5
aug
Seneste opdatering: 6/8-09 kl. 1920
23 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Russisk reportage om den østrigske politiker, der blev idømt 179.000 dkr i bøde for at “fornærme og bagtale religion”. (engelsksproget). Det er noget andet end når SVT tager på feltarbejde.

En uintelligent nazist som kulturminister ?

“Pia Kjærsgaard har ikke den bredeste tankegang, og det vil gøre udviklingen af kunsten meget vanskelig, hvis hun bliver kulturminister. Hun anerkender kun sin egen smag, og det betyder vel, at vi må imødese en lang periode med blomsterdekorationer som det eneste gældende.

Når hun hårdnakket benægter, at eksempelvis udstoppede hundehvalpe kan være kunst, affærdiger hun eksistensen af noget, andre mennesker kan lide. Det er direkte uintelligent og minder mig om Hitler, som så over skulderen, hver gang en kunstner satte en streg. Michael Brammer, kunstneren bag bl.a. de udstoppede hundehvalpe.

Sjovt som adjektivet “uintelligent” er begyndt at brede sig i visse kredse, de mere intelligente må jo tro. Hvad mon Brammer, der laver kitch ud af kitch, har imod blomsterdekorationer? Problemet  i Folketinget er vel snarere, at der knap er en håndfuld af de 148 andre, der har så meget almen kulturel dannelse, at han/hun er  oplagt som kulturminister. Det skulle da lige være den meget  belæste Jesper Langballe, som er på vej ud eller P.S. Møller, der desværre valgte et andet ministerium. Så hvorfor ikke lige så gerne Kjærsgaard ? JP: National socialists ready to rule Henrik Dahl: Dansk kunst er statskunst, Michael Brammer & Said Mansours 9-eleven.

Islam in the UK: The Numbers

I hvert europæisk land er der lige præcis to tal af afgørende betydning for vurderingen af en endeløs strøm af daglige, nedslående nyheder fra forstæder og ghettoer i de indre byer: Antal og vækstrate. Og disse tal er statshemmeligheder der bliver bevogtet som kronjuveler, hvorfor det overlades til kvalificerede lægfolk at prøve at fastslå dem. Skribenten Free Hal kommer frem til følgende skøn for Storbritannien (LFPC):

How big is the Islamic population of Britain, and how fast it is growing? Britain is generally considered have a population approximately 3% Muslim (by 2001 figures). France (10%), Netherlands (7%), Belgium (8%), and Sweden (5%) have higher percentage Islamic populations. […]

There are two points to establish: the base figure, and the growth rate. […]

This puts the number of Muslims in Britain, reasonably conservatively, at about 1.9 million in 2000. […]

The growth from 1.9 million to 2.4 million in the 4 years from 2004 to 2008 is a growth rate of just over 6% per year, not including illegals, i.e. a doubling every 12 years. Plus illegals. […]

Switch on your calculator and enter the figure of 1.9 million in 2000. Then multiply it by 106.5%. And then multiply that by 106.5%. And again, and again…

By 2030 Britain is 20% Islamic (assuming the total British population stays at 2001 levels).

By 2045 the figure is 51%.

WARNING: THIS IS A PROJECTION. A PROJECTION IS NOT A PREDICTION. […] Free Hal: Islam in the UK: The Numbers

Yes: Prog rock lever

Blogredaktøren må lige bære over med mig. Har man sagt Genesis må man også sige Yes, to af de mest forhadte dinosaur-bands fra midt-1970’erne og frem, hvor punken dikterede primitivitet og væk med dygtig musiceren og opblæste sceneshows. Begge bands overlevede dog, og i dag opleves der vel ikke denne modsætning mellem det opulente og det simple. Man ‘må’ godt kunne lide begge retninger, hvor det dengang var ødelæggende for ens street credibility at kunne lide f. eks. disse to bands. I modsætning til Genesis holder Yes efter min mening rigtig godt fast ved deres arv, der er ikke den samme glatte lyd over dem som Genesis desværre gled over i. Der findes utallige live-dvd’er med Yes, og det er en nydelse at se disse aldrende, og så vidt jeg kan skønne, hamrende dygtige musikere, spille kompleks musik lige fra rygmarven, fordi de kender hinanden så godt. Et utal af musikere er passeret gennem gruppen, men den klassiske konstellation optræder stadig sammen, af og til med vikarer for fraværende medlemmer. Og måske mest imponerende er Jon Andersons lyse stemme nærmest intakt efter 40 år i rampelyset. Hvad gjorde Bob Dylan forkert? Her et af deres fineste numre, sangen And You and I med den karakteristiske opbygning af et crescendo i omkvædet. Hvilken forløsning når det nås (LFPC).

Fra Hyskensstræde til Det Hvide Hus

Et spøgelse går gennem den vestlige verden. Fra Hyskensstræde til Det Hvide Hus hærger illusionen om at tilbageholdenhed vil få det bedste frem i dem der vil os ondt (LFPC).

The great powers of history understood the truth of Virgil’s dictum that “they have power because they seem to have power.” As much as soldiers and weapons, prestige and perception are critical for a great power’s ability to pursue and defend its interests. Both allies and adversaries must show by their behavior that they respect and honor a dominant state, and understand that consequences will follow the failure to do so. And to reinforce the perception of its power, a major power must be willing to take actions that demonstrate that is worthy of this respect. To do otherwise is to create a perception of weakness and to invite encroachments on the state’s security and interests. The decline of great empires like that of Rome or of England is in part a consequence of the loss of this respect on the part of enemies and rivals, and the perception that they were weak rather than strong. […]

Some may argue that our strength lies in our principles such as the rule of law and a preference for reasoned discussion over force. Indeed it does––but only when it is clear that our power lies behind our principles, that we believe in them ardently enough to use force not for territory or wealth, but to strengthen our principles and defend our security when we have determined they have been attacked. But to think that those principles and beliefs can stand on their own without being guaranteed by force is delusional, for the simple reason that most of our adversaries do not believe in the same principles. To our enemies, those principles are not self-evidently the best way to live, and so our adversaries must be compelled to respect these principles with deeds rather than words. The prestige of our principles depends on the prestige of our power.

Liberals, however, have a different view of foreign policy. They think that our adversaries are like us and believe in the same goods, such as the resolution of conflict through reasoned discussion, and so liberals take force off the table. They think that our example alone will be sufficient to convince our enemies to change their behavior. We see this approach in the current administration’s overtures to Iran. More discussion, more diplomacy, more offers of various material boons like increased trade supposedly will convince the mullahs to forgo the enormous boost in power and prestige they will enjoy by possessing nuclear arms. Clinton’s North Korean Odyssey By: Bruce Thornton

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Poeten

    Ovennævnte kommer muligvis ikke til at passe – ikke helt, i hvert fald. Når de allermest islamiserede europæiske landes økonomi bryder sammen som følge af (hovedsageligt) arbejdsløse indvandrere (UK, Holland og Sverige slås om æren), vil en stor del af sidstnævnte personer søge til andre EU-lande, hvor der stadig er sociale ydelser at opnå. At disse lande efterfølgende, såfremt de lukker de pågældende ind, også vill bryde sammen er åbenlyst. Man kunne derfor forudse, at faren ved masseimmigration er gået op for selv den allermest forbenede pladderhumanist og at der vil være lukkede grænser i Europa igen omkring dette tidspunkt. (At det på det tidspunkt er 30-50 år for sent er en anden historie).

  • Hvad der rent faktisk sker på det tidspunkt du beskriver er helt uforudsigeligt i dag. Et sammenbrud kommer sikkert ikke fra dag til anden, og kan f. eks. være en følge af en økonomisk krise der ødelægger de sociale systemer i alle lande over én kam. De resterende lande kunne derfor godt have lukket for adgang på dette tidspunkt, men hvor meget har Bruxelles at skulle have sagt til den tid, og hvilke magtmidler for at få landene ‘til at tage deres del af ansvaret’ (dette er jo allerede aktuelt) vil de have?

    Det eneste sikre man formentlig kan sige er at Europa vil stå med et kæmpestort og voksende problem som man ikke kan slippe af med.

    • Poeten

      Jeg er helt enig – vel er det uforudsigeligt. Men vi kan i hvert fald konstatere, at de høje fødselsrater er fuldkommen afhængige af adgang til et højt udviklet socialt system og et ditto sundhedssystem. Ellers ville de simpelthen ikke have råd til at få så mange unger (eller de ville i hvert fald ikke kunne holde dem i live).

      Så et generelt nedbrud i sociale institutioner vil ramme arbejdsløse indvandrere hårdere end arbejdsomme danskere (og arbejdsomme indvandrere for den sags skyld).

      Jeg ville såmen ikke andet med min kommentar end sige, at man ikke bare kan matematisk ekstrapolere over fødselsraten som den er nu, eftersom de faldende økonomiske nøgletal vil have en klar effekt på denne.

      Men ja – gu fandme bliver det en katastrofe. Medmindre vi gør noget nu. Og det gør vi ikke.

  • Mia

    Hvem står bag gravrøveriet? Jeg synes efterhånden, at jeg er ved at få et helt godt kendskab til diverse dinosaurbands! Jeg anede egentlig ikke, at der fandtes et genesis før genesis. Og Yes er jo slet ikke så ringe… Whatever next?

  • Det kommer til at passe, så længe som at muslimer føder flere børn end os, eller blot føder dem tidligere for den sags skyld. Indvandringen accelererer kun tempoet.

    Somaliske efterkommere voksede med 4,1 procent mellem 2007 og 2008 til eksempel.

    Hvad vi skal forstå, er at når vi lukker 100.000 ind som har en høj fødselsrate, så lukker vi over 1.000.000 ind som de relativt let kan vokse til ved fødsler og i øvrigt fortsætte.

    SÅ før vi når til det punkt, hvor indvandringen tynger kraftigt økonomisk, så har vi stadig det værste tilbage – nemlig mangedobling efter mangedobling af dem vi allerede har lukket ind.

    Og hvem vil i øvrigt helt standse ægteskaber over grænser? Eller afvise alle flygtninge?

  • Robin_Shadowes

    Då muslimfrågan just nu är så deprimerande tar jag hellre an det trevligare ämnet proggressive rock och jag kan bara utbrista YES!! 🙂 Den stora skillnaden mellan dessa två giganter är väl att bara Yes blivit sina progressiva rötter trogen medan Genesis under merparten av sin karriär varit betydligt mera mainstream tyvärr. Det är väl bara Steve Hackett som varit proggig mest hela tiden och kanske Anthony Phillips den ursprungliga gitarristen. Yes hade en period under första halvan av 80-talet då dom också var mer mainstream än vanligt men tack och lov så återgick dom ju senare till den stil som blivit deras signum under deras långa karriär. Mina favoritalbum är Fragile, Close To The Edge, Tales From Topographic Oceans, Yessongs och Relayer. Det var underbart att se och höra att dom åldrats med värdighet och är så förbannat bra fortfarande. Jag minns också när punken kom, man fick liksom inte gilla sån här musik längre. Själv var jag trött på det under ganska lång tid men hittade tillbaka för 15-16 år sedan. Vid den tiden var jag ute efter instrumentalmusik men hade inte så mycket pengar så jag började lyssna på gamla LP och märkte efterhand att det här var ju faktiskt riktigt bra och jag har fortfarande inte tröttnat. Har inte riktigt hunnit uppdatera mig på neo-proggen än men Spock’s Beard, Porcupine Tree, Riverside bland annat verkar riktigt bra. Vet inte om ni hört Starcastle någon gång men gillar ni Yes kommer ni säkert tycka om detta också. Lady Of The Lake:

    http://www.youtube.com/watch?v=aRLHh9JRkXE

    Fast vi måste ju ha riktiga Yes också Roundabout är ju en annan gammal klassiker:

    http://www.youtube.com/watch?v=Xql99I1VSdI

    Absolute Elsewhere’s In Search Of Ancient Gods från 1976 är väl inte lika typisk Yes men får passera dels för att Bruford medverkar och för att hela skivan som är instrumental är så himla skön. Typiska stereofoniska effekter och analoga synthar till max från den tiden. Earthbound:

    http://www.youtube.com/watch?v=RidfYKhLbgM

    En annan platta som inte har någon annan Yes-koppling än att just Bruford är studio-trummis från det är Pavlov’s Dogs At The Sound Of The Bell. Här kommer en av dom mest proggiga låtarna på albumet Valkerie. En annan likhet med Yes är att sångaren precis som JA har speciell röst. David Surkamps röst är kanske om möjligt ännu originellare. Alla mina kompisar på den tiden hatade gruppen p g a just det. Så antingen kommer ni älska eller hata dem. Här finns inga mellanting. Personligen får jag bara behagliga rysningar utmed ryggraden av hans vibrato. 🙂

    http://www.youtube.com/watch?v=kZ7Otq14Ktg

    Ett annat band från samma tid som hade mycket Yes-influenser var Jean-Jacque Goldmans Tai Phong. When It’s The Season från andra plattan Windows:

    http://www.youtube.com/watch?v=kZ7Otq14Ktg

    Gryphons femte och sista album lät väldigt mycket Yes men jag valde ändå en låt från den tredje och helt instrumentala Red Queen To Gryphon Three mycket för att dom var intressantare innan dom skalade bort medeltids- och renässans-influenserna. Second Spasm:

    http://www.youtube.com/watch?v=VHnd6voJMBs

    Lite gammal svensk progg (ej politisk sådan dock), Kaipa och Skenet Bedrar:

    http://www.youtube.com/watch?v=r45TUGoNQAE&feature=related

    Eftersom den är uppdelad i två delar så kör vi en till:(Prog skall vara långt :))

    http://www.youtube.com/watch?v=izOma4WHYnA&NR=1

    Ljudkvalitén är inte så bra men jag tyckte det var kul att få se dem i aktion. Druid med Voices i The Old Grey Whistle Test 1975:

    http://www.youtube.com/watch?v=QccOTQNqzp4

    Skönt att slippa ifrån muslim-eländet ett tag. Bäst att passa på och hygge sig innan det blir haram. 🙂

  • Bjovulf

    Mere tidlig Supertramp 🙂

    http://www.youtube.com/watch?v=SwPf4fDeXKI “Try Again” – part 1
    http://www.youtube.com/watch?v=cPEt19U8Le8 “Try Again” – part 2

    Den starter meget stille og fredeligt, men så …

  • Lars

    Interesseret i demografi? Læs Mark Steyn´s “America alone-the end of the world as we know it”

  • Janne

    Hvis jeg må give et pip med hvad musikken angår, så minder Yes om Supertramp. Forsangerens stemme gør i hvert fald. Jeg kan dog godt høre at Yes vil noget andet med musikken end Supertramp vil..

    “Supertramp – The Logical Song, composed and sung by Roger Hodgson” (dårlig udgave men kunne ikke finde en bedre)

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=_3FNa14FJqo&NR=1

    og så den skønne:

    Roger Hodgson.. Breakfast In America

    h t t p://www.youtube.com/watch?v=T6YsKbSonzE&feature=related

  • Le Chiffre

    Der er nu masser af god progrock i det nyere Genesis, det er bare at kigge lidt efter. Den der opfattelse af, at alt var progressivt og hipt mens Gabriel var der, og alt blev klistret og kommercielt da Collins kom til, er ret overfladisk og fortærsket.

    Den helt fremragende ‘Fading Lights’ fra ‘We Can’t Dance’, som det bedste eksempel.

    http://www.youtube.com/watch?v=iXt2i9YL-PA

    ‘Dreaming While You Sleep’ og ‘Driving The Last Spike’ fra samme album; ‘Tonight, Tonight, Tonight’ og ‘Domino’ fra ‘Invisible Touch’; ‘Home By The Sea / Second Home By The Sea’ fra ‘Genesis.

  • mackety

    Hvis man er Nazist fordi man ikke vil betale skat til en fupmager, der udstiller døde hundehvalpe, så har jeg slet ikke ord for hvad Michael Brammer er. Der findes ikke ord, som er slemme nok til at beskrive sådan en mandsperson.

  • Vivi Andersen

    mackety

    Brammer er skide ræd for det bliver helt åbenlyst at han er en platugle.

    Han har selv fastslået , at han er kunstner – og så har alle andre vær så gode at betragte ham som en sådan.

    Her i landet er det nemlig nok at folk udråber sig selv f.eks. som kunstnere.

    Og vupti – så ER de kunstnere og så har vi ” Kejserens Nye Klæder” i sving igen !

    Gud hvor H.C.Andersen var en god iagttager !

  • Limewoody

    Hvad er det med venstrefløjen? Hver gang der er en person de ikke kan lide beklikker de vedkommendes intelligens. Om det så er en amerikansk præsident (som f.eks. Reagan/Bush/Palin -som jo sjovt alle er/var Republikanere) eller eller dansk ikke- venstrefløjsere som nu f.eks. Pia Kjærsgård.
    Man beklikker derimod aldrig venstrefløjseres intellektuelle formåen ( hvilket jo ellers ligger lige for).

    Men spørger man så, hvad de mener med og om intelligens. For eksempel i skolen og i samfundet – ja så, eksisterer intelligens ikke som et meningsfuldt begreb, og det siger i virkeligheden ingenting og skal bruges med alle mulige forbehold………

    Og siger man at undersøgelser viser at afrikanere er mindre intelligente (og asiater mere intelligente) end hvide går det helt helt galt…

    Så man kan kun konkludere, at venstrefløjens brug af begrebet intelligens er et udtryk for usaglig argumentation og – at efter reaktionerne at dømme – at de føler sig truet – og det af en HJEMMEHJÆLPER.

    Jeg siger bare GO, PIA, GO……

  • Janne

    mackety

    Det sjove er, at hvis vi ikke mener at kropsvæsker og udstoppede dyr er finkultur, så er vi gale på den. Så er vi ignoranter. Ha ha.. det bliver sjovt at se hvad kunstverdenen og Politiken-segmentet vil bruge af argumenter for at forsvare statsstøttede kropsvæsker og udstoppede dyr. Så kan Zoologisk museum måske også få kunststøtte fremover? Ha ha..

    “Når hun (Pia Kjærsgaard) hårdnakket benægter, at eksempelvis udstoppede hundehvalpe kan være kunst, affærdiger hun eksistensen af noget, andre mennesker kan lide.

    Ja, muligvis (og hvad så) men hun vil da ikke nægte ham at lave udstoppede dyr og lignende, hun vil bare have at han selv betaler for dem. Han er da også velkommen til at udstille sine dyr i privat regi. Ingen vil forhindre ham i at prøve det. Han er også velkommen til at søge fonde og til i fællesskab med andre kunstnere at finansiere kollektive udstillinger. Det var meget almindeligt engang – og den rigtig gode kunst overlevede og så et publikum.

    Kunstneren lyder som et stort pattebarn. Men det kan vi da godt kalde for kunst. Selvom der ikke er meget Thorvaldsen i Brammer. Mildest talt. Hvor er i øvrigt vor tids (internationalt kendte) Bertel Thorvaldsen og vor tids Vilhelm Hammershøj? Hvis man kigger på udenlandske databaser for noget af verdens og alle tiders bedste kunst, så nævnes/vises der kun 4-5 danskere imellem de mange hundrede kunstnere. Det er da tankevækkende. Det lader ikke til at socialdemokratisk dansk kunstpolitik skaber kunstnere med global kvalitet, vitalitet, udsyn og betydning. Manglen på rigtig gode internationalt kendte danske kunstnere kræver at der laves en ny kunstpolitik. Vi skal da også have noget at byde på, hvis det er muligt, internationalt, skal vi ikke? Jo vi skal da.

    “Det er direkte uintelligent og minder mig om Hitler, som så over skulderen, hver gang en kunstner satte en streg.” – siger kunstneren.

    Kunstneren må male og tegne og udstoppe hvad han vil for bl.a. Pia K., – vi har ytringsfrihed og det har han såmænd også – men det er ikke sikkert at hun vil gå med til at vi skatteborgere skal betale ham løn for det han laver. Det synes jeg er fair. Det må komme an på en prøve, om han skal have løn for det han laver. Som for alle andre.

    Som jeg ser det er det ikke Pia K. der kigger nogen over skulderen når der sættes en streg i Danmark. Det gør islamister til gengæld. Det så vi under Muhammed-krisen. Og det ses på at Westergaard desværre må leve med politibeskyttelse.

  • steen

    @ Janne – det højere billedkunstteoretiske skoleridt er en umulighed, som vi kan se med al tydelighed i pressen, for der er for få der kan føre diskussionen. Jeg kan heller ikke. Afdøde Poul Vad kunne. Ole Sarvig kunne. Jeg siger bare om Brammer, som Bjørn Nørgaard her: Det interesserer mig ikke:

    http://www.dr.dk/Tema/skandalekunst/Topfire/20070511155511.htm

    til gengæld hørte jeg SUT her igår – DET interesserede mig ! :

    Alfabut for alfabitter

    I 1980 offentliggjorde digteren Søren Ulrik Thomsen en parafrase over et digt af amerikaneren Charles Bukowski. Det var en lille opremsning af hvad der var værst og bedst i verden.
    20 år senere begyndte Thomsen at arbejde på en udvidet version af sin parafrase og det blev til værket “Det værste og det bedste”, der udkom i 2002 med illustrationer af Ib Spang Olsen. 21 lige store afsnit, 10 om det værste og 11 om det bedste, altså en lille, men bemærkelsesværdig positiv overvægt.
    Modtagelsen var formidabel og bogen er senere kommet i mange oplag.
    Kritikerne fremhævede de præcise billeder, der i deres personlige ideosynkrasi alligevel formår at virke almene, det stramme rytmiske sprog der skyr snakkesalige overflødigheder og det samlede indtryk af en lovsang til tilværelsens rigdom.
    Dertil må lægges digtets inspirerende virkning på læseren, der uimodståeligt føler tilskyndelse til at opbygge sine egne lister af det værste og det bedste – “for mig”. For i vores præferencer og afvisninger er vi naturligvis individuelle – men at vi kan lave den slags lister er alle mennesker fælles om. Det er jo et resultat af at vi går som sansende, bevidste og vurderende skabninger gennem en verden af påvirkninger og oplevelser.
    Alfabut er stolt af at kunne tilbyde hele det store digt i Søren Ulrik Thomsens egen oplæsning – efter aftale med forlaget Vindrose.

    http://www.den2radio.dk/

  • Janne

    Steen

    Ja, det må jeg give Nørgaard ret i. Det er for fladt. Men han er faktisk en del af problemet, hvis jeg må være så fri, for han går ikke for alvor ind og ser på at genskabe et væsentligt og kræsent kriterium for hvad kunst er. Nørgaard er selv gammel 68’er. Jeg har set mange af hans værker rundt omkring i Danmark og heller ikke han er en virkelig talentfuld kunstner, hvis du spørger mig. Hans gobeliner med historiske motiver er dog skønne. Han foreslår heller ikke at vi laver forskellige kategorier af kunst, således at der findes en kategori for ekstra talentfuld kunst – og akademier og skoler og museer, hvor kunstnere, der har et sublimt talent og håndværk og visioner kan studere og udstille – og måske andre steder for de kunstnere der laver projekter hvis fokus er provokation og sociale eller ulandsarbejde-agtige eksperimenter. Vi skal i Danmark turde at have elite kunstakademier og ditto udstillingssteder. For der skal være noget at vælge imellem for både kunstnere, anmeldere og for os publikummer.

  • Janne

    Steen

    Jeg kender godt digtsamlingen Det værste og det bedste af SUT’en :o)

    Jeg har den heldigvis og det skyldes dels SUT’en som er min ungdoms digter – hans tekster giver gåsehud og eftertænksomhed og så rummer han så meget levet visdom og er en herlig og dygtig samt dedikeret og uprætentiøs ordgumler – og Ib Spang Olsen er min barndoms, ungdoms og voksenheds illustrator, hvis streger jeg har nydt at kigge på i en masse sammenhænge ud over digtsamlinger. Hans streg er både sanselig, kærlig og humoristisk. Han har lavet de skønneste tegninger af nude kvinder.

    Både Søren Ulrik Thomsen og Ib Spang Olsen formår at skrive og tegne sig ind i det dybeste mørke og levende på os danskere og insisterende, men stilfærdigt banke på – og begge formår at skrive og tegne sig ud over Danmarks grænser.

    Begge kunstneres kreationer er i øvrigt for mig at se meget provokerende – på den fede måde. De er ikke til at få ud af systemet igen. Begge er desuden stilfærdige og ydmyge personligheder til trods for deres åbenlyst store talent.

    @ Janne: Skal hilse ham fra Janne, ser ham tit, siger ikke hvor. 🙂

  • Janne

    Tak Steen 🙂

  • Robin_Shadowes

    Hoppas det dyker upp lite fler prog-trådar då och då. För det är kul och intressant musik. 🙂

  • Pingback: Debunking BBC’s debunking « Snaphanen()

  • Elisabeth

    Genesis blev glat da Phil Collins “overtog” fra Peter Gabriel.

  • Vivi Andersen

    Elisabeth

    Phil Collins´stemme lyder som negle på en skoletavle !

    Og for at fortsætte i dette positive spor, så har jeg det ikke SÅ fint heller med Ib Spang Olesen, hvilket skyldes de tegninger han producerede til krus og sådan noget.

    For rigtig at føle den indre stille glæde må jeg til bl.a. Turner, som jeg er meget glad for lige som for, af de mere nutidige, Kadinsky, Chagall, Hockney……. og herhjemme Høst, Kirkeby ………

    Oluf Høst får mig altid til at tænke på Midsommer og de andre vækker også bestemte tanker til live.

    Det samme gør dufte og farver, men specielt dufte som hos mig kan ændre på humøret.