24
nov
Seneste opdatering: 25/11-09 kl. 1313
55 kommentarer - Tryk for at kommentere!

I Malmø er antallet antisemitiske overgreb fordoblet på et år. SVT konstaterer lidenskabsløst en støt fremadskridende tragedie, som om den er faldet ned fra himlen. Fhv. overrabiner Bent Melchior var i Deadline i aftes for at skælde ud på socialdemokraterne og Danmarks påståede uvenlighed imod islam i al almindelighed. Ingen havde forventet, at han skulle bekæftige sig med islams jødehad, fysiske overgreb og det faktum at jødernes 200 årige historie i Malmø lakker mod enden på grund af islam. Det gjorde han naturligvis heller ikke. Vi gør os ingen anstrengelser for at prøve at forstå Bent Melchior, det er i Politiken det foregår.

I januari i år brann judiska kapellet i Malmö och synagogan i Helsingborg blev utsatt för attentat.Det här är ett par av de antisemitiska hatbrott som anmälts till Skånepolisen i år. Sammanlagt har 76 antisemitiska anmälningar kommit in i år och det är mer än en fördubbling jämfört med hela 2008.Det visar statistik från Skånepolisen och Judiska församlingen som tidningen Metro rapporterar om. Judiska kapellet i Malmö är nu återinvigt men enligt församlingens säkerhetsavdelning består hotbilden mot medlemmarna. Människor är försiktiga med att gå med judisk huvudbonad tll exempel för att de är rädda för att bli attackerade, sade Jehoshua Kaufman, Judiska församlingen, till Sydnytt i oktober. Allt fler hatbrott mot judar i Skåne.  (Jøde i Malmø på lånt tid)

Mistro og fordomme mod jøder i Danmark er ikke noget, der alene trives i yderligtgående grupper. Op mod 75 procent af indvandrerne fra fem forskellige lande og knap 20 procent af de etniske danskere har antijødiske holdninger.Det viser en ny undersøgelse, som offentliggøres i bogen “Danmark og de fremmede. Undersøgelsen bygger på interview med i alt 1503 indvandrere fra fem forskellige grupper – tyrkere, pakistanere, somaliere, palæstinensere og eks-jugoslaver – samt 300 etniske danskere.Samlet svarer 65,8 procent fra de fem indvandrergrupper, at man “ikke kan være forsigtig nok i forhold til jøder i Danmark.” Jødehad udbredt blandt indvandrere.

Berlingskes stuerene ekstremisme

I sin nekrolog over nys afdøde “redaktør” Martin Lindblom taler Berlingskes medarbejder Jesper Dahl Caruso om aversionen hos “hans højreradikale modstandere hos uriasposten. dk og 180grader.dk” mod Lindblom. Her på Snaphanen er vi kede af ikke at blive medtaget i dette selskab, hvilket formentlig beror på at Caruso i sorgens stund har forvekslet os med jubelliberalisterne på 180-grader-på-hovedet. Ikke at vi anser os selv for “højreradikale”, men dette ord er i de senere år blevet næsten tømt for indhold, og er blevet til en etiket, en besværgelse. Ikke at der ikke længere findes vaskeægte højreradikale, men det er stort set aldrig dem ordet omhandler længere. Caruso bruger det således i den moderne betydning af ‘dem der er udenfor det pæne selskab, men hvis argumenter vi ikke kan imødegå, hvorfor stempling som spedalske er langt det nemmeste’. En indirekte anerkendelse af ens arbejde, med andre ord. Der er ikke antydning af påvisning af hvorfor oplysningerne og analyserne på Uriasposten skulle være fejlbehæftede, men undvigemanøvrerne i forhold til faktualitet og livssyn er ikke begrænset til Berlingskes modstandere. Nazitesten er måske fortærsket at bruge her, men man kan illustrere min pointe ved at udskifte “venstrefløjen” i nekrologen med “de pædofiles verden”. Heltekvadet ville for så vidt være intakt, for intet sted forholder nekrologisten sig nemlig til hvad det egentlig var for en verden som afdøde Lindblom kæmpede for – og om dette var en verden Berlingskes læsere kunne ønske sig at leve i. Og det kan han roligt gøre, for i vor tids politiske spektrum er venstreekstremisme ikke forbundet med stigmatisering, men er blot kampen for anstændighed ført med andre midler.

Vi tror såmænd gerne at Lindblom levede “med et smil på læben”, og at “venstrefløjen i København […] med sikkerhed [bliver] et kedeligere sted at opholde sig i den nære fremtid”. Man kunne vel også tilføje at København bliver “kedeligere” for de mennesker der nu ikke bliver banket halvt ihjel med jernstænger? (LFPC)

[…] Klokken ni i morges åndede han ud. Martin Lindblom tabte kampen til kræften, og venstrefløjen i København er med sikkerhed et kedeligere sted at opholde sig i den nære fremtid. […]

Martin Lindblom levede 43 år med et smil på læberne. Han havde venner – masser af dem – og han havde fjender – en hel del. For han levede og åndede kompromisløst for sine venstreradikale projekter, som gennem årene spandt fra BZ-bevægelsens magasiner over Ugeavisen Socialisten i sidste halvdel af 1990erne. […]

Martin Lindblom var selvlært i den journalistiske verden og skabte opsigt omkring sine artikler og ideer. Således var han i sine sidste ti år som aktiv journalist selve inkarnationen af venstrefløjens råddenskab og forløjethed, hvis man skal støtte sig til hans højreradikale modstandere hos uriasposten. dk og 180grader.dk. […] Jesper Dahl Caruso: Venstrefløjsredaktør er død

Se også Uriasposten: Martin Lindblom – vellidt, dog ikke hos “hans højreradikale modstandere hos Uriasposten…”

UPDATE: Nekrologskribent Jesper Dahl Caruso var selv en del af det autonome miljø som Martin Lindblom tilhørte:

Jeg kan huske, da jeg selv boede besat i Ryesgade 58 tilbage i 1985-86. […]

Hvor er alle eksemplerne, hvor vi tilkaldte politiet til opdigtede husspektakler i Ryesgade, så vi kunne angribe betjentene med sten fra vinduerne i det besatte hus? Hvor er historierne om al det koks og kaos, der var i de besatte huse, hvor interne kampe fik gadekampene med politiet til at ligne det rene barnemad.

Det lykkes således ikke i bogen at lægge afstand til de mange tumper og voldspsykopater, som også var en del af bevægelsen. […] Boganmeldelse:  Jesper Dahl Caruso: Autonom bog blottet for humor [Politiken 19.5.1994]

Man må så spørge sig om hvem de “tumper og voldspsykopater” som Caruso hentyder til er, hvis ikke folk i Antifascistisk Aktion og omegn? Her 15 år efter bærer hans egen nekrolog ikke ligefrem præg af afstandstagen.

Voldtægt, Sverige: Prognose for 2009

Sidste år lavede vi en progonose henimod slutningen af året. Den var et par hundrede for lav. Det endelige tal blev 5.446. I de første ti måneder af 2009 har Sverige haft 4.764 anmeldte voldtægter eller 15.8 om dagen. Forlænger vi tendensen med to måneder, bliver årets facit 5.716 anmeldte voldtægter. I betragtning af alle de skæbner der ligger bag disse tal, er det bemærkelsesværdigt at man ikke  hører flere personlige  beretninger offentligt, selv når man tænker  på det ville være traumatisk for ofrene at fortælle.  BRÅ statistik.

ScreenShot001

Nyborg den 14.november

Bloggen har venner, der er medlemmer af Dansk-Skånsk forening, et meget aktivt foretagende, kan man se. De har venligst stillet dette til rådighed:

af H.W.Jensen

De færreste tænker på, at det ikke var svenskernes storm på København 11. feb.1659, der afgjorde hvad man i dag kalder ‘den anden Karl Gustav krig’. Efter den mislykkede aktion kunne Karl 10.’s tropper fortsat holde store dele af Danmark besat, især på det strategisk vigtige Fyn, hvorfra forbindelsen mellem Sjælland og Jylland kunne afskæres.Så afgørelsen kom først ni måneder senere, 14.november, lidt uden for Nyborg.

1.november var feltmarskalk Hans Schach med 4000 mand gået i land ved Kerteminde. Efter at have ryddet byen for fjender gik de mod Odense, hvor de forenede sig med feltmarskalk Ebersteins 3000 tropper, der var sejlet over fra Jylland.
Lidt nordvest for Nyborg, mellem godset Juelsberg og Hjulby sø, hvor tog og biler idag farer forbi på motorvej og skinner, havde 5500 svenske tropper taget opstilling og her stod så det afgørende slag.
Og det blev udkæmpet med en sjælden vildskab; der blev hugget ned for fode og næsten 3000 mand faldt, de fleste på den svenske side.
Resterne af den svenske hær flygtede ind til Nyborg, hvor de dagen efter overgav sig.
Nederlaget var et hårdt slag for Karl 10. der opholdt sig i Korsør. Han skal have udtalt, at Fyn var hans hele liv og at Fyns fald ville blive hans død. Han døde da også året efter og med freden i København 1660 kom Bornholm og Trondhjems len formelt tilbage til Danmark.

Lørdag 14.november fejrede man i Dansk Skånsk Forening i Nyborg årsdagen for slaget. I dagens anledning blev der flaget over hele byen; i kirken var der festgudstjeneste og bagefter marcherede repræsentanter fra den danske og svenske hær samt den hollandske ambassade (vor allierede dengang) med livgardens tambourkorps i spidsen fra kirken til voldanlægget ved Nyborg slot.
Borgmesteren holdt tale og kanonerne saluterede til minde om den dag for 350 år siden, da det vestlige Danmark slap fri af de svenske troppers plyndringer og overgreb mod befolkningen. Men det gamle Østdanmark med Skånelandene er som bekendt stadig besatte….

P1000692P1000679

P1000686

Champs-Elysées, halvt fest, halvt by-guerilla
Gallia Watch har en opdatering på fodboldoptøjerne i Frankrig.

På Rådhuset i Toulouse blev Trikoloren hevet ned og erstattet af Algieriets flag.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Niels Hansen

    Jeg hørte i TV-Avisen at Danmark nu øger sin bistand til Pakistan med 100 millioner kroner mere, der skal gå til genopbyggelse af skoler i (måske) forhenværende taliban enklaver. Det bliver spændende at se om det hele går til koranskoler, ligesom Norges hjælp gjorde.

    • Morten – – –

      Spændende … til syvende og sidst vil mange af pengene ende dér. Vi skal jo tro, at koranskoler er et marginalt udtryk for ekstremisme i Pakistan. Ellers bliver vi skældt ud. Men jeg kender Pakistan ganske godt, da jeg har været gift med en muslimsk pakistaner, så jeg ved, at det er noget af det mest prestigefyldte for den almindelige pakistaner at have sit barn gående på en koranskole.

      Sådan er det. Så hold trygt udskældningen ud, hvis der er nogen, der udsætter jer for den. Koranskoler er attraktive i mainstreamkulturen i Pakistan, og de opleves ikke som kontroversielle. Selv rigtigt mange af de pakistanere, der ikke kan identificere sig med de drastiske budskaber, der læres på skolerne, ser op til dem som ideelle.

      Det er latterligt og ydmygende for os, at der lyves om, hvad disse penge skal i Pakistan, og hvorfor vi bortgiver dem. Engang ville vi gerne være en voksen, moderne, og moden kultur. Hvorfor prøver vi ikke mere ?

      – – –

  • Jeg vil bare tilføje for mit eget vedkommende, jeg anede ikke eksistensen af Martin Lindblom, men det interessante her er selvfølgelig også Berlingske Tidendes journalistens verdensbillede og hans privaterier, som nok kommer til diskussion på et redaktionsmøde i morgen. Jesper Dahl Caruso må være andet og mere end en sportsjournalist, der har skrevet en bog om golf. Det må være en sammenblanding af interesserer, der spilder over i Berlingske.

    I det hele taget interesserer husbesættere, anarkister, antifascister og hvad de kalder sig, mig ganske lidt. Jeg fik min appetit på politiske fantaster stillet i 70 erne. Rigeligt !. Hver tid har sine og de er næppe flere i dag end for 30 år siden, selvom dagens virker betydeligt mere voldsparate.

    • Ideelt set skulle dette dødsfald have været en sag for den retteligt berøvede familie og omgangskreds og ikke mere, men når en journalist ved en angiveligt borgerlig bastion skamløst bruger det på denne infame og ekstremismeglorificerende måde, er det ude i den offentlige sfære hvor det bliver en pligt at henlede opmærksomheden på Lindbloms voldelige bagland.

  • Egtvedpigen

    Jødehad er udbredt blandt indvandrere:

    Men det er jøderne, som de fem indvandrergrupper klart er mest mistroiske og fordomsfulde over for. Samlet svarer 65,8 procent fra de fem indvandrergrupper, at man “ikke kan være forsigtig nok i forhold til jøder i Danmark.”

    75,2 procent “ser ikke så gerne et familiemedlem gifte sig med en dansk jøde”. Og 31,9 procent mener, at “der er for mange jøder i Danmark.”

    Overrabbiner Bent Lexner fra Mosaisk Troessamfund er ikke overrasket over tallene.

    – Det er nok den pæne danske naivitet, der slår igennem, hvis man tror, at det ikke er sådan. For sådan er situationen. Det er jo ikke tilfældigt, at regeringen arbejder på en handlingsplan om, hvordan man kan skabe bedre oplysning om det jødiske samfund i Danmark i visse grupper, påpeger han.

    http://jp.dk/indland/article1897893.ece

  • Gad lide at vide, om jødehadet blandt danskerne er mest udbredt på venstrefløjen? Det ville jeg forvente. Jeg fatter ikke, at koranens indhold bliver ved med at være så ukendt. Der står jo højt og tydeligt i den, at muslimer skal hade, forfølge og til syvende og sidst udrydde jøder. Så det gør de naturligvis. I meget store tal, som man ser.

    Men læs dog for helgoland den elendige koran. Den ligger overalt på nettet.

    Norsk oversættelse: h ttp://www.islam.no/newsite/content/default.asp?Action=Koranen&nTopPage =2&nPage=60
    3 forskellige engelske oversættelser: h ttp://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/musl im/quran/
    Koranen på 45 andre sprog: h ttp://quran.nu/se/

    Koranen kommenteret af Robert Spencer: h ttp://www.jihadwatch.org/quran-commentary.html
    Koranen kritisk kommenteret: h ttp://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm
    http://tinyurl.com/3af25z

  • NB: Den norske oversættelse har alle vers forrykket en tak. Men kan tjekke det rigtige vers-nummer i de andre link, men den norske er nemmest at læse for en dansker.

    • Det er vist det, der hedder at prædike for de frelste, er det ikke? 😆

  • JensH

    @Universalgeni

    “Gad lide at vide, om jødehadet blandt danskerne er mest udbredt på venstrefløjen?”

    Det kan der vist næppe herske tvivl om. Det er helt ufatteligt hvilke anti-semitiske udgydelser de kan slippe afsted med bare de ’svøber dem ind’ under begebet ‘anti-zionisme’.

  • Limewoody

    Tante Berlinger har trukket sig tilbage i privaten. Hver gang hun stikker hovedet udenfor pifter det med kugler om ørerne, præster og grønlændere forfølges, politi, brandvæsen og ambulancer stenes. Lærere sendes på selvforsvarskursus. Bydele stikkes i brand. Nej, så hellere kravle indendørs og åbne en god flaske rødvin, og bare vente på at pensionsopsparingen og husprisen gør, at man kan trække sig rigtig tilbage. Måske Florida eller Kanaløerne.
    Bare synd med den nye Mercedes. Den blev stukket i brand af “unge”. Men man er vel forsikret.

    Efter os syndfloden.
    Biederman.

    • Janne

      “Nej, så hellere kravle indendørs og åbne en god flaske rødvin, og bare vente på at pensionsopsparingen og husprisen gør, at man kan trække sig rigtig tilbage. Måske Florida eller Kanaløerne.”

      Det gør jo helt C.V Jørgensensk:

      “Når solen den forsvinder fra de hjemlige himmelstrøg

      ja så forsvinder jeg også

      sydpå til Spanien & mit luksus-eksil

      for at te mig som en tosse

      på Costa del Sol hvor solen den danser

      en inciterende flamenco i min swimming-pool

      har keep cool altid været mit motto”

      h t t p://www.ebbemunk.dk/cvs_tekster/index.html

  • tanten

    Satire over journalist Jesper Dahl Caruso fra Berlingske Tidende i Uriaspostens kommentarspor:

    “Lad mig eksemplificere Berlingskes vanvid. Her er artiklen Caruso nok aldrig ville skrive:

    Højrefløjsredaktør er død

    Redaktør Jonni Hansen er død, 43 år. Han stod bag højrefløjens vigtigste journalistiske organer, Radio Oasen og dnsb.info.

    Af Jesper Dahl Caruso
    Mandag den 23. november 2009, 19:03

    Som 15-årig hang han på torvet ved Fakselade Plads. Et halvt år senere dansede han til tonerne af Wagner under indvielsen af nazi-borgen i Greve. Hans venner kaldte ham Nazi-Jonni, men hans borgerlige navn var Hansen.

    Venner og fjender

    Jonni Hansen levede 43 år med et smil på læberne. Han havde venner – masser af dem – og han havde fjender – en hel del. For han levede og åndede kompromisløst for sine højreradikale projekter, som gennem årene spandt fra nazi-bevægelsens magasiner over Ugeavisen National-Socialisten i sidste halvdel af 1990erne. I 2000 var han initiativtager til Radio Oasen.

    – Vi har ikke kun mistet en god kollega og ven, men også en ildsjæl i den progressive journalistik. Nazi-Jonni spillede en afgørende rolle i udviklingen af DNSB.info, fra at været et legende eksperiment med netjournalistik til et interaktivt mødested for det progressive Danmark, siger Horst Wessel, der er konstitueret redaktør af dnsb.info.

    Elsket på højrefløjen

    Nazi-Jonni var selvlært i den journalistiske verden og skabte opsigt omkring sine artikler og ideer. Således var han i sine sidste ti år som aktiv journalist selve inkarnationen af højrefløjens råddenskab og forløjethed, hvis man skal støtte sig til hans venstreradikale modstandere hos modkraft.dk og politiken.dk. Men i miljøet til højre for midten i dansk politik var han vellidt – selv blandt sine politiske modstandere.

    Nazi-Jonni – han hed aldrig andet i sin omgangskreds – boede det meste af sit voksne liv i området omkring nazi-borgen. Han efterlader sig en eks-kone og tre rottweilere.

    Kommentar af Søløven — tirsdag 24. november 2009 @”

    http://www.uriasposten.net/?p=9847

  • Emeritus

    I den politiske debat gentages de samme påstande igen og igen, som om påstande gentaget tit nok, er det samme som sandhed. Socialdemokratiet SF og de radikale hævder for eksempel vedholdende, at Dansk Folkeparti er et fremmedfjendsk parti. Hvilket belæg har de for en sådan påstand. Jeg kan godt se, at den vil kunne lægge afstand imellem dem og DF, men er det sandt? – Jeg har intet sted kunnet finde noget, der bekræfter påstanden. Partiet har derimod og specielt i det spørgsmål fra starten været langt mere specifikt anlagt end universelt. Så vidt jeg kan bedømme, er partiets indædte modstand mod Islam og Islams indflydelse i Danmark ikke det samme som fremmedhad. At væksten i antallet af muslimer hertillands gang på gang kan få partiet op af stolen, er der intet at sige til al den stund væksten i antal automatisk øger indflydelsen. Men de tre oppositionspartier vil ikke skille tingene ad. De har alle det tilfælles med Islam, at de er utopister med globale drømme. DF kunne have al mulig grund til at protestere over, at indvandringen siden tresserne har oversteget 1 million mennesker. Det er selvfølgelig alt for mange på alt for kort tid. Ingen bør være så politisk dum ikke at kunne indse det. Alligevel er det ikke det, jeg hører DF brokke sig over. Tager jeg fejl? Er der noget, jeg har overset?

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Eftersætning.
    I det lys bebrejder Bent Melchior S og SF for at ligne DF til forveksling. BM skulle omfavne DF på sine grædende knæ.

    Han har glemt, hvad Jesus så rigtigt sagde: at den muslim som kaster den første sten på Bent Melchior er ren, og den, som brænder hans hus af, er endnu renere.

    Med venlig hilsen

  • EH

    Jeg så godt `deadline´ i går aftes. Jeg så godt en rystende naiv og virkelighedsfjern Bent Melchior. Et ekko fra det for længst hedengangne parti `Centrumdemokraterne´, som de danske vælgere lykkeligvis fuldstændigt udraderede. Der var dog trods alt en kant. Han har aldrig tilgivet vælgerne at de kastede disciplene af godhedens tempel på porten. Jeg tror ikke at denne pinagtige
    `kasten sig i støvet´ politik har større opbakning blandt danske jøder, og ej heller vil det have en positiv effekt hverken her i landet eller i mellemøsten. (skulle det være hans fromme håb)
    Men Lykketoft gjorde det nu også meget `godt´. I virkeligheden var de to overhovedet ikke uenige, om end Lykketoft forsøgte at hæve hovedet lidt i slutningen af udsendelsen, formentlig på et tidspunkt hvor det gik op for ham at han var ved at smadre hele venstrefløjens valgstrategi. Nej, jeg var ikke spor ikke overrasket. Alt gik som forventet og det blev endnu engang lysende klart at oppositionen radikalt yderligere vil svække vor allerede hullede immigrationslove
    Må de aldrig kommer til magten

  • EH

    Angående `Deadline´igen igen. En ting undrer mig (og dog)
    Hver eneste gang det særlige muslimske integrationsproblem diskuteres i DR og TV2 giver man seerne det indtryk at Danmark er alene i verden. Det er kun rascisterne i denne andedam som står i lort til halsen. Det må altså være os danskere der er noget galt med. Ikke et eneste ord om at samtlige de andre lande som oplever en stor muslimsk tilstrømning står i nøjagtig ligeså uløselige problemer som os, eller endda endnu værre. Her kniber det med det globale udsyn.
    Jeg kalder det manipulerende journalistik. En disciplin de fleste MS medier (desværre incl. JP) efterhånden har udviklet til perfektion. Interessant århundrede, tror I ikke?
    Et er sikkert. Det er ryggen mod muren for vestlig civilisation og demokrati. Krig? Måske.

    • Hvordan er ejerforholdene egentlig omkring Rizau, Reuters, AP, (vores egne hjemlige aviser) etc? I hvilken grad er de styret af arabiske/muslimske investorer og interessenter? Det gad jeg godt lide at vide. Især vedr. telegrambureauerne. Jeg synes, der er noget, der lugter. Tag nu denne sag om terrorangrebet her under valget i Filippinerne. Massakren er nu oppe på 57 døde. Og gæt engang, hvem der gjorde det? Hvem kan det dog være, der vil ødelægge et demokratisk valg i det kristne og vestligt orienterede Filippinerne? Og hvorfor kommer det ikke frem? Hvorfor skriver pressen, at der er tale om “warlords” ? Det hedder jo altså jihadister.

      It’s the jihad, stupid…

    • Poul Højlund

      Forestil dig, at en TV-avis – ligegyldigt hvilken kanal – indledte et indslag således:

      “Den folkelige modstand mod den islamiske indvandring og den tiltagende islamisering af Europa vokser måned for måned, dag for dag. Uagtet at endnu kun ganske få politikere støtter op om deres vælgeres modstand, synes vælgerne i alle Europas lande at være sikre i deres sag: Islam er en uønsket trussel mod den europæiske kultur. Vi har besøgt seks af den europæiske unions lande for at tale med menigmand, og over alt er indtrykket det sammme: etc. etc. tværeuropæisk voxpop.

      Men hvorfor er der så uendeligt få blandt de etablerede politikere, der tager deres vælgere alvorligt i dette spørgsmål. Vi har spurgt vores politiske kommentator, xxxstrup, ser giver følgende forklaring: “Politikerne tør ganske enkelt ikke! Hvis de sluttede op om den folkelige opfattelse, ville de samtidigt indrømme, at de gennem de sidste 30 år havde klokket gevaldigt i det ved at tillade masseindvandring og særbehandling. Samtidigt er de bundne på hænder og fødder, både af internationale konventioner og olieaftaler med de muslimske moderlande. Desværre ser det ikke ud til, at politikerne har det fornødne mod til at bryde ud af den onde cirkel, i stedet fortsætter de temmeligt bevidstløst den kurs, der i sidste ende vil fremkalde enten et folkeligt oprør eller deres landes totale forvandling”.

      Vi følger op i de kommende uger på dette problem, som vi sammen med vore seere betragter som vor tids største.”

      Forestil dig derefter, hvad der skulle til, før det kunne ske, – og til sidst hvad der ville ske, hvis det skete. God fornøjelse.

      • Det ville gå ganske fredeligt for sig. Al muslimsk indvandring, familiesammenføring mv. ville blive stoppet omgående. En effektiv behandling af illegale immigranter ville blive stablet på benene = ud. De 100.000 kroner, som muslimer inden længe kan få for at rejse, ville blive sat op til et større beløb. Opholdstilladelser ville på halvlangt sigt blive inddraget. Statsborgerskab for muslimer med dobbelt statsborgerskab ville blive inddaget. Ligeledes for muslimer, der er garanteret indrejse i deres tidligere hjemland. Pakistanere, tyrkere er garanteret indrejsetilladelse i flere generationer. Derefter: forbud imod imamer, forbud imod moskeer, forbud imod tørklæder, forbud imod islam. Det ville efterlade en lille restgruppe, som må vente på, at forholdene i deres hjemlande stabiliseres. Og så kan de også rejse hjem med deres penge.

  • EH

    @tanten
    Du har så forbandet ret. Godt gået.

  • Jeg gætter på, at Melchiors tågesnak er inspireret af trosfællerne Lasse Dencik og andre af disse dersens kultursociologer, socialpsykologer eller hvad modebetegnelsen nu var, da de læste. Melchior har åbenbart helt glemt, hvor desperat han var, da 2 israelere blev skudt af en jødehadende muslim i Odense. Hate crime, så det vasker sig.

    Jeg omformulerer lige noget, som jeg også postede for et par uger siden:

    En måde at reducere faren på – i sit eget hoved i det mindste – er at bytte om på offer og bøddel. Muslimer er ofrene, siger disse herrer. Danskerne er bødlerne. Dermed hæver Melchior og co. sig op som de stærke, der kan læse og løse problemet. Nu er de ikke længere ofre for visse muslimers mentalitet. Det er muslimerne, der er de svage. Og d’herrer er akademikerne, – de stærke. Som er i sikkerhed i deres elfenbenstårn.

    Og dér slår vanviddet ud i lys lue. Men må gerne sige, at df ikke er stuerene. Og at de skal holdes udenfor indflydelse.

    Men er der måske nogen, der kunne finde på at sige, at muslimer ikke er stuerene og at muslimer skal holdes udenfor indflydelse? Nej, det er der ingen, der tør. Det var ellers på sin plads for en stor del af dem. Negativt stærke muslimer, der hærger gaderne og begår kriminalitet. Islamister i tørklæder og andre forklædninger. Den slags mennesker ER ikke stuerene og burde holdes udenfor indflydelse.

    De er jo Hitlers brunskjorter om igen. Men denne gang er det ikke kun jøderne, der ikke ser faren i tide. Resten af danskerne ser heller ingenting.

  • Emeritus

    Til Universalgeni.

    Bent Melchior talte netop, som du siger, i tåger. Nærmest sort – på en måske intelligent måde. Med årene er han blevet mere og mere mystisk og upræcis.
    Det var lige før, jeg krummede tæer. Men han nyder stadig stor personlig respekt, og så har han et altruistisk projekt kørende på sine gamle dage, som han forsvarer. Det omfavner vist alle religioner, men især formodentlig tre med tanke på en nødvendig religiøs forbrødring kristendom, jødedom og Islam imellem.

    Mogens Lykketofts parti og SF forstyrrer med deres udmeldinger disse dydige bestræbelser. Læren om, at de tre beslægtede religioner har samme Gud tilfælles, skal som et forenet budskab ud til alle kristne, jøder og muslimer. Alle vil jo som bekendt både det gode og det rigtige – så hvorfor ikke? Men han udelader behændigt, at hvad der er godt og rigtigt opfattes så forskelligt at guds og satans ansigt forenes i en sådan bestræbelse.

    Daniel Barenboim forsøger med sit verdensorkester det samme trick inden for musikken. Eksemplets magt. Se, vi kan spille sammen! Mennesker i alle lande gør ligeså.

    Jeg forstår så udmærket behovet. Det er presserende. Men har det sin gang på Jorden.

    Musik forener os, mens ideologi og religion skiller os ad.

    Med venlig hilsen

    • Ja. Det er jo smukt. Men skulle disse stridende parter så ikke betale selv? Selv betale for hærværket. Selv betale for sikkerheden i Krystalgade. Politiet står der jo nærmest døget rundt. Hvorfor taler de ikke bare selv sammen? Hvad skal vi andre blandes ind i det for? Det er da helt fint, at Mosaisk Troessamfund har bekendt kulør og valgt side, men så skal de fa’me også holde op med at sende regningen til os. Jeg er skuffet over, at de ikke vil tage vores parti. Jeg støtter ellers dem, men whatever.

      De kan jo spille deres musik i synagogerne. Men der er problem: muslimer må ikke spille de fleste former for musik. Og slet ikke vantro musik. Og så er der kønssegregeringen. Muslimske kvinder må ikke optræde offentligt.

      Eller de kunne flytte til Israel allesammen og leve der i skøn samdrægtighed. Nå, nej. Men Melchior vil have, at vi skal lide den grumme skæbne? Hvordan? Folk i Israel såvel som i Krystalgade magter ikke selv at gøre det, de vil have os andre til: leve i fred med muslimer.

      Hvad fanden bilder han sig egentlig ind?

      • Janne

        Ja, jeg er også skuffet over Melchior. Meget.

    • Janne

      “Læren om, at de tre beslægtede religioner har samme Gud tilfælles, skal som et forenet budskab ud til alle kristne, jøder og muslimer. Alle vil jo som bekendt både det gode og det rigtige..”

      Heldigvis er der mange mennesker der vil det bedste. (Selvom de gode intentioner ikke altid rækker og endda nogen gange er til skade for dem, det skulle være så godt for) Men sådan forholder det sig ikke altid med religion. Religion kan skade mennesker og skabe konflikter – og gør det. Det er derfor bl.a. nødvendigt at tage afstand fra de steder i koranen der skildrer anderledes troende/tænkende mennesker som andenrangs, vantro og som nogen der skal straffes.

      Jeg er rystet over det jødehad vestlige lande nu igen præges af. Vestlige landes gavmildhed og åbne arme er desværre ikke altid af det gode. Det besvares ikke altid med samme gavmildhed og åbne arme. Jeg tror næppe der var samme jødehad i Sverige for 60-70 år siden?

      • Og hvad skal der så ske med hinduerne, buddhisterne og alle de andre, som ikke er “bogens folk”? De skal myrdes ifølge islam. Hele foreningens idegrundlag er dybt usympatisk. Jøder og kristne har samme Gud. Men den muslimske Allah hører ikke til i det selskab.

  • JensH

    Bent Melchior må være det man kalder “The sucidal jew”. Hans bror Arne Melchior lider ihvertfald af dette syndrom, hvilket tydeligst kom til udtryk, da han i ’solidarietet’ mødte op i Vor Frue Kirke da den var besat af de afviste Irakiske asylansøgere, og ligefrem tilbød disse muslimske kirkebesættere at han ville gå og handle ind for dem hvis de manglede noget. Hvis jeg havde været Dansk jøde ville jeg ikke være specielt imponeret over brødrene Melchior. Jeg tror egentlig jeg ville ønske, at de holdt deres kæft og nøjedes med at nyde deres otium i fred og ro.

  • Emeritus

    Til Universalgeni.

    Det er en kendt sag, at forfulgte – især blandt jøder ofte er de mest tolerante. Hvorfor? Det føler de sig nødsaget til at være. Ren medfølelse med andre forfulgte blandet genkendelse og naturlig solidarisering. Kan man på nogen måde være deres fortaler og dæmpe forfølgelsen af dem, er det et rimeligt ønske, at bestræbelsen virker tilbage, så forfølgelsen af både én selv og det folk man tilhører også dæmpes. Erindringen om forfølgelse varer i generationer. Hvorfor skulle Bent Melchior være så meget anderledes.

    Med venlig hilsen

    • Gunnar Biering

      > Emeritus
      Det kan godt være, men det er da bemærkelsesværdigt, at dem Bent Melchior vil have tolerance overfor, er dem, der her og nu forfølger ham og hans. Det er vist sjældent set før?

  • peerpede

    De der med svenske øjne forsøger at fortolke denne undersøgning, havner i samme hængedynd som den yderst populistiske (forfatter?) Lena Sundstrøm.
    Vi må ikke glemme at det ikke er opportunt at sige hvad man mener i Danmark og ingen hænges ud som “racist” eller smides ud af fagforeningen eller fyres fra sit arbejde på grund av personlige holdninger.
    Danmark er ikke Sverige, vi har stadigvæk ytringsfrihed og de fleste medier med få undtagelser, fungerer stadigvæk som den fjerde magt i samfundet.

    Man kan, om “man” ellers er nogenlunde velorienteret, uafset undersøgelsens lødighed, konstatere at antisemitismen er udbredt bland muslimske indvandrere og i store dele af den politiske venstrefløj og jeg anser en lignende undersøgning i Sverige vil vise et resultat der er i paritet med det danske.
    Desværre er Sverige omkring 20 år efter i samfundsdebatten og tabu-bjerget virker stadigvæk uindtageligt på grund af der fra politisk og medieside hersker en lammende konsensus der ikke tillader åben debat eller giver plads for afvigende synspunkter i spørgsmål der berør hverken indvandring eller Islam i særdeleshed.

    Nyheder forvanskes, signalement på forbrydere fremstilles som de er etniske svenskere for ikke at skabe “fremmedhad”, politiske partier der anses ubekvemme, bagtales og kan ikke give genmæle i medie.
    Set fra sidelinjen, virker Sverige i dag sidde på et problem omkring ytringsfrihed og demokrati man ellers bare taler om i forbindelse med diktaturer eller teokratier.

  • Emeritus

    Til JensH

    Ja, det er i høj grad suicidalt at ‘vende den anden kind til’. Disse to sønner af Marcus Melchior opfører sig i disse eksempler mere kristent end kirkegængeren.
    Læren er også, at man skal gengælde ondt med godt. Selv risikerer man at dø af det, men eksemplets styrke skulle i teorien være mere overbevisende end bombebælter og vejsidebomber.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Til peerpede.

    ‘…Vi må ikke glemme at det ikke er opportunt at sige hvad man mener i Danmark og ingen hænges ud som “racist” eller smides ud af fagforeningen eller fyres fra sit arbejde på grund av personlige holdninger…’

    Det er bestemt en sandhed med modifikationer. For mindre end fire år siden mistede min datter sit arbejde i en fagforening, udelukkende fordi hun havde en anden politisk holdning end foreningen.
    Nu er min datter ikke tabt bag en vogn og udygtig er hun heller ikke, så hun tog kampen op, og det lykkedes med nogen lettelse foreningen at opnå forlig og undgå offentlig omtale – men kun mod en passende økonomisk kompensation, som passede min datter bedre end foreningen. At komme tilbage i stillingen var udelukket. Det ønskede ingen af parterne. Det var meget lærerigt og fortalte mig noget om fagforeninger i Danmark, som jeg ikke vidste. Før i tiden kaldte man i Tyskland dette forbudte fænomén ‘Berufsverbot’. Hun er ikke den eneste herhjemme, som har været i samme situation. De fleste er blot mere sagtmodige, end min datter er, men de bliver nemt duknakkede af det.

    Med venlig hilsen

    • peerpede

      Tja sådanne sager er kedelige, dog kan du som til eksempel som SD-medlem i Sverige blive smidt ud af din fagforening selvom du bare er menig medlem og det er en helt anden sag.
      Jeg bor i Sverige og har gjort det i sammenlagt 20 år, jeg har fulgt debatten nøje og tro mig Emeritus, der er en verden af frie ord i forskel på våre to lande, cirka 20 år i udviklingen af samfundsdebatten vil jeg anslå.
      Et bevis på dette enkelt enkelt forskellen i antallet af kritiske blogger i Danmark og Sverige og det alene på grund af de stærkt begrænsede muligheder for at udtrykke sig i medie på lige fod med andre.

  • Emeritus

    Til Gunnar Biering.

    Du har helt ret. Det er højst mærkværdigt med de to brødre. Men der kan efter sigende opstå forhold mellem offer og bøddel, som ingen af os forstår.
    Nu er både Arne og Bent Melchior gamle mænd. Der er næppe meget testosteron tilbage i dem, som kan antænde hadet og kampinstinktet.

    Jeg har ladet mig fortælle, at østrogen i et vist omfang tager over i gamle mænds kroppe. Østrogen skulle efter sigende påvirke gamle mænd anderledes.
    Måske er forklaringen ren kemi.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Til JensH og Gunnar Biering.

    På den anden side. Både Arne og Bent Melchior vil som mindretal være tilbøjelige til at tænke sig ekstra godt om, når de har at gøre med flygtninge, udvisning, Islam og muslimer.

    Det er derfor næppe kemi altsammen, men snarere tunge konsekvenser, de vejer for og imod og handler ud fra.

    Hvem siger, at de og deres nærmeste vil have det så trygt i al fremtid, som de har det i dag?

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Eftersætning.

    Under en demonstration på Rådhuspladsen til fordel for Israel stod jeg tilfældigvis så tæt på Arne Melchior, at jeg kunne høre ham udtrykke taknemmelighed over, at politiet passede godt på os, fordi det var meget synligt, at betjentene var nødt til at holde fjendtlige provokatører væk fra den fuldkommen fredelige forsamling af københavnere foran rådhuset. Jeg bemærkede at mange så sig tilbage over skulderen mere end én gang. Så meget for trygheden i al fremtid.

    Med venlig hilsen

  • Pk

    Der er mærkeligt. Jeg har i åre-vis frygtet for hvordan de skal gå med jøderne i vores land,
    med den store muslimske indvandrig.
    Og mærkelig nok oplever een gang på gang at jøderne gerne vil have en muslimsk
    indvandring og jeg, som er nervøs bliver hånet af dem jeg gerne ser leve i fred.
    Mærkeligt.
    Måske er det politik på så højt et niveau, at en “Bondedansker” ikke kan følge med?

  • Der er også flere ting med. Spytslikkeri overfor bødlerne. Nogle muslimer ville skyde ham, hvis de troede, de kunne slippe godt fra det. Og så er der Ghandi-Mandela-fredens-jeg-er-en-stor-mand-syndromet. En helgenkåring af hamselv. Hvor er jeg god og selvopofrende…

  • ole burde

    Folk som M elchior proever paa at vaere MINDST lige saa politisk korrekte som flertallet i den danske medieverden.
    Det er deprimerende og uvaerdigt, men nok meget menneskeligt.
    I PLO er der stadig en del kristne palaestinensere som altid proever at vaere mindst lige saa barbariske som deres muslimske omgivelser.
    De joeder som er tilbage i europa , er tilsyneladende mest af Melchior- typen (tilpasning for en hver pris) ; mon ikke det er fordi folk af “den anden slags” er rejst til Israel eller USA ,ligesom kristne som ikke gider vaere Dhimmi’er er ved at forlade mellemoesten ?

  • Emeritus

    Til ole burde.

    Ja, den vinkel kan man også anlægge. Det skulle nødig hedde sig, at prominente jøder er fremmedfjendske og modstandere af asyl og indvandring, da de jo selv har været fordrevet op igennem historien og haft brug for, at nogen tog imod dem. Den politiske korrekthed i 2. potens. Selv dødelige fjender skal være så hjerteligt velkomne. Klaus og Michael Rothstein kunne være glimrende eksponenter for det synspunkt.

    Med venlig hilsen

    • Gunnar Biering

      > Emeritus
      Ja, jøderne har været forfulgt gennem historien og er blevet drevet fra land til land, så de har uden tvivl indbygget særlig sympati for flygtninge.
      Men indvandringen til den vestlige verden i dag er jo ikke overvejende flygtninge – det er en folkevandring. Det burde de belæste Melchior-brødre da kunne se, og drage konsekvensen af.
      Og selv hvis der var tale om flygtninge, burde de også være i stand til at afveje værtsbefolkningens interesser og rettigheder mod de udefrakommende.

  • Vivi Andersen

    JENS H

    Jeg tillader mig ikke kun at være vred på Melchior-brødrene, jeg tillader mig også at sige, at de 2 forråder danerne de bor iblandt !

    De er i min opfattelse ganske enkelt forræddere, der er parate til at “sælge” danerne, os, for selv at slippe fri af den islamiske kværn.

    Det er mig en gåde at deres eget folks nuværende som tidligere erfaringer med islam ikke afholder dem fra at sledske for de herboende muslimer på bekostning af os, de oprindelige indbyggere i dette land.

    De udtalelser Melchior kom med er så tarvelige, at jeg mangler ord for den vrede og foragt jeg nærer overfor disse 2 af de fremmeste af jøderne i Danmark – for broderen Arne Melchior har jo præcist den samme indstilling som Bent Melchior.

    At vi skal finde os i sådanne menneskers åbenlyse og udtalte opfattelser af os samtidig med vi dagligt skal lægge både fysik og ører til den vold og de grovheder muslimerne tillader sig overfor os …….

    For ikke at tale om at vi vær så gode har at sørge for at tjene tilstrækkeligt med penge, så folk fra de arabisk-islamiske lande kan blive forsørget på en ordentlig måde.

    Og det gælder både de der bor her i landet – som deres oprindelseslandes befolkninger !

    Hvis europæerne vidste hvilke enorme summer der årligt overføres fra EU til de arabisk-islamiske lande + de enorme beløb de europæiske befolkninger også betaler for den integration af muslimer som ikke kan lade sig gøre……

    Arne og Bent Melchior træder på danerne – at de vil være det bekendt !

  • Vivi Andersen

    PS

    Familien Melchior var så vidt jeg husker blandt de, der blev hjulpet til Sverige af danere som advarede dem og som fragtede dem over Øresund.

    Da de danske jøder her i landet blev truet på livet af den daværende besættelsesmagt var det danere, der kom dem til undsætning !

    Men disse daneres efterkommere skal ikke kalkulere med nogen som helst forståelse og sympati fra brødrene Melchior´s side – tværtimod !

    Det er usselt !

  • tavsen

    Bent Melchior er et sørgeligt syn, når han vakler rundt i gaderne. Kalotten har han dog stadig på. Noget som ellers er et sjældent syn i dagens Danmark.

    En gammel jødisk kvinde på Nørrebro blev overfaldet af en flok af de unge frygtløse muslimer. Hun blev bange for at gå ud, og begik selvmord. Men sådan noget høres der aldrig om.

    En anden flok af de unge frygtløse muslimer ringede på hos en 83 årig gammel dame. Hun undlod at åbne. De unge frygtløse muslimer sparkede døren ind og gennembankede damen og stjal derefter, hvad der var af værdi. Men sådan noget høres der aldrig om.

    ” Og 31,9 procent mener, at “der er for mange jøder i Danmark.” Jeg synes, jeg lige har hørt, at der er 12.000. Passer det?? Det viser, hvor en lille verden tyrkere, pakistanere, somaliere, palæstinensere og eks-jugoslaver lever i. Minder mig om en undersøgelse i firserne. En 25 årig tyrker mente, der levede ca. 8 millioner mennesker i Danmark, og de 5 millioner var tyrkere!!! Jo jo, de mennesker har et fantastisk kendskab til det samfund, de har valgt at berige med deres tilstedeværelse.

    “Talsmand for Muslimernes Fællesråd, Zubair Butt Hussain, ønsker ikke at udtale sig om undersøgelsen, da han endnu ikke har læst den. Men racisme – uanset om det er i form af antisemitisme, racisme mod danske muslimer eller andre grupper – er helt og aldeles uacceptabelt, slår han fast.”

    Mærkelig måde at tage afstand mod jødehad. Han mener det nok ikke, når han er nødt til at blande alt muligt andet ind i den konkrete sag.

    eller andre grupper Mon han tænkte på de homoseksuelle???? 😀

  • Ulla Lauridsen

    Jeg kørte engang taxa med en pakistaner, som fortalte mig om, hvor meget god ro og orden der var i f.eks. saudi-arabien, fordi de har nogle ordentlige straffe – i modsætning til det blødsødne danmark. Jeg mener ikke, hårde straffe fungerer præventivt, så jeg sagde at der jo altså er mange, mange flere drab i USA til trods for, at de har dødsstraf i mange stater.
    “Jamen, der er jo ikke ret mange danskere, og der er flere milliarder amerikanere!” Jeg tænkte pludselig, at det var meget godt, hvis han blev i den tro, så jeg sagde ikke noget. Jeg forsøgte heller ikke at berigtige den oprindelige diskussion mht. ‘relative tal’.

  • Pk

    Plages ofte med Klaus Rothsteins stemme stemme i radioen.
    Hører her hvor han med stor glæde fortæller om sit litteratur program.
    Når jeg hører denne landsforræder, så taber een humøret( det, som er tilbage).
    Er han slet ikke klar over, hvad han har gjort overfor det land, han bor i?
    Eller er han fløjtende ligeglad?
    Tror jøder, at kun jøder kan lide?

  • JensH

    @Emeritus

    “Under en demonstration på Rådhuspladsen til fordel for Israel stod jeg tilfældigvis så tæt på Arne Melchior, at jeg kunne høre ham udtrykke taknemmelighed over, at politiet passede godt på os”

    Du mener formodentlig pro-Israel demonstrationen på Københavns Rådhuspladslørdag d. 10.01.2009. Jeg var selv derinde, og det er mig en gåde, at i det mindste Arne Melchior ikke har lært lektien om hvilken uhyggelig fremtid der venter de Danske jøder, (ja, i sidste ende alle Danskere), hvis den muslimske indvandring ikke bliver stoppet. Jeg kan stadig huske de de Heilende Palæstinensere stå og råbe “kill, kill the jews”, og jeg kan også huske, hvordan et halv-skræmt politi skyndte sig at få gennet os fredelige pro-Isreal demonstranter væk fra Rådhuspladsen da demonstrationen var forbi. Og hvorfor gjorde politiet det?? Fordi en anden helt anderledes aggressiv pro-HamaSS demonstration ‘ankom’ til rådhuspladsen, og selvom de egentlig ikke havde lov til det fik de lov at bogstavligt talt “indtage” eller “erobre” Rådhuspladsen.

  • Emeritus

    Til Vivi Andersen.

    Jeg tror, du undervurderer familien Melchiors sympati med det land, de bor i. Hvorfor skulle brødrene ikke være lige så glade for at være her, som du og jeg er.
    I modsætning til visse indvandrergrupperinger (jeg siger ikke hvilke), så er brødrene vist oven i købet i stand til at være taknemmelige over at deres skæbne har været god ved dem og bringe taknemmeligheden over deres læber.

    Det er klart, at den massive indvandring, vi har været vidne til overalt i EU, belaster systemet til bristepunktet. Men Bent Melchiors ærinde er ikke at få så mange som muligt til landet. Som pacifist prøver han snarere, nu hvor skaden er sket, tværreligiøst at passivisere de agressive kræfter og få forskellige religiøse opfattelser til at tale samme sprog.

    At det er naivt at tro, man kan række Fanden en lillefinger uden at ende i flammerne, kan vi godt være enige om, men naivitet og praktiseret god tro, kan ikke gør ikke mig gal i hovedet, højst få mig til at ryste på hovedet og undre mig.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Til Ulla Lauridsen.

    Selvfølgelig virker vold. Det er et fantastisk effektivt magtmiddel. Derfor er vold det første, kriminelle grupperinger griber til. Det er grunden til at det er magtpåliggende for samfundet, at voldsmonopolet tilhører STATEN. Kun hvis STATEN har fat i den største kæp, kan freden i samfundet opretholdes. Se, hvor svært det er blevet med masseindvandringen. Vold og trusler virker skam i dagligdagen, og den virker også præventivt. Hvad er det egentlig, vi slås om? Terror og frygt lige for tiden. Hvor kommer frygten fra? Vold, bombebælter, brandstiftelser og trusler. Lader du dig ikke påvirke, når der skydes i gaderne? Hvis det påvirker dig, er du modtagelig for vold, terror og frygt. – Dit argument er altså forkert. Henrettelser virker, fordi de eliminerer den henrettede og virker præventivt på andre, men henrettelser kan selvfølgelig ikke rette op på samfundsforhold, man ikke gør noget effektivt ved.

    Med venlig hilsen

  • Varmt konservativ

    “Martin Lindblom levede 43 år med et smil på læberne. Han havde venner – masser af dem – og han havde fjender – en hel del. For han levede og åndede kompromisløst for sine venstreradikale projekter”

    Observera att nyckelordet här är “kompromisslöst”.

    • Kitman findes skam også på venstrefløjen.

  • Pingback: Voldtægt i Utopia « Snaphanen()

  • Emeritus

    Til LFPC.

    Jeg bliver her på tråden lidt endnu, for

    ‘…Kitman findes skam også på venstrefløjen…’

    Undskyld, men adressen fangede jeg ikke. Hvem svarer du? ‘Varmt konservativ’? – Jeg forstår så heller ikke rigtigt, at jeg skal observera nyckelordet ‘kompromisløst’. Der må være gået en del forud.

    Til JensH.
    Just præcis. Melchior-motiverne har været vendt og drejet en del her på tråden. De peger for mig at se i retning af, at brødrene – som jøder betragtet, ikke har noget andet moralsk valg. Hvis du selv blev bjerget op på redningsflåden, da skibet sank, kan du ikke pludselig begynde at hamre løs med din åre på dem, der stadig ligger i vandet. Problemet er dog stadigvæk, at jødernes historie gør Melchior-brødene blinde. De kan ikke eller vil ikke DISKRIMINERE, hvad de er nødt til, for de ender med at blive smidt i vandet igen, hvis alle de andre ukritisk samles op på tømmerflåden.

    Med venlig hilsen

    • Ja, det skulle måske have fremgået tydeligere, men det var en hentydning til Varmt konservativs gengivelse af et citat fra nekrologen – “kompromisløst” betyder jo “begik vold og hærværk”, men det mente Berlingske ikke at læserne behøvede at få at vide.

  • Pingback: »De har et kvindesyn som må behandles« « Snaphanen()