21
mar
Seneste opdatering: 22/3-13 kl. 1131
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Politisk engagement har ofte fÊlles trÊk med religiÞsitet, isÊr pÄ den yderste venstreflÞj. Man tolker virkeligheden efter, om det nu masserer ens indtagne standpunkt. I naturvidenskaberne afprÞver man teorierne pÄ virkeligheden, i politik er det ofte omvendt, helt aktuelt ser man det i Socialistisk Folkeparti, der har vÊret sÄ uheldige at fÄ ansvar og indflydelse. Halvdelen vÊlger virkeligheden, halvdelen vÊlger teorierne.

Den forhenvÊrende BZ er, 9/11 trutheren, filminstruktÞren Lotte Svendsen, der har beskrevet sig selv som til venstre for Enhedslisten, og altsÄ ogsÄ havde psykologisk-religiÞst besvÊr med 9/11, mener ikke at attentatet pÄ Lars Hedegaard overhovedet fandt sted. Dansk politi er altsÄ helt til grin, for at pengene skal passe. De har ofret millioner, blandt andet pÄ at afhÞre og tage DNA fra mig (!), det er ikke engang lÞwn. En sÄdan grundighed og sÄ er de bare rÞget pÄ en vildmand. Fra TV 2 i gÄr via Uriasposten:

Lotte Svendsen: Jeg oplevede slet ikke, at han sad og insinuerede at der var en lĂžgn. Jeg troede det var noget der skete inde i mig selv. I filmens verden der arbejder man meget pĂ„ – ‘don’t say it, shows it’, og det lykkedes, sĂ„ Ă„benbart for ham. Hvis jeg havde vĂŠret personlig instruktĂžr pĂ„ scenen med Hedegaard, sĂ„ havde jeg bedt ham spille mere berĂžrt af situationen. Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket, og der skal jeg ikke omkring HĂžjesteret, der er jeg bare tilskuer. Og det er jo spĂžrgsmĂ„l man ikke mĂ„ stille, det er ligesom at rĂ„be, at kejseren ikke har noget tĂžj pĂ„. Se videre pĂ„ Lotte Svendsen om attentatet mod Hedegaard: “Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket
” (Se ogsĂ„ svensk journalist og feminist Katarina Mazetti: »Hedegaard-attentatet kan vĂŠre en avis-and«)

Kineserne: Muslimer er besat af fortid og hĂŠvn

To interessante verdenssyn at sammenligne, som ogsĂ„ Sven Burmester har gjort, og rĂ„det os til at vende ryggen til lande, der ikke vil leve i nutiden og skabe gode samfund og koncentrere os om lande, der vil. Lad os vĂŠre usentimentale som en kineser. Glem dem, det er ikke synd for dem, og man kan alligevel ikke frelse folk fra sig selv, om sĂ„ 1.5 mia muslimer flytter til Sverige. Man hjĂŠlper ingen, men spreder kun islams destruktivitet til sig selv: Jeg har tidligere vist, at islam er involveret i nĂŠsten 90 procent af verdens stĂžrre, blodige konflikter, selvom muslimer kun udgĂžr 23 procent af verdens befolkning, og det er nu ogsĂ„ blevet vores ganske tĂŠnkelige fremtidsmulighed. “We must be mad, literally mad”:

The Chinese, at behind-the-scenes conferences and discussions during the past few months, kept saying they were perplexed about the Muslim world’s – particularly the Arab world’s – inability to deal with the modern world. The Chinese and the Muslims, they repeated, had suffered the same humiliation and occupation by foreigners over the past two hundred years, but the Chinese and Muslim reactions to these experiences seem so completely different.

“We also suffered,” the Chinese said, “but now we control our destiny, and are doing everything we can to learn from these foreigners so that we can benefit from the modern world and ensure that we do not suffer this humiliation again. We Chinese ‘look to the future.’

“The Muslims, on the other hand, the Chinese stated, seem to have a different approach: Instead of looking to the future, they “are mired in the past,” more concerned about taking revenge against those foreigners whom they believe had humiliated and oppressed them. It was because of this focus on the past, these Chinese intellectuals and leaders stated, that Arabs and Muslims were therefore unable to build societies which could participate in the modern world. “Revenge and victimhood,” these Chinese argued, could permanently cause “the Arabs and Muslim world” to “remain behind the West and Asia.”

The Islamic culture, however — and Middle Eastern culture in general — is acutely concerned with righting perceived wrongs. The Shari’a, in fact, sees the role of the ruler as one who “commands good and eradicates evil” — meaning it is more important to “correct” past wrongs than to think about how to improve one’s situation. First one must correct the evil, and only then may one concentrate on how to have a better life.

The Chinese perspective, to quote the former Prime Minister of Singapore Lee Kwan Yew, is that, despite “everything we do for our Muslims, they continue to remain at the bottom of society” — poor, backward and uneducated. ( Bernard Lewis, Notes on a Century
, pp. 245-246). Report from China: What Keeps the Muslim World Back?

Lee Kuan Yew, som jeg vil kalde en statsmand, – jeg har selv boet i den by, han pĂ„ rekordtid lavede om fra en tropisk sump til en verdensmetropol, har sagt saftige ting om islam, selvom Singapore er omgivet af muslimske stater, han egentlig burde vĂŠre hĂžflig over for, men det er ikke lykkedes ham. Man kan lĂŠse nogle af dem her.De relativt godartede malaysiske muslimer i Singapore og Kuala Lumpur, er selv pĂ„ deres hjemsteder agterudsejlet af kinesisk initiativ og forblevet “the bottom of society.” Lee ved, hvad han taler om, i modsĂŠtning til enestĂ„ende uvidende europĂŠiske politikere, der har begĂ„et alle de fejl, som er mulige at begĂ„. Hvis de kunne repareres, ville det tage hundrede Ă„r. De kildrer bla. det muslimske offer-gen, og det lader de sig ikke sige to gange – vupti:

Den 20-Ärige studerende Jihad Taha krÊver erstatning af Trykkefrihedsselskabet, der udelukkede ham fra at deltage i et debatmÞde om ytringsfrihed pÄ Christiansborg.»Jeg kan bekrÊfte, at min advokat pÄ mine vegne har fremsendt et erstatningskrav til Trykkefrihedsselskabet. Jeg har inden min beslutning vÊret i kontakt med flere advokater, som er enige om, at mine rettigheder er blevet krÊnket. Jeg er blevet udsat for diskrimination pÄ samme mÄde som personer, der pÄ grund af etnicitet ikke kan komme ind pÄ diskoteker«, siger han.Jihad Taha krÊver erstatning af Trykkefrihedsselskabet

0 0 vote
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
BE
BE
8 years ago

Det nye Egypten… En formodet biltyv bliver fanget og drĂŠbt. En interessant detalje: “A security official said villagers caught the unidentified man trying to steal a car at gunpoint. But one villager who participated in the attack said the man was roaming at street where cars were parked at dawn when residents descended on him and started beating him up, believing he intended to steal a car. — “We tied his hands and feet and started beating him with sticks to confess and tell us who else is trying to steal and who sent him,” the villager said. He said… Read more »

pk
pk
8 years ago

I Martin krasniks verden findes ikke kinesernes syn pÄ muslimerne,
eller experternes viden om samme.
I snart 30 har “DR verden” vĂŠret totalt ligeglad med muslimers vold mod danskerne .
Fot ikke at gĂ„ “hĂžjreekstremisternes” ĂŠrinde.
Nu er volden sÄ udbredt , at de Êdle ikke kan overse det, og sÄ blev de geniale.
Nu siger de:Det er jo ikke alle:”
Ganske genialt.
Det kan de sÄ bruge de nÊste 30 Är , og sÄ er det ogsÄ slut med os.

Prudentius
8 years ago

“…they are mired in the past…” Men paradoksalt nok, ogsĂ„ i en idealistisk og dybt from fremtidsforhĂ„bning. Den logiske fĂžlge af dyrkelsen af rĂ„ magt-dominans, der udgĂžr selve kernen i islam, er at man ikke kan lĂžsrive sig fra tidligere tiders sejrrige storhed sĂ„vel, som fra drĂžmmen om engang i fremtiden igen, at beherske-dominere verden. Jihad, hellig krig for Allahs sag/det globale sharia-imperium, anses derfor i den moderne pan-islamiske revival, som den bedste af alle fremtidsinvesteringer, da kun lydighed mod de religiĂžse pligter kan genvinde ummahen Allahs gunst. Og dermed social, Ăžkonomisk og politisk fremgang og prestige, som de defineres… Read more »

Nils
Nils
8 years ago

Trykkefrihedsselskabet var nĂždt til at afvise Jihad Taha af sikkerhedsmĂŠssige Ă„rsager. Umuligt at garantere hans sikkerhed i et lokale, der myldrede med islamofober.

Santor
Santor
8 years ago

Kineserne har ca. 50 millioner muslimer og svĂŠre problemer med dem. Forskellen, pĂ„ Kina og Vesten, er at kineserne gĂ„r anderledes hĂ„rdhĂŠndet til vĂŠrks nĂ„r islamisk rage skal kontrolleres. Lad os vĂŠre lidt multikulturelle og lĂŠre noget af kineserne. Ang. muslimaÂŽen jihad. Trykkefrihedsselskabet har lov til at udelukke hvem som helst de Ăžnsker! Der stĂ„ ingen steder i grundloven at alle har ret til at komme med til din fest, dem der fĂžler sig udenfor kan holde deres egen fest og sĂ„ ellers knytte sylten. Som Elefanten skriver sĂ„ er den smĂ„ jihad ( BemĂŠrk : Man kan ikke stave… Read more »

Tim Pallis
Tim Pallis
8 years ago
Reply to  steen

Tak Steen! Hvor er jeg enig med dig. Det er som talt ud af mit hjerte.

Peter Buch
Peter Buch
8 years ago
Reply to  steen

Steen

Sencorer og censorer.
StĂžt kurs.

Der kan dog problematiseres noget over – desuden er kineserne ikke opslugt af en ideologi, der krĂŠver verdensherredĂžmme af dem, tvĂŠrtimod.-

Potentialet for kinesere fÄr noget der ligner et Þkonomisk verdensherredÞmme er for mig at se til stede, en placering som den ene afgÞrende faktor af endnu uset omfang er til stede. Dett er sÄfremt jeg forstÄr nok af bÄde praktisk og teoretisk Þkonomi.
http://hoejteknologifonden.dk/projektgalleri/projektgalleri/dansk_produktion_i_global_offensiv/

Elefanten
Elefanten
8 years ago

Jihad

Jihad behÞver ikke nÞdvendigvis at betyde hellig krig. Islam udbredes med sÄvel voldelige som legale midler (ligesom i Þvrigt nazismen).
SÄ nÄr Asmaa ifÞrer sig sharia-tÞrklÊde eller nÄr samme Asmaa forfÞlger Jyllands-Posten med retssager, er det er form for jihad.
Og nÄr Jihad-manden med hjemmevÊrnsgevÊret og facebook-kommentarerne sÞger erstatning hos Trykkefrihedsselskabet, er det ogsÄ jihad. (Snaphanens kvikke lÊsere kan sikkert sagtens fÞlge med).
SÄdan som jeg har forstÄet det, har PET uddelegeret deres sikkerhedsvurdering til Trykkefrihedsselskabet, og sÄ er PET ansvarlige. En offentlig myndighed kan ikke bare lade private stÄ med ansvaret.

Peter Buch
Peter Buch
8 years ago
Reply to  Elefanten

En offentlig myndighed skal naturligvis lade private afgĂžre hvem der fĂ„r adgang til et mĂžde private afholder. SĂ„fremt offentlige myndigheder har interesse i hvem der mĂždes, er offentlige myndigheder at rubricere som sĂ„danne offentlige myndigheder, der har interesse i hvem der mĂždes. SĂ„fremt offentlige myndigheder ikke kan lade private stĂ„ med ansvaret- hvad er der sĂ„ tilbage private kan, udover vĂŠre betalere for offentlige myndigheder? Alt placere ansvaret i sĂ„danne sager som den specifik nĂŠvnte, om adgang til et mĂžde i privat regi, pĂ„ det offetlige forekommer mig fuldt uansvarligt, og ensidigt prioriterende den offentlige myndighed. Blandt elefanter, som du… Read more »