9
sep
Seneste opdatering: 10/9-09 kl. 0743
42 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Muslimer kan nu få hjælp til at finde hjemmesider, der er passende i forhold til deres religion. Hvis der indtastes ord som ‘porno’, ’sex’ og ‘gris’ viser søgemaskinen en advarsel. Halal-søgemaskine til muslimer

“Sex” – Oops! Your search inquiry has a Haram level of 2 out of 3. This means that the results fetched by ImHalal.com could be haram!

De mest sex-søgende regioner, byer og sprog i verden iflg Google Trends: (klik evt. større)

Indspilning i fuld skærm 09-09-2009 180552

Imhal.com. Der er mange fotos på Snaphanen. En billedsøgning på bloggen viser kun ét – dette.

Kalotforbud i Synagogen ?

“Jeg synes, de skulle bruge tiden på vigtigere ting. Diskussionen om burka har taget fuldstændig overhånd.”Sådan lyder reaktionen fra overrabbiner Bent Lexner fra Det Mosaiske Trossamfund til Socialdemokraternes nye forslag, der skal forhindre, at folk tvinges til at bære religiøse beklædningsgenstande som f.eks. burka, tørklæde eller kalot. Et eventuelt forbud får dog ingen praktisk betydning for det jødiske samfund i Danmark, mener overrabbineren.

“Vi tvinger ikke nogen til at gøre noget, så det ændrer intet for os. Hvis man går i synagogen, har man en kalot på. Men man kan jo bare lade være med at gå i synagogen, så det er ikke noget problem. Hvis man overhovedet kan tale om tvang, kan man sige, at det er tvang i et religiøst hus, men det synes jeg ikke, at man kan sammenligne. Man er jo ikke tvunget til at deltage, siger Bent Lexner.” Berlingske

I synagogen har man kalot på, også besøgende. På gaden bærer ingen den  mere, så vidt jeg kan se. Som en jøde sagde: “Det minder mig om hvor græsen mellem mig og himlen går.” Claes Kastholm har kalot på her i denne lille mobilvideo, hvor han taler i Krystalgade i 2006. (Han taler om sit besøg i Auschwitz, der hvor vi kommer ind.) Ja, selv fotografen havde  kalot på, selvom de ikke havde min størrelse, så jeg måtte sætte den fast med tyggegumi.  Kastholm er mig bekendt ikke jøde. Jeg er ikke jøde og vi spiser heller ikke søm, som i et vist parti.

Tørklæder på Odense  Sygehus

I sit læserbrev af 3. september skriver Paul Gram-Hansen, at han ikke bøjer af, når han går hårdhændet til værks over for tørklædemodstandere. Men jo, du bøjer af, Paul Gram-Hansen, og det er der en god grund til, for din 18-årige datter Emilie konverterede for nylig til islam og bærer tørklæde. Kristeligt Dagblad bragte 13. juli et stort interview med hende. (Islam har gjort mig til et bedre menneske.) Du var ikke selv til stede i moskeen, men det var Emilies mor, kunne dagbladet berette. Så der er helt personlige grunde til, at du går så arrogant til værks mod sygehuspersonale, der er modstandere af tørklædet af sundhedsfaglige grunde. På grund af din datter reagerer du følelsesladet og subjektivt og har svært ved at forholde dig sagligt til problemstillingen.

Det ville have klædt dig at have delagtiggjort læserne i denne oplysning. For du er jo uforvarende blevet gidsel for islam på grund af din datters omvendelse. Det siger selvfølgelig meget godt om dig, at du vil forsvare din datter, og at du støtter hende på denne måde. Men bøje af for islamiseringen gør du nu under alle omstændigheder. Jo før du indser dette, jo bedre. Både for sygehuset og for dig selv. Alex Ahrendtsen,-viceborgmester, DF.Fyens Stiftstidende 08.09.2009 ( se også The Antwerp Headscarf Probe Escalates.)

“Upassende annoncekampagne”

Også den radikale teknik- og miljøborgmester Klaus Bondam vender sig mod annoncen. »Dansk Folkeparti tror, at de kan få stemmer på at køre hetz mod muslimer her i byen. Jeg er sikker på, at de fleste københavnere, ligesom jeg, vil ryste på hovedet og bladre forbi annoncerne fra et parti, som bygger deres politik på fremmedfrygt og angst over for den grundlovssikrede religionsfrihed.« DF kræver en folkeafstemning om moskeer i København, Annonce mod moske vækker harme. annoncen er  her. (update: Berlingske fortrød, så nu  er den her.) Så har vi balladen. Man kan lige så godt vænne sig til det.

Bondam var en tur i Malmø i august 2005:

København kan lære meget af Malmø.»Det, vi især kan lære af dem, er at være mindre opmærksom på, hvor mange indvandrere der er, og i stedet fokusere på, hvordan vi får dem integreret. Det er københavnerne og danskerne generelt ikke særlig gode til. Hvor opførelsen af en moské i København først er kommet på tale de seneste par år, opførte Malmøs muslimer allerede i 1983 Islamic Center, Skandinavens første moské.” Nu mener politikerne, at det er på tide, at København også får en moské. Klaus Bondam (R).»Nu er det på tide, at berøringsangsten over for moskeer ophører. Det var skønt at se en traditionel moské midt i Ikea-land siger Klaus Bondam (R).

Sydsvenskan kalder annoncen “skræmmepropaganda“, uden med ét ord at omtale den aktuelle anledning: formodede iranske regime-penge i moskeplanerne  på Vibevej. En mediejurist kan ikke se problemet med annoncen: »Jeg vurderer ikke, at den er ulovlig, Markedsføringsloven regulerer ikke politiske reklamer, og den her fremtræder klart som en politisk reklame, hvor der er vide grænser for ytringsfrihed«, vurderer Oluf Jørgensen fra Danmarks Journalisthøjskole.

Ex-Muslim Ehsan Jami Joins Wilders

Ehsan Jami may become a council-member for the Party for Freedom (PVV). He took part in a session on Saturday in which party leader Geert Wilders was grooming candidate council members for the two cities in which the party is running in the approaching local elections.

The meeting, like the earlier sessions that Wilders held for his future council members, took place in secrecy. In the Lower House building, where little or nothing generally happens on Saturday morning, Wilders himself gave lessons to the candidates who will be on the electoral lists in The Hague and Almere for his party in the March 2010 local elections, Algemeen Dagblad reported yesterday. Jami got onto the council of Leidschendam-Voorburg for Labour (PvdA) in 2006. He became nationally known when he announced he was setting up a Committee for Ex-Muslims. The PvdA subsequently booted him out. Nisnews, Ehsan Jami in Copenhagen, Ehsan Jami, Copenhagen video.

»Volden i Frankrig er ikke værre end i Pakistan«

Det er ikke en parodi på franske venstreintellektuelle. Det er den ægte vare: kunstnere og akademikere der er regredieret til fuldstændig infantilitet og har forladt jordens atmosfære i en varmluftballon.

The discussion is about violence in French society, especially juvenile violence, in view of a recent school stabbing that is discussed mid-point in the 5-minute Daily Motion video. The speakers include a historian, an artist, a psychologist, and at least one young man who seems to be of foreign origin. The others all appear to be Europeans, but I really can’t be certain of their origins. We should remember that the video is pieced together from a longer version. Therefore, it may not be a totally accurate representation of the discussion. But it was so funny, I couldn’t resist:

Moderator: Welcome. We’re going to talk about the increase in crime in French society. Especially juvenile crime. Is French society becoming more and more violent, or are we becoming less tolerant of violence?

First speaker: I travel a lot, and I would say that compared to countries like Mexico, countries of South America, or South Africa, you can’t say that violence in France is on the rise…

Second speaker (a female, later identified as historian Anne-Claude Ambroise-Rendu): In general, from ancient times onward, there has been a steady decline in violence, but at the same time there is an increase in the demand for security…

Third speaker (identified as writer Antoine Bello): French society is less violent than in the past, I agree with my colleagues on that. Compared to past eras, such as the Middle Ages, the French Revolution, the Commune (…) French society is much less violent.

Fourth speaker (later identified as artist Ivan de Montbrison): I agree with the others that French society is less violent, compared to Pakistan…

At this point the video cuts to a report on a stabbing in a middle school. A female teacher was stabbed by a disgruntled student angered because he was being punished for not handing in his homework. The teacher was alone in the classroom. The 13-year-old came in and took out a knife, threatened to kill her, and stabbed her above the left breast, causing an internal hemorrhage. The student is not what one would call a problem child (according to the reporter). The teacher recovered from her wound. The round-table debate continued with this incident as its focal point:

First speaker (his words are not clear): This student who stabbed his teacher… It happens to everybody. There are even writers who condone killing one’s father…

Second speaker (artist Ivan de Montbrison): I think the kid who stabbed his teacher identified with his knife as a phallic symbol… that’s my opinion. It’s completely normal. Why did he actually do the deed? Because he was in a situation that pushed him into doing the deed.

Third speaker (a man with a long white beard, apparently some kind of “psychologist”): Well, here too, there was a desire to be heard. I think that often violence is a means of expression more than an action. Often violence is a sign of suffering. I think probably there was real suffering in this young man, a malaise, and he really didn’t think about what he was doing. He was depressed…

(Note: there was quite a malaise in the teacher too, after being stabbed in the breast.)

Fourth speaker (artist Ivan de Montbrison): The only violence I see is in our dear President who expresses verbal violence on a daily basis. It’s completely disproportionate to focus on one person, or on this young man. It was a psychological phenomenon that pushed him into stabbing his teacher. It was a sort of confession (?) a need to purge himself through his weapon… But it’s completely disproportionate…

Fifth speaker (a young man with a short dark beard): Rehabilitation is called for if it’s possible. I think violence is necessary. When I raise my voice it’s because I have something to say. Violence is part of life. When you’re oppressed, it is necessary… It can happen during a war, during a strike… (Here he is noisily iterrupted by the first speaker who insists that a strike is not violent, but a purification, a kind of spiritual experience. The young man pursues his notion that violence happens all the time.) If you’ve stopped working there is a conflict with your boss. It’s life, if you live in society there is always the risk of violence. Birth is violent. Certain sectors of society have institutionalized violence: the school system, the police, the army, etc…

Sixth speaker (historian Anne-Claude Ambroise-Rendu): The idea of zero tolerance for minor crimes (“delinquance”) is an absurdity. Everyone knows there is no such thing. Minor crimes are a sign of a healthy society.

Seventh speaker (writer Antoine Bello): We’re lucky in Europe. There is not a lot of violence.

Enjoy the video. Even if you don’t know French, watching the faces of these experts will make your day.

No Worse than Pakistan



Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Janne

    Det er magtmisbrug at læger i arbejdstiden islamiserer danske hospitaler med tørklæder. Lad os nu få neutral dresskode tilbage på offentlige hospitaler. Også på hospitaler hvor overlægens datter er hjernevasket til tørklædebrug. Hold moske kulturen i moskeen, ikke på offentlige danske hospitaler. Heller ikke læger skal blande religion og sundhedsfaglighed sammen, det er intimiderende og usaglig mission.

  • Janne

    Hvad med at lægen i øvrigt gik ind og så på koranens syn på anderledes tænkende og – troende mennesker og homoseksualitet. Men det har han måske gjort og er enig med koranen?

  • Mia

    Hvorfor er Klaus Bondam så bange for at københavnerne skal få lov til at stemme om moskéen? Er det fordi han ved at flertallet er imod tolerance for intolerante religioner?

    Lad hele Danmark stemme om de synes at vi skal have moskéer i DK, der er finansieret af diktaturer som Iran; ellers vil de små lokale afstemninger muliggøre, at Islam kan tage Danmark bid for bid, idet de fleste muslimer vælger at bo samme sted og derfor på lokalplan vil kunne få flertal ved en evt. afstemning.

    Hvis den grundlovssikrede religionsfrihed fører os lige i armene på voldelige ideologier, som man længe har kunnet se, at den faktisk gør, så er det faktisk overordentlig fornuftigt at være angst for den!

    • Janne

      En konservativ politiker i KBH mener at annoncen er upassende.

      Men er koranens syn på anderledes troende/tænkende mennesker passende? Det skal de ansvarlige politikere tage stilling til før de bygger moskeer. Det skal læger der vil reklamere med koranen på offentlige hospitaler også tage stilling til. Er koranens syn på homoseksualitet passende?

  • Robin_Shadowes

    Jag stöder er helt i att ni borde få rösta om saken. Enda anledningen till att dom är emot är att dom vet att dom kommer förlora. Men då får dom väl göra som EU som “don’t take no for an answer” och arrangera nya folkomröstningar ända tills valresultatet blir “rätt”.

  • Peter Buch

    Lagde kommentar på Berlingske hvor folkeafstemninger nævnes, ikke afstemning om det her specifikke, men det her nævnte specifikke- DF annoncen & forslag om afstemning om moske- var mig ikke bekendt, da ordene fløj afsted:
    http://www.business.dk/article/20090908/okonomi/90907145/

  • JensH

    Måske de Københavnske lokalpolitikere skulle læse denne lille artikel fra idag, og så bagefter genoverveje om det vireklig er så kulturberigende at få en stor-moske i hovedstaden:

    “Politiet slår til mod indvandrerbande
    Fyns Politi ransager en moske i Odense. Aktionen er rettet mod indvandrerbanden Black Ghost.”

    http://politiken.dk/indland/article784861.ece

  • Hvordan kan de konservative stemme for en stormoske i København ?

    • Janne

      Lønborg (K) mener at det strider mod religionsfrihed ikke at bygge moskeer, men er der religionsfrihed i koranen? Prædiker koranen religionsfrihed? Det skal den konservative borgmester sætte sig ind i før han bygger stormoskeer.

      • William Jansen argumenterer fremragende for at afskaffe religionsfriheden. Læs hans interessante indlæg her.

        Det er naturligvis en strid om ord, men det er så mangen strid i disse dage. Og man skal ikke undervurdere disse stridigheder.

        Vi slipper ikke for stor-moskéer, men vi kan vælge at være helt åbne omkring den måde, de anvendes på. Der er også den mulighed at lukke dem igen, hvis de virker ved vold. Bygningerne kan altid tjene som ungdomshuse.

        I modsætning til alle andre nationer i Europa, formår vi måske at anholde og retsforfølge de imamer, der opfordrer til overgreb ?

        – – –

        • Janne

          Ja, han er sgutte dum.

        • P. S.

          Spådom: moskéen på Vibevej bliver et “mønstereksempel på fredelig islam” i en lang, lang tid frem. Den skal nemlig ikke mindst bryde en breche. Og det skal den nok komme til.

          Så frygt ikke for uro omkring moskéen – men for uroen i dens senere aflæggere.

          Det skal nok vise sig, at “alle de ængstelige gammeldanskeres bekymringer bliver gjort til skamme” 🙂 Moskéens brugere er bestemt ikke stenkastere. SIAD vil tilmed være velkomne til at demonstrere foran moskéen – det er ikke skæggede islamister fra dén, der kaster sten. Islamisternes stenkastere er de rodløse og destruktive unge, som de udstyrer med identitet, retfærdiggørelse, aflad, og selvforklaring.

          Noget andet er, at moskéen vil cementere islam, som de muslimske indvandreres sande nation. Det er ikke rart for os at tænke på, men vil finde sted uden stor ståhej.

          – – –

        • Der er også den mulighed at lukke dem igen, hvis de virker ved vold“.

          Men hvad hvis de nu ikke virker ved vold, men ved ganske almindelig muslimsk herrefolksmentalitet? Hvad nu hvis de prædiker ud fra Koranen der siger at vantro er “de værste skabninger”, at man kan nå paradiset ved at ofre sig selv (9:111), at kvinder er mindre værd end mænd, at kristne og jøder skal have valget mellem konversion, dhimmistatus, eller kamp (9:29)?

          Og dette er jo selvfølgelig ikke noget “hvis”. Lige meget hvordan man vender og drejer det, er det islam selv der er problemet. Vold er bare én af metoderne.

          I modsætning til alle andre nationer i Europa, formår vi måske at anholde og retsforfølge de imamer, der opfordrer til overgreb ?

          Sweet dreams.

        • @ LFPC

          Jeg er enig. Jeg tror heller ikke, de vil virke ved vold. Stærke kræfter ønsker netop at bruge moskéen på Vibevej som et mønstereksempel på “fredelig islam”. I pressen vil den blive den evige – og virkningsfulde – reference, når paranoide konspirationsteorier skal tilbagevises. Den vil desuden få en enormt mobiliserende og “vækkende” effekt i de islamiske miljøer – og tiltrække mange danskere.

          Det er dette sidste, der gør, at sunni-muslimerne nu vil bygge deres Amager-moské i en Fandens fart (hurtigere, end shiaerne kan nå at bygge deres, hævder de) – for ellers vil islam i Danmark blive associeret med shia-islam i en lang tid fremover, og sunni-islam vil fremstå forhutlet i sammenligning. Stol på, at med udsigt til en moské på Vibevej, skal det nok lykkes at få rejst midler til at bygge en moské på Amager!

          Med hensyn til, hvad der prædikes, så vil også det formentlig blive ret yndigt. Faren består i vækkelsen og den yderligere islamisering af de muslimske indvandrerkolonier – samt i de medfølgende konversioner.

          Den kan skabe en loyalitet overfor islam, som minder om nationalisme, og som er en regulær trussel mod vort oprindelige samfund. Fordi de myter om dem selv, som islam tilbyder de misbrugsorienterede elementer i de muslimske kolonier er direkte livsfarlig for os.

          – – –

  • Victor

    Nå – nu er der sgu gået prøjser i Henryk Broder….jeg ved ikke, hvad det er, de kommer i drikkevandet nede i Tyskland; men de har fgm en trist hang til at se danskere som marionetter. Og så er det lige gyldigt, hvor de kommer fra på det politiske spektrm-

    Jeg bliver mere og mere enig med Jesper Langballe, der kaldte tyskerne for vores arvefjender.

    http://jp.dk/indland/kbh/article1810388.ece

    • bl

      Hm Victor, jeg synes Henryk Broder skulle have en medalje. Henryk M. Broder gik ind på nærmeste politistation efter hans kamera blev ødelagt, men betjentene grinede bare ad ham (som Buster Larsen sagde i sin kendte monolog “lorteland” typisk dansk, bare grine) og sagde at der gik de ikke ind…

      Christiania er et problem, Danmark bruger Christiania som en turistfælde; men vil ikke tage anmeldelser om personskader alvorligt. Hvorfor? Ja det er et spørgsmål om politisk prioritering. I Hamborg er der ca. 5 politifolk i bystatens politi for hver 1000 indbyggere. Dertil kommer politifolk fra forbundspolitiet. I Danmark har man ca. 2 politifolk for hver 1000 indbyggere. Resultatet er, at Hamborg har næsten ligeså meget politi som hele Danmark.

      Se det er jo ikke ret mange politifolk (underdrivelse). Derfor rekvirerer man selvfølgelig også politifolk i stort tal fra Slesvig-Holsten, Mecklenburg-Vorpommern og Nedersaksen fx. hver gang HSV har hjemmebanekamp, det er jo nødvendigt… javist, jaha som svensken ville sige.

      Hvis du har været i Pølseland, vil du muligvis have set skilte med “Straßenschäden”. Hvis der ikke er et sådant skilt hvor der er vejskader, ja så kan man gøre den ansvarlige myndighed erstatningsansvarlig for skader på bilen. Og hvad forkert er der i dét? Så kan de jo lære det, kan de.

      http://www.visitcopenhagen.com/content/tourist/what_to_see_and_do/even ts/event_calendar/venue_info?VenueID=204

    • bl

      Victor, Henryk Broder er af jødisk afstamning, han er sgu ikke prøjser med det du lægger i det udtryk. Tværtimod, se hans hjemmeside.

      http://www.henryk-broder.de/tagebuch/karikaturisten.html

      • Victor

        Bl – jeg ved sgu godt at Broder er jøde. Det gør ham ikke mindre tysk. Eller ville du sige at Finn Rudaizky ikke er en rigtig dansker?

        Jeg kender – desværre – tyskerne ret godt. Min kones far er en tysk tysker fra Holstein, og jeg ved, hvad de i virkeligheden tænker om os. Det får du som regel at vide ud på morgenen, når de er ved at være meget fulde.

        Nu venter jeg bare på, at Broder fortæller os hvilke bøger vi skal brænde eller hvem vi skal internere næste gang.

        • bl

          Henryk Marcin Broder stammer fra Katowice i Polen, derfor har han polske fornavne.
          Han har i sit liv boet i Polen, Israel og Tyskland, at han er tysk, det er et valg, han er kulturtysker på samme måde som Einstein etc. Før verdenskrigene var tysk die Sprache der Dichter und Denker, H.Broder fører traditionen videre og godt det samme. Katowice hørte før 1920 til Prøjsen, under navnet Kattowitz in Oberschlesien, men alt det ved du godt.

          De fleste som bruger ordet prøjser, har en stivstikkende selvhøjtidelig nar uden humor for øje, det er Henryk Marcin Broder efter min mening ikke, han er humorist & karikaturist, intet mere, intet mindre lægger jeg i min bemærkning.

          Jeg har læst din kommentar i JP, jeg er ikke enig med dig. H.Broder laver rav i den, fordi ytringsfriheden ligger ham på sinde, han var i KBH fordi han var til Trykkefrihedsselskabets arrangement, som også Amir Taheri deltog i. At Jyllandsposten ikke har den vinkel er en skændsel, men intet nyt.

  • Janne

    Tænk hvis samme firma gik op i hvordan kristne og jøder og homoseksuelle bliver behandlet i islamiske lande:

    “Nu risikerer eksporten til Mellemøsten igen at gå i stå. Det mener en østjysk eksportchef, som kritiserer en avisannonce fra Dansk Folkeparti med et manipuleret fotografi.”

    h t t p://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/09/09/09113333.htm

    Penge, penge, penge………

  • Janne

    Arrogante Ekstrabladet:

    “Eller tror Socialdemokraterne, at ofrene straks suser ned til nærmeste vagthavende, og selv anmelder den hjemlige kalot- eller burka-tyran? Den eneste, dette søgte lov-idioti hjælper, er sandsynligvis Sass Larsen.”

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1218999.ece

    Jo det gør de måske, for der vil med et tydeligt forbud mod burkatvang nu være mulighed for at burkafængslede kvinder kan se at de kan få juridisk og praktisk hjælp til at komme ud af fængslet – hjælp mod den eller dem, der kræver kvinder i burka. I øvrigt mener jeg ikke at burka og kalot kan sammenlignes. Kalot begrænser ingen. Det gør burka. Burka er dehumaniserende. Det er en kalot ikke. Det med at tørklæder til kvinder er en tradition, ja, det er der så meget der har været – og det kan laves om hvis det generer.

    Forbud mod burkatvang er nødvendig af hensyn til (undertrykte og derfor forsagte og svagelige) kvinder der ikke på nuværende tidspunkt oplever at samfundet hjælper dem. Det kan samfundet med et klart og tydeligt forbud mod tvang. For engang skyld er jeg enig med socialdemokraterne. I hvert fald delvist. Umyndige piger skal også kunne gå til lærere eller pædagoger eller til sundhedsplejersken og få hjælp hvis de tvinges i hijab hjemmefra.

    Ekstrabladet står ikke mere for at hjælpe de allersvageste.

  • Gunnar Biering

    Morten, Grundloven siger om religionsfrihd:
    Ҥ 67
    Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.”

    Med andre ord er religionsfriheden allerede principielt begrænset af Grundloven. De specifikke grænser trækkes af den almindelige lovgivning (f.eks. forbud mod flerkoneri).

    At man har trosfrihed inden i sit hovede er en anden sag.

    • Ja – jeg ved det egentlig godt. Det er også derfor, jeg kalder det “en strid om ord”. For jeg synes det vigtige er, hvordan vi opfatter og omtaler fænomenerne. Williams forslag til en måde at tænke på er ikke så tosset, for sommetider stilles religionsfriheden jo overfor ytringsfriheden. Og det er da helt tovligt.

      Interessant, det med læren i øvrigt.

      – – –

    • Janne

      Grundloven nævner gud – ikke allah.

  • Peter Buch

    At frafald fra islam er forbundet med store svære følger, kunne have medført islam ikke er værdig, at være at betegne som en religion.

    Et tilbud der i praksis er døden hvis man ikke tager imod det, og søger noget andet eller bare at være fri for tilbuddet, er- nu engang ikke noget tilbud.

    Ikke noget tilbud at komme med her i hvert fald.

    Efter min vurdering.

  • Janne

    Heller ikke socialdemokraterne finder det nødvendigt at se på om der prædikes religionsfrihed og tolerance overfor anderledes tænkende/troende mennesker og homoseksualitet i koranen, før der bygges stormoske i KBH. Den socialdemokratiske integrationsborgmester går efter budbringer i stedet for hvad der står i religiøs tekst.

    “Socialdemokraterne i Borgerrepræsentationen kalder DFs annonce for løgnagtig.” Åh, ja. socialdemokraterne kører videre i samme gamle slidte rille.

    h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1810512.ece

  • Peter Krogsten

    Islam er ikke at sammenligne med nogen anden religion, det er en ideologi.
    Islamisk trossamfund m.fl er ifølge reglerne ikke berettiget til betegnelsen godkendt trossamfund, der medfører store økonomiske fordele. Af kirkeministeriets udvalgs vejledning vedrørende godkendelse, er det et ufravigeligt og centralt krav, at menneskerettighederne følges, specielt reglen om at man risikofrit kan skifte til en anden religion eller slet ingen. Det har Islam det mere end svært ved.

  • Den nye ha-ha halal søgemaskine er simpelthen det ideelle søgeredskab for muslimer, der leder efter de mest haram adult-sider på Nettet. Nu kan man sortere billedmaterialet efter et pointsystem fra 1 – 3 !

    Den kan Google ikke hamle op med!

    – – –

  • Victor

    Bl – vi er vist helt uenige her. Jeg vil sige det på den måde, at min onkel fgm ikke døde af kz-syndrom, min tipoldefar ikke fik smadret sit helbred ved Dybbøl eller en anden onkel sejlede med Royal Navy på Atlanten i årevis, for at vi skulle bøje os forover og kysse en eller anden tyskers fødder.

    Faktum er, at tyskerne – kuldturtyskere eller volksdeutsche eller hvad ved jeg – har en næsten immanent foragt for os. Danskerne – og hollænderne og polakkerne – skal bare underordne os deres hoheitsanspruch. Ellers falder der brænde ned. Og Broder passer fint ind i denne tænkning.

    Hvorfor tror du f.eks. de har tørret røv med Danmarks anmodninger om at få udleveret Søren Kam? Hvorfor tror du, at de børn, der går på danske skoler i Slesvig, får ordet DK stemplet hen over deres buskort? Hvorfor vil prominente borgerlige politikere have ophævet det danske mindretals rettigheder?

    Okay – indrømmet. Jeg tror ikke historien er forbi. Ganske enkelt. Strategisk er tyskerne langt, langt mere farlige for os end f.eks. 200.000 perler. Der skal nok komme en ny Karl, en ny Rantzau, en ny Klamroth eller Best.

    En tiger bliver heller ikke vegetar – selv om den er i bur et stykke tid.

    • bl

      Hvorfor tror du f.eks. de har tørret røv med Danmarks anmodninger om at få udleveret Søren Kam?
      Ja, det bryder jeg mig heller ikke om, men Søren Kam sagde til domstolen, at der var tale om manddrab, det troede domstolen på. Manddrab = forældet sag. Men hvorfor har de danske myndigheder så ikke arresteret manden alle de gange han var til familiekomsammener i Aalborg? Det er jo almindeligt kendt.

      Hvorfor tror du, at de børn, der går på danske skoler i Slesvig, får ordet DK stemplet hen over deres buskort?
      Det har mindretallet selv fundet på.. http://www.flensborg-avis.de/index.php?c=v82.340

      Hvorfor vil prominente borgerlige politikere have ophævet det danske mindretals rettigheder?
      Peter-Harry Carstensen, ministerpræsidenten fra CDU, har nu 2 gange i de sidste år været hos vor dronning i audiens, hvad ikke en gang hattedamen Heide Simonis var (SPD) eller nogen før hende har været, hvad hjalp det hun isolerede sig i et sommerhus på Endelave, når hun tog det danske parti for givet? PHC samarbejder alt hvad han kan med Danmark og vor regering, han fik banket Femerbæltbroen igennem i den tyske forbundsdags CDU-gruppe, dronningen har liget indviet et museum på Før (ikke egen foranledning, men på PHCs opfordring !), han er villig til at give sin venstre arm for at blive i regering, han har bedt sine kolleger syd for Hamborg holde kæft om ting de ikke har forstand på (de danske i Slesvig) og vil også samarbejde med det danske mindretals parti om regeringsmagten.

      Tyskerne er mere farlige for os end 200000 perler i DK.
      Tyske kvinder får max 1,3 barn i gennemsnit, i realiteten sikkert noget mindre. Jo, der er farlige, er de…
      Men lad os nu stoppe her.

      Med venlig hilsen.

      • Victor

        Lige en ting: Søren Kams familiefester i Aalborg. Det var dengang hvor Nyborg var politimester i byen. Han var HADET langt ind i de konservatives rækker.

  • HelgeD-H

    @Victor
    Wir kommen wieder ! Var det ikke sådan de tyske soldater sagde, da tyskerne gik hjem den 5. maj 1945 ?
    Det forekommer mig, at Danmark var tæt på at blive indlemmet i Tyskland (BRD) efter Danmark
    blev medlem af EF.
    Hjemmetyskere anser sig for bedre og finere end danskerne, og nu belemres man også med hjemmetyrkere.
    Tyskere i flok er lige så slemt som muslimer i flok.

    • Mia

      Hvad går det af jer? Tyskerne er da generelt fine mennesker. Vi har utroligt meget tilfælles med tyskerne. Det farligste ved Tyskland er mængden af tyske muslimer.

      • Victor

        To ord: Søren Kam.

  • Vilhelm

    Så længe vi sviner vore helte til ved at glemme deres minde fra ’48, 64 og 14, så er der jo intet sært i at vi ej ser mønsteret i historien. Som Churchill skrev, så skal vi tage en stor bid af nationalismen hver gang vi får øje på den.
    Jeg foreslår “Soldaterliv i Krig og Fred” eller “19 September” til en begyndelse.

    • “Med Far i Felten” er også lige til at få våde støvlesnuder af.

      – – –

  • Pk

    Søgemaskiner for muslimer. Stor søgning på “gruppevoldtægt af unge vantro”.

  • Niels Hansen

    “19.508 kroner til Western-ridning på Bornholm
    I år 2007 startede Born Western Riders en forening på Bornholm. Her dyrker medlemmerne en slags western-ridning, og uden kommunale tilskud var de ikke kommet i sadlen.

    – Vi gik ind fra starten og spurgte kommunen hvordan og hvorledes man skulle bære sig ad, og uden tilskud til foreningen, kunne vi i hvert fald ikke have vores klubhus – det er helt udelukket, siger formanden Christel Pettersson.

    Foreningen har 29 medlemmer og høster hvert år et kommunalt tilskud på i alt 19.508 kroner.”

    http://www.dr.dk/DR1/penge/2009/09/09110615.htm

    Jeg så lige magasinet penge på DDR, det handlede om hvordan man laver en forening og får tilskud fra kommunen. Den mest gavmilde kommune var, ikke særligt overraskende, Ishøj hvor der bor 30% udlændinge. Der bliver udbetalt 750 millioner kroner om året til folkeoplysning og hver eneste person i landet, er medlem af 2.8 foreninger i gennemsnit. Reporteren afsluttede udsendelsen med en kommentar om at man skulle tænke over hvor man satte sit kryds til kommunalvalget, hvis man ikke kunne få sit tilskud, rød propaganda fra DDR for fuld udblæsning. Der er vist ingen tvivl om at udlændinge har været særdeles gode til at lære at lave foreninger og få tilskud fra kommunen, måske de skulle revidere deres opfattelse af “folkeoplysning”

  • Robin_Shadowes

    Jag undrar vilka haram-levels ord som fläsk, svin, bacon, motoons, rondellhundar kommer få?

  • Janne

    Nu har jeg hørt Kastholms foredrag i synagogen og jeg er helt enig med ham. Hvor er der flot i synagogen. Jeg har aldrig før set det indre af en synagoge. Peterskirken har jeg besøgt og Notra Dame og jeg ved ikke hvad – kirker i Amerika, masser af danske kirker og flere norske og svenske, tyske, hollandske, men en synagoge har jeg aldrig besøgt. Det har jeg til gode. Moskeer har jeg besøgt via foredrag og billeder – bl.a. i folkekirkeregi. Men har i folkekirkelig regi aldrig hørt om synagoger.

  • John Larsen

    En søgning på ordene “Donkey Sex” på Google Trends er endnu mere sigende, ellers er “rape sex” og “child sex” også gode til at vise hvad der bliver søgt på i den mulimske verden.