“En majoritet af alle attentater rettet mod en sĂ„dan person som Palme, er enten en mindre konspiration i ofrets nĂŠrhed – og da er det vĂŠldig ofte netop personer som har haft til opgave at beskytte offerets sikkerhed. Det er den almindeligste kategori. Eller den nĂŠst mest almindelige kategori, den vi kalder den “ensamma galning” og det er den man har arbejdet mest med i Palme mordet, Christer Petterson. Alle andre forklaringer er vĂŠldig usandsynlige, men jeg udelukker at Petterson kan have gjort det.” prof. i kriminologi Leif. G.W. Persson.
Om en mĂ„ned er det 24 Ă„r siden, om et Ă„r skal det prĂŠskriberes. Jeg husker jeg befandt mig i NordskĂ„ne ved Osby, kendte intet til “Palme-hadet” og sĂ„ fantombilledet, der havde enkelte ligheder med mig selv, og tĂŠnkte: “Nu kommer  jeg sgu ikke hjem til Danmark.” Vi poster weekendfilmen her, mens vi endnu husker den. Den udforsker det jeg ogsĂ„ mener er det sandsynligste, politisporet, en mulig grund til at mordet aldrig bliver opklaret. Smerten vil vedblive at vĂŠre indkapslet ligesom det egentlige motiv til Anna Lindh mordet, og det er  mit indtryk at det vil blive ved med at gnave, selvom der ikke tales meget om det mere. Der er der et sted, at det utĂŠnkelige kunne ske to gange pĂ„ kun sytten Ă„r. Mon nogen ved om svensk TV har sendt den ? Video : Leif G.W. : Christer Petterson: Nej, vad  Àr det för  trams ? (Knapp, Klaus D & Nagel, Burkhard: “Der Olof Palme Mord, die verbotene Spur.2001, engelsk og svensk lyd.”) (Og idag: Carsten Jensen fick Palmepriset ur Lisbet Palmes hand.)
Geert Wilders’ eksplosive sandheder
Det er vist ikke sĂ„ fĂ„ forsĂžg der har vĂŠret gjort i tidens lĂžb pĂ„ at anmelde Koranen for opfordring til vold, eller til at fĂ„ den stadfĂŠstet som hate speech. Ingen europĂŠiske lande vil selv sagt risikere postyret ved overhovedet at Ă„bne op for sĂ„dan en sag, men med Geert Wilders’ indkaldelse af vidner i spĂžrgsmĂ„let om parallellerne mellem dette skrift og Mein Kampf kunne dette blive et for anklagemyndigheden hĂžjst ubelejligt skift af fokus, og for os alle et tiltrĂŠngt sandhedens Ăžjeblik. Der er som bekendt lammende enighed i samtlige medier herhjemme om at tonen er vigtigere end underliggende sandheder. Intet vil kunne rokke ved denne selvpĂ„lagte fortielse, og kan de ubekvemme sandheder derfor i de kommende Ă„r tvinges ud gennem diverse retssager, kan dette forum vise sig at blive en gave. Vi fĂ„r se. Via Jihad Watch (LFPC):
[…] On trial is not so much Geert Wilders, but the Holy Book of Islam. On Jan. 20, the first day of the case, Mr. Wilders’s defense team presented the court with a list of expert witnesses. It is indicative of his strategy. The expert witnesses, a group of internationally renowned academics on the one hand and, on the other, radical Islamists (among them Mohammed Bouyeri, the killer of Theo van Gogh, and the influential Iranian Ayatollah Mesbah Yazdi, an outspoken anti-Semite and religious mentor of Iranian president Mahmoud Ahmadinedjad), are requested to testify about the Quran’s message and Mr. Wilders’s comparison of the Quran to “Mein Kampf.” As Mr. Wilders stated on the first and, so far only, session in court, if his statements about the Quran and “Mein Kampf” are correct, he cannot be convicted for telling the truth. So Mr. Wilders’s defense team will concentrate on the extreme and violent paragraphs in the Quran, and compare them to paragraphs in “Mein Kampf.” […] Leon de Winter: Stop the Trial of Geert Wilders ; Douglas Murray: Geert Wilders: on trial for telling the truth
Kapten KlÀnning og genusindustrien
Göran Lindberg Ă€r förelĂ€sare med en bred palett av Ă€mnen att vĂ€lja frĂ„n. Han förelĂ€ser bĂ„de nationellt och internationellt, och har bl.a. förelĂ€st för FN i sĂ„vĂ€l New York som GenĂšve. Han arbetar Ă€ven som moderator. Tidigare var han rektor pĂ„ Polishögskolan, LĂ€nspolismĂ€stare och han Ă€r Ă€ven ledamot av Krigsvetenskapsakademien. Görans förelĂ€sningar kan t.ex. handla om jĂ€mstĂ€lldhet, om sexuella trakasserier, varför vi behöver kvinnor som chefer och vad vi skall göra fĂ„ att fĂ„ dem (Göran har Ă€ven kallats âKapten KlĂ€nningâ). Andra Ă€mnen Ă€r ledarskap, mĂ„ngfald, konflikthantering, utanförskap och mobbing, bemötande, hĂ€rskartekniker och respekt för att nĂ€mna nĂ„gra. Han talar Ă€ven om vikten av etik och moral sĂ„vĂ€l privat som arbetsmĂ€ssigt.
Det er ikke sĂ„ godt nĂ„r Sveriges prĂŠmie-genus-polis, en ĂŠgte rollemodel, sĂ„ arresterers for grov bla. voldtĂŠgt af mindreĂ„rig. Alle vrider offentligt hĂŠnder, men folket ler  rĂ„t og hjerteligt, ikke sĂ„ meget over Göran Lindberg, som over kleresiets hykleri, der er taget med bukserne nede. LĂŠs trĂ„den og fĂ„ et godt grin, det er fĂ„ debattrĂ„de der er underholdende. De er nemlig lede og kede af den poltisk stĂžttede genus-industris herredĂžmme, og de  behĂžver den slet ikke. Svenskerne behandler kvinder ordentligt, simpelthen fordi de er ordentlige mennesker, og landskabslovenes kvinnofrid fra 1200 tallet er uendeligt ĂŠldre og mere betydningsfuld end spaltemeter af konforme, kĂžnspolitiske plusord, der strĂžmmer fra forskere, politikere og medier, og stiller sig i vejen for diskussioner om virkelige problemer. Enhver almindelig svensker ved, at den industrielle genusforskning ikke gavner andre end dem, der lever af den, Drude Dahlerup for eksempel. Den er kostbar og overflĂždig og et typisk eksempel pĂ„ en sund idĂ©, der er kommet i hĂŠnderne pĂ„ universitetshumanister og er kammet over i en farce. Et klassisk eksempel er afhandlingen âTrumpeten som genussymbolâ.
– Vores fĂžr sĂ„ velopdragne Kjolekaptejn kunne for eksempel udbryde: “Bara genom att öka kunskapen om jĂ€mstĂ€lldhet kan man fĂ„ bort orĂ€ttvisorna. Det Ă€r ett mĂ„ste för hela jordens överlevnad,” det rejste han omkring og optrĂ„dte med mod betaling, samtidigt med at han voldfĂžrte sig pĂ„ smĂ„piger. Han var udnĂŠvnt af justitsminister Bodström, sĂ„ han var ogsĂ„ var en god og lydig sosse, men den officielle svenske damesag er derimod ude i en af sine vĂŠrre kriser, den desvĂŠrre nok vil overleve alligevel. – (KlĂ€nning= kjole, dametĂžj,  Kapten KlĂ€nning = figur i TV satire, HĂ€rskarteknik=magtkamp, Könsmaktsordning = mĂŠnd og kvinders magtkamp, begge “identificeret” af den norske socialpsykolog og medstifter af Socialistisk Venstreparti Berit Ă s i 1979, (hun har senere hĂŠvdet at 9/11 var dataanimationer og  iscenesat af amerikanske myndigheder,)  mobning=drilleri, utanförskap = ghettoer, mĂ„ngfald = kaos.) GW: Han hade mĂ„nga fiender, Göran Lindberg, 63, vigde sitt yrkesliv Ă„t feminismen. PĂ„ Svenska Dagbladet dukker en debatartikel op, der foreslĂ„r noget uhĂžrt radikalt: At kĂžnnet mĂ„ske ikke bare er en social konstruktion.
Holland: Nej til krucifikser for buschauffĂžrer, ja til tĂžrklĂŠder
Engelsk oversÊttelse af artikel i Die Welt, pÄ Gates of Vienna:
[…] Born in Egypt, Ezzat Aziz has had his own experiences. Since 1998 he has worked as a ticket inspector at the public transport company in Amsterdam. The 56-year-old in his work always bears a cross on his chest, because he is a Christian, a member of Egyptâs Coptic Christian minority. But then the company forbade its employees to wear Christian symbols. âFor reasons of professionalismâ no jewelry should be worn over clothing, said company spokeswoman Petra Faber.
Aziz emigrated to Holland in 1984 and no longer understands the world: âIâm living in a democratic country where one has the right to profess his faith.â It did not help; Aziz was suspended from duty. He complained but the judge upheld the view of the employer. Jacqueline Koops, an attorney for Aziz, sees his fundamental rights as violated. âAmsterdam is a multicultural city. My client is being discriminated against. There are tram conductors and bus drivers in service allowed to wear a head scarf.â Aziz maintains silence on the instructions of his psychological superiors now â he has been banned from speaking. Das Problem der Niederlande mit dem “Multikulti”
Fra mÄngfaldens SkÄne
à h mitt Nordafrika, idag stod du framför mig igen, men inte dÀr jag brukat och velat möta dig. Nu stod du vid Resecentrum i Kristianstad. Min stad har blivit ett med Nordafrika och arabvÀrlden. NÀr jag stiger av ettans buss gÄr jag rakt in i Bagdads manskrets. De irakiska mÀnnen fyller platsen med sin rent fysiska dominans.
Mellan hÄllplatserna ilar unga irakiska och palestinska kvinnor med eller utan barnvagnar, alla beslöjade, ocksÄ niqabdamerna Àr dÀr. Utanför Stadium stÄr de somaliska tÀlttanterna. Deras bruna och svarta tÀlt fladdrar i vinden och avtecknar sig mot den moddiga snön. Jag kÀnner inte igen en enda röst, inte ett enda sprÄk (men vet med mitt förstÄnd att de heter arabiska och somaliska).
Det Àr januari pÄ jorden, den isande vinden mot ansiktet försÀkrar mig: JodÄ, det hÀr Àr SkÄne, det hÀr Àr Europa. Allt annat motsÀger det: sprÄken, rösterna, tÀlten, slöjorna, stadsbilden. Förvirrad ska jag sÀtta mig pÄ ettans buss för att Äka hem, jag stÄr lÀngst fram i kön nÀr bussen stannar och öppnar dörrarna. En av tÀlttanterna trÀnger sig förbi och knuffar nÀstan omkull mig. Direkt efter mig kommer en av de gamla farbröderna frÄn byn, hÀlsar med sitt vÀnliga leende och ÄterupprÀttar en inre balans.
Somalia, Etiopien och Irak Ă€r svenskt territorium – eller om det möjligen Ă€r tvĂ€rtom. Farbrorn och jag försĂ€krar oss om tvĂ„ blygsamma utrymmen i den dragspelslĂ„nga bussen. Torsdag i Sverige, 2010.
Thomas Nydahl: Nordafrikanska tÀlt en torsdag i Kristianstad. Snö, isvindar och andra sprÄk.
“SlagtebĂŠnk DybbĂžl” fik med rette mange fine anmeldelser.
http://tinyurl.com/yaczwrd
Liva NĂ„r slĂŠgtshistorie bliver misbrugt af andre som politisk propaganda, kan det undertidem holde hĂ„rdt at holde sin mund. Men det er jo ikke fĂžrste gang med Massa Peter. Nuvel, jeg fotograferede Anna Heegaards store gravsten, da jeg var pĂ„ St. Croix efter en skĂžn tur med vandflyver i turbulens, Jeg har sjĂŠldent moret mig sĂ„ godt og lo hele vejen fra St. Thomas, efter at vi var rullet ud i havnebassinet. Piloten grinede ogsĂ„, han lignede en Marlborough reklame, og han og min mand blinkede til hinanden, hver gang amerikanerne bag os skreg, konen grĂŠd hele vejen. Hvordan Annes… Read more »
Du er da vist noget af et omvandrende bibliotek, Mette. đ SpĂŠndende lĂŠsning. Tak for det. Det er aldrig kedeligt at lĂŠse hvad du har at fortĂŠlle. Sjovt at du slutter med at nĂŠvne hvad en mor skulle stĂ„ model til under 1864-krigen. Det var netop mit indtryk – og min pointe – at den yngre mandlige lektor havde skruet foredraget sammen som en mor. Ikke at der er noget skidt i det. Det er der bare sĂ„ mange der gĂžr efterhĂ„nden. BĂ„de mĂŠnd og kvinder. Det giver ikke et helt billede af vores historie eller af hvem der sidder… Read more »
Og ikke mindst hvor blev akademikeren af der kan tĂŠnke ud over sin rolle som forĂŠldre – og som familie? Som kan holde sig strikt til emnet – ogsĂ„ uden at skulle bruge emnet politisk. Der mangler tilstrĂŠbt objektivitet.
Liva. Tak. Det er jo mit fag. Det startede tidligt, da jeg var blĂ„mejse, vandt jeg altid hvem-hvad-hvor-konkurrencerne. đ Du skulle bare vide, hvor mange gode og spĂŠndende historier, der ligger gemt i arkiverne, og som der kunne laves film om, som sikkert bĂ„de unge og gamle gerne ville se. “Flammen og Citronen” bliver ved med at trĂŠkke publikum, og det er ikke tilfĂŠldigt, der er et stort publikum til film med nationalt indhold, og nĂ„r krisen nu snart begynder at trykke rigtig hĂ„rdt, kommer producenterne mĂ„ske i tanke om det. Din foredragsholder havde lĂŠst Ernst Frederik Schau’s breve til… Read more »
Vedr. at Carsten Jensen har fĂ„et en pris i Sverige. SĂ„ Ăžnskes han tillykke med prisen. (For at holde sin mund?) Det overrasker ikke at det netop er ham der fĂ„r en pris. Han gĂžr vel blot som hijabfeminister, socialister og ultraliberalister bedst kan li’ det. EfterhĂ„nden som vi vesterlĂŠndinge masseonduleres med hijabfeministers, centrum-venstres og ultraliberalisternes ‘multikultur’ ideologi – sĂ„ er der mindre og mindre vi (og vore bĂžrn og bĂžrnebĂžrn) – mĂ„ og kan kritisere – altsĂ„ ud over egen kultur og traditioner og mennesker der ligner os selv. Religions- og kulturkritik er f.eks. mere eller mindre blevet tabu… Read more »
Netop, Liva. Jeg er ogsĂ„ dybt taknemmelig for alle de udholdende, flittige, underfundige og dygtige Snaphaner, som kan hamle op med dette menageri af underlĂždig medie-manipulation, vi udsĂŠttes for af uvidende, dovne og manipulerende journalister. Carsten Jensen og co. kan man vel ikke kalde dem dovne, kun amoralske hyklere. Lad dem blive gennemskuet. KlĂž pĂ„ med jeres skarpsindige kommentarer – om det er fra Snaphanen eller Sappho. Jeg nĂžjes med at klikke ind nĂŠsten hver dag. Man kan blive helt afhĂŠngig.
Svensk feminisme er dybt racistisk. Den handler jo om, at muslimske kvinder ikke mÄ have de samme rettigheder som dem selv. Muslimske kvinder skal rette sig efter sharialoven, mens svenske kvinder har ligestilling. Arv, lederstillinger og en masse andre omrÄder er involveret.
@Universalgeni: Jeg er ikke ekspert pĂ„ den, jeg bliver helt trĂŠt i masken, bare jeg ser genus- overskrifterne, sĂ„ jeg hopper normalt over det. Men nĂ„r det at vĂŠre kvinde, er blevet en karriere og en kvalitet i sig selv, sĂ„ er det at undertegnede, der er helt med pĂ„ ligestilling osv., blir kontrĂŠr og mopset. Jeg er ogsĂ„ mopset over at p 1 i Danmark er gĂ„et fra en ĂŠgte kulturformidling for snart 20 Ă„r siden, til at blive det jeg kalder kĂŠllingeradio, nĂ„r ingen andre lytter. Det var der ivĂžrigt en fornuftig mand, der kritiserede pĂ„ P 1… Read more »
I linket Genusblick pÄ historien og Danmark skrives der bl.a.:
“- För att kunna ta makten över definierandet av det normala rĂ€cker det inte med att blicka framĂ„t – vi mĂ„ste ocksĂ„ gĂ„ tillbaka till arkiven och leta fram det som förtigits i historien.”
Der er en del der forties nu, er der ikke? Eller forsÞges fortiet. Den vestlige mand, hans vestlige, sekulÊre, demokratiske og pluralistiske og ikke mindst kritiske blik pÄ verden og hans vestlige historie er ved at blive gjort til noget unormalt, er det ikke?
Meget apropos: Mens den vestlige mand (og hans kulturhistorie) i stor grad latterliggĂžres i nyere vestlig historie, kunst og kultur, sĂ„ ser vi at der med nye indbyggere og kravet om en ny religiĂžs (islamisk) verdensorden trĂŠder et ikke-vestlig og meget tydeligt mandebillede ind pĂ„ den europĂŠiske scene. Ikke engang en dalarhest kan nu fĂ„ lov til at vĂŠre uden kĂžn. Nej, den gĂžres til en ikke-vestlig han. Den mister sin (kulturelle) forhud sĂ„ at sige. Der er en kĂžnskrig i gang. Ikke primĂŠrt mellem mĂŠnd og kvinder, men mellem kulturkĂžn – af hankĂžn – og mellem sharia lov og… Read more »
Det er vĂŠrd at bide mĂŠrke i at den svenske, nordiske og meget vestlige dalarhest netop fremstod som noget der ikke havde med kĂžn at gĂžre. Der var ikke blandet seksualitet/kĂžn ind. Men det bliver det nu af en sharia tilhĂŠnger. Sharia og islam tilhĂŠngere insisterer voldsomt pĂ„ kĂžn. Det har de tilfĂŠlles med feminister. Hvis Vesten skulle vĂŠre kunstnerisk – og maskulin – i dag kunne f.eks. islamiske symboler sĂŠttes sammen med noget typisk vestligt maskulint. Hvad kunne det vĂŠre? Ja, det mĂ„ kunstnere – mĂŠnd – finde ud af. Men kan mĂŠnd finde ud af det – mere?… Read more »
Se hvordan vestlig kunst/kunstnere gentager sig selv. Vestlige kunstnere kigger tilbage til 1970’erne – i metode – og det er skĂŠgt – men tilsyneladende helt uden at bruge netop det revolutionerende fall out i forhold til islam – som om noget er et system.
“Vinterens store udstilling pĂ„ Gl Holtegaard prĂŠsenterer international samtidskunst i sĂŠrklasse. Udstillingen FALL OUT er tilrettelagt i samarbejde med Malmö Konsthall og undersĂžger systemet â og systemnedbruddets natur.”
Det er faktisk skĂŠgt at se hvor pĂŠn og mainstream 1970’er kunst er blevet – i Vesten.
h t t p://glholtegaard.dk/side.asp?side=2&id=317
SĂ„ er der HelsingĂžr Teater der har Von Scholten pĂ„ tapetet. “Vi er tilbage i 1848. Hele Guldalder-Danmark sidder i Det Kgl. Teater for at fejre teatrets 100 Ă„rs jubilĂŠum, og imens stĂ„r Von Scholten som dansk GeneralguvernĂžr i en krigslignende situation med slavernes oprĂžr i Dansk Vestindien. Von Scholten er splittet mellem sin loyalitet overfor konge, kone og fĂŠdreland og sin erotiske besĂŠttelse af mulatten Anna Heegaard og hendes krav om slavernes frigivelse.” h t t p://www.helsingor-teater.dk/forestilling.asp?side=3&forestilling=1&vis=324 Helt i neo vestlig tidsĂ„nd. Og det er P2 ogsĂ„ – hvor jeg hĂžrte en teater anmelder tale om at Von Scholten… Read more »
“Men kan mĂŠnd finde ud af det â mere? Thatâs the question today. To be or not to be â af western male artist.” Er dette noget af et vestligt, maskulint kunststykke? “Med ultrakort varsel meldte LĂžkke fra til arrangementet og lod udviklingsminister Ulla TĂžrnĂŠs (V) holde mĂždet med det diplomatiske korps. IfĂžlge en central kilde har Statsministeriet begrundet fravĂŠret med, at Lars LĂžkke Rasmussen populĂŠrt sagt havde barnets fĂžrste sygedag, fordi hans datter havde forvredet foden. Statsministeriet nĂžjedes fredag med at henvise til, at udeblivelsen skyldtes “private Ă„rsager”.” h t t p://www.bt.dk/politik/lars-loekke-tog-barnets-foerste-sygedag Hvorfor skulle den kvindelige udviklingsminister ikke kunne… Read more »
Her er et vestligt, multikulti og venstreorienteret bud pĂ„ hvad kunst skal vĂŠre i dag: »Personligt kender jeg ikke til nogle seriĂžse udslag af selvcensur blandt vore medlemmer, men diskussionen har vĂŠret prĂŠget af mangel pĂ„ klare definitioner. Der er jo forskel pĂ„ censur og selvcensur, og der er ogsĂ„ noget, der hedder takt og formbevidsthed eller bare almindelig omtanke,« siger Egon Clausen, medlem af forretningsudvalget i Dansk KunstnerrĂ„d, som reprĂŠsenterer 16 forskellige kunstnerforeninger. Heraf deltog 12 i mĂždet.” h t t p://www.berlingske.dk/kultur/kunstnere-undersoeger-censur Men gider vi den form for snĂŠvre kunstopfattelse? Vil vi som vestlige borgere den form for ensidig… Read more »
Genusindustrien i Sverige. Har denne industrigren en del af ansvaret ad indvandringen og ĂždelĂŠggelsen af Sverige. Lidt enkelt kunne det se sĂ„dan ud. Feministerne i Sverige opstiller denne rangliste over mennesker: 1.Svenske kvinder.Ofre. ja ogsĂ„ i den grad. Det er nĂŠsten ikke til at fatte hvor meget de er ofre. 2.Udenlandske kvinder. Ofre. IsĂŠr efter de er kommet til Sverige. 3.Udenlandske mĂŠnd. Ofre. DO. 4. Svenske mĂŠnd. Dumme brutale svin, hvis magt mĂ„ brydes, og det gĂžres bedst ved at udskifte de dumme svenske svin med ĂŠdle udlĂŠndinge. Helst de fĂžlsomme muslimer. Mon det ikke er Drudes indgang til at… Read more »
PB. Ja, det spekulerede jeg ogsÄ pÄ. Fotografiet viste grydeskeenfordi hun aldrig bruger den. MÄske er det en ny slags satire. MÄske troede hun, at der ville komme en artikel/et interveiw med hende.
ROFL – sĂ„ du artiklen “Khader: En enormt stor sejr”? (om burkaer) Man mĂ„ sige, at manden har lĂŠrt af Lene Espersens retorik.
Ja, han(Khader) men desvÊrre ogsÄ C, fremstÄr mere og mere som en souffle der falder sammen nÄr den varme luft lukkes ud.
Flere eksplosive sandheder, som allerede er nĂ„et til Norge, ser jeg Kvindelig JP-journalist mĂ„ ud af Pakistan. Der mĂ„ vĂŠre tale om Puk Damsgaard Andersen, der har boet flere Ă„r i Pakistan og skrevet en bog om forholdene “De renes land”. Jeg havde ikke set JP-artikel om hendes vanskelige forhold, men undrede mig virkelig i morges over hendes helt atypiske artikel, hvor hun skriver at det meste af den pakistanske hĂŠr bestĂ„r af islamister. Det er da virkelig noget nyt, men egentlig ikke en stor overraskelse. Link er indtil videre ikke til at finde. Hun er en modig pige, og… Read more »
PrĂžv at google “friend and ally” sammen med Pakistan, pĂ„ Jihad Watch. Det er virkelig en bande slyngler der ikke skulle have en krone fra vestlige lande.
Enig, og nu skal danske skatteydere formodentlig ogsĂ„ til at betale direkte til Taleban. Jeg fandt Puk Damsgaard Andersens artikel fra i dag “Pakistan lukker det ene Ăžje”, side 12, som ikke er tilgĂŠngelig for alle i Ăžjeblikket. Tillader mig at citere lidt, for det er en interessant artikel: “Store dele af hĂŠren og befolkningen ser stadig Indien som fjenden, og derfor bliver langt det meste af den militĂŠre energi spenderet pĂ„ den Ăžstlige grĂŠnse mod ĂŠrkefjenden. HĂŠren kan sĂ„ledes ikke lĂŠgge yderligere krĂŠfter i grĂŠnsen til Afghanistan. Eller som senioranalytiker og Pakistans âenfant terribleâ redaktĂžr pĂ„ den ugentlige sekulĂŠre… Read more »
prĂžv politiken.dk lige nu. Hedegaard har meldt sig ud af DF, der henvises til jer. Og Carsten Jensen vil som tak for 400.000 kr. file videre pĂ„ “Hedegaard-balladen”. Sandelig, sandlig, de er ude pĂ„ rov. Men jeg tager det nu roligt, lad os bare fĂ„ en rĂždt regering, sĂ„ ramler det hele langt hurtigere, og vi kan begynde at bygge noget bedre op. Hvis vi fĂ„r chancen. Det er i alle tilfĂŠlde et spĂžrgsmĂ„l om tid. JP har i dag flere artikler om offentligt ansatte, fx politibetjente, der fĂ„r trusler i privatlivet, brĂŠndt biler af og mĂ„ under politibeskyttelse. Politi… Read more »
JP har idag ogsĂ„, fuldstĂŠndig umotiveret , et helsides billede af , Asmaa Riyad Abdol-Hamid, hvor lĂŠseren fĂ„r oplyst at hun bĂ„de ejer og kan bruge en ” foodprocessor ” men ikke en grydeske.
Jeg har lige betalt abonnement for nÊste kvartal men tÊnker alligevel, hvad i himelens navn var den dybere Ärsag til det stunt pÄ JP? Godt nok pÄ den mest underlÞdige del, nemlig puls man alligevel, der er grÊnser for hvad jeg gider abonnere pÄ.
Mette Men jeg tager det nu roligt, lad os bare fĂ„ en rĂždt regering, sĂ„ ramler det hele langt hurtigere, og vi kan begynde at bygge noget bedre op – jeg har samme mening, et valg – jo fĂžr jo bedre, vi skal helt sikkert igennem denne proces, Venstre og Konservative er efterhĂ„nden sĂ„ splittede og lunkne med hensyn til at foretage sig noget mod muhamedanernes Ă„benbare mere og mere optrĂŠden som “Herrefolk” med krav efter krav som vi bare har at efterkomme, ellers bliver nogle af dem ikke bare sure, nej de blir’ voldelige og sĂ„ rasende at de… Read more »
Tak for anbefalingen, begge. Jeg husker godt anmeldelserne. Jeg har selvfĂžlgelig ikke nogen fast idĂ© om, hvem der myrdede Palme, men bemĂŠrk lige at Leif GW begrunder i dette finske interview, hvorfor han udelukker Christer Petterson. GW har dog siddet med sagen i hĂ„nden og talt med flere af de involverede, bla. Petterson, “for hvad det nu er vĂŠrd” som han siger. Petterson er set et andet sted i byen, af en der kendte ham godt. Lisbeth Palmes identifikation – tja, det er mĂžrkt, hun gĂ„r nogle meter bag Palme, da hun kigger pĂ„ butiksvinduer, og hun kendte ikke Petterson… Read more »
Bondesons bog er, ganske rigtigt, glimrende – den der klart bedst opsummerer mordet. Han pĂ„viser dog ogsĂ„, at grunden under politisporet er svagt. En ting er inkompetence, noget andet er direkte, aktivt engagement i mordet pĂ„ Palme. Det betvivler bĂ„de Bondeson og jeg selv, at politiet begav sig ud i. Morderen var altsĂ„ sekunder fra at lĂžbe lige durk ind i en politpatrulje pĂ„ Malmskillnadsgatan. Man skal vĂŠre forsigtig med at falde i den grĂžft, der siger, at fordi politiet ikke har magtet at opklare mordet er det fordi de nok selv er involverede. BrĂždrene Poutianinen er meget, meget grundige… Read more »
Interessant konspirationsfilm om Palme-mordet. Jeg kan anbefale en bog om emnet, Jan Bondeson: Blood On The Snow, Cornell University 2005. Bondeson er svensk lÊge, nu bosat i USA, kritisk indstillet til sit hjemland. Han fokuserer ikke (som TV-filmen) sÄ skarpt pÄ politisporet, men afdÊkker sagens ejendommelige kendsgerninger og de mange teorier, der siden har vÊret fremme. Hvad man fÄr et tydeligt billede af, er svensk politis inkompetence fra mordnatten og frem til i dag.