9
jul
Seneste opdatering: 5/1-15 kl. 1946
16 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Tarek Abdol Hamid:  tre domme  på  kun fem år, seneste  i 2006, det nye i historien er det hidtil hemmeligholdte  navn.  Broder Tarek optræder  første  gang i aviserne som 18 årig i juni 1999:

Tarek Abdol-Hamid gik amok, da han på et diskotek blev afvist af en ung, smuk kvinde. Venstrefløjspolitikeren og kvindesagsforkæmperen Asmaa Abdol-Hamid har en bror, som mener, at kvinder skal slås ned, hvis de afviser en mands tilnærmelser.  […]  Episoden udviklede sig til en regulær voldssag. Ifølge domsudskrifterne fra sagen skete der følgende: På diskoteket lægger Tarek an på den unge model ved at gribe hende om taljen og tage hende på brysterne. Hun afviser ham blankt ved at skubbe ham væk. I første omgang bliver dette mødt med et vredesudbrud fra Tarek, hvor han kalder hende ”fucking luder” og ”kælling”. [..]

Efter det voldsomme optrin forlader pigen, der hedder Sofie i hast diskoteket sammen med sin veninde. Men Tarek følger efter. – “Jeg kender nogle mennesker i Odense. Bare vent, din familie skal dø”, lyder det fra den forsmåede bejler, som løber op til den skræmte model og skriger hende ind i ansigtet.   Skrigeriet efterfølges af et skub, der sender Sofie i asfalten.
Hun rammer jorden hårdt, slår hovedet og besvimer, hvilket dog ikke forhindrer Tarek i at slå hende i ansigtet og sparke hende i maven.  Episoden koster Abdol-Hamid seks måneder i fængsel – hans tredje dom siden 2003. Tarek Abdol-Hamid er tidligere straffet for bl.a. vold, tyveri og trusler på livet.

SE og HØR : Asmaa Abdol-Hamid: Bror dømt for kvindevold og det meste  af dagspressen, der dog udelader  dødstrusler og  tidligere domme.” Ja så forstår man jo bedre, at hun ikke vil røre mænd” , skriver en kommentator med  ubønhørlig logik.

Kristeligt  brødnid

Som bekendt appelerer Sverigedemokraterne  især til KD vælgere. Den trussel imødegås iklædt en moralsk camouflage, men før de for alvor tager  SAP vælgere, bliver de  aldrig en faktor af betydning. og deres indtog i Riksdagen vil under  alle omstændigheder være mere end et årti for sent til at forhindre  kronisk instabilitet:

Kristdemokraternas Göran Hägglund gick till hårt angrepp mot Sverigedemokraterna i sitt tal i Almedalen i dag.
– Sverigedemokraterna har tydliga främlingsfientliga drag. Partiet försöker nu att bli rumsrent och salongsfähigt genom att nödtorftigt skyla den bruna färgen, sade Göran Hägglund inför runt 1 500 åhörare. – Det var inte många år sedan medlemmar i just det partiet dök upp i naziuniform och gjorde hitlerhälsning på partimöten.

Hägglund angrep Sverigedemokrater – han kaldes i AB  “2 generationsindvandrer fra Finland” (!) og her  udtaler  han de manende  ord :  “”Jag vill inte se det partiet i riksdagen”. Mon han kan tåle at blive  citeret om fem år, eller er det bare ligegyldigt, fordi han er røget samme  vej som danske kristelige politikere?

“Muslim politics are conducted in Europe by Europeans themselves, based on the interests of Muslim lobbyists”

Historikeren Bat Ye’or er enestående som bindeled mellem Gamle Europa og Israel, den vestlige udpost i en ørken af barbari. Som sådan burde hun have vestlige politikere og akademikeres fulde opmærksomhed, men som det fremgår af interviewet fra Jerusalem Post, er netop disse to områder, politik og læreanstalterne, selve det hovedproblem hun udpeger her. For os i blogverdenen er hun en uvurderlig ressource, mens hendes potentiale i vores eliter næppe er stort – hun tilhører ikke en anerkendt offergruppe, og hendes konklusioner bliver afvist alene fordi de er skræmmende og ikke relativiserende. Mens en Jacob Mchangama kan vrisse hånligt – men indholdsløst – af Lars Hedegaards henvisninger til parallellerne mellem islam og fascismen og nazismen, så har Bat Ye’or under sin opvækst i Egypten selv erfaret slægtsskabet (LFPC).    (foto © Snaphanen)  Jerusalem Post, 9 juli 2008:

[…] Why did your family leave Egypt?

We left as part of the big exodus of Jews from Arab-Muslim countries. Jews suffered from severe anti-Semitism, especially in Egypt. There was a powerful Nazi community, established by [then Egyptian president Gamal Abdel] Nasser. There were many anti-Jewish laws. There was a general feeling of insecurity. There was open hatred expressed by the Muslim Brotherhood, especially in relation to the Palestine issue. As early as World War II – particularly after the November 1945 pogroms in Egypt – Jews began leaving the country. Many went to Israel. At that time there was a Zionist underground. Zionism was made a criminal offense for which you could be jailed or even tortured. So, many young people left. For the old people, of course, it was difficult, because many were members of the bourgeoisie, and it was forbidden for Jews to take any money or assets out of the country when they left. My parents’ assets were confiscated, for example, which created economic problems for our family.

Are you saying that as World War II ended, and in Europe Nazism became taboo, it was gaining strength in the Arab world?

Yes, but even before and throughout the war, both Nazism and fascism were strong in the Arab world. Hitler and Mussolini were heroes. The whole Middle East was in turmoil because the Arab-Muslim populations were all favorable to Nazism and anti-Semitic policies. […]

As for OIC [the Organization of the Islamic Conference] influence on Europe: It is visible in immigration policy toward Muslims, and in the Muslims’ refusal to integrate into European societies.

The OIC considers nationalist-European movements, European history, European culture, European religions and European languages as Islamophobic. Why? Because Europeans have begun to feel that they are losing their own identity, due to their efforts to welcome immigrants who don’t want to integrate. As a result, they have adopted measures to stop illegal immigration, to control legal immigration and to curb terrorism. Europeans fear losing their historical and cultural assets – particularly those of democracy and human rights – to Shari’a law. They want one law for everybody – and it’s not Shari’a, which involves things like honor killings. It is thus that in all international forums, the OIC attacks Europe and demands that it apply multiculturalism.

Now, Europeans do not want multiculturalism. But this is a problem, because European governments – and especially the European Union – do not want to fight the OIC, and so they collaborate with it. Therefore, what we have inside Europe is a clash of interests between the European citizens and their governments. […]

European countries are becoming dhimmi countries, and people don’t realize it, because they don’t know what jihad and dhimmitude are, so they don’t recognize what condition they’re in. When you have an illness, but are unfamiliar with its symptoms, you don’t know that you are sick. You feel sick, but you don’t know what you’ve got. You therefore can’t make a diagnosis or embark upon a method of treatment to cure yourself. This is the current condition of Western civilization right now. […]

Is it possible that by virtue of their numbers, Muslims in Europe are influencing policy – and that it is not just due to the power of the OIC?

Yes, but you have to understand that those who plan policy are Europeans. In other words, Muslim politics are conducted in Europe by Europeans themselves, based on the interests of Muslim lobbyists.

Isn’t Eastern Europe different from Western Europe in this respect?

Yes, and Eastern Europe is more pro-American than Western Europe – which is what the Muslims want. It is easier to take over the West as a whole when it’s divided.

How has this affected European academia?

European universities – like those in America – are totally controlled by the Arab-Islamic lobby, as are the schools. A teacher who attempts to teach according to the European view of history is thrown out.

Ruthie Blum: One on One: A ‘dhimmi’ view of Europe

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Matti från Finland

    Fotomodel. Hmm. Hon borde väl ha en nätsajt i så fall ? Borde inte vara så svårt att spåra vem det handlar om ?

  • JensH

    Skal vi gætte på at Sofie ikke havde et tørklæde på.

  • Ja, det skal vi givetvis. Jeg gætter på at “modellen” har været anonym fra starten, med de trusler. Hun er i al fald ikke til at opdrive.

    Det kunne godt passe på denne historie fra 2006, men uden navne kan man ikke være 100 % – vi lader den ligge her indtil videre:
    *********************************************************

    Fyens Stiftstidende18.08.2006

    Pige krænket, slået og truet
    FÆNGSLET: Familie til “luderkælling” på bare 18 år truet på livet

    Af Henrik Bjerg Jensen heb@fyens.dk

    SVENDBORG : Troværdigheden hos en 26-årig mand med rødder i Libanon viste sig utilstrækkelig.
    Han er tidligere dømt for vold og trusler mod vidner. Og nu har en 18-årig Svendborg -pige netop anmeldt ham for sex-krænkelse, vold og trusler på livet efter et diskoteksbesøg.
    Ifølge den muskuløse 26-årige mand forholdt situationen sig modsat. Den 18-årige pige havde truet ham, skubbet til ham og stukket ham en lussing efter besøg på diskotek Crazy Daisy natten til 10. august. Han havde blot svaret igen instinktivt.

    Dommeren lod ham imidlertid varetægtsfængsle i tre uger, blandt andet med henvisning til, at forseelsen er begået under mandens prøveløsladelse fra sidste dom, og at vidner i hvert fald i nogen grad støtter pigens forklaring.

    Og hun har fortalt en helt anden historie. På diskoteket begyndte manden, som hun har set før, men ikke kender, at beføle hende på brysterne.
    Hun skubbede ham væk. Den 18-årige pige og en ven-inde forlod nu diskoteket – chokerede over krænkelsen.

    Uden for Crazy Daisy stod hun nu med nogle venner og veninder, da libaneseren dukkede op. Han kaldte hende ifølge vidner en “luderkælling” og truede med at slå hendes familie ihjel. Og også pigen.

    – Jeg kender folk fra Odense, der kan ordne den slags, så hun forsvinder, sagde den 26-årige, som ifølge eget udsagn forlod Vollsmose for to år siden for at flytte til fredeligere Svendborg .
    Pigen forsvandt fra stedet, men han fulgte efter. Ved krydset Møllergade-Klosterstræde kan det godt være, pigen skubbede lidt til ham. I hvert fald gav han hende et puf, så hun faldt om og slog hovedet i faldet.

    Da hun vågnede, blev hun ifølge vidner slået og sparket i ansigt og mave af manden, så hun måtte indlægges på Sygehus Fyn til observation for hjernerystelse. En enkelt fra pigens venneskare har dog anført, at hun muligvis stak den 26-årige en lussing, idet hun ville rejse sig fra asfalten.

    Den 26-årige beskrev i retten sig selv som et menneske i nød. Han har tidligere, sagde han, to gange været seksuelt sammen med den 18-årige pige, og er netop vendt hjem fra Libanon for at besøge sin far. Her blev han angiveligt tilbageholdt i otte dage og udsat for tortur. Han afventer psykologhjælp af samme årsag.
    – Og jeg vil gerne have hjælp, sagde han i retten.

  • Harry

    Måske har voldsmandens datter delt blomster ud til de kongelige

    http://www.fyens.dk/article/680836:Odense–Fatima-skal-give–Mary-blomst er?image=1

  • PB

    Det er så her man gerne så en udvisning af DK, medmindre et “statsborgerskab” trukket i en automat kan hindre det.
    Det er lige her man kan forudse at det sansynligvis ender helt galt en dag for et andet tilfældigt offer.

  • Broder Tarek dukker op i pressen allerede i 1999 – i en mere dydsiret rolle som en slags free-lance rådgiver for pressen :

    Berlingske Tidende | 29.08.1999

    En fredag nat i voldens by

    Nattefrygt: Odense er gennem længere tid blevet terroriseret af en lille gruppe andengenerationsindvandrere, og det har skabt frygt i byen. Berlingske Tidende tilbragte en nat i den fynske hovedstad, hvor vi både mødte nervøse danskere og unge indvandrere, der er træt af at blive slået i hartkorn med deres kriminelle landsmænd.

    Klokken er lidt over to natten til lørdag. Vi befinder os på parkeringspladsen lige bag ved Brandts Passage i Odense, der landet over er berømt for sit kunstmuseum og fornemme arkitektur. Men blandt odenseanere er området i Odenses bymidte mere kendt for at være et af de foretrukne opholdssteder for den hårde kerne af andengenerationsindvandrere, der igennem længere tid har terroriseret byen med voldelige overfald og truende adfærd. Og denne fredag nat har 15 fra gruppen, der anslås til at bestå af 20-30 personer, da også valgt at bruge et par timer på parkeringspladsen med høj technomusik strømmende ud fra tre biler med vidt åbne døre.
    Fem meter derfra står 15 uniformerede betjente og stirrer på gruppen med koncentrerede miner. Men det ser ikke ud til at røre de højrøstede unge mænd, der lader, som om de slet ikke har set betjentene. Fem timer tidligere er to andre fra gruppen blevet anholdt uden for banegårdscentret. Én for at have sparket en betjent og én for at have smækket en bildør i hovedet på en anden betjent. De to blev lørdag formiddag fængslet i foreløbig fire uger sigtet for vold mod betjentene. På et tidspunkt skrår et par unge danskere med hastige skridt over pladsen. Blikkene er naglet til asfalten, og først da de er kommet forbi betjentene, kigger de op og begynder at tale sammen igen.

    Tomt hovedstrøg

    De er ikke de eneste unge i Odense, der føler sig usikre ved at færdes i byen om natten. Da vi lidt senere går en tur op igennem det forbavsende tomme hovedstrøg, Vestergade, møder vi to piger, der føler sig meget påvirket af den seneste tids begivenheder. »Jeg er nok blevet en smule paranoid og kigger mig hele tiden bagud. Hvis jeg går ud, sørger jeg altid for at være sammen med nogen,« siger 18-årige Malene Jeppesen, der er på vej på diskotek med sin veninde, Tanja Murphy, der er 20 år gammel. Selvom hun også frygter at blive overfaldet, kan det dog ikke holde hende fra at gå i byen.
    »Man skal også tænke på, at det kun er en lille gruppe, der er voldelig. Efter at alt det her er sket, er min mor nærmest blevet bange for alle udlændinge, og jeg tror, at der er mange af de lidt ældre, der har det sådan. Men der er jo masser af andengenerationsindvandrere, der er gode nok. Og det er synd, at en lille gruppe ødelægger det for alle de andre,« siger hun.
    Og det synspunkt møder stor forståelse hos de tre venner, Tarek Abdol -Hamid , Mohammad Mansour og Said Hassan, som på deres nattefærd gennem Odenses gader konstant bliver mødt med tavshed og undvigende blikke. »Danskerne burde være fornuftige nok til at vide, at det kun er nogle få, der laver ballade. Men når vi kommer gående på gaden, kan vi tydeligt mærke, at folk er bange for os. Og det er vel egentlig ikke så mærkeligt, når de gennem medierne kun hører om dem, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt,« siger 19-årige Mohammad Mansour, der læser HHX på Tietgenskolen i Odense. Alle tre er irriterede over, at det hidtil ikke er lykkedes at få sat en effektiv stopper overfor den såkaldte hårde kerne, som de udmærket kender fra Vollsmose, hvor Said Hassan og Tarek Abdol -Hamid bor. Det tilskriver de det danske system, som ifølge de tre unge libanesiske palæstinensere er alt for blødsødent. »Danskerne burde være mere realistiske. Den hårde kerne har ingen respekt for politiet eller kommunen, og gør hvad det passer dem. De ved jo, at de højst kommer i fængsel i et kort stykke tid, og det har de intet imod. Sammenlignet med de libanesiske fængsler er de danske jo rene luksushoteller, hvor de kan se video og dyrke bodybuilding samtidig med, at de får god mad. Det opfatter de ikke som straf,« konstaterer Tarek Abdol -Hamid , der læser HH på tredje år på samme skole som Mohammad Mansour.

    Hårde straffe

    Han så gerne, at de kriminelle andengenerationsindvandrere fik hårdere fængselsstraffe. »De skulle lukkes inde i meget længere tid. Måske på en lukket institution, hvor man kunne prøve at hjælpe dem til at komme i gang med en uddannelse. Problemet er jo, at de har alt for meget fritid og går og keder sig. Men så længe at myndighederne giver dem penge for ikke at lave noget, bliver det svært at få dem i gang. Det giver jo mere at være på bistandshjælp end at være på SU,« siger Tarek Abdol -Hamid , der også har en anden forklaring på, at en lille gruppe af andengenerationsindvandrere er blevet tabt på gulvet: »Det er simpelthen et spørgsmål om, hvordan man er vokset op. Hvis man ikke har haft en far eller en onkel som forbillede, da man var barn, er der to muligheder. Enten tænker man, at man har en mor og nogle søskende, som man skal passe på. Eller også er man ligeglad med familien og bruger al sin tid på at drikke og gå i byen sammen med andre, der tænker på samme måde. Og så begynder det at gå galt,« siger han. Læs også Magasin side 6

    Jyllands-Posten | 02.06.1999

    Unge stødte sammen med politiet

    Glasskår fra en ødelagt rude i en politibil og spredte flisestykker på parkeringspladsen foran en stor boligblok i Odense-bydelen Vollsmose var i går det synlige bevis på mandag aftens opgør mellem politi og hundreder af unge mennesker med flygtninge-indvandrerbaggrund.
    Flere vidner fortalte, at 200-300 mennesker ved 22-tiden var samlet på parkeringspladsen foran et otte-etagers højhus i Bøgeparken. “Der var godt gang i den herude. Flere unge var aggressive og kastede med sten efter politiet, som måtte trække sig tilbage,” fortæller 18-årige Tarek Abdol -Hamid , der bor i boligblokken. På grund af renovering var fliser på størrelse med telefonbøger lette at få fat på for de ophidsede unge, fortrinsvis palæstinensere. “De knækkede fliserne i mindre stykker for at kaste med dem. Da politiet først truede med at bruge hunde, og senere gjorde alvor af det, blev det vildt,” siger Tarek Abdol -Hamid . Chefpolitiinspektør Poul Erik Møller fra Odense Politi bekræfter både formodningen om 200-300 indblandede samt brugen af en politihund. Politihund i aktion

    “Vi brugte hunden og politistave i selvforsvar for at hjælpe de politifolk, der kom i vanskeligheder på grund af stenkast,” siger Poul Erik Møller. Hvad der startede som et opgør mellem grupper af tyrkere og kurdere udviklede sig til alles kamp mod politiet, da tre politibiler ankom til Bøgeparken kort efter klokken 21.30. Politifolkene stoppede nemlig to palæstinensere i en hurtigt kørende bil på parkeringspladsen, og da de gjorde modstand, vendte stemningen i alle tre grupper mod politiet. Lynhurtigt tilkaldte de involverede via mobiltelefoner andre palæstinensere fra øvrige dele af Vollsmose og Odense. ………….

  • Janne

    Som forventet skriver hverken DR eller Politiken noget om hverken den korporlige bror eller betonfeministernes trofæ; Asmaa i anledning af brorens voldsdom.

  • Dette er ovre i det komiske:

    “Den 26-årige beskrev i retten sig selv som et menneske i nød. Han har tidligere, sagde han, to gange været seksuelt sammen med den 18-årige pige, og er netop vendt hjem fra Libanon for at besøge sin far. Her blev han angiveligt tilbageholdt i otte dage og udsat for tortur. Han afventer psykologhjælp af samme årsag.
    – Og jeg vil gerne have hjælp, sagde han i retten”.

    Store, stærke, macho Tarek hvis ‘ære’ bliver krænket af at blive afvist af en kuffarkvinde, har ingen problemer med at spille offerkortet og klynke som en tøs i retten.

  • @ Janne: Til gengæld havde DR historien om et dræbt pindsvin 🙂

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/083751.htm

    Det er altså uvigtigt for DR at en folketingssuppleant har vanefordrydere i familien. Såvidt jeg husker, er det ikke en politik DR gennemfører konsekvent………..

  • Vivi Andersen

    Som søster, så broder :

    begge er vist lige vidtløftige hvad angår at forholde sig til virkeligheden.

    Asmaa havde jo også nogle rimeligt gode offer-fortællinger at lægge frem i medierne omkring hendes egen person.

  • Janne

    steen

    Du er godt nok på stikkerne, hva’ 🙂

  • Janne

    M.h.t. problemerne med vold og hærværk i de tyske skoler så kan jeg ikke lade være med at tænke på at det minder om det autonome miljø i København. I København er det venstrefløjen (EL, SF, S og så R), der dyrker de autonomes ‘kultur’ og har foræret dem et hus på skatteydernes regning. Er det også venstrefløjen der har fremelsket det betændte, primitive anti-skole og anti-viden miljø i Tyskland?

    Da man kiggede ind på en af skolerne i Tyskland, så man vægge og omgivelser der på en prik ligner den multikulturelle forkaltelseskultur (afvisning af vestlige normer) og hærge æstetik som også forekom i det nu nedrevne ungdomshus i København og som allerede er på vej i det nye autonomhus i NV. Flere end de autonome i NV udviser i øvrigt foragt for vores kultur og normer. Her tænker jeg bl.a. på Hizb ut Tahrir og lignende anti-vestlige sekteriske og/eller religiøse grupper.

    Det er venstrefjøjens forkærlighed for kaos, foragt for egen kultur og historieløshed, der skaber hærværk og konflikter, mener jeg. Venstrefløjen – i hvert fald den yderste af slagsen – efterlader sig et langt og grimt spor (som en hundelort) af opløsning, konflikt, kaos, forfald hvor de end bevæger sig hen. Senest har vi set at repræsentanter fra den kulturforkastende flok har ødelagt H.C. Andersens gravsten i København. Det er jo bare en sten, kan man indvende…

    Men mennesker som ellers ikke går så meget op i om der er lidt grafitti eller ej hist og pist, har uopfordret bragt gravstenshærværket på bane over for mig og har givet udtryk for at her går grænsen altså og de har kaldt gravstenen for et nationalt klenodie – og her taler vi om kulturradikale personer der føler sig krænkede. Gid de ville tage konsekvensen og interessere sig noget mere for politik eller bare sende en kritisk mail til politikere når vandalerne igen har hærget.

    Sjovt nok kan de autonome vandaler ikke se at de ved at kræve et bestemt hus med et bestemt udseende og med bestemte rammer, opfører sig som parcelhusejere. De sidder allerede fast i rigide rammer som gamle ægtepar. Der er bare ikke Monet eller brølende hjort som sofastykke. Der er grafitti. Forskellen er dog at parcelhusejere som regel selv betaler for hele herligheden, det gør autonome ikke. Det gør vi for dem. Det er os der betaler for deres vandalisme og hærværksdyrkelse.
    Eller jeg mener det er venstrefløjen der har besluttet at vi skal betale for at autonome får et gratis spøgelseshus.

    Gad vide hvad de har tænkt sig at gøre med skolerne i Tyskland? Normløshed, historieløshed, inkonsekvens og slaphed hos skoleledere og politikere skaber junglelov det er da helt tydeligt at se på de skoler. Hvorfor er så mange voksne mennesker blevet så bange for at sige fra?

  • Antifascisten

    Det ville være interessant at vide om, Tarek Abdol-Hamid kun er nærgående overfor danske kvinder uden slør. Har Tarek Abdol-Hamid også raget på muslimske kvinder med slør? Hvis Tarek Abdol-Hamid kun forulemper danske, utilslørede kvinder seksuelt, er det en klokkeklar modsigelse af lillesøster Asmaa Abdol-Hamids gentagne udsagn om, at tørklædet er et frit valg og kun er at opfatte som 30 gram stof. Hvis de 30 gram stof i sidste ende afværger voldtægt og ubehageligheder, mens fraværet af de 30 gram stof i værste fald resulterer i voldtægt og krænkelser fra Tarek Abdol-Hamid og ligesindedes side, er det så som så med den egentlige frivillighed.

  • Antifascisten

    Kønsfascisten Tarek Abdol-Hamid har sjovt nok allerede formuleret løsningen på problemet i interviewet med Berlingske Tidende i 1999:

    “Han (Tarek Abdol-Hamid) så gerne, at de kriminelle andengenerationsindvandrere fik hårdere fængselsstraffe. “De skulle lukkes inde i meget længere tid.””
    _

    Det er rigtigt. Tarek Abdol-Hamid skulle, som han selv formulerer det, lukkes inde i meget længere tid. Og herefter sendes tilbage til sit hjemland.

  • Pingback: “Vi tager stærkt afstand fra vold” « Snaphanen()

  • Aktivisten

    Køn familie: Søsteren Asma Abdol-Hamid er en medieluder og magtliderlig af slagsen. Broderen Tarek Abdol-Hamid er dømt voldsmand som synes det er helt fint at bedrive hor. Jeg gad da godt vide hvordan samtalerne mellem bror og søster om Islam forløber. Eller måske det er deres syn på Islam og Sharia? Drengene må godt. Pigerne må ikke. Asma er ikke muslim, men hykler.

    Hele familier er medieludere og det ses da både når broderen optræder på tv, søsteren Alaa følger i Asma’s spor og suger sig til linsen såvidt muligt. Om det så er lokal teater eller tv.

    Køn familie må man sige.