13
okt
Seneste opdatering: 14/10-09 kl. 0021
32 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“I was a journalist in war torn Sierra Leone, where gang rape was being used as a weapon of war. So when I decided to settle down in Britain, I thought I had left such horrors behind. But tonight I am investigating gang rape in Britain, and I was shocked to discover that it happens right here, but what is even harder for me as an African is that the evidence we’ve uncovered shows that a disproportionate number of these attacks are being carried out by black or mixed race young men.

Det er hård kost at overvære, men da Channel Fours Dispatches måske har Europas modigste og bedste dokumentarredaktion, vil vi alligevel gerne gøre opmærksom på det. Dispatches ser på 92 sager. I dem er 67 af gerningsmændene sorte, 13 er fra andre indvandringslande og 13 er hvide englændere. – Sverige har over 500 anmeldte gruppevoldtægter om året, men mange ofre har slet ikke kræfter til at anmelde den slags sager. Det er bare at gå igang, SVT Agenda eller Dokumentär. Programmet blev sendt den 27 juni 2009.

Så blev det Centerns tur

Centern er Sveriges Radikale, vores parti som lokale shariafans kastede deres kærlighed på for år tilbage: Mona Sheikh, Barbar Baig, Tanwir Ahmed, Tanvir Shariff, Norman Malik. Nu vil islamisten Mahmoud Aldebe, der før valget gik ud med et åbent brev til alle Riksdagsmedlemer med muslimske særkrav på snart sagt  alle områder, stille op for Centerpartiet til Riksdagen. Partiet har vel også de venner, de fortjener, men er de vakse nok til at sno sig fri af  dem? Aldebe: Jag är en tillgång för Centerpartiet. (Aldebe stillede også forslag om “vårdcentraler” (Sveriges praktiserende læger) kun for muslimer.)

Jeremiader

To eksempler fra hver sin fløj på hvordan præstesagen i Tingbjerg ikke skal håndteres. Kristeligt Dagblad er, ja, nu engang Kristeligt Dagblad, så lederskribentens flom af retorisk hændervriden uden egentlig fokus – for så kunne man jo tage sig uanstændig ud – er ikke ret interessant:

[…] Det, der især gør situationen i Tingbjerg til en skandale, er, at myndighederne i praksis nærmest har givet op. Årtiers indsats med samarbejde mellem politi, kommune, skole og andre myndigheder har slået fejl. Og ingen aner reelt, hvad der kan bringe situationen under kontrol. En uheldig blanding af høj arbejdsløshed, mange utilpassede unge, problemer med misbrug samt en stor andel af beboere med anden etnisk baggrund end dansk har ført til kaotiske tilstande og en helt forkastelig modstand mod stort set alle autoriteter. Den manglende respekt har ramt alt fra skole til politi og nu altså også stedets fredsommelige folkekirke. Folkekirken er de fleste steder i landet flertallets kirke og samlingspunkt i lokalmiljøet. I Tingbjerg fremstår kirken, som er blevet truet til tavshed, og præsten, der brutalt er kastet ud i en personlig tragedie, nu som sindbilledet på, hvordan det danske samfund er trængt ud på sidelinjen, mens en kriminel og retsløs subkultur i praksis har overtaget magten.

Det er muligt, at eksperterne har ret, når de siger, at det, der er sket, ikke skyldes de unges overvejende muslimske baggrund. Men det er kun en ringe trøst for præsten og alle de andre ramte fra området. […] SKANDALEN I TINGBJERG

Dansk Folkepartis Peter Skaarup falder desværre ind i en af dette partis skamredne roller: Den indignerede politiker der udtrykker sine vælgeres harme, mere end han stiller skarpt på problemets essens. Når han således gør hærværket og chikanen til en forsætlig religionskrig (“forsøger at knuse”), forærer han samtidig vores modparter nogle lette points der blot vil resultere i han kommer til at tage sig forudsigeligt demagogisk ud. Der er, mig bekendt, ikke noget der antyder en islamisk forsætlighed hos bøllerne. Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‘utilpassede’ hærværksfolk har kristen kulturs underlegenhed på rygmarven i en grad de færreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som mål, frem for en evt. lokal moské. Skaarup forpasser chancen for at klargøre denne skarpe skelnen, og ender med at skyde sig selv i foden (LFPC).

[…] Sagen fra Tingbjerg er alligevel ekstra iøjnefaldende, fordi den ikke handler om ”normale” bølleoptøjer. Det er ikke en tilfældig borger det er gået ud over, uden at jeg mener, at det er i sin orden, at overfalde ”tilfældige borgere”. Det er dog bemærkelsesværdigt at offeret i det her tilfælde er en sognepræst; det er også en dansk folkekirke, og dens menighed, som bliver fysisk og psykisk nedbrudt. Det er grundstenen i den danske kultur, som muslimske bøller forsøger at knuse, og ingen tør gøre noget alvorligt ved sagen. […] Peter Skaarup: Religionskrig på dansk grund [nyhedsbrev fra Dansk Folkeparti]

Digtere mod “deportation”

Jane Teller, digter: “Hvis der var krig i Norden, hvor ville du tage hen? …. Der er ikke noget land der vil tage imod de dekadente fritænkere oppe nordfra. Arbejde kan de heller ikke. De kan ikke arabisk og de er ikke vant til at tage fat. Flygtninge fra Norden kan ikke andet end at sidde på kontor og vende papirer. Sådan siger de i den arabiske verden, det nærmeste sted med fred og muligheder for en fremtid.

Forrige lørdag var der marathonoplæsning på Blågårds Plads på Nørrebro i København. 34 digtere har sagt ja til at medvirke i en 5 timers oplæsnings-arrangement som en protest imod tvangsudvisningen af de afviste irakiske asylansøgere. Det var endnu et eksempel på at Nørrebro er ved at udvikle sig til en aktiv og avanceret litterær bydel. I en reportage af Karl Johan Mikkelsen hører vi forfatterne Pia Tafdrup, Gerd Laugesen, Jane Teller, Christina Stoltze og Christel Wiinblad. Desuden Nina Malinowski, der læse digtet Advarsel skrevet af hendes far Ivan Malinowski. Blå ord, Den 2  Radio. ( Ung mand overlever skud i ryggen på Nørrebro)

Mark Steyn: Hell, Britannia, you’re just nasty

[…] Two years ago Martin Newland did a cover story for this magazine headlined “Why England Is Rotting.” He cited many statistics: Britain has the highest proportion of single mothers in Europe; the highest cocaine use; the highest rate of sexually transmitted disease; London has more violent crime than New York and Istanbul. From personal observation, an alarming number of the men on its streets seem to affect the appearance of the bad guys’ crew in Pirates of the Caribbean. At about 2 p.m. on a recent Wednesday afternoon, in order to enter a convenience store, I was obliged to step over a 13-year-old dressed like a trollop and collapsed in her own vomit. But don’t worry, the government is taking action: in order to facilitate safer binge drinking, police recently announced that they would be handing out free flip-flops outside nightclubs in order to help paralytic dolly birds stagger home without stumbling in their high heels and falling into the gutter. Every day Fleet Street generates a bewildering number of foot-of-page-37 news items that seem to belong to some vast ongoing dystopian satire: stabbings are so rampant in British schoolyards that a company that specializes in military body armour is now manufacturing school blazers lined with stab-resistant Kevlar. […] Hell, Britannia, you’re just nasty

Tag præstekjolen af, når I politiserer

Af Lene Kattrup, Dyrlæge

Desværre har Ramsdal og en del af de danske folkekirkepræster i Brorsons Kirkesagen ageret på linje med de imamer, vi kritiserer for ikke at skelne mellem politik og religion. De har brugt Gud i deres politiske kamp, men lander uvægerligt i den situation, som alle politiserende kristne kirker og kristne hellige altid ender i – de står afklædte til skindet.

Per Ramsdal fra Brorson Kirke, der husede de afviste asylansøgere fra Irak, er tilbage fra en ufrivillig ferie, men fortsætter tilsyneladende sin linje med at udbrede politik i kirken.

”Love kan være så rigide og umenneskelige, at de ikke nødvendigvis bør overholdes”, sagde han fra prædikestolen forrige søndag. Men hvis vores kristne folkekirkepræster ønsker at kæmpe politisk, så skal de stige ned fra prædikestolen, gå ud af kirken og stille sig på en ølkasse eller noget andet samt tage deres præstekjole af. Så er det helt okay – ellers er det ikke. De lever i et sekulært demokrati, der er skabt og vedtaget politisk. Det understøttes også af deres egen religion, kristendommen. Det går som en rød tråd igennem Det Ny Testamente, og det er ikke kun i historien om Jesus, der befaler os at give kejserens hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er.

Desværre har Ramsdal og en del af de danske folkekirkepræster i Brorsons Kirkesagen ageret på linje med de imamer, vi kritiserer for ikke at skelne mellem politik og religion. De har brugt Gud i deres politiske kamp, men lander uvægerligt i den situation, som alle politiserende kristne kirker og kristne hellige altid ender i – de står afklædte til skindet, som f. eks. også pavekirken i Rom i sin tid gjorde det, fordi de jo så tydeligt modsiges af deres eget evangelium og kristne budskab.

Helt alene -politisk set Som kristen står man helt alene politisk set. Man kan ikke påberåbe sig at have Gud på sin side, medmindre man voldtager ordene i Det Ny Testamente. Der er ikke i Jesu forkyndelse et entydigt politisk budskab. Næstebudskabet er en fordring til det enkelte menneske, der må afgøre med sig selv, sin samvittighed og sin Gud, hvad der i den pågældende situation kræves af ham eller hende – ikke af næsten. For det er en sag mellem næsten og næstens Gud.

Hvis præsterne og kirkeasylmedlemmerne tog næstebuddet alvorligt, ville de opfatte det som en individuel og personlig fordring, ikke som noget, de kan bruge til at afkræve ofre af andre – eller af staten.

De kunne selv handle ved f. eks.

at skifte deres bopæl ud med et længerevarende ophold i Gellerupparken, Vollsmose, Mjølnerparken eller indre Nørrebro, hvor de kunne udføre socialt arbejde og starte nogle netværks- og samtaleklubber mm. De ville kunne gøre en vigtig forskel og udføre et stort gavnligt arbejde.

I stedet forlanger de, at andre skal ”betale”, herunder de borgere, der bor disse steder, fordi de ikke, som flertallet af præsterne og kirkeasylmedlemmerne, har råd til at bo i de mere trygge og mindre uroprægede områder. Og de kræver, at staten skal afholde udgifterne ved at give ophold til de afviste irakere samt deres efterfølgere.

De opfatter sig som gode samaritanere, men det er for andres penge, de vil være gode, og det er primært andre mennesker end dem selv, der skal yde ofre og bo tæt på problemerne.

Folkekirken skal være apolitisk og rummelig, den bør holde sig til sit formål, som er at forkynde evangeliet. Nogle har misbrugt den til et politisk formål og forsøgt at tjene to herrer på samme tid – ikke kun Gud – selvom de var i Guds hus og ikke havde taget deres præstekjole af. De tekster, der har været prædiket over i folkekirken, mens denne asyldebat har stået på, har været meget sigende.

Teksten søndag den 6/ 9 var lignelsen om den barmhjertige samaritaner (Lukas 10,23-37), som selv bragte ofre. Han råbte ikke op om, at andre skulle gøre det.

Han hjalp den overfaldne mand op på sit æsel og bragte ham til et herberg, hvor han selv betalte for husly og hjælp til manden. Han forlangte ikke, at staten eller andre skulle betale.

Den 16/ 8, tre dage efter politiets rydning af Brorsons Kirke, var dagens tekst fra Lukas (19,41-48) om Jesus, der kom ind på tempelpladsen og jog dem ud, der drev handel dér, mens han sagde: ”Mit hus skal være et bedehus. Men I har gjort det til en røverkule”. Søndag den 20/ 9 var det Mattæus teksten (6,24-34), der indledes med: ”Ingen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden”. Det er næsten morsomt, at lige disse tre tekster, der så tydeligt taler deres eget sprog, har været de aktuelle i denne periode. Mon Gud har humor?

Det mest tragiske er, hvis kirkeasylgruppen ubevidst eller kynisk har misbrugt de afviste irakere til et politisk formål, nemlig til at få ændret en udlændingepolitik, de var imod. De har måske givet de afviste irakere et falsk håb og været med til at forlænge deres ophold.

Dagbladet Køge/Ringsted/Roskilde og Frederiksborg Amts Avis 13.10.2009-  ikke online , med forf. tilladelse

0 0 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

32 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

trackback

[…] Snaphanen 14 oktober 2009 – Dispatches: Gang rape in Britain […]

Janne
Janne
15 years ago

Nu vi er i kunstscene afdelingen: “Politikerne smadrer kunsten med kulturkamp, kontrol og købmandskab, siger Gasværkets chef, Jon Stephensen.” til Politiken. h t t p://politiken.dk/kultur/article809143.ece Jeg mener modsat, at det er nogle kunstnere, teatre og kunstmuseer, der smadrer kunsten. Jævnfør det jeg skrev om f.eks. Louisiana, Aros osv. Kunstmuseer, teatre og kunstnere politiserer og lader dermed kunsten i stikken. Der laves politisk lort på dåse en masse af kunstnere, kunstmuseer og teatre. Jævnfør også at Det Kongelige Teater inviterer asylansøgere på visit. Politiserende kunstnere og kunstneriske bestyrelser hærger den danske kunstscenen med multikulturideologi og asylpolitik. Det er netop Jakob Holdt… Read more »

Janne
Janne
15 years ago

Apropos det grumme og arrogance, så lader det til at være på mode i kunstneriske kredse: Jakob Holdt skriver således om HUT: “Forsvar for Hizb-ut-Tahrir” h t t p://www.american-pictures.com/dansk/artikler/Hizb-ut-Tahrir.II.htm Samme Holdt udstiller p.t. på kunstmuseet Louisiana. h t t p://www.louisiana.dk/dk/Menu/Udstillinger Der står bl.a. på Louisianas hjemmeside at Holdt har en enorm følsomhed… Og samme Holdt får nu en kulturpris. “Når Fogtdals Fotografpriser uddeles for sjette gang, er det fotograf Jakob Holdt, som modtager den fornemme hæderspris på 250.000 kroner.” h t t p://kpn.dk/billedkunst/article1849815.ece Der er store penge i følsomhed – altså hvis den følsomhed er rettet mod det kunstmuseer og… Read more »

Janne
Janne
15 years ago

M.h.t. Tafdrup så har hun engang i slutningen af 1980’erne skrevet et flot digt, der hedder Bevægelsen frem til fuglen. Med sin politiseren vedr. afviste asylansøgere ser vi så desværre en digters bevægelse frem til asylpolitiker status. Jeg har ikke set at digteren også har vist flaget for de kvinder og andre, der har erfaret at blive overfaldet af de voldsdømte personer, der befinder sig i flokken af afviste asylansøgere. Det giver Tafdrups lyrik en grim smag af grumhed og arrogance. En skam, for hun er ellers en god lyriker.

Historyman
Historyman
15 years ago

Tak for kommentaren LFPC Ja… jeg ved godt at jeg trækker paranoiaen lidt for langt en gang imellem. Jvf. nedbrændingen af institutioner. Der er intet bevis for en egentlig organisering af disse afbrændinger, dog mener jeg, med Sverige i mente, at nedbrændinger er metode for etablering af “rene områder”, dvs. fri for os vantro. Jeg mener, at det Sam Solomon beskrev i Al-Hijra(pilcrow press 2009) s. 90 – 96 (se. spec. s. 92) med etableringen af “a nucleus islamic community” i sin yderste forstand indebære fordrivelse/underkastelse af Kristne(vantro), begyndende i lokal/nær området. Om dette kræver en direkte religiøs ordre eller… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
15 years ago

Thomas B.H.

Jeg grinte ganske meget indtil det gik op for mig, at det var seriøst !

I stedet skulle man måske finde ud af hvem de unge er og så få kontaktet forældrene med afhentning for øje.

Ganske vist kan vi ikke forbyde dem at drikke sig fra sans og samling, men vi kunne egentlig godt forvente at forældre til hjemmeboende hentede deres fulderister af børn og unge.

Et trist, trist billede af en tanketom ungdom.

Thomas Bolding Hansen
15 years ago

Åh herregud, klip klappere til de døddrukne. Symptomatisk, så symptomatisk.

Vi kunne godt bruge nogle hundrede Mark Steyns.

Emeritus
Emeritus
15 years ago

Til LFPC ‘…Ja, i allerhøjeste grad, men jeg mener bare at denne form er med til at fastholde DF i et segment der nok ikke kan blive ret meget større…’ Det er svært at spå – især om fremtiden. Det kan være, du får ret, men man skal holde sig for øje, at DF er gået konstant frem fra valg til valg – ikke meget, men konstant. Foreløbig synes fremgangen og stabiliteten at fortsætte. Det kan godt være, kurven knækker, når overvægten af ældre i stigende antal stedes til hvile på kirkegårdene, men det kan også være, at partiet får… Read more »

Janne
Janne
15 years ago
Reply to  Emeritus

“Der er nemlig en del, der peger på, at der stadig befinder sig potentielle DF-vælgere i alle de partier, som prøver at dæmme op for partiets fremgang ved at nærme sig DF’s mærkesager.”

For nyligt blev der lavet et undersøgelse – jeg husker desværre ikke i hvilken avis – der viste at 22 % af socialdemokratiske vælgere gerne så et samarbejde med DF, hvis vi får en ny regering. Det synes jeg er mange.

Mia
Mia
15 years ago
Reply to  Janne

Det betyder givetvis, at næsten 22% af de socialdemokratiske vælgere bare ikke har taget sig sammen til et skift til “The Dark Side” endnu. 🙂

JensH
JensH
15 years ago

“Der må være nye grupper DF kan appellere til ved at justere lidt på formen.”

Ja, og det skulle kunne være muligt at gøre dette uden at skubbe ‘de gamle’ grupper væk.

Janne
Janne
15 years ago
Reply to  JensH

Jeg er både enig med dig – og med LFPC. Raseri skal ikke overskygge et ellers godt indhold. DF skal til gengæld ikke lide af samme pænheds- og bortforklarings-lidelse som Politiken og segment gør. Det må være muligt at appellere til flere vælgere med de kvaliteter DF har nu. Og ellers: Hvis DF ikke bliver større, hvad så? Partiet har ret meget indflydelse med den størrelse DF har nu. Også på oppositionens politik. Og DF skal i hvert fald ikke til at rette ind efter hvad Politiken segmentet anser for korrekt eller ej. Nej, fame nej! At Skaarup kalder det… Read more »

Janne
Janne
15 years ago
Reply to  Janne

Jeg vil godt tilføje, at jeg ikke tror, at vi havde set så stor en ændring af integrations- og indvandrerpolitik i Danmark, hvis ikke DF havde været så uforfærdede, ukrukkede samt ydmyge OG rapkæftede i sin tilgang til problemerne. Det er DF’s nuværende progressive og provokerende facon, der har virket, åbnet nye veje og blæst døre ind, hvis I spørger mig.

Historyman
Historyman
15 years ago

En kommentar til LFPC Jeg er ligesom du sikker på at de ”utilpassede” hærværksfolk udmærket kender den kristne underdanigheds kultur. Men målet for overfaldene; kirken, præsten, er jo tegn på den ”gadedominans” som de nu udgøre. Den kristne kirke er et ”legitimt mål”, da området og dets beboere nu føler, at dette er deres område, dette område er i beboernes egen opfattelse muslimsk område. Et angreb på en moske ville kun medføre problemer med muslimsk troende. Det jeg syntes man skal gøre er, at holde kirkeovergrebne op imod er de tidligere ”normale” mål, så som institutioner, børnehave, skoler, fritidshjem, m.m.… Read more »

LFPC
15 years ago
Reply to  Historyman

“Et angreb på en moske ville kun medføre problemer med muslimsk troende“. Netop, og det var også min pointe i går, at motiver her skal findes i udeladelserne. De går selvfølgelig ikke efter egne institutioner. “Det jeg syntes man skal gøre er, at holde kirkeovergrebne op imod er de tidligere ”normale” mål, så som institutioner, børnehave, skoler, fritidshjem, m.m. Disse blev angrebet fordi …“. Det er så her jeg mener at du og Skaarup foretager et spring der ikke er konkret belæg for. Konsekvenserne bliver som du beskriver dem, men det er på nuværende tidspunkt at strække den for langt… Read more »

Janne
Janne
15 years ago
Reply to  Historyman

“Ordet respekt, som oftest er skreget ud som et ultimativt krav; VI SKAL HA RESPEKT!”

Københavns kommune har for nylig lavet en kampagne med ordlyden “Respekt for København”. Gangsta retorik og rap skole efterabning. KBH er grotesk i sin måde at tackle sine problemer på, men viser da på smukkeste vis hvorfor vi ikke skal have en S SF regering næste gang. I dag København – i morgen resten af Danmark.

Mia
Mia
15 years ago

10 minutter og 50 sekunder inde i interviewet med Sheldon Thomas fra the Helping Hand Trust, synes jeg programmet tager en religiøs drejning i retning af baptistkirken, der står meget stærkt iblandt religiøse sorte i London. Sheldon kommer til at lyde som en mand, der helst ser, at kvinder venter med sex indtil ægteskab. Piger er åbenbart ikke selvsikre, hvis de synes, det er okay at have sex med en fyr, eller to fyre eller tre… Sex, må man forstå, er ikke for sjov! Ud fra det manden siger, ville jeg umiddelbart konkludere, at vi bør give drenge og piger… Read more »

Janne
Janne
15 years ago
Reply to  Mia

“…så synes jeg Sheldon Thomas lægger op til en puritansk løsning på et problem skabt af manglende religiøs moral; og her mener jeg snarere at det drejer sig om et problem udsprunget af manglende ligestilling i hjemmene, der netop delvis skyldes religion, og som kræver en mere håndgribelig løsning, der kan beskytte vores bramfri samfund.”

Det er jeg helt enig i. Bramfri er et rigtig godt ord om vort danske/vestlige samfund. 🙂

JensH
JensH
15 years ago

“får den svenske elite ‘gode’ kort på hånden mod Danmark: Se hvordan det går fordi I ikke integrerer jeres muslimer.” Ja, det vil de Svenske pampere sikkert sige, men jeg er ikke helt så sikker på, at der er ret mange Danskere der gider at høre på de evigt moraliserende Svenske politkere og journalister. Nej, værre er, at vi herhjemme så sikkert skal igennem hele debatten med JP’s Muhammed-tegninger igen. For at slet ikke at tale om debatten om den “uanstændige debattone”, (jeg sidder faktisk og bliver træt af at bare tænke på det). Men noget andet er, at det… Read more »

Emeritus
Emeritus
15 years ago

‘…Der er, mig bekendt, ikke noget der antyder en islamisk forsætlighed hos bøllerne. Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‘utilpassede’ hærværksfolk har kristen kulturs underlegenhed på rygmarven i en grad de færreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som mål, og ikke en evt. lokal moské. Skaarup forpasser chancen for at klargøre denne skarpe skelnen, og ender med at skyde sig selv i foden (LFPC)…’ Problematikken er ekstremt vanskelig at… Read more »

JensH
JensH
15 years ago

@steen “En dag er der måske et par tumper, der som i -85 også skal sprænge bomber byen. Skulle ikke undre mig” Jeg ville absolut ikke blive overrasket, hvis det viste sig at en terror-handling i Danmark viste sig at have sit udspring (eller base) i Sverige. Det havde det jo som bekendt i 1985. Jeg ville heller ikke falde ned af stolen af overraskelse hvis det blev afsløret, at islamiske ekstremister havde en (hemmelig) aftale med de Svenske myndigheder om, at de fik lov at ‘være i fred’ i Sverige mod at de så ikke begik noget terror i… Read more »

LFPC
15 years ago
Reply to  JensH

Der var jo lignende aftaler mellem franske efterretningstjenester og pali-arabiske terrorister. Så vidt jeg husker at man så gennem fingrene med terror mod de franske jøder, mod at de lod franske interesser i fred. Måske ikke helt sådan, men der var i hvert fald en eller anden snusket aftale. Så dette scenarie er næppe principielt utænkeligt. Hvis bomberne rammer os, får den svenske elite ‘gode’ kort på hånden mod Danmark: Se hvordan det går fordi I ikke integrerer jeres muslimer.

Victor
Victor
15 years ago

Nu talen falder på England, så har Spectator i denne uge en kommentr med et par interessante points:

The first impediment to progress is a community’s determination to cling on to elements of their own cultural traditions and ways of life. Parents from certain Muslim groups, for example, have a tendency to bring up their children in such a way that they never interact with members of other cultures — restricting the ability of their children to get ahead.

http://www.spectator.co.uk/print/politics/all/5402923/race-is-not-an-issue-in-the-uk-anymore.thtml

JensH
JensH
15 years ago

@steen Du har ofte skrevet herinde, at dine Svenske venner ofte fortæller dig, at denne vanvittige Svenske udlændingepolitk også vil få konsekvenser for Danmark. Jeg kan ikke lade være med at tænke på dette når jeg læser, at den person som er blevet anholdt i.f.m. røveriet mod Jyske Banks filial på Valby Langgade viser sig at være ‘Svensker’ med både tyrkisk og svensk statsborgerskab: http://politiken.dk/indland/article808733.ece Såvidt jeg husker var der også et ekstremt brutalt røveri i Glostrup, dr viste sig at have Svenske bagmænd, bl.a. en tidligere all-Svensk fodboldspiller med Afrikansk baggrund. Begynder den omsigfgribende organiserede kriminalitet i Sverige at… Read more »

Janne
Janne
15 years ago

Præsten i Brorson kirken skal nok med sit teokratiske korstog få skilt kirke og stat ad før fanden får sko på.

Janne
Janne
15 years ago

“Som jeg skrev her for et par dage siden kan det islamiske snarere vise sig gennem islams opdeling af verden i muslim og vantro, halal og haram. De ‘utilpassede’ hærværksfolk har kristen kulturs underlegenhed på rygmarven i en grad de færreste er klar over, og det er formentlig dette der har foranlediget valget af kirken som mål…”

Og hvor og af hvem lærer de ‘utilpassede’ så denne skelnen mellem vantro og rettroende og haram og halal?

32
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x