3
mar
Seneste opdatering: 4/3-10 kl. 0250
19 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Man kan forst√•, hvis Seidenfaden og Politiken vil sk√•ne sig selv for en udgift p√• 20 mio kroner, det har en lille dansk avis ikke r√•d til. Men hvis de ogs√• vil bevare vores respekt og deres egen journalistiske selvrespekt, burde de i det mindste skifte de floromvundne undskyldninger ud med en kortl√¶gning af, hvad der i virkeligheden foreg√•r, nemlig: Saudiske, wahabistiske dollarmilliard√¶rers ofte vellykkede fors√łg p√• at kn√¶gte det frie ord i den frie verden ved hj√¶lp af britiske domstole. Den type journalistik har de indtil videre overladt til √©n af de aviser, Seidenfadens h√•ndtryk har efterladt i stikken. Ingen der kender taktikken bag advokat Yamanis mafiametoder – at bruge vores egne love imod os selv og vores trykkefrihed, -k√łber Seidenfadens ammestuehistorier. ¬ĽMan ser ofte, at de velhavende sags√łgere p√•f√łrer deres modstandere s√• store omkostninger, at disse til sidst ender med at indg√• forlig, fordi de ikke har r√•d til at k√¶mpe for ytringsfriheden.¬ę Listen over store og sm√• m√•l for ¬†denne taktik er meget lang og inkludrer navne som Oriana Fallaci og Mark Steyn. Det er p√• h√łje tid der ogs√• i Danmark bliver ¬†kastet lys over denne trussel mod vores ytringsfrihed, og Politiken burde som et offer for denne afpresning, v√¶re den f√łrste avis til at afd√¶kke det journalistisk. Sig sandheden og genopret noget af Politikens ramponerede renomm√©. Her er et kondenseret case-study af legal jihad:


Rachel Ehrenfeld sags√łgte Mahfouz tilbage ved en amerikansk domstol, men tabte ¬†b√•de den sag og en appel. Den saudiske milliard√¶r, der havde ejendomme i Enlgand, Irland, USA og Schweiz d√łde i august 2009 efter mange veludf√łrte ugerninger, men hans metoder har overlevet ham: Khalid bin Mahfouz, Saudi Banker, Dies at 60.

The Islamist movement has two wings — one violent and one lawful — which operate apart but often reinforce each other. While the violent arm attempts to silence speech by burning cars when cartoons of Mohammed are published, the lawful arm is maneuvering within Western legal systems.

Lars hvidberg: Det er langtfra noget tilf√¶lde, at Politikens forlig med de 93.943 efterkommere af profeten Muhammed blev indg√•et netop i London. Den engelske hovedstad er nemlig blevet metropol for ekstremt dyre injurie-retssager, hvor omvendt bevisf√łrelse og dyre sal√¶rer er blevet en d√łdbringende cocktail for ytringsfriheden.Politiken fanget i injurie-turisme.

Saudiske, russiske og andre rigm√¶nd bruger britiske injurielove til at lukke munden p√• kritiske journalister og forfattere. Medieadvokat ansl√•r, at en sag om danske dagblades offentligg√łrelse af Muhammed-tegningerne vil koste op imod 20 mio. kr.¬†Britiske domstole bruges i kamp mod frie medier.

20.000 irakere til Sverige i 2010

Sweden’s immigration authority expects up to 40,000 asylum-seekers this year, about half of them from Iraq. The center-right government so far has resisted clampdowns on immigration seen in many other European countries. Tobias Billstr√∂m Cecilia Malmstr√∂m: Sweden urges EU to open doors to Iraqi refugees.

Pakistan: 25 √•rs f√¶ngsel til kristent √¶gtepar for at ber√łre Koran

En af de historier der ikke overrasker overhovedet i vores del af blogverdenen, men som skulle udr√•bes fra hustagene som endnu et dementi af kulturkl√łftens d√łdeste punkt: Selvsvings-memet om at ‘ytringsfrihed ikke er frihed til at h√•ne andres tro’. Hver eneste dag falsificerer virkeligheden dette n√¶rsynede perspektiv – islamisk p√•kaldelse af kr√¶nkelse ender ikke ved karikaturtegninger,¬† men kan lige s√• vel benytte utilsigtede bagatelhandlinger som p√•skud. Det sker hver eneste dag verden over: Ikke-muslimer lynches eller id√łmmes groteske f√¶ngselsstraffe for handlinger som denne, handlinger som i mange tilf√¶lde er rygter eller opdigtet som belejlig h√¶vn ud fra helt andre motiver. Via Jihad Watch :

A court in Kasur district, Punjab, convicted a Christian couple, Munir Masih and Ruqqiya Bibi, to 25 years in prison. According to the Centre for Legal Aid Assistance and Settlement (CLAAS), judge Ajmal Hussein convicted the couple for touching the Qur‚Äėan without washing their hands.

Munir Masih and Ruqqiya Bibi were released on bail last January, but were re-arrested after the judge ruled against them. The husband was locked up in Kasur‚Äôs district prison; the wife was sent to the women‚Äôs prison in Multan. Both have started serving 25 years behind bars. CLAAS, an association that fights for the rights of the poor and marginalised, said that the couple was accused of ‚Äúcontaminating‚ÄĚ the Qur‚Äėan when they touched it ‚Äúwithout washing their hands‚ÄĚ. […] Punjab: Christian couple touches Qur‚Äėan with dirty hands, gets 25 years in prison

Interessante perspektiverende oplysninger fra, ja, Naser Khader (LFPC):

[…] For Shaikh Muhammed Tahir ud-Qadri, der er den islamistiske bev√¶gelse Minhaj-ul-Qurans √•ndelige og politiske overhoved, har blod p√• h√¶nderne. Den ‚Äôrespekterede l√¶rde‚Äô var nemlig r√•dgiver og religionsminister for milit√¶rdiktatoren general Muhammad Zia-ul-Haq. Og takket v√¶re Tahir ud-Qadri indf√łrte Pakistan islamisk styre, hvorunder de berygtede og forf√¶rdelige blasfemilove blev vedtaget, og som stadig g√¶ldende ‚Äď love, der har betydet d√łden for mange kristne ‚Äď og muslimer – der p√• den ene eller anden m√•de har kritiseret islam.

At det overhovedet er muligt at d√łmme folk til d√łden for blasfemi i Pakistan kan man alts√• takke den elskv√¶rdige jurist Tahir-ul-Qadri for. Ul-Qadri spillede en central rolle i udbredelsen af den korrekte islamiske l√¶re i Pakistan. Da Pakistans f√łderale Shariadomstol i begyndelsen af 1980erne oph√¶vede ‚Äėrajm‚Äô (stening til d√łde) for utroskab, tr√•dte han ind som juridisk konsulent for milit√¶rregimet, der ville have stening genindf√łrt. Og dette lykkedes ogs√• ved en ny dom efter fire dages procedure forest√•et af ul-Qadri. I 1985 lykkedes det ham at overbevise Shariadomstolen om, at foragt for profeten skulle straffes med d√łden ‚Äď og det uanset om forseelsen var direkte eller indirekte, bevidst eller ubevidst – og at end ikke anger kunne fritage misd√¶deren for d√łdsstraffen. […] Naser Khader: Fatwa mod terror med blod p√• h√¶nderne

Canada: Kvinde bortvist fra skole over niqab

S√• s√•, det gjorde jo slet ikke ondt? Det siger uhyggeligt meget om vores tid at denne nyhed st√•r under “breaking news” i canadiske Winnipeg Free Press. Ufattelige ressourcer af tid, kr√¶fter og penge vil blive brugt i vestlige lande i resten af vores levetid p√• at holde form√łrkelse som dette stangen, og som Tyrkiet lysende klart illustrerer, kan selv drakonisk gennemtvungne fremskridt alligevel ende med at blive tilbagerullet. Via Jihad Watch (LFPC):

A Muslim student who was kicked out of a Quebec classroom for wearing a religious face-covering has accused the provincial government of trampling on her human rights. She has filed a complaint with the Quebec Human Rights Commission.

But the government is sticking by its guns. A spokesman for the province’s immigration minister says the woman could have stayed in the French class had she agreed to remove her niqab for certain exercises.

The woman’s teachers say the garment kept her from improving her enunciation and other language skills. The school reportedly asked the government to intervene after it spent months trying to accommodate her religious beliefs.

Among other things, the school allowed her to give oral presentations with her back facing the class. The government move is earning some plaudits, even from moderate Muslim groups. Que. government forced woman from classroom for refusing to remove face covering

“Alla √§r vi rasister”

Der er grundl√¶ggende to m√•der, hvorp√• man kan forholde sig til det sociologiske faktum, at mennesker har mest tillid til dem, der ligner dem mest (Putnam m.fl. Lav social kapital i multikulturer.) ¬†Fornuftens og den svenske. Fornuftens er, at det m√• vi hellere tage ad notam. Den svenske er, som man ogs√• kunne kalde “den Radikale”, at det m√• vi se at g√łre noget ved. Det svenske problem har vist sig at v√¶re, at de ikke har kunnet lave om p√• den menneskelige natur, et fald fra hybris¬ītinder og en social katastrofe, der endnu ikke helt er d√¶mret for √•ndspersoner som DNs kulturchef. Herunder sk√¶res den svenske model ud i pap. (Stefan Jonsson er ¬†kulturredakt√łr p√• DN.)

“Du √§r ocks√• rasist. Det √§r inte en anklagelse. Det √§r ett konstaterande.” Det √§r journalisten Oivvio Polites ord. Rasism handlar fr√§mst, enligt Polite, om kategorisering av m√§nniskor. Han menar att vi alla lever i en v√§rld d√§r sorteringen av m√§nniskor hela tiden p√•g√•r. Rasism √§r ingenting som g√•r att placera utanf√∂r oss sj√§lva, hos n√•gra andra. S√• l√§nge vi lever i en v√§rld som bygger p√• att skapa skillnad g√•r det inte att tro att vi sj√§lva inte deltar.

Stefan Jonsson sp√•rar en f√∂r√§ndring i den svenska rasismens diskurs. Han g√•r tillbaka 1993, d√• hans bok “De Andra. Amerikanska kulturkrig och europeisk rasism” kom ut. Han √•terv√§nder till sina egna teorier och finner att diskrimineringen delvis f√•tt ett nytt ansikte, en sammansm√§ltning av kulturellt motiverad och ekonomiskt motiverad rasism. Dagens rasism handlar om v√§rden – kulturer, m√§nniskors och varors. Som exempel tar han bland annat Folkpartiets f√∂rslag om spr√•ktest, som framf√∂rdes under 2002 och 2006 √•rs valr√∂relser. Ett test som Jonsson menar syftar till att m√§ta v√§rdet p√• enskilda invandrare genom att s√§rskilja “h√•rt arbetande, utbildade, ambiti√∂sa, kvalificerade, kravl√∂sa och assimileringsvilliga– fr√•n dem som inte √§r det.

Ja, utest√§ngning av m√§nniskor utg√∂r den nutida rasismens k√§rna. En klassificering och v√§rdering som utg√•r fr√•n hudf√§rg och fr√•n bakgrund. Det f√•r mig att t√§nka p√• id√©historikern Michael Azar, som menar att den normerande svenskheten inneb√§r att allting annat och alla andra blir avvikande. Azar beskriver hur diffust gr√§nserna f√∂r svenskheten dras: “en √§kta svensk √§r den som inte √§r som den som inte √§r det.”

Rapport fr√•n Sopornas planet √§r en bok som kr√§ver saker av sin l√§sare: tid, uppm√§rksamhet och tankesk√§rpa. Det √§r en bok att √•terv√§nda till. En l√§sning r√§cker inte, inte om man p√• allvar vill ta till sig den bredd och det djup som fogas samman i ess√§erna. Det finns o√§ndligt m√•nga sp√•r att f√∂lja. I den inledande ess√§n “Nordens hj√§rta” kopplar Stefan Jonsson rasismen i de nordiska l√§nderna till kolonialismen, i en annan text diskuterar han att journalistiken har kommit att handla om fiktioner medan konst, litteratur och film har politiserats. ¬†¬†UNT.SE

“Utest√§ngning av m√§nniskor utg√∂r den nutida rasismens k√§rna”, Johnsson vil s√• v√¶re enig i, at den kristne irakiske fordrivelse af muslimske irakere fra S√∂dert√§lje, ¬†“er ¬†racismens nutidige ¬†kerne?” Og araberes fordrivelse af j√łder fra Malm√ł ?¬†Eller kan irakere og andre arabere overhovedet v√¶re ¬†“racister” i DN¬īs optik ? Sp√łrgsm√•let er ubesvaret men eftersom at en del – med en svensk kommunes ord, pdf – kommer direkte fra middelalderen til Sverige, var det m√•ske rimeligt at antage at de kunne lide under ¬†visse umoderne forestillinger, som DN ikke deler?

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

19 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
HelgeD-H
HelgeD-H
10 years ago

@Vivi – Du er god til at skrive det som det er. Men nu er min sognepr√¶st ogs√• ved at v√•gne op – s√• nu er jeg ikke alene om at have snaphanernes synspunkt. Pr√¶sten i mit sogn skriver i sognets kirkeblad, at han undrer sig over at de p√• r√•dhuset siden sidste √•r ikke l√¶ngere flager p√• flagdage og til kirkelige h√łjtider. Og at kristendommen nedg√łres i det kommunale. Og s√• har han i Kirkebladet udf√¶rdiget en indmeldelsesblanket til dem som s√łger om at blive medlem af Folkekirken, n√•r nu det i kommunen er lettere at udfylde en formular… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
10 years ago

PS

Sverige og England lader ikke til fremover at være lande vi skal regne med som vestlige venner.

Hvor er det s√łrgeligt som de sk… muslimer og deres elendige islam kan bringe splittelser og rav i den.

1. klasses ballademagere med mafia-mentalitet og adfærd.

Vivi Andersen
Vivi Andersen
10 years ago

Hvordan fanden er det gået til at England er blevet et sådant sted hvor bl.a. islamiske jurister kan boltre sig som fisk i vandet ?

Har England overgivet sig til islam eller hvad sker der derovre ?

Victor
Victor
10 years ago

Et par tal fra Berlin: Byen har registreret 548 s√•kaldte “intensivt√§ter”. 79 pct har en indvanddringsbaggrund. 47 pct er af arabisk afstamning. Man regner med, at der bor godt 35.000 arabere i byen. Fra denne ene procent af hovedstadens indbyggere kommer alts√• halvdelen af de groveste forbrydere:

http://www.tagesspiegel.de/berlin/Intensivtaeter;art270,3047408

Niels Hansen
Niels Hansen
10 years ago

Er det i grunden ikke underligt at man m√• kategorisere og kritisere: de fede, de grimme, de smukke, mongoler, de hvide. Men man m√• ikke kategorisere og kritisere de farvede, de sorte, de gule osv. Ikke at jeg har brug for at g√łre det, men det er da egenlig underligt at de anst√¶ndige ikke mener at de grimme og de fede ogs√• har krav p√• en anst√¶ndig behandling.

Robin_Shadowes
Robin_Shadowes
10 years ago

Just nu promotar SVTs Aktuellt moské-bygge i Rinkeby. Helt skamlöst! Nu har vi svart på vitt att SVT helt och hållet står på mohammedanernas sida mot det egna svenska folket.

WordsSpeaker
WordsSpeaker
10 years ago

Kig også i: Bog med råd til konger, også af al-ghazali.

Kvindeundertrykkelsen er i islam fuldstændigt institutionaliseret, så meget at tildækning kan synes naturlig. Men at det er skabt på basis af undertrykkelses ideoligi er der ingen tvivl om.

Yderligere b√łr unders√łgelser fra RUC tages med et gran af salt. Ofte er der mere politisering end videnskab i hvad der produceres derfra.

WordsSpeaker
WordsSpeaker
10 years ago

‚ÄúBurka og niqab er udtryk for en personlig beslutning, der kun styrkes af andres kritik, lyder det fra forskere bag burka-rapport‚ÄĚ h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/358243:Kirke‚ÄĒtro‚ÄďDanske-muslimsk e-kvinder-vaelger-selv-at-baere-niqab Nonsens!! Fra al-Ghazalis Genoplivelsen af de religi√łse videnskaber. Om kvinder: Hun b√łr blive hjemme og spinde. Hun b√łr ikke g√• ud ret ofte. Hun m√• ikke v√¶re velorienteret. Hun m√• ikke tale meget med sine naboer. Hun m√• kun bes√łge dem n√•r det er absolut n√łdvendigt. Hun b√łr tage sige af sin mand og respektere ham, b√•de n√•r han er til stede og n√•r han er borte og pr√łve at tilfredsstille ham i alt.… Read more »

Liva
Liva
10 years ago

Perverteret religi√łs kvindelighed? N√•r kvinder kun f√łler sig st√¶rke ved at vende sig bort fra synlighed – og v√¶k fra samfundet og st√¶kker sig selv:

“Burka og niqab er udtryk for en personlig beslutning, der kun styrkes af andres kritik, lyder det fra forskere bag burka-rapport”

h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/358243:Kirke—tro–Danske-muslimske-kvinder-vaelger-selv-at-baere-niqab

Liva
Liva
10 years ago

‚Äúthe school allowed her to give oral presentations with her back facing the class.‚ÄĚ Jeg havde aldrig troet at det skulle komme der til at kvinder skulle f√• ‘sit eget (latterlige) v√¶relse’ p√• den m√•de. Godt at Canada lader lidt fornuft og selvkritik sive ind under det mobile f√¶ngsel til kvinden. De mobile f√¶ngsels kvinder latterligg√łr Virginia Wolf – og ikke mindst det vestlige tillidssamfund. S√• sent som i g√•r s√• jeg en kvinde (i en dansk by) som havde et snabellignende stykke stof h√¶ngende ned for √łjnene. Hendes mand derimod havde vestligt t√łj p√• og hans h√•r var synligt… Read more »

Christina
Christina
10 years ago
Reply to  Liva

“F√• nu hijab ud af offentlige institutioner og skoler. Og bederum ud af universiteter.”

“Lock up your libraries if you like; but there is no gate, no lock, no bolt that you can set upon the freedom of my mind.”

Liva
Liva
10 years ago
Reply to  Christina

Det er ikke forbundet med frihed at v√¶re afh√¶ngig af noget s√• materielt som bederum og hijabs. Lige tv√¶rtimod. Det er at g√łre sig afh√¶ngig af bekl√¶dning og mursten – og religi√łse tankesystemer.

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Liva

Den d√¶moniserig af h√•r, der p√•g√•r, er f√łrst og fremmest racistisk i den moderne betydning = religi√łs racisme. Koranen skriver nemlig, at grunden til at muslimske kvinder skal b√¶re t√łrkl√¶de, er, at man skal kunne kende de rettro fra de vantro. For at de ikke skal forulempes, skrives der. Og forulempes betyder voldtages. Koranen tillader helt eksplicit muslimske m√¶nd at voldtage vantro kvinder. Det er det, t√łrkl√¶det drejer sig om. At n√łjes med at argumentere p√• kvindefrig√łrelse g kvindeundertrykkelse er at g√• venstrefl√łjens og islamisternes √¶rinde. Det her handler ikke om muslimske kvinders frihed. Det handler derimod om hele vores… Read more »

li
li
10 years ago

Nu skal vi alle sammen lige ta’ os sammen og hj√¶lpe t√łger lidt rundt i det islamiske helvede! det syndt for t√łger, at han form√•ltsl√łs aflevere undskyldninger til gud og enhver mand, n√•r nu undskyldningen skal gives til allah fanden, som √•benbart ikke har f√•et undskyldningen. S√• lad mig ydmygt foresl√•, at t√łger tager p√• rundrejse i mellem√łsten, med de selvsamme “danske” imamer der for Danmarks og integrationens skyld, rejste rundt med div till√¶gs grissetegninger i mellem√łsten og fik deres budskab frem, nok fordi de √•benbart havde deres GSP indstillet korrekt. S√• for allah i helvede, lad det mellem√łstlige grissetegnings… Read more »

Limewoody
Limewoody
10 years ago

Profetens Efterkommere(TM) vejrer nu morgenluft se her:

http://www.cnsnews.com/news/article/62122

Det er skandal√łst at dette kan forekomme. Gad vide hvorn√•r alle Torneroserne v√•gner op?

Pk
Pk
10 years ago

Jo jo men Miles Davis lagde ikke noget religi√łst/politisk i det.
Han var ofte mere glad for at spille med andre, end han var optaget af tilskuere.
Personligt har jeg 10.000 % mere glæde af Miles Davis end af desert-profeten.

Christina
Christina
10 years ago
Reply to  Pk

‚ÄĚHan var ofte mere glad for at spille med andre‚ÄĚ

Pianisten Ahmad Jamal var en av Miles Davis största inspirationskällor.

http://www.youtube.com/watch?v=Xnf3oIkolXI

Christina
Christina
10 years ago

…det gjorde √§ven Miles Davis…och ett antal andra v√§lk√§nda scenkonstn√§rer… ūüėÄ

Christina
Christina
10 years ago

“the school allowed her to give oral presentations with her back facing the class.”

Naftule Brandwein upptr√§dde ofta med ryggen v√§nd mot sin publik… ūüėČ