21
okt
Seneste opdatering: 22/10-09 kl. 1836
46 kommentarer - Tryk for at kommentere!

To ganske udm√¶rkede indslag fra P 1 Orientering om de sidste dages SD- fejde, som m√•ske vil interessere vores svenske venner: Heftig svensk debat om politisk parti, min 10: 03 med bl.a. professor Tom Bryder og¬†¬†S√łren Espersen: DF bruges som skr√¶mmebillede, men almindelige svenskere holder meget af Pia, min. 6:55. P1 roder lidt rundt ¬†navnene og mener at svenske indvandrere er bedre uddannede og integrerede end danske, men det er sk√łnhedspletter. (foto: S√łren Espersen)

espersen

Hvem er populist?

Det kan man nok t√¶nke over. DR f√łler sig altid kaldet til at annoncere “h√łjrepopulisten Geert Wilders”. Dagens Nyheter definerer det her, men det er vi ikke trygge ved. Det er enhver der ikke er DN liberal: “Antiintellektuelle, der ikke st√łtter frihedsv√¶rdierne.” Lidt mere ¬†k√łd kommer ¬†der p√• her: Samtal med f√∂rfattaren och journalisten Christian Andersson som analyserar begreppet och tendensen med populistiska partier i Europa. Men det er stadig ikke udt√łmmende. Det eneste man med sikkerhed kan sige er, at populist er den som √©n til enhver tid lige udn√¶vnes til populist. Holder Wilders op med at v√¶re populist den dag 70% af det hollandske parlament mener som han? N√¶ppe. DR vil stadig synes det. M√•ske de ville begrunde det overfor os der lytter? Er det op til en public service station, at str√ł om sig med mishagsadjektiver med st√¶rkt flydende betydning? ER ¬†DR’s opl√¶sere bedre informeret om Holland og Islam end Geert Wilders? Hvorfor er Pia Kj√¶rsgaard ikke h√łjrepopulist i DR, n√•r hun er det i svenske medier hver dag? ¬†Mener DR, at det er forbeholdt udl√¶ndinge? Er man venstrepopulist, n√•r man baserer sine vurderinger p√• mange, gode f√łlelser og et minimum af viden? Er pastor Ramsdal og Gadegaard populister, fordi de mener der er politiske standpunkter, der er s√¶rligt magtp√•liggende for kristne? M√•ske skulle man bare undg√• ordet og fastsl√•, at det i √łjeblikket siger mere om den talende end om den beskrevne. Hvis populisme er forbeholdt bestemte holdninger, og ikke m√•den man har dem p√•, s√• er det ikke l√¶ngere en brugbar beskrivelse af noget. Det er m√•ske derfor journalister elsker ordet, der betyder alt og ingenting, men dog mest om dem man ikke kan lide: Det fuldendte gummiord. N√•r alt flyder, kan man altid klynge sig til ordenes oprindelse. Det vil vi lade os n√łje med. M√•ske vi vil begynde at kalde folk, der overhovedet bruger ordet, for populister.

Da kærlighedens stærke arm brækkede

Abildg√•rdskolen m√• siges at have nogle umiddelbart k√łnne idealer om demokrati og nultolerance. Sagen har alle chancer for at blive p√¶dagogik p√• nationalt plan: Voldsofferet var tilsyneladende en sekul√¶r araber/berber, og sagen kan derfor ikke spinnes til at handle om sn√¶vertsynede og intolerante danskere. Skolen p√• sin side m√• klarg√łre helt n√łjagtigt hvilke “anderledes holdninger” der alligevel ikke kr√¶ves “√•benhed” overfor. Ubegr√¶nset tolerance kommer tydeligvis til kort. Og n√•r nu overtr√¶delse af kropslige tabuer er forbundet med voldsom adf√¶rd, kunne det s√• v√¶re at man skulle overveje frivillighedsaspektet omkring t√łrkl√¶deindpakning? (LFPC)

Abildg√•rdskolen er en skole med godt 500 elever, heraf er 91 % tosprogede. Eleverne kommer fra 24 forskellige lande og mange forskellige trosretninger er repr√¶senteret. […]

I den daglige undervisning tages der udgangspunkt i elevernes forskellighed. Gensidig respekt og tillid, √•benhed overfor nye og anderledes holdninger, udseende og p√•kl√¶dning er en del af mangfoldigheden p√• skolen. […] 7. √•rg. tager p√• demokratitur til K√łbenhavn, bes√łger Folketinget og diskuterer med politikere……Vi fejrer hvert √•r skolens f√łdselsdag med masser af danske flag og f√łdselsdagssange. Hvert √•r d. 5. juni fejrer skolen Grundloven med et stort f√¶llesarrangement. Demokrati og indsigt i hvordan samfundet fungerer er hovedtemaerne. […]

Vi ser skolens mangfoldighed som en styrke – en ressource – og ikke et problem. Det g√¶lder ogs√• det enkelte menneskes ret til selv at bestemme om man √łnsker at b√¶re t√łrkl√¶de el. ej. […] Allan E. Feldskou, skoleinspekt√łr: Mangfoldighed frem for ensretning

[…]¬† En skole-hjem samtale p√• Abildg√•rdskolen i Vollsmose i Odense udviklede sig til et voldeligt overfald onsdag eftermiddag. En far slog en l√¶rer i gulvet og bed ham kraftigt bag √łret. L√¶reren blev k√łrt til behandling p√• skadestuen, oplyser politiet.

Faderen og hans datter i 3. klasse skulle til samtale med to l√¶rere, en 47-√•rig mand og hans kvindelige kollega. Men inden de var kommet i gang, gik det galt. – Da den mandlige l√¶rer gik frem mod dem og ville give h√•nd til pigen, hidsede faren sig voldsomt op. Han r√•bte noget p√• arabisk og spyttede l√¶reren i ansigtet, fort√¶ller vagtchefen ved Fyns Politi. […]

Faderen er 33 √•r og herboende statsl√łs pal√¶stinenser. L√¶reren er 47 √•r og har i √łvrigt marokkansk baggrund.[…]L√¶rers h√•ndtryk til pige udl√łste overfald

J√łrgen S. Nielsen blandt venner

Infamien i professor J√łrgen S. Nielsens to indl√¶g om Danmark p√• IslamOnline.net overg√•r nok det meste man har set, og det er jo ikke s√• lidt. P√•standene – s√• som at danskerne skulle v√¶re s√¶rligt disponerede for fremmedhad p√• grund af¬† usikkerhed over deres nationale identitet – er uhyrlige og udokumenterede, ligesom den erasmusmontaniske fremh√¶velse af de sofistikerede borgere i andre lande. Den vestlige verden er polariseret i hvidgl√łdende antagonisme i sp√łrgsm√•let om islam, men sker der nogen bev√¶gelse de to fronter imellem, kan afskalningen kun g√• i vores retning, al den stund at virkeligheden bliver vanskeligere at fortr√¶nge, og naturligvis ikke det modsatte. Derfor er der heller ingen grund her til at g√• ind p√• n√¶rmere kritik af Nielsens postulater – de vil ingen som helst effekt have p√• et vestligt publikum, ikke s√¶lge billetter for apologien, og hans indl√¶g er jo ogs√• henvendt til l√¶serne af den selvmordsterrorforsvarende,¬† b√łssehenrettelsesfortalende, hustruvoldsgodkendende “sheik” Yusuf Al-Qaradawis site IslamOnline.

J√łrgen S. Nielsen forst√•r at v√¶lge sine venner. Han har valgt side.

Der var ogs√• mange personer der under 2. Verdenskrig og Den Kolde Krig valgte side med fjenden, fulde af hybris og tankel√łse antagelser om at vinden ikke ville vende – imod dem. Man kan diskutere om redepisser, landsforr√¶der eller p√•virkningsagent er den rette etiket at h√¶fte p√• professoren. Vi skal ikke her afg√łre sagen, og Nielsen beg√•r n√¶ppe noget strafbart i denne forbindelse. Hvad ang√•r den mulige betegnelse p√•virkningsagent kan man kun igen ytre √łnske om, √©n gang for alle, at f√• afklaret om motivationen hos alle nielsenerne og b√¶ksimonsenerne til den forbl√łffende konsekvens i fortielser og apologi i deres udmeldinger kunne have s√•re kontante √•rsager. Den der sm√łrer godt k√łrer godt, osv.

Nielsen pisser p√• os, derfor m√• det ogs√• v√¶re berettiget at stille sp√łrgsm√•lstegn ved motiverne: N√•r nu en saudiarabisk rigmand kunne donere 20 millioner dollars til deres ligemand John Espositos¬† s√•kaldte “H.R.H. Prince Alwaleed bin Talal Center for Muslim-Christian Understanding” – ja, opkaldt efter rigmanden – ved Georgetown University, kunne man s√• forestille sig at lignende midler ogs√• er dryppet over danske forskere/aktivisters hoveder? Vi siger ikke, vi siger bare. Usle petrodollars, eller bare indfedtning i et milj√ł hvor det er karrierem√¶ssigt selvmord at fort√¶lle den beskidte sandhed, iblandet et drys Stockholmsyndrom? F√• sandheder kunne v√¶re mere velg√łrende at f√• p√• bordet i den aktuelle situation (LFPC).

[…] At a deeper level, the regularly returning debates on Islam and Muslims ‚ÄĒ first and foremost of which is the cartoon crisis of 2005 and 2006 ‚ÄĒ are really driven by a widespread sense of crisis of national identity. Through many generations, and up until the 1960s, Denmark became one of the most monocultural countries in Europe, a country where people, language, culture, law, and religion became monolithic. Denmark was thus different from other European countries where there was a tradition of several religions (especially Catholicism and Protestantism), often of various nationalities as in the United Kingdom, or even of several languages as in Switzerland. […]

In the 1970s and 1980s, the immigrants from Turkey, Pakistan, and Iran ‚ÄĒ together with the refugees, particularly from Lebanon, Somalia, and Iraq ‚ÄĒ upset this self-contained stability. Once a country of one culture, Denmark now suddenly started to find out how it is to be a society of many cultures. Without an imperial past like that of France or Britain, Denmark had no experience of how to live with differences.

At the same time, this was all happening as globalization was on the rise. In this period of rapid change, all the new things made many people nervous and uncertain. For Denmark, becoming part of the EU was a source of both optimism and instability. Globalization meant that events on the other side of the world or on the other side of the Mediterranean had threatening consequences that could not be understood or controlled. […] Danish Context of Debates on Islam (Part 2)

[…] Muslim women who keep their faces covered (whether by wearing burqa, niqab, or something similar) are seen as rejecting any contact with the wider society ‚ÄĒ as refusing to integrate. Covering the face ‚ÄĒ much more than covering the hair ‚ÄĒ is seen as a symbol of female oppression, even if the individual woman has freely chosen to dress thus.

It is commonly said among Danes that, for nonverbal communication, the face is essential. […]

The debate continued with some people pointing out that it was only about the dress of probably no more than 50 individuals countrywide! […] Burqa Debate in Denmark: Values or Expediency? (Part 1)

0 0 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

46 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Peter Buch
Peter Buch
11 years ago
milak
milak
11 years ago

Janne skriver:

“En ting der er meget vigtig, er, at den far der har sl√•et og sparket og spyttet p√• og bidt i en skolel√¶rere, han har gjort det foran sin datter. Hun har set ham g√• amok. Han har nu vist sin datter, at hvis hun giver h√•nd til nogen, hvis hun viser tillid p√• en m√•de der er en dansk skik, s√• vanker der ballade og vold. Han har derfor i den grad ud√łvet psykisk vold mod sin datter.”

En meget vigtig observation.

PeterK
PeterK
11 years ago
Reply to  milak

Ja, det samme s√• man i det brev til integrationsministeren der angiveligt er skrevet af en 10 √•rig pige hvis for√¶ldre er blandt de udviste(?) irakere. Hun fortalte at “hendes far blev sur n√•r politiet kom”, √•benbart s√• “sur” at de m√łdte op med 4 mand bare til at h√•ndtere ham. Jeg tror hans form for surhed er andet end at s√¶tte sig i krogen og se muggen ud. De l√¶rer fra helt sm√•, at det er OK at v√¶re voldelig og at danske myndigheder ikke har nogen myndighed, og i det sidste har de desv√¶rre ret. Derfor er det… Read more »

Mette
Mette
11 years ago

Apropos våben.

P√• en netauktion har jeg set en pistol udbudt til salg. Det undrede mig, at der i teksten stod, at det ikke er n√łdvendigt med en v√•bentilladelse for at k√łbe den.

Der har vi igen den manglende logik og konsekvens. Folk f√•r en plettet straffeattest, hvis politiet opdager, at de har en hobbykniv, som de bruger p√• deres arbejde, liggende i bilen. Men pistoler kan man k√łbe i fri handel og faktisk anonymt, hvis man opgiver falsk navn og selv henter den og betaler kontant.

PeterK
PeterK
11 years ago
Reply to  Mette

Mette, der st√•r helt klart i lovteksten om knive, at det handler om at b√¶re kniv p√• offentligt tilg√¶ngelige steder. Siden hvorn√•r er det indre af min bil blevet offentligt omr√•de? Siden hvorn√•r er det blevet “at b√¶re kniv” hvis den ligger inde i min afl√•ste bil og jeg st√•r udenfor, hvis den ligger dybt ned i min sejlertaske som jeg ikke tog ud fordi hjeg skal bruge den igen i morgen, eller hvis jeg skal i sejlklubben lige efter arbejde? F√¶lden klapper da f√łrst i det √łjeblik den ligger i min lomme, i b√¶ltet, eller jeg har kniven i… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 years ago
Reply to  PeterK

Ja, Peter. Men kan du fort√¶lle mig, hvad man skal bruge en lovligt k√łbt pistol til i dagens Danmark? Man kan jo ikke p√•st√•, at den er velegnet fx til jagt p√• dyr, og helvede er l√łs, hvis man som urmageren i K√łbenhavn og andre forsvarer sig. Der er tale om en Glock 26. Jeg g√•r ud fra, at den h√łjst kan bruges indenfor skydesport, men den skal immerv√¶k fragtes rundt, og jeg forst√•r ikke, at den kan erhverves uden videre. . Jeg tror ogs√•, at du har gode chancer for at vinde den sag, du skitserer. Men i en… Read more »

PeterK
PeterK
11 years ago

Klart Vivi, de indvandrede og hjemmef√łdte muslimer har jo indf√łrt apartheid, “dem” og “os”. Det er jo ikke de danske myndigheder der har tvunget dem til at b√• i Mj√łlnerparken, √Örhus Vest, Voldsmose og lignende, de flytter selv dertil. De indpodes fra barnsben koranens forskrifter om de forf√¶rdelige vantro, hvis sk√¶bne er at drikke kogende vand og ikl√¶des ildens dragt. Koranen (med stort fordi det er efter et punktum) m√• v√¶re enhver pyromans favoritbog. Derfor kan de ikke klare det, hvis en af fjenden smiler venligt til dem, for bag alle deres lederes p√¶ne ord om integration gemmer sig masterplanen… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Hans Erling Jensen. Glimrende – jeg havde gjort det samme. Men i mangel af hund kan man √•benbart anvende sig selv hvis man er ser ud til at v√¶re en vantro dansker for jeg har til min forundring ikke s√• sj√¶ldent oplevet, at de muslimske kvinder ikke kan fordrage at jeg fysisk kommer t√¶t p√• dem, ser dem i √łjnene, mens jeg smiler hjerteligt til dem. F√łrste gang jeg lagde m√¶rke til dette var ved et tilf√¶lde uden for den lokale Fakta, hvor jeg n√¶sten st√łdte sammen med et indhyllet menneske, fordi jeg kiggede p√• min huskeseddel . Derefter afpr√łvede… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 years ago

Hans Erling Jensen Jeg havde gjort pr√¶cist det samme som dig – stukket konen en ordenlig en p√• kassen ! Ingen skal sparke til eller spytte p√• nogen eller noget jeg holder af. Men ellers har min metode v√¶ret at jeg p√• det n√¶rmeste er kravlet ind i teltet i begejstring over at m√łde s√•danne herligt eksotiske mennesker her i denne lille havneby. Det har gang p√• gang vist sig, at ingen af dem kan udholde den vantro kommer fysisk alt for t√¶t p√•, ser dem i √łjnene og smiler hjerteligt til dem ! DET har undret mig gentagne gange… Read more »

Hans Erling Jensen
Hans Erling Jensen
11 years ago

Her i Sverige, hvor vi bor, har vi en lille 5 kilos n√łgenhund. Den mest l√¶kre og bed√•rende skabning, der kan g√• p√• 4 ben (to n√•r hun vil have godter). En dag n√•r jeg gik tur med hende i Esl√łv, hvor vi boede tidligere, var der en irakier der sparkede hende. Hun var ikke engang henne og snuse! Jeg stak den sindsyge kvinde en √łrefigen. Hvilket palaver der blev. Eftersom de fleste mennesker kendte mig der i Esl√łv, ja s√• flyttede konen og jeg p√• landet med den lille hund. Nu bor vi i en lille by, hvor der… Read more »

Robin_Shadowes
Robin_Shadowes
11 years ago

Snart blir det väl haram att äga en hund. Vi får ju inte förolämpa dom stackars muslimerna. Man stramar väl upp med att förbjuda pålsdjur i hyres-lägenheter. Nästa steg blir ett totalt förbud. Vägrar man att göra av med sin familjemedlem så kommer väl muttawan på hembesök och halal-slaktar ens älskling framför ögonen på en.

PeterK
PeterK
11 years ago

Jeg vil have en hund. Ikke en stor krasb√łrstig kamphund eller en af de der t√¶tte bulldogs der ligner en jordemodertaske med rokokkoben. Jeg vil have en helt almindelig lille t√¶ppetisser, f.eks en lige som den “grisehandler Larsen” hund jeg passede for min datter sidste uge. Den er ¬Ĺ √•r gammel, meget nysgerrig, helt uskadelig og fuld af spilopper. Hvorfor jeg vil have s√•dan en? Jo, jeg havde den med i byen, og p√• vejen passerede jeg buscentralen, hvor alle bybusruterne samles inklusive ghettoekspressen. Der stod en somalisk kvinde i fuld regi, med det storm√łnstrede telt der signalerer, at hendes… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  PeterK

I den nye og importerede dikotomi-t√¶nkning og verdensorden halal vs haram er hunde ikke mere bare et nuttet og hyggeligt dyr, men er blevet en forn√¶rmelse og ganske uren. Hvem havde forestillet sig at Danmark skulle blive s√• intolerant et land, n√•r det g√¶lder dyr? Et dyrefjendsk land. Derudover s√¶lges der et hav af halal slagtede kyllinger i Danmark. Trist trist trist. Jeg har selv flere gange set at indpakkede kvinder, men ogs√• m√¶nd, har g√•et i en demonstrativ stor bue uden om hunde – selvom de var i snor. Religion – der opdeler i rent og urent og rettroende… Read more »

Universalgeni
11 years ago
Reply to  Janne

Skolen skulle forestille at v√¶re baseret p√• videnskab. Alligevel indl√¶res det aktivt, hvad der er halal og hvad er er haram. Skolek√łkken, skoleboder, lejr-mad etc. er halal. De vantro b√łrn tvinges til at overholde sharialoven. Deres egen madkultur er uren. Det er fuldst√¶ndigt absurd. Kender en historie om en b√łrnehave, hvor det ogs√• er s√•dan. Sharia-halal-mad hver dag. Der p√• stedet m√•tte b√łrnene ikke dele kage ud til f√łdselsdag. Muslimer holder jo ikke f√łdselsdag, s√• det kunne virke forn√¶rmeligt. P√• det punkt skulle sharialoven ogs√• overholdes. Ved juletid kunne der ikke laves julepynt. Religion havde ikke noget at g√łre i… Read more »

Mette
Mette
11 years ago
Reply to  PeterK

Jeg vil overvejen en rottweiler, som i givet fald skal hedde Aisha, n√•r der er muhamedanere i n√¶rheden. Man kan vel opdrage den til at rejse b√łrster og knurre, n√•r man bruger det navn. ūüôā

Men egentlig vil jeg langt hellere have en border collie eller sort labrador ligesom min engelske Shandy.

Victor
Victor
11 years ago

Pat Condell har lige uploaded en ny vid:

http://www.youtube.com/watch?v=KjSjpNe1-Vc&feature=sub

Janne
Janne
11 years ago

Islam bestemmer indhold af kulturm√łde/konference:

“Det Danske Kulturinstitut blev advaret om brug af Muhammed-tegning. Advarslen kom fra andre kulturinstitutter i Europa.”

h t t p://politiken.dk/kultur/article814088.ece

Jan Christensen
11 years ago

Man kan h√łre interviewet med kultursociolog Mehmet √úmit Necef p√• min blog: http://kortlink.dk/73fk
I √łvrigt har jeg lige h√łrt, at den 33-√•rige far er blevet l√łsladt: http://kortlink.dk/73fn Det er rent ud sagt uhyggeligt, at man kan beg√• s√•dan et overfald og blive sat p√• fri fod dagen efter. Det havde jeg trods alt ikke troet om det danske “rets”-samfund.

Mette
Mette
11 years ago

Mehmet Necef udtaler sig som ofte f√łr roligt og fornuftigt, men desv√¶rre oplever vi ogs√• i hans tilf√¶lde, at han frikender islam for at v√¶re en voldelig religion. Det er de enkelte muslimer, der pga. offermentalitet og pr√¶destineret modvilje mod veluddannede danskere finder nogle steder i Koranen, de kan bruge i voldelig sammenh√¶ng, f√•r vi at vide. Her argumenterer Necef – omend med modsat fortegn – efter samme m√łnster som Lars Hedegaard og Mogens Camre i deres bog “1400 √Örs Krigen”, hvor der ogs√• skelnes mellem islams d√•rligdomme og muslimer. Denne sondring fik cand.mag. i antropologi Dennis N√łrmark helt op… Read more »

Victor
Victor
11 years ago

Jan Egentlig er straffelovens paragraf 119 klar: “¬ß 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder nogen, hvem det p√•hviler at handle i medf√łr af offentlig tjeneste eller hverv, under udf√łrelsen af tjenesten eller hvervet eller i anledning af samme, eller som p√• lige m√•de s√łger at hindre en s√•dan person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling, straffes med b√łde eller f√¶ngsel indtil 8 √•r.” Alts√• – op til otte √•r. Lovgiverne har ikke sat den her forseelse p√• linje med et fummelfingret tallerkentyveri i Bilka. Derfor er jeg… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Læs hvad en kultursociolog fra Syddansk Universitet mener om den voldelige fars adfærd på skolen i Vollsmose:

“Akademikere og journalister har i mange √•r fortalt indvandrerne, at danskerne er racister, og at indvandrerne er ofre. Det g√łr, at mange indvandrere er mentalt psykisk forberedt p√• at blive forn√¶rmede. De finder enhver anledning til at eksplodere,”

h t t p://jp.dk/indland/krimi/article1859393.ece

Tænk hvis en urdansker sagde sådan.

Onslow
Onslow
11 years ago
Reply to  Janne

Det hænger så ikke i sammen i pågældende sag, da skolelæren jo kommer fra Marokko!

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Onslow

Det er en grov generalisering han laver Рog han bruger betegnelsen indvandrere. Men også indvandrere er forskellige og har meget forskellig baggrund.

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

Kultursociologen siger desuden:

“”Islam i sig selv g√łr ikke folk voldelige. Men muslimer, der har besluttet sig for, at de er ofre for internationale og danske konspirationer, finder nogle s√¶tninger i koranen, de kan bruge eller misbruge. Islam som s√•dan er ikke voldelig, men de finder noget, de kan h√¶gte deres forn√¶rmethed op p√•,” mener han.”

Islam ikke voldelig? Hvad er det for sætninger i koranen mennesker hænger deres fornærmethed op på?

Universalgeni
11 years ago

Proclus: nu har vi jo religionsfrihed her i landet. Det vil sige, at for√¶ldre er i deres gode ret til at v√¶lge, hvilken religi√łs indflydelse, de vi uds√¶tte deres b√łrn for. Og Gud ske lov v√¶lger et stigende antal for√¶ldre at fjerne deres b√łrn fra skoler med (for meget) islamisk indflydelse. Jo mere man ved om islam, desto st√łrre er tilskyndelsen til at finde omgivelser uden islamiske isl√¶t. Islam forlanger segregation. Noget danskerne ikke har villet indtil nu. Men billedet er vendt. Fra nu af vil islams tilh√¶ngere f√• segregation i et omfang, de slet ikke havde ventet. Vold, kriminalitet… Read more »

Proclus
11 years ago
Reply to  Universalgeni

Ja, det er et paradoks!

Multikulturen aff√łder den mest h√•rdh√¶ndede intolerance, fordi den enes halal er den andens haram.

Det er ikke uden en hvis komik, hvis man alså er til galgenhumor!

Du skriver: “Den d√łr” ! Var den nogensinde i live?

Proclus
11 years ago
Reply to  Proclus

“Den d√łr”!

Havde jeg læst som integrationen. Men det var folkeskolen du skrev om!

Ups-filli-dups! ūüôā

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Proclus

Det ironiske er at dekonstruktivismen var et opg√łr med dikotomi-t√¶nkningen i Vesten – og hvad har det gjort plads for nu? Intolerant religi√łs dikotomi-t√¶nkning: halal vs haram. Det er centrum-venstre, der har banet vejen for den nye intolerante dikotomi-t√¶nkning ved at have indf√łrt halal, bederum, t√łrkl√¶der, k√łnssegregering og religi√łse fordomme i s√• mange instititioner i Danmark – ja i Vesten.

Proclus
11 years ago

Jeg har lige set Abildg√•rdskolens fotoalbum (som skildrer skolens aktiviteter) igennem. Nogle f√• danske elever er fanget i et hav af t√łrkl√¶depiger og morgendagens militsfolk! Mest af alt ligner det et dansk ulandsprojekt, hvad det jo ogs√• er, s√• det ligner als√• det det er.! Problemet er bare at det er en del af Danmark der her er forvandlet til flygtningelejr og islamo-enklave. Den konservative borgmester er p√• bes√łg i en af billedeserierne, som en repr√¶sentant for en fremmedmagt vader han rundt med et stift-pinligt smil og inspicere tabt land, men velsagtens ogs√• en lille smule facineret af dette eksotiske… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Proclus

Og imens en hel del p√¶dagoger og folkeskolel√¶rere – der er offentligt ansatte – omm√łblerer hele omr√•der/offentlige institutioner i Danmark med halal dogmer, t√łrkl√¶der til b√•de piger og offentlige ansatte kvinder, bederum, k√łns- og kulturapartheid, religi√łse fester betalt af skattekroner osv., ja, s√• bruger socialdemokraterne tiden p√• personangreb internt i partiet… aktuelt Ritt vs. Thorning Schmidt.. I Odense siger borgmesteren at han h√•ber at h√•ndtryksepisoden i en folkeskole i Odense er et enkeltst√•ende tilf√¶lde. Well, jeg kan da fort√¶lle ham at jeg kender flere der i venlighed og som god dansk skik har rakt h√•nden ud til h√•ndtryk, men er… Read more »

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

En ting der er meget vigtig, er, at den far der har sl√•et og sparket og spyttet p√• og bidt i en skolel√¶rere, han har gjort det foran sin datter. Hun har set ham g√• amok. Han har nu vist sin datter, at hvis hun giver h√•nd til nogen, hvis hun viser tillid p√• en m√•de der er en dansk skik, s√• vanker der ballade og vold. Han har derfor i den grad ud√łvet psykisk vold mod sin datter. Jeg h√•ber at der er nogen der tager h√•nd om hendes trivsel og fort√¶ller hende at hun som pige godt m√•… Read more »

Proclus
11 years ago
Reply to  Janne

Dhimmitilværelsen er på alle leder grotesk og ond.

Han/hun må se sin kultur, sine rettigheder og sin værdighed trampet flad og dertil betale for det hele.

Problemet ved det offentliges dhimmificering er, udover den √łkonomiske byrde, is√¶rdeleshed det enorme tab af tillid der bliver et sk√¶bnesvangert biprodukt. Ingen respektere eller stoler l√¶ngere p√• staten, som er d√łmt til opl√łsning.

Og det går hurtigere og hurtigere!

morlille
morlille
11 years ago
Reply to  Proclus

Abildg√•rdskolen, hvor inspekt√łren klicheagtigt introducerer med at skolen prioriterer “Mangfoldighed frem for ensretning”. Hele “inspekt√łrens spalte” tyder p√•, at indsigt og viden er afl√łst af afgrundsdyb enfoldighed. Jeg forestiller mig, han kan rigtig mange remser udenad, s√• han altid kan hive en passende op af lommen for at im√łdeg√• enhver tvivl om de bedste intensioner om at medvirke til skabningen af det paradisiske multireligi√łse verdenssamfund. Held og lykke med projektet Hr. inspekt√łr. Det f√•r du sandelig brug for, hvis projektet skal n√•es inden pensioneringen!

Universalgeni
11 years ago

Familien er markedsg√łglere, siger man rundt om p√• nettet. Men ikke destomindre er det b√łrnemishandling. T√¶ppet tager en del af v√¶gten fra bilen, hvis det er pakket ordentligt. Hvis. Og kun en del.

Thomas Nydahl
Thomas Nydahl
11 years ago

Ursäkta att jag upprepade historien på svenska! Det gjorde jag i ren glädjeyra över vad danskar Рförlåt danska araber Рkan hitta på! Men är det en vandringshistoria som Jeppe säger?

Bjovulf
Bjovulf
11 years ago
Reply to  Thomas Nydahl

Det √§r inget als att urs√§kta f√∂r, Thomas –
vi hoppas p√• m√•nga flera svenska l√§sare ūüôā

Och Jeppe menar den historien om en 8-åring brödtyv i nått muslimsk land,
som får sin arm bruten under ett stort fordons hjul. ( se bilderne här:
http://snaphanen.dk/2009/10/21/det-helt-store-tabu/ – rul ner en bit )

Det ser ju annars ganska ägta ut Рhar inte set den som vandringshistoria förut.
Och några av dom är ju tokiga nog att göre såna vansiniga saker Рdet har vi set förut.

Jeppe Larsen
Jeppe Larsen
11 years ago

Please, slet eller undsig anekdoten om “br√łdtyven” der f√•r br√¶kket armen. Det er en vandrehistorie der er blevet debunket mange gange, men desv√¶rre stadig lever…

Thomas Nydahl
Thomas Nydahl
11 years ago

Innan jag g√•r till s√§ngs l√§ser jag de senaste svenska TT-telegrammen. Vad s√§gs om det h√§r: ODENSE. Ett danskt kvartssamtal i Vollsmose p√• Fyn slutade innan det ens b√∂rjat p√• onsdagen med misshandel medelst flaggst√•ng. En far med palestinskt ursprung blev rasande n√§r l√§raren ville ta eleven i hand. En manlig och en kvinnlig l√§rare, en flicka i tredje klass och hennes far deltog i onsdagseftermiddagens m√∂te p√• Abildg√•rdskolen. Men redan n√§r s√§llskapet skulle h√§lsa blev det kulturkrock, trots att b√•de den manlige l√§raren och fadern har arabisk bakgrund. ‚Äď D√• den manlige l√§raren gick fram och skulle ta flickan… Read more »

Eyvind Dk
11 years ago
Reply to  Thomas Nydahl

Thomas Nydahl skrev:
Det är bara en sak jag skulle vilja reda ut: satt Dannebrogen på stången de slogs med?
Tack så mycket Thomas, for et herligt skrat!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh Eyvind

Bjovulf
Bjovulf
11 years ago
Reply to  Eyvind Dk

Haha – bra att see en svensk, som f√∂rst√•r dansk humor ūüôā

D√• hoppas jag verkligen inte, att Dannebrogen fick n√•got muslimskt blod p√• seg –
det skulla ju i s√• fall vara ett uttryck f√∂r oerh√∂rt gr√∂v dansk racism – p√• grund (ut?) av korset ūüėČ

Mette
Mette
11 years ago

Professor J√łrgen S. Nielsen har l√¶nge v√¶ret en nyttig samarbejdspartner for Det Muslimske Broderskab, dette fremg√•r blandt andet af Tariq Ramadans bog “At v√¶re europ√¶isk muslim”, der udkom i 2002, hvor Nielsen som den f√łrste ud af mange takkes s√• inderligt hjerteligt i forordet og selv har skrevet et. Bogens mange korancitater er i √łvrigt oversat af en vis Abdul Wahid Pedersen dog uden henvisninger til de steder i Koranen, der angiveligt citeres fra. Som tro og beundrende st√łtte af dette v√¶rk optr√¶der desuden Naser Khader i diverse b√łger fra samme tid og senere. Ramadan og hans guru Al-Qaradawi er… Read more »

Universalgeni
11 years ago

Masser af forskning er jo fondsfinansieret nu om dage. Udenom staten, forskningsr√•d med videre. Forskerne finder selv de penge, de skal have i l√łn, n√•r de skriver deres klamamser. Er der egentlig nogen, der har unders√łgt, hvor disse islam-“forskere” har deres finansiering fra? Kommer noget af det fra Saudi Arabien eller ligesindede?

steen
Editor
11 years ago

@Morlille: Der er jo ikke bel√¶g for det, tv√¶rtimod, men det er kun kort tid ud af 17 minutter. Ja, det kan jo godt v√¶re jeg er blevet lidt mild til mode efter en snabel√łl til middag ūüôā

morlille
morlille
11 years ago

N√•r den kvindelige studiev√¶rt p√• et tidspunkt i en af udsendelserne p√•s√•r, at Sverige er bedre til at integrere muslimer, s√• mener jeg bestemt ikke, hun giver sit bidrag til, at udsendelserne bliver “udm√¶rkede”. Hun sidder jo og lyver direkte ind i den √•bne mikrofon overfor de folk, der betaler hendes l√łn!