2
mar
Seneste opdatering: 3/3-10 kl. 0618
57 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Vi omtalte programmet i forgårs. Det blev sendt i aftes. Kitman TV var på pletten da  Europas bedste dokumentarredaktion sendte. DR 2 Udland behandlede det engelske valg. Det er ikke småting man kan slippe for at få at vide på DR.

Dispatches investigates a fundamentalist Islamic group headquartered in Britain, and its claims to have placed its ‘brothers’ in positions of political power here. Using undercover recordings, investigative journalist Andrew Gilligan reveals the group’s ambitions to create a worldwide ‘Islamic social and political order,’ and the concerns of a mainstream party that they are being ‘infiltrated’; and talks to the Muslims who want to stop it. Channel Four. (Islamic radicals ‘infiltrate’ the Labour Party, Extremist Muslims have ‘wormed their way into Labour Party’ minister warns, East London Mosque &  Muslim Community Radio (MCR). (Update: reaktioner i britiske medier idag.)

En borgmester i opløsning

I en delt by i opløsning. Det siger sig selv, at når man gør en by 30 % muslimsk, så får man jødehad. Der kan borgmesteren hverken gøre fra eller ret meget til. Men det er ikke det debattørerne skændes om, det er for følsomt. Reepalu kunne  i det mindste holde sin kæft, og ikke sige som i dansk TV igår: “Det er Israel lobbyen er opfinder historier om mig,” en ret klam omgang at høre på. Nu kan de skændes videre, det gør heller ikke fra eller til hvad angår jødehadet, som er et faktum etableret af samtlige partier i byen. Den eneste forskel er, at byens revolution nu begynder at æde sine egne børn. Også det er lidet overraskende.

När Resume.se får tag på Malmös kommunalråd, Ilmar Reepalu, är han mycket omskakad efter de senaste dagarnas hårda kritik från medierna. Han lever just nu under både press och hot.”Hotbilden är allvarligare än någonsin efter Weylers utspel mot mig och påminner nu mycket om månaden innan Olof Palme mördades.De skickar bilder med Magnumrevolvrar och skriver att min sista dag är kommen och jag får brev där avsändaren beskriver att jag vill utplåna judarna.””Jag har blivit utsatt för ett karaktärsmord.” (“Karaktärsmord förutsätter väl en karaktär?” skriver en kommentator på Resumé.)

“Berlinmurens fall var en traumatisk upplevelse för mig”

Att vara kulturchef på Aftonbladet är bästa sättet att förändra världen, just nu. Berlinmurens fall var en traumatisk upplevelse för mig. Jag kommer från en släkt där alla i många generationer varit kommunister. Jag är aktivist och vill förändra världen. Att vara kulturchef på Aftonbladet är bästa sättet att förändra världen, just nu. ABs kulturchef Åsa Linderborg:  “Kultursidorna ska vara livsfarliga”.

Livsfarlige kultursider? Comme Ci, Comme Ça. De yderst få læserbreve der er i svensk presse, må i al fald ikke være “livsfarlige”. Her er en alvorlig svipser, der dog forsvandt med det samme igen. Det kan være svært at “komme fast sammen” med et totalitært tankesæt som kommunismen. Jeg havde en fjern bekendt der røg på den lukkede afdeling, da den faldt. Linderborg røg på Aftonbladet, der får man dog løn for at opholde sig. Gode, sunde fortrængninger er “ett måste” hvis man vil flyde ovenpå.

Alfred Hitchcock 1956: “The Muslim religion allows for few accidents”

Et glimt fra tiden før den store fornægtelse sænkede sig. Dengang en spade var en spade, et drab i Marokko blev begået med en krum kniv, og, ja, tilslørede marokkanske kvinders mænd i en Hollywoodproduktion blev spillet af glatbarberede skuespillere. Men prøv at se dette mageløse klip, især fra omkring tre minutter inde. Det er lige ved at eksplodere i velkendt hysteri og krænkelse – eksotisk dengang, ulideligt trivielt i dag (LFPC).

Thomas Nydahl anmelder Wafa Sultan

i det seneste nummer af Axess, hvor konvertitten og den senere frafaldne Pernilla Ouis også har artiklen “Halal-hippiens paradokser.

A God Who Hates (St. Martins Press, New York, 2009, 244 sidor).

Efter 17 år i amerikansk exil skriver Syrienfödda psykiatrikern Wafa Sultan sin bok A God Who Hates. Den blir både en naken självbiografi och ett slags pamflett mot den totalitära ideologi och religion som härskar i islams värld. Redan bokens inledning klargör ärendet, den är tillägnad hennes brorsdotter Mayyada som tog sitt liv för att slippa ifrån ett äktenskap som sharia-lagstiftningen tvingade henne att stanna i. Sultan menar att man med henne i minnet också kan inspireras att bekämpa ”den orätta och omoraliska behandlingen av kvinnorna i den muslimska världen.

Sultan föddes 1958 i den syriska byn Baniyas och utbildade sig till psykiatriker. Direkt efter ankomsten till USA 1989 börjar hon arbeta på en bensinstation. Hennes man hade åtta månader tidigare rest dit, själv anlände hon med parets tre barn och några hundra dollar på fickan, fortfarande skräckslagen av bylivet i Syrien, som hon beskriver som en tillvaro ”trängre än hålet i en synål”. Parallellt med jobbet på macken började hon skriva texter som ifrågasätter mullornas makt. Hennes liv utvecklas på två plan, det ena för familjens välbefinnande och det andra för att själv befrias från ”odjuret” (hon använder konsekvent begreppet ”the ogre”, ett slags troll eller människoätande odjur som i hennes berättelse är synonym med islams gudsbild).

Hennes internationella genombrott som kritiker av och debattör kring islam och med religionen närliggande frågor kom, när hon den 21 februari 2006 medverkade i tv-kanalen al-Jazeeras program The Opposite Direction. Enligt New York Times sågs det av dryga miljonen tv-tittare och har de senaste åren kunnat ses på nätet. Det anmärkningsvärda var att Sultan här krävde att männen, inklusive programledaren, skulle vara tysta medan hon talade, att de skulle respektera hennes rätt att yttra sig och det hon hade att säga. Det ansågs oerhört att en muslimsk kvinna ställde sådana krav. Hennes budskap var inte heller lättsmält för al-Jazeeras publik, hon kritiserade den muslimska världens behandling av icke-muslimer och krävde ett erkännande av det judiska och andra icke-muslimska folk, ”eftersom vi drar nytta av deras välstånd och tekniska framsteg.”

Wafa Sultan anser att det nu pågår en kamp”mellan moderniteten och det muslimska barbariet”, och hennes understatement om att ”ingen jude har hittills sprängt sig själv i luften på någon tysk restaurang” har gjort henne ytterst kontroversiell i den muslimska världen, men också lett till att hon bjudits för föredrag och debatter, både i USA och Europa.

Om sig själv säger hon ”Jag är muslim, men tror inte på islam”, en klyvnad i identitet och självbild som är väl så talande för de avhoppare som från sin exil i västvärlden kritiserar det teologiska och ideologiska tankegods som styr deras forna hemländer. Hon anser att islam, förutom att vara en religion, också är en politisk ideologi som predikar och vill genomdriva sitt program med våld. Mordet på hennes professor Yusef al-Ysef, vid universitet i Aleppo, där Wafa Sultan studerade medicin, fick henne att brutalt vakna till insikt om islam. Mordet utfördes av Muslimska brödraskapet inför ögonen på henne. Medan kulkärven träffade professorn skrek mördarna det välbekanta ”Allahu akbar/ Gud är stor”. ”I det ögonblicket”, säger Sultan, ”förlorade jag allt hopp om deras gud, det blev vändpunkten i mitt liv”.

Viktigast är kanske ändå den bärande livsberättelsen i hennes bok, den som handlar om uppväxt och fostran i Syrien, om familjens historia och de minnen hon bär med sig från studieåren. Gripande är berättelsen om hennes bildningsväg. Som ung brukade hon lägga beslag på urrivna tidningssidor som man haft mat i. När hon torkat bort matresterna kunde hon insupa kunskap om världen, från liberala libanesiska dagstidningar som på den tiden var ett slags kopior av västeuropeisk press. Hon växte upp i en anda av pan-arabism, som hade starkt stöd i familjen. Den allt starkare arabiska nationalkänslan var det viktiga och man förenadas i optimism kring den. I skolan blev det hennes litteraturlärare som framför allt stödde och uppmuntrade henne och hon började själv skriva.

Sedan hon lämnat Syrien för väst tog det politiska engagemanget hela hennes tid, och boken kommer därför att handla huvudsakligen om de frågor och problem hon ställdes inför.

Sultan vittnar om sin praktiktid hos en gynekolog i Syrien. Eftersom hon studerade medicin på fjärde året välkomnades hon som assistent hos honom. Ofta uppsöktes han av mödrar eller mormödrar till unga flickor som skulle giftas bort. Deras ärende var i första hand att försäkra sig om den unga flickans oskuld, men gynekologen kunde ofta konstatera att de inte bara förlorat oskulden, utan att de också var gravida. Både mödrar och mormödrar visste att deras flickor inte haft några pojkvänner, och att de bara kunde ha gjorts gravida av sina fäder, bröder eller manliga släktingar. ”I många fall hade flickorna just haft sin första menstruation, när de blev gravida” skriver Sultan.


I februari 2008 yttrade hon vid en konferens om kvinnans roll i islam orden som fastställde hennes egen position: ”Jag har bestämt mig för att bekämpa islam. Hör nu vad jag säger: att bekämpa islam, inte politisk islam, inte militant islam, inte radikal islam, inte wahabitisk islam, utan själva islam. Islam har aldrig missförståtts, islam är själva problemet.” I sin bok berättar hon att hon ofta får frågan varför det finns så mycket hat mot kvinnor bland muslimer, och att hon på den alltid svarar: ”Därför att islams gud, Allah, hatar”. Mohammed, hans apostel, tillägger hon, var inte en tänkare utan en krigare. I juni 2009 framförde hon i en artikel kritik mot president Obamas tal till den muslimska världen, och sa att hans världsbild är ”obegripligt präglad av naiva önskningar”. Obamas tal innebar att han ”försummade att ställa upp för de frihetsälskande individerna, befriade araber som jag själv. ”

Sultan är en av grundarna av Former Muslims United, som kritiserar det faktum att islam förvandlats till en totalitär statsideologi vars rättsapparat kontrollerar individens hela liv. Vid sidan av Sultan finns bland frontfigurerna också muslimer från Egypten, Pakistan och Iran samt den forne PLO-aktivisten Walid Shoebat från Betlehem, som nu är amerikansk medborgare.

En passage i boken är särskilt minnesvärd, Sultan säger nämligen att hennes egna döttrar mer kommer att likna Margaret Thatcher än den egna mormodern. Med det menar hon inte att döttrarna ska bli brittiska premiärministrar, utan fria, självständiga kvinnor. I Sverige är jag rädd att ett sådant uttalande bara skulle tolkas som beviset på ett reaktionärt, i bästa fall mycket konservativt, förhållningssätt. Jag blir inspirerad av att se vilka referenser hon använder, eftersom de helt saknar den europeiska räddhågsenheten.

Är då Sultans bok och budskap ett angrepp på den enskilda muslimen? Nej, jag skulle hellre säga att hon uttrycker ett medlidande med alla de vanliga muslimer som hon delade öde med, men att hennes skarpa kritik mot islam riktas mot dess predikanter, ideologer och apologeter. Kvinnor som Wafa Sultan, och före henne somaliskfödda Ayyan Hirsi Ali, betecknas ibland som extrema och har kallats ”yttrandefrihets-fundamentalister”. Vem skulle ha sagt något så oförskämt om de människor som slogs emot Hitlers eller Stalins mordiska regimer? Problemet torde istället vara den ideologiska och religiösa grunden för övergrepp, mord och terror inom islam, som Sultan, Hirsi Ali och många med dem bekämpar med sina ord. Att läsa Sultans bok är i den meningen ett övertygande argument för att de behöver allt stöd de kan få.  Occident
Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Bjovulf

    Ja, det måtte jo lizzom bare komme, ikke? 😉

    En Karl Smart-direktør fra Roskilde – åbenbart uden noget fornuftigt at tage sig til – vil nu have fjernet motivet med Jellingstenen (Danmarks dåbsattest!) – & den korsfæstede Jesus / sejrende Hvide Krist !!! – fra de danske pas, da han mener, at ikke-kristne og ikke-religiøse borgere kan føle sig stødt af det.

    Det næste bliver vel så korset i Dannebrog og i kongekronen på passet, mønterne, frimærkerne og i logoerne på statslige
    institutioners brevpapir etc., ikke sandt, Karsten?

    Og hvad så med alle kirkerne og de kristne kirkegårde overalt i det danske landskab, hvor man også kan se masser af kors, Karsten? Er de ikke også stødende for dig og dine nye evigt fornærmede venner?
    Skal vi ikke også bare begynde at rive dem ned og pløje dem op, nu vi er igang, Karsten Klaphat?

    Er manden da fuldstændigt kultur- og historieløs? Eller prøver han mon bare at score noget hårdt tiltrængt PR for sit
    latterlige konsulentfirma i de “bedre” kulturradigale kredse med en omgang obligatorisk muslim-lefleri med fuld skrue?

    Det er ham her: http://www.changemanagement.dk/6-4/

    Mind mig lige om, at jeg aldrig skal bruge hans latterlige klovnefirma –
    manden kan eller orker jo ikke engang at skrive på dansk til sine hovedsageligt (?!) danske kunder –
    kun på sine steder ubehjælpsomt marketing-engelsk 😀
    ( En af kunderne ser ud til at have været selveste Enhedslisten, så det er jo virkelig de tunge drenge i superligaen,
    han spiller sammen med … – Hvem ved ? Måske har de ligefrem inspireret ham til dette stunt? 😀 )

    Og han er endda så forhippet på at få ret, at vil han endda bringe sagen helt til Den europæiske Menneskerettighedsdomstol,
    så nu skal vi igennem hele dette latterlige cirkus nok en gang. Og belært af erfaringen, så er dommerne dernede jo så PK og
    lallende multi-kulti-begejstrede, at Danmark nærmest er dømt som taber på forhånd ( tænk fx. på den vanvittige sag med
    krucifixet på væggen i den italienske skole for nylig ).

    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2010/03/02/07 2954.htm&regional
    http://www.berlingske.dk/danmark/klage-over-jesus-motiv-i-danske-pas

    Danske pas lægger papir til et motiv af den korsfæstede Jesus – et motiv, der stammer fra den store af Jellingstenene.

    Men et kristent symbol hører ikke hjemme i et pas, som også ikke-kristne borgere er afhængige af for at kunne rejse uden for landets grænser.

    Det mener den 50-årige direktør Karsten Riise Kristensen fra Roskilde. Og derfor har han klaget til Justitsministeriet, skriver Kristeligt Dagblad.

    – Jeg har en tro, men er ikke tilhænger af nogen religion, fordi jeg ikke tror på religiøse systemer. Faktisk meldte jeg mig ud af folkekirken, da jeg var omkring 20 år. Hvorfor skal jeg så være tvunget til at bære det her religiøse symbol på et system, som jeg har meldt mig ud af, siger Karsten Riise Kristensen, som mener, at billedet krænker hans religionsfrihed. [!!!]

    ….

    – Det støder mig, at jeg får påtrykt et religiøst symbol, som jeg gerne vil være fri for. Men det kan jeg ikke bare blive. For alle skal jo have et pas, hvis de vil rejse uden for landets grænser, påpeger Karsten Riise Kristensen.

    [ Så kunne de jo evt. lade være med at komme til DK og søge om dansk statsborgerskab, hvis de er SÅ sarte, ikke Karsten? ]

    .————————————————————————————————————————————————————————–

    Tja, Karsten, da jeg ikke selv har bil, så støder det faktisk også mig helt enormt, at jeg skal betale skat til, at du kan
    køre rundt og gøre motorvejene usikre i din sandsynligvis alt for store og CO2-fråsende luksusbil 😀

    Men det slipper jeg vel næppe for, vel Karsten?

    • Liva

      Godt brølt, Bjovulf. 🙂

    • Christina

      “jeg ikke selv har bil”

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Coraz%C3%B3n. svg/200px-Coraz%C3%B3n.svg.png

      Ps. Steen, varför finns det inga ‘heart gifs’ på ‘Snaphanen’…? Det får du se till att fixa…:D

    • Snowball

      Hov, hvad er det:

      http://pakistantimes.net/2005/01/10/r1463446208.jpg

      Det pakistanske pas med stjerne og halvmåne! En dyb krænkelse af de kristne pakistanere, ring efter Karsten Riise Kristensen, en eller anden!

    • Christina

      “Og hvad så med alle kirkerne og de kristne kirkegårde overalt i det danske landskab, hvor man også kan se masser af kors ?”

      O Crux Ave Spes Unica!

    • PeterK

      “Change manegement” eller “forandringsledelse” var et hot emne omkring 2003. Nu er det so…. yesterday, pardon my french.

      Der er s’gu da ingen der kan leve at at indføre change management idag, de fleste der prøvede det har forladt det igen. Og nu da det økonomisk strammer til, vil det næste der forsvinder blive “Det grønne Regnskab”. Det eneste man vil være interesseret i om det er grønt eller ej, er tallet på bundlinien.

      Men han kan sikkert få lidt PR i de såkaldt anstændige kredse på sit idiotiske stunt. Han står ikke på min liste over kommende konsulenter. Hvorfor flytter han ikke bare til Iran? Der findes med garanti ingen kors, men det er ikke det samme som at der ikke er religion alle vegne.

  • JensH

    Dansk national identitet og kultur skal tilsyneladende nedbrydes med alle til rådighedstående midler, herunder også menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg. Nu er det symbolet med Jellingestenen i passet som en eller anden multikulturalist vil gå hele vejen til menneskerettighedsdomstolen for at få fjernet dette nationale symbol fra de Danske pas. Fjolset udtaler:

    “Danske pas lægger papir til et motiv af den korsfæstede Jesus – et motiv, der stammer fra den store Jellingsten. Men et kristent symbol hører ikke hjemme i et pas, som også ikke-kristne borgere er afhængige af for at kunne rejse uden for landets grænser.”

    http://www.berlingske.dk/danmark/klage-over-jesus-motiv-i-danske-pas

    Den argumentation kan naturligvis også bruges til bl.a. at få afskaffet Dannebrog (Det hvide kors) og kongehuset med dets tilknytning til Folkekirken.

    • Aha. Ingen religiøse symboler i pas. Så fra nu af er det af med hijabben på pasfoto. Nå ikke?

  • Robin_Shadowes

    Ironiskt nog så försvarades korset av en invandrad somalie-muslim på nyheterna på radion.

  • Pk

    Ved ikke hvad hans firma handler med , MEN hvis han ønsker at udslette vores land og kultur,
    udsletter jeg hellere hans firma.
    Ikke i ondskab , men som nødværge.
    Ganske enkelt, det er vel tilladt at kæmpe imod?

  • morlille

    Karsten Riis Kristensen har i et afsindigt idiotisk forsøg på at få opmærksomhed, set chancherne for en positiv udgang ved en evt. audition til X-factor, for meget ringe. Alene af den grund, at programmets ide er, at kandidaters chancher falder med graden af pigmentering: lys hårfarve, blå øjne og bleg hud er en ulempe. Nu har lille-Karsten, direktør for sikkert et en-mands-firma fået den opmærksomhed ,han hungrer efter og, der skal da nok være en eller 5 ensomme, der heller ikke blev udtaget til dette års x-faktor, og derfor støtter op omkring lille-Karsten!

    • Gunnar Biering

      Den åndssvage ikke-sag om Jellingestenen – med krucifiks – i passet var også oppe for et par år siden, hvor bl.a. Arne Melchior, af alle, forsvarede Jellingestenen.

      Krucifikset i passet er ikke en aktiv religiøs markering, ligesom korset i Dannebrog heller ikke er. I dag er det en historisk reference, som tilvandrede muslimer og medløbende konsulenter bare skal holde fingrene fra.

      Vi vil have kirketårne med klokkeklang, men ikke minareter med bederåb – fordi vi siger det!

      • Præcis. Demokrati betyder, at flertallet bestemmer. Og at mindretallet indordner sig. Demokrati betyder ikke at enhver kan gøre som det passer ham. Det fænomen hedder anarki og det har vi ikke her. Demokrati betyder heller ikke, at alle er lige. De fænomen hedder socialisme og det har vi heller ikke her. Det har det demokratiske flertal nemlig bestemt. Helt legitimt Altså: assimiler eller skrid.

    • Bjovulf

      Han kan måske stille op i “crucifiX-factor” i stedet ? 😉

  • Emeritus

    ‘…Et sted at vokse op. Et sprog at tale. Et folk at tilhøre. Et arbejde at mestre. Sin natur at være tro”…’ –

    I Malmø? Hvor Jødehadet blomstrer?

    Er det den udvikling, vi har fået tilbudt i stedet for det, vi havde? Folkshemmet og velfærdsstaten. – Nej. – Vi har fået tilbudt multikultur. – Og hvad fik vi?

    Øget kriminalitet, ghettoer, bandekonflikter, vanæresdrab, jødeforfølgelser, optøjer, gadens parlament, skyderier ved højlys dag, højre-venstre radikalisering og ikke mindst Islam i alle sine former. Lutter forstadier til alt det, der karakteriserer fejlslagne stater og Tyskland i årene før magtovertagelsen efterfulgt af Det Tredie Rige.

    Eliten har hele vejen helhjertet støttet denne udvikling frem mod sit Fata Morgana, multikulturen – og spillet fallit. Men erkender eliten fallitten? Og hvorledes dækker den sig under alle omstændigheder ind for at komme i mål?

    Det sidste spørgsmål kender vi svaret på.
    Eliten dækker sit nationale kæmpeproblem med loyaliteten ind ved blandt andet aggressivt at gøre hvidt til sort og beskylde sit eget folk for intolerance, fremmedhad og racisme. Altså hele tiden mere af det samme – multikultur ædelt forsvaret af de gode mod de onde. Læg mærke til, at eliten ikke på noget tidspunkt har skelnet. Morten Uhrskov derimod gør præcist opmærksom på, at eliten har splittet det danske folk i to, men halvdelen af befolkningen, medløberne har ikke fattet, hvad der foregår – nemlig, at eliten også vrænger på næsen ad medløberhalvdelen. Elitens mål (multikulturens fortaleres mål) er at befri sig for hele befolkningen som et folk, hvad skal man ellers med multikultur.

    Når Dan Tchernia derfor forleden uskyldigt stilfæridigt spørger O.H., om multikulturalisten og wanna-bee’en, Carsten Jensen da ikke må ytre sig (negativt) om danskere, som han vil, kan O.H. kun svare, jo! Som om Carsten Jensens ytringsfrihed er problemet. Ikke i sig selv. Det er stadig det, han siger, man må hæfte sig ved. Der er jo ikke lighedstegn mellem ytringsfrihed og det, man mener. Lad mig understrege, ikke alle meninger får automatisk samme værdi, blot fordi man har lov til at ytre dem. En fejlslutning mange begår. En fejlslutning, Dan Tchernias spørgeteknik appellerede til, at fjernsynskiggere automatisk ville begå.

    Det tror jeg O.H. forstod. Derfor tror jeg, Ole Hyltoft så eftertrykkeligt sprængte fejlslutningen i luften med sin bemærkning om, at CJ ville være blevet halshugger på Uhlfeldts tid. Selvfølgelig ville han det, men dengang ville han ikke turde sige, som han gør. Dengang kunne man ikke dyrke værdirelativisme som landsskadelig virksomhed og slippe godt fra det.

    Dyrkelsen af Multikulturens fortræffeligheder er alle årene udelukkende sket på elitens anbefaling – ikke kun her i landet, men også i Malmø, ikke kun i Malmø, men i Sverige, ikke kun i Sverige men i hele EU. Efter knap hundrede år er vi endt ved square one. Der er tyve år til trediverne, det årti, hvor jødeforfølgelserne tog fart. Hvor forsvandt fascismen hen?

    Fascismen? – Den skjuler sig i dag blandt anti-fascisterne.

    Med venlig hilsen

    • WordsSpeaker

      Churchill blev efter anden verdens krig spurgt om fascismen nogen sinde ville genopstå. Til det svarede Churchill: Ja! men næste gang vil den kalde sig antifascisme.

      Vi kan jo se hvor ekstremt det egentlig er, når sikkerheds tjenesten må skride til arrestationer på AFAs ledelse.

  • Liva

    En Kristensen vil ikke have et kors i sit pas. Så må han da også hellere vælge sig et nyt navn. 🙂

    Og så må det være på tide at vi kommer af med halal mad i offentlige institutioner, med hijabs samme steder, med bederum på universiteter, med ramadan fester på rådhuse, med hijab i pas, med islamisk bøn i europæiske gader etc.

    • Christina

      “En Kristensen vil ikke have et kors i sit pas. Så må han da også hellere vælge sig et nyt navn.”

      Antikristensen… 😀

      Har någon här sett filmen förresten…?

      http://www.youtube.com/watch?v=LO-TNfPzh_k

      • Bufast

        Haha 🙂

    • morlille

      Hr. Direktør Kristensen kan få en rest grøn plasticmaling af mig. Så kan han male den “anstødelige” side i sit pas grønt! Men vent med malearbejdet til næste gang du er udenfor landets grænser!

    • Bjovulf

      Glimrende, Liva – den havde jeg sgu helt overset ! 😀

      Hehehe – jeg klukker stadig her.
      Man burde næsten sende tossen en mail om det …

      Og hvad med alle de byer og steder, der hedder noget lignende –
      fx. Christiansborg, Christiania, Cristiansfeld, ….

      http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

      Og skal vore gamle kirkesogne ikke også nedlægges? Er de ikke også en hån mod alle fremmede
      og imod særligt sarte personer med trang til selvpromovering?

  • Undskyld Steen, men kan du ikke kade være med at anbringe blockquote foran videoer? Det kommer til at se meget mystisk ud i Firefox…

    • @ Sreen: du får samme resultet ved at centrere videoen.

      • Anna og Universalgeni: Blogquote var bare en smutter – filmen kom noget sent fra “laboratoriet” i udlandet igår.

  • Raymond Ibrahim fanger, i sin sædvanligt underspillede stil, en altafgørende pointe!

    Nemlig at muslimerne har udskiftet naturlig moral med Muhammeds eksempel.

    Moral er alså hvad Muhammed gjorde og sagde, ikke hvad ens samvittighed i de fleste tilfælde hvisker en i øret.

    Muslimen er således endt i en blindgyde hvorfra det er umuligt at undslippe som rettroende muslim.

    Den indre jihad, er således en kamp IMOD ens medfødte medfølelse og solidaritet med ens (vantro) medmennesker.

    Dette må, som Ali Sina påpeger, skabe sindssyge i den muslimske sjæl.

    • Samvittighedsbegrebet er i vid udstrækning et kulturfænomen. Kannibalisme, slaveri, hudfletning er bare nogle eksempler på, hvad folk kommer op med, hvis de overlades til egen hittepåsomhed. Vi har været heldige med protestantismen. Max Weber havde ret. Den protestantiske etik og kapitalismens ånd er det, der har drevet Vesten frem til succes. Protestantismen, konfucianismen, og jødedommen har de kulturer, der klarer sig bedst. Taberkulturerne er bla. katolicismen, den ortodokse kirke og fremfor alt islam. Lidt interessant af se, at hinduismen tilsyneladende også rummer de kulturelle værdier, der skal til. De er ganske godt på vej.

      Interesserede kunne søge efter artikler af Lawrence E. Harrison…

      • “…et kultur fænomen…”

        Jeg er ikke enig.

        Jeg mener man kan påpege en naturmoral som kulturerne i mere eller mindre succesfuld grad tilnærmer sig.

        Det er en indviklet omgang “to get the right things right”, men alle samfund (om end nogen uendeligt langsomt) skrider imod dette mål.

        Islam er en psykose og en “closed circle” og ikke mindst en afviger af dimensioner.

        Jødedommen og Hinduismen ejer bestemt ikke islams morderiske vanvid, men de er fejlslagne som moralske og åndelige systemer. Begge har imidlertid været istand til at drage stor nytte af kontakten med kristenheden, hvilket åbenlyst har været umuligt for islam der er forblevet i sin forkrøblethed.

        Mens katholicismen og den ortodokse kristendom slet ikke kan udskilles fra protestantismen på den måde du gør det.

        • Det er jo så en holdning, du har ret til at have. Men det jeg skrev, er påvist empirisk af blandt andre Lawrence E. Harrison.

        • “…en holdning du har ret til at have.”

          Tak, tak, mange tak! 🙂

        • 😆 Jamen, det var da så lidt. 😎 Sådan er vi så venlige her i firmaet. :mrgreen:

    • WordsSpeaker

      Muhammeds samtidige i Mekka var faktisk ganske forfærdede over mange af de ting Muhammed gjorde. Den arabiske kultur før islam (Jahilia) kan med nogenlunde sikkerhed siges at have været på et højere stadie end hvad Muhammed skabte.

      • Det skyldes nok, at der var rester af jødisk kultur i Mekka og især Medina. Indavl, flerkoneri og den medfølgende pædofili har sammen med islam andre velsignelser gjort det af med Mellemøstens formåen. Og samvittighedsbegrebet. Det består nu af brændende biler, vold, mord, kvindendertrykkelse med videre. Halvdelen af den palæstinensiske befolkning er under 15 år gammel. Tænk hvad man kunne udrette, hvis der kom et forbud imod flerkoneri, pædofili og fætter-kusineægteskab. Det er den halve befolkning, der kunne få et nyt udgangspunkt…

  • Det er infantilt at fokusere på vores katolske fortid og gøre den jellingesten fra vikingetiden til genstand for sin fornærmelse. Folkekirken, der jo er protestantisk, kunne med en vis rimelighed gøre det samme. Men folk aner ikke hvad historie er nu om dage.

  • Erling

    Jeg er ret skeptisk overfor den rosin-historie. Hvis det var mig, der skulle digte en religion, ville det næppe være rosiner jeg valgte at lokke de rettroende med; uanset hvor ussel og primitivt et samfund jeg prøvede at konvertere, ville jomfruer nok slå rosiner med adskillige banelængder.

    Okay, her i vores depraverede nutidsdanmark, ville veltrænede ludere nok sælge bedre end jomfruer, i hvert fald hvis man spørger mig.

  • Erling

    Og jomfruer virker jo kun een gang. Så hvis vi nu antager at evigheden f.eks. er 72.000 år, taler vi om en knald hver tusinde år.

  • PS: det er ikke generne så sådan, der fejler noget. Det er den manglende genspredning, der er årsagen. To indavlede kan eksempelvis sagtens få raske børn sammen. Så selvom der er tale om arvelige tilstande, er udviklinger reversibel. Det tror folk ofte ikke…

  • Altså hvis de to indavlede forældre kommer fra hver sin indavlede familie. Sæføli. Forældrene må ikke være i familie.

  • WordsSpeaker: Det er IKKE et Churchill-citat.

    • WordsSpeaker

      Du ser ud til at have ret, jeg har ikke kunnet finde det, men jeg fandt dog dette:

      Not only was Churchill a hero of his day but many of his speeches are just as relevant today. Churchill warned against the dangers of ‘Islamisation’ back in the 1890s. He predicted problems with multi-culturalism long before Powell.

      He also predicted that the next time fascism reared its ugly head it would be called ‘anti fascism’. In short, today he would also be a hero for speaking the truth, but he would probably find himself on the receiving end of today’s ‘hate speech’ laws!
      Martin Scotchmore, Huddersfield, UK

      Fra http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_8234000/8234106.stm

  • Pk

    @ prudentius…13.22….
    Læste at muhammed skabte islam for muhammed.

    • Og det er er efter min mening den sande læsning, om end ikke den ortodokse!

      🙂

  • Henrik Jørgensen

    Det nuværende pas blev indført i 1997 under den daværende socialdemokratiske justitsminister Frank Jensen. Det kan i den forbindelse undrer, at den driftige forretningsmand Karsten Riise Kristensen fra Roskilde har klaget til Justitsministeriet over, at den korsfæstede Jesus er afbildet i danske pas. Manden har altså rejst rundt i verden med dette pas i 13 år, formentlig uden at have følt sig stødt på sine ikke-religiøse manchetter, dvs. lige indtil idag, mystisk, meget mystisk. Næh, lur mig om ikke der står en pengestærk muslimsk organisation bag, hvorfor skulle denne Karsten Riise dog investere en hulens masse tid og penge i dette projekt, blot af ideologiske grunde.

  • Robin_Shadowes

    När jag var barn såg jag en film med Woody Woodpecker där han demaskerar en kvinna med slöja. Om någon lyckas hitta den på internet skulle jag vara ytterst tacksam.

    • Bjovulf

      Det måsta väl vara denna, Robin 😉

      http://www.youtube.com/watch?v=8ZkxEfaISf0

      http://en.wikipedia.org/wiki/Socko_in_Morocco

      Deep in the dessert, Woody Woodpecker is a member of the Foreign Legion. He must protect the voluptuous Princess Salami [ROFL] who Sheik El Rancid portrayed by Buzz Buzzard wants to kidnap to add to his harem which already consists of 750 wives. Woody falls in love with her after seeing the hour glass figured woman Belly dance. So does Buzz Buzzard. Woody dances with her and soon after Princess Salami falls for him and starts to kiss him on his beak. Buzz kidnaps her and takes him to his palace. Woody eventually frees the Princess. He motions to hug her but Buzz pulls him away. Next Buzz pulls Salami’s veil back so he can see her face ….. [!!!!!]

      ….

  • Bjovulf

    Tøger er ikke engang klar over, hvem det er han har sagt undskyld til –
    nu viser det sig så, at det er de er de forkerte, så der kommer sikkert en
    undskyldning – eller 10? – mere fra Tøger & co. 😉

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/02/223750.htm

    Politiken undskylder til forkerte
    02. mar. 2010 22.44 Indland

    Én af de muslimske organisationer, som Politiken har givet en undskyldning for krænkelserne ved genoptrykningen af Muhammedtegningerne, har slet ikke klaget over de omstridte karikaturer.

    Da avisen fredag offentliggjorde forliget om en undskyldning, hed det, at det var en organisation kaldet Niqabat al-Ashraf med 70.000 medlemmer, der stod bag klagen til avisen, og som Politiken dermed havde indgået forliget med.

    Men ifølge B.T. passer det ikke – Niqabat al-Ashraf har aldrig stået bag nogen klage til avisen om krænkelser af muslimer.

    ….

  • Bjovulf

    Citat fra filmen: “The Muslim religion allows for few accidents” 😀

    You can say that again – way to go, Alfred!

  • Robin_Shadowes

    Tack Bjovulf, det var den jag menade. Det var många år sedan jag såg den senast.

    • Bjovulf

      Tack själv 😉

      Jeg er sikker på, at jeg også har set den før, men den kommer
      jo sikkert ikke på TV foreløbig i det nuværende PK-klima – hehe.

      Fandt titlen ved bare at “google” “Woody Woodpecker” & “veil”,
      også var den jo nem at finde på YouTube.

      Nu funderer jeg så bare over, hvad “socko” betyder på amerikansk 🙂
      Sikkert noget slang fra 40’erne?

  • Emeritus

    Jeg må gøre afbigt for: ‘…Fascismen? – Den skjuler sig i dag blandt anti-fascisterne…’ Det lyder godt, men er selvfølgelig mere indviklet. Fascismen har aldrig haft patent hverken på vold, militarisme eller enighed. Arbejderne er for en stor del borgerliggjort. Deres efterkommere er dog stadig i opposition til dem, de er blevet en del af. Når de bliver voldelige, tæver de derfor Kim Møller, fordi han er borgerlig (højreorienteret). Hvad er de voldelige selv? anti-fascister eller Svinene i ‘Kammerat Napoleon’?

    Med venlig hilsen

  • René

    Channel 4 videoen kan hentes her http://eztv.it/ hvis man har et torrent program – 700mb ialt

    Direkte link
    http://torrent.zoink.it/Ch4.Britain.s.Islamic.Republic.PDTV.XviD.AC3.% 5BMVGroup.org%5D.torrent

  • Emeritus

    Eller skulle de mon være borgerlige fascistoide i forklædning?

  • Pingback: Moské for Moderat-medlemskab « Snaphanen()

  • Pingback: Eksplosiv dokumentar om den israelske lobbys lyssky aktiviteter i England » Balder Blog()