12
nov
Seneste opdatering: 13/11-09 kl. 0626
25 kommentarer - Tryk for at kommentere!

ved stor demonstration i anledning af dommen over Marwa morderen. I talen nævnes blandt andre Ralph Giordano og  store tyske blogs som PI,der blandt andet skriver: “Et højdepunkt var et bederitual foran Dresdner Landgericht. Man forestiller sig det omvendte i Cairo: PĂĄ grund af mordet pĂĄ en kristen samler hundreder sig foran Højestret til en sørgemesse. Et massemord villle givet blive følgen.” Dresden: Muslime fordern Verbot von Islamkritik, (se fotoserie),  In Dresden hatten 1.500 Menschen an einer Trauerdemonstration teilgenommen. Der var 22 æresdrab i Tyskland i 2008. I 2009 hidtil 16, men ingen demonstrationer. Forskellen ? Det er retttroende, der myrder, propagandaværdien er uanseelig. Den myrdede Marwa er derimod anvendelig – “mordet er pressens skyld, “islamofobernes” skyld, og det havde kunne undgĂĄs hvis nogen havde lukket munden pĂĄ de formastelige kritikere af islam,” hedder det i flere taler. De langskæggede har en bugtaler i maven,der lyder Tøger S. fra irakisk arbejdsformidling. Nej, mordet kunne være undgĂĄet hvis den myrdede Marwa havde vendt den anden kind til racisten. SĂĄ havde hun levet endnu. Hvor mange indfødte tyskere mĂĄ ikke gøre det hver dag ?

Indvandreres indavl koster millioner

Vi henviser til vores tidligere poster om emnet. Risikoen for psykiske og fysiske misdannelser er tre gange forhøjet i forhold til baggrundsbefolkningen. Ikke to gange, som BT skriver. Det er stadig en lille risiko, men det koster.

NĂĄr fætter og kusine fĂĄr børn sammen, er der dobbelt sĂĄ stor risiko for at fĂĄ et handicappet barn – det koster kommunekasserne dyrt.Handicappede indvandrerbørn koster danske kommuner millioner.I Københavns Amt alene er antallet af handicappede børn i alt steget med mere 100 procent pĂĄ 10 ĂĄr. Allerede i 2000 blev det gjort op, at mens 13 pct. af alle børn var indvandrere i Københavns Kommune, sĂĄ udgjorde de 24 pct. af de svært handicappede børn.

F.eks. er Københavns Kommunes familie- og arbejdsmarkedforvaltning, hvor man ser en klar overrepræsentation af de handicappede indvandrerbørn, nu så belastet, at man ved halvårsregnskaber kunne se en budgetoverskridelse på 43 millioner. Det oprindelige budget lød på hele 1,2 milliarder. Samme billede tegner sig for Københavns Amt, som på ti år har fordoblet budgettet på handicapområdet. En af årsagerne til den markante stigning mener man er de mange fætter/kusineægteskaber, der er tradition for blandt mange muslimer. BT.DK, 14-årige Ali er født som mongol. Hans forældre, der er fætter og kusine, ved ikke hvorfor, men det kan muligvis skyldes en solformørkelse, da hans mor var gravid med ham.

Vil 100.000 kr. blot være “en forlænget ferie”?

Kommentar af Sheik Yer’mami pĂĄ Jihad Watch til historien om det seneste hjemsendelsestiltag. Anekdotisk, men nok værd at kigge pĂĄ. I øvrigt bliver alt dette historie omkring 2014, hvor det nye EU pĂĄ steroider vil udfærdige en fælleseuropæisk asylpolitik. Gider man overhovedet stemme til den tid? Jeg er ikke sĂĄ sikker (LFPC).

sheik yer’mami | November 12, 2009 2:28 PM | Reply

Germany’s been there, done it.

In the eighties, much higher sums were given to Turks who were willing to settle back in Turkey.

They all took the money and went on an extended holiday.

After that, they all trickled back with the extended families, in some cases whole villages and tribes.

Doesn’t work. Denmark to pay immigrants $20,000 to go home if they “can’t or won’t” assimilate

Dar al harb USA

Det er nærmest surreelt at læse nyhederne fra USA i denne tid. Den ene potentielt øjenĂĄbnende nyhed efter den anden om den jihad som administrationen benægter eksistensen af, samtidig med at forsvarsledelsen derovre ser ud til at udgøres af slægtninge til Per Larsen – i hvert fald har postyret efter massakren pĂĄ Fort Hood jo først og fremmest handlet om omsorg for derboende muslimer, ikke om amerikanernes sikkerhed. Nu en omfattende razzia mod iranske interesser i landet. Den enkleste og mest sikre prognose man kan fremsætte lige nu er at de næste fem ĂĄr bliver begivenhedsrige (LFPC).

Federal prosecutors Thursday took steps to seize four U.S. mosques and a Fifth Avenue skyscraper owned by a nonprofit Muslim organization long suspected of being secretly controlled by the Iranian government.

In what could prove to be one of the biggest counterterrorism seizures in U.S. history, prosecutors filed a civil complaint in federal court seeking the forfeiture of more than $500 million in assets of the Alavi Foundation and an alleged front company.

The assets include Islamic centers in New York City, Maryland, California and Houston, more than 100 acres in Virginia, and a 36-story office tower in New York. […] Feds move to seize 4 mosques, tower linked to Iran

»Regnes for frit vildt i muslimske miljøer«

Voldtægt i Stavanger, ikke-vestlige mænd anmeldt i 16 av 17 voldtægtssager. “Et forhistorisk kvindsyn.” Selvsagt en ikke-historie i Sverige. Hvorfor advare svenske kvinder, nĂĄr man kan terrorisere dem med løgne og tavshed og med lidt held ødelægge deres liv?

I de seneste to ĂĄr er der anmeldt 17 voldtægter eller voldtægtsforsøg i Stavanger i Norge. Udlændinge fra ikke-vestlige lande stod bag de 16.Politiet i Stavanger i Norge har i de seneste to ĂĄr anholdt 18 mænd i forbindelse med 17 voldtægter eller voldtægtsforsøg. Han mener, at forklaringen pĂĄ, at de ikke-vestlige begĂĄr sĂĄ mange overgreb, er enkel. Mange af de ikke-vestlige indvandrere i Norge kommer fra lande med et ‘forhistorisk’ kvindesyn, og det tager de med sig til andre lande.

– NĂĄr en letpĂĄklædt beruset kvinde sætter sig alene ind i en taxi, sĂĄ har hun som udgangspunkt allerede syndet. En muslimsk kvinde kan ikke gøre det. De, der har overfaldet og voldtaget kvinder pĂĄ gaderne, har ment, at de var i deres gode ret til at gøre det, siger Tor Erik Riska Thorsen. De har set en beruset kvinde, der var alene. Hun regnes sĂĄ for frit vildt i nogle muslimske miljøer. Mændene har en forestilling om, at kvinderne ikke har nogen værdi som vidner i en straffesag, tilføjer han. Udlændinge bag de fleste voldtægter,Ikke-vestlige menn anmeldt i 16 av 17 voldtektssaker,

I vår omtalte Aftenposten en analyse som Oslo-politiet hadde foretatt. Den viste at ikke-vestlige gjerningsmenn sto bak samtlige overfallsvoldtekter i Oslo over tre år. 41 anmeldte overfallsvoldtekter i perioden 2006–2008.I 2007 hadde 72,8 prosent av gjerningsmennene i alle voldtektssaker en annen bakgrunn enn norsk. 1 av 18 har etnisk norsk bakgrunn.

For fĂĄ ĂĄr siden havde København en udlændingeandel pĂĄ 75 procent. Alligevel vil BRĂ… at vi skal tro, den i Sverige “kun” er 40. I Kristiansstad kæmper det seneste unge offer for tavsheden stadig for sit liv. SĂĄ syg og farlig er forbryderen, der nu kan kalde sig svensker pĂĄ livstid.

Dialogprisen til Khatami – gedulgte motiver hos Mark Sedgwick?

Med i komitĂ©en bag Aarhus Universitets omdiskuterede tildeling af en sĂĄkaldt ‘dialogpris’ til den iranske eks-præsident Mohammad Khatami er lektor ved Teologisk Fakultet Mark Sedgwick. At pĂĄpege et hidtil uomtalt aspekt ved netop dette medlems baggrund er ikke nødvendigvis en rygende pistol eller en svingende krumsabel der forklarer hele det bizarre projekt, men emnets natur in mente vil det ogsĂĄ være forkert ikke at rette opmærksomheden mod det.

Lektor Sedgwick er nemlig, viser det sig, konvertit til islam, og har som sĂĄdan taget navnet Abd al-Azim. What’s in a name, spørger vi gerne med Shakespeare, og en engageret samfundsborger mĂĄ naturligvis stille sig spørgsmĂĄlet om hvad der fĂĄr en rimeligt fremtrædende akademiker til at aflægge sig evangelisten Markus’ navn, til fordel for det noget mere skurrende Abd, der betyder ‘slave’, altsĂĄ i muslimsk forstĂĄelse en der er underkastet Allah. Azim betyder ‘forsvarer’ (defender), som er en af Allahs 99 – hverken mere eller mindre – egenskaber.

Omtaler af Sedgwick online drejer sig i høj grad om hans bog Against the Modern World: Traditionalism and the Secret Intellectual History of the Twentieth Century, en studie i forskellige strømninger inden for sufismen. Hvor dette mĂĄske bliver relevant for den aktuelle sag er forskellige oplysninger i tre stærkt kritiske anmeldelser af bogen i onlineudgaven af Studies in Comparative Religion. Sedgwick skulle, antydes det, have skrevet bogen i ærgrelse over at blive afvist fra optagelse i en sĂĄkaldt ‘traditionalistisk’ sufi-orden, og udviser den for konvertitter karakteristiske rettroenhed og nidkærhed. Anmelderen Michael Fitzgerald finder ham ligefrem i kategori med muslimske fundamentalister:

In various ways Dr. Sedgwick’s analysis demonstrates the kind of zeal seen in recent converts to Islam, who often adopt some of the narrow and intolerant interpretations that are consistent with various fundamentalist Islamic groups. […] The author repeatedly asserts that it is almost never permissible to omit any formality of the religion. […] These and many of Dr. Sedgwick’s other opinions, all of which are presented as based on some single absolute Islamic authority, ignore numerous Koranic injunctions, ahadith, Islamic jurisprudence and the commentary of Sufis throughout history to the contrary.[…] And if Dr. Sedgwick is correct that it is never permissible to omit any formality of Islam, including during Ramadan, then a discernable percentage of the world’s Muslims, especially those Muslims working in the West, are necessarily excluded from ever attaining the degree of orthodoxy that Dr. Sedgwick seems to hold as an absolute standard. To speak categorically in the name of Islam on such matters demonstrates a presumption that may in part be explained not only by his somewhat recent conversion to Islam, but also by his apparent attempts to follow a Sufi spiritual path. […]

The author’s illustration is therefore of almost entirely fundamentalist origin because it involves travelers during Ramadan who take on unnecessary hardship as a type of penance. Review by Michael Fitzgerald

Der er selvfølgelig to tilgange her: Den rent akademisk faglige, som gĂĄr ud over vores horisont, og sĂĄ den engagerede – og bekymrede – samfundsborgers optagethed af hvorvidt den pludrende klasses snak om ‘dialog’ nu ogsĂĄ udspringer af de demokratiske værdier som befolkningen deler. Hvor stĂĄr Mark Sedgwick i forholdet mellem islam og demokrati? SpørgsmĂĄlet synes som et minimum berettiget at stille (LFPC).

0 0 vote
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

25 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Mette
Mette
11 years ago

SOLIDUM PETIT IN PROFUNDIS Dette er Aarhus Universitets motto, og det betyder “søger i dybet den faste grund”. Indtil for fĂĄ ĂĄr siden havde universitetet et flot logo med en stærk symbolværdi. Et anker og to delfiner for havnebyen, skibsfart, hĂĄb, intelligens, venlighed m.m. Det blev kasseret til fordel for et intetsigende af mere moderne art, og dette skete ikke uden stærk kritik, som var helt pĂĄ sin plads. I dag mĂĄ vi sige, at det nye logo er lige sĂĄ fladt som ĂĄnderne pĂĄ bjerget. Jeg foreslĂĄr, at man tilføjer et Q for quisling, en sten for stening, en… Read more »

Mette
Mette
11 years ago

Ang. “dialogsagen” fra Aarhus Universitet og Grundfos begynder den at stinke af Det Muslimske Broderskab. Den der googler pĂĄ broderskabet og Sedgwick, googler ikke forgæves.

Bjovulf
Bjovulf
11 years ago

Inspiration til Københavns Borgerrepæsentation eller anklagemyndigheden kanske? 🙂 http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1253872.ece Anklager i USA konfiskerer fire moskeer Offentlig anklager i New York vil konfiskere fire moskeer og en skyskraber. [!!!!!] Bygningerne ejes af en muslimsk gruppe, som angiveligt har bĂĄnd til Irans regering. Det er, hvad den offentlige anklager i den amerikanske by New York har tænkt sig (at) konfiskere fra den muslimske gruppe Alavi Foundation. Baggrunden for den drastiske handling er en mistanke om, at gruppen har kontakter til den iranske regering. Gruppen har sĂĄledes ydet “en række tjenester” og indsamlet midler til den iranske regering gennem blandt andet hvidvask af… Read more »

PB
PB
11 years ago
Reply to  Bjovulf

“Bygningerne ejes af en muslimsk gruppe, som angiveligt har bĂĄnd til Irans regering.”

Er det så ikke også det Københavns kommune er igang med at hjælpe med at sætte på skinner? Ivrigt assisteret af danske stråmænd/håndlangere. Ikke noget ramaskrig der.

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Man mĂĄ sige muslimerne forstĂĄr at markere forskellen pĂĄ dem og os !

Muslim, der dræber muslimsk kvinde = intet problem.

Vantro, der dræber muslimsk kvinder = mega problem.

PB
PB
11 years ago
Reply to  Vivi Andersen

Og, Muslim, der dræber ikke muslimsk kvinde = intet problem.

Johansen
Johansen
11 years ago

Tak for det fyldestgørende svar.:-)

Johansen
Johansen
11 years ago

Hvor finder jeg dokumentationen for, at lektor Sedgwick er konvertit?

LFPC
11 years ago
Reply to  Johansen

Bl. a. i den boganmeldelse jeg linker til. Forfatteren gengiver en emailudveksling med Sedgwick, der ikke benægter det hændelsesforløb omkring afvisningen af optagelse i sufiordenen som anmeldelsen refererer til. Prøv ogsĂĄ at google “mark sedgwick” “abd al-azim” – altsĂĄ de to navne med anførselstegn om, i samme søgning. Det handler om noget omkring 1990, sĂĄ jeg ved selvfølgelig ikke hvor han stĂĄr i dag, men bogen er af langt nyere dato, og det er jo her at Fitzgerald ser konvertitmentaliteten komme til udtryk.

Johansen
Johansen
11 years ago

Hvornår er man ærbart klædt som kvinde? Og hvem har berettigelse til at afgøre det?

De “norske” taxachauffører, der overfalder kvindelige (og mandlige) passagerer, burde sendes retur til deres oprindelsesland. Det kan ikke være rimeligt, at kvinder ikke har fri og sikker bevægelsesfrihed i moderne samfund anno 2009.

ole burde
ole burde
11 years ago

Mark Sedgwick er som konvertit PER DEFINITION landsforraeder . I fredstid er den bedste maade at forholde sig til lansforraedere at bekaempe deres LEGITIMITET paa alle mulige og umulige maader. Det betyder ,bla. , at udstoede dem i alle sociale sammenhaenge , at naegte at have noget med dem at goere, ogsaa naar der er en personlig pris at betale. Efter at have svoret lojalitet til en fjendtlig kultur har en konvertit logisk set (hvilket somregel er det omvendte af den juridiske synsvinkel) mistet kravet paa have samme rettigheder som andre borgere. Det er derfor en god og naturlig ting… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
11 years ago

Krav om ytringsfrihed fra flere og en udbredt erkendelse af kritiks berettigelse kunne være oplagt. Set herfra.

Mette
Mette
11 years ago

Mark Sedgwick deler adresse med en dame med en speciel baggrund, som ĂĄbenbart er skuffet over Vesten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucy_Seton-Watson

Sune
Sune
11 years ago

Ja morlille.

En taxi er nok det sikreste når vi er berusede. Kvinder som mænd.
Se blot her:
http://www.youtube.com/watch?v=3AxkBYvthbk&feature=fvsr
Phew…

Jacob A
11 years ago

Morlille:

Nu er det jo heller ikke mere i orden at voldtage “lemfældige amoralske kvinder” end ædru og ærbart klædte kvinder pĂĄ vej i kirke..

VH
Jacob

morlille
morlille
11 years ago
Reply to  Jacob A

Nej, overhovedet ikke. Det mente jeg var en selvfølge ethvert barn kunne fatte, men det er det sĂĄ ĂĄbenbart IKKE. Det er ikke mig, der bruger argumentet som “formidlende omstændigheder”. Tværtimod, sĂĄ er jeg rystet over denne henvisning, der delvis legitimerer en udĂĄd! Beskrivelsen af en enlig letpĂĄklædt og beruset kvinde, der “formaster” sig ind i en taxi, kan passe pĂĄ en tilstand, 99% af danske kvinder pĂĄ et eller andet tidspunkt har bevæget sig ud i eller vil bevæge sig ud i engang i fremtiden. Og det skal vi f…… have frihed til!

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Jacob A

Rigtig fin pointe. Det kan dog godt være svært at se om nogle nordmænd synes det samme som dig. Men det kan vel ogsĂĄ være svært for politisk korrekte multikulturalister at vælge hvem de nu skal tage mest hensyn til – intolerante religiøse tabuer og fordomme overfor kvinder eller vestlige kvinders frihedsrettigheder – som altsĂĄ ogsĂĄ indbefatter norske (og andre) kvinders ret til bĂĄde at drikke øl OG køre i taxa bagefter uden at blive antastet/overfaldet – pĂĄ lige fod med mænd i øvrigt.

Janne
Janne
11 years ago
Reply to  Janne

Den var til Jacob A. Jeg må huske at skrive navnet på den hvis indlæg jeg kommenterer.

Mette
Mette
11 years ago
Mette
Mette
11 years ago

Ang. Mark Sedgwick. Enten er hans JP-kronik fra forleden et udtryk for en arrogant nedvurdering af læsernes intelligens. Eller ogsĂĄ mangler han selv de mest fundamentale akademiske færdigheder sĂĄsom en vis portion klarhed i tanke og udtryksmĂĄde. Rektor er stærkt involveret og fremstĂĄr som en lydig “fyrstetjener”, og i det skjulte er der grĂĄ eminencer. En af dem kan være den fremtrædende universitets mand, der tidligere har haft et samarbejde med familien Due Jensen, som jeg tror, at han meget nødigt vil have frem i lyset. Den gang drejede det sig bl.a. om AGF . Det var en rystende dĂĄrlig… Read more »

Mette
Mette
11 years ago
Reply to  steen

Opfindsomheden er stor, når det gælder at overgå hinanden i enfoldigheder.

Især i vore skandinaivske broderlande.

Jeg vil mene, at svenskerne fører, når det gælder fuldstændig ubarmhjertig nedtromlen af alle normale hensyn.

Men nordmændene trumfer jævnligt over med en særlig pietistisk og norskdefineret godhed, gerne tilsat savlende sentimentalitet – og jo mere desto bedre. 🙂

Gud forbyde, at den retfærdighed og godhed nogensinde vinder indpas her til lands. Men man prøver.

morlille
morlille
11 years ago

At politiet har været karrige med oplysninger giver INGEN berettigelse til at komme med oplysning/antydning om, at voldtægtsofre er lemfældige amoralske kvinder. Slet ikke! Jeg sĂĄ gerne dokumentation for “kvinder, der letpĂĄklædte sætter sig alene ind i taxier”. Hvis billedet er retvisende, kan der i grunden ogsĂĄ være tale om, at budbringeren forsøger at fortælle omverden, at taxichauffører er voldtægtsforbrydere. Men det er nok for langt ude.

morlille
morlille
11 years ago

Mon det nu virkeligt kan passe, at samtlige voldtægtsofre er passer pĂĄ denne her beskrivelse: “letpĂĄklædt beruset kvinde sætter sig alene ind i en taxi”? Det tror jeg næppe! Men det mĂĄ Hr. Tor Erik Riska Thorsen jo kunne svare pĂĄ sĂĄ let som ingen ting! Muligvis forsøger han at omgĂĄ sandheden. I muslimsk favør naturligvis!