2
jan
Seneste opdatering: 2/1-14 kl. 1250
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Søren Krarup: Nej til muslimsk indvandring

“Drop den rĂĄ tone – vis respekt,” sagde Thorning i sin nytĂĄrstale. Det var nok sĂĄdanne som Krarup hun tænkte pĂĄ. Hvad mon brandfolk og politifolk i Slagelse synes om respekt-replikken? S har ikke lært andet af 2001, en at prøve at fĂĄ tryghedsvælgerne tilbage fra DF.

Jeg hilser med glæde, at Dansk Folkeparti nu siger nej til muslimsk indvandring og vil stemme imod den lov, der er opfyldt af muslimske indvandrere. For som sagt: det betyder, at DF siger nej til ikke-vestlig indvandring, og dette nej er rigtigt og berettiget. For muslimsk betyder ikke-vestlig.

I ti år, 2001-2011, var jeg indfødsretsordfører for Dansk Folkeparti, og min politik var naturligvis forsøget på at begrænse den indvandring til Danmark, der på længere sigt er opløsende og ødelæggende. Derfor drejede det sig om at sondre mellem vestlig og ikke-vestlig indvandring, for naturligvis er vestlig indvandring – i begrænset målestok – ikke opløsende for dansk folkelighed. Ikke-vestlig indvandring, der fortrinsvis er muslimsk, er derimod katastrofal i større målestok. Det står klart for enhver, der vil og kan tænke.

Men naturligvis havde det været rigtigere at sige nej til muslimsk indvandring. Det ville svare til at sige nej til ikke-vestlig indvandring. Således havde vi forsvaret dansk eksistens og folkelighed. Og derfor hilser jeg med glæde, at Dansk Folkeparti nu siger nej til muslimsk indvandring og vil stemme imod den lov, der er opfyldt af muslimske indvandrere. For som sagt: det betyder, at DF siger nej til ikke-vestlig indvandring, og dette nej er rigtigt og berettiget. For muslimsk betyder ikke-vestlig. Det er dette, man skal gøre sig klart. Islam er det klare og tydelige nej til vestlig og dermed dansk kultur.

Jo, der er forskel på vestlig og ikke-vestlig, og Europas svækkelse er kun en anledning ekstra til at betone forskellen og lægge vores indvandringspolitik an på den. For den, der ikke vil dige, må vige. Den kristenhed, der ikke tør bekende sit eget udgangspunkt og som derfor ikke vil hævde det i dets fundamentale forskelligartethed fra islam, vil i løbet af få generationer risikere at gå under i folkevandringen fra et islam, der drømmer sine gamle drømme om at kunne sætte foden på nakken af det »vantro« Vesten. Sharia i stedet for Grundloven. Ensretning i stedet for et kristent menneskes frihed. Det bliver ikke lettere for Vesten at værge sig i en situation, hvor menneskerettighedstænkningen og EU trækker i ikke-vestlig, totalitær retning. Nej til ikke-vestlig indvandring

0 0 vote
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Machiavelli
Machiavelli
6 years ago

..”et isoleret menneske løsrevet fra sine traditioner og historie slet ikke et menneske, da menneskeĂĄnden er et overindividuelt fænomen, bundet sammen af slægternes traditioner.”

Jeg mener nok, jeg skærer det ud i pap, og understøttes af fremragende personligheder, hvis du ikke er enig, er det ikke noget at gøre ved det.

Peter Buch
Peter Buch
6 years ago
Reply to  Machiavelli

Du negligerer i den grad individet set fra min vinkel.
Skulle resten af menneskeheden omkomme, alle kendte kilder forsvinde, ville det ene sidste menneske som jeg forstår dig og dine fremragende personligheder- ikke være et menneske. Uden at forklare hvad det i et sådan tilfælde da er.
Det forekommer mig være absurd. Ulogisk, uden ringeste belæg.

Socialdemokrater hele bundtet.

Peter Buch
Peter Buch
6 years ago

Peter Andersen

Ser vi bort fra et par verdenskrige har der i Danmark overordnet set været fred siden 1864, ja, men selv uden der blev rusket i mange døre i årevis her tillands er de magtpolitiske ændringer også udenfor riget selvklart mere følgelige, når døren står åben.Hvilket jeg vil hævde den gør endnu.
PĂĄ en vis mĂĄde er vi slet ikke sĂĄ uenige. Tror jeg.

Machiavelli
Machiavelli
6 years ago

Jeg vil gerne igen og igen gentage det tidligre citat, at “et isoleret menneske løsrevet fra sine traditioner og historie slet ikke et menneske, da menneskeĂĄnden er et overindividuelt fænomen, bundet sammen af slægternes traditioner” Konsekvenserne af dette traditionsnedbrud er omfattende, selv om man jo ikke videnskabeligt kan henvise fra samfundsudviklingen til traditionstabet. Hvordan kan man derfor fĂĄ politikerne til at forstĂĄ vigtigheden af historie og traditioner, er det store spørgsmĂĄl, for et samfund hænger ikke sammen af sig selv. Den kedelige pointe er imidlertid, at den politiske og kulturelle elite er ved at fratage befolkningen troen pĂĄ egne værdier… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
6 years ago
Reply to  Machiavelli

Mac… Du udelader stadig at isen trak sig tilbage og det første menneske der tog skridt i det der blev Danmark efter sidste istid, ser du som jeg tolker dine ord- som et rent nul. At se udelukkende pĂĄ det sociale er og forbliver sygt, individer er de smĂĄ dele det større rummer, i heldigste tilfælde, i selv store samfunds sammenhæng. Først og fremmest individer, dernæst hvilke individer, antal og alt andet er en mere korrekt tilgang. Set herfra. Du mĂĄ/kan/kunne lære at tage forbehold, og beskrive samfunds sammehænge noget mere komplekst end du i min fortolkning gør det. Du… Read more »

Peter Andersen
6 years ago
Reply to  Peter Buch

Peter Buch Du behøver vel ikke ogsĂĄ at være uenig med Machiavelli, nĂĄr han siger noget rigtigt? Overordnet set har nationalstaten jo været kimen til fred i den demokratiske verden. Ligesom jeg ikke behøver at være enig med min nabo, sĂĄ længe jeg bare kan lukke min dør, behøver jeg heller ikke være enig med Tyskland, sĂĄ længe der er en grænse. Skulle jeg have lidt besvær med min uvorne teenage-datter, ja, sĂĄ ordner vi det hĂ©r! Vi lukker fandme ikke hele hendes slæng af veninder ind og skruer op for musikken! Det er, sĂĄ kogt ned til det helt… Read more »

Machiavelli
Machiavelli
6 years ago

Det biologiske problem for samfundet. Som Sigmund Freud gjorde opmærksom pĂĄ – som et resultat af Første Verdenskrig: Aggressiviteten er et instinkt og hvis kulturen derfor ikke kan tøjle menneskets naturlige medfødte aggresssivitet – vil rovdyret slĂĄ sig løs i samfundet. Eller mere præcis: NĂĄr der sker en blokering eller frustration vækkes de aggressive følelser og adfærd. Hvis vi derfor ikke kan opretholde en samfundsorden, hvor mennesket identificerer sig med hinanden og samfundet, og derfor leder den medfødte aggressivitet ind i naturlige positive funktioner, gĂĄr aggressiviteten amok og bliver destruktiv. Samfundet bliver derefter, og det er det, vi for tiden… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
6 years ago
Reply to  Machiavelli

SĂĄlænge jeg ikke behøver identificere mig med blandt alle andre – en skolelærer i Tailand, gĂĄr det vel.

Det er nu en sær vinkel,at identificering skulle være så betydningsfuldt,det er det slet ikke i mine øjne,men det er jo også skolelæreren der var fristet af de røde attributter,den biologiske udfordring, og ikke mig.

Machiavelli
Machiavelli
6 years ago
Reply to  Peter Buch

De to glimrende filosoffer med benene pĂĄ jorden Rune Selsing og Eva Agnete Selsing forklarer her, hvad der menes med at identificere sig med sine landsmænd. Og her menes ikke deres drikkevaner eller deres sexliv. “Friheden har vi opnĂĄet ved at organisere os i nationalstater(,,,,) Netop fordi vi er relativ ens indenfor disse stater, og har kærligheden til nationen samt tillid til naboen til fælles, tillader vi hinanden at være frie. Vi kender hinanden, selvom vi mĂĄske aldrig har talt sammen. Den forstĂĄelse giver tryghed, som ikke blot er befordrende for ejendomsret og samhandel, men for respekten for andre mennesker… Read more »

Machiavelli
Machiavelli
6 years ago

“..Islam er det klare og tydelige nej til vestlig og dermed dansk kultur.” Ja og sĂĄ er den ikke længere.