15
mar
Seneste opdatering: 15/3-15 kl. 2241
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Af Tim Pallis

Der st√•r en stor og m√¶gtig elefant i vor stue, og nu er den begyndt at trutte i sin snabel. Ingen ser den, ingen h√łrer den og ingen taler om den. Hvis vi ikke erkender virkeligheden, som den er, vil den en dag bem√¶gtige sig ogs√• det hj√łrne, hvor vi endnu befinder os.

I Obamas administration har man forbudt brugen af ordet “islamisk”. Og alt, hvad “elefanten” foretager sig for at f√• mere plads, har selvf√łlgelig ikke noget med islam at g√łre. Lars L√łkke vr√łvler om, at terroristerne har voldtaget islam. Det kan man kalde politisk korrekt virkelighedsforn√¶gtelse.

Filosofien er vel, at holder man op med at bruge et bestemt ord, vil virkeligheden bag nok forsvinde. Men forbyder man et ord, betyder det ikke, at virkeligheden i stuen forsvinder. Snarere tværtimod.

Politikere og meningsdannere ligger n√¶sten alle under for den politisk¬†korrekte angst, at hvis man kalder noget “islamisk”, stigmatiserer man et¬†mindretal. Den tyske forfatter Henryk Broder siger, at det at sige, at det¬†ikke har noget med islam at g√łre, svarer til at h√¶vde, at alkoholisme intet¬†har med alkohol at g√łre.

Vi bliver hele tiden udsat for verbal manipulation af politikere og¬†meningsdannere fra journalistisk venstreparti. Men det nye er, at¬†venstrefl√łjen og de kulturradikale endelig lytter til det v√•s, der kommer¬†fra Det hvide Hus.

Nu skal man bek√¶mpe voldelig ekstremisme overalt i verden, som om vi er vidne¬†til et nyt f√¶nomen af tilf√¶ldig verdensomfattende vold fra nogle m√łrke¬†kr√¶fter a la Mordor, som slet ikke har noget at g√łre med en kendt 1400 √•r¬†gammel fanatisk kult, hvis m√•l det er, at dominere b√•de det sekul√¶re og religi√łse liv overalt i verden.

Pr√¶sident Obama kalder terrormyrdede j√łder for “a bunch of people”. For nylig havde han¬†bes√łg i Det hvide Hus af ledere af muslimske organisationer med t√¶tte b√•nd¬†til Det muslimske Broderskab. Vi ved godt, at han hele vejen igennem har¬†st√łttet Det muslimske Broderskab overalt i Mellem√łsten is√¶r i forbindelse¬†med det √¶gyptiske “for√•r”. Det lyder ogs√• “begavet”, at han nu sammenligner¬†Islamisk Stat med de kristnes korstog.

Obama har sagt: “We are not at war with Islam, ¬≠ we are at war with people¬†who have perverted Islam.” Det m√• derfor v√¶re rimeligt at sp√łrge om, hvor¬†disse ikke perverterede muslimer egentlig befinder sig. Selvom den vestlige¬†verden m√•ske ikke er i krig med islam, er det meget klart, at islam er i¬†krig med resten af den s√•kaldt vantro verden. Denne verden kalder islam for¬†krigens hus.

Obama har ogs√• for nylig sagt: “Now let¬Ļs make two things clear, ISIL is not¬†Islamic. No religion condones the killing of innocents.” Det er overraskende¬†h√•bl√łst, at selv Pave Francis, som sikkert er bekendt med de omfattende drab¬†p√• kristne overalt i den muslimske verden i Evangelii Gaudium siger: “Authentic Islam and the proper reading of the Koran are opposed to every¬†form of violence.” (235).

David Cameron omtaler IS som “extremists who want to abuse Islam”, og Japans¬†Shinzo Abe er enig: “Extremism and Islam are completely different things.”¬†Alle disse udsagn af verdens politiske ledere gentager blot George W. Bush¬†floskel “Islam is the religion of peace” – vold og barbari har intet at g√łre¬†med islam. Og deres l√łsning p√• problemet er mere islam, og flere moskeer¬†skal bygges i Vesten, s√• muslimerne rigtig kan f√łle sig hjemme.

CIA chef John Brennan advarede i fredags mod at give “islamisk legitimitet til terrorister.” Han mener, at hvis man identificerer dem med islam, g√łr man¬†muslimer overalt i verden en bj√łrnetjeneste. I en sp√łrgerunde sagde han:

They are terrorists, they¬Ļre criminals, they aren¬Ļt Muslims ¬≠ they¬Ļre¬†psychopathic thugs, murderers who use a religious concept and masquerade and¬†mask themselves in that religious construct…Let¬Ļs make it very clear that¬†the people who carry out acts of terrorism ¬≠ whether it be al-Qaeda or the¬†Islamic State of Iraq and the Levant ¬≠ are doing it because they believe it¬†is consistent with what their view of Islam is…It is totally inconsistent¬†with the overwhelming majority of Muslims throughout the world.

At sige at de terroristiske overfald i Paris og K√łbenhavn ikke har noget med¬†islam at g√łre er det samme som at sige at Waffen SS ikke havde noget med¬†nazismen at g√łre og at Stalins udryddelser ikke havde noget med kommunismen¬†at g√łre. Inkvisitionen havde m√•ske heller ikke noget med kristendommen at¬†g√łre.

Danske politikere gentager det samme mantra i forskellige variationer. “Islamisk Stat g√łr vold p√• islam”, “Islamisk Stat forvansker fuldst√¶ndig,¬†hvad der st√•r i Koranen” – og s√• fremdeles. Det er derfor blevet n√łdvendigt at sp√łrge: Hvor er den sande islam? Hvem taler p√• islams vegne?

Kulturparnassets intellektuelle sikrer deres kulturforn√¶gtende position,¬†idet de ikke vil eller t√łr indr√łmme, at der er tale om en religionskrig, som¬†spreder sig overalt i verden. De fremmaner i stedet et billede af en¬†politisk forvanskning af islam kaldet “islamismen”, som st√•r i mods√¶tning
til s√•kaldte universelle v√¶rdier som demokrati, tolerance, pluralisme og¬†ytringsfrihed. Det drejer sig heller ikke om ‘nazi-islamisme’, som Naser¬†Khader kalder det, men om islam.

Islamiske jihad terrorister bliver overalt i Vesten opfattet som¬†“kriminelle” og deres terrorisme som “forbrydelser” uden henvisning til¬†Koranen og sunnaens tekster, som i virkeligheden er kilderne til den tro,¬†der styrer deres had til kvinder, j√łder, homoseksuelle, frafaldne,¬†polyister, ateister og alle de andre vantro, der findes i verden.

Det vestlige politiske og intellektuelle etablissement t√łr ikke klart¬†indr√łmme, at den islamiske verdens Jihad terror er et produkt af islams¬†hellige skrifter. De taler udenom, men Islam er Islam, og rettroende¬†muslimske tilvandrer vil f√łle sig diskriminerede og misforst√•ede, lige til¬†den dag alle lande er provinser i kalifatet.

Hvorfor frems√¶tter magtfulde politikere s√• de ovenn√¶vnte idiotiske¬†argumenter, som de m√• og b√łr vide er forkerte. Daniel Pipes siger: “Fejhed¬†og multikulturalisme”. Men han siger ogs√• “for ikke at forn√¶rme de voldelige¬†muslimer.”

En ben√¶gtelse af, at terroren har noget med islam at g√łre, er ogs√• et fors√łg¬†p√• at undg√• enorme verdenspolitiske problemer, m√•ske en tredie verdenskrig.¬†Politikerne skubber problemerne foran sig, ¬≠ for Guds skyld ikke i min tid!

Den danske debat om Islam er enormt polariseret, landet er delt og vi taler¬†systematisk forbi hinanden. V√¶rdirelativisterne, som omfatter n√¶sten hele¬†det politiske spektrum tager altid udgangspunkt i den enkelte indvandrer,¬†hvis kulturelle og religi√łse baggrund ikke m√• tages i betragtning. Vi er jo¬†ikke racister – alle er lige v√¶rd.

Herover for st√•r en mindre flok kulturkonservative, der snusfornuftigt tager¬†udgangspunkt i den kulturelle, religi√łse og historiske udvikling.¬†Udgangspunktet er ikke den enkelte muslim, men islam som religionshistorisk¬†og ideologisk f√¶nomen.

Indvandringen fra islamiske lande erkendes som et alvorligt demografisk¬†problem, idet det denne gruppe vokser ekspotentielt, og i de efterf√łlgende¬†generationer vil fastholde deres alternative islamiske tro og sharia¬†baserede familiepolitik mm.

Jeg har sv√¶rt ved at fatte, hvorfor islamforskerne n√¶sten alle l√¶gger et¬†r√łgsl√łr ud over kulturdebatten. M√•ske gik der antropologi, etnografi,¬†kritisk teori og postmodernisme i faget islam. Jeg kan forst√•, hvorfor man¬†hellere vil l√¶se sufidigtning end koranstudier, fordi man her finder den¬†spiritualitet, som ikke findes i Koranen. Men elefanten i stuen er n√¶sten¬†ikke til at overse.

Skellet mellem forskellige slags muslimer går ikke mellem såkaldte islamister og moderate muslimer, men mellem islam og muslimer. Der er mange forskellige slags troende og ikke så troende muslimer. Mindre end halvdelen er blot kulturmuslimer, som praktisk talt intet ved om deres egen religion.

Karen Jespersen, Ralf Pittelkov, Torben Hansen og Lone N√łrgaard har¬†formuleret en brugelig inddeling af forskellige muslimer:

1. Bogstavtro fundamentalister, som er parate til at bruge terror mod de vantro med belæg i islams helligskrifter.

2. Fundamentalister, der ligeledes g√•r ind for sharia, men som ¬≤bare¬≤ ikke¬†vil bruge terror i deres kamp for en religi√łs stat. Det er sandsynligvis de¬†s√•kaldte ¬≤moderate¬≤ muslimer.

3. Kulturmuslimer eller hverdagsmuslimer, som ikke tager de hellige skrifter¬†s√¶rligt alvorligt, men dog gerne vil f√łlge traditionen p√• nogle omr√•der.

4. Den gruppe af muslimer, der opfatter religion som en privatsag og derfor ikke har de store problemer med at blive integrerede i de vestlige samfund

Man kunne ogs√• sige, at hvis de s√•kaldte “moderate” muslimer repr√¶senterer¬†islams sande muslimer, og extremister ikke har noget med islam at g√łre, s√•¬†findes der jo kun moderate muslimer. Hvorfor kalder man dem s√• moderate¬†overhovedet? De er jo da blot de muslimer, der f√łlger religionen islam.

Den tyrkiske pr√¶sident Erdogan sagde for et par √•r siden, at udtrykket “moderat islam” er en grim betegnelse, for islam er islam. Demokratiet er¬†blot et stop p√• vejen med det eksprestog, der k√łrer til islam.

Dette udtryk “moderat muslim” stammer oprindeligt fra den muslimske¬†retsl√¶rde Yusuf Al-Qaradawi, som bor i Qatar og har ugentlige udsendelser i¬†al-Jaseera TV. Han kalder sin position i Det muslimske Broderskab for en¬†middelvej (wassatiya) mellem stridende fl√łje i den islamiske teologi. Den er¬†karakteriseret ved at tillade aktiv deltagelse i den politiske proces.

Denne middelvej er alts√• kun ¬≤moderat¬≤ i forhold til endnu strengere¬†bogstavstro traditionalister som wahabier og salafister. Der er forskelle,¬†men de er ikke s√• store, som vi tror, for alle islamiske retsl√¶rde og¬†teologer g√•r selvf√łlgelig ind for hele pakken af islamiske tekster som¬†Koranen, Siraen og ahadith. I virkeligheden er de s√•kaldte “moderate¬†muslimer” enige med de strengeste fundamentalister og jihad krigere i det¬†endelige m√•l, som er islams dominans i hele verden.

The Cairo Declaration on Human Rights in Islam (CDHRI) er i 1990 tiltr√•dt af¬†regeringerne i de 57 medlemslande i Den Islamiske Konferenceorganisation¬†OIC. Heri fremh√¶ves det, at disse islamiske menneskerettigheder kun er¬†gyldige i det omfang, de er forenelige med sharia. Cairo erkl√¶ringen har¬†ikke noget at g√łre med FN’s menneskerettigheder, og kunne m√•ske betragtes
som det “moderate” udtryk for islam. Tak for kaffe!

Selv de s√•kaldte “moderate” muslimer m√• ikke anerkende demokratiet, fordi¬†Allah er autoriteten og hans √•benbaringer g√•r forud for al menneskeskabt¬†lovgivning. De kan heller ikke anerkende kvindens ligestilling, for kvinden¬†er if√łlge sharia uren og underlagt manden og hans autoritet. Religionsfrihed¬†er en umulighed, for selv om alle b√łr konvertere til islam, s√• er frafald¬†(takfir) en forbrydelse, der straffes med d√łden. Homoseksualitet straffes¬†ogs√• med d√łden.

Retspleje i vesterlandsk forstand kendes ikke i¬†fundamentalistisk islam, fordi sharias familiepolitik og de grusomme hudud¬†straffe er ensbetydende med islamisk retspleje. De moderate muslimer¬†anerkender heller ikke ytringsfrihed og kunstnerisk frihed, fordi det vil¬†f√łre til kr√¶nkelse af islam og Muhammed.

Befinder vi os s√• ikke i en civilisationskamp mellem vestlig rationel og¬†demokratisk kultur og islamisk fundamentalisme? Hvorfor drejer det sig slet¬†ikke om et 1400 √•r gammelt sammenst√łd mellem diametralt forskellige kulturer¬†og religioner. Det er tredie gang elefanten st√•r i vor stue, og bl√¶ser p√•¬†vore v√¶rdier.

Islam har en lang historie med mange forskellige traditioner indenfor teologi, retsvæsen, familiepolitik og samfundspolitik. Der er store og små uenigheder mellem de forskellige traditioner. For tiden har de rettroende og ortodokse imamer sat sig på det store flertal. Den fredelige kulturmuslimske minoritet er derfor fuldkommen irrelevant.

N√•r alt kommer til alt er det ikke engang imamerne, der styrer islam, men¬†islam der styrer imamerne. De politiske magthavere har gennem historien ofte¬†styret muslimerne, og derfor har de rettroende fundamentalister ikke kunnet¬†gennemf√łre sharia-islams fulde pakke. Men den tid ser ud til at v√¶re forbi¬†nu, is√¶r efter Islamisk Stats fremkomst.

Islam som religion og politik er et langt st√łrre problem end de¬†enkeltst√•ende terroraktioner. Det er en trojansk hest i enhver kultur, som¬†har v√¶ret s√• uvidende at invitere muslimerne inden for. Den evige¬†relativeren man h√łrer fra naivisterne holder op en dag, men s√• er det¬†sikkert for sent. Islam selv i den mest moderate udgave udg√łr et snigende¬†angreb p√• vor kulturhistoriske fortid og vore liberale og demokratiske¬†v√¶rdier.

Vi har set, hvad der skete i Irak, Libyen, Egypten og Syrien. Vestens dumhed¬†var, at de forestillede sig, at n√•r de gamle magtstrukturer med Sadham¬†Hussain, Mohammed Gadaffi og Mubharak var v√¶k ville et arabisk for√•r¬†blomstre op med vestlig demokrati. Det modsatte skete. Det blev de religi√łsemagthavere, som tog over – selvf√łlgelig p√• demokratisk vis for at afskaffe¬†demokratiet og indf√łre sharia lovgivning.

En tydelig bevidstg√łrelse af arven fra 1400 √•rs islamisk imperialisme m√•¬†kunne √•bne vejen for verdens religionshistorikere til den nye Koranforskning¬†og dermed en revidering af den uvidenskabelige islamiske historieskrivning.¬†Den nye Koranforskning er allerede begyndt af anonyme tyske og amerikanske¬†forskere.

Men det vigtigste af alt er i virkeligheden endnu engang (Mutazilliterne i¬†800-tallet) med syvtommers√łm at f√• sl√•et fast, at Koranen er et menneskev√¶rk¬†og ikke som nu uskabt i Allahs himmel. Det kan ogs√• √¶ndre p√• tingene, at¬†Muhammeds biografi og dermed ahadith er en konstrueret fiktion.

Lad os til slut se n√¶rmere p√•, hvad den Kuwaitiske islamforsker Abdulazziz¬†Al-Qattan siger om Islamisk Stat (MEMRI 5/3 2015): “Det er et produkt af¬†islamsk arv.” Med henvisning til ISIS’ ideologi siger han:

¬≥Our Islamic heritage is a minefield of these deviant ideas҆The problem of¬†us Arabs is, that we are not being honest with ourselves҆All the books of¬†Islamic heritage, without exception, from all Islamic sects and¬†denominations, have enough ISIS ideology to turn your hair white.¬≤

Ja, vi kan meget vel blive gr√•h√•rede, n√•r vi l√¶ser hvad Omar Khalid¬†Khorasani skriver i det engelsksprogede tidsskrift Ihya-e-Khilafat. Artiklen¬†hedder “Our Right To Spread Terror”:

N√•r vi bliver opfattet som terrorister af vore fjender, tager vi det som en¬†√¶resmedalje p√• brystet og f√łler, at vi succesfuldt har udf√łrt vor pligt til¬†at terrorisere de vantro (kuffar) og de hykleriske muslimer (munafiqeen). Vi¬†er mujahidinere, som tilslutter sig meningen med terror, som er at kaste¬†angst ind i hjerterne p√• Allahs fjender.

Det fremgår af Muhammeds tidligste biografi af Ibn Ishaq (763), at muslimerne skal terrorisere deres fjender. Terrorismen er en krigs-strategi, som er beskrevet i ahadith og realiseret gennem den islamiske historie. Det er ikke til at komme uden om. Det er tydeligt at de fundamentalistiske
muslimer vil blive ved med at terrorisere de vantro og de hykleriske muslimer (munafiqeen) overalt i verden indtil shariaen er implementeret og kalifatet etableret over hele verden.

We are terrorists and we shall remain terrorist, Allah willing.

Af Tim Pallis

Andre artikler af Tim Pallis på Snaphanen

* Tim Pallis har uddannet sig selv med lidt hj√¶lp af japanske zen mestre. Han har skrevet et par b√łger om zen buddhisme og mange artikler i ind og udenlandske tidsskrifter. I mere end 30 √•r var han ansat p√• Det kgl. Bibliotek og var medstifter af Zen Buddhistisk Forening. Han var i bestyrelsen af Dansk Japansk Selskab og medlem af Buddhistisk Forums tidsskriftudvalg. I 1970 traf han sin japanske kone p√• verdensudstillingen i Osaka. Siden har han j√¶vnligt haft sin gang i Japan og har boet i Kyoto det meste af tiden. Tim Pallis har praktiseret zen i flere forskellige templer og g√łr det stadig. Han er ikke en zen l√¶rer i traditionel forstand, men fors√łger gennem sit forfatterskab og som foredragsholder at formidle en introduktion til zen, zen √¶stetik og sammenlignende mystik.

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

12 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Torben Snarup Hansen
Torben Snarup Hansen
5 years ago

Valgkampen g√•r snart i gang. Sp√łrg politikerne s√• venligt som muligt, om koranen har noget at g√łre med islam?!

Torben Snarup Hansen
Torben Snarup Hansen
5 years ago

Et kommentar til Tim: En uddybning af f√łlgende opdeling: “3. Kulturmuslimer eller hverdagsmuslimer, som ikke tager de hellige skrifter s√¶rligt alvorligt, men dog gerne vil f√łlge traditionen p√• nogle omr√•der. 4. Den gruppe af muslimer, der opfatter religion som en privatsag og derfor ikke har de store problemer med at blive integrerede i de vestlige samfund…” Her er det s√•dan set ikke relevant at tale om “de moderate” kontra “de rabiate”. I stedet fungerer en skarp opdeling i skriftlig islam og skriftl√łs islam. Problemet er, at protestantisk kultur kan f√łre til den uberettigede generalisering, at religi√łse mennesker altid og alle… Read more »

Tim Pallis
Tim Pallis
5 years ago

Tak for en uddybning af 3 og 4. Du har ret i, at de ikke omfatter de s√•kaldte “moderate”, som jeg ogs√• har sat til gruppe 2. Det er Qaradawi gruppen. Vi ved ikke, hvor de unge, som kun l√¶rer at reciterer uden at forst√•, tilsidst havner. Det kan v√¶re i alle grupper. Sam Solomon, som stadig kan det hele uden ad, og som havnede i ulema som dommer, konverterede til sidst til kristendommen. Internettet er propfuld af skrifter og studier af skrifterne og bliver l√¶st af alle slags muslimer og ikke muslimer, men du har ret, der er ikke… Read more »

GHjo
GHjo
5 years ago

Men av en eller annen fullstendig ubegripelig √•rask, disse –ytterst skremmende— realiteter, med hensyn til Islam, -biter overhodet ikke p√•- v√•re politiske ledere.Det er som √• skvette vann p√• g√•sen.De later til √• ikke ha den minste bekymring for den sv√¶rt sannsynlige -mulighet- at de kan –p√•f√łre– ogs√• sine egne barn og kommende slekter,den st√łrste katastrofe og lidelser? Hva er det som egentlig foreg√•r?
Enslags hemmelig –sammensvergelse– for √• √łdelegge v√•r sivilisasjon og –kollektivt selvmord–?

sn√łfte
sn√łfte
5 years ago
Reply to  GHjo

On a mission for “A BRAVE NEW WORLD”: En grensel√łs, altomfattende verden der alle mennesker lever sammen i fred, fryd og fordragelighet med fremgang, vekst og velstand for alle?
Verdenssosialismen vil seire p√• alle fronter! (H√łrt dette f√łr?)

Skåning
Skåning
5 years ago

“At sige at de terroristiske overfald i Paris og K√łbenhavn ikke har noget med islam at g√łre er det samme som at [..] Stalins udryddelser ikke havde noget med kommunismen at g√łre.”

Dessvärre är det nog cirka 90% som faktiskt skriver under på det där. Okunnigheter är nog ännu större än den om Islam.

Goscarsson
Goscarsson
5 years ago

Indelningen av muslimer i allt fr√•n terrorister till – de facto – ateister p√•minner lite om vad vi en g√•ng talade om vad g√§ller “Die Rote Arm√©fraktion”. Denna fraktion uppgick till (kanske) n√•gra tiotal medan de som gick under namnet “Die Sympatisanten” r√§knades i (kanske) tusentals. Dessa sympatis√∂rer kunde om behov uppstod t.ex. hysa terroristerna och fixa pengar. Sedan fanns det en tredje niv√• och mycket st√∂rre grupp som – p√• en h√∂geligen abstrakt niv√• – tyckte att ett riktigt socialistiskt Tyskland vore bra. Inte den uttj√§nta Sovjetiska varianten utan en “bra och ny socialism”. Och det besv√§rande var att… Read more »

brozak
brozak
5 years ago

Frasen ” dette er ikke islam” er intet annet enn tankens latskap. Man dimensjonerer et sandkorn til et fjell av intelektuelle bekvemlighetsgrunder.

T. Snorrason
T. Snorrason
5 years ago

Der er ingen grund til l√¶rde udredninger om islam, moderate muslimer og andet g√łgl. Islam er islam og vil altid v√¶re det, en politisk r√łverbandeideologi. Europa har gennem √•rhundreder v√¶ret op mod islams voldelige indtr√¶ngen adskillige gange, og kun milit√¶r aktion virker. At importere muslimske masser og endog give statsborgerskab til samme er √•rhundredets st√łrste t√•belighed, n√•r vi alligevel en dag skal smide alle samme ud med vold. Problemet i dag er USAs holdning til problemet. Det var USA som s√łrgede – sammen med Saudipenge og tyrkiske v√•benleverancer – for at en islamisk stat blev oprettet efter Jugoslaviens sammenbrud. Og… Read more »

Peter Zichau
Peter Zichau
5 years ago
Reply to  T. Snorrason

Vi er jo s√•dan set i krig med b√•de islamisk stat, al-quida, boko haram og hvad de ellers hedder alle sammen. Vi vil bare ikke indr√łmme der har noget med islam at g√łre.
Vi regner vel med, at hvis vi påstår det ofte nok, hopper selv muslimerne til sidst på det..?

T. Snorrason
T. Snorrason
5 years ago
Reply to  Peter Zichau

Vi er ikke “s√•dan set” i krig mod islam, vi er i krig, det st√•r s√•m√¶nd i koranen og “pr√¶kes”.af islams kommiss√¶rer hver fredag i de lokale partilokaler. Og da islam i dag ikke har milit√¶r styrke til angribe vestlige naboer gennem ellers √•rlige invasioner plyndringstogter som f√łr 1700, ja s√• m√• man n√łjes med s√•kaldte terrorangreb, ganske som islam foreskriver, for at skabe frygt. Af samme √•rsag s√łger Iran nu, med Obummers hj√¶lp at anskaffe atomv√•ben, flere andre islamiske det samme, hvis Iran med USAs hj√¶l√• lykkes i sit forehavende. Det eneste land, der h√•ndterer islamiske trusler og angreb… Read more »

ord8LIV.wordpress.com
5 years ago

Forskjellen på kristen tro og islam er som himmel og helvete:

http://wp.me/p3uvTQ-df
+