20
apr
Seneste opdatering: 22/4-08 kl. 1920
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

af meget let forståelige grunde, som Nisnews berettede i forgårs. En hollænder fortæller på engelsk hvorfor:

“Then we got a new pressure group. The ones with beards and long, very long and extremely sensitive toes. These folks quickly replaced the gays as interest group on the left. First of all, because gays aren’t actually very vocal, whereas this group most certainly is. Secondly, this group breeds much faster than your common household bacteria. Thus, a lot of new voters in the near future. The only problem is that they have a difficult time deciding whom they hate the most: Jews, gays, infidels, atheists, women or certain (other) animals. Gays, however, rate very high on their hate list.”

Dutch Gays Turn Conservative by H. Numan

»Skal , skal ikke ? En moské er en ambassade«

Efter många turer upplåter nu Stockholms stad mark för en moské i Skärholmen, uppger folkpartiet i Skärholmens stadsdelsnämnd. Det är Skärholmens islamiska kulturförening som i många år ansökt om mark för att få bygga en moské.Kostnaden beräknas bli cirka 6 miljoner kronor men kommunen kommer inte att bidra ekonomiskt
Skärholmen får moské – der er  11-13 stormoskéer i Sverige, de ti her

“Sverigedemokraternes påståede martyrskab«

“Lars Hemzelius menar att sverigedemokraternas åsikter och argument ska blottläggas och kritiseras men att man inte ska stänga ute partierna från det demokratiska samtalet. Detta för att “undvika det påstådda martyrskap som i sig är en rekryteringsgrund…”.

Lars Hemzelius anser att kommunfullmäktige har en skyldighet att underlätta för alla nämndsledamöter att ha en likvärdig tillgång till information. Han överväger därför att bjuda in sverigedemokraterna att delta i nämndens presidiemöte och förklarar att han och folkpartiet är beredda att ta “en del smällar för yttrandefrihetens, demokratins och det mångkulturella samhällets skull.” Insyn för sd splittrar

Enhver der har fulgt med, bare de sidste fem år, ved at det stort set ikke er den demokratiske ret, som partiet ikke har fået krænket: fra censur over berufsverbot til voldelige overfald. Det er godt nok mindsket noget, men det er sandheden. De syv Riksdagspartier, der har kaldt SD “antidemokrater” i et amatøragtigt forsøg på at gøre politik til moral, vil selvfølgelig ikke gerne indrømme hvem der er de virkelige antidemokrater i Sverige. Derfor “det påståede martyrskab”, noget Sverigedemokraterne har opfundet ud af den blå luft, åbenbart. Desværre er dokumentationen overvældende, også i danske aviser, først og fremmest JP og Weekendavisen. Det har virkelig ikke været kønt, men nu mærker “de syv” hvilken vej vinden blæser, og så er øvelsen at spille ” sidste dages hellige”, så de i 2010 kan påstår overfor glemsomme, at de skam har opført sig agtværdigt hele tiden. SD kan tilmed komme i TV. Ganske lidt. Måske har de regerende også fået lavet Sverige så tilpas meget om på de 30 år, at det rækker selv efter deres smag. Der er nu lige så mange svenskere, der udvandrer , som under den store udvandring 1880-1914. Lægger man indvandringen oveni, vil landets befolkning være fuldstændigt ændret inden der er gået en generation, og Sverige atomiseret i etniske enklaver. Alt gennemført uden at spørge befolkningen. Kan nogen undre sig over at ordet “landsforrædder” er hyppigt forekommende, på de dele af svensk net, hvor der endnu råder ytringsfrihed ? Alligevel stemmer de på dem, ganske vist meget stærkt dalende enthusiasme. (stemmeprocent 96.4 % i 1976 – 81% i 2006)

“So klammert sich der Schiffer endlich noch
Am Felsen fest, an dem er scheitern sollte”

(“Således klamrer den skibbrudne sig, til den klippe der skal knuse ham” )
(Goethe,Tasso)

Dr Farrukh Saleem: Muslims do not treat women right

Her er et paradoks: Mens venstrefløjen og intelligentsiaen herhjemme står på hovedet for at bedyre den muslimske kvindeindpaknings valgfrihed, og at tørklædet blot er en beklædningsgenstand, kommer en muslimsk intellektuel med denne for ham nedslående vurdering af kvinders situation i muslimske lande. Mit gæt: Man kan fremvise dokumentation som denne herfra og til dommedag, men vestlige intellektuelle kan slet ikke håndtere den kognitive dissonans det giver anledning til, hvis man skal tilskrive offerkæledæggernes og de ædle vildes kultur uheldige træk. Så hellere lade kvinderne lide. Fremhævelserne er mine (via Dhimmi Watch):

Muslims do not treat women right. According to the Global Gender Gap (GGG) report, the planet’s ten-worst offenders are: Yemen, Chad, Pakistan, Nepal, Saudi Arabia, Benin, Morocco, Turkey, Egypt and Oman. Of the ten, nine are Muslim-majority states. At the other end of the spectrum, the planet’s best countries for women to live in are: Sweden, Norway, Finland, Ireland, New Zealand, Philippines, Germany, Denmark, Ireland and Spain. Not even one of the top-ten is a Muslim-majority state.

GGG collected data from a total of 128 countries to develop a comprehensive, scientific index. The GGG Index is based on four different sub-indices — namely, economic participation, educational attainment, political empowerment and health — while each of the sub-indices has half a dozen components.

Under economic participation, five of the worst-offenders are: Yemen, Saudi Arabia, Pakistan, Oman and Bahrain. Under educational attainment, the worst-offenders are: Chad, Yemen, Benin and Pakistan. The best: Denmark, United Kingdom, Australia, France and Belgium. Under political empowerment the worst are: Saudi Arabia, Yemen, Kuwait, Qatar, Egypt and Iran. The best: Sweden, Finland, Norway, Iceland and Spain.

For women, the Islamic Republic of Pakistan comes out as one the worst of countries to live in; there are only two other countries worse off than is Pakistan — Yemen and Chad. Under economic participation, Pakistan is ranked 126 out of 128. Educational attainment, 123 out of 128. Health, 121 out of 128. Political empowerment, 43 out of 128. Surprisingly, Pakistani women are worse off this year than they were last year.

Al Mamlakah al Arabiyah as Suudiyah, or the Kingdom of Saudi Arabia, is ranked really low, too. Under economic participation, Saudi Arabia is ranked 127 out of 128. Educational attainment, 87 out of 128. Health, 60 out of 128. Political empowerment, 128 out of 128. […]

Intriguingly, there is a correlation between poverty and status of women. Some of the worst offenders are also the poorest of the poor (with the exception of oil wealth). Most of the Arab world is far below global averages and conditions, unfortunately, are actually deteriorating — not improving. Yes, there are a few exceptions. The UAE, for instance, has invested massive resources into educating its women. Bahrain now has a woman parliamentarian.

On March 25, 1940, Quaid-e-Azam gave a speech at Islamia College. The Quaid said: “I have always maintained that no nation can ever be worthy of its existence that cannot take its women along with the men. No struggle can ever succeed without women participating side by side with men…”

Welcome to Pakistan 2008. Would the Quaid consider us worthy of our existence? Are we losing the struggle because we do not let our women participate?

On March 10, 1944, the Quaid addressed a meeting of the Muslim University Union (Aligarh). The Quaid said: “No nation can rise to the height of glory unless your women are side by side with you. We are victims of evil customs. It is a crime against humanity that our women are shut up within the four walls of the houses as prisoners. There is no sanction anywhere for the deplorable condition in which our women have to live. You should take your women along with you as comrades in every sphere of life.”

Welcome to Pakistan 2008. Are we committing crime against humanity? Is this religion or just culture? God made or manmade?

Next. Can you think of a Muslim-majority country that has risen to the height of glory? Could it be because we let half of our accumulated brainpower go to waste?

Muslims do not treat women right. Muslims are 22 per cent of humanity but produce less than five per cent of global GDP. Imagine, 95 per cent of global GDP is produced by non-Muslims! Women in Muslim world

Kun virkelighedsfornægtende apologeter kan hævde, at indpakningen i sig selv er en uafhængig variabel i denne jammerlige opgørelse (LFPC).

Blå-hvid Romantik

Kunstnere har fortalt mig at kunsten idag er intellektuel og det rene filosofikum. Døm selv :

“Någon säger burka och jag tänker på ett heltäckande skynke. På dammiga heta bakgator i Kabul. På talibaner och att George W Bush använde sig av den som argument för att invadera Afghanistan. Jag tänker lite på Åsne Seierstad. Jag tänker inte alls på finsk natur.”

Burkan är en extrem form av det och förknippas ofta med kvinnoförtryck. Vad tänker du om det?
– ”Frågan är vem som bestämmer hur kvinnorna ska klä sig. Om de är tvungna är det en annan sak än om de själva väljer att ha burka. Under arbetet har vi diskuterat det här mycket, men vi har även pratat om det västerländska modet att gå runt nästan naken.”

DN om Rosa Liksom – et finsk Stockhomsyndrom i Stockholm. Galleriet hedder “Cupido” for at det ikke skal være løgn. Redaktionen på P 1 kan nok låne kunstværkerne bagefter.

»Hovedet i busken«

“Det verkar som om kommunerna inte vet hur de ska hantera problemet utan skjuter det framför sig och hoppas att det ska lösa sig av sig självt.”

När 40-talisterna börjar gå i pension väntas skattehöjningar och neddragningar i var fjärde kommun, enligt en ny undersökning. Kommunernas snabbt växande pensionsskuld är uppe i 156 miljarder kronor.Fram till år 2015 kommer pensionsutbetalningarna till kommunanställda att öka med 48 procent. Men fyra av fem kommuner har inte satt av några pengar för att klara de stora pensionsutbetalningarna som krävs när 40-talisterna går i pension. “Det här är ett jätteproblem som bara växer.”

DI: Pensionsboom hotar kommuners ekonomi

Endnu engang rundt om den varme grød: Hvor finder vi cowboys med hvide hatte?

Afhoppere og frafaldne fra ‘Camp Islam’, som Hugh Fitzgerald på Jihad Watch gerne kalder dette trossystem, er guld værd for os kuffar. Det er lidt vanskeligere bare at afvise deres vidneudsagn med det sædvanlige mantra om ‘racisme’ og ‘paranoia’, skønt der som bekendt bliver gjort ihærdige forsøg på at sværte f. eks. en Ayaan Hirsi Ali. Men viden om det mentale fængsel som det muhamedanske trossystem er, formidles bedst af de der har oplevet det indefra. Som altid, når nye afhoppere melder sig, må man som under den Kolde Krig selvfølgelig foretage en konkret vurdering af afhopperens placering i bedragets spejlkabinet. Alt andet lige skulle denne danske konvertit med det ulyksalige tillagte fornavn være mere plausibel som afhopper, i og med at han er opvokset med et helt andet værdisæt og et andet bagland. Jeg er sikker på at der i professionelle kredse er den fornødne opmærksomhed på dette spørgsmål.

Bemærk i øvrigt, hvordan artiklen her ved at undlade at stille og besvare spørgsmål efterlader det indtryk, at Hizb ut-Tahrir repræsenterer en ekstremistisk afart af islam med sharia og kalifatet som mål. Endnu engang må man spørge sig selv: Hvor er den eksplicit moderate islam henne? Hvem tegner den? Hvilken retning af islam har eksplicit, umisforståeligt og troværdigt distanceret sig fra sharia som endemål, samt opstillet en dogmatik der stadfæster islams ikke-supremacisme, altså en anerkendelse af andre religioners ligeværd, og bekendtgjort et menneskesyn og verdensbillede der forkaster traditionel islamisk opfattelse af kvinder, jøder og homoseksuelle? Det er der ingen af de fire sunnimuslimske lovskoler der har, skal jeg nemlig sige.

Artiklen her opstiller problemet som udelukkende et spørgsmål om “radikalisering” der fører til vold, men undlader – som sædvanen er – at stille spørgsmål om endemålet for de ikke-voldelige konvergerer med “terroristernes”, så vi kun taler om forskellige veje mod det samme helvede. Medierne tør ikke gå i kast med spørgsmålet om et Danmark og Europa der bliver islamiseret gennem tilvandring og børnefødsler.

Hvornår holder medierne op med denne berøringsangst, og prøver at finde ud af hvem vi kan satse vores fremtid på, i stedet for blot at implicere at det er alle de andre end de åbenlyse slyngler? Er det virkelig tilstrækkeligt at konstatere at de fleste almindelige muslimer ikke arbejder for disse mål, uden at have en dogmatik i ryggen? Tænk, at man kan tage så let på ens egen og ens efterkommeres fremtid (LFPC).

Der er stor risiko for en radikalisering af unge muslimer, hvis det ekstreme islamistiske parti Hizb ut-Tahrir ikke møder langt større modstand i det danske samfund.

Det siger det tidligere højtstående medlem af Hizb ut-Tahrir, den 33-årige Muhammad Hee, der i en årrække var medlem og med i toppen af den administrative ledelse i partiet.

Han har dansk baggrund, men konverterede til islam for at kunne blive gift med sin ungdomskæreste, der havde muslimsk baggrund.

I 1997 blev han kontaktet af Hizb ut-Tahrir, som gennem en nøje planlagt og detaljeret metode fik ham hjernevasket til at tage afstand fra alt, hvad der var dansk, og i stedet arbejde for at få indført et muslimsk kalifat, styret af de islamiske sharia-love. […]

Politiets Efterretningstjenste, PET, oplyser, at tjenesten holder øje med Hizb ut-Tahrir og er bekymret over hvervningen af medlemmer, fordi der er en risiko for, at Hizb ut-Tahrir radikaliserer unge muslimer, så de siden kan blive voldelige jihadister.

Lektor på Mellemøststudier på Syddansk Universitet, Torben Ruberg Rasmussen, der har skrevet en bog om Hizb ut-Tahrir:

»I mit perspektiv er der en væsensforskel på Hizb ut-Tahrirs krasbørstige afstandstagen fra det danske samfund og dets værdier, og den logik, der knytter sig til radikal jihadisme. Hizb ut-Tahrir repræsenterer ordets jihad, hvor jihadisterne ikke nøjes med ord. Jeg tror ikke, at der er en direkte glidebane, men man er nødt til at forebygge islamistisk terror og dermed være opmærksom på glidebanen. […]Den danske Hizb ut-Tahrir-afhopper

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Ja, HVOR ER de “moderate” ?. Der er et kæmpe tavst flertal, som vi ikke aner hvor vil stå, hvis konflikter tilspidses. Er de moderate eller er de bare tavse?

    Første gang jeg så det demonstreret på det pinagtigste, var til Moderate Muslimers konference på Chr. Borg i 2006 m bla. Wafa Sultan og Irshad Manji: Der sad 150 danskere i efterlønsalderen og ikke over ti muslimer. ( http://snaphanen.dk/2006/09/30/wafa-sultan-irshad-manji-mohammed-sifao ui-mona-ettahawy/ )

    Og så dette :

    “moderate muslimer til at gå imod Hizb-ut-Tahrir i den offentlige debat, hvor det er muligt.”

    gir jeg ikke noget for. HUT kan fortsætte som de vil, grundigt overvågede, men ingen vil stoppe dem, før de kan sættes i forbindelse med specifikke voldshandlinger. Men de er vel maffiosoer nok, til ikke at at få deres hænder direkte snavset til. Verbal volden kan fortsætte uforstyrret med at “inspirere” ubefæstede sjæle. Det går en tid, men ikke evigt. En dag vil deres prædikener bære konkret frugt. Imens tæller politikerne på knapper og håber problemet forsvinder af sig selv.

    Update: Karen Hækkerup vil i morgenradioavisen forbyde HUT, men det går nok snart over igen.

  • Als

    Fremragende, rigtigt og flot.
    13-tal med pil op.

    Tak – for mange gode indlæg.

  • Janne

    “Kunstnere har fortalt mig at kunsten idag er intellektuel og det rene filosofikum.”

    Intellektuel? Hvordan?

    Jeg mener at flere kvindelige kunstnere taler imam- og mullahsprog. Er det intellektuelt? Og er det kunst? Flere kvindelige kunstnere (kunstnere?) viser kvinder der er gjort usynlige:

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=518765

    Det er i kunstnerkredse blevet hipt at klæde kvinder som imamer og mullaher fordrer det. Er det intellektuelt?

    Der er gået kvindeundertrykkelse i kunstverdenen. Er det intellektuelt? Mærkeligt nok er der en del kvindelige kunstnere der finder det interessant at udstille kvindeundertrykkelse og diskrimination som kunst. Det er blevet kunst at vise kvinder der styres benhårdt via religion og religiøs tildækning. Er det intellektuelt? Eller er det bare multikultur? En multikultur der er så rummelig at den er grusom mod f.eks. kvinder og piger.

    Vi mangler en udstilling med store blændere der hver har en burka eller et tørklæde i, hvor det er op til museumsgæsten at trykke på blenderknappen. Mit bud er det kunstværk tør ingen at lave.

  • JensH

    @Steen

    “Karen Hækkerup vil i morgenradioavisen forbyde HUT, men det går nok snart over igen.”

    Jeg skal love for, at HuT er blevet centrum-venstres politikernes ‘alibi’ når de skal vise hvor ‘hårde’ de er blevet når det kommer til islamismen og udlændinge-politiken generelt. Og det er så at sige en ‘gratis frokost’ at falde over HuT eftersom man allerede har prøvet at få organisationen forbudt, men Rigsadvokaten afviste sagen. Iøvrigt er HuT så rabiate, at vi vel skal ud til ‘hard-core’-delen af ‘Jørgen Bæk Simonsen’-segmentet for at finde den mindste sympati for deres fablerier om kalifatet, så truslen mod det Danske demokrati er til at overse. En centrum-venstre-politiker kan således kritisere HuT uden risiko for, at blive stigmatiseret af ’sine egne’ og sat i bås med Pia Kjærsgård, (Uha, uha).

    Dertil kommer, at vi idag ved hvordan PET overvågede de ekstreme revolutionære i 1970’erne og 1980’erne, og mon ikke de idag holder et vist øje med hvad HuT løber rundt og laver?? Jeg tror det.

    Nej, så ser jeg en langt større fare i disse såkaldt ‘moderate’ muslimske grupper, som eksemelvis de tvetungede salafister fra Islamisk Trossamfund. Når bare disse tilsyneladende fremstår som værende moderate, vil det konflikt-sky, naive og ‘dialog-hungrende’ centrum-venstre være parat til at indgå kompromisser med dem. Og det bliver indrømmelser uden ende indtil salafisterne tilsidst får gennemført deres visioner for et samfund baseret på koranen og sharia.

  • jørgen

    Hvad står (LFPC) egentlig for?

  • @ Janne: Jeg tænkte på Claus Carstensen, der blev beskyldt – også af kunstnere – for at lave Kunstakademiet om til en filosofisk tænke skole, så fjernt fra det romantiske kunstnerideal som overhovedet muligt. Nu er han vist ikke professor længere.

    @ Jørgen : Lars Findsen på Crack 🙂

    @ Jens: Jeg ved sgu sør´me snart ikke. Hvad med at runde dem op, når de holder møde, og smide alle dem med dobbelt eller uden stastborgerskab ud ? I det lange løb er det alligevel det vi er tvunget til, hvis vi vil leve nogenlunde anstændigt. For jeg er da enig så langt : det nytter ikke meget at forbyde dem.

  • Historyman

    Hej..alle
    Er det store spørgsmål ikke til Muhammad Hee og til vensterfløjen hvorfor acceptere i en religion, der forlanger konverteting for at danske mænd kan giftes med muslimske kvinder? Har kærligheden en tro? Hvorfor er en navneforandring nødvendig i forbindelse med en konvertering?
    Det at der ikke diskuteres, den strukturelle baserede forskels behandling og opfattelse, der implementeres imellem Kristne/Jøder/Buddister, mf. og mellem muslimer gør JP`s artikel tandløs(PS: jeg er selv abonnent på JP). Hvorfor er et arabisk navn en nødvendighed, ligger der ikke en inplicit segration imellem dem (Danskere,vantro) og os(rettroende,muslimer)?
    Det er alt for let, at losse til HuT, de lægger nærmest selv op til det. Det jeg er bange for er at et forbud mod HuT vil få politikkerne til at fremstå som handlingsdygtige og observante, hvilket er en skævvridning af virkligheden. Istedet vil fraværet af de skrigendene totalitære islamister på Nørrebro, bare få os tilbage i “uvidenhedssøvnen” hvor navnlig vensterfløjen og Jørgen Bæk Simmonsens segmentet ønsker os. Så kan Pia Kjærsgaard igen indtage pladsen som hovedproblemet i dansk politik jfv.Politikken/DR.

  • Janne

    Jeg mener at også flere kunstnere (mærkeligt nok flere kvindelige kunstnere) har et stort forklaringsproblem efterhånden. De sender i hvert fald helt modsatrettede signaler med deres svaghed for at fremhæve spøgelseslignende og helskjulende kvindeuniformer. De fremviser kvindelig beklædning, der binder på hånd og mund, helt konkret.

    Den finske kunstudstilling med burkaer og den norske burka udstilling, kommer til at udstille den finske fotograf og den norske tekstilkunstner som burkavogtere og som vogtere af et undertrykt kvindeunivers. Men er de kvindelige kunstnere det? Vogtere af kvindeundertrykkelse? Faktum er, at det er kvindelige kunstnere, der i deres installationer fastfryser burkaklædte kvinder i nordisk kontekst. Fastfryser et islamistisk kvindeunivers i nordiske farver og mønstre. Derved får de to kvindelige kunstnere udstillet sig selv som vogtere af kvindeundertrykkelse, forskelsbehandling og tabuisering af kvinder.

    Kvindelige, nordiske kunstnere som fangevogtere og vogtere af egen kynisme?

  • JensH

    @jørgen

    “LFPC” står for ‘Lars Findsen på Crack’. Som du nok ved, så var Lars Findsen chef for PET før den nuværende chef, Jacob Scharff, kom til sidste år.

    LFPC valgte dette usædvanlige ‘nick’ for et par år siden midt under en debat ovre på Uriasposten. Baggrunden for debatten var, at PET havde udgivet sin årsrapport, som udpegede en ikke nærmere specificeret ‘højrefløj’ som det Danske demokrati’s farligste fjende. Det skal siges, at i perioden op til denne årsrapport havde PET afsløret og anholdt to islamiske terror-celler, så det var en højest ejendommelig konklusion PET var nået frem til, (men de jublede selvfølgelig over PET på Politiken).

  • Hip Hop

    Maler Claus Carstensen er ikke længere professor på Kunstakademiet; det er en del år siden. Til gengæld er Claus Carstensen på livsvarig offentlig forsørgelse, da han for nylig blev tildelt det livsvarige legat fra Statens Kunstfond. Det er for øvrigt meget sjovt med en “oprører” som Claus Carstensen, der har levet af offentlig forsørgelse hele livet.

  • Hip Hop

    Maler Claus Carstensen er ikke længere professor på Kunstakademiet; det er en del år siden. Til gengæld er Claus Carstensen på livsvarig offentlig forsørgelse, da han for nylig blev tildelt det livsvarige legat fra Statens Kunstfond. Det er for øvrigt meget sjovt med en “oprører” som maler Claus Carstensen, der har levet af offentlig forsørgelse hele livet.

  • Pingback: Snaphanen » Poly eller mono ?()