12
dec
Seneste opdatering: 13/12-09 kl. 1441
34 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Klima-krigeren og supermodellen” Helena Christensen talte p√• R√•dhuspladsen. Det er 3 plusgrader i K√łbenhavn og ned til minus 5 i nat. Jeg har netop Skypet med det √łstlige USA. De er begravet i en meter sne, men det er sikkert et tilf√¶lde. DR TV f√łlger den store klimademonstration live, det skal nok g√• hen og blive ¬†hedt i l√łbet af aftenen. Jeg har h√łrt politiets helikoptre i luften hele dagen og de f√łrste 900 er anholdt og beboere er ved at flytte ind i det s√•kaldte “klima-f√¶ngsel” p√• Retortvej, som if√łlge Amnesty vistnok er vores lokale filial af Guantanamo. S√• slipper de ¬†for at fryse s√• l√¶nge.

ScreenShot005

Sharia ad bagd√łren

Wales could get its first court based on Islamic law under proposals from a Muslim body, BBC Wales has learned.A Sharia law tribunal in Cardiff will help community relations and give some Muslims services they want, supporters have told the Dragon’s Eye programme. But the Ministry of Justice said that Sharia law “has no jurisdiction in England and Wales”. A spokesperson said: “Regardless of religious belief we are all equal before the law”. BBC:¬†Sharia law tribunal is proposed in Cardiff. m. video.

Biskop Rowan Williams, der vist er fl√łjet til K√łbenhavn p√• sit CO 2 neutrale bedet√¶ppe, kan ikke forst√• at engelsk politikere synes “religion er et problem.” I England opererer der allerede sm√• 100 sharia courts. I juli 2009 udgav dr. Denis MacEoin rapporten ¬†Sharia Law or ‘One Law For All’? p√• Civitas. Den findes online pdf 143 sider. I den fremg√•r blandt andet at:

-1) Sharia law must override the judgements of British courts;  2) Muslims living in this country are under orders to disobey Britain’s laws when it contradicts Islamic values; 3) Muslims are forbidden to take out insurance, even if required by (UK) law. 4) There is no requirement to register a marriage according to the law of the country; 5) Polygamous marriage (that is, two to four wives) is legal; and 6) A Muslim lawyer has to act contrary to UK law where it contradicts Sharia.

(Se ogs√• Finland: “Spread of Islam in Europe is a ‚Äúreal cause for concern.Islamisation should be taken seriously because the religion seems to include expansionist aspirations and demands for adopting Sharia law, og Malm√ł: Min systerdotter som √§r polischef i Malm√∂ sa till mig f√∂r redan 5 √•r sedan att det √§r k√∂rt i Malm√∂. Brottsligheten tagit s√•dana proportioner att polisen inte ensam kan klara av situationen.)

Thilo Sarrazin: T√łrkl√¶deforbud i skolerne

Den tidligere finanssenator i Berlin, Thilo Sarrazin (SPD), som i oktober i et interview talte om tyrkere og araberes integrationsuvillighed i byen, har igen rejst sp√łrgsm√•let om integration. If√łlge Bild-Zeitung kr√¶vede Sarrazin, som nu er medlem af bestyrelsen for Deutsche Bundesbank, i paneldiskussion i Berlin et forbud mod t√łrkl√¶der til muslimske piger. Sarrazin sagde: “Jeg vil forbyde t√łrkl√¶der i klassen. Det er ikke et religi√łst symbol, men en politisk. Det er et symbol p√• m√¶nds krav om magt over kvinder. “

Han begrundede det: “I Europa har vi stigende antal muslimer, som skaber problemer i alle lande.” For en forbedre integrationen forlangte Sarrazin for det f√łrste at begr√¶nse tilstr√łmningen. For det andet, at s√¶tte dem der er her under integrationstryk. Samfundet m√• stille krav. Desuden insisterede han p√•, at man taler tysk. ” Indtil videre st√•r det elever frit for at b√¶re t√łrkl√¶de. I Berlin har der siden 2005 eksisteret en “Neutralitets Akt”, efter hvilken hverken l√¶rere, dommere, eller politifolk p√• arbejde, m√• b√¶re religi√łse symboler. Sarrazin fordert Kopftuchverbot f√ľr Sch√ľlerinnen. (Snaphanens overs√¶ttelse)

Måben og undren som nyhedsstof

Denne historie er p√• ingen m√•de speciel, men den n√¶vnes for at p√•pege en af mange journalistiske selvsvingshistorier der kendes fra hele verden: Nogle labaner arresteres for jihad- eller terrorplaner, og ud fra dette kan man spinde en ikke-historie om hvordan man i fyrenes bagland undrer sig til den helt store guldmedalje. De var jo altid s√• flinke til at holde d√łren for en, altid en munter bem√¶rkning og et smil p√• l√¶ben. Og l√¶ngere g√•r historien ikke, intet fors√łg p√• at forklare mysteriet, eller kigge p√• de personer der udtaler sig. Jo, p√• dette punkt er denne historie speciel, idet den adspurgte Mahdi Bray, leder af the Muslim American Society, en frontorganisation for Det Muslimske Broderskab, s√•m√¶nd i en video fra 2000 kan ses erkl√¶re sin st√łtte til Hizbollah og Hamas. S√• let er det at grave dybere, men den slags bliver n√¶ppe nogensinde alment forkyndt i mainstreammedierne:.Her er det Los Angeles Times, via Jihad Watch, der undrer sig (LFPC).

[…] Members of the unmarked mosque struggled on Friday to understand how and why five well-liked members of an Islamic youth group …. […]

“Those are our children,” Essam Tellawi, the imam, said in an emotional sermon ….[…]

“Our group never talked about politics” or waging war, said Mustafa Maryam, the youth group leader, who has known the five since 2006. He called them “fun loving, career-focused children” who “appeared to have a bright future.” He also called them “very goofy” and “laughing kids.”… […]

“We want to know: What did we miss?” said Mahdi Bray, head of the Muslim American Society ….[…] Virginia Muslim leaders scratch their heads, wonder how five “goofy, laughing kids” could have become jihadists

Halleluja, den multikulturelle forbr√łdring er indtruffet i Odense

Et eksempel p√• neo-journalistikkens armod der burde tjene til skr√¶k og advarsel. Man l√¶nges, man higer og s√łger, efter tegn p√• at det g√•r fremad, p√• at de daglige historier om f. eks. gader√łverier, skyderier og tilsvining af danske kvinder er noget forbig√•ende, og at harmonien folkene imellem lige s√• stille er ved at indfinde sig. Man l√¶nges faktisk s√• st√¶rkt, at den kritiske sans glemmes, og man kaster sig r√łrstr√łmsk over sm√• solstr√•lehistorier som denne. Der er altid grund til vagtsomhed n√•r medierne bruger flosklen “vilde med”, og n√•r journalisten betjener sig af enfoldig, nedladende sprogbrug. S√• kan man roligt g√• ud fra at der er tale om hype.

Jo, historien er positiv, men den kan ikke bruges til noget som helst, og er derfor ikke andet og mere end forbl√¶ndelse. Journalisten v√¶lger at kigge helt isoleret p√• et gunstigt sammenfald af personligheder, temperamenter – og magtforhold. Skulle historien have v√¶rdi, skulle Vibeke Toft-Nielsen sp√łrge sig selv hvorfor dette er muligt p√• disse skoler i Odense, og hvordan det h√¶nger sammen med veldokumenterede eksempler p√• tilbagerulning af jul i det offentlige rum, som det kan bevidnes i f. eks. Storbritannien, hvor julen i offentligt regi bliver til “Winter Festival”. Hvorfor g√•r det lige her og nu i Odense, og allervigtigst: Hvilke garantier har vi for at accepten af danske traditioner ogs√• vil g√¶lde i en fremtid med √¶ndrede styrkeforhold, andre personer, og konsolidering af muslimske enklaver?

[…] P√• Abildg√•rdskolen i Vollsmose fejrer cirka 350 ud af de 500 elever ikke jul derhjemme. Men p√• skolen har de taget traditionen til sig, fort√¶ller skoleinspekt√łr Allan E. Feldskou.

– Vi fejrer jul til den helt store guldmedalje, og b√łrnene elsker det. Vi har b√•de juletr√¶er, kalenderlys, luciaoptog og julehistorier. Og risengr√łden kunne de spise hver dag, hvis de fik lov. I √•r har l√¶rerne opf√łrt et julestykke, der hedder “Klods Hassan”. Det er vores humoristiske m√•de at v√¶re multikulturelle p√•, fort√¶ller han. P√• Kragsbjergskolen fastholder man ogs√• alle juletraditioner.¬†Selvf√łlgelig accepterer vi, hvis der er nogen, der ikke har lyst til at komme med i kirke. Men vores oplevelse er, at julen er med til at skabe et sammenhold, fordi det er noget vi er f√¶lles om. […]

– Julen har aldrig v√¶ret noget problem i forhold til elevernes forskellige baggrunde. Selvf√łlgelig er der nogle enkelte, der ikke m√• nogle af tingene. Men det tager vi helt afslappet og finder en l√łsning p√•, fort√¶ller Olav Rab√łlle Nielsen fra Humlehaveskolen i Odense. […] Muslimer er ogs√• vilde med julen

Olav Rab√łlle Nielsen gjorde sig jo bem√¶rket tidligere p√• √•ret med sin velmente advarsel mod at j√łdiske for√¶ldre satte deres b√łrn i hans skole. Hvordan h√¶nger disse ting nu sammen? Journalisten kunne ikke dr√łmme om at sp√łrge om s√•dan noget (LFPC).

Lyset g√•r ud i √ėstrig

Vi berettede forleden om den √łstrigske Pax Europa-talskvinde Elisabeth Sabaditsch-Wolff, der st√•r for at blive tiltalt for ‘hate speech’ for bem√¶rkninger fremsat ved et seminar arrangeret af FP√Ė. Der har nu v√¶ret endnu en episode ved et efterf√łlgende seminar sammesteds,¬† og omst√¶ndighederne kalder i flere henseender p√• opm√¶rksomhed. Det ligner s√•ledes umiskendeligt et set-up netop med den hensigt at bringe fr. Sabaditsch-Wolff i vanskeligheder. Dern√¶st er det bem√¶rkelsesv√¶rdigt, at de tilsyneladende plantede agents provocateur var bosniere, en gruppe vi kun i sj√¶lden grad h√łrer om i denne forbindelse. Og endelig er der jo det skr√¶mmende perspektiv at dette foreg√•r i √ėstrig, et land der som Holland engang ikke adskilte sig s√• voldsomt fra os: Hvad er det der g√łr det muligt for dette at kunne ske der og ikke i Danmark – jeg kan slet ikke forestille mig noget s√•dant i √łjeblikket – og hvor l√¶nge vil vi leve i denne boble af frihed endnu? (LFPC)

bryssel  18 oktober 2007 131

On Wednesday night I gave my presentation on Islam at another seminar, part 2 of the series in the province of Burgenland. The meeting was held in Pinkafeld, a small town about 90 minutes south of Vienna.

In November there were approximately 50 attendees at Seminar 1. This time the number was a bit lower; however, among them was a group of young Bosnian girls who appeared fully integrated, and would not even have been recognizable as Muslims if they hadn’t acted up they way they eventually did.

I began with a preamble of sorts, explaining the nature and goals of these seminars, focusing on the right to freedom of speech. In addition I emphasized that this seminar does not focus on Muslims themselves, but rather on political Islam and its manifestations. Furthermore, I stated that this seminar concentrates on criticism of Islam; if someone wants to hear the positive side of Islam, he or she is free to ask the Islamic faith community for a seminar.

Alas, these words ‚ÄĒ and my frequent repetitions that Muslims per se were not being addressed ‚ÄĒ did not deter the group of Bosnians from interrupting me to tell the audience that they felt victimized and feared that they too would one day be sent back to Bosnia (alluding to their thinking that I advocated the expulsion of Muslims from Austria) to face the wrath of the evil Serbs.

They simply did not want to listen nor understand that this seminar’s intention is to explain the nature of political Islam. Instead, they attacked me personally.

There’s no need to go into detail, since it followed the usual pattern. Cell phones were used to call in an Austrian lady who rudely interrupted me and confronted me verbally, saying that Christmas is celebrated in Egypt and that she would report me to the authorities for racism and xenophobia. (I had been showing pictures of last year’s Christmas displays in a German shopping center which had featured Islamic and Arabic scenes instead of Christian ones).

In any case, the rest of the audience started to complain about the rudeness of these women. A verbal brawl ensued while I remained completely silent, waiting for everyone to calm down. Thank goodness the FP√Ė had sent a security expert who managed to calm these women down, so that I was able to finish and take a break. The audience was visibly annoyed and rallied by my side.

During the break the Bosnian women continued the discussion outside the seminar room. They calmed down enough to continue listening to the remainder of my presentation ‚ÄĒ until, that is, I presented Eurabia, which caused them to get up collectively and leave the room (once more interrupting me).

One more observation: it was interesting to note that it was both the Muslim women who felt victimized as well as the ‚Äúfundamentalist‚ÄĚ Christians who were the ones causing the commotion, though the Christians to a lesser degree. They frequently interrupted saying that ‚Äúall this can also be found in Christianity‚ÄĚ.

I used the following two arguments that effectively ‚Äúkilled‚ÄĚ unqualified dissent:

1. When the Bosnians and others complained that all I talked about were the negative aspects, I replied that I have not so far seen them or any other Muslim groups protesting FGM or other non-Muslim or Muslim behavior unacceptable in the West.

2. When members of the audience complained that my seminar was polemic or one-sided or should include this or that, I replied that they were free to hold their own seminars.

Both of these arguments were met with silence.

All in all, I was able to keep my composure, since by now I am able to deal with these people. Of course it is unnerving, but I will not be intimidated.

Their actions provided ample evidence of what my seminar was all about: freedom of speech, and these groups’ understanding of what this freedom means. Heckling the Counterjihad

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

34 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] kan l√¶se mere om sagen p√• Gates of Vienna og Snaphanen (scroll lidt ned p√• […]

trackback

[…] kan l√¶se mere om sagen p√• Ethica, Gates of Vienna og Snaphanen (scroll lidt ned p√• siden). Og vil man st√łtte Elisabeth, som har kolossale udgifter til […]

Benjamin
Benjamin
11 years ago

A propos kendisser, som bruger deres popularitet til at blande sig i noget, som de ikke har forstand p√•: Nu er ogs√• S√łren Sko faldet i klimaf√¶lden og lavet en sang om den forf√¶rdelige globale opvarmning, der “f√•r verdenshavene til at stige ukontrolleret”.
http://stiften.dk/article/20091212/AAS/712129874/1634/mostreadaoa

pap
pap
11 years ago

Her to andre, der også godt kan holde varmen:

¬ĽGi‚Äô os din frakke, ellers smadrer vi dit hoved.¬ę

http://stiften.dk/article/20091213/AAS/712139969/0/mostreadaoa

steen
Editor
11 years ago

Liva, jeg har lige set en her, den nævner dog dioxinerne: Smukkere biler efter krigen

Liva
Liva
11 years ago
Reply to  steen

Ja, det er ligeledes n√¶rliggende at lave en fotomontage skamst√łtte over mislykket import. De mange brande. Over importeret h√¶rv√¶rk.

Liva
Liva
11 years ago

I klimadebatten indg√•r ikke de mange ildsp√•s√¶ttelser der laves lokalt i DK og i andre europ√¶iske lande i f.eks. ghettoomr√•der. Ildsp√•s√¶ttelserne g√łr at borgere ikke t√łr at bo i omr√•derne (de bliver danske nomader/flygtninge) og jeg tror n√¶ppe at ildsp√•s√¶ttelser er det bedste for venstrefl√łjens milj√ł – i mere end en betydning. Senest blev der i g√•r sat ild p√• containere p√• N√łrrebro og vi har set at ild h√¶rv√¶rk er blevet brugt meget i forskellige ghettoomr√•der i Danmark. Der er blevet br√¶ndt biler og busser af, ogs√• journalisters og betjentes biler, boligblokke er der blevet sat ild p√•, b√łrnehaver,… Read more »

Snowball
Snowball
11 years ago

Hvis der er nogen, der er i stand til at vurdere hvad klimaet har brug for, s√• er det Helena Christensen og Thure Lindhart. Den tid er nemlig forbi, hvor vigtige samfundsm√¶ssige beslutninger blev truffet p√• en basis af viden og fornuft, og hvor man lyttede til de mennesker, der faktisk havde forstand p√• og viden om emnet. Den slags h√łjrefascisme er heldigvis afskaffet, og i vores h√łjt udviklede samfund lytter vi mest til vores f√łlelser. Derfor er det selvf√łlgelig f√łlsomme kunstnere som Helena og Thure, der udl√¶gger teksten. Thure er desuden b√łsse, mens Helena er af Peruviansk afstamning. Mere… Read more »

Liva
Liva
11 years ago

I √łvrigt, under en juleindk√łbstur forleden dag gik turen igennem byens Magasin og vi m√•tte helt op p√• 2. sal f√łr der var et lille bitte omr√•de med julehall√łj. For et par √•r siden i samme Magasin var juleomr√•det at finde i stueetagen, men i et aflukke for sig selv. Heldigvis findes der andre butikker, hvor julen er lige s√• synlig og hyggelig som for mange √•r siden.

Peter buch
Peter buch
11 years ago

Det er vel fotografen, kameraet eller klimaets skyld, at Helena Christensen ser ud som hun har fået en på bærret.
Det har hun vel ikke?

Liva
Liva
11 years ago

“P√• Abildg√•rdskolen i Vollsmose fejrer cirka 350 ud af de 500 elever ikke jul derhjemme.” Noget af et anti-jul omr√•de.

Historyman
Historyman
11 years ago

Lidt om julen
Vedr√łrenedene julen s√• er det s√•ledes, at der ikke l√¶ngere pyntes op til Jul p√• den nedre del af N√łrrebrogade. S√•dan har det nu v√¶ret i nogle √•r. Der er nok ikke flertal blandt handelstands medlemmer, da en stor del af butikkerne er ejet af muslimer. Jeg tror dette er en diskret m√•de at vise at N√łrrebro, nu er under nye magthavere.
mvh.
Historyman

PeterK
PeterK
11 years ago

Lidt off-topic.

En busfuld klimaaktivister er stoppet i Stockholm og smidt ud af byen. Ikke fordi de demonstrerede, men fordi deres gamle bus ikke opfyldte milj√łkraverne for at k√łre i Stockholm. Hyklere.

I √łvrigt er b√•de Helene Christensen og Thomas Helveg med i flygtninge under jorden – st√łtte mennesker der har f√•et deres asylsag afvist, fordi de ikke er flygtninge. I det mindste betaler de selv, hvilket ikke g√łr det mindre ulovligt.

Emeritus
Emeritus
11 years ago

‘…Halleluja, den multikulturelle forbr√łdring er indtruffet i Odense…’

Som om det var noget.

Under ‘De hotteste rejsem√•l i 2010’ peger JP-Explorer, l√łrdag p√• Surinam som ‘…et pr√¶mieeksempel p√•, hvordan en etnisk smeltedigel fint kan fungere med respekt for forskellighederne…’ – Meget demonstrativt er problembarnet, En let og fint konstrueret moske med kuppel og hele fire minareter fotograferet til at ledsag teksten. S√• smukt, s√• uskyldigt. Hvor sv√¶rt kan det v√¶re. Se bare – l√łven gr√¶sser ved siden af lammene.

Med venlig hilsen

steen
Editor
11 years ago

@ Emeritus: jeg s√• prof. Ole Humlum i Deadline forleden, det var meget interessant. Som tidligere n√¶vnt har ingen af os her nogen s√¶rlig viden eller mening om det. Jeg konstaterede for to √•r siden, at de l√¶rde var meget uenige og at nogle synspunkter er underbelyste. Siden har jeg ikke l√¶st op p√• det, og da jeg ikke er l√¶rd, skal jeg vare mig for at mene noget ud over at g√łre grin med den herskende religi√łsitet. Det latente behov, har fundet et nyt objekt, tilsyneladende. Selv er jeg jo blottet for religi√łse inklinationer. – Villy S√łrensen skrev engang… Read more »

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Til Steen.
Ole Humlum. Hans bog k√łber jeg til mig selv i julegave. – Han var glimrende ved den alternative klimakonference, har jeg h√łrt.

‘Fremmedfjendske’. En mindre delm√¶ngde, der i vore modstanderes sv√¶lg altid svulmer op til hele m√¶ngden og kommer til at hedde fremmedfjendske.

Med venlig hilsen

Elefanten
Elefanten
11 years ago

Tror man, at k√łdet, der severes p√• Olav Rab√łlle Nielsens skole, kommer fra slagtedyr, der er aflivet efter muslimske ritualer. I f√•r kun √©t g√¶t!

Johansen
Johansen
11 years ago
Reply to  Elefanten

P√• Humlehaveskolen i Vollsmose serveres der kun halalk√łd i bespisningsordningen.
Olav Nielsen orkede ikke kulturkampen, som han i foråret 2007 udtalte til Fyens Stiftstidende. Nu er han nyvalgt til byrådet i Odense for socialdemokraterne.

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Den videnskabelige værdi af klimahysteriet er beskeden, men den politiske værdi er enorm.

Med venlig hilsen

Emeritus
Emeritus
11 years ago

JP – l√łrdag d. 12.12.09. Et hold tyske forskere har i otte √•r studeret sociale nedture, der bliver stedse hyppigere i Tyskland blandt andet p√• grund af den √łkonomiske krise. Efter deres mening er b√•de det kapitalistiske system og demokratiet i fare. Artiklen konkluderer: ‘… der eksisterer en reel fare for, at den “bedrageriske sociale fred opl√łses indefra af folk med en fjendtlig mentalitet”…’ Det g√¶lder til en vis grad ogs√• herhjemme. Man m√¶rker i artiklen den historiske frygt for fremtiden. Sociale nedture kombineret med √łkonomisk krise og den f√łrte indvandrer- flygtningepolitik over de seneste tredive √•r er selvklart en… Read more »

steen
Editor
11 years ago
Reply to  Emeritus

Politiken i dag:

Den store klimal√łgn

Boganm: Ole Humlum : Det ustyrlige klima

Klimadebat: Danmark har f√•et en ny Bj√łrn Lomborg. Han hedder Ole Humlum – og har skrevet en rasende interessant bog om klimaet.

Ole Humlum : Det ustyrlige klima. Trykkefrihedsselska bets Bibliotek. 184 sider, 175 kroner. Har du Pluskort, kan bogen k√łbes med 20 pct. rabat i Politikens Boghal. Fire stjerner.
Det kan undre, at det er Trykkefrihedsselska bet, der står bag udgivelsen. Bogen er renset for fremmedfjendske svinestreger.

PeterK
PeterK
11 years ago
Reply to  steen

Ja, det er jo ufatteligt at man ikke kan anmelde en bog om klimadebat uden at blande “fremmedangst” ind i det. Det det m√• have kostet anmelderen Poul Aar√łe Pedersen maksimal viljestyrke ikke at give DF skylden for bogen, klimaet, og Ole Humlum.
De er ynkelige. Tænk ikke at kunne anmelde en fagbog uden at give udtryk for sine egne fobier.

LWB
LWB
11 years ago
Reply to  PeterK

Ja, t√¶nk hvis vi andre havde lagt samme v√¶gt p√• forlag, n√•r det gik p√• “Turen g√•r til…” [Pommeren?] ūüôā

Snowball
Snowball
11 years ago
Reply to  PeterK

Klima og fremmedangst er skam to sider af samme sag. Det har jeg l√¶rt af den udstilling, der h√¶nger p√• det kongelige bibliotek p√• Slotsholmen for tiden. http://www.kb.dk/da/dia/udstillinger/nomade.html Citat: “‚ÄôNomade‚Äô er en novelle om vand – eller rettere manglen p√• vand ‚Äď som er h√•ndskrevet p√• materialer fra nomadernes hverdag; vads√¶kke, kamelsadler, tr√¶ osv. Novellen findes ikke i papirformat ‚Äď den eksisterer udelukkende som kunstudstilling, best√•ende af 45 dele, der hver is√¶r er et kunstv√¶rk i sig selv. L√¶seren oplever novellen ved at bev√¶ge sig fra v√¶rk til v√¶rk og bliver dermed selv en nomade. ‚ÄĚNomade‚ÄĚ handler om de udfordringer,… Read more »

Liva
Liva
11 years ago
Reply to  PeterK

Snowball Vi har ogs√• vores helt egne nomader i DK og EU. F.eks. de mange europ√¶ere der m√• flygte fra h√¶rv√¶rk, chikane, trusler og vold i bl.a. ghettoomr√•der og p√• arbejdspladser. Gr√łnl√¶ndere har m√•ttet forlade Gellerup og i et indk√łbscenter p√• Fyn m√•tte et par israelere flygte efter at de blev skudt p√•. P√• N√łrrebro er der ogs√• danske nomader, der flygter fra h√¶rv√¶rk, chikane og trusler. Senest har en massageklinik ejer f√•et sine butiksvinduer knust og er blevet truet til at betale beskyttelsespenge. I Tingbjerg har en pr√¶st m√•ttet flygte fra hus og hjem osv. S√• det er meget… Read more »

Snowball
Snowball
11 years ago
Reply to  PeterK

Helt enig Liva, jeg håber det fremgik at mit indlæg var ironisk ment.

Liva
Liva
11 years ago
Reply to  PeterK

Snowball Jeg synes at det er glimrende at du holder ajour med hvad der sker p√• kunstscenen. Den er jeg selv interesseret i og f√łlger med hvor jeg nu kan. Mange af de ideer, der laves som politisk kunst nu – og udstilles p√• bl.a. Louisiana (museet har selv lagt ud med Jacob Holdt billeder) og p√• andre museer, kan ogs√• bruges af systemkritikere, religionskritikere og af den borgerlige fl√łj. Om man s√• kan li’ det eller ej, er en anden sag. Men der var en gang en kunstner der lavede en skamst√łtte med det budskab at Vesten er nogle… Read more »

Snowball
Snowball
11 years ago
Reply to  PeterK

Liva, jeg kan ikke p√•st√• at jeg holder mig ajour med kunstscenen. Jeg bruger l√¶sesalen p√• Slotsholmen fordi jeg er studerende, og er dermed tvangsindlagt til at se p√• disse meterh√łje plancher med arabiske bogstaver i en m√•ned.

Snowball
Snowball
11 years ago
Reply to  PeterK

(fortsat) Derfor l√¶ste jeg folderen for at finde ud af, hvad de bet√łd. Og blev tr√¶t og deprimeret, da budskabet lader til at v√¶re, at det vestlige samfund nu skal have skylden hver gang der er oversv√łmmelse eller t√łrke noget sted i verden. I mine √łjne skal god kunst sige noget i sig selv uden at man er n√łdt til at l√¶se i den medf√łlgende folder hvad kunstneren mener. Ellers kunne han bare have n√łjedes med at udgive folderen. Men at udstillingen ikke fungerer, af den indlysende grund at den foruds√¶tter arabiskkundskaber, er ikke √•rsagen til at jeg bringer den… Read more »

Liva
Liva
11 years ago
Reply to  PeterK

“da budskabet lader til at v√¶re, at det vestlige samfund nu skal have skylden hver gang der er oversv√łmmelse eller t√łrke noget sted i verden.” Hvis Vesten skal have skylden for oversv√łmmelser og t√łrke – for naturkatastrofer – s√• skal Vesten vel ogs√• have skylden for de ekstremt mange f√łdsler i ulande? Indtil der g√łres noget for at formindske f√łdselsraten og dermed give kvinder (og b√łrn) mad nok, ligeret og muligheder, s√• er der tale om en naturkraft der oversv√łmmer planeten (og kvindekroppen) – med b√łrn, er der ikke? Det er i √łvrigt tankev√¶kkende, at en udstilling, med det budskab… Read more »

Liva
Liva
11 years ago

Klimapolitisk storm√łde – hvor juletr√¶er er bandlyst – med bederum:

“Af hensyn til deltagere p√• klimakonferencen, der vil bede, har man indrettet rum til b√łn og meditation. De kaldes meditationsrum for at signalere, at det er for alle trosretninger. I g√•r indrettedes et ekstra meditationsrum p√• grund af pladsproblemer i det eksisterende.”

h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/349375:Danmark–Saa-blev-der-plads-til-boen-paa-topmoedet

Liva
Liva
11 years ago

OT “Tolkebistand anvendes i betydeligt omfang. Alene hos de praktiserende l√¶ger ca. 70.000 gange p√• et √•r.” – St√•r der i et l√¶serbrev i JP. h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1915658.ece Og der er ret til gratis tolkebistand i 7 √•r. I 7 √•r. Det er helt vildt. Hvad de penge ikke kunne bruges p√• – f.eks. b√łrn, folkeskolen, hospitaler, b√łrnehaver, √¶ldre og syge borgere, hvis der blev stillet st√łrre krav om at l√¶re at tale dansk i Danmark. I stedet for er folkeskoler bl.a. ved at indf√łre arabisk sprog og der bruges undervisningstimer og l√¶rerl√łn til modersm√•lsundervisning i op til 7.… Read more »

Liva
Liva
11 years ago

“They simply did not want to listen nor understand that this seminar‚Äôs intention is to explain the nature of political Islam. Instead, they attacked me personally.” – dette g√łr det netop n√łdvendigt at tage debatten, at bringe politisk islam til debat. Og bringe kvinder og religion til debat. Og bringe kvinder og religi√łse p√•kl√¶dningskrav til debat. Det viser lige netop hvor vigtig det er at bruge ytringsfriheden, for hvis vi ikke bruger den, s√• fjernes den. Og vi ser at kvinder og piger l√¶rer kun at √•bne munden, hvis det handler om religi√łse krav til kvinder. Kvindekamp er blevet til… Read more »

Niels Hansen
Niels Hansen
11 years ago

Haha Schweiz giver svar p√• tiltale og trusler, det kan m√•ske s√¶tte lavinen igang, man kan da h√•be…

“Burkaforbud i Schweizisk by”

http://jp.dk/udland/europa/article1917265.ece