6
dec
Seneste opdatering: 18/6-10 kl. 0717
4 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Det lyder jo  som “rigtig, rigtig” god en anbefaling af DR 2 ´s Yallerup Færgeby – kan ses  online. Skolelærer Camilla, der ikke selv kan tale  dansk, hader den for fuld skrue i P 1 debat. Også en god anbefaling. Måske  man skulle se den. Dengang  jeg var i julekalenderalder, havde gudskelov de  færreste TV, så det er vel på høje tid.

Yallahrup_frgeby___forside_06_12_2007_12_37_54.jpg

Dansk barnförbjuden julkalender om invandring och mångkultur

Muslimer  og  mobiler


Rejecting Western liberty, democracy, art and free scientific enquiry, Muslims are more than willing to use Western products: mobile phones, DVDs and the internet. Often these technological innovations are used to spread an ideology directly opposed to the civilisation that made innovation possible.

Jihad, made in Britain af Mary Jackson, redaktør af det fremragende  New English Review, der i denne uge har Ibn Warraq´s  essay “Skepticism and Koranic Research

»Fjordman: Why We Should Oppose an Independent Kosovo«

I listened to a speech by Patrick Sookhdeo, a former Muslim who recently launched his latest book, Global Jihad: The Future in the Face of Militant Islam. Sookhdeo had done a lot of excellent – and frightening – research regarding the Islamization of Western Europe, especially Britain. He recalled having a conversation with a senior Western official regarding what would happen if Muslims in a region of, say, Britain or the Netherlands, should declare that they would no longer accept the laws of the central government and would form a breakaway Islamic Republic. This official then stated that they would probably just have to quietly accept that. When witnessing the Muslim riots in France, which more and more resemble a civil war, this question is no longer just hypothetical.

læs i uddrag på Gates of Vienna og det hele på Jihadwatch

»Jeg stemmer sgu på Pia Kjærsgaard. Hun er god«

god klumme – men hvorfor har de  intellektuelle – senest Michael Jalving – der anpriser  DF, så stort et behov for at sværge  på, at de ikke selv stemmer  DF? Det er ikke frit for at være komisk. Kan man nu også stole på dem ? Jeg kom engang til at sige det i en politisk diskussion på de bonede  parketgulve i et finere , socialdemokratisk villakvarter, dum som man jo er. Jeg blev ikke inviteret med i dét dannede selskab igen. Quel dommage! Jalving  og Serritzlev havner ikke i min situation.

De stuerene og de andre
Dagens klumme: Jeanette Serritzlev skriver om det mærkelige fænomen, at selv borgerlige kan mene, at DF er mindre “stuerent” end SF.

Why it would cheaper to send jailed foreigners on a world cruise – than keep them in a UK prison at £43,000 a year

Daily Mail

»Kronik: Er kritik ikke længere tilladt i Sverige?«

Lektor ALF RONNBY kan ikke  nære  yderligere  karriereambitioner i universitetsverdenen. (Benyt lejligheden til at se “Leif G W Persson om palmemordet og bananmonarkiet Sverige på Axess TV” – 25 min. )  Langt flere velskrivende svenskere  burde bryde avisernes “åsiktsmonopol” og  skrive i JP, men det lader til at forblive ved enlige svaler.

Den svenske lov om hetz mod befolkningsgrupper er et godt eksempel på, hvordan den nye morals vogtere har skabt et magtinstrument, hvormed de kan påtvinge befolkningen deres egen opfattelse og samfundsmoral. Ved hjælp af trusler og afstraffelse forsøges det ovenfra at indføre en ny samfundsmoral, skriver dagens kronikør.

Er kritik ikke længere tilladt i Sverige? Den skånske rapduo Emilush & Caustic blev meldt til politiet for at have udbredt fjendtlige sange om politiet. To professorer ved Uppsala Universitet fik sparket, da de offentligt kritiserede arbejdsmiljøet ved matematisk institut. Da en lærer ved lærerseminariet i Stockholm sagde til de studerende, at det ikke var normalt at være homoseksuel, blev han meldt til politiet af de studerende. Seminariet betalte hver studerende 25.000 kroner for ikke at gå videre med sagen. Kommunalbestyrelsesmedlem Dahn Pettersson fra Burlöv* ved Malmø blev ved byretten dømt for at have påstået, at 95 pct. af al heroin, der når Sverige, kommer ind via Kosovo. En gammel dame i Varberg blev idømt en bøde, fordi hun havde kaldt en sorthåret mand perker (svartskalle). En bager i Sjöbo blev meldt til politiet, fordi han kaldte trøffelkugler negerbullar, hvilket er en ældgammel betegnelse for disse chokoladekugler. De højreradikale Sverigedemokraterna kunne ikke holde kongres i Sverige, fordi ingen turde udleje lokaler til partiet. De, der godt ville, modtog trusler og bakkede ud. I socialnævnene er det ikke tilladt at nære kritiske synspunkter om, at lesbiske kvinder vil adoptere børn. Restauratører må ikke sige til bøsser og lesbiske, at andre gæster synes, at de er irriterende på grund af deres åbenlyse kissemisseri i restauranten. Man må ikke påstå, at homoseksualitet og hiv har noget med hinanden at gøre. Svenskere må heller ikke længere kritisere bøsser. Det betragtes som hetz mod en befolkningsgruppe! Sverige har en særlig ombudsmand, kaldet Homo, som tager sig af kritik mod og respektløshed over for homoseksuelle.

I multikulturalismens navn vil ledende politiske kredse forhindre, at svenskheden kommer for stærkt til udtryk. Staten har indført nye kategorier af krænkelser: hetz mod befolkningsgrupper og hadeforbrydelser. Disse forbrydelser betragtes som særligt alvorlige og indebærer strengere straffe. Al kritik af et mindretal kan havne i denne kategori. Som befolkningsgruppe regnes da enhver gruppe af mennesker, som har noget til fælles og opfatter sig som gruppe undtagen svenskere. Et flertal kan ikke udsættes for en hadeforbrydelse.

Det politisk korrektes vogtere findes mange steder. Det kan være en rektor i Klagshamn nær Malmø, som forbyder eleverne at være iført svenske, blågule fodboldtrøjer på klassebilledet, eftersom det kan opfattes som fremmedfjendsk. Rektoren har formentlig også låst skolens svenske flag inde. Det kan være en leder hos bilinspektionen. En kristen mand, som sagde »Gud velsigne dig« til kunderne hos bilinspektionen i Vetlanda, er blevet tvunget til at vælge mellem at sige op eller holde mund om Gud. I Sverige bør skoleafslutningen ikke længere finde sted i kirken med salmesang om ”Den blomstertid nu kommer”, eftersom det kan genere dem, som har en anden tro.

Meningskontrollen kommer også til udtryk i mange andre sammenhænge. Der er adskillige eksempler på, at ansatte er kommet i forlegenhed, når de har været for åbenhjertige og kritiske over for chefer eller arbejdsvilkår. Den interne revisor i Länsstyrelsen i Malmø fik sparket, fordi han var for kritisk over for en af cheferne i en revisionsberetning. Det er kommet så vidt, at der i fagforeningskredse tales om den nye stilhed. Forsvarets radiotjeneste bliver måske nødt til at aflyse al teletrafik til og fra landet samt kontrollere vor epost.

For nylig blev det afsløret, hvordan det svenske sikkerhedspoliti, Säpo, samarbejder med boligselskaber om at få oplysninger om beboerne. Britisk politi havde mistanke om, at svenskeren Abdu Raouf Wadman (konvertit) var med i et netværk med forbindelse til Al Qaida. Sagen blev behandlet for lukkede døre, og hans computer blev beslaglagt. Nogle unge, som for sjov skrev blogs, der blev tolket som støtte til islamiske terrorister, kom i Säpos søgelys.

Säpos redegørelser har fået konsekvenser for enkelte. Nu bliver det meget værre. Samarbejdet i EU og med USA har ført til omfattende aflytning. Europæisk politi må nu gribe til hemmelig aflytning, og det, som tilfældigt kommer for dagen i forbindelse med aflytningen, kan også anvendes. Tele- og internetoperatører skal nu lagre alle trafikdata i ét år. Et forslag om at tillade overvågning og telefonaflytning i Sverige uden mistanke om nogen lovovertrædelse er vedtaget, men stillet i bero. Vi er altså på vej mod et kontrolsamfund så omfattende og effektivt, at George Orwell ikke kunne forestille sig det, da han skrev sin berømte bog ”1984”. Vore dages overvågning er mindst lige så effektiv som den, vi ser i filmen ”Enemy of the State”.

Hvad flyrejser angår, er kontrollen minutiøs og i bogstavelig forstand kropsnær. Kameraovervågning er tilladt flere og flere steder og i øget udstrækning. Vi er på vej til at få tusindvis af fartmålere sat op langs vejene. Vejdirektoratet har foreslået, at alle bilister skal fotograferes, så det kan ses, om opportunister kører for stærkt mellem kameraerne. Nye pas rummer en masse skjult information om os, og registrene bliver fyldigere og fyldigere. Al data- og teletrafik kontrolleres nu af USA. Vi skal blot have været inde og kigge på en islamistisk hjemmeside, før vi står i fare for ikke at få indrejsetilladelse i USA. Hvis man er havnet i databasen ”System to Assess Risk” (STAR) som mistænkt, kan det blive umuligt at flyve mere.

Men staten har tilsyneladende et janusansigt. Janus var en romersk gud, som blev afbilledet med to ansigter, eftersom guden havde dobbeltnatur. Samtidig med, at politikere og bureaukrater har indført strengere kontrolforanstaltninger, har de mere eller mindre slækket tøjlerne på mange områder og indført en tilsyneladende »laissez-faire-politik«.

Den svenske socialstyrelse ønsker, at amtsrådene (landsting) skal være forpligtede til at udføre omskæring af drenge. Forklaringen er, at dette kulturelt og religiøst begrundede indgreb nu sker vilkårligt, og at det er bedre, at det udføres under statslig kontrol. Der er hverken medicinsk argument for kvindelig eller mandlig omskæring. Dette er et af flere eksempler på en strategi, som den svenske stat er begyndt at praktisere, nemlig beskyttelse af minoriteters særlige karakter. Etniske og religiøse minoriteter vil have egne skoler, hvor børnene får den samfunds- og verdensopfattelse, som stemmer overens med forældrenes. Derfor tillades religiøse daginstitutioner og skoler, og staten yder støtte.

Da vi ikke længere har en moral, som fordømmer seksuel afvigelse, har staten fuldt ud accepteret dette fænomen, og desuden straffes kritik deraf. Kirken bliver sandsynligvis inden længe tvunget til at vie såvel bøsser som lesbiske, dvs. homoseksuelle par. Pædofile omfattes dog ikke af den seksuelle frihed, men jages med lys og lygte af samfundets vogtere, bare de har nøgenbilleder af børn på deres computer. Forældre kan knap nok tillade sig at have nøgenbilleder af deres børn. Der findes ikke længere en norm for, hvad en familie er.

Derfor kan alle mulige samlivsformer betragtes som ”en familie”, og Riksdagen skal uden tvivl tage beslutning om kønsneutralt ægteskab.

I konsekvens af laissez-faire-politikken burde både alkohol og hastighed være fri, eftersom store minoriteter smugler og kører stærkere end tilladt. Hospitalerne burde tage sig af den kvindelige omskæring, eftersom den er vigtig for visse minoriteter, og prostitution burde finde sted under ordnede forhold.

Laissez-faire-holdningen til det politisk korrekte på visse områder indebærer ikke, at staten er lige så imødekommende, når det drejer sig om samfundskritik. Ytringsfriheden betragtes som grundlæggende for demokratiet, men den er ved at blive indskrænket af nye krav om ”høringsfrihed”. Det betyder, at enkeltpersoner og grupper, som vil være i fred, fremsætter krav om at blive fri for at høre på kritik. Svenskerne må altså ikke sige noget, som ikke tåles af visse sarte personer og grupper og et lag af svenske jurister og dommere, som værner om det politisk korrekte.

Den svenske lov om hetz mod befolkningsgrupper er et godt eksempel på, hvordan den nye morals vogtere har skabt et magtinstrument, hvormed de kan påtvinge befolkningen deres egen opfattelse og samfundsmoral. Ved hjælp af trusler og afstraffelse forsøges det ovenfra at indføre en ny samfundsmoral. Svenskerne må ikke længere kritisere religiøse og kulturelle handlinger, etnicitet eller en vis seksuel adfærd eller en hvilken som helst flerhed af mennesker, som på svensk nysprog betragtes som en befolkningsgruppe, og som det er synd for.

De humanistiske frihedsidealer er blevet vendt om. Svenskerne gør nu klogt i i alle sammenhænge at tie med deres politisk ukorrekte meninger om andre menneskers opførsel. Den svenske lovgivning om hetz mod befolkningsgrupper har svigtet grundlæggende principper i en demokratisk retsstat om objektive love.

I stedet er Sverige havnet på et dårligt funderet underlag af subjektive tolkninger hos de ansvarlige ved myndighederne. Disse og ledende politiske kredse forsøger at påtvinge befolkningen deres helt egen postmoderne samfundsmoral, karakteriseret ved værdirelativistisk mangfoldighed.

At politikere og myndigheder vil kontrollere, hvilket meninger medborgerne giver udtryk for i visse samfundsspørgsmål, er et politisk fænomen, som vi genkender fra diktaturer. Men Sverige er vel ikke noget diktatur?

Jyllands Postens  kronik

*Dahn Petterson citerede  udelukkende  adskillige, offentlige  politikilder.:

“Fram till den 1 december 1998 beslagtog den nordiska polisen under året cirka 150 kg heroin, till övervägande delen så kallat brunt rökheroin. Närmare 90 procent av dessa beslag har man konstaterat vara relaterade till etnisk-albanska grupperingarI början av oktober i fjol pågick i Tyskland inte mindre än 140 ärenden mot etniska albaner som är involverade i grov organiserad kriminalitet ­ och framför allt då narkotikabrott. I Tyskland har man för övrigt under den senaste tiden noterat att etniska albaner även är inblandade i kokainhantering” (Svensk Polis nr 3, 1999)

“För ett par år sedan gick Walter Kegö, chef för rikskriminalens narkotikaunderrättelseenhet, ut i Expressen och berättade att ett antal kosovoalbanska familjeklaner, nästan samtliga bosatta i södra och västra Sverige, låg bakom 80 procent av smugglingen av heroin till Sverige. På bara några år har de tagit över, sa Walter Kegö då. Walter Kegö sa nyligen till den brittiska tidningen Times: ‘Vi har uppgifter som får oss att tro att det skulle kunna finnas ett samband mellan narkotikapengar och den kosovoalbanska befrielsearmén.’ Även Rysslands utrikesminister Igor Ivanov slår nu fast att UCK försörjs av narkotikapengar från Tyskland, Schweiz, USA – och Sverige” (Expressen 990326).

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Skåning

    Angående det du berättade att du i ett sällskap avslöjade att du röstade på DF. Jag råkade själv vid ett tillfälle, avslöja helt öppet att jag röstade på Sverigedemokraterna på en släktträff. De består mest av moderater i övre medelklassen, men även någon udda kulturradikal som gick på universitetet -68.

    Reaktionen blev ganska lustig. Tre sekunders tung tystnad i hela församlingen, varefter min moster med arg röst slog näven i bordet och skrek “Nej, nu pratar vi om något annat!”. Därefter gick diskussionen över till vädret och andra ämnen (utom politik). :o)

    Till skillnad från dig blev jag inbjuden nästa gång också. Det är ju släkten, så vad ska de göra?

  • hehe – ja, slægten er jo nødt til at stå ud med én.

    I mit tilfælde var det overklassesociakammerater (medlemmer af partiet) – og de havde ikke begreb skabt om politik. Endnu mindre end jeg.
    Jeg betalte nu gerne prisen, sådan noget rager mig en høstblomst.

  • Lars Findsen På Crack (islamofob)

    Jeg var meget forbavset over denne kronik. Jeg havde ellers opfattelsen af Ronnby som indbegrebet af en multi-kulti svensk akademiker. Godt at se at der findes dissidenter som ham.

    Ang. den Orwellske overvågning han omtaler, så har jeg et blandet forhold til dette. Det siger sig selv, at en sådan ophobning af data åbner uhyggelige muligheder for misbrug. Jeg ville kunne sluge denne kamel, hvis der var tale om at det kunne løse problemerne med terrorisme, eller bare holde dem i ave, men dét jeg føler er det mest ubehagelige i denne sammenhæng er, at det kun bidrager til at fokus fastholdes på symptombehandlingen. Så længe ingen statsledere offentligt kan identificere problemet korrekt – den globale jihad – opnår vi kun en yderligere forringelse af vores levevilkår, imens udviklingen gradvist løber af sporet, og disse tiltag blot forslår som en skrædder i helvede.

  • Roneby har skrevet i JP med store mellemrum, men denne er en af de mere kritiske.