12
dec
Seneste opdatering: 13/12-09 kl. 1441
34 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Klima-krigeren og supermodellen” Helena Christensen talte på Rådhuspladsen. Det er 3 plusgrader i København og ned til minus 5 i nat. Jeg har netop Skypet med det østlige USA. De er begravet i en meter sne, men det er sikkert et tilfælde. DR TV følger den store klimademonstration live, det skal nok gå hen og blive  hedt i løbet af aftenen. Jeg har hørt politiets helikoptre i luften hele dagen og de første 900 er anholdt og beboere er ved at flytte ind i det såkaldte “klima-fængsel” på Retortvej, som ifølge Amnesty vistnok er vores lokale filial af Guantanamo. Så slipper de  for at fryse så længe.

ScreenShot005

Sharia ad bagdøren

Wales could get its first court based on Islamic law under proposals from a Muslim body, BBC Wales has learned.A Sharia law tribunal in Cardiff will help community relations and give some Muslims services they want, supporters have told the Dragon’s Eye programme. But the Ministry of Justice said that Sharia law “has no jurisdiction in England and Wales”. A spokesperson said: “Regardless of religious belief we are all equal before the law”. BBC: Sharia law tribunal is proposed in Cardiff. m. video.

Biskop Rowan Williams, der vist er fløjet til København på sit CO 2 neutrale bedetæppe, kan ikke forstå at engelsk politikere synes “religion er et problem.” I England opererer der allerede små 100 sharia courts. I juli 2009 udgav dr. Denis MacEoin rapporten  Sharia Law or ‘One Law For All’? på Civitas. Den findes online pdf 143 sider. I den fremgår blandt andet at:

-1) Sharia law must override the judgements of British courts;  2) Muslims living in this country are under orders to disobey Britain’s laws when it contradicts Islamic values; 3) Muslims are forbidden to take out insurance, even if required by (UK) law. 4) There is no requirement to register a marriage according to the law of the country; 5) Polygamous marriage (that is, two to four wives) is legal; and 6) A Muslim lawyer has to act contrary to UK law where it contradicts Sharia.

(Se også Finland: “Spread of Islam in Europe is a “real cause for concern.Islamisation should be taken seriously because the religion seems to include expansionist aspirations and demands for adopting Sharia law, og Malmø: Min systerdotter som är polischef i Malmö sa till mig för redan 5 år sedan att det är kört i Malmö. Brottsligheten tagit sådana proportioner att polisen inte ensam kan klara av situationen.)

Thilo Sarrazin: Tørklædeforbud i skolerne

Den tidligere finanssenator i Berlin, Thilo Sarrazin (SPD), som i oktober i et interview talte om tyrkere og araberes integrationsuvillighed i byen, har igen rejst spørgsmålet om integration. Ifølge Bild-Zeitung krævede Sarrazin, som nu er medlem af bestyrelsen for Deutsche Bundesbank, i paneldiskussion i Berlin et forbud mod tørklæder til muslimske piger. Sarrazin sagde: “Jeg vil forbyde tørklæder i klassen. Det er ikke et religiøst symbol, men en politisk. Det er et symbol på mænds krav om magt over kvinder. “

Han begrundede det: “I Europa har vi stigende antal muslimer, som skaber problemer i alle lande.” For en forbedre integrationen forlangte Sarrazin for det første at begrænse tilstrømningen. For det andet, at sætte dem der er her under integrationstryk. Samfundet må stille krav. Desuden insisterede han på, at man taler tysk. ” Indtil videre står det elever frit for at bære tørklæde. I Berlin har der siden 2005 eksisteret en “Neutralitets Akt”, efter hvilken hverken lærere, dommere, eller politifolk på arbejde, må bære religiøse symboler. Sarrazin fordert Kopftuchverbot für Schülerinnen. (Snaphanens oversættelse)

Måben og undren som nyhedsstof

Denne historie er på ingen måde speciel, men den nævnes for at påpege en af mange journalistiske selvsvingshistorier der kendes fra hele verden: Nogle labaner arresteres for jihad- eller terrorplaner, og ud fra dette kan man spinde en ikke-historie om hvordan man i fyrenes bagland undrer sig til den helt store guldmedalje. De var jo altid så flinke til at holde døren for en, altid en munter bemærkning og et smil på læben. Og længere går historien ikke, intet forsøg på at forklare mysteriet, eller kigge på de personer der udtaler sig. Jo, på dette punkt er denne historie speciel, idet den adspurgte Mahdi Bray, leder af the Muslim American Society, en frontorganisation for Det Muslimske Broderskab, såmænd i en video fra 2000 kan ses erklære sin støtte til Hizbollah og Hamas. Så let er det at grave dybere, men den slags bliver næppe nogensinde alment forkyndt i mainstreammedierne:.Her er det Los Angeles Times, via Jihad Watch, der undrer sig (LFPC).

[…] Members of the unmarked mosque struggled on Friday to understand how and why five well-liked members of an Islamic youth group …. […]

“Those are our children,” Essam Tellawi, the imam, said in an emotional sermon ….[…]

“Our group never talked about politics” or waging war, said Mustafa Maryam, the youth group leader, who has known the five since 2006. He called them “fun loving, career-focused children” who “appeared to have a bright future.” He also called them “very goofy” and “laughing kids.”… […]

“We want to know: What did we miss?” said Mahdi Bray, head of the Muslim American Society ….[…] Virginia Muslim leaders scratch their heads, wonder how five “goofy, laughing kids” could have become jihadists

Halleluja, den multikulturelle forbrødring er indtruffet i Odense

Et eksempel på neo-journalistikkens armod der burde tjene til skræk og advarsel. Man længes, man higer og søger, efter tegn på at det går fremad, på at de daglige historier om f. eks. gaderøverier, skyderier og tilsvining af danske kvinder er noget forbigående, og at harmonien folkene imellem lige så stille er ved at indfinde sig. Man længes faktisk så stærkt, at den kritiske sans glemmes, og man kaster sig rørstrømsk over små solstrålehistorier som denne. Der er altid grund til vagtsomhed når medierne bruger flosklen “vilde med”, og når journalisten betjener sig af enfoldig, nedladende sprogbrug. Så kan man roligt gå ud fra at der er tale om hype.

Jo, historien er positiv, men den kan ikke bruges til noget som helst, og er derfor ikke andet og mere end forblændelse. Journalisten vælger at kigge helt isoleret på et gunstigt sammenfald af personligheder, temperamenter – og magtforhold. Skulle historien have værdi, skulle Vibeke Toft-Nielsen spørge sig selv hvorfor dette er muligt på disse skoler i Odense, og hvordan det hænger sammen med veldokumenterede eksempler på tilbagerulning af jul i det offentlige rum, som det kan bevidnes i f. eks. Storbritannien, hvor julen i offentligt regi bliver til “Winter Festival”. Hvorfor går det lige her og nu i Odense, og allervigtigst: Hvilke garantier har vi for at accepten af danske traditioner også vil gælde i en fremtid med ændrede styrkeforhold, andre personer, og konsolidering af muslimske enklaver?

[…] På Abildgårdskolen i Vollsmose fejrer cirka 350 ud af de 500 elever ikke jul derhjemme. Men på skolen har de taget traditionen til sig, fortæller skoleinspektør Allan E. Feldskou.

– Vi fejrer jul til den helt store guldmedalje, og børnene elsker det. Vi har både juletræer, kalenderlys, luciaoptog og julehistorier. Og risengrøden kunne de spise hver dag, hvis de fik lov. I år har lærerne opført et julestykke, der hedder “Klods Hassan”. Det er vores humoristiske måde at være multikulturelle på, fortæller han. På Kragsbjergskolen fastholder man også alle juletraditioner. Selvfølgelig accepterer vi, hvis der er nogen, der ikke har lyst til at komme med i kirke. Men vores oplevelse er, at julen er med til at skabe et sammenhold, fordi det er noget vi er fælles om. […]

– Julen har aldrig været noget problem i forhold til elevernes forskellige baggrunde. Selvfølgelig er der nogle enkelte, der ikke må nogle af tingene. Men det tager vi helt afslappet og finder en løsning på, fortæller Olav Rabølle Nielsen fra Humlehaveskolen i Odense. […] Muslimer er også vilde med julen

Olav Rabølle Nielsen gjorde sig jo bemærket tidligere på året med sin velmente advarsel mod at jødiske forældre satte deres børn i hans skole. Hvordan hænger disse ting nu sammen? Journalisten kunne ikke drømme om at spørge om sådan noget (LFPC).

Lyset går ud i Østrig

Vi berettede forleden om den østrigske Pax Europa-talskvinde Elisabeth Sabaditsch-Wolff, der står for at blive tiltalt for ‘hate speech’ for bemærkninger fremsat ved et seminar arrangeret af FPÖ. Der har nu været endnu en episode ved et efterfølgende seminar sammesteds,  og omstændighederne kalder i flere henseender på opmærksomhed. Det ligner således umiskendeligt et set-up netop med den hensigt at bringe fr. Sabaditsch-Wolff i vanskeligheder. Dernæst er det bemærkelsesværdigt, at de tilsyneladende plantede agents provocateur var bosniere, en gruppe vi kun i sjælden grad hører om i denne forbindelse. Og endelig er der jo det skræmmende perspektiv at dette foregår i Østrig, et land der som Holland engang ikke adskilte sig så voldsomt fra os: Hvad er det der gør det muligt for dette at kunne ske der og ikke i Danmark – jeg kan slet ikke forestille mig noget sådant i øjeblikket – og hvor længe vil vi leve i denne boble af frihed endnu? (LFPC)

bryssel  18 oktober 2007 131

On Wednesday night I gave my presentation on Islam at another seminar, part 2 of the series in the province of Burgenland. The meeting was held in Pinkafeld, a small town about 90 minutes south of Vienna.

In November there were approximately 50 attendees at Seminar 1. This time the number was a bit lower; however, among them was a group of young Bosnian girls who appeared fully integrated, and would not even have been recognizable as Muslims if they hadn’t acted up they way they eventually did.

I began with a preamble of sorts, explaining the nature and goals of these seminars, focusing on the right to freedom of speech. In addition I emphasized that this seminar does not focus on Muslims themselves, but rather on political Islam and its manifestations. Furthermore, I stated that this seminar concentrates on criticism of Islam; if someone wants to hear the positive side of Islam, he or she is free to ask the Islamic faith community for a seminar.

Alas, these words — and my frequent repetitions that Muslims per se were not being addressed — did not deter the group of Bosnians from interrupting me to tell the audience that they felt victimized and feared that they too would one day be sent back to Bosnia (alluding to their thinking that I advocated the expulsion of Muslims from Austria) to face the wrath of the evil Serbs.

They simply did not want to listen nor understand that this seminar’s intention is to explain the nature of political Islam. Instead, they attacked me personally.

There’s no need to go into detail, since it followed the usual pattern. Cell phones were used to call in an Austrian lady who rudely interrupted me and confronted me verbally, saying that Christmas is celebrated in Egypt and that she would report me to the authorities for racism and xenophobia. (I had been showing pictures of last year’s Christmas displays in a German shopping center which had featured Islamic and Arabic scenes instead of Christian ones).

In any case, the rest of the audience started to complain about the rudeness of these women. A verbal brawl ensued while I remained completely silent, waiting for everyone to calm down. Thank goodness the FPÖ had sent a security expert who managed to calm these women down, so that I was able to finish and take a break. The audience was visibly annoyed and rallied by my side.

During the break the Bosnian women continued the discussion outside the seminar room. They calmed down enough to continue listening to the remainder of my presentation — until, that is, I presented Eurabia, which caused them to get up collectively and leave the room (once more interrupting me).

One more observation: it was interesting to note that it was both the Muslim women who felt victimized as well as the “fundamentalist” Christians who were the ones causing the commotion, though the Christians to a lesser degree. They frequently interrupted saying that “all this can also be found in Christianity”.

I used the following two arguments that effectively “killed” unqualified dissent:

1. When the Bosnians and others complained that all I talked about were the negative aspects, I replied that I have not so far seen them or any other Muslim groups protesting FGM or other non-Muslim or Muslim behavior unacceptable in the West.

2. When members of the audience complained that my seminar was polemic or one-sided or should include this or that, I replied that they were free to hold their own seminars.

Both of these arguments were met with silence.

All in all, I was able to keep my composure, since by now I am able to deal with these people. Of course it is unnerving, but I will not be intimidated.

Their actions provided ample evidence of what my seminar was all about: freedom of speech, and these groups’ understanding of what this freedom means. Heckling the Counterjihad

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Niels Hansen

    Haha Schweiz giver svar på tiltale og trusler, det kan måske sætte lavinen igang, man kan da håbe…

    “Burkaforbud i Schweizisk by”

    http://jp.dk/udland/europa/article1917265.ece

  • Liva

    “They simply did not want to listen nor understand that this seminar’s intention is to explain the nature of political Islam. Instead, they attacked me personally.”

    – dette gør det netop nødvendigt at tage debatten, at bringe politisk islam til debat. Og bringe kvinder og religion til debat. Og bringe kvinder og religiøse påklædningskrav til debat. Det viser lige netop hvor vigtig det er at bruge ytringsfriheden, for hvis vi ikke bruger den, så fjernes den. Og vi ser at kvinder og piger lærer kun at åbne munden, hvis det handler om religiøse krav til kvinder. Kvindekamp er blevet til kvinders indordning under religiøse dogmer. Kvindekampen er endt som en snerpet religiøs kamp mod kvinders frihed og selvbestemmelse – og ikke mindst den europæiske borger m/k’s frihed.

    De kvinder der afbrød foredragsholderen kan kun lære demokratisk sindelag ved at lade andre diskutere – og med dem – hvad de synes om politisk islam og religiøse krav og religion som magtredskab. Deres måde at agere på minder i øvrigt om den der bruges når kvinder kræver hijab på, på job. Hvis de ikke må det så føler de sig krænket og udsat for diskrimination. Fornærmelses- og krænkelseskortet trækkes frem og de får deres vilje. Offentlige institutioner i hele Europa lader sig i stigende grad koste rundt af kvinder der kræver hijab på, på job. Ligesom vestlige universiteter nu lader sig koste rundt med af mennesker (kvinder og religiøse mænd) der vil have bederum og halal mad i kantinen og hijab til kvinder. Og busselskaber lader sig trække rundt i manegen af kvinder der ikke vil vise sit ansigt til buschaufføren. Og offentlige svømmehaller lader sig koste rundt med af kvinder der kræver solosvømmetimer. Og mænd finder sig i det. Venstrefløjen finder sig i det. Hold da op hvor er der gået Maud (fra Matador) og imamer i venstrefløjen og i det offentlige. Det er noget af et macho religiøst femi tyranni der er ved at brede sig i Danmark, ja i hele Europa – med hjælp fra religiøse dogmer og overhoveder – og kvinder. Det er for meget efterhånden. Ganske enkelt for meget. Kvinder og mænd skal ikke kunne bruge religion til at lukke munden på foredragsholdere, politikere, tegnere, kunstnere – eller nogen i det hele taget.

  • Liva

    OT

    “Tolkebistand anvendes i betydeligt omfang. Alene hos de praktiserende læger ca. 70.000 gange på et år.” – Står der i et læserbrev i JP.

    h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1915658.ece

    Og der er ret til gratis tolkebistand i 7 år. I 7 år. Det er helt vildt. Hvad de penge ikke kunne bruges på – f.eks. børn, folkeskolen, hospitaler, børnehaver, ældre og syge borgere, hvis der blev stillet større krav om at lære at tale dansk i Danmark. I stedet for er folkeskoler bl.a. ved at indføre arabisk sprog og der bruges undervisningstimer og lærerløn til modersmålsundervisning i op til 7. klasse i flere folkeskoler. Det er uholdbart og usolidarisk.

  • Liva

    Klimapolitisk stormøde – hvor juletræer er bandlyst – med bederum:

    “Af hensyn til deltagere på klimakonferencen, der vil bede, har man indrettet rum til bøn og meditation. De kaldes meditationsrum for at signalere, at det er for alle trosretninger. I går indrettedes et ekstra meditationsrum på grund af pladsproblemer i det eksisterende.”

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/349375:Danmark–Saa-blev-der-plad s-til-boen-paa-topmoedet

  • Emeritus

    JP – lørdag d. 12.12.09. Et hold tyske forskere har i otte år studeret sociale nedture, der bliver stedse hyppigere i Tyskland blandt andet på grund af den økonomiske krise. Efter deres mening er både det kapitalistiske system og demokratiet i fare. Artiklen konkluderer: ‘… der eksisterer en reel fare for, at den “bedrageriske sociale fred opløses indefra af folk med en fjendtlig mentalitet”…’

    Det gælder til en vis grad også herhjemme.

    Man mærker i artiklen den historiske frygt for fremtiden. Sociale nedture kombineret med økonomisk krise og den førte indvandrer- flygtningepolitik over de seneste tredive år er selvklart en sprængfarlig cocktail, der på et tidspunkt kan medføre, at et velorganiseret parti med en stærk-mand kultur byder sig til med effektive løsninger på selvskabte problemer, som vore demokratiske politikere i deres globale overmod ikke har anstændige løsninger på.

    Da Islam rummer folk med en fjendtlig mentalitet uden lyst til sammenhæng med andre, kan vejen på længere sigt være banet for store ukontrollerbare omvæltninger i Europa.

    Klimakonferencen og -topmødet er en storslået afledningsmanøvre, hvor man snakker om noget andet end de indre spændinger og befolkningseksplosionen, man ikke kan eller vil styre, og som er blevet og bliver en accellererende følge af alle de mange afladspenge, der er gået og kommer til at gå til de mange u-landsbollerum, men også gå fra alle de gavmilde på social deroute. Hvad danskerne angår, har de endelig fået noget andet at gå op i end burkaer og moskeer – og noget mere at bruge deres sociale kompetencer og økonomiske overflod på.

    Med venlig hilsen

    • Politiken i dag:

      Den store klimaløgn

      Boganm: Ole Humlum : Det ustyrlige klima

      Klimadebat: Danmark har fået en ny Bjørn Lomborg. Han hedder Ole Humlum – og har skrevet en rasende interessant bog om klimaet.

      Ole Humlum : Det ustyrlige klima. Trykkefrihedsselska bets Bibliotek. 184 sider, 175 kroner. Har du Pluskort, kan bogen købes med 20 pct. rabat i Politikens Boghal. Fire stjerner.
      Det kan undre, at det er Trykkefrihedsselska bet, der står bag udgivelsen. Bogen er renset for fremmedfjendske svinestreger.

      • PeterK

        Ja, det er jo ufatteligt at man ikke kan anmelde en bog om klimadebat uden at blande “fremmedangst” ind i det. Det det må have kostet anmelderen Poul Aarøe Pedersen maksimal viljestyrke ikke at give DF skylden for bogen, klimaet, og Ole Humlum.
        De er ynkelige. Tænk ikke at kunne anmelde en fagbog uden at give udtryk for sine egne fobier.

        • LWB

          Ja, tænk hvis vi andre havde lagt samme vægt på forlag, når det gik på “Turen går til…” [Pommeren?] 🙂

        • Snowball

          Klima og fremmedangst er skam to sider af samme sag. Det har jeg lært af den udstilling, der hænger på det kongelige bibliotek på Slotsholmen for tiden.

          http://www.kb.dk/da/dia/udstillinger/nomade.html

          Citat:
          “’Nomade’ er en novelle om vand – eller rettere manglen på vand – som er håndskrevet på materialer fra nomadernes hverdag; vadsække, kamelsadler, træ osv. Novellen findes ikke i papirformat – den eksisterer udelukkende som kunstudstilling, bestående af 45 dele, der hver især er et kunstværk i sig selv. Læseren oplever novellen ved at bevæge sig fra værk til værk og bliver dermed selv en nomade.

          ”Nomade” handler om de udfordringer, nomaderne i Afrika udsættes for på grund af klimaforandringerne. Men den er også en allegori over det moderne menneske, som er i konstant bevægelse, og over de folkevandringer der præger verden, gennem migration, flugt og rejser. Forfatterens eget hjemland, Marokko, er for eksempel under stort pres for at regulere illegal indvandring og smugleri fra det afrikanske kontinent til Europa.”

          Man forstår, at hindring af migration er ækvivalent med at gøre vold på naturen.

          Sætningen

          “Læseren oplever novellen ved at bevæge sig fra værk til værk og bliver dermed selv en nomade”

          er specielt morsom, da teksten er skrevet på arabisk, således at det kun er dem, der kan læse dette sprog, der bevæger sig fra værk til værk som nomader. Resten kigger undrende på diamantens version af julepynt – uforståelige skrifttegn på genbrugspapir dekoreret med overdimensionerede kanelstænger – og trækker på skuldrene.

          Retfærdigvis skal det dog nævnes, at diamanten også har et juletræ, med nisser og engle og det hele.

        • Liva

          Snowball

          Vi har også vores helt egne nomader i DK og EU. F.eks. de mange europæere der må flygte fra hærværk, chikane, trusler og vold i bl.a. ghettoområder og på arbejdspladser. Grønlændere har måttet forlade Gellerup og i et indkøbscenter på Fyn måtte et par israelere flygte efter at de blev skudt på. På Nørrebro er der også danske nomader, der flygter fra hærværk, chikane og trusler. Senest har en massageklinik ejer fået sine butiksvinduer knust og er blevet truet til at betale beskyttelsespenge. I Tingbjerg har en præst måttet flygte fra hus og hjem osv. Så det er meget aktuelt med en udstilling om nomader. Om de danske og vestlige nomader, der jages af sted med magt. Der kunne godt laves en udstilling om danske nomader/flygtninge i Danmark på f.eks. Louisiana eller på Charlottenborg.

        • Snowball

          Helt enig Liva, jeg håber det fremgik at mit indlæg var ironisk ment.

        • Liva

          Snowball

          Jeg synes at det er glimrende at du holder ajour med hvad der sker på kunstscenen. Den er jeg selv interesseret i og følger med hvor jeg nu kan. Mange af de ideer, der laves som politisk kunst nu – og udstilles på bl.a. Louisiana (museet har selv lagt ud med Jacob Holdt billeder) og på andre museer, kan også bruges af systemkritikere, religionskritikere og af den borgerlige fløj. Om man så kan li’ det eller ej, er en anden sag. Men der var en gang en kunstner der lavede en skamstøtte med det budskab at Vesten er nogle kapitalistiske svin der udnytter ulande. Nu kan der så laves en SKAMSTØTTE, der skal stå som en stor og synlig kritik af de mange importerede overfald på uskyldige danske borgere.

          Her er endnu en stakkels ældre borger der har måttet lægge både krop og psyke til en flok unges barbari:

          “En 70-årig mand med bopæl på Vestre Strandallé i Risskov ved Århus blev søndag formiddag udsat for et groft overfald tæt på sit hjem. Manden ville som så ofte før lige gå de få meter hen til en af naboerne på vejen for at bytte avis, men undervejs blev han overhalet af seks unge andengenerations-indvandrere.”

          h t t p://www.bt.dk/krimi/70-aarig-groft-overfaldet-uden-grund

          Stakkels mand. Hvor er hele godhedsindustrien? Hvor er Dansk Røde Kors? Hvor er centrum-venstre? Hvor er de gode forfattere og øvrige kunstnere? Hvor er godheds bedsterne?

        • Snowball

          Liva, jeg kan ikke påstå at jeg holder mig ajour med kunstscenen. Jeg bruger læsesalen på Slotsholmen fordi jeg er studerende, og er dermed tvangsindlagt til at se på disse meterhøje plancher med arabiske bogstaver i en måned.

        • Snowball

          (fortsat) Derfor læste jeg folderen for at finde ud af, hvad de betød. Og blev træt og deprimeret, da budskabet lader til at være, at det vestlige samfund nu skal have skylden hver gang der er oversvømmelse eller tørke noget sted i verden.

          I mine øjne skal god kunst sige noget i sig selv uden at man er nødt til at læse i den medfølgende folder hvad kunstneren mener. Ellers kunne han bare have nøjedes med at udgive folderen. Men at udstillingen ikke fungerer, af den indlysende grund at den forudsætter arabiskkundskaber, er ikke årsagen til at jeg bringer den op her på Snaphanen.
          Det jeg hæfter mig ved er dels den betænkelige kobling mellem (ind)vandring og klima. Taget i betragtning hvor let påvirkelig og ureflekteret den brede befolkning er i klimaspørgsmål.
          Og dels den underforståede præmisse, at folkevandring og migration er en uafvendelig del af naturens orden som vi bare må acceptere.

        • Liva

          “da budskabet lader til at være, at det vestlige samfund nu skal have skylden hver gang der er oversvømmelse eller tørke noget sted i verden.”

          Hvis Vesten skal have skylden for oversvømmelser og tørke – for naturkatastrofer – så skal Vesten vel også have skylden for de ekstremt mange fødsler i ulande? Indtil der gøres noget for at formindske fødselsraten og dermed give kvinder (og børn) mad nok, ligeret og muligheder, så er der tale om en naturkraft der oversvømmer planeten (og kvindekroppen) – med børn, er der ikke?

          Det er i øvrigt tankevækkende, at en udstilling, med det budskab du skriver om, oven i købet ikke skrives på et vestligt sprog. Vesten er bussemand – skrives der på et sprog som ikke er vestligt. Det ligner meget lidt venlig invasion. Man gør sig ingen ulejlighed med at gøre sig forståelig på urbefolkningens sprog. Kunne man forestille sig at Vesten fik lov til at lave det samme i arabiske lande? I Iran, eller i Sudan eller i Ægypten eller i Tyrkiet? Skrive at de lande har skylden hver gang der oversvømmes eller tørke finder sted? På et vestligt sprog. Nej, klima ismen har taget overhånd og det har multikultur ideologi også.

  • Emeritus

    Den videnskabelige værdi af klimahysteriet er beskeden, men den politiske værdi er enorm.

    Med venlig hilsen

  • Elefanten

    Tror man, at kødet, der severes på Olav Rabølle Nielsens skole, kommer fra slagtedyr, der er aflivet efter muslimske ritualer. I får kun ét gæt!

    • Johansen

      På Humlehaveskolen i Vollsmose serveres der kun halalkød i bespisningsordningen.
      Olav Nielsen orkede ikke kulturkampen, som han i foråret 2007 udtalte til Fyens Stiftstidende. Nu er han nyvalgt til byrådet i Odense for socialdemokraterne.

  • Emeritus

    Til Steen.
    Ole Humlum. Hans bog køber jeg til mig selv i julegave. – Han var glimrende ved den alternative klimakonference, har jeg hørt.

    ‘Fremmedfjendske’. En mindre delmængde, der i vore modstanderes svælg altid svulmer op til hele mængden og kommer til at hedde fremmedfjendske.

    Med venlig hilsen

  • @ Emeritus: jeg så prof. Ole Humlum i Deadline forleden, det var meget interessant.

    Som tidligere nævnt har ingen af os her nogen særlig viden eller mening om det. Jeg konstaterede for to år siden, at de lærde var meget uenige og at nogle synspunkter er underbelyste. Siden har jeg ikke læst op på det, og da jeg ikke er lærd, skal jeg vare mig for at mene noget ud over at gøre grin med den herskende religiøsitet. Det latente behov, har fundet et nyt objekt, tilsyneladende. Selv er jeg jo blottet for religiøse inklinationer.
    – Villy Sørensen skrev engang et hylemorsomt essay, “Forslag til verdens frelse”. Det handler om hvor skønt det er, at være enig med nogen. Helst med en masse.

    SØRENSEN, Villy: “Forslag til verdens frelse”. Indlæg i Vindrosen 5/54, Gyldendal,
    København (1954).

  • Emeritus

    ‘…Halleluja, den multikulturelle forbrødring er indtruffet i Odense…’

    Som om det var noget.

    Under ‘De hotteste rejsemål i 2010’ peger JP-Explorer, lørdag på Surinam som ‘…et præmieeksempel på, hvordan en etnisk smeltedigel fint kan fungere med respekt for forskellighederne…’ – Meget demonstrativt er problembarnet, En let og fint konstrueret moske med kuppel og hele fire minareter fotograferet til at ledsag teksten. Så smukt, så uskyldigt. Hvor svært kan det være. Se bare – løven græsser ved siden af lammene.

    Med venlig hilsen

  • PeterK

    Lidt off-topic.

    En busfuld klimaaktivister er stoppet i Stockholm og smidt ud af byen. Ikke fordi de demonstrerede, men fordi deres gamle bus ikke opfyldte miljøkraverne for at køre i Stockholm. Hyklere.

    I øvrigt er både Helene Christensen og Thomas Helveg med i flygtninge under jorden – støtte mennesker der har fået deres asylsag afvist, fordi de ikke er flygtninge. I det mindste betaler de selv, hvilket ikke gør det mindre ulovligt.

  • Historyman

    Lidt om julen
    Vedrørenedene julen så er det således, at der ikke længere pyntes op til Jul på den nedre del af Nørrebrogade. Sådan har det nu været i nogle år. Der er nok ikke flertal blandt handelstands medlemmer, da en stor del af butikkerne er ejet af muslimer. Jeg tror dette er en diskret måde at vise at Nørrebro, nu er under nye magthavere.
    mvh.
    Historyman

  • Liva

    “På Abildgårdskolen i Vollsmose fejrer cirka 350 ud af de 500 elever ikke jul derhjemme.” Noget af et anti-jul område.

  • Peter buch

    Det er vel fotografen, kameraet eller klimaets skyld, at Helena Christensen ser ud som hun har fået en på bærret.
    Det har hun vel ikke?

  • Liva

    I øvrigt, under en juleindkøbstur forleden dag gik turen igennem byens Magasin og vi måtte helt op på 2. sal før der var et lille bitte område med julehalløj. For et par år siden i samme Magasin var juleområdet at finde i stueetagen, men i et aflukke for sig selv. Heldigvis findes der andre butikker, hvor julen er lige så synlig og hyggelig som for mange år siden.

  • Snowball

    Hvis der er nogen, der er i stand til at vurdere hvad klimaet har brug for, så er det Helena Christensen og Thure Lindhart. Den tid er nemlig forbi, hvor vigtige samfundsmæssige beslutninger blev truffet på en basis af viden og fornuft, og hvor man lyttede til de mennesker, der faktisk havde forstand på og viden om emnet. Den slags højrefascisme er heldigvis afskaffet, og i vores højt udviklede samfund lytter vi mest til vores følelser. Derfor er det selvfølgelig følsomme kunstnere som Helena og Thure, der udlægger teksten. Thure er desuden bøsse, mens Helena er af Peruviansk afstamning. Mere rigtige og autentiske meninger findes simpelthen ikke.

  • Liva

    I klimadebatten indgår ikke de mange ildspåsættelser der laves lokalt i DK og i andre europæiske lande i f.eks. ghettoområder. Ildspåsættelserne gør at borgere ikke tør at bo i områderne (de bliver danske nomader/flygtninge) og jeg tror næppe at ildspåsættelser er det bedste for venstrefløjens miljø – i mere end en betydning. Senest blev der i går sat ild på containere på Nørrebro og vi har set at ild hærværk er blevet brugt meget i forskellige ghettoområder i Danmark. Der er blevet brændt biler og busser af, også journalisters og betjentes biler, boligblokke er der blevet sat ild på, børnehaver, fritidsklubber, boligforening, spejderhytter, tankstationer, kolonihavehuse, butikker, skoler og der er endda blevet sat ild til et menighedslokale ved Gellerup kirke på et tidspunkt og på sygehuse og et rådhus. Stort set ingen taler om hvad dette enorme hærværk og chikane gør mod både mennesker og miljø – og tillids kapitalen. Stort set ingen fra centrum-venstre fløjen taler om det i hvert fald.
    I 2008 var der angiveligt 707 brande på to uger. For slet ikke at tale om de mange skolebrande i Sverige. Og de ekstremt mange voldtægter i Sverige høres der heller intet om – også de drukner i centrum-venstres bortforklarings klimacirkus. Selvom ’sikkerhedsklimaet’ for kvinders i Sverige bestemt ikke er det bedste mere.

    h t t p://avisen.dk/nye-skolebrande-nat-210208.aspx?CommentPosted=true#comme ntmessage

  • Liva, jeg har lige set en her, den nævner dog dioxinerne: Smukkere biler efter krigen

    • Liva

      Ja, det er ligeledes nærliggende at lave en fotomontage skamstøtte over mislykket import. De mange brande. Over importeret hærværk.

  • pap

    Her to andre, der også godt kan holde varmen:

    »Gi’ os din frakke, ellers smadrer vi dit hoved.«

    http://stiften.dk/article/20091213/AAS/712139969/0/mostreadaoa

  • Benjamin

    A propos kendisser, som bruger deres popularitet til at blande sig i noget, som de ikke har forstand på: Nu er også Søren Sko faldet i klimafælden og lavet en sang om den forfærdelige globale opvarmning, der “får verdenshavene til at stige ukontrolleret”.
    http://stiften.dk/article/20091212/AAS/712129874/1634/mostreadaoa

  • Pingback: Først kom de efter… « Hodjanernes Blog()

  • Pingback: Der Prozess. | Hodjanernes Blog()