29
sep
Seneste opdatering: 1/4-10 kl. 0240
29 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“In a generation or two, the US will ask itself: who lost Europe?”

Here is the speech of Geert Wilders, chairman Party for Freedom, the Netherlands, at the Four Seasons, New York, introducing an Alliance of Patriots and announcing the Facing Jihad Conference in Jerusalem .The speech was sponsored by the Hudson Institute on September 25. Dear friends:

“If there is hope in Europe, it comes from the people, not from the elites. Change can only come from a grass-roots level. It has to come from the citizens themselves. Yet these patriots will have to take on the entire political, legal and media establishment.”

foto © Snaphanen

Glenn Beck – Islam in Europe – with Geert Wilders (

Taboo on Moroccans Criminals Broken, Solutions yet to Materialise


Although this would have been inconceivable a few years ago, almost all the parties in parliament have explicitly expressed their great concern and abhorrence for the crime committed by young Moroccans. In an unscheduled debate, a cross-party majority also admitted that it is not a question of incidents, but that the Netherlands is facing a structural problem. Why the MPs seem to have abandoned political correctness concerning Moroccan criminals is a matter for conjecture. It may be a reaction to Geert Wilders’ Party for Freedom (PVV), which is winning popular support with its tough tone. They may be influenced by the mainstream media, whose dominant sympathy for the Dutch doctrine of multiculturalism is slowly but surely giving way to a more critical attitude. Nisnews

Konsekvenspædagogik: Frygt for terror kan standse dansk Muhammedbog

Vi citerede forleden forlægger Bjarke Larsen for denne sondring mellem rene og slette motiver til at udgive Medinas Juvel:

[…] Du er glad for, at det ikke blev Trykkefrihedsselskabet, der kom til at udgive bogen, har du sagt?

“Ja, fordi Trykkefrihedsselskabet har det ry, det har. De har på de ledende poster mennesker, der er meget bramfri i deres udtryksform og tegner et entydigt negativt billede af, hvad der rører sig i den muslimske verden.

Havde de udgivet den, var debatten kommet til at handle om deres motiver. Nu kan den handle om bogens indhold.” […] Omstridt Muhammed-bog udkommer på dansk før jul

I dag forlyder det så:

Dansk forlag overvejer at stoppe udgivelsen af en bog om Muhammeds kone Aisha på dansk, efter at britisk forlægger har været udsat for brandattentat . KrD

Nu kunne man så ønske sig at Bjarke Larsen ville reflektere over disse spørgsmål: Rene motiver og hvide hænder var altså ikke nok. “Nu kan [debatten] handle om bogens indhold” viste sig ikke at holde stik. Fører dette til nogen form for overvejelser om ‘budbringer’ kontra ‘budskab’? Vil du på baggrund af det indtrufne nu konkludere, at du i dette interview sværtede Trykkefrihedsselskabet på uretmæssigt grundlag – at du svinede folkene her til fordi de fremfører ubehagelige kendsgerninger, og at du gjorde dette for at demonstrere din egen godhed? Fordi sandheden er ilde hørt? Jeg vil ikke holde vejret i forventning om at Larsen sluger denne kamel. Mon ikke han nu bare går i flyverskjul? (LFPC)

“Utilpassede unge” II: Eufemismerne står i kø

Denne ikke helt korte artikel fra den kulturradikale Berlinger (her hentet fra JPs gengivelse) må stå for noget af en rekord i udeladelser; ja, faktisk er der en samlende betegnelse for de fleste “utilpassede” der her glimrer aldeles ved sin fravær. Her blot et destillat:

Ishøj og Tingbjerg … og brandstifternes lunte er blevet kortere… i København og på Vestegnen … udbrændte bygninger i to ungdomscentre i Tingbjerg og 11 udbrændte biler samt flere containerbrande i Ishøj … Natten til fredag satte unge ild … Ishøj Bycenter … ild til gardiner i Ishøj Tekniske Skole…. politiet mener, at urolighederne er en reaktion på et par anholdelser i torsdags. … de seneste år er antallet af hærværksbrande steget voldsomt… Omkring skolernes vinterferie i februar i år udviklede voldsomme uroligheder sig over hele landet med over 800 brandstiftelser på alt fra affaldscontainere og cykelskure til biler, skoler og andre institutioner…. urolighederne i februar… hvis man vil udtrykke sin utilfredshed … motivet til ildspåsættelser kan være alt fra konkrete kontroverser til kedsomhed … det kan være alt fra utilpassede unge, der måske føler, at politiet ikke respekterer dem … en hårdere retshåndhævelse med bøder til ildspåsætterne … en spiral, hvor man reagerer voldsommere og voldsommere.” Kilde: Berlingske Tidende Mange flere påsatte brande

En “hårdere retshåndhævelse med bøder til ildspåsætterne”? Vil det sige at straffen for pyromani ikke engang er bøder? Hvad så, i seng uden dessert? Ingen film lørdag aften? (LFPC)

Noget begynder at dæmre for en sosse

Lidt har også ret (LFPC).

Ishøj Kommunes borgmester, Ole Bjørstorp (S), retter nu en appel til de almene boligselskaber i kommunen om at smide kriminelle unges familier ud af deres boliger på samme måde, som det er sket i eksempelvis århusianske Gellerupparken. […]

Og borgmesterens ønsker stopper ikke ved lejlighedernes yderdøre. Allerhelst ser han de unge vaneforbrydere flytte uden for Ishøj.

De hører ikke hjemme i Ishøj, siger han.

På spørgsmålet “hvor så”, svarer han:

– Det ved jeg ikke. Formentlig ingen steder. I fængslerne. Ishøj vil smide kriminelle unge ud

Bliv svensker i en ruf

Det långa tragglandet med ansökningar om medborgarskap är över. För tre år sedan tog det två år att få ett besked – nu två månader. Förklaringen? Ett nytt, tidigare kritiserat arbetssätt.Migrationverket har många gånger stått som symbol för den svenska byråkratin. Långa handläggningstider och svårt att få besked. Men nu blåser nya vindar, i alla fall på medborgarskapsenheten.
För tre år sedan var snittiden för att få svar på sin ansökan två år. Nu är väntetiden två månader. Svensk medborgare snabbare. Se listen her: Asylsökande i 14 västeuropeiska länder 2007

Empatiske Omar og ramadanen

Her er en god illustration af hvorfor debatten om fredens religion ikke bevæger sig: Uanset hvor meget Omar Marzouk bedyrer ramadanens kontemplative aspekter, er det et empirisk faktum, at ikke alle muslimer opfatter højtiden som han gør. Marzouk kunne vælge at forholde sig til dette ubehagelige faktum, og forklare 1) hvorfor hans opfattelse er den korrekte, og 2) hvad angiveligt velmenende muslimer som ham vil gøre for at bekæmpe ‘misforståerne’. Men det gør han ikke. Han fortier ubehagelige kendsgerninger, og har ikke andet at tilbyde end stereotyp vrængen af Dansk Folkeparti.

[…] But for Islamic militants, Ramadan allows them not only to reaffirm their religious observance but to strengthen their political ideological convictions as well. “Ramadan is a month of commitment and renewal to their faith and also to their cause, whether by military or nonmilitary jihad,” says Prof. Nizar Hamzeh, a specialist on political Islam at the American University of Beirut. “It is a month of martyrdom and commitment to one’s Islamic ideology.”

Throughout Islamic history, Ramadan has been seen as a time of victory for Muslim armies – and a period when those who are martyred have a greater assurance of a place in paradise. […]

Similarly, Saudi Arabia’s King Fahd and Crown Prince Abdullah reminded Muslims that Ramadan is a time for good deeds. […] “Seeking to disturb security or subject Muslim countries to instability is forbidden, and a Muslim must not seek to do so,” Grand Mufti Sheikh Abdul-Aziz al-Sheikh said this week. […] Jihad rising in Islamic holy month

Bemærk præciseringen her: Det er forstyrrelse af sikkerheden og stabiliteten i muslimske lande der er forbudt. Omar Marzouks feelgoodsnak forudsætter at den gyldne regel også gør sig gældende i islam, men intetsteds har han argumenteret for dette, endsige forholdt sig til dette afgørende spørgsmål overhovedet (LFPC).

Komiske Omar

Omar Marzouk bliver altid præsenteret som “komiker”, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af om dette helt konkret angår nogle optrædener han giver, eller om hans indlæg og interviews også skal regnes med her. Så vidt jeg kan se er det meningen at stillingsbetegnelsen skal signalere ‘han er såmænd ikke så forskellig fra os’, og at hans virkemidler i tale og på skrift skal gøre det samme. Disse virkemidler er lette at få øje på, når man først er blevet opmærksom på dem: Omtal alt omhandlende islam i stærkt bagatelliserende og afdramatiserende vendinger (budskab ‘vi er såmænd ikke så farlige’), opstil paralleller med kristen kultur, og nævn altid Dansk Folkeparti, og dette på en måde der får dem til at fremstå som lallende, provinsielle idioter. Følger man denne Lex Omar er der frit slag til f. eks. at deltage i såkaldte ‘islamofobikonferencer’ i selskab med ekstremister som Yvonne Ridley og Abu Laban. Ingen kritiske spørgsmål vil blive stillet, heller ikke her (LFPC).

et er jo ramadan, og med ramadanen følger som regel også en hjernedød debat om, hvorvidt man skal forbyde ramadanden, nogle vil endda afskaffe den. Desværre er der aldrig forslag til, hvordan disse mennesker vil afskaffe ramadanen – det ville ellers sikkert være morsom læsning.

[…] Vi vil da heller ikke forbyde julen, bare fordi nogle få børn får for meget slik og bliver helt ustyrlige eller bliver overvægtige.

[…] Har man prøvet at mærke sult på sin egen krop, udvikler man også empati for de mennesker, som går igennem et helt liv uden én eneste gang at vide, hvad det vil sige at være mæt. Det er den empati, der mangler hos de partier, som synes, at vi skal skære ydeligere i vores ulandsbistand. Måske skulle vi hellere indføre en lov, som krævede, at Dansk Folkepartis folketingsgruppe overholder fasten i ramadanen.[…] Meget mere ramadan [Metroexpress 16.9.2008]

“Utilpassede unge”: Så bliver det vist ikke mere intetsigende

Samfundsanalyse på et højt intellektuelt niveau. Man må spørge sig selv om hvad det er udtalelserne her skal foregive at forklare: “Vi er ret sikre på, at det er utilpassede unge”? At det således ikke drejede sig om enlige galninge, eller utilpassede pensionister? Har dette overhovedet været inde i overvejelserne? Eller er det uudsagte budskab at dette ikke har noget med noget som helst at gøre – den stort set ikke-eksisterende konflikt mellem rockere og indvandrere, eller med problematik relateret til indvandring (eller fredens religion)? Bare sådan helt almindelig ‘utilpassethed’. Hvilken lettelse at få dette at vide (LFPC).

Politiet mener, at det er en gruppe unge, der står bag weekendens brandstiftelser i Ishøj. […]

– Vi er ret sikre på, at det er utilpassede unge, som står bag disse brande, siger vagtleder Kim Madsen fra Københavns Vestegns Politi til jp.dk.

Hvad bygger I det på?

– Vi bygger det på den generelle uorden, der hersker i centeret. Der har igennem længere tid været en del uro og problemer med en gruppe unge, der holder til der. […] Utilpassede unge bag uro i Ishøj

En intellektuel barmhjertighedsgerning

AF UWE MAX JENSEN OG MORTEN PERREGAARD

Lørdag holdt Nomos sit årlige høstmøde, der udover fælles spisning, bød på fire foredrag.
Årets foredragsholdere var – i rækkefølge – Ole Birk Olesen – forfatter, journalist og ansvarshavende redaktør for den borgerlige netavis 180 grader, der talte over emnet: Om liberalisme vs. konservatisme.
Filosof og lærer ved Vallekilde Højskole, Asger Trier Engberg, der var indbudt til at tale om emnet: Om økonomisk eller demokratisk frihed.
Historiker og ph.d. Dan H. Andersen: Om den politiske brug af konspirationsteorier fra nazisterne til vore dages islamister.
Og historiker, cand. mag. og redaktør af tidsskriftet NOMOS, Morten Uhrskov Jensen, der talte om den danske udlændingedebat i tidsrummet 1983 til 2007 med udgangspunkt i hans ny bog “Et delt folk – Dansk udlændingepolitik 1983-2008″ (forlaget Lysias). Teksten opdateres.

“Da Vinci og Westergaard

Kunstnerisk frihed. Kurt Westergaard er tegneren fra Jyllands-Posten, der stod bag tegningen med Muhammed og bomben i turbanen. Kronikøren drager paralleller til Leonardo da Vincis sidste maleri, der forestiller Johannes Døberen

Af Uwe Max Jensen

Tegningen af religionsstifteren Muhammed med en bombe i turbanen er ikke alene Kurt Westergaards mest berømte værk. Det er også ubetinget det mest berømte billede, der i nyere tid er udgået fra Danmark. Intet dansk billede har været genstand for en sådan udbredelse, hvad angår eksponering i både danske og udenlandske medier og publicering på hjemmesider.

At Kurt Westergaards tegning skulle blive genstand for en sådan interesse, at den i dag har karakter af et ikon for ytringsfriheden, var der næppe mange, der havde fantasi til at forestille sig, da tegningen blev publiceret første gang 30. september 2005 som én af 12 illustrationer til artiklen “Muhammeds ansigt”.

Men historien om Kurt Westergaards tegning har en ekstremt kendt forløber. Nemlig Leonardo da Vincis “La Gioconda”.

Leonardos værk, der er bedre kendt som Mona Lisa, bærer på en næsten identisk tilblivelseshistorie, hvad angår dette maleris stigende berømmelse. Både Westergaards tegning og Leonardos maleri er eksempler på, at mesterværker ikke udelukkende skabes i kunstnerens atelier. Et mesterværk skabes på baggrund af en lang række aktørers interaktioner.

I modsætning til, hvad man skulle tro, blev Leonardo da Vincis Mona Lisa ikke fra begyndelsen opfattet som et mesterværk. Indtil et stykke ind i 1600-tallet anså man Mona Lisa for at være et vellykket portræt, hvis komposition blev flittigt citeret af andre portrætmalere. Men maleriet var på ingen måde forlenet med den aura, som det i dag er i besiddelse af.

Den blev gradvis tilskrevet op igennem 1800-tallet, hvor dyrkelsen af Leonardo da Vinci tog til. Men maleriet fik først sin nuværende status, da Mona Lisa i 1911 blev stjålet fra Louvre-museet i Paris. Denne hændelse medførte en mediestorm, og “La Gioconda” blev et ikon.

Kritik mod Westergaards tegning

På samme måde forholder det sig med Kurt Westergaards tegning. Bomben i turbanen vakte ikke større opmærksomhed end mange af Jyllands-Postens øvrige 11 Muhammed-tegninger i efteråret 2005. Kurt Westergaards tegning var ikke genstand for en større vrede end de andre tegninger. Vreden var i begyndelsen rettet imod den kendsgerning, at en dansk avis havde brudt det islamiske billedforbud.

Siden har flere debattører imidlertid særlig rettet deres kritik mod Kurt Westergaards tegning. Et eksempel er professor Thomas Bredsdorff og forskningsleder Lasse Horne Kjældgaard fra Københavns Universitet, der i deres udgivelse “Tolerance” hævder, at det ikke lader sig “gøre at læse andet ud af tegningen af Muhammed, end at alle, der følger ham, er bombemænd”.

Man skal imidlertid ikke tage deres tolkning alt for seriøst. I bogen hævder de, at Kurt Westergaards tegning forestiller Muhammed med “en håndfuld bomber i turbanen”. Men enhver, der rent faktisk har gjort sig den ulejlighed at kigge på Kurt Westergaards tegning, kan ved selvsyn konstatere, at Muhammed kun er udstyret med en enkelt bombe i turbanen. Thomas Bredsdorff og Lasse Horne Kjældgaards tolkning bliver derfor svær at tage alvorlig.

Desuden er tolkningen i direkte modstrid med Westergaards egne udsagn om sin tegning:

“Det er en tegning, der er rettet specielt mod den islamiske terrorisme, der bruger fortolkninger af Koranen og religionen islam som åndelig ammunition”, sagde Kurt Westergaard i en kommentar for et par måneder siden.

Kurt Westergaards tegning af Muhammed med en bombe i turbanen, hvorpå den islamiske trosbekendelse er skrevet er blevet beskyldt for at have udløst særlig vrede, fordi tegningen antyder en sammenhæng mellem islam og terror. Men på Saudi Arabiens grønne flag står den islamiske trosbekendelse oven over et sværd.

Nægtede at holde mund

Her sammenkobles trosbekendelse og våben altså også, og hertil bemærkede den dødstruede, algerisk-franske journalist Mohammed Sifaoui, at hvis Saudi Arabiens flag blev udformet i dag, ville man sandsynligvis sætte en bombe eller et maskingevær på det i stedet for et sværd. Derfor er det næppe sammenkoblingen af islam og vold, der har vakt vrede. Det er mere nærliggende at antage, at vreden i særlig grad er blevet rettet mod Kurt Westergaard, fordi han i modsætning til de fleste af sine 11 kolleger, der forståeligt nok gik i skjul, da Muhammed-krisen brød ud, har nægtet at holde mund.

Kurt Westergaard har insisteret på, at han akkurat som kritikerne af Jyllands-Postens Muhammed-tegninger har haft ret til at ytre sig frit. Det er med en vis sandsynlighed netop dette moment, der er konfliktens anstødssten, hvad Westergaard angår.

Parafrasering

Leonardo da Vincis sidste maleri forestiller Johannes Døberen, og det kan med en vis ret betegnes som en parafrasering af Mona Lisa. Leonardo har forlenet Mona Lisa med androgyne træk, så beskueren bliver i tvivl om, hvorvidt Mona Lisa er en kvinde eller en mand. En pointe avantgardekunstneren Marcel Duchamp i øvrigt understreger, da han i 1919 forsyner en postkortudgave af Mona Lisa med moustache og fipskæg.

Leonardos portræt af Johannes Døberen er det mandlige motiv udstyret med en række kvindagtige træk, der igen skaber forvirring om personens køn. Denne omvendte leg med kønsidentiteten peger tilbage på Mona Lisa.

Udover dette tiltag fra Leonardos egen hånd har en perlerække af kunstnere parafraseret Mona Lisa. Blandt de vigtigste finder man som nævnt Duchamp, Kazimir Malevich, Fernand Léger og Andy Warhol, der bidrager med flere håndfulde Mona Lisa”er silketrykt på et enkelt lærred.

Kurt Westergaards Muhammed er også blevet parafraseret. Da Ahmed Akkari utilsigtet kom til at lufte sine planer om at terrorbombe Naser Khader, hvis Khader blev integrationsminister, medførte det straks en respons fra Kurt Westergaard, der i en tegning fremstillede Ahmed Akkari med en bombe i håret. Dette greb overførte Kurt Westergaard noget tid senere til en tegning af Jyllands-Postens kulturredaktør Flemming Rose. Måske var pointen at vise, at Flemming Rose af nogle anses for at være en farlig mand.

Kurt Westergaards tegning har efterhånden opnået status af et ikon, der er uden for afsenderens reelle kontrol. Westergaard har imidlertid fastholdt, at han ikke ønsker, at hans tegning bliver spændt for politiske partiers vogn.

Fogedforbud

Derfor har han to gange set sig nødsaget til at gribe ind over for brug af tegningen. I Danmark ønskede foreningen og det politiske parti Stop Islamiseringen af Danmark (SIAD) at gøre brug af Westergaards tegning ved en demonstration i Aalborg. Kurt Westergaard og Dansk Journalistforbund nedlagde fogedforbrug mod brug af tegningen, og SIAD valgte i stedet at iklæde Westergaards tegning en burka, så kun øjnene var synlige.

Kort tid efter benyttede den hollandske politiker Geert Wilders Westergaards tegning i forbindelse med sin film Fitna. Westergaards tegning var det samlende element i filmen, da tegningen både optrådte i begyndelsen og slutningen af hollænderens film. Kurt Westergaard og Dansk Journalistforbund fik også stoppet denne brug af tegningen, og Geert Wilders har i en ny udgave af Fitna udskiftet Westergaards tegning med en tegning, der mangler teknisk finesse, men tematisk befinder sig på samme boldgade som Westergaards forlæg. Tvisten med Geert Wilders fik i øvrigt Westergaard til at bidrage med en tegning, hvor en bombe er blevet placeret i hollænderens hårpragt.

Herudover har Kurt Westergaard i flere omgange benyttet sin oprindelige tegning af Muhammed med bomben i turbanen som et delelement i forbindelse med nye tegninger. For eksempel skabte Westergaard en tegning til fagbladet Journalisten, hvor han kommenterer på sin egen situation, efter mordplanerne mod ham er blevet offentligt kendt.

Den svenske konceptkunstner Lars Vilks” Muhammed-tegninger kan også ses som en parafrase over Jyllands-Postens tegninger, og i en helt ny aldrig offentliggjort tegning sender Kurt Westergaard en hilsen til Lars Vilks i form af en bombehund.

Epilog

Siden offentliggørelsen af mordplanerne mod Kurt Westergaard, har han stort set hver dag illustreret Jyllands-Postens kronik.

Kurt Westergaard siger, at han på trods af mordplanerne i sin høje alder, har haft lidt svært ved at være rigtig bange, og at han i stedet har vendt sin angst til en sund vrede over, at han er blevet udsat for trusler, bare fordi han har passet sit arbejde.

Alligevel synes det evident, at der er noget nyt på færde i Westergaards streg. Der har sneget sig en giftiggrøn farve ind, der giver mindelser om absint og sygdom. Samtidig er Westergaards streg blevet løsere, mindre gennemarbejdet og sitrende. Denne stil og frekvensen af Westergaards tegninger giver mindelser om Picasso, der i sine sidste år konfronteret med sin egen forgængelighed arbejdede så intenst, at han var nødt til at skrive dato på sine malerier i stedet for årstal.

I en af sine sidste tegninger stirrer Picasso – konfronteret med sin egen dødelighed – i et selvportræt forfærdet på beskueren. Måske er det den samme konstatering af egen forgængelighed, der er på spil i Kurt Westergaards seneste tegninger. Ikke som et resultat af angst med baggrund i mordplanerne imod ham, men som en kunstners manende forsøg på at forholde sig til det alment uafvendelige.

Men måske skal vi alligevel tilbage til da Vinci for at forstå, hvad der er på færde i Westergaards kronikillustrationer. Hvor Leonardo da Vinci i sin alderdom og i forbindelse med udførelsen af sit sidste maleri af Johannes Døberen stillede større og større tekniske krav til sig selv i en jagt på kunstnerisk perfektion, er Kurt Westergaard en mand, der er blevet sat fri.

Kurt Westergaard er en kunstner, der har givet verden sit mesterværk. Et værk, hverken Westergaard eller de fleste andre kommer i nærheden af at overgå. Alligevel arbejder han videre. Hver dag sidder han i bladhuset i Viby for at udføre sin metier som tegner. Ikke for at få smør på brødet. Men som en konsekvent fortsættelse af et virke. Et virke ladet med verdenspolitisk betydning.

Uwe Max Jensen er journalist og kunstner og bor i Århus.

Flensborg Avis 26.09.2008:

Kronikken stammer fra “Frihedens ikon” – En bog udgivet af Trykkefrihedsselskabet i anledning af, at tegner Kurt Westergaard i maj modtog selskabets årlige Sappho-pris. “Frihedens ikon” indeholder tegninger udført af Kurt Westergaard og tekster af Uwe Max Jensen , Mikael Jalving og Farshad Kholghi.”

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Johansen

    Geert Wilders er en hædersmand.
    De folkevalgte politikere rundt omkring i Europa burde snart tage hans synspunkter til efterretning, og få indrettet politiken derefter. Det er tvingende nødvendigt, at den systematiske masseindvandring til Europa bremses.

    Østrigerne er tilsyneladende vågnet op. De har givet deres stemme til to højrefløjspartier, hvoraf frihedspartiet har fået 18 % af stemmerne. Et pari som vil have totalt indvandringsstop og repatrieringer.
    Spørgsmålet er om så om den førte politik bliver indrettet i overensstemmelse med folkets vilje?

    Her en god kommentar om Kurt Westergaard i weekendens Information:

    http://www.information.dk/166922

  • Emeritus

    Geert Wilders tale i ‘The four Seasons’ i New York’ er frygtindgydende, lige til det sidste ord er sagt,
    selv om vi har hørt det meste før. Han er overordentlig god til i et ligefremt sprog at ridse mønstre klart og skarpt op. Ingen omsvøb her.

    Jeg bemærker især en detalje, et enkelt retorisk kunstgreb, hvor han uden at øve vold på sandheden udskifter og vender et par ords betydning om, hvorved han i samme sætning indirekte omfavner Israel. Retorisk virkningsfuldt. Det lykkes ham således fint at anskueliggøre, at Israels problemer uafrysteligt er blevet vore problemer. Jeg vil skrive mig de to udtryk bag øret.

    For han vælger helt usminket, at kalde den muslimske masseindvandring til vore store byer for BOSÆTTELSER og optøjerne i vore byer for INTIFADAER. Han gør det ulige meget lettere for tilhøreren i farten at indse, hvad vi faktisk står overfor. En ren foræring.

    Det forklarer til gengæld ingenting, når Københavns politi officielt vælger at operere med små 150 ballademagere i byen, som er skyld i hele balladen. Sludder og vrøvl. Vi ved alle, hvad det handler om, uden at vort menneskesyn af den grund forringes den mindste smule i forhold til Rune Kristensens eller andres.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Janne

    Hvilke landes, politiske partiers og religioners flag bærer våben?

  • Johansen

    Emeritus

    Jeg bed også mærke Wilders´ glimrende retoriske kunstgreb.
    Bosættelser og intifadaer, den islamiske opstand.
    Disse foranstaltninger er ikke længere forbeholdt Israel, men har spredt sig til det europæiske kontinent.
    Hvordan var det nu, at Morten Uhrskov Jensen forleden omtalte Vollsmose? Vollsmose er en hyggelig andelsboligforening sammenlignet med de islamiske forstæder til Paris.

    Det undrer mig meget, at det altid er de jødiske bosættelser på Vestbredden, der omtales i de danske medier.
    Aldrig hører vi om de arabiske bosættelser, som skyder op som paddehætte overalt i Israel.
    Eller som én jeg kender i Israel siger: “Every time I go to the arab village it has become bigger. In fact it is no longer a village it´s a city!”. Galilæa er spækket med arabiske byer totalt adskilt fra de jødiske byer.

  • Peter Buch

    Lande: Kenya spyd. Saudi-Arabien og Sri Lanka: sværd.
    Hammer og segl der er på flere flag kan benyttes som våben men er ikke rubriceret som våben.
    Partiers og religioners flag bliver en større søgning, jeg overlader til bedre funderede. Der er jo meget små partier og religioner også!

  • Mette

    Jeg er ikke enig i bedømmelsen af Kurt Westergaards arbejde, men det er klart, at situationen må slide hårdt på ham.

    Westergaard har ganske rigtigt mange flere tegninger i avisen, men eftersom hans færden uden for bopælen vel må være blevet indskrænket betragteligt, er det jo godt, at han har noget fornuftigt at sætte i stedet, som oven i købet fryder mange mennesker.

    Jeg har tænkt, at Westergaard er begyndt at afreagere en diskret vrede. Noget af hans ellers så iøjnefaldende elskværdighed er dermed forsvundet, men der er meget tilbage.

    Tegningerne sidder stadig og uden slingren præcist i øjet og viser, at manden er fuldt kapabel, når det gælder at følge godt med i den hastige nyhedstrøm. Efter ungdommens målestok er han gammel, men ikke efter tidens, mange i hans alder løber marathon.

    Westergaards damer er for øvrigt stadig svulmende og fulde af liv.

  • Emeritus

    Apropos Wilders bemærkninger om masseindvandring.
    JP bringer i dag som kilde Danmarks Statistiks oplysninger i nye søjlediagrammer, der viser indvandreren og efterkommeren og tredje led – DANSKEREN, som forsvinder blandt os andre.

    Vi kan nu endelig se i søjlen, at de to første led udgør 497.962! individer pr. 1. januar 2008. Hvis vi da overhovedet kan stole på Danmarks Statistiks vildledning længere. Tredje led anses for danskere rent statistisk. Hvor er de mon henne? De er helt enkelt forsvundet i mængden – os andre.

    Er det realistisk at antage?

    Ifølge mine private insidekilder, som desværre ikke er frafaldne statistikere eller demografer:
    Opfatter tredje led sig selv som danskere? – Nogle gør. Er de integrerede? – nogle er. Er de assimilerede. Ganske få. Hvad med de andre i tredje led, der ikke føler sig som danskere. De er langt mere radikale muslimer end 2.g’erne. Mange taler stadig et dårligt dansk. Skolesystemet rekvirerer stadig tolke til skole-hjemsamtaler. Der er stadig de samme problemer i tredje led som i andet led. Foranstaltningerne opretholdes derfor. Forældre ‘di ik fostå dansk.’
    Hvor mange er der i tredje led? – Ingen klar information. Hvor mange bliver de i tredje led? Ingen pålidelig fremskrivning. Hvem kan man stole på? Det er et godt spørgsmål, for det er meget vigtigere at kende antallet af 3.g’ere, end at de tilfældigvis er født i Danmark og forsvundet iblandt os, især på grund af fjerde led og på grund af den intensiverede radikalisering led for led og tilstrømningen i øvrigt.

    Forespørgslen i det lys fra Dansk Folkeparti er da helt rimelig og burde for længst være stillet overalt i Europa, hvor muslimsk indvandring foregår.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Mette

    I morges rev jeg søjlediagrammerne ud af min avis, og de har siden ligget her ved siden af min pc. Blandt andet for at have helt på det rene, at personer “af dansk oprindelse” ifølge Danmarks Statistik omfatter personer, som ikke har en dansk bloddråbe i sig, og hvis stamtræ i de sidste generationer ser sådan ud.

    Alle bedsteforældre er født i udlandet af forældre, der begge er udenlandske statsborgere eller født i udlandet.

    1. generation benævnes INDVANDRERE og er det ene bedsteforældrepar. Det andet hold bedsteforældre bor i udlandet.

    2. generation er et barn af 1. generation og benævnes EFTERKOMMER. Vedkommende er født i Danmark af forældre, hvoraf ingen altså er både dansk statsborger og født i Danmark. Denne EFTERKOMMER får et barn med en ny INDVANDRER.

    3. generation er således barn af en EFTERKOMMER og en INDVANDRER men benævnes af Danmarks Statistik som værende AF DANSK OPRINDELSE.

    Dette er kolossalt misvisende.

  • Geeert

    Omar Marzouk er bare ikke sjov.

    Omar Marzouk kaldes alene komiker, så Danmarks Radio har et alibi for at invitere ham i studiet, så han kan bidrage yderligere til dette medies politiske skævvridning af virkeligheden.

  • Geeert

    Omar Marzouk er også med til at udvande begrebet dødstrusler, da han hele tiden skræpper op om, de dødstrusler han angiveligt modtager. Dødstrusler skal man ikke acceptere i et demokratisk samfund, og Omar Marzouk (og Tina Magaard) bør naturligvis melde alle dødstrusler til politiet.

    Uriasposten viderebringer en anden af Omar Marzouks ubehageligheder:

    http://www.uriasposten.net/?p=6168#comments

  • Janne

    Apropos DR

    I mens Danmark igen plages af mange ildspåsættelser (biler, huse, skoler) rundt omkring begået af ’unge’ – især i Københavns Nordvest kvarter – og der er bandekrig, hvem er det så DR sætter øget fokus på med særprogrammer?

    Det er rockere og nynazister. Hvad DR ikke fokuserer på er islamister og radikale indvandrerbander. DR fokuserer på at HA’ere henter deres værdier i Amerikas HA miljø og at nynazister henter deres værdier i nazistiske miljøer og historie. Hvad med at DR satte sig for at fokusere på hvor indvandrerbander og islamister i Danmark henter deres værdier fra?

    DR skævvrider virkeligheden ved ikke at fokusere på Danmarks problem med indvandrerbander og islamister – på lige fod med Danmarks problem med rockere og nynazister.

    Hvorfor vælger DR det virkelighedsfremmede fokus?

    Hvorfor vælger DR hver gang de omtaler bandekrig på deres hjemmeside kun at vise billeder af rockere – og ikke af indvandrerbander?

    For mig at se er indvandrerbander og de mange ildspåsættelser et lige så stort problem for Danmark og indbyggere som rockere og nynazister er.

    Man kan godt blive i tvivl, om DR mener det samme, når man ser TV-kanalens prioritering.

  • Skål

    Hele to ramadan-historier på forsiden af Jyllands-Postens hjemmeside:

    http://jp.dk/indland/aar/article1471294.ece

    http://jp.dk/indland/aar/article1471298.ece

  • Janne

    “Nazister kaprer unge” skriver DR f.eks.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/09/29/061257.htm

    Uhyggeligt!

    Hvor vil jeg også gerne se at Danmarks Radio laver artikler om at islamister og indvandrerbander kaprer unge i Danmark.

    “18-årig: Holocaust er løgn” skriver DR.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/09/29/101820.htm

    Uhyggeligt!

    Islamister og nogle islamistiske foreninger mener det samme.

    Hvornår ser vi at DR laver et tilsvarende interview med et holocaustbenægtende medlem af en islamistisk forening i Danmark?

  • Janne

    M.h.t. Omar så kommer det ikke bag på mig at han også mener at DF skal underkaste sig ramadan. Det sker også i flere folkeskoler at ikke-muslimske elever bliver opfordret til at overholde ramadan dogmer.

    Til Omar vil jeg sige, at jeg ikke på nogen måde støtter op om at børn sulter og tørster i den danske folkeskole eller i det hele taget. Heller ikke at DF skal sulte og tørste. Heller ikke når nogen finder det religiøst korrekt at børn og unge sulter og tørster, finder jeg det acceptabelt. Sult er sult og tørst er tørst og begge dele er skadeligt for børn og unge – men også for voksne. Det har vi nu indtil flere lægers ord for.

    I stedet for at indføre mere religiøs sulte slave hær i Danmark, mener jeg at man skal oplyse alle børn om, at i Danmark skal børn ikke sulte og tørste for det er skadeligt og usundt for helbred og fysik og indlæring. Heller ikke børn der tilfældigvis er født af religiøse forældre skal sulte og tørste i Danmark.

  • Emeritus

    Til Mette.
    ‘…Dette er kolossalt misvisende.’ (september 29, 2008, kl. 1:24 pm)

    Det har Liliput-information såmænd også fundet ud af. Det sande tal må ud fra en nøgtern beregning være et andet end 497.962 individer. De muslimer af ‘dansk oprindelse’, som er tryllet bort i det danske menneskehav er stadig et fremmedelement. På grundlag af en fertilitet blandt de forsvundne som anslås til i gennemsnit enten at være 5%, 4% eller 3% fremkommer helt andre tal, idet sandsynligheden for, at fertiliteten ligger langt over den danske er velbegrundet.

    Idet jeg tillader mig at viderekolportere lilliputs beregnede fødselsrater pr. 1. juli i år i mine runde tilnærmelser på:

    5% som bringer det samlede antal muslimer helt op på knap 830.000!
    4% som bringer det samlede antal muslimer op på næsten 795.000.
    3% som bringer det samlede antal muslimer op på næsten 766.000.

    Alle tre tal langt fra Dansk Statistiks officielle tal.

    Argumentationen hviler på usandsynligheden af, at muslimske kvinder i løbet af den historisk korte årrække, de har befundet sig i Europa, skulle have været i stand til at ændre deres fødemønster radikalt, så det kommer til at ligne de europæiske kvinders. Arbejdsmarkedets energikrav til udearbejdende kvinder vil fremover uden tvivl komme til at spille en vigtig rolle, men det er en overbevisende betragtning, at fertilitetsraten nok stadig ligger på 3% eller derover. Veluddannede europæere kan ikke indgå i beregningen siden deres gennemsnit dokumenteret ligger et godt stykke under 2%.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Emeritus

    Det er da helt relevant at fokusere på opblomstringen af både nynazismen, rockere og rekrutteringen til AK81. Problemet er, at medierne ikke kæder disse tendenser sammen med provokatøren, den muslimske INTIFADA i vore gader og de muslimske BOSÆTTELSER i og omkring vore store byer, BOSÆTTELSER, som muslimerne udvider hele tiden. Det er sådan det begynder, og sådan det virker. Vi er vidne til at det samme sker på en ny måde, som det er sket mange andre steder. Nøgleordet er: DESTABILISERING. Sådan er det gået hver gang. Det er ikke noget enestående fænomén. Vore politikere aner ikke, hvad de skal stille op. Imens vejre radikale grupper af alle slags morgenluft og kan pludselig hverve medlemmer, fordi det etablerede system er i vildrede og svigter frustrerede og handlekraftige unge, der tager sagen i deres egne hænder. Til myndigheder og det repræsentative Danmark, ja, til hele EU kan jeg kun sige:

    MENE, MENE TEKEL UFARSIN.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Mette

    Emeritus.

    Nu er det efterhånden sådan, at jeg føler mig så bedraget, at jeg har svært ved at tro på ret mange af de oplysninger, vi får fra myndighederne og godhedsindustrien om den muslimske indvandring. Men der har jo været påstande frenmme både herhjemme og i udlandet om, at nogle muslimske kvinder får langt færre børn end deres mødre fik, to-tre for eksempel. Men det er først i de seneste år, at den udvikling har sat ind, og den er sikkert socialt betinget.

    Er dette sandt, skal tallene korrigeres i nedadgåenden retning, men hvor meget er ikke godt at sige. Til gengæld skal vi tilføje et ikke ringe antal muslimer, der lever illegalt i landet og for manges vedkommende sikkert er beskæftiget med sort arbejde, kriminalitet eller er ekstra koner til gifte mænd, der lever i polygami. Jeg har set nogle tal fra Norge, hvor politiet forsøgte at gisne om størrelsen af den illegale indvandring, det var enten 30.000 eller 50.000 – tror det var 50.000, og i alle tilfælde rigtig mange.

    Hvordan vi end vender og drejer dette regnestykke, er det forfærdende og situationen helt uholdbar. Ikke mindst når vi dertil skal lægge, at ladeporten igen er slået helt op, og regeringen ikke vil lukke den imod EUs vilje.

    Mvh.

  • Janne

    OT

    Nordea har fået partisantørklæde på. Vær tålmodig mens reklamebilledet skifter:

    http://www.nordea.dk/10039.html

  • HelgeD-H

    At Fitna The Movie blev behandlet som rådne æg er den dag i dag
    uforståeligt for mig.
    Jeg kan efter bedste vilje ikke se at Geert Wilders Fitna The Movie
    fra 2008 er værre end Submission, som blev lavet af Ayaan Hirsi Ali
    , og den myrdede Theo van Gough.
    Ayaan Hirsi Ali er en brav kvinde, som taler det islamiske diktatur
    midt imod.
    Ayaan Hirsi Ali fik frihedsprisen af statsministeren ved en flot hyldestceremoni.
    Geert Wilders fik en kold skulder af statsministeren.
    Forskellen må have årsag i, at vesten har tabt terræn i det mellemliggende tidsrum – at der er sket et skred i den forkerte retning. Det er noget muslimske ledere og strateger også må fornemme med slet skjult skadefryd.
    Havde Fitna The Movie kommet før submission, havde Ayaan Hirsi Ali
    så fået skænd ?
    Eller er det udfra hvilken person det er ? At uanset hvad, er Geert Wilders regnet for Hollands ondeste politiker,
    og at alt hvad Wilders gør og siger er forkert.
    Med andre ord, at ingen vil slås i hartkorn med Wilders.
    Påvirket af politisk korrekthed, og forfærdelse over mulige konsekvenser, særligt fra Islamisk side, havde Hollands statsminister Balkende gjort obstruktion mod offentliggørelse i Holland.
    Jeg var så heldig, at kunne se Fitna The Movie på http://www.liveleak.com
    i sin fulde længde, inden filmen blev fjernet.
    Hjemmesiden udsendte meddelelsen om, at det var med beklagelse videoen blev fjernet, man man ville ikke risikere de ansattes liv.
    Forsøgte man alternativt på YouTube.com var der meddelelse om at,
    videoen var ” upassende ” . Alle muligheder og udveje for at gense
    filmen andre steder var spærret af.
    Fra da af kunne jeg føle hvordan det er at være offer for censur.

    Den 30. september 2008 er treårsdagen for Jyllandspostens Muhammedtegninger blev offentliggjort. Det efterfølgende forløb
    har præget, mærket, og rystet danskerne.
    Vi havde unægteligt stået stærkere, hvis det var alle 40 kendte
    bladtegnere som løste deres opgave, og sendte hver en illustretion til JP. Hvis der blev bragt en Muhammed ibn Abdullah illustration
    hver avisdag ville det dreje sig om 1081 Muhammed-tegninger til.
    Roald Als og STRID glimrede ved deres fravær.
    At det er den politisk korrekte version af grunden til og formålet
    med Muhammed-tegningerne som er fremherskende er beklageligt.

    P.s. Man kunne prøve at se YouTube-Jyllands-Posten Muhammad Cartoons. Indtil videre er der ialt 78.257 seere, og 2.497 tekstkommentarer.

  • Emeritus

    Til Mette.
    Hvis følgende betragtning kan være dig til nogen trøst, er ganske mange muslimer heldigvis fra urbane områder med en mindre dogmatisk livsstil end den, der fører til ekstremisme, og som især blandt arabere medfører krav om respekt og selvforståelsen – supremacisme. Muslimer i Danmark er endnu ikke forenede, men tværtimod vildt uenige under overfladen. Det skyldes, så vidt jeg har forstået, at vi har modtaget muslimer fra alle brændpunkter. De er ret forskellige og har ‘kun’ troen fælles. Men de foragter hinanden indbyrdes. Ingen af dem kan lide araberne, fordi de lider af storhedsvanvid (supremacismen) og bilder sig ind, at de er bedre end alle andre. Det er sådan set det positive, når vi tænker på vore børns og børnebørns skæbne.
    Men også ud fra trøstens syn er der en bagside.
    Intet varer evigt.
    Det tryk, som opstår, når politikerne ikke kun taler om en fast udlændingepolitik, men også tilføjer, at den skal være fair, det tryk vil blive ved at vokse, for ‘fair’ betyder vel i en politikers mund, at han forbeholder sig uindskrænket ret til at vedblive med at pumpe stakkels muslimer med høj fødselsrate ind i gammelt dansk kærneland.
    Denne praksis forener på et tidspunkt uvægerligt alle muslimske grupperinger, nemlig den dag befolkningen, som jo har ’skoen på’ har fået nok.
    Som i et spejl kigger vi på forløberen. Vi ser lige nu, hvad der er i støbeskeen på det illegitime plan. Indvandrerbanderne United mod Rock,nazi,white-pride United. Denne ring kan snart være sluttet.
    Ghettoerne er naturligvis de sten, politikerne har smidt i vandet

    Snart følger andre ‘ringe’ i befolkningshavet efter, som det altid går, når man smider sten i vandet. udviklingen ender i løbet af få årtier med at blive så svært for vore politikere at håndtere, at de mest sandsynligt fejes bort. På europæisk plan må vi da håbe på en Messias, en redningsmand med mod og karisma nok nærmere i stil med Kemal Atatürk og efterfølgende en usikker balance som det bedst opnåelige mirakel. Til denne plan B er ingen europæer af format at få øje på. Kun Weimar-republikkens kraftesløse arvtagere.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Jeg synes nu, at Omar Marzoukh _er_ en sjov stand up’er. Hans politiske kommentare er som oftest af lavere kvalitet. But still; min bager er måske også politisk tåbelig, ja, kan i teorien så’mænd godt være stalinist eller ultraliberalist, men jeg køber sgu hans brød alligevel.

    Jeg tror desuden ikke, at hr Marzoukh er islamist, han er formentlig bare naivist eller nået deromkring.

    Under alle omstændigheder, hans shows er fede:

    http://www.youtube.com/watch?v=eURRbYWeacs

    VH
    Jacob

  • ja tåbelig, som minimum. Du skulle ha set ham på “islamofobikonference” i Bella Centret 2006, da der for alvor skulle gås bodsgang for Jyllands Postens skrækkelige fornærmelse. En verdensforsamling af wahabister og salafister.

    Abu Laban, Rune Engelbreth, Yvonne Ridley, den saudiske kulturminister – og 1000 andre langskæggede islamister. Men hva – Tøger, Jørgen Bæk Simonsen og Kamal Qureshi optrådte også, og de var jo heller ikke lige toppen af poppen på det tidspunkt Ingen vil dog beskylde dem for at være andet end nyttige idioter. (Tag et kig på arrangøren Islam Channel, uk)

    Ivørigt kan jeg ikke udstå stand up komik – men det er en anden snak. Humoristisk sans er forskellig.

  • Vivi Andersen

    Emeritus.

    Araberne mener sig som bedre muslimer, og mennesker, end sunni-muslimer med anden etnisk baggrund .

    Shia-muslimer med anden etnisk baggrund er noget skidt – og er man oven i købet Afrikansk Shiamuslim er det dobbelt skidt.

    At vi har fået samlet muslimer med rod i samtlige fraktioner af islam her i landet og tillige med forskellige etniske baggrunde kan på sigt gå hen og blive til problemer oven i de øvrige der er forbundet for Kuffar at have fået islam ombord i deres lande.

    Når demografien har arbejdet nogle år mere er det ikke utænkeligt vi vil komme til at opleve disse grupper vender sig mod hinanden for alvor – og at kamppladsen bl.a. vil blive vores byers gader og stræder foruden boligområderne og forstæderne.

    Forsøger Kuffar at stoppe stridighederne vil grupperne vende sig samlet mod os.

    For en del år siden skrev jeg, at jeg sagtens kunne forestille mig at Danmark kunne komme i samme situation som den Libanon havnede i, da Palæstinenserne dukkede op i landet efter de var blevet smidt ud af Jordan.

    Det endte som bekendt med borgerkrig.

    For mig at se bygges der et bål op herhjemme, som i resten af Europa, og der bæres uafladeligt brænde til dette på forskellige måder.

    Kuffar der for øjeblikket sysler med f.eks. ideerne om særlige skatteregler for muslims only – talen om det fornuftige ved at implementere den familieretlige del af Shariaen – Sharia( = halal)banking, forsikringer, hoteller, hospitals afsnit ,plejehjem, osv., alt sådan noget er en del af brændet.

    Det går nemlig gradvist op for ikke-muslimerne, at vores tidligere så udemærkede samfund gradvist splittes op i 2 parallelle samfund ved hjælp af det Islamiske Apartheidsystem, samt at det er Kuffar selv der betaler hovedparten, vil gætte på 90+%, af udgifterne til både indførelsen som opretholdelsen af parallelsystemet.

    Tror nogen på vi undgår at havne i en tilsvarende situation, som den Libanon måtte gennemleve ?

  • HelgeD-H

    @ Vivi Andersen
    Borgerkrig i Libanon 1975-1991 bliver til vi får borgerkrig i Danmark.
    Det var nøjagtigt det eksempel Mogens Glistrup i 1982 eller 1983
    for åben skærm advarede imod, samt fortalte historien om hvordan
    det udviklede sig til udbrud af borgerkrig især i Beirut,
    mens Mogens Rubinstein og Bent Stuckert begge chikanerede ham
    med afbrydelser, ordkløveri, beskyldning for at være hjerteløs racist, og andre kneb.
    Det var dengang PLO forlod Beirut, da jorden brændte under dem.
    Det var dengang det strømmede ind med ydmyge, grædende, og jamrende
    Libanesiske, og statsløse Palæstinensiske flygtninge til Danmark
    i 80’erne.
    Politisk Korrekthed klæber som hængedynd blandt ” De Gode ”
    til billedet af asylsøgere som værende ydmyge, og som umuligt kan blive agressorer.

  • Mette

    Nej. Og Godnat.

    Jeg kan forresten heller ikke udstå standup komik.

  • Mette

    HelgeD-H sneg sig ind imellem os, svaret var til dig Vivi, men vi synes alle enige her, hvor WJ heldigvis ikke er i øjeblikket. Så længe det varer.

  • Emeritus

    Vivi og HelgeD-H.
    Netop Libanon er et meget velvalgt eksempel på, hvad der kan ske os. Der er udover forskellene også slående ligheder. Libanon var rigt – et lille, men økonomisk blomstrende, velfungerende samfund i Mellemøsten, som tillige rummede et ret stort, veloplyst, veluddannet, effektivt kristent befolkningselement.

    Pludselig blev landet ramt af det indtrængende uoplyste, kulturelt og økonomisk fattige, fremmede palæstinensiske offerelement, I skriver om, som voksede eksplosivt og ødelæggende, men slet ikke skjult som hos os. Jeres perspektiv er bestemt faretruende muligt. I dag er det libanesiske samfund dødeligt svækket og uafbrudt på randen af sammenbrud og kaos.

    Palæstinensere kan tre-fire ting: føde børn, ‘lave rav i gaden’, være ofre og krigere på en gang, mens de kæmper Islams krig mod alle og enhver – USA og Israel især. Men bygge samfund – det formår de ikke.

    En araber ser ned på andre. Han arbejder ikke, for han er født til at være boss. Slår han ikke til, er det andres skyld, og så går han i krig.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • @ Emeritus: Jeg var så heldig at opleve Beirut i 1969, nogle år inden borgerkrigen. I al almindelighed bryder jeg mig overhovedet ikke om Mellemøsten, men Beirut havde sine fascinerede sider – boulevarder, arkitektur, et vellyket mix af europæsik og mellemøstlig civillisation. “Mellemøstens Paris” er meget rammende. Smuk, rig, elegant. Det var en lykkelig blanding af en lang, rig historie, med en meget fransk accent. Nu må man vel betragte det som et kronisk krise område, som alle andre områder der ødelægges af islams “fred” (læs: “strid” )

  • Robin_Shadowes

    Bra att ni exponerar Margot Wallström, ännu en i en lång rad av förrädare som har sålt ut sítt land och sin kontinent till islamister. Att ordet demokrat ingår i partinamnet är ett hån mot alla sanna demokrater. Socialdiktatur vore mer passande.