9
feb
Seneste opdatering: 13/2-12 kl. 1249
9 kommentarer - Tryk for at kommentere!


De holdt et m√łde om h√łjreekstremismen, og s√• m√łdte den selv op:

The scene is Brussels University, l‚ÄôUniversit√© Libre de Bruxelles. A debate is supposed to take place between Caroline Fourest and the historian Herv√© Hasquin. The general theme of the conference is “Has the far-right become respectable?”

Almost as soon as the debate begins, Muslims dressed in traditional Islamic attire (burkas, etc.) intervene, shouting “Burka, bla bla”. They keep this up, preventing Fourest from speaking. Eventually she has to leave under escort without having had the chance to speak. – He, Souhail Chichah, an economics researcher, called the whole thing “Burqa Pride” and said it would represent the “stoning of Caroline Fourest”. His followers also expressed their hatred for “whites” and Israel. Muslims Prevent French Leftist From Speaking at Brussels University, Des islamistes emp√™chent Caroline Fourest de s’exprimer √† Bruxelles, D√©bat interrompu √† l’ULB: le PS esp√®re que l’universit√© va prendre des mesuresVideo: Caroline Fourest reaktion bagefter (fransk, utekstet)

Naiviteten har skabt Malm√łs problemer

“Det var det b√§sta jag l√§st p√• l√§nge,” skriver en kommentator til Sten Levanders kronik, der et et frontalopg√łr med samtlige dogmer i svensk kriminalpolitik. Ingen af de ganske f√• politikere, der har turdet ytre sig om Malm√łs vej til fallitbo, har v√¶ret i n√¶rheden af at stille den rigtige diagnose. Vil de anvende den, n√•r de f√•r den for√¶ret og n√•r den udstiller deres enest√•ende inkompetence, eller vil de hellere g√• i fakkeltog? Sveriges tredjest√łrste by er p√• spil:

Sociologi √§r ingen exakt vetenskap men vissa samband √§r s√• starka att de liknar naturlagar. L√•gt socialt kapital generellt, l√•g kollektiv f√∂rm√•ga i lokala bostadsomr√•den, f√∂r lite informell social kontroll ‚Äď det ger problem. Accepterar man segregation, kapitulerar inf√∂r multikultur och samtidigt reducerar den formella sociala kontrollen (polis och r√§ttsv√§sen) – d√• f√•r man stora problem.

Psykologi √§r inte en exakt vetenskap, men inl√§rningslagarna (morot och piska) fungerar p√• krokodiler s√•v√§l som kriminella. Om ett brott av 25 lagf√∂rs och p√•f√∂ljden upplevs som bagatellartad relativt vinsten med de 24 andra ‚Äď d√• l√§r man sig n√•got. Vi vet mycket om socialisationsprocesser och utvecklingspsykologi, f√∂r normala s√•v√§l som s√•rbara barn. Vi vet hur ett kroniskt kriminellt livsf√∂rlopp formas. Och vi vet mycket om grupp-processer. S√•dan kunskap st√•r sig sl√§tt n√§r den strider mot den politiska “v√§rdegrunden”. Denna dumdryga svenska naivitet √§r grundorsaken till problemen i Malm√∂.[..]

Vi vill inte ha en gangsterstat tycker medborgarna. Vi har f√•tt det och det √§r “Allas v√•rt ansvar”. Vi har r√∂stat p√• dem som st√§llt till det.Sten Levander, prof.em. i Allm√§npsykiatri och i R√§ttspsykiatri

I TV-Avisen i g√•r havde en storstilet politiaktion sl√•et til mod “grupperinger i bandemilj√łet.” Det er DR i rollen som mentale svenskere. Ude i virkeligheden skete der det, at politiet slog til mod indvandrerbander. Malm√ł er der hvor man ender, hvis politiet ikke lykkes, det burde kunne skr√¶mme enhver. Ogs√• i Danmark er disse problemer politikerskabte og nedtonet af journalister, de er bare mindre fremskredne og DR er ikke s√•dan at skr√¶mme.

Psykologisk analyse: Islams krig mod kvinders lyst
Af Nicolai Sennels

Tilbage i sommeren 2010 deltog jeg i et symposium p√• FrontPageMagazine, ledet af Jamie Glazov. Udover undertegnede, deltog forfatter, underviser i psykoanalyse og terapeut Dr. Joanie Lachkar fra Californien; Dr. David Gutmann, professor emeritus fra Northwestern University’s afdeling for psykologi i Chicago; og Dr. Nancy Kobrin, psykoanalytiker og Ph.D. i lingvistik.

Man kan læse hele symposiet her РIslam’s War on Women’s Pleasure. Jeg har oversat mine svar til dansk:

Sennels: Mine observationer er, at en opv√¶kst i den muslimske kultur er psykologisk usundt af flere grunde. Den positive holdning til vrede og det st√¶rkt narcissistiske √¶resbegreb forhindrer mange muslimer fra at modnes som mennesker. Sammen med en racistisk og aggressiv holdning overfor ikke-muslimer, en st√¶rk identifikation med det muslimske f√¶llesskab (umma’en) og midalderlige religi√łse dogmer p√• bekostning af sund fornuft, menneskerettigheder og videnskab, g√łr den muslimske mentalitet det umuligt for de fleste muslimer at integrere sig i vores demokratiske, sekul√¶r og civiliserede vestlige kultur. Og mere end det: Det g√łr muslimerne til mindre glade og mindre mentalt sunde mennesker. S√•dan vil det v√¶re, n√•r kernen i en kultur er baseret p√• undertrykkelse af seksualitet og kvindelige kvaliteter.

Der er ingen tvivl om, at muslimske m√¶nds negativt syn p√• kvinder har en h√łj pris ikke kun for kvinderne, men ogs√• for m√¶ndene og den muslimske kultur i almindelighed. Vi m√¶nd f√•r en lang r√¶kke menneskelige kvaliteter for√¶rende, n√•r vi √•bner op for kvinder: Blandt de vigtigste er mere empati, st√łrre evne til at fungere i grupper uden at skabe hierarkier og mere modne m√•der at opleve og udtrykke vores f√łlelser p√•.

Hvis vi ser bort fra flere gamle naturreligioner og √łstlige religioner s√•som hinduisme, taoisme og buddhisme, var Gustav Jung (1875-1961) den f√łrste i Vesten til at opdage betydningen af ‚Äč‚Äčat √•bne op til det modsatte k√łn: M√¶nd, der undertrykker kvinder, bliver aldrig rigtigt voksne. Generte n√łrder og aggressive mandschauvinister er de to mest almindelige mandetyper, n√•r det g√¶lder m√¶nd uden kvindelige kvaliteter. Under alle omst√¶ndigheder et barnligt f√łlelsesliv resultatet. Begge typer er ofte ensomme, f√łler sig “tomme”, er seksuelt frustrerede og har i mange tilf√¶lde behov for pervers adf√¶rd, for at f√• udl√łst deres seksuelle sp√¶ndinger. Desuden har de let til depression og mangler oftest sociale kompetencer. Da aggression ses som positivt i den krigerlignende muslimske stammekultur, er sidstn√¶vnte mandetype oftest resultatet i islamiske samfund. En nylig unders√łgelse i Tyskland, ledet af den tidligere tyske justitsminister Christian Pfeiffer konkluderede, at “religi√łse muslimske drenge er mere voldelige”. If√łlge Pfeiffers enorme forskningsprojekt, der inkluderede intense interviews af 45.000 teenagere, dyrker muslimsk kultur en usund og aggressiv machoholdning blandt muslimske m√¶nd.

N√•r det kommer til m√¶nds manglende motivation for at bringe kvinder seksuel nydelse, har dette alvorlige konsekvenser ikke kun for kvinden, men ogs√• for m√¶ndene og kulturen i almindelighed. √ėnsket om at g√łre sin partner lykkelig – ikke mindst seksuel lykke – er jo selve sj√¶len i k√¶rlighed. M√¶nd, der ikke har dette √łnske, vil blive afsk√•ret fra modnende erfaringer med den visdom og det f√łlelsesliv, som kun kvinder udtrykker fuldt ud. Dette efterlader m√¶nd mindre modne og mindre lykkelige. Pointen er, at jo mere du giver, jo mere f√•r du – p√• alle niveauer. M√¶nd, der med gl√¶de ser sig selv som en kilde til gl√¶de, tilfredshed og lykke for deres kvindelige partner, har fundet n√łglen til deres egen menneskelige v√¶kst og et succesfuldt parforhold. Eftersom islam og den muslimske kultur forhindrer m√¶nd og kvinder i at kunne m√łdes som ligev√¶rdige partnere, er muslimerne afsk√•ret fra denne vigtige √•rsag til lykke og modenhed. Resultatet er den umodne m√•de at h√•ndtere f√łlelser, der generelt karakteriserer muslimske samfund. Udbredelsen af ‚Äč‚Äčde islamiske skrifter og muslimske m√¶nds undertrykkelse af kvinder og dermed afsk√¶relse fra kvindelige kvaliteter, er den vigtigste √•rsag til lidelse og had i islamiske samfund. Det kan ikke overraske nogen, at terror udg√•r fra s√•danne en kultur.

Undertrykkelsen af ‚Äč‚Äčkvinder i islam og muslimsk kultur er alts√• et effektivt psykologisk redskab til at forblive aggressiv og f√łlelseskold over for de vantro ofre. Hvis vi form√•r at befri de muslimske kvinder, har vi fjernet islams hj√łrnet√¶nder. I de vestlige samfund, kan dette kun ske ved at skabe tilstr√¶kkelige m√¶ngder af krisecentre for kvinder p√• flugt fra voldelige og undertrykkende √¶gtem√¶nd og opretholde vores love om √¶resrelaterede forbrydelser. Vi er ogs√• n√łdt til at sende kvindelige sagsbehandlere ind i indvandrerhjemme for at foretage regelm√¶ssige samtaler med m√łdre og d√łtre at sikre, at de f√łler sig trygge og er frie at bruge de mange muligheder og rettigheder, vores lande tilbyder dem. Hvis deres mandlige familiemedlemmer ikke kan lide det, er de er frie til at forlade landet.
Vi √łnsker ikke islams undertrykkende og uciviliserede syn p√• kvinder i vores lande.

Endelig b√łr vores vestlige velf√¶rdssamfund kun give √łkonomisk st√łtte til de f√łrste to eller tre b√łrn. Dette vil f√• indvandrerfamilier til at t√¶nke sig om en ekstra gang, inden de flytter til Danmark og f√• en masse b√łrn, som alt for ofte bliver en byrde for samfundet. Dette vil ogs√• g√łre indvandrerkvinderne mere frie til at integrere og bruge deres vestlige friheder.

Vi kan ikke frig√łre kvinderne i de muslimske lande, uden at mindske m√¶ngden af ‚Äč‚Äčf√łdsler. Kvinder som f√łder og opdrager fem b√łrn i et samfund uden et velf√¶rdssamfunds hj√¶lp til arbejdet, har ingen chance for at virkeligg√łre sig selv. De er bundet til deres hjem og er helt afh√¶ngige af deres ofte ikke s√• gentlemanagtige m√¶nd. Den eneste humane m√•de at sikre begr√¶nsning af b√łrnef√łdsler p√•, er ved at betale folk i fattige lande at f√• f√¶rre b√łrn. Dermed vil de have r√•d til at br√łdf√łde og uddanne de f√• b√łrn de f√•r, og samtidigt sikre deres egen alderdom. I stedet for at give √łkonomisk st√łtte til korrupte diktatorer, administration og mere mad til endnu flere munde, b√łr pengenes gives direkte til kvinderne i familierne – ligesom de Nobelprisevindende mikrol√•n. M√¶ngden af ‚Äč‚Äčpenge b√łr v√¶re omvendt proportional til m√¶ngden af ‚Äč‚Äčb√łrn. Den √łkonomiske st√łtte til til ikke-vestlige lande b√łr ogs√• afh√¶nge af, at de arbejder aktivt p√• at s√¶tte l√•g befolkningseksplosionen. Dette ville g√łre kvinderne st√¶rkere og mere fri til at leve det liv, de √łnsker. En behagelig bonus er, at det vil bedre √łkonomien og almindelige menneskelige vilk√•r, og dermed mindske eventuelt for religi√łs fanatisme og konflikter – hvilket igen vil mindske str√łmmen af ‚Äč‚Äčflygtninge til vores del af verden. Kun ved f√¶rre og bedre uddannede b√łrn kan man skabe den middelklasse, der er krumtappen i succesfulde samfund. Ingen belaster klima og milj√ł mere end mennesker, s√• tilh√¶ngere af natur, biodiversitet og sund atmosf√¶re kan ogs√• v√¶re med her.

Sennels: Jeg ville foretr√¶kke at bruge udtrykket narcissistiske raseri (i stedet for psykotiske raseri). Undertrykkelse og bevidst ignorering af kvindelig seksualitet i den muslimske verden skyldes i h√łj grad, at muslimske m√¶nd har sv√¶rt ved at h√•ndtere det faktum, at kvinders seksualitet er m√¶nds overlegen. De fleste kvinder kan elske i l√¶ngere tid end m√¶nd, og mange kvinder kan forts√¶tte med den seksuelle akt efter at have orgasme – nogle kan endda have mere end en orgasme under sex.

Men hvorfor er muslimske m√¶nd s√• f√łlelsesm√¶ssigt s√•rbare? Hvordan ender muslimske m√¶nd p√• s√•dan en skr√łbelig piedestal? Svaret er, at islam og muslimsk kultur afh√¶nger af mandlig aggression og behov for at undertrykke kvinder f√łlsomhed. Grunden til dette er, at denne kultur sigter p√• at overvinde og dominere. I en s√•dan kultur er kvindelig bl√łdhed og indlevelse distraherende og en forhindring. I en s√•dan kultur er m√¶nd simpelthen mere v√¶rd end kvinder. Dette er grunden til, at muslimske drenge bliver behandlet som konger fra f√łdslen, og derfor udvikle et skr√łbeligt glas-lignende personlighed, der ikke er i stand til at h√•ndtere nederlag, mindrev√¶rd og kritik p√• en konstruktiv m√•de.

Jeg er sikker p√•, at Dr. Kobrin og Dr. Gutmann har ret i deres psykologiske analyse af Israels rolle: Landet er en uvelkommen showcase i Mellem√łsten, der risikerer at friste omr√•dets muslimske kvinder til at ville fremme ligestilling, menneskerettigheder og frihed. Dette provokerer selvf√łlgelig de usikre muslimske m√¶nd og bidrager til deres had og √łnsker om at destruere Israel og den vestlige civilisation i almindelighed. Behovet for at undertrykke kvinders overlejne seksualitet og bl√łdg√łrende kvaliteter, er p√• denne m√•de er meget t√¶t forbundet med islams √łnske om √łdel√¶ggelse af den frie verden.

Dr. Lachkar kommer ind p√• noget interessant: Muslimske kvinder – og deres m√¶nd – er uden tvivl i et dilemma vedr√łrende sex. P√• den ene side √łnsker manden, at kvinden viser nydelse for at bekr√¶fte hans evner som elsker. P√• den anden side forventes hun ikke at nyde det for meget. Mistanken om, at hun er s√• liderlig, at hun har brug for flere m√¶nd for at f√• m√¶ttet sin seksualitet – eller at manden ikke kan tilfredsstillende hende – er farligt for mandens ego og p√• mange flere m√•der farlig for kvinden. Hvordan kan k√¶rlighed vokse i s√•dan en have? Hvordan kan en kultur bringer lykke til folk, n√•r den ikke tillader kvinder at v√¶re glade og ikke tillader m√¶nd at gl√¶de sig over kvinders lykke? Islam bryder sig ikke om s√•danne sp√łrgsm√•l: Som alle, der har l√¶st i Koranen ved, er k√¶rlighed og lykke ikke Islams m√•l.

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

9 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Josefina Bergfast
Josefina Bergfast
8 years ago

Kommentar till Psykologisk analyse: Islams krig mod kvinders lyst Af Nicolai Sennels Det misstag som Nicolai Sennels beg√•r i sin psykologiska analys √§r antagandet, inbillningen och f√∂rest√§llningen om att kvinnor, OM det vore ‚ÄĚfria‚ÄĚ, (befriade), fr√•n ‚ÄĚkvinnligheten‚ÄĚ, och ‚ÄĚkvinnorollen‚ÄĚ, (att f√∂da barn?), s√• skulle deras sexualitet i sj√§lva verket vara exakt lika den manliga sexualiteten. Detta √§r ett felaktigt antagande. Att flickors och pojkars kroppar ser olika ut det vet de flesta m√§nniskor fr√•n sm√•barns√•ldern och upp√•t. Att ocks√• flickors och pojkars hj√§rnor och psyken, och d√§rmed sociala inklinationer och tendenser ocks√• √§r mycket olika, vet de flesta, och kan… Read more »

AN
AN
8 years ago

“Burka-bla-bla, burka-bla-bla”. Virkelig h√łjintelligent, man kan rigtigt h√łre at man befinder sig p√• et universitet.

Skåning
Skåning
8 years ago

Nu √§r ju Nicolai Sennels psykolog med stor erfarenhet om det han snackar om, medan jag bara √§r en lekman. Men jag st√§ller mig √§nd√• tveksam till p√•st√•endet att muslimsk mentalitet skulle ge upphov till depressioner. Mitt intryck √§r det rakt motsatta. Depressioner, och andra liknande psykiska problem, verkar i huvudsak uppkomma i samh√§llen med kulturer som √§r mer sj√§lvreflekterande. Ju fler Aftonbladet-bilagor om hur man ska “m√• b√§ttre”, desto s√§mre m√•r vi. Kulturer som redan vet att “vi √§r b√§st”, m√•r s√§llan d√•ligt. Sedan undrar jag om vi inte har ett grovt √∂verskott av kvinnlig “bl√łdhed”. Detta g√§ller i… Read more »

Prudentius
8 years ago

Det kan undre lidt at der ikke er politi tilstede under debatm√łdet med Fourest. Det er tydeligvis manglen p√• fysisk autoritet, der g√łr det muligt for den lille gruppe af muslimer at bringe m√łdet til kollaps. Det viser sig igen og igen, at noget af det mest akut farlige ved det multikulturelle eksperiment, er de vestlige staters frivillige afvikling, tilfordel for et sl√¶ng af bander, fremmede organisationer og invaderende institutioner fra de stater de indvandrende grupper kommer fra. Det er selvf√łlgelig den logiske konsekvens af multikulturen, men efterlader de indf√łdte befolkninger i en stadig mere forsvarsl√łs situation, da deres egne… Read more »

nadacomprende
nadacomprende
8 years ago

Hur svårt kan det vara att lyfta ut de som stör?

Kan någon i franska språket kunnig person, redogöra
för hur de kunde få tillgång till mikrofon?

Svensson
8 years ago

Dom kommer från U-länder, deras länder är dåligt skötta. Dom kommer till våra länder som gäster, dom flesta är arbetslösa och lever på bidrag. Deras kvinnor går gömda i tygstycken. Dom ska förändra våra länder ? Vilka dom är, Muslimer.
http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

Ellida
Ellida
8 years ago

Ad Nicolai Sennels indl√¶g. Et gammelt men stadig aktuelt l√¶serbrev, der henviser til Chahdortt Djavanns lettilg√¶ngelige lille bog “Kast sl√łret”. ‚ÄĚMen hensigten med tilsl√łringskravet er ikke desto mindre at kontrollere hendes krop og at udstille hende som et seksualobjekt, der er underlagt andres vilje og g√łres til garant for den muslimske mands identitet, skriver Djavann (og mange andre). (…) Det handler om islamiske grundbegreber om mandens hellige og tabuiserede seksuelle √¶re og hans virilitet og evne til at beskytte samme. (‚Ķ) Om den muslimske kvinde skriver Djavann f.eks. p√• side 13: “Hendes bluf√¶rdighed og hendes skam, er garanten for og… Read more »

Peter Andersen
8 years ago

At t√¶nke sig, s√• forsvandt Caroline Fourest ogs√• over i det h√łjre-ekstremistiske dyb…

Men hvad… Vi er jo stadig allierede med muslimerne og dem er der gudskelov masser af…