17
mar
Seneste opdatering: 20/3-10 kl. 2316
121 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Vi henviser til hvad vi skrev nedenfor. Strand for eksempel introducerer ikke Expo.se som andet end et organ der “dokumenterer h√łjreekstremister.” Herunder regner Expo for eksempel ogs√• Dansk Folkeparti og i al beskedenhed, denne blog samt den h√łjtelskede, afd√łde journalist Kurt Lundgren, der aldrig fors√łmte en lejlighed til at g√łre grin med de statsfinansierede nazij√¶gere. Selvom der skulle v√¶re ¬†20-30.000 nazister i Sverige, er det ikke nok til at holde en stor redaktion k√łrende. Man m√•tte skaffe sig nogle flere nazister, og det var Stieg Larsson rigtig god til som langvarigt medlem af Kommunistiska Arbetarf√∂rbundet, hvis Ume√• afdeling han ogs√• testamenterede sine √łkonomiske midler til. Heller ikke Kurdo Baksi bliver introduceret i fuld figur for forudst√¶ningsl√łse danskere. Der er overv√¶ldende m√¶ngder af dokumentation p√• Expo og Baksis politiserende h√¶rgen, s√łg selv p√• nettet. Vi mener at Kurt Strand i dette reklameindslag for Baksis bog simpelthen undlader at give sine danske seere en h√¶derlig varedeklaration, og vi ser meget frem til svenske kommentarer om det. Hans analyse af svensk og dansk politik, kunne man kort kalde Lena Sundstr√∂m modellen: primitiv til det yderste. Meget betegnende for Expo, har de stort set ikke behandlet j√łdernes forv√¶rrede situation i Sverige. En debatt√łr skriver:

Var inne p√• Expo precis och inte ett ord och inte en bokstav om Ilmar och judefr√•gan. Muslimer som vill d√∂da Vilks.- Inte en bokstav fr√•n 12 manna redaktionen p√• kungsholmen. Nu borde det g√• upp f√∂r tom extremistiska PK-personer som tex SRs Nina Glans att Expo √§r ett g√§ng AFA anstruken √∂verklassv√§nster som bedriver en politisk agenda och inte n√•t journalistiskt “mot rasismen och f√∂r demokratin”.

Om Kushtrim Ademi Abdurraham og Kushtrim Nikas mord p√• den homoseksuelle Daniel Nordstr√∂m i Malm√ł den 20.12.2008, har jeg ogs√• ledet forg√¶ves i Expos arkiv, ligesom med knivoverfaldet p√• to b√łsser i Tantolunden, ¬†men s√•dan er det med Expo, n√•r det er en udvalgt¬†offergruppe som er for√łverne: dobbeltmoral og hykleri. Den meget omfattende vold og voldt√¶gt indvandrere beg√•r mod indf√łdte svenskere, eksisterer heller ikke i Expos verden. Derfor er de med god grund bredt foragtede.

Kommune-shaming

Aftenens Uppdrag Granskning om Vellinge Kommune var for Die Hards. SVT mener tydeligvis at de gransker og afsl√łrer Vellinge Kommunes modvilje mod s√•kaldte “ensamma flyktningbarn”, der tit hverken er b√łrn, alene eller flygtninge. Set med danske √łjne udstiller udsendelsen f√łrst og fremmest det ufattelige hykleri en kommune tvinges ud i i tredive √•r, n√•r rigspolitikerne ¬†ikke vil p√•tage sig at l√łse et br√¶ndende sp√łrgsm√•l p√• riksdagsniveau. Og s√• er udsendelsen ogs√• et ganske glimrende selvportr√¶t af svensk TV journalistik. Dens sev√¶rdighed m√• derfor antages at v√¶re overvejende utilsigtet.¬†Uppdrag Granskning, min. 59:49. (se ogs√• Vellinge sv√§ngde ‚ÄĚunder piskan‚ÄĚ.)

Til Sverige ¬†kom der sidste √•r 2.500 “ensamkommande flyktingbarn“. Det tager man som regn der falder ned fra himlen. Til Danmark kom der 469, og “det er alt for mange if√łlge regeringen”: ¬†Flygtningeb√łrn skal til centre i hjemlandet. Mikael Jalving: Skal vi hj√¶lpe b√łrnesmuglerne?

Igen: Erdogan urges German Turks not to integrate

The Turkish government has reportedly angered Turkish-German politicians by inviting them to an Istanbul conference and then urging them to resist political and social integration in their adopted homeland.

At the meeting last month, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan urged Turks living in foreign countries to take out citizenship of the new homelands ‚Äď not to integrate, but rather to become more politically active, according to the website of news magazine Der Spiegel.

Ali Ertan Toprak, deputy chairman of the Alevi community in Germany, told the magazine government representatives had said: ‚ÄúWe have to inject European culture with Turkish.‚ÄĚ […] Erdogan urges German Turks not to integrate

Terrorism’s new target: ‘Econo-Jihad’

‘Islamic terrorism’s future devices will focus on operations that will yield the most economic damage,’ says Prof. Weimann

Jihadist terror organizations have set economic terrorism as their new target, intending to harm and paralyze Western economies, the United Sates in particular, claims Prof. Gabriel Weimann, expert researcher of terrorism over the Internet at the University of Haifa. Prof. Weimann monitored websites hosted by terrorist and terrorism-supporting organizations and concludes: “For the Jihadists, the present economic crisis signifies an ideal opportunity and platform to leverage an economic terrorist campaign.” […]

Other publications by bin Laden himself and by other terrorist leaders show that they understand that Western and U.S. power lies in their economic strength and that the jihad movement should focus on damaging this power by employing various tactics, including: hitting international corporations directly; harming international corporations by means of 1.5 billion Muslims boycotting them, which would pressure the respective governments to adjust their policies; striking at resources that were “looted” from Muslim countries, such as oil-drilling companies in Iraq; assassinating key personalities in the global economy, most of whom they believe are Jews, and killing anyone who collaborates with these personalities. […] Terrorism’s new target: ‘Econo-Jihad’

Gunnar Heinsohn: “Begr√¶ns socialhj√¶lpen til fem √•r”

Professor Dr. Gunnar Heinsohn er sociolog og √łkonom i Bremen.¬†Oversat i samarbejde med Hodjas Blog fra Frankfurter Allgemeine Zeitung, 16. marts 2010: ‚ÄěSozialhilfe auf f√ľnf Jahre begrenzen‚Äú.

I et Tyskland der har mindst¬†lige s√• store problemer som Danmark, er Heinsohns synspunkter politisk kontroversielle.¬†Tyskerne har v√¶ret igennem en “udvikling”, som er forbl√łffende lig vor egen. Indvandringen fra muslimske lande – navnlig Tyrkiet – har v√¶ret kolossal og kan kun delvis forklares ud fra Barcelona-aftalerne i 1975, hvor EU forpligtede sig til at aftage befolkningsoverskuddet fra Mellem√łstens fejlslagne stater.Det v√¶sentligste er givetvis at de socialistiske partier her √łjnede en fantastisk mulighed for at importere et pjalteproletariet som usvigeligt¬†stemmekv√¶g – akkurat som herhjemme. Samtidig √łjnede et usolidarisk, asocialt erhversliv og naive liberalister en chance for at skaffe sig billig arbejdskraft, og t√łrre de samfundsm√¶ssige f√łlger af p√• nationalstaternes befolkninger og socialv√¶sen. Facit af denne mesalliance g√•r mod ¬†akut krise i hele Vesteuropa. Paris, Berlin, Luton, Bradford, Bryssel, Amsterdam, Marseilles, Malm√ł er bare sm√• ouverture-bl√łp i velf√¶rdsstaternes, og m√•ske nationalstaternes selvmord.

F√łrst et par ubehagelige sandheder om den demografiske udvikling: for hver 100 b√łrn som Tyskland beh√łver for ikke yderligere at skrumpe og forgubbe bliver de 35 slet ikke f√łdt. I stedet for de 2,1 barn per kvinde som vil v√¶re n√łdvendig for den sociale stabilitet kommer knapt 1,4 til verden. Af de 65, som kommer til verden og vokser op til at blive unge, viser de 15 sig at v√¶re uimodtagelige for uddannelse. I l√¶rlingesektoren er n√¶sten halvdelen uegnede til undervisning if√łlge den nyeste beretning fra Forbundsregeringens Erhvervsuddannelsesudvalg. Af de sidste 50 egnede b√łrn forlader de 10 landet og s√łger lykken som udvandrere. Dermed st√•r af de optimale 100 b√łrn kun de 40 til r√•dighed for v√¶ksten i samfundet. Denne trussel mod erhvervslivet, velf√¶rdsstaten og den samlede, f√¶lles harmoni anses for s√• stor, at der n√¶ppe findes nogen demografisk ekspertise som levner landet noget h√•b.

Alligevel er det ovenfor tegnede billede stadig forsk√łnnet. Thi de resterende 40 b√łrn, som skulle sikre v√¶kst, bliver til stadighed afskr√¶kket fra at blive i Tyskland. De forudser korrekt, at det bidrag de skal yde velf√¶rdsstaten er stadigt stigende. De m√• fors√łrge flere og flere √¶ldre. I √•r 2060 vil der i stedet for 81 kun findes 65 millioner mennesker i Tyskland. Gennemsnitsalderen stiger fra 44 til 54 √•r. If√łlge et realistisk scenarie for √•r 2060 vil kun 30 millioner v√¶re i intervallet mellem 24 og 65 √•r. De skal alts√• fors√łrge 22 millioner gamle s√•vel som 13 millioner unge. Selv om alle i den erhversaktive alder ville v√¶re i arbejde, skal alts√• 100 personer i arbejde fors√łrge 120 som ikke er det.

En fremtid i den demografi har kun dem uden uddannelse. S√•ledes best√•r den bistandsmodtagende befolkning i februar 2010 af 6,53 millioner for de 26 procents vedkommende af b√łrn under 15 √•r (1,7 millioner). I mods√¶tning hertil er kun 16% af den arbejdende befolkning p√• 58 millioner under 65 √•r af b√łrn (9,5 millioner). Og alligevel er de 26% b√łrn i den bistandsmodtagende befolkning kun begyndelsen. Den vil yderligere vokse, fordi den ligge h√łjere blandt de mindste. S√•ledes havde Bremerhaven sidste √•r “kun” 33% af b√łrn i alderen 7-15 √•r p√• bistand. Men blandt de 0-3 √•rige var andelen 45%. Man m√• derfor frygte at om et par √•rtier vil mere end en fjerdedel af af befolkningen ikke passe ind i et high-tech samfund som fordrer h√łje kvalifikationer.

Da Antoine de Montchr√©tien i 1615 udgav sine teser i samfunds√łkonomi – “Politisk √ėkonomi” – i son bog “Trait√© d’√©conomie politique” forenede han for f√łrste gang politik med √łkonomi. Som elev af Jean Bodin havde han l√¶rt at man i erhvervene ikke alene beh√łver produktionsfaciliteter og markeder, men ogs√• arbejdende mennesker. Da disse ikke kan produceres ligesom varer m√• samfundet – p√• gr√¶sk “polis” – s√łrge for tilvejebringelsen heraf. I tidsrummet 1500 til 1915 eksploderede Europas befolkning fra 80 til 500 millioner indbyggere. Betydningen af “den politiske” del af √łkonomien er man tilb√łjelig til at glemme. Men det demografisk grundlag for samfundet har allerede i √•rtier v√¶ret under erosion. Allerede i 1975 var f√łdselsraten pr. 1.000 indbyggere faldet fra 50 til 10.

*I bedste fald r√¶kker det kun til et √łnskebarn*

Akkurat som unge kvinder i den fertile alder i dag er akkurat s√• optaget af deres fremtidsmuligheder som deres j√¶vnaldrende m√¶nd, bliver det i bedste fald kun til eet √łnskebarn – og ofte endda ikke det. Af samme grund ligger ca. 100 nationer allerede under nettoproduktionen p√• 2,1 barn/kvinde. De forskellige regeringer har reageret for sent p√• denne udvikling. Siden slutningen af firserne har man dog p√•ny opdaget “Den politiske √ėkonomi” – man desv√¶rre i forfejlet form.

Hovedtanken var kvalificeret indvandring. “Skilled immigrants’ skulle v√¶re den optimale l√łsning p√• problemet. Siden 1987 har man hentet mere en 12 millioner fremmede ind i landet. Heriblandt finder man oplyste iranere som er flygtet fra Teherans fanatikere, russiske j√łder som flygter fra antisemitismen samt vietnamesere som DDR hentede til landet. Disse gruppers b√łrn klarer sig bedre uddannelsesm√¶ssigt end efterkommerne af den oprindelige, tyske, veluddannede middelklasse. De opfylder kriterierne for kvalificerede indvandrere som skulle medbringe uddannelses- og pr√¶stationsevner. Bland Canadas indvandrere opfylder n√¶sten 100% disse kriterier, i Australien n√¶sten 90%. Canada bliver den f√łrste nation som gennem indvandring – ofte b√łrn af kinesere – opn√•r en gennemsnitlig h√łjere intelligenskvotient end den oprindelige.

Men i landet mellem Rhinen og Oder ligger indvandrerb√łrns pr√¶stationsevne – fraset enkelte, begavede undtagelser – langt under den oprindelige befolknings. Mere end noget andet sted i verden. I PISA-testene ligger de som femten√•rige to skole√•r tilbage. 44 procent af denne befolkningsgruppe forbliver uden erhvervsuddannelse. Magasinet “Die Zeit” skrev for nyligt, at “ingen endnu havde fundet grunden til denne katastrofe”. Selv om svaret er ligetil: Tyskland rekrutterer fortrinsvis sine indvandrere – ikke fra eliterne, men fra de svagtpr√¶sterende i udlandet, hvorfor man da ogs√• kun f√•r ca. 5 procent kvalificerede indvandrere. Og deres efterkommere sl√¶ber uddannelsesunderskuddet videre.

Tyskland politiske ledere synes fast besluttet p√• at g√• videre ad denne udsigtsl√łse og stedse dyrere vej mod forfejlet indvandring- og socialpolitik. Flere penge til sociale programmer hj√¶lper ikke engang med at bek√¶mpe symptomerne – som √łkonomen og politologen Charles Murray p√• overbevisende m√•de p√•viste i sin unders√łgelse “Losing Ground”. Mellem 1964 og 1984 √łgede USA udgifterne til socialhj√¶lp dramatisk – og alligevel steg antallet af “Socialhj√¶lps-m√łdre” og deres b√łrn fra 4 til 14 millioner. Murray sammenfattede denne udvikling i formlen “Flere penge forst√¶rker armoden”.¬†Hans vigtigste f√łlgeslutninger lyder:

For det f√łrste: At betale fattige kvinder for moderskab medf√łrer flere s√•danne m√łdre.

For det andet: At indkassere penge for deres b√łrns skulkeri i skolen ved at s√¶nke kravene udhuler yderligere motivationen til uddannelse.¬®

For det tredie: At undskylde disse b√łrn kriminalitet – 10% af drengene er p√• socialhj√¶lp, men beg√•r 50% af al kriminalitet – med “protest mod samfundet” driver kriminaliteten yderligere i vejret.

For det fjerde: Afskaffelse af socialhj√¶lpen til de p√•g√¶ldende virker bedre end at bel√łnne med halvhjertet besk√¶ftigelse til stadigt flere uddannelsesresistente b√łrn.

Denne ubekvemme indsigt har f√łrt til en nyt√¶nkning i amerikansk politik. Sidst har den venstre-liberale Bill Clinton indledt den afg√łrende vending. Up√•agtet af alle “racisme”-fordomme fra egne r√¶kker gennemf√łrte han den 1. januar 1997 de vigtigste af Murray’s forslag. Clintons reform afskaffede den ret til livslang socialhj√¶lp som havde v√¶ret g√¶ldende siden 1935. I stedet indf√łrtes en begr√¶nset ret p√• 5 √•r – en effektiv hj√¶lp, ikke til abstrakt integration, men rettet mod overgang til arbejde. Virkningen heraf var sl√•ende: mens 12,2 millioner amerikanske borgere var p√• socialhj√¶lp f√łr reformen, var tallet i 2005 kun 4,5 millioner. Kvinderne i de laveste sociale lag fik nu tilbudt f√łdselskontrol – og s√• sank antallet af “velf√¶rdsm√łdre” drastisk ligesom kriminaliteten hos disse m√łdres s√łnner.

Klarer Tyskland med sin socialpolitiske kurs – som ignorere den Clinton’ske lektion – sig virkelig bedre? Antallet af b√łrn under 15 √•r som udelukkende lever af socialhj√¶lp sprang fra ca. 130.000 i 1965 (kun Vesttyskland) til over 630.000 i 1991 og 1,7 millioner i februar 2010. Ikke kun 10 procent, som dengang i Amerika, men 20 procent finansieres via skatten. Mens tyske kvinder som ikke er p√• socialhj√¶lp i gennemsnit kun f√•r eet barn, og pr√¶stationsst√¶rke indvandrerkvinder n√¶rmer sig dette reproduktionsm√łnster, s√• formerer det af staten underst√łttede, nederste sociale lag st√¶rkere – med alle de problemer som f√łlger med. I m√łnsterkommunen Bremerhaven er s√•ledes unge m√¶nd p√• socialhj√¶lp – ca. 40% af alle unge – ansvarlige for mere end 90% af voldskriminaliteten.

S√• l√¶nge regeringen udl√¶gger retten til at f√• b√łrn som en tilsvarende retten til offentlig finansiering efter √łnske, s√• l√¶nge vil kvinder i de lavere sociale klasser betragte svangerskab som kapital. Ene og alene en reform i retning af en forsikring mod social n√łd begr√¶nset til fem √•r i stedet for livsvarig vil kunne virke – akkurat som i USA. En s√•dan √¶ndring af socialstaten ville ogs√• g√łre en ende p√• tilstr√łmningen i overf√łrsels-systemet. I s√• fald kunne Tyskland spille med i konkurrencen om udenlandsk talent – i den hensigt at bremse sin demografiske nedtur.

——————————————————————————–
Professor Dr. Gunnar Heinsohn er sociolog og √łkonom. Han har forfattet h√łjt ansete b√łger og artikler om demografi. Siden 1984 er han ansat ved Bremens Universitet.

Se også Lars Hedegaard interview med Heinsohn: Tabernes kontinent, oversat  Acontinent of loosers og Gunnar Heinsohn og den demografiske kapitulation (Huntington revisited)

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

121 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] om de “ensamkommande flyktningbarn”, de hedder “sk√¶gb√łrn” i folkemunde. Det er pr√¶cis ni dage siden at minister Billstr√∂m ville tvinge alle kommuner til at “tage deres ansvar overfor b√łrnene.” Nu hvor Norge og […]

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

http://www.sappho.dk/wilders-er-en-helt.htm

Det mener jeg ogs√•, men derudover er det jo mangel p√• st√łtte til det han st√•r for, der dels har muliggjort en indvandring af det format og de f√łlger det har medf√łrt, dels en udbredt for√łgelse af offentlige udgifter fra ALLE SIDER af det politiske spektrum- stort set- der i allerh√łjeste grad sammen med samme politiske repr√¶sentanters villige laden andre tage deres f√łr eksisterende lokale ansvar og beslutningsmyndighed p√• sig, der medvirker til krisers rasen og problemerne. Dette set herfra naturligvis.

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til Universalgeni. Parallellen til Islam som en influenza-tilstand er meget n√¶rliggende. Balladen g√•r i sig selv, men kun indtil n√¶ste gang. Og vi slipper aldrig af med problemet. Vil man se optimistisk p√• sagen, kan man sige, at vi reagerer sundt i begge tilf√¶lde. Immunforsvaret holdes intakt. Men metaforen halter, for problemet er ikke kun cyklisk, men ogs√• dynamisk p√• grund af tilvandringens v√¶gt over tid. Jo st√łrre andelen er, som ikke f√łler sig som en del af det danske f√¶llesskab, desto farligere vil det v√¶re for nationen, og desto sv√¶rere vil det v√¶re for staten at bevare magtmonopolet og… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Emeritus

Situationen er jo katastrofal for venstrefl√łjen. Alt hvad de r√łrer ved falder fra hinanden og s√•dan har det v√¶ret i √•rtier. Socialismen/kommunisme, faldt fra hinanden. Klimahysteriet holdt ikke. Overbefolkningssp√łgelset eksisterede ikke. Racismen dukkede aldrig op. Multikulturen holdt ikke. Integration fandt ikke sted. EU er en d√•rlig ide. Desperationen er til at f√łle p√•. For hvad skal der ske, den dag de siger: ok, vi tog fejl, multikultur dur ikke. Indvandringen skulle ikke have fundet sted. EU kan ikke bruges. Vi var udemokratiske mht. EU og indvandring. Hvordan kommer vi videre derfra? De er ikke helt klar til at begynde at… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Emeritus

Indholdet er der som vanligt i dine kommentarer lidet at tilf√łje, s√• en lejlighedsvis sproglig fejlfinder som undertegnede m√•tte ty til formerne- relationer implicit anvendt i sproget- for da at f√• ytringsiveren stillet.

Venlige hilsner

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til Peter Buch.

Du har ganske ret. Ordet ‘b√¶redygtig’ anvendt i den sammenh√¶ng var malplaceret. Vi skal v√¶re meget opm√¶rksomme p√• vort sprog og den rette brug af dets begreber. Jeg regnede heller ikke med, at jeg ville slippe godt fra mit forehavende. Men jeg lod alligevel ordet st√• og lukkede √łjnene.

Med venlig hilsen

Universalgeni
10 years ago

Pseudoeliten er præget af influenza-synet. De tror, balladen med indvandrerne er noget, der vil gå over af sig selv. De har ikke erkendt, at der er tale om 2 uforenlige kulturer, når det gælder Vesten og islam.

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Fortsat kommentar ender her.
Indtil videre i det mindste, da andet kræver tilstedeværelse og opmærksomhed.

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Emeritus

Min kommentar til din brug af begrebet bæredygtighed er nu synlig.

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Fortsat kommentar fra 18/3 2010 kl. 8:00 Mods√¶tningen mellem h√¶vdet demokrati ( demokrati er definitorisk forklaret forh√•bentlig stadig lig- folkets styre) og virkeligheden viste sig tydeligt, ved de afstemninger der var om traktatforslaget, der afvist ved folkeafstemninger i Frankrig og Holland i en omskrevet st√łrrelse ben√¶vnt Lissabon-traktaten blev vedtaget af samtlige europ√¶iske landes valgte repr√¶sentanter og ved en enkelt folkeafstemning i Irland. Skulle der her som andetsteds v√¶re tale om fejl i gengivelsen af foreg√•ede begivenheder, h√•ber jeg den l√¶rde l√¶ser g√łr opm√¶rksom p√• det. At der ikke – undtaget Irland- i det af Lissabon-traktaten d√¶kkende landes omr√•de er demokratisk… Read more »

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til varmt konservativ.

Din forklaring er fint i tråd med Snaphanens postering om samme emne. Jeg kan godt lide, at der er konsistens i dit synspunkt.

Med venlig hilsen

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago
Reply to  Emeritus

Beklageligvis sletter Systemet min kommentar om din i mine √łjne forkerte brug af begrebet b√¶redygtighed i forbindelse med befolkningstal.
Dette blot til orientering.
Med venlig hilsen

Universalgeni
10 years ago

Noget helt andet er: hvad vil man stille op, den dag der ikke er flere lokomotiver tilbage, der kan tr√¶kke de fattige lande? Europa g√•r til i vold og social n√łd. Velf√¶ren bryder sammen og inden l√¶nge vil vi ikke l√¶ngere have noget at dele ud af. Europ√¶erne vil for en dels vedkommende v√¶re rejst ud af EU-omr√•det, der vil v√¶re reduceret til slum. Andre lever i bef√¶stede enklaver. USA f√•r samme problemer, for de gentager vores fejl.

Det kunne jeg godt tænke mig at vide. Hvad vil pseudoeliten stille op, når alle lokomotiver er væk?

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Universalgeni

Pseudoeliten kunne t√¶nkes at blive betydelig mindre i st√łrrelse og indflydelse n√•r √łkonomiske lokomotiver, ikke mere ved deres lokale bundethed med hensyn til tildelinger og tilstedev√¶relse giver baggrunden for dens virke, st√łrrelse og fremtr√¶dende rolle i medier med videre.

At en st√łrre del af erhvervslivet overg√•r til at skulle arbejde mere p√• deciderede markedsvilk√•r, og ikke v√¶re offentligt bevilliget samt for nogle fattige lande p√• kriminel baggrund (kriminalitet, udbredt korruption, nepotisme etc.) opretholdt, ses herfra dog som en kr√¶vet im√łdekommet betingelse for st√łrre √¶ndringer med hensyn til pseudoeliter.
Dette være generelt, og meget kort beskrevet.

Ole Burde
Ole Burde
10 years ago

@Emeritus
Hvor kommer tanker fra ? I det her tilfaelde indefra. Mangt og meget er blevet sagt om det sygeligt lave foedselstal i vesteuropa , for mig har det altid vaeret en selvfoelgelighed at naturen er meget staerkere end det museums-blllede som er den politisk korrekte holdning til den.
R.I. virker foroevrigt paa mange gensidigt forstaerknde maader , hvoraf koensdriften kun er den mest omtalte….

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til JensH. Rigtigt. Men som altid f√łrer statistisk materiale b√•de til overvejelser, eftertanke, undren og uforudsete tankespring. Der er gode grunde til, at man f√łrer statistik, og at man politisk vildleder, n√•r tallene bliver for tydelige eller chokerer. Eftersom denne blog hovedsageligt handler om indvandringen og det pres, disse ‘statistiske forhold’ s√¶tter nationen under, er tankespringet til, hvad der mon kvalificerer de 400.000 som danskere ikke overraskende for mig og burde heller ikke v√¶re det for dig. Jeg synes, at jeg i min kommentar bestemt ikke lagde skjul p√•, hvad det var for en fristelse, jeg ikke kunne modst√•, og… Read more »

JensH
JensH
10 years ago

@Jan Christensen

“at Kaare R. Skou vender tilbage til TV2.”

Ja, jeg har med stor bedr√łvelse l√¶st det. S√• skal vi igen til at h√łre p√• hans sure opst√łd over VKO-flertallet genrelt og DF i s√¶rdeleshed. Han og Kurt Strand burde begge arbejde p√• mere ‘holdningspr√¶gede’ medier som Information eller Politken. Der ville deres s√¶regne form for ‘journalistik passe meget bedre.

JensH
JensH
10 years ago

@Emeritus

“400.000 mennesker er blevet danske, fordi de f√łler sig som danske”

Hvor kom det der med at ‘f√łle sig Dansk’ ind i debatten?? Jeg redegjorde for nogle statistiske forhold, og har intet talt om at ‘f√łle sig Dansk’??

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til Ole Burde.

Hvor i alverden fik du den tanke. Vittig (i ordets egentlige betydning) Рog tankevækkende kommentar.

Med venlig hilsen

Ole Burde
Ole Burde
10 years ago

En lille detalje ang. menneskelig reproduktion : Som naesten alle andre aspekter af det menneskelige adfaerdsmoenster , maa reproduktionen anses for at vaere et resultat af to vidt forskelleige mekanismer , den social/kulturelle og den instinktiv/genetiskt baserede komponent. Den “kulturelle” komponent har faet et knock-out af kvindernes “frigoerelse” eller hvad man nu skal kalde det ; men hva’ med den genetiske komponent , reproduktions-INSTINKTET ? (=R.I. ) Der vil automatisk vaere kvinder som har et R.I. som er langt staerkere end gennemsittet , og de vil derfor statistisk set have stoerre cance for ikke ville foelge det sociale press til… Read more »

Universalgeni
10 years ago

Min kommentar r√łg i spamfilteret. ūüė•

Varmt Konservativ (kr)
Varmt Konservativ (kr)
10 years ago

Om Jan Guillou och hans relation till sanningen och till sin familj kan man läsa i en mycket intressant artikel från Expressen 2003:

http://www.expressen.se/1.57963

Varmt Konservativ (kr)
Varmt Konservativ (kr)
10 years ago

Om Expo, Baksi, Kommun-shaming, uppmaningar till turkar att inte integrera sig och Guillou (igen): Allt h√§nger ihop i ett m√∂nster och Strand bedriver inte “underm√•lig journalistik”. Han ger Baksi ett tillf√§lle att f√∂ra fram propaganda: Extremv√§nsterns huvudsakliga m√•l har aldrig varit att skapa “ett b√§ttre samh√§lle”. Det √§r att KROSSA. Krossa kapitalismen, krossa demokratin, krossa ‚ÄĚUSA-imperialismen”, krossa ‚ÄĚsionismen‚ÄĚ och krossa “borgarstaten”. Det spelar allts√• ingen st√∂rre roll vad som kommer efter krossandet eller vad som h√§nder med m√§nniskorna i det samh√§lle som krossas. Extremv√§nstern drivs inte fr√§mst av id√©er om f√∂rb√§ttringar av m√§nniskors liv utan av vad som b√§st gagnar… Read more »

Matti från Finland
Matti från Finland
10 years ago

Vad muzzlornas bojkott-planer beträffar, tror nog att tex i Finland är vårann export till muzzlorna hemländer försumbar. Om jag minns rätt, under Muhammed-krisen räknande man att Danmarks export till muzzlornas hemländer var under 1 % av exporten.

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Jeg erindrer nu 4 % blev nævnt. Dette er stadig ubetydeligt.

Matti från Finland
Matti från Finland
10 years ago

Ang√•ende Econo-Jihad, f√∂ljande punkter b√∂r kommenteras: * anfalla USA:s ekonomi -> sjunkande dollarkurs r√§ttar till * anfalla oljans infrastruktur -> snabbar p√• alternativ f√∂r oljan * rent generellt anfalla v√§sts ekonomi -> desto s√§krare blir det stopp p√• invanding * vidare s√§mre ekonomi -> s√§kert √•tstramingar p√• muslimbefolkningens socialbidrag Som helhet, denna typ av Jihad kan framkalla kortsiktiga besv√§r men p√• l√•ng sikt framf√∂rallt att anfalla oljans infrastruktur skulle betyda att jihadisterna skjuter Saudin och Iran i foten – √§nnu st√∂rre del av v√§sterns befolkning f√•r f√∂r sig att oljan m√•ste ers√§ttas. I sj√§lva verket planen kan sluta med ett… Read more »

LFPC
10 years ago

Ja, jeg havde ogs√• t√¶nkt p√• at tilf√łje noget lignende til posteringen. Hvis jihadisterne klart og tydeligt bliver medvirkende √•rsag til √łkonomisk tilbagegang, kan det ikke undg√• at f√• konsekvenser p√• to fronter for deres trosf√¶ller i vore lande: Dels bliver de selv ramt √łkonomisk i form af voldsomme nedsk√¶ringer i de sociale udgifter, dels kunne man godt forvente at deres offerk√¶led√¶ggestatus forsvinder i den bl√• luft, og det er slut med s√¶rhensyn og dhimmitude. Jihadisterne er selvf√łlgelig helt bevidst om dette, og satser m√•ske p√• at √łkonomisk tilbagegang ogs√• vil sk√¶rpe konflikten mellem de muslimske mindretal og v√¶rtslandene, og… Read more »

li
li
10 years ago
Reply to  LFPC

LFPC Desv√¶rre tror jeg ikke p√•, vi kan forvente de selvbestaltede gutmenchen v√•gner op, uanset hvad der sker, jo, de vil nok v√•gne op til mere selvpiskeri, de tro ondet g√•r over hvis de piner sig selv endnu mere! Se bare p√• det alt sigende tilf√¶lde, hvor godheden selv! dilitanten peter mygind’s s√łn overfaldes for anden eller tredje gang af jihadister, hvad sker der s√• lige, jo, stodderen mygkroskopiske hjerne peter, svigter sit barn til fordel for at rende rundt og holde forsvars foredrags taler for jihadisterne adf√¶rd. Manden er ikke i stand til at se, hvordan han svigter sin… Read more »

Emeritus
Emeritus
10 years ago

NB! ‘…udgjorde de etniske Danskere i 2007 91,1 % af befolkningen, (4.968.436 ud af 5.447.100 indbyggere i 2007). Se, det er jo en interessant tilf√łjelse, du der kommer med. At vi bliver til flere bare f√łdselstallet falder. Undskyld mig: jeg kan ikke lade v√¶re… Kan man nu stole s√•dan ca. p√•, at (4.9 – 4.5) mio. = 400.000 mennesker er blevet danske, fordi de f√łler sig som danske, s√• kunne man tilsvarende f√• det indtryk, at (5.4 – 4.9) mio. = 500.000 mennesker ikke er blevet danske, fordi de ikke f√łler sig som danskere. Men s√•dan kan man selvf√łlgelig ikke… Read more »

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Jens H. Det ligger fast, at 1966 indtil videre var det sidste √•r, hvor den danske befolkning var indstillet p√• b√¶redygtigt at reproducere sig selv. Fra relativt h√łje f√łdselstal gik det hurtigt ned ad bakke i de sidste par √•r frem mod ‘sk√¶bne√•ret’ 1966 (og de n√łdvendige 2.1). Jeg vil tro, spiralen, p-pillen og det moderne pessar, som alle ramte landet f√łr tresserne randt ud, samt abortloven af 1973 (¬ß 11) har bidraget b√•de til kvindens frig√łrelse og det faldende f√łdselstal. Hvorn√•r mennesket som art herefter vil v√¶re komplet forsvundet, kan f√łrst med rimelighed beregnes den dag, alle kvinder er… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago
Reply to  Emeritus

Emeritus Det er for mig at se en forkert brug af begrebet b√¶redygtig, du foretager. Det jeg formoder du mener er, at den danske befolkning til 1966 vokser hvilket du for mig at se uden n√¶rmere forklaring eller begrundelse s√¶tter lig- b√¶redygtigt. Det er en fejl. Reproduktionstal, eller antal f√łdte og d√łde med s√•m√¶nd har ikke i sig selv noget med beregebet b√¶redygtighed at g√łre, som jeg forst√•r begrebet. Fraregnet eventuel indvandring vil en opretholdelse af et befokningstal eller en i antal for√łget befolkning ikke n√łdvendigvis have noget med b√¶redygtighed at g√łre, begrebet h√łrer til i andre sammenh√¶ng end stagnation,… Read more »

JensH
JensH
10 years ago

@Jan Christensen Propogandisten kurt Strand er ganske enkelt en skandale p√• et (tvangs)-licensfinasieret public service medie som DDR. Her er yderligere et par eksempler. Under vinterferie-intifadaen i 2008 var det desv√¶rre Kurt Strand der ‘havde vagten’ p√• DR2 ‘Deadline’, og han skyndte sig selvf√łlgelig at invitere et par g√¶ster i studiet, som han p√• forh√•nd vidste ville ‘levere varen’ om de unge indvandrere som “ofre”. Jeg tillader mig at kopiere et af mine indl√¶g, som jeg skrev p√• Uriasposten en times tid efter ‘Deadline’ var forbi (endnu en l√łrdag aften √łdelagt af Kurt Strand/DDR). Jeg skrev da f√łlgende ‘anmeldelse’ af… Read more »

Jan Christensen
10 years ago
Reply to  JensH

Jens H, det er gode og desv√¶rre typiske eksempler p√• Kampagne-Kurts public service-propaganda, du n√¶vner. Ud over, at vi fremdeles stadig skal d√łje med Kurt Strand, blev det i dag desuden annonceret, at Kaare R. Skou vender tilbage til TV2. Netop de to er formentlig de v√¶rste venstrefl√łjs-propagandister p√• dansk tv overhovedet, og det siger ikke s√• lidt.

JensH
JensH
10 years ago

@Emeritus “JensH. Jeg tror, du tager grusomt fejl. De store √•rgange, du taler om, besatte K√łbenhavns Universitet under Mogens Fog i tresserne. De var alts√• forl√¶ngst f√łdt og blevet til studerende” Jeg er helt enig i, at √•rgangene f√łdt i 1940’erne (d.v.s. dem som var unge i 1960’erne), var kollosalt store. I mit forrige indl√¶g talte jeg jo netop ogs√• om “de store krigs√•rgange”: “Ved udbruddet af WWII var landets befolkning p√• 3,9 mio, men de store ‚Äėkrigs√•rgange‚Äô………..” Det er i√łvrigt 1960’er generationen, (d.v.s. dem der er f√łdt i 1940’erne), der hos politikere og √łkonomer giver anledning til den pt.… Read more »

Julia Caesar
Julia Caesar
10 years ago

Snaphanen visar h√§r tv√• lysande exempel p√• underm√•lig journalistik. Kurt Strands s√• kallade intervju med Kurdo Baksi √§r direkt pinsam att se. Strand st√§ller inte en enda kritisk fr√•ga till Baksi eller ber honom utveckla sina minst sagt dimmiga tankeg√•ngar. Baksi √§r inte k√§nd f√∂r att st√• med f√∂tterna p√• jorden, vilket f√∂ljande bisarra framtidsvision √§r ett uttryck f√∂r: http://www.dn.se/livsstil/trend/ar-2030-far-alla-vara-svenskar-1.955836 N√§r man intervjuar en person som Baksi m√•ste man vara konkret och handfast, st√§lla oupph√∂rliga f√∂ljdfr√•gor och ifr√•gas√§tta hans flummiga p√•st√•enden. Det √§r journalistiska elementa. Men Baksi √§r duktig p√• att framst√• som mindre tillr√§knelig. Han v√§djar om att bli… Read more »

Jan Christensen
10 years ago

Hvis man vil h√łre lydklippet om Dansk Folkeparti, skal man fjerne parentesen, eller klikke her: http://kortlink.dk/7kna

Jan Christensen
10 years ago

S√•dan noget propaganda-tv som Kurt Strands interview med Kurdo Baksi og i g√•r G√ľnter Wallraff betaler jeg ikke penge til ret l√¶nge, det er helt sikkert. Strand skulle tage skridtet fuldt ud og blive folketingskandidat for Enhedslisten, SF eller De Radikale, selvom eksponeringen selvf√łlgelig ikke l√¶ngere ville v√¶re helt den samme. I √łvrigt har jeg lagt m√¶rke til, at man selv i Jyllands-Posten n√¶sten aldrig kan l√¶se s√• meget som √©t eneste kritisk l√¶serbrev om Strand. Det er da ogs√• min egen erfaring, n√•r jeg har sendt indl√¶g om ham til alle de seri√łse aviser. Ingen vil trykke et kritisk… Read more »

Universalgeni
10 years ago

Altså! Nu ikke så naiv. Hvis man som DRs tidligere Moskva-korrespondent Poul F. Hansen melder sig ind i Venstre, så bliver man omgående fyret. Hvis man som Christina Antorini kommer fra SF, så bliver man fluks ansat på Deadline. Hvor svært kan det være?

PeterK
PeterK
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Det var mere raffineret end en fyring. Den kunne jo blive taget op til kritisk behandling. N√¶h man var smartere. Han blev taget hjem fra Moskva, og fik et live “Ring ind” program p√• et ugudeligt tidspunkt f√łrst p√• natten. Metoden beskrives i en af Northcote Parkinsons b√łger (l√¶s dem, de er evigtgyldige). Her beskriver man, hvordan man slipper af med en √¶ldre velkvalificeret medarbejder med stor erfaring og viden. Man tilbyder ham et job som underviser eller problemknuser. Med sin store erfaring og menneskelige ballast, kan vedkommende jo sagtens klare det, han har jo set det mange gange f√łr,… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  PeterK

Han blev vist ret beset fyret fra sit korresponentjob og tilbudt en tjans p√• trafikradioen om natten…

Universalgeni
10 years ago
Reply to  PeterK

Alts√• flyttet fra tv til radioen, Man kan s√• sige rent teknisk, at det er samme organisation, men det er lidt langt ude…

Universalgeni
10 years ago
Reply to  PeterK

Nu har jeg fundet det på min egen blog. Poul F. Hansen kunne vælge mellem en fratrædelsesordning eller trafiradioen om natten.

Emeritus
Emeritus
10 years ago

JensH.
Jeg tror, du tager grusomt fejl. De store √•rgange, du taler om, besatte K√łbenhavns Universitet under Mogens Fog i tresserne. De var alts√• forl√¶ngst f√łdt og blevet til studerende. Tv√¶rtimod kn√¶kkede fertilitetskurven til under 2.0 midt i tresserne.

Med venlig hilsen

Universalgeni
10 years ago

Det er ikke mig, der har lavet de 2 statistikker, jeg linker til ovenfor. Og de er korrekte begge to.

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til Bjovulf. ‘…¬ĽDe nye danske regler vil f√łre til, at de, som tr√¶nger til hj√¶lp og beskyttelse, falder udenfor. Det er utroligt inhumant [!], …’ Samme sang h√łres herhjemme fra venstrefl√łjen og de radikale. Det er endnu ikke g√•et op for disse humane r√łster, at de kritiserer pointen – at de m√• genl√¶re hvordan man diskriminerer p√• et kvalificeret grundlag. Vi skal under ingen omst√¶ndigheder underkaste os tabersamfundets pr√¶misser under p√•ber√•belse af, at der hele tiden er nogle, det er synd for, blot fordi enhver kan se, at verden er fyldt med mennesker, der er ude af stand til at… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago
Reply to  Emeritus

Ja, nemlig! – god pointe, Emeritus. Og “sjovt nok” har det aldrig interesseret de samme frelste mennesker, hvad det har betydet af ulykker, utryghed og frygt for de svagest stillede danskere. Ej heller har de nogensinde sk√¶nket de mange danske ofre for den totalt uansvarlige masseindvandring af uintegrerbare “kulturberigere” med middelalderlig √¶reskultur og en menneskefjendsk, hadefuld balladereligion i bagagen. Hvor mange danskere ville i dag v√¶re i live, have deres helbred i behold, ikke v√¶re blevet voldtaget eller sl√•et til lirekassem√¶nd, ikke v√¶re d√łde p√• alenlange ventelister eller have mistet k√¶re alt for tidligt pga.af de endel√łse besparelser i det… Read more »

JensH
JensH
10 years ago

@Universalgeni “Vi var kun 4¬Ĺ million i 1960” Din m√•de at opg√łre statistikken p√• er ikke korrekt. Op gennem 1960’erne blev der f√łdt nogle meget store √•rgange, (af de Danske kvinder), og i 1966 n√•ede man h√łjden med en fertilitets-rate p√• p√• omkring 2,6 b√łrn, (der skal en rate p√• 2,1 til at ‘re-producere’ befolkningen), og samtidig steg levealderen. Derofr steg landets befolkning til til cirka 5,2 millioner inden den store masse-indvandring som f√łlge af udl√¶ndingeloven af 1983. Faktisk er befolkningstallet steget siden WWII. Ved udbruddet af WWII var landets befolkning p√• 3,9 mio, men de store ‘krigs√•rgange’ samt den… Read more »

JensH
JensH
10 years ago

@Gunnar Biering

“Jeg vil til enhver tid hj√¶lpe Sk√•ne, p√• alle konstruktive m√•der”

Enig. Men det begynder at haste. Demografien i Sverige √¶ndrer sig hstigt i disse √•r, og Sk√•ne er s√¶rdeles ‘h√•rdt ramt’ af Stockholm-elitens Multikulti-projekt.

Emeritus
Emeritus
10 years ago

NB.
Man kan udm√¶rket h√¶vde, at Danmark ‘er vores land’ og samtidig vende ryggen til det danske samfund. Desv√¶rret har det vist sig, at der er eksplosivt stor forskel p√•, hvad f√łlelsen af danskhed egentlig g√•r ud p√•. Derfor valgte jeg at stille mit sp√łrgsm√•l negativt op: ‘Hvor mange af disse 25% f√łler sig ikke som danskere i dag?’

Med venlig hilsen

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Til Universalgeni.

4.5 mio. indbyggere i 1960! Et fortiet faktum. Uanset hvorfra de kom, måden, kvaliteten heraf og indvandringens orientering, så er der uafviseligt foregået en udefra kommende demografisk ændring af befolkningssammensætning siden tresserne på minimum 1.6 mio. individer svarende til mindst 25% på kun 55 år. I samme periode har den oprindelige befolknings reproduktionsrate været konstant negativ.

Hvor mange af disse 25% f√łler sig ikke som danskere i dag? – F√łlelsen er jo overordentlig vigtig – om ikke altafg√łrende.

Med venlig hilsen

PeterK
PeterK
10 years ago
Reply to  Emeritus

Jamen Emeritus dog. Du ved jo da godt at “Hvorfor er det et problem at de f√•r mange b√łrn. De f√łdes jo i Danmark, og s√• bliver de ligesom os”. Sagt af stjerneadvokaten Bj√łrn Elmqvist. Jeg har ogs√• denne godbid af – g√¶t selv. ‚ÄúIndvandrerne kommer til os med alt det, vi har brug for: Solide familiev√¶rdier, sunde indstillinger i retning af, at man skal yde, f√łr man kan nyde – samt en st√¶rk trang til at etablere selvst√¶ndige virksomheder.” Forkert – det var Bertel H√•rder, og han m√• have spist svampe eller r√łget fjolletobak da han sagde det. Han… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  PeterK

Der er faktisk en, der er rigtig, PeterK. Denne: “samt en st√¶rk trang til at etablere selvst√¶ndige virksomheder”. En muslim m√• nemlig ikke have en vantro chef, siger koranen. Der m√• ikke v√¶re kvinder og m√¶nd p√• samme arbejdsplads. Og flere regler af samme skuffe. Derfor har muslimer alle de kiosker, pizzeriaer, gr√łnthandler mm. I deres forretninger er der ikke ansat kvinder eller vantro m√¶nd. Kun muslimske m√¶nd. Muslimske kvinder k√łrer heller ikke taxi. Hun kunne jo m√łde m√¶nd. Vantro endda. Og v√¶re alene med ham i bilen. Uha. Men muslimske m√¶nd m√• gerne k√łre bil. V√¶re karavanef√łrere. Selvom kunderne… Read more »

PeterK
PeterK
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Nu er min citatsamling ikke kronologisk, s√• jeg faldt over den her, der st√•r lige efter Haarders. Den er fra sidste √•r, da krigen rasede p√• N√łrrebro, s√• man mest kom til at t√¶nke p√• Medellin i 1990’erne eller Tombstone omkring 1870.

09/03 2009 Berlingske Tidende Mohammed Rafiq.
“Det er grotesk, fordi Brian Mikkelsen laver en sammensværgelse mod indvandrerne i Danmark. Han giver monopol til rockerne på hashmarkedet med henblik på, at de får hele hashmarkedet for sig selv… Det er racediskrimination, og det vil styrke rockerne og hele deres organisation….

Den tager vist prisen i genren offermentalitet.

JensH
JensH
10 years ago

@Victor “Der havde v√¶ret problemer, selv uden 1983-loven.” Ja, der havde v√¶ret nogle relativt begr√¶nsede problemer, og ikke disse uoverskuelige problemer vi st√•r med nu. I√łvrigt, Vesselbo’s unders√łgelse fandt sted i befyndelsen af 1990’erne, hvor han klargjorde hvor meget specielt det ‘Tyrkiske samfund i Ish√łj’ var vokset med grundet √¶gteskaber indg√•et i hjemlandet og den efterf√łlgende familiesammenf√łring i Danmark. Disse familiesammnef√łringer fandt alts√• sted p√• 1983-lovens bestemmelser. En af de afg√łrende ting ved 1983-loven n√•r det kommer til familiesammenf√łroinger var, at dert blev til en ret for alle. Hvor man f√łr pragmatisk havde afgjort familiesammenf√łrings-sagerne ud fra kriterier som eks.… Read more »

Victor
Victor
10 years ago
Reply to  JensH

Vis mig et sted, hvor jeg har forsvaret den lov. Det her er en typisk stråmand.

Emeritus
Emeritus
10 years ago

Glimrende postering.

Med venlig hilsen

bl
bl
10 years ago

Enhver kan se udviklingen, dag for dag.

http://www.abendblatt.de/ – scroll ned ad siden, se til h√łjre – klik p√• Babyfotos, de bliver j√¶vnligt skift, vel en gang om ugen. Fornavnene siger vel alt!

Det er rigtig mange sorth√•rede b√łrn her i byen, fra alle mulige lande. Tyskerne er snart en minoritet, de ved det ikke selv endnu.

JensH
JensH
10 years ago

@Victor “I Danmark startede importen af tyrkere og pakistanere under VKR-regeringen 68-72.” Det er simpelthen lodret forkert. Den startede omkring 1965, hvor der for alvor manglede arbejdskraft i industrien. Det var under jens Otto Kraghs socialdemoikratiske regering. Men egentligt er det ret ligeguyldigt om hvilket √•r det pr√¶cist var, for hovedsagen er den, at der her var tale om g√¶ste-arbjdere, som man ikke planlagde skulel v√¶re her permanent. Der var s√•ledes tale om enlige m√¶nd, der ankom hertil for at blive k√łrt direkte fra lufthavnen ud til samleb√•ndet. Familiesammenf√łringer var ovverhoevdet ikke emne,, da man regnede med de skulle tilbage… Read more »

Victor
Victor
10 years ago
Reply to  JensH

Kan du huske Vesselbos kohortestudie fra, vistnok, Albertslund? Der havde været problemer, selv uden 1983-loven.

Peter Buch
Peter Buch
10 years ago

Godmorgen Forts√¶t venligst fra igangsat kommentar fra 17/3 2010 kl. 23:34 ovenfor, nu med flere sv√¶re og problematiske ord, eksempelvis- repr√¶sentanter. Kultur-perspektivet, som Universalgeniet n√¶vner er ogs√• herfra anskuet v√¶sentligt for samfund, men st√•r som andre begreber ikke alene, strukturer- √łkonomisk herskende struktur, politisk struktur er herfra set nok s√• v√¶sentlige faktorer blandt de der samlet afg√łr individer og samfunds muligheder, valg og rammer. At befolkningen eksempelvis adspurgt kunne v√¶re imod indvandring, generelt, f√łr som nu er ikke en problematik der ofte belyses, da en s√•dan holdning reelt er uden betydning, da det er enkelte valgte repr√¶sentanter og uvalgte personer… Read more »

Robin_Shadowes
Robin_Shadowes
10 years ago

Bloggen Muslimska Friskolan har postat följande:

Sverige förstår inte Skåne

Efter kvällens reportage av SVTs Uppdrag Granskning framstår det klart att riksmedia inte förstår Skånes själ. Skåne är historiskt erövrat av Sverige mot skåningarnas vilja. I den skånska flaggan finns mer rött än gult. Skåningar är mer lika danskar än svenskar. I Danmark är välfärden större än i Sverige, mycket beroende på en ansvarsfull och lägre flyktinginvandring, med lägre kriminalitet och fler i arbete som följd.

Om riksmedia inte respekterar Skåne, så lämna tillbaka landskapet till Danmark där det hör hemma!

http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2010/03/sverige-forstar-inte-skane.html

Yes, please!

Affisch om Lars Vilks:

http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2010/03/dan-park-gor-affisch-om-lars-vilks.html

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Robin_Shadowes

Ikke på vilkår! Som om vi ikke har muslimer nok. Skåne må selv slås med deres indvandrere. Egnen er hverken svensk eller dansk nok til, at de skal tilbage til os. Sådan er det.

Gunnar Biering
Gunnar Biering
10 years ago
Reply to  Universalgeni

> Universalgeni du skriver
“Sk√•ne m√• selv sl√•s med deres indvandrere. Egnen er hverken svensk eller dansk nok til, at de skal tilbage til os.”

Det var grimt sagt. Det er f.g.m. ikke Skånes indvandrere, det er Stockholm-elitens. Jeg vil til enhver tid hjælpe Skåne, på alle konstruktive måder. Og også hjælpe Sverige som helhed Рf.eks. med gode råd!

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Gunnar Biering

Helt enig.

Jeg har stor sympati med de almindelige sk√•ne boere som m√• sl√•s med Stockholm elitens indvandrings idioti. At Sk√•ne blev tilbagef√łrt til Danmark ville bestemt v√¶re rimeligt, og omr√•det minder p√• mange m√•der mere om Sj√¶lland end Midt og nord Sverige.

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Så send muslimerne til de fine dele af Stockholm Рog lignende steder i Sverige Р,
n√•r nu PK-“eliten”, journalisterne og de √•h-s√•-kreative lallenaivister og alle kunstnerne
er så glade for dem.

S√• starter vi stopuret og ser, hvor lang tid der g√•r, f√łr selv disse selvgode folk
mener det samme som alle vi andre ūüėČ

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago
Reply to  steen

Ok, mange tak, Steen ūüėČ Ja, det har du helt sikkert ret i – hvis man dog for fanden bare kunne forl√łse det helt enorme potentiale, der ligger gemt lige under overfladen hos de 80-90 % skumlende svenskere, der aldrig nogensinde har √łnsket sig dette vanvittige Cirkus Multi-Kulti, s√• medierne ville blive tvunget til at besk√¶ftige sig med de barske realiteter i stedet for sk√łnmaleri og tilsvning af kritiske svenskere…. s√• ville rigtigt meget v√¶re opn√•et, og sejren over PK-tossernes tyranni s√• godt som sikker. Svenskerne m√• til at g√łre deres politikere, partier og medier begribeligt, at de ikke skal… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago

Norge g√•r i panik over de nye danske immigrationsregler ūüôā De ser alts√• ud til at have endnu flere postive konsekvenser end lige f√łrst antaget – nu mangler vi s√• bare, at se hvorn√•r den svenske “elite” begynder at panikke for alvor, n√•r selv medel-Svenson begynder at stille n√¶rg√•ende sp√łrgsm√•l om det komplet uansvarlige svenske indvandringscirkus og dets uhyrlige √łkonomiske, menneskelig og sociale omkostninger for den meninge svensker. http://politiken.dk/indland/article925660.ece Norsk frygt for det danske pointsystem for indvandrere Peter Skaarup (DF) og Birthe R√łnn Hornbech (V) har tidligere strammet udl√¶ndingeloven. Nu har de to partier gjort det igen sammen med de… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago

Har disse PK-tosser da for H. ikke noget som helst fornuftigt at tage sig til ?!?! Hvorfor skal ALTING snart indrettes efter visse fremmedes vanvittige krav? Hvis man er s√• oversart, s√• skulle man m√•ske have overvejet at blive hjemme i Abdullihstan? Hvorfor skal vi dog konstant lave alting om for at t√¶kkes visse ekstremt kr√¶vende og vanskelige fremmede som vi i√łvrigt ikke engang har inviteret? Hvorfor kan de – som er “g√¶sterne” – ikke bare acceptere, at s√•dan foreg√•r tingene alts√• nu en gang efter dansk kultur? Hvorfor fanden m√• danskerne ikke have love at bevare deres kultur og… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago
Reply to  Bjovulf

“love” –> “lov” & “irrelevant” naturligvis *SUK*

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago

Ha, det skal nok blive interessant at f√łlge … skal vi v√¶dde om, hvilken religions tilh√¶ngere, der bliver mest forn√¶rmet / g√•r amok? ūüėÄ Kan vi mon ligefrem h√•be p√• en Homer-krise, der kan fjerne det islamistiske fokus fra DK? Og vil doughnuts s√• blive boykottet over hele Mellem√łsten og omegn? Vil Marge som undskyldning begynde at g√• med Burka? Og vil Mo (!) tilst√•, at han faktisk har v√¶ret skabsmuslim i mange √•r? http://politiken.dk/kultur/article926361.ece The Simpsons forn√¶rmer verdens tre store religioner The Simpsons – nu med religi√łse kr√¶nkelser. Den popul√¶re tegnefilm vil provokere verdens st√łrste religioner. AF Niels Rytter… Read more »

Universalgeni
10 years ago

Jeg glemte den bolign√łd, som importen af hundredtusindvis af (muslimske) indvandrere medf√łrte over hele Europa i 70‚Ä≤erne, 80‚Ä≤erne og 90‚Ä≤erne. Herhjemme medf√łrte det bla. at studenter oprette teltlejre p√• gr√¶spl√¶nerne foran uddannelsesinstitutionerne, for det var umuligt at stampe en bolig op af jorden. Disse telte og campingvogne stod der i √•revis, √•rtier rent faktisk. Det er klart, at det p√•virker f√łdselstallet, n√•r man ikke har en bolig til sit barn. S√• m√• man jo undv√¶re. Indvandrere og flygtninge blev sat foran i k√łen p√• foranledning af en folketingsvedtagelse. Inddtil Dansk Folkeparti satte en stopper for det vanvid og indtil regeringen… Read more »

Victor
Victor
10 years ago

Der er en bem√¶rkning her, som skriger til himlen: “Det v√¶sentligste er givetvis at de socialistiske partier her √łjnede en fantastisk mulighed for at importere et pjalteproletariet som usvigeligt stemmekv√¶g ‚Äď akkurat som herhjemme. ” I Danmark startede importen af tyrkere og pakistanere under VKR-regeringen 68-72. I Tyskland startede den importen af arbejdskraft under CDUs ledelse. Det var Konrad Adenauer, som lavede en aftale om arbejdskraftimport med Tyrkiet i 1961. Aftaler med Marokko og Tunesien blev ogs√• lavet af CDU. – Brandt blev den 1ste socialdemokratiske kansler i 1969. Det var faktisk hans regering, som indf√łrte et “Anwerbestopp” og hans… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  steen

Indvandringen i 70’erne var nu ikke s√• lille endda. Den startede allerede i 60’erne. Man ske se det i forhold til antallet af indbyggere. Vi var kun 4¬Ĺ million i 1960.

http://www.danmarkshistorien.dk/undervisning-mm/oversigter-og-tabeller/danmarks-befolkningsudvikling/
h ttp://www.danmarks-statistik.dk/upload/1995.pdf

Bjovulf
Bjovulf
10 years ago
Reply to  steen

“Jeg har aldrig v√¶ret medlem af et parti, men i gamle dage kunne jeg da stemme S. Det vil ikke ske mere nogensinde, kan jeg godt love enhver.” S√• er vi mindst to, Steen ūüėÄ – og s√• alle de andre …. Men Lykketoft & co. taler stadig – bla. for en m√•neds tid siden i DR – som om, det med de meget lave meningem√•linger for S bare er et forbig√•ende f√¶nomen at de gode gamle dage med over 30 % af stemmerne til S nok snart skal vende tilbage, helt af sig selv. Han er vist en meget… Read more »

Universalgeni
10 years ago

Det er ogs√• et problem, at amerikanerne er s√• optaget af at opdele i “blacks and whites”. Gruppen med afrikansk afstamning d√¶kker bla. over nytilkomne s√• som somaliere, der for halvdelens vedkommende er narkomaner (khat mm.) og andre afrikanere, der har skader efter incest, fejlern√¶ring, sygdomme, islam med videre. De problemer afrikanerne har i Afrika, har afrikanske indvandrerne i USA bragt med sig. Der er i en stor tilgang af indvandrere i gruppen “blacks” og det er ikke-vestlige v√¶rdier, de tager med sig. Gruppen af “whites” lider ikke samme overlast, n√•r europ√¶ere indvandrer. Det giver en sk√¶bnesvanger sk√¶vvridning af analyserne,… Read more »

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Jeg er ikke s√• sikker p√• at du kan adskille kultur s√• firkantet fra race eller etnicitet som du fors√łger at g√łre. Gid det var s√• let, for s√• kunne man jo lettere omprogrammere folk efter godt befindende. I hvertfald p√• lidt l√¶ngere sigt. Personligt tror jeg selv p√• at biologi og kultur er sam udviklet over flere tusind √•r. Om det s√• er nye eller gamle afroamerikanere det drejer sig om, udviser de i varierende grad dysfunktionelle tr√¶k, sammenlignet med europ√¶iske amerikanere. S√•ledes har en meget stor andel(jeg mener det er en 1/3) af afroamerikanske m√¶nd afsonet f√¶ngselsstraffe i… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Jannik Thorsen

Jo, det er hovedfaktoren. Sammenlign for eksempel Haiti med Den Dominikanske Republik. Samme √ł. Samme befolkning. Efterkommere af samme slaver. Samme gener. Men Den Dominikanske Republik er 95 pct. kristen. Haiti er pr√¶get af Woodo, som praktiseres af 2/3 af befolkningen. Den Dominikanske Republik var desuden koloniseret l√¶ngere end Haiti. En fordel som ogs√• Indien nyder godt af sammenlignet med Pakistan. Indien og Den Dominikanske Republik har med andre ord tilegnet sig mere af den vestlige kultur. Den Dominikanske Republik har idag et PNP p√• 76,304 s√•kaldte internationale dollars. Haitis ligger p√• 11,562. S√• meget betyder kultur. Og i tilgift… Read more »

Gunnar Biering
Gunnar Biering
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Så vidt jeg lige kan se, er der en stor forskel på Haitis og Den dominikanske Republiks befolkning: Haiti har 0,1-5% hvide (der har ikke været folketælling siden 1982!), Den dominikanske R. har 15%. De 15% er nok til et nogenlunde fungerende samfund.
Selvf√łlgelig er det s√• ikke de hvides hudfarve, der er afg√łrende. Det er den kultur, der er indpodet gennem mange generationer i Europa.

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Argumentet med “hvide” er absurd. I siger jo, at hvis en befolkning har blot 10 pct. hvide, s√• vil landets BNP v√¶re 7 gange st√łrre end hvis der ingen hvide er i befolkningen. Svarende til forskellen p√• de to lande p√• √łen. At folk fra Vesten er flygtet fra Haiti, er der derimod ikke noget at sige til.

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Jannik Thorsen

Du kan ikke bare sl√• afroamerikanere sammen i en stor bunke. Det betyder en masse, hvilken kultur man har – kristen vs. muslim,- og om man er nyankommen fra et Afrika, der befinder sig i stenalderen, eller om man kommer fra en gammel, amerikansk sl√¶gt. Vi kan se samme forskel p√• europ√¶ere. Muslimer der kommer fra eks-jugoslavien har et noget andet adf√¶rdsm√łnster end andre europ√¶ere. Kultur igen. Sig√łjnere har ogs√• masser af incest i giftem√łnsteret og en meget uheldig kultur tillige. Det ses tydeligt, selvom aviserne kalder dem rum√¶nere. Kultur! Men i virkeligheden er det gode nyheder, at race og… Read more »

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Som Gunnar er inde p√•, tegner der sig et andet billede n√•r du dekomponerer populationen. S√•ledes er 95% af Haitis befolkning negroide vestafrikanere, og st√łrsteparten af de resterende er mulatter. Den dominikanske republiks befolkning er langt mere sammensat. De godt 15% hvide europ√¶ere tr√¶kker BNP per capita betragteligt i vejret. Af samme grund har landet ogs√• en meget h√łj gini (uligheds) koefficient. 73% betegnes som “multiraciale”, alts√• blandet befolkning best√•ende af negroide, hvide og oprindelige befolkninger. Sorte udg√łr kun 11%. Etnicitet/race kan derfor alene forklare en meget stor andel af forskellene. “Du kan ikke bare sl√• afroamerikanere sammen i en… Read more »

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Universalgeni

@Universalgeni “Argumentet med ‚Äúhvide‚ÄĚ er absurd. I siger jo, at hvis en befolkning har blot 10 pct. hvide, s√• vil landets BNP v√¶re 7 gange st√łrre end hvis der ingen hvide er i befolkningen. Svarende til forskellen p√• de to lande p√• √łen. At folk fra Vesten er flygtet fra Haiti, er der derimod ikke noget at sige til.” Nej det er ikke specielt absurd. Du kan sammenligne afrikanske lande med europ√¶iske lande. Det er rene katastrofer. Deres gennemsnitsindkomst ligger meget under et gennemsnitligt vesteurop√¶isk lands. 1/7 er nok ikke helt skudt forbi. Og afrikanske lande er langt fattigere end… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Nej, det er desperat vanvid. En gruppe p√• 10 afrikanere kan m√łnstre 100 $ imellem sig – de bidrager til f√¶llesskabet med 10 $ hver. Men skifter man en afrikaner ud med en europ√¶er, kan gruppen komme op 700. Afrikanerne st√•r stadig for 10 $ hver – alts√• 90 $ – og den ene hvide mand er √•rsag til, at de kunne generere hele 610 $ mere. Det er det, du siger. Og det er for langt ude.

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Universalgeni

@Universalgeni “Nej, det er desperat vanvid. En gruppe p√• 10 afrikanere kan m√łnstre 100 $ imellem sig ‚Äď de bidrager til f√¶llesskabet med 10 $ hver. Men skifter man en afrikaner ud med en europ√¶er, kan gruppen komme op 700. Afrikanerne st√•r stadig for 10 $ hver ‚Äď alts√• 90 $ ‚Äď og den ene hvide mand er √•rsag til, at de kunne generere hele 610 $ mere. Det er det, du siger. Og det er for langt ude.” Nej det er ikke langt ude, du har tydeligvis ikke sat dig ind i i BNP per capita p√• globalt plan.… Read more »

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Universalgeni

@ Jannik: man er nok i det arrogante hj√łrne i dag, hva? Ingen link. Ingen dokumentation. Bare l√łse p√•stande. Jeg st√•r af her:

“du har tydeligvis ikke sat dig ind”
“Jeg vil anbefale dig at kigge p√• data”
“G√•r du lidt mere i dybden”

Du kan få et link til Gap Minder. Der finder du en, der ligesom mig har sat sig ind i tingene: http://www.gapminder.org/videos/

Jannik Thorsen
Jannik Thorsen
10 years ago
Reply to  Universalgeni

@Universalgeni

Det var ikke min intention at lyde arrogant, men jeg kan godt se at min kommentar kan opfattes således. Og ja, jeg skulle nok have suppleret med et link;

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

Her er de omtalte trends dokumenteret.

Universalgeni
10 years ago
Reply to  Universalgeni

Helt √¶rligt, det var for da tyndt. Men ok: p√• listen fra CIA World Factbook over 193 lande ser man, at I-lande ligger i den √łvre del og at u-lande ligger i den nedre del. Man ser ogs√•, at lande uden industri, egenproduktion og udvikling kan ligge i den √łvre del, bare der er olie nok. Ikke meget overraskelse der. Sydafrika, Mauritius, Botswana, Gabon, √Ükvatorialguinea, Seychellerne, Angola, Tunesien og Algeriet ligger blandt de f√łrste 100. Og s√• kan jeg endda have overset nogle. Meget gl√¶deligt at se knap 17 procent af de 53 afrikanske lande i den √łverste og bedste… Read more »

Skjoldungen
10 years ago

De fleste, som h√¶ndervridende taler om “√¶ldrebyrden”, glemmer at √¶ldre har en tilb√łjelighed til at d√ł.