBJERG

Dansk Folkepartis Peter Skaarup falder desv√¶rre ind i en af dette partis skamredne roller: Den indignerede politiker der udtrykker sine v√¶lgeres harme, mere end han stiller skarpt p√• problemets essens. N√•r han s√•ledes g√łr h√¶rv√¶rket og chikanen til en fors√¶tlig religionskrig (“fors√łger at knuse”), for√¶rer han samtidig vores modparter nogle lette points der blot vil resultere i han kommer til at tage sig forudsigeligt demagogisk ud. Der er, mig bekendt, ikke noget der antyder en islamisk fors√¶tlighed hos b√łllerne. Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‘utilpassede’ h√¶rv√¶rksfolk har kristen kulturs underlegenhed p√• rygmarven i en grad de f√¶rreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som m√•l, frem for en evt. lokal mosk√©. Skaarup forpasser chancen for at klarg√łre denne skarpe skelnen, og ender med at skyde sig selv i foden (LFPC).

[…] Sagen fra Tingbjerg er alligevel ekstra i√łjnefaldende, fordi den ikke handler om ‚ÄĚnormale‚ÄĚ b√łlleopt√łjer. Det er ikke en tilf√¶ldig borger det er g√•et ud over, uden at jeg mener, at det er i sin orden, at overfalde ‚ÄĚtilf√¶ldige borgere‚ÄĚ. Det er dog bem√¶rkelsesv√¶rdigt at offeret i det her tilf√¶lde er en sognepr√¶st; det er ogs√• en dansk folkekirke, og dens menighed, som bliver fysisk og psykisk nedbrudt. Det er grundstenen i den danske kultur, som muslimske b√łller fors√łger at knuse, og ingen t√łr g√łre noget alvorligt ved sagen. […] Peter Skaarup: Religionskrig p√• dansk grund [nyhedsbrev fra Dansk Folkeparti]

Digtere mod “deportation”

Jane Teller, digter: “Hvis der var krig i Norden, hvor ville du tage hen? …. Der er ikke noget land der vil tage imod de dekadente frit√¶nkere oppe nordfra. Arbejde kan de heller ikke. De kan ikke arabisk og de er ikke vant til at tage fat. Flygtninge fra Norden kan ikke andet end at sidde p√• kontor og vende papirer. S√•dan siger de i den arabiske verden, det n√¶rmeste sted med fred og muligheder for en fremtid.

Forrige l√łrdag var der marathonopl√¶sning p√• Bl√•g√•rds Plads p√• N√łrrebro i K√łbenhavn. 34 digtere har sagt ja til at medvirke i en 5 timers opl√¶snings-arrangement som en protest imod tvangsudvisningen af de afviste irakiske asylans√łgere. Det var endnu et eksempel p√• at N√łrrebro er ved at udvikle sig til en aktiv og avanceret litter√¶r bydel. I en reportage af Karl Johan Mikkelsen h√łrer vi forfatterne Pia Tafdrup, Gerd Laugesen, Jane Teller, Christina Stoltze og Christel Wiinblad. Desuden Nina Malinowski, der l√¶se digtet Advarsel skrevet af hendes far Ivan Malinowski. Bl√• ord, Den 2 ¬†Radio. ( Ung mand overlever skud i ryggen p√• N√łrrebro)

Mark Steyn: Hell, Britannia, you’re just nasty

[…] Two years ago Martin Newland did a cover story for this magazine headlined ‚ÄúWhy England Is Rotting.‚ÄĚ He cited many statistics: Britain has the highest proportion of single mothers in Europe; the highest cocaine use; the highest rate of sexually transmitted disease; London has more violent crime than New York and Istanbul. From personal observation, an alarming number of the men on its streets seem to affect the appearance of the bad guys‚Äô crew in Pirates of the Caribbean. At about 2 p.m. on a recent Wednesday afternoon, in order to enter a convenience store, I was obliged to step over a 13-year-old dressed like a trollop and collapsed in her own vomit. But don‚Äôt worry, the government is taking action: in order to facilitate safer binge drinking, police recently announced that they would be handing out free flip-flops outside nightclubs in order to help paralytic dolly birds stagger home without stumbling in their high heels and falling into the gutter. Every day Fleet Street generates a bewildering number of foot-of-page-37 news items that seem to belong to some vast ongoing dystopian satire: stabbings are so rampant in British schoolyards that a company that specializes in military body armour is now manufacturing school blazers lined with stab-resistant Kevlar. […] Hell, Britannia, you‚Äôre just nasty

Tag præstekjolen af, når I politiserer

Af Lene Kattrup, Dyrlæge

Desværre har Ramsdal og en del af de danske folkekirkepræster i Brorsons Kirkesagen ageret på linje med de imamer, vi kritiserer for ikke at skelne mellem politik og religion. De har brugt Gud i deres politiske kamp, men lander uvægerligt i den situation, som alle politiserende kristne kirker og kristne hellige altid ender i Рde står afklædte til skindet.

Per Ramsdal fra Brorson Kirke, der husede de afviste asylans√łgere fra Irak, er tilbage fra en ufrivillig ferie, men forts√¶tter tilsyneladende sin linje med at udbrede politik i kirken.

‚ÄĚLove kan v√¶re s√• rigide og umenneskelige, at de ikke n√łdvendigvis b√łr overholdes‚ÄĚ, sagde han fra pr√¶dikestolen forrige s√łndag. Men hvis vores kristne folkekirkepr√¶ster √łnsker at k√¶mpe politisk, s√• skal de stige ned fra pr√¶dikestolen, g√• ud af kirken og stille sig p√• en √łlkasse eller noget andet samt tage deres pr√¶stekjole af. S√• er det helt okay – ellers er det ikke. De lever i et sekul√¶rt demokrati, der er skabt og vedtaget politisk. Det underst√łttes ogs√• af deres egen religion, kristendommen. Det g√•r som en r√łd tr√•d igennem Det Ny Testamente, og det er ikke kun i historien om Jesus, der befaler os at give kejserens hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er.

Desværre har Ramsdal og en del af de danske folkekirkepræster i Brorsons Kirkesagen ageret på linje med de imamer, vi kritiserer for ikke at skelne mellem politik og religion. De har brugt Gud i deres politiske kamp, men lander uvægerligt i den situation, som alle politiserende kristne kirker og kristne hellige altid ender i Рde står afklædte til skindet, som f. eks. også pavekirken i Rom i sin tid gjorde det, fordi de jo så tydeligt modsiges af deres eget evangelium og kristne budskab.

Helt alene -politisk set Som kristen st√•r man helt alene politisk set. Man kan ikke p√•ber√•be sig at have Gud p√• sin side, medmindre man voldtager ordene i Det Ny Testamente. Der er ikke i Jesu forkyndelse et entydigt politisk budskab. N√¶stebudskabet er en fordring til det enkelte menneske, der m√• afg√łre med sig selv, sin samvittighed og sin Gud, hvad der i den p√•g√¶ldende situation kr√¶ves af ham eller hende – ikke af n√¶sten. For det er en sag mellem n√¶sten og n√¶stens Gud.

Hvis præsterne og kirkeasylmedlemmerne tog næstebuddet alvorligt, ville de opfatte det som en individuel og personlig fordring, ikke som noget, de kan bruge til at afkræve ofre af andre Рeller af staten.

De kunne selv handle ved f. eks.

at skifte deres bop√¶l ud med et l√¶ngerevarende ophold i Gellerupparken, Vollsmose, Mj√łlnerparken eller indre N√łrrebro, hvor de kunne udf√łre socialt arbejde og starte nogle netv√¶rks- og samtaleklubber mm. De ville kunne g√łre en vigtig forskel og udf√łre et stort gavnligt arbejde.

I stedet forlanger de, at andre skal ‚ÄĚbetale‚ÄĚ, herunder de borgere, der bor disse steder, fordi de ikke, som flertallet af pr√¶sterne og kirkeasylmedlemmerne, har r√•d til at bo i de mere trygge og mindre uropr√¶gede omr√•der. Og de kr√¶ver, at staten skal afholde udgifterne ved at give ophold til de afviste irakere samt deres efterf√łlgere.

De opfatter sig som gode samaritanere, men det er for andres penge, de vil være gode, og det er primært andre mennesker end dem selv, der skal yde ofre og bo tæt på problemerne.

Folkekirken skal v√¶re apolitisk og rummelig, den b√łr holde sig til sit form√•l, som er at forkynde evangeliet. Nogle har misbrugt den til et politisk form√•l og fors√łgt at tjene to herrer p√• samme tid – ikke kun Gud – selvom de var i Guds hus og ikke havde taget deres pr√¶stekjole af. De tekster, der har v√¶ret pr√¶diket over i folkekirken, mens denne asyldebat har st√•et p√•, har v√¶ret meget sigende.

Teksten s√łndag den 6/ 9 var lignelsen om den barmhjertige samaritaner (Lukas 10,23-37), som selv bragte ofre. Han r√•bte ikke op om, at andre skulle g√łre det.

Han hjalp den overfaldne mand op på sit æsel og bragte ham til et herberg, hvor han selv betalte for husly og hjælp til manden. Han forlangte ikke, at staten eller andre skulle betale.

Den 16/ 8, tre dage efter politiets rydning af Brorsons Kirke, var dagens tekst fra Lukas (19,41-48) om Jesus, der kom ind p√• tempelpladsen og jog dem ud, der drev handel d√©r, mens han sagde: ‚ÄĚMit hus skal v√¶re et bedehus. Men I har gjort det til en r√łverkule‚ÄĚ. S√łndag den 20/ 9 var det Matt√¶us teksten (6,24-34), der indledes med: ‚ÄĚIngen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden‚ÄĚ. Det er n√¶sten morsomt, at lige disse tre tekster, der s√• tydeligt taler deres eget sprog, har v√¶ret de aktuelle i denne periode. Mon Gud har humor?

Det mest tragiske er, hvis kirkeasylgruppen ubevidst eller kynisk har misbrugt de afviste irakere til et politisk formål, nemlig til at få ændret en udlændingepolitik, de var imod. De har måske givet de afviste irakere et falsk håb og været med til at forlænge deres ophold.

Dagbladet K√łge/Ringsted/Roskilde og Frederiksborg Amts Avis 13.10.2009- ¬†ikke online , med forf. tilladelse

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

32 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

Janne
Janne
11 years ago

Nu vi er i kunstscene afdelingen: “Politikerne smadrer kunsten med kulturkamp, kontrol og k√łbmandskab, siger Gasv√¶rkets chef, Jon Stephensen.” til Politiken. h t t p://politiken.dk/kultur/article809143.ece Jeg mener modsat, at det er nogle kunstnere, teatre og kunstmuseer, der smadrer kunsten. J√¶vnf√łr det jeg skrev om f.eks. Louisiana, Aros osv. Kunstmuseer, teatre og kunstnere politiserer og lader dermed kunsten i stikken. Der laves politisk lort p√• d√•se en masse af kunstnere, kunstmuseer og teatre. J√¶vnf√łr ogs√• at Det Kongelige Teater inviterer asylans√łgere p√• visit. Politiserende kunstnere og kunstneriske bestyrelser h√¶rger den danske kunstscenen med multikulturideologi og asylpolitik. Det er netop Jakob Holdt… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Apropos det grumme og arrogance, s√• lader det til at v√¶re p√• mode i kunstneriske kredse: Jakob Holdt skriver s√•ledes om HUT: “Forsvar for Hizb-ut-Tahrir” h t t p://www.american-pictures.com/dansk/artikler/Hizb-ut-Tahrir.II.htm Samme Holdt udstiller p.t. p√• kunstmuseet Louisiana. h t t p://www.louisiana.dk/dk/Menu/Udstillinger Der st√•r bl.a. p√• Louisianas hjemmeside at Holdt har en enorm f√łlsomhed… Og samme Holdt f√•r nu en kulturpris. “N√•r Fogtdals Fotografpriser uddeles for sjette gang, er det fotograf Jakob Holdt, som modtager den fornemme h√¶derspris p√• 250.000 kroner.” h t t p://kpn.dk/billedkunst/article1849815.ece Der er store penge i f√łlsomhed – alts√• hvis den f√łlsomhed er rettet mod det kunstmuseer og… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

M.h.t. Tafdrup s√• har hun engang i slutningen af 1980’erne skrevet et flot digt, der hedder Bev√¶gelsen frem til fuglen. Med sin politiseren vedr. afviste asylans√łgere ser vi s√• desv√¶rre en digters bev√¶gelse frem til asylpolitiker status. Jeg har ikke set at digteren ogs√• har vist flaget for de kvinder og andre, der har erfaret at blive overfaldet af de voldsd√łmte personer, der befinder sig i flokken af afviste asylans√łgere. Det giver Tafdrups lyrik en grim smag af grumhed og arrogance. En skam, for hun er ellers en god lyriker.

Historyman
Historyman
11 years ago

Tak for kommentaren LFPC Ja… jeg ved godt at jeg tr√¶kker paranoiaen lidt for langt en gang imellem. Jvf. nedbr√¶ndingen af institutioner. Der er intet bevis for en egentlig organisering af disse afbr√¶ndinger, dog mener jeg, med Sverige i mente, at nedbr√¶ndinger er metode for etablering af “rene omr√•der”, dvs. fri for os vantro. Jeg mener, at det Sam Solomon beskrev i Al-Hijra(pilcrow press 2009) s. 90 – 96 (se. spec. s. 92) med etableringen af “a nucleus islamic community” i sin yderste forstand indeb√¶re fordrivelse/underkastelse af Kristne(vantro), begyndende i lokal/n√¶r omr√•det. Om dette kr√¶ver en direkte religi√łs ordre eller… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Thomas B.H.

Jeg grinte ganske meget indtil det gik op for mig, at det var seri√łst !

I stedet skulle man m√•ske finde ud af hvem de unge er og s√• f√• kontaktet for√¶ldrene med afhentning for √łje.

Ganske vist kan vi ikke forbyde dem at drikke sig fra sans og samling, men vi kunne egentlig godt forvente at for√¶ldre til hjemmeboende hentede deres fulderister af b√łrn og unge.

Et trist, trist billede af en tanketom ungdom.

Thomas Bolding Hansen
11 years ago

√Öh herregud, klip klappere til de d√łddrukne. Symptomatisk, s√• symptomatisk.

Vi kunne godt bruge nogle hundrede Mark Steyns.

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Til LFPC ‘…Ja, i allerh√łjeste grad, men jeg mener bare at denne form er med til at fastholde DF i et segment der nok ikke kan blive ret meget st√łrre…’ Det er sv√¶rt at sp√• – is√¶r om fremtiden. Det kan v√¶re, du f√•r ret, men man skal holde sig for √łje, at DF er g√•et konstant frem fra valg til valg – ikke meget, men konstant. Forel√łbig synes fremgangen og stabiliteten at forts√¶tte. Det kan godt v√¶re, kurven kn√¶kker, n√•r overv√¶gten af √¶ldre i stigende antal stedes til hvile p√• kirkeg√•rdene, men det kan ogs√• v√¶re, at partiet f√•r… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Emeritus

“Der er nemlig en del, der peger p√•, at der stadig befinder sig potentielle DF-v√¶lgere i alle de partier, som pr√łver at d√¶mme op for partiets fremgang ved at n√¶rme sig DF‚Äôs m√¶rkesager.”

For nyligt blev der lavet et unders√łgelse – jeg husker desv√¶rre ikke i hvilken avis – der viste at 22 % af socialdemokratiske v√¶lgere gerne s√• et samarbejde med DF, hvis vi f√•r en ny regering. Det synes jeg er mange.

Mia
Mia
11 years ago
Reply to  Janne

Det betyder givetvis, at n√¶sten 22% af de socialdemokratiske v√¶lgere bare ikke har taget sig sammen til et skift til “The Dark Side” endnu. ūüôā

JensH
JensH
11 years ago

“Der m√• v√¶re nye grupper DF kan appellere til ved at justere lidt p√• formen.”

Ja, og det skulle kunne v√¶re muligt at g√łre dette uden at skubbe ‘de gamle’ grupper v√¶k.

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  JensH

Jeg er b√•de enig med dig – og med LFPC. Raseri skal ikke overskygge et ellers godt indhold. DF skal til geng√¶ld ikke lide af samme p√¶nheds- og bortforklarings-lidelse som Politiken og segment g√łr. Det m√• v√¶re muligt at appellere til flere v√¶lgere med de kvaliteter DF har nu. Og ellers: Hvis DF ikke bliver st√łrre, hvad s√•? Partiet har ret meget indflydelse med den st√łrrelse DF har nu. Ogs√• p√• oppositionens politik. Og DF skal i hvert fald ikke til at rette ind efter hvad Politiken segmentet anser for korrekt eller ej. Nej, fame nej! At Skaarup kalder det… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

Jeg vil godt tilf√łje, at jeg ikke tror, at vi havde set s√• stor en √¶ndring af integrations- og indvandrerpolitik i Danmark, hvis ikke DF havde v√¶ret s√• uforf√¶rdede, ukrukkede samt ydmyge OG rapk√¶ftede i sin tilgang til problemerne. Det er DF’s nuv√¶rende progressive og provokerende facon, der har virket, √•bnet nye veje og bl√¶st d√łre ind, hvis I sp√łrger mig.

Historyman
Historyman
11 years ago

En kommentar til LFPC Jeg er ligesom du sikker p√• at de ‚ÄĚutilpassede‚ÄĚ h√¶rv√¶rksfolk udm√¶rket kender den kristne underdanigheds kultur. Men m√•let for overfaldene; kirken, pr√¶sten, er jo tegn p√• den ‚ÄĚgadedominans‚ÄĚ som de nu udg√łre. Den kristne kirke er et ‚ÄĚlegitimt m√•l‚ÄĚ, da omr√•det og dets beboere nu f√łler, at dette er deres omr√•de, dette omr√•de er i beboernes egen opfattelse muslimsk omr√•de. Et angreb p√• en moske ville kun medf√łre problemer med muslimsk troende. Det jeg syntes man skal g√łre er, at holde kirkeovergrebne op imod er de tidligere ‚ÄĚnormale‚ÄĚ m√•l, s√• som institutioner, b√łrnehave, skoler, fritidshjem, m.m.… Read more »

LFPC
11 years ago
Reply to  Historyman

“Et angreb p√• en moske ville kun medf√łre problemer med muslimsk troende“. Netop, og det var ogs√• min pointe i g√•r, at motiver her skal findes i udeladelserne. De g√•r selvf√łlgelig ikke efter egne institutioner. “Det jeg syntes man skal g√łre er, at holde kirkeovergrebne op imod er de tidligere ‚ÄĚnormale‚ÄĚ m√•l, s√• som institutioner, b√łrnehave, skoler, fritidshjem, m.m. Disse blev angrebet fordi …“. Det er s√• her jeg mener at du og Skaarup foretager et spring der ikke er konkret bel√¶g for. Konsekvenserne bliver som du beskriver dem, men det er p√• nuv√¶rende tidspunkt at str√¶kke den for langt… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Historyman

“Ordet respekt, som oftest er skreget ud som et ultimativt krav; VI SKAL HA RESPEKT!”

K√łbenhavns kommune har for nylig lavet en kampagne med ordlyden “Respekt for K√łbenhavn”. Gangsta retorik og rap skole efterabning. KBH er grotesk i sin m√•de at tackle sine problemer p√•, men viser da p√• smukkeste vis hvorfor vi ikke skal have en S SF regering n√¶ste gang. I dag K√łbenhavn – i morgen resten af Danmark.

Mia
Mia
11 years ago

10 minutter og 50 sekunder inde i interviewet med Sheldon Thomas fra the Helping Hand Trust, synes jeg programmet tager en religi√łs drejning i retning af baptistkirken, der st√•r meget st√¶rkt iblandt religi√łse sorte i London. Sheldon kommer til at lyde som en mand, der helst ser, at kvinder venter med sex indtil √¶gteskab. Piger er √•benbart ikke selvsikre, hvis de synes, det er okay at have sex med en fyr, eller to fyre eller tre… Sex, m√• man forst√•, er ikke for sjov! Ud fra det manden siger, ville jeg umiddelbart konkludere, at vi b√łr give drenge og piger… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Mia

“…s√• synes jeg Sheldon Thomas l√¶gger op til en puritansk l√łsning p√• et problem skabt af manglende religi√łs moral; og her mener jeg snarere at det drejer sig om et problem udsprunget af manglende ligestilling i hjemmene, der netop delvis skyldes religion, og som kr√¶ver en mere h√•ndgribelig l√łsning, der kan beskytte vores bramfri samfund.”

Det er jeg helt enig i. Bramfri er et rigtig godt ord om vort danske/vestlige samfund. ūüôā

JensH
JensH
11 years ago

“f√•r den svenske elite ‚Äėgode‚Äô kort p√• h√•nden mod Danmark: Se hvordan det g√•r fordi I ikke integrerer jeres muslimer.” Ja, det vil de Svenske pampere sikkert sige, men jeg er ikke helt s√• sikker p√•, at der er ret mange Danskere der gider at h√łre p√• de evigt moraliserende Svenske politkere og journalister. Nej, v√¶rre er, at vi herhjemme s√• sikkert skal igennem hele debatten med JP’s Muhammed-tegninger igen. For at slet ikke at tale om debatten om den “uanst√¶ndige debattone”, (jeg sidder faktisk og bliver tr√¶t af at bare t√¶nke p√• det). Men noget andet er, at det… Read more »

Emeritus
Emeritus
11 years ago

‘…Der er, mig bekendt, ikke noget der antyder en islamisk fors√¶tlighed hos b√łllerne. Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‚Äėutilpassede‚Äô h√¶rv√¶rksfolk har kristen kulturs underlegenhed p√• rygmarven i en grad de f√¶rreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som m√•l, og ikke en evt. lokal mosk√©. Skaarup forpasser chancen for at klarg√łre denne skarpe skelnen, og ender med at skyde sig selv i foden (LFPC)…’ Problematikken er ekstremt vanskelig at… Read more »

JensH
JensH
11 years ago

@steen “En dag er der m√•ske et par tumper, der som i -85 ogs√• skal spr√¶nge bomber byen. Skulle ikke undre mig” Jeg ville absolut ikke blive overrasket, hvis det viste sig at en terror-handling i Danmark viste sig at have sit udspring (eller base) i Sverige. Det havde det jo som bekendt i 1985. Jeg ville heller ikke falde ned af stolen af overraskelse hvis det blev afsl√łret, at islamiske ekstremister havde en (hemmelig) aftale med de Svenske myndigheder om, at de fik lov at ‘v√¶re i fred’ i Sverige mod at de s√• ikke begik noget terror i… Read more »

LFPC
11 years ago
Reply to  JensH

Der var jo lignende aftaler mellem franske efterretningstjenester og pali-arabiske terrorister. S√• vidt jeg husker at man s√• gennem fingrene med terror mod de franske j√łder, mod at de lod franske interesser i fred. M√•ske ikke helt s√•dan, men der var i hvert fald en eller anden snusket aftale. S√• dette scenarie er n√¶ppe principielt ut√¶nkeligt. Hvis bomberne rammer os, f√•r den svenske elite ‘gode’ kort p√• h√•nden mod Danmark: Se hvordan det g√•r fordi I ikke integrerer jeres muslimer.

Victor
Victor
11 years ago

Nu talen falder på England, så har Spectator i denne uge en kommentr med et par interessante points:

The first impediment to progress is a community‚Äôs determination to cling on to elements of their own cultural traditions and ways of life. Parents from certain Muslim groups, for example, have a tendency to bring up their children in such a way that they never interact with members of other cultures ‚ÄĒ restricting the ability of their children to get ahead.

http://www.spectator.co.uk/print/politics/all/5402923/race-is-not-an-issue-in-the-uk-anymore.thtml

JensH
JensH
11 years ago

@steen Du har ofte skrevet herinde, at dine Svenske venner ofte fort√¶ller dig, at denne vanvittige Svenske udl√¶ndingepolitk ogs√• vil f√• konsekvenser for Danmark. Jeg kan ikke lade v√¶re med at t√¶nke p√• dette n√•r jeg l√¶ser, at den person som er blevet anholdt i.f.m. r√łveriet mod Jyske Banks filial p√• Valby Langgade viser sig at v√¶re ‘Svensker’ med b√•de tyrkisk og svensk statsborgerskab: http://politiken.dk/indland/article808733.ece S√•vidt jeg husker var der ogs√• et ekstremt brutalt r√łveri i Glostrup, dr viste sig at have Svenske bagm√¶nd, bl.a. en tidligere all-Svensk fodboldspiller med Afrikansk baggrund. Begynder den omsigfgribende organiserede kriminalitet i Sverige at… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Pr√¶sten i Brorson kirken skal nok med sit teokratiske korstog f√• skilt kirke og stat ad f√łr fanden f√•r sko p√•.

Janne
Janne
11 years ago

“Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‚Äėutilpassede‚Äô h√¶rv√¶rksfolk har kristen kulturs underlegenhed p√• rygmarven i en grad de f√¶rreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som m√•l…”

Og hvor og af hvem l√¶rer de ‘utilpassede’ s√• denne skelnen mellem vantro og rettroende og haram og halal?