17
dec
Seneste opdatering: 17/12-10 kl. 2247
39 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“Vi behøver ingen indvandring. Indvandring fra fremmede civillisationer skaffer os flere problemer end fordele. Indvandring fra beslægtede civillisationer er problemløs.”

“Anwar Sadat – en formidabel mand, han vidste mere om kristendommen, end jeg selv gjorde.

Med sine 91 år, 28 år efter sin afgang som kanlser, er Helmuth Schmidt stadig en af Tysklands mest populære politikere. Video via PI, tysk utekstet, men vi holder øje med en evt. engelsk oversættelse. (Hele interviewet kan ses her: Helmut Schmidt zu Gast bei Sandra Maischberger , min 74:21. – Kristeligt Dagblad har en stor artikel idag, der grundigt ridser situationen i Tyskland op: Tyske kirker skærper tonen over for muslimer.

Det er Sverige, der har brug for et Trykkefrihedsselskab

Selv med den svenske HMF-praksis, må det anses som usandsynligt at Ulf Nilson kan dømmes for noget som helst. Dette ligner desperation fra den politiske fløj, der er ved at tabe debatten og grebet om begivenhederne.

Expressens publicering av Ulf Nilsons krönika, med ord som ”pursvensk”, har redan lett till fyra JK-anmälningar om hets mot folkgrupp.Ulf Nilson, 77 år, är fristående krönikör i Expressen och har tidigare bland annat varit långvarig utrikeskorrespondent, bland annat i USA.Han började arbeta på Expressen under 1960-talet. En krönika i tisdagens Expressen av den mångårige medarbetaren Ulf Nilson har väckt starka reaktioner. Artikeln slår fast att ”pursvenskarna” med sin låga fertilitet är hotade av muslimska invandrargruppers tillväxt. Nilson skriver ”Det är oundvikligt att det muslimska inflytandet växer. Kort sagt, vi befinner oss i krig.”Ulf Nilsons Expressenkrönika JK-anmäls

“Det mærkeligt, at det sker i Sverige”

.Entré Jan Hjärpe, islamforsker ved Lunds Universitet: »Jeg har lyttet til selvmordsbomberens lydfil og været inde på hans Facebook-side.Det er tydeligt, at fyren havde et traume. Han ville begå selvmord. Og så begår han det, psykologer kalder udvidet selvmord.« Bombemanden var altså bare syg. Ro på.

Entré Anne Sofie Roald,[konvertit] islamforsker ved Malmö Högskola. Hun retter kikkerten mod Danmark og Lars Vilks: »Sverige har et mildere debatklima end både Norge og Danmark, hvor der er et vældigt anti-muslimsk udtryk i pressen og den politiske diskussion. Derfor er det mærkeligt, at det sker i Sverige. (Mikael Jalving: Jyllands-Posten 17.12.2010 : Islamo-komedie på svensk)

Det er kort sagt rent pjat, der kommer fra de universitære kommentatorer, som medierne rutinemæssigt henvender sig til. Der er tre spor i diskussionen: Politikernes, universiteternes og mediernes og endelig specialisternes, de der forsker i voldelig jihad og ikke tager politisk-ideologiske hensyn. Én af dem er norske Thomas Hegghammer, der forsker i USA. Det er hans blog man skal følge, hvis man vil navigere udenom ammestuesnakken. En anden god kilde er Gudmundsson:

A number questions remain, notably:

Who is the mystery man who came to buy the car with Taymour?
Is there a second person coughing on Taymour’s audio recording?
Why did Taymour choose to attack in Sweden when he lived in the UK?
Is it a coincidence that Taymour lived three streets away from Muhammad Qayum Khan?
Where exactly in the Middle East did Taymour travel between 2006 and 2010?
If ISI trained him, why are they not taking some form of credit?
If Taymour left a written message for his wife two weeks before the bombing, why does his wife say she didn’t know anything? Thomans Hegghammer: The Iraq Connection

Säpo, der ikke kendte til bombemanden, mener at der er kun 200 voldelige jihadister i Sverige, hvordan de så er kommet til antallet. Det er ikke alle, der er lige beroligede over deres rapport: En rapport som inte lugnar. – Ammestuesnak er man garanteret fra Sveriges kristne socialdemokrater, Borderskapsrörelsen. Deres formand Peter Weiderud er kommet frem til, at det er Dags att ta avstånd från Vilks hädelser.“Mange af de første skal blive de sidste, og mange af de sidste skal blive de første,” og netop sådan ser det ud til at gå for Weideruds parti: Rekordlågt väljarstöd för S. Det er bedre at konsultere “grisen” Vilks selv: Del 1127: I rondellgrisens tid.

Problemet med Islam är att dess exegeter inte är benägna att modernisera texterna. Men bilden är mer komplicerad än så, det finns många Islam och dessutom många islamister. Vilka av dessa bryr sig om att Anders Carlberg påstår att de inte har stöd i Koranen när de själva anser att de har det? Angående rondellhunden borde Carlberg förstå att tolkningsföreträdet befinner sig ”därute”, långt ifrån konstnärens ursprungliga intentioner eller övriga synpunkter.Vilks: Carlbergs syn på islam är enfaldig

Judar varnas för att resa till Malmö

Wiesenthal-Centret har kun udstedt rejseadvarsler fire gange før. Til Frankrig, Dubai, Tyrkiet og Belgien.

Den sydsvenske by er føjet til liste over områder, som jøder verden over bør holde sig fra.Jøder bør udvise stor agtpågivenhed ved ophold i Malmø eller helt undgå at besøge den skånske by.Sådan lyder budskabet fra en af de førende jødiske menneskeretsorganisationer.Det er Simon Wiesenthal Centret – tidligere Det Jødiske Dokumentationscenter – med hovedsæde i Los Angeles, som har udstedt en generel advarsel mod at rejse til den sydsvenske by.Dermed er den tredjestørste svenske by havnet på samme liste – som eksempelvis Tyrkiet – over europæiske steder, hvor antisemitismen gør det farligt at opholde sig. Jøder advares mod at rejse til Malmø.( “Det är illa och måste tas på stort allvar”, Judar varnas för att resa till Malmö.)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • För en gångs skull lite omvänt förhållande. Sverige-bask från en dansk krönikör i en svensk tidning. handlar om hetsen mot kollegan Ulf Nilson.

    http://hd.se/kultur/2010/12/17/ulf-nilssons-rasistiska-klicheer/

    • Info

      PATRICIA LORENZONI

      För att förstå Patricia Lorenzomis och Helsingborgs Dagblads rasande och onyanserade angrepp på Ulf Nilsson och gamla onda svenskar – alltså sådana, som inte nyligen invandrat från arabvärlden och därmed automatiskt representerar RIKTIGA och GODA svenskar – så är det bra att veta, vem Patricia själv är.

      En bildgoogling visar en bild på en ung, utländsk kvinna, insvept i en lång palestinasjal.

      I ett av sina debattinlägg i Svenska Dagbladet (2010-09-02) försvarar Patricia införandet av heltäckande ”slöja” i Sverige: ”I konflikt efter konflikt ser vi kvinnokroppen användas som symboliskt slagfält. En lag mot heltäckande slöja skulle inte bara stärka islamofobiska hotbilder, utan också ytterligare bekräfta den logik som gör kvinnokroppen till ett slagfält.”

      Patricia Lorenzoni är universitetslektor i idéhistoria vid högskolan i Kristianstad. Formuleringen ”kvinnokroppen som slagfält” antyder, att hon också är något mer. Något som ligger precis rätt i den postmodernistiska och intersektionella tiden.

  • Info

    BOMBDÅDET I STOCKHOLM SVERIGEDEMOKRATERNAS FEL?

    • ”Parodin ovan visar hur fel det blir när man som Sverigedemokraterna försöker förenkla och ställa grupper av människor mot varandra.” (sverigedemokraterna.de 2010-12-07.)

    • ”Nära hälften av Jimmie Åkessons påståenden är falska eller saknar grund, enligt experterna.” (Aftonbladet 2009-10-20.)

    • ”Expo utbildning släpper ny bok: SVERIGEDEMOKRATERNA HAR FEL.” (Facecook 2009-09-10.)

    • ”Brist på bildning orsak till Sverigedemokraternas framgång.” (proetica.se 2010-09-21.)

    • ”Sverige är ett mycket märkligt land, med ett debattklimat som inte liknar något annat lands i Europa, om vi nu tar och jämför med andra demokratiska länder. Under valrörelsen har Sverigedemokraterna fått utstå mängder med grova mediala påhopp. Detta är förvisso inget som förvånat oss. Det som dock i mångas ögon är förvånande är hur en ledande politiker, tillika statsminister, inte fördömer våldet mot Sverigedemokraterna, och som till och med har sagt att man som Sverigedemokrat får skylla sig själv.” (politisktinkorrekt.info 2010-10-22.)

    .

  • Bjovulf

    Rekordlågt väljarstöd för S – hur tyckar ni själva det går, Mona & co.?

    Og fortfarande fattar ni inte värför? 😀

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2257603/rekordlagt-valjarstod-for-s

    Rekordlågt väljarstöd för S

    Väljarstödet för Socialdemokraterna sjunker till sin lägsta nivå hittills, 26,7 procent, i den senaste Synovatemätningen som publiceras i Dagens Nyheter. [ 25 % er nu ikke urealistisk længere – og på
    længere sigt er et niveau omkring de 20 % sandsynligt. Til den tid vil SAP nok tænke tilbage på nutiden
    som “de gode gamle dage ” 😉 ]

    Det är en minskning med 4,0 procentenheter sedan valet i september. Miljöpartiet har ökat med 3,1 procentenheter till 10,4 procent.

    Moderaterna har ökat med 6,2 procentenheter sedan valet men minskat något från rekordnoteringen 37,5 i november och ligger nu på 36,3 procent.

    ….

  • PK

    Een har forstået at muslimer, ifølge koranen, ikke må begå selvmord.
    Så en “selvmordsbomber” , hvis største ønske er at dræbe så mange så muligt,
    kan aldrig være en “selvmordsbomber” , men en morder.
    “Selvmordsbomberen” er jo en aktiv muslim ,der i profetens navn ønsker at dræbe.
    At han dør er en aktiv handling, og belønningen venter; 72 jomfruer.

  • Bjovulf

    Sverige søger eksperthjælp i DK 😀

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8293107 .ab

    Dansksvenskt möte om terrorism

    Köpenhamn. Demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) ska i dag i Köpenhamn informera sig om hur Danmark ska skydda sig emot politisk och religiös extremism.

  • Ortogonalen

    Den, der vil øge antallet af muslimer i Tyskland, tager en voksende trussel mod vor indre fred (stabilitet) med i købet.
    Helmut Schmidt, 2008

  • Le Chiffre
  • Mette

    Ekskurs.

    http://jp.dk/indland/krimi/article2281133.ece

    I forhold til mange andre bøder, som vi læser om, er disse meget store. Gad vide, om SIAd har været klar over, hvad de gjorde? Det forekommer mig, at muhammedtegningen længe har været overalt.

    Jeg er ofte stærkt i tvivl om, hvad man kan tillade sig at gengive. Findes der en oversigt et eller andet sted?

    • Hans Jensen

      Jeg bemærkede også at bøderne var i herreklassen, og langt over hvad man normalt ser i den slags sager. Man kan jo konspirere om mangt og meget, men mon ikke man her så det danske retssystem lade sig misbruge til tage livet af et kommende parti med “upassende” meninger? Bent Jensen sagen popper op i hukommelsen.

  • JensH

    @Ortogonalen

    Er det ikke bare typisk, at det er pensionerede politkere der tager bladet fra munden og uden omsvøb fortæller hvilken katastrofe den muslimske masse-indvandring til Europa har haft. Senest har den tidligere Hollandske EU-kommissær og minister Frits Bolkestein været ude med den chokernede melding, at de cirka 40.000 Hollandske jøder burde overveje at udvandre til Israel eller USA for deres egen sikkerheds skyld. Frits Bolkestein byggede dette råd på, at de allerede idag bliver forfulgt af tilvandrede Marrokanere, og ifølge Bolkestein ville disse forfølgelser blive kun værre i takt med at det Marrokanske befolknings-element i Holland vokser. Da den tyske Socialdemokrat Thilo Sarrazin for nyig udgav bogen “Deutschland schafft sich ab” blev han spurgt om, hvorfor han først nu gav udtryk for disse (politisk ukorrekte) meninger om specielt den mulsimske indvadring, svarede han meget tørt (efter hukommelsen), at nu havde han gennem en lang politisk karriere tjent de penge han skulle og derfor behøvede han ikke længere at tage hensyn til havd der tjente karrieren bedst.

    Gad vide om vi en dag ser en tidligere main-stream Dansk politker tage bladet fra munden???

    • @ Jens, det er der jo noget om. Anker Jørgensen og Poul Nyrup skal man ikke forvente sig noget fra, men det havde da været rart ,med en kommentar fra Schlüter, hvis regering vedtog udlændingeloven af 1983. Men han spiller vel stadig golf i det sydlige Spanien…………………..

      • Bjovulf

        Jeg mener, at både Anker og Schlüter faktisk senere hen har indrømmet, at der forelå en hemmelig gentleman aftale, om at enhver omtale af de hastigt voksende indvandrings- og flygtningeproblemer var fuldstændigt tabu, fx. i forbindelse med valgkampe, så de må jo åbenbart have haft på fornemmelsen, at store dele af befolkningen allerede dengang (80’erne) var godt og grundigt trætte af masseindvandringen af uintegrerbare “kulturberigere”, groft kriminelle og muslimske fanatikere – som endda ofte var eftersøgt for opfordring eller medvirken til terror og islamisk revolution i deres hjemlande! – , som de aldrig var blevet adspurgt om, havde haft demokratisk indflydelse på eller havde fået lov til at debattere sagligt i massemedierne. Aviserne ville som oftest ikke gengive de kritiske læserbreve, selv ikke når de var holdt i en sober og saglig tone. Kun frelste “intellektuelle”, frelste kunstnere, PK-poltitikere og eksperter med alle de rigtige meninger fra Uni og omegn kunne komme til orde i TV-avisen og i debatprogrammer osv.

        Og Hans Jørgen Jensen fhv. generaldirektør på DR – og vist også efterfølgeren Christian Nissen? – mente jo fx. også, at det var DRs opgave at dæmme op for en påstået højrebølge ( som om det overhovedet havde noget med sagen at gøre 😉 ), så der forekom så godt som ingen kritisk analyse eller debat på DR overhovedet angående de massive problemer, der for alvor begyndte at tårne sig op på dette område fra midt-80’erne og frem. Havde der gjort det, så havde vi måske kunnet få lagt kursen hårdt om allerede 10 år tidligere. Man kan jo så tænke lidt over, hvor mange danskere, der ville have været i live, haft helbredet i behold,
        følt sig sikre i deres boligområder, haft lokale folkeskoler med danske værdier og dansk kultur istf. bevidstløs leflen for alt
        fremmed, hvor mange kvinder og ældre der ville vove at begive sig ud efter mørket frembrud i de stærkt “kulturberigede” områder, hvor mange kvinder der ville have undgået at blive voldtaget etc., hvis dette bare var sket.

    • Hans Jensen

      JensH, jeg har i festligt lag hørt en af de meget toneangivende politikere fra dengang sige, og jeg glemmer det aldrig, “Aldrig i hele mit liv har jeg taget så meget fejl.”. Der bliver kø ved håndvasken en dag.

      Måske er den der allerede i det skjulte, for de naive citater jeg har liggende og som dukker op på blogs en gang imellem, heldigvis også af andre end mig, er umulige at finde på nettet i dag. Thøger Seidenfadens jubilæumsinterview i JyllandsPosten er komplet og aldeles umulig at finde på nettet. Det var der hvor han sagde om islamismen (han har en del at lære endnu): “Der hvor den vinder frem går det ad helvedes til”. Heldigvis har jeg en papirudgave af avisen. Jeg ved ikke om den findes på infomedia.

      Der censureres og hvidvaskes så det basker, vi fyldes med løgn.

      • Bjovulf

        Var det tilfældigvis en socialdemokrat, Hans? 😉

        Det var jo lizzom deres vælgere, der især måtte bære de tungeste byrder
        for alle de selvgode fantaster, så det ville ikke være så underligt.

        Jeg kunne godt have tænkt mig at have været en flue på væggen og have hørt de interne
        debatter i partier, dengang den barske virkelighed begyndte at gå op for NOGLE af dem,
        hvorimod andre som fx. Auken, Weiss, Espersen, Degn, Ritt, Nyrup (?) foretrak at
        leve videre i deres luftkasteller.

        Ja, køen til håndvasken bliver meget lang i de kommende år – og skamstøtten kommer til
        at blive meget høj, hvis der skal være plads til alle navnene på dem, der svigtede deres ansvar
        og forrådte deres eget folk og nation.

        • Bjovulf

          “i partiet”, skulle der stå.

          I dag kan jeg slet ikke fatte, at jeg blev ved med at stemme på dem så længe, som jeg gjorde.
          Men dels kunne jeg ikke klare Uffes nedladenhed, og så havde jeg nok en naiv forestilling om,
          at de da for pokker måtte vågne op til de barske realiteter før eller siden.

          Det kom så ikke til at ske – og er vel kun til dels sket her 10-15 år senere – kun på skrømt via fuldstændigt
          nytteløse småjusteringer, som var det absolut længste R & co. kunne formås at give sig og den symbolske
          udnævnelse af en strammer – på papiret – som Thorkild Simonsen til indenrigsminister. Det varede bare ikke
          længe før han opdagede, at det absolut ikke var meningen, at der skulle strammes på noget som helst i praksis.
          Det har han faktisk selv hovedrystende – med et sarkastisk smil – berettet for få år siden.

      • Jeg mener at huske interviewet, men jeg kan ikke finde nogle søgeord, der kalder det frem. Har du nogle præcise ?

        • Bjovulf

          Der må da for pokker være bare én, der har gemt den udgave af eller har scannet
          dette jubilæmsinterview med Tøger-dengsen ?!? 😀

          Eller man kan vel få fat på den på et bibliotek?

          Mystisk hvordan de kan få enhver direkte henvisning til denne artikel til helt at
          forsvinde fra nettet, ligesom med SVTs berømte interview med den svenske
          demokrati- (!) og integrationsminister Jens Orback.

  • JensH

    @Steen

    “med en kommentar fra Schlüter, hvis regering vedtog udlændingeloven af 1983”

    Vedog og vedtog. Firekløver-partierne stemte for da der allerede var flertal for loven via det såkaldt ‘alternative flertal’, som gang på gang stemte den daværende regering ned på stort set samtlige værdipolitiske områder, (mest kendt er selvfølgelig “fod-note”-politkken). Men nej, man skal nok ikke forvente Poul Schlüter går ud og tager afstand fra den politkm hans regering førte, (eller rettere: accepterede at leve med). Men måske en af de mange ministre der sad i hans regeringe. Måske en type a la Bertel Haarder, når han engang lader sig pensionere. Han har tillige siddet som integrations-minister i perioden 2001-2005, og er dermed inde i stoffet Han kunne være denne ‘modige’ og åbenmundede type, der gik ud og fortalte offentligheden hvor katastrofal denne muslimske masse-indvandring har været for Danmark og resten af Europa. Tænk hvis han sagde, at “hvis han som minister i Poul Schlüters regering tilbage i 1980’erne havde vidst, hvad han senere fandt ud af som integrations-minister i 00’erne, så havde allerede dengang rådet Schlüter og Henning Christofferensen til at stemme imod udlændingeloven tage et valg på sagen”. Nå, men nu sidder jeg sidder og dagdrømmer 🙂

    • Jeg tror desværre ikke, at Firkløverregeringen kunne have vundet et valg på indvandringssagen i 1983. Dengang var folkestemningen uvidende velvillig overfor “flygtninge/indvandrere”. Tamilerne blev modtaget som helte, da de ankom i charterfly fra Indien, hvor de boede i fuldkommen sikkerhed – alligevel skulle de partout have asyl i Danmark! Ninn Hansen havde reelt ret, omend ikke formelt. Nils Ufer skrev et propagandastykke om Tamilsagen, som borgerskabet labbede i sig uden kritik. Ekstrabladet var dengang 100% indvandringspositivt og overfaldt brutalt alle, der afveg fra linien. 68’erne sad på hele meningsdannelsen. Glistrup afsporede debatten.
      Men så i 1995 kom Dansk Folkeparti, og resten er historie, som de siger i Hollywood.

      • Jeg glemte at tilføje: Derfor var det netop en sag, der var velegnet til at blive behandlet af det repræsentative demokratis ansvarlige folkevalgte. Og sådan havde det også været, indtil Schlüter dannede regering. Men så kom Anker Jørgensen i opposition, med de funktionelle SF’ere på alle de ledende poster i Socialdemokratiet, og vi fik raketflertallet, eller hvad det nu hed. De ville bruge ALLE sager til at genere Schlüter med, uanset hvad.

    • Ortogonalen

      ‘Jeg tror, at muslimerne en skønne dag vil kaste sig over os.’ (Helmut Schmidt – Interwiew i Jyllandsposten 16/8 1992.) Googles udsagnet fås en del hits, som giver kilden. Tættere kommer jeg ikke.
      Så Helmut Schmidt er ikke helt bagefter, og han omtaler Thilo Sarrazin anerkendende i TV-interviewet (ca. 70 min). TS’s omtale af ARV/GENER som udløser afviser HS kontant – henviser til MILJØ som årsag. I øvrigt mener jeg at huske, at TS markerede sig med skarp kant allerede som finanssenator/minister i bystaten Berlin før han tiltrådte som direktør i Bundesbank.

      • det tyder på han har sagt det, selvom det ikke lige kan findes

        Ekstra Bladet | 22.04.1997

        Indædt had
        Debat: Indædt had
        Af Læserbrev
        Den fundamentalistiske studenterorganisation ISO står for et så indædt had mod danskerne og de vestlige kulturværdier, at jeg desværre bliver mere og mere overbevist om, at den tidligere tyske socialdemokratiske kansler Helmut Schmidt får ret i sin påstand om, at muslimerne en dag vil kaste sig over os . Helmut Schmidt var en afholdt og respekteret kansler i årene ’72-’82. En stærk personlighed man lyttede til. Herhjemme er det småt med fremsynede politikere, der offentligt tør sige tingene lige ud – og de, der gør det, kaldes racister. Flertallet af politikerne vælger fortsat at lukke øjnene for indvandringsvanviddet og de katastrofale følger, det får. Men til syvende og sidst er det jo den danske befolkning, der vælger de selvsamme politikere, der misrøgter vort land. Anne Lise Nielsen Petersborg 43 Aabenraa

  • JensH

    @Gunnar Biering

    “Jeg tror desværre ikke, at Firkløverregeringen kunne have vundet et valg på indvandringssagen i 1983”

    Du har ret så langt, at i 1983 stod økonomien og den ‘økonomiske genopretning’ højest på vælgernes dagsorden. Men helt så “pro-flygtninge” som du beskriver det var stemningen nu altså ikke. Som Morten Uhrskov Jensen, (forfatteren til bogen: “Et delt folk”) har gjort opmærksom på, så har alle de meningsmålinger, der er blevet foretaget siden udlændingeloven blev vedtaget i 1983, klart vist, at der var et flertal mod denne ekstremt ‘liberale’ udlændingepolitik. Der var også 1984 eller 1985 optøjer i Kalundborg, hvor et asylcenter som var blevet oprettet på et tiddligere hotel i byen blev fysisk angrebet, (dette asylcenter var fuldt af asylsøgende mænd fra den muslimske verden). Optøjerne opstod i.f.m. en byfest såvidt jeg husker.

    Det var også såvidt jeg husker også i 1986, at Socialdemokraterne valgte at nedstætte et internt partiudvalg, (‘Vibeke Storm Rasmussen”-udvalget), som skulle udarbejde en ny ekstrem stram Socialdemokratisk udlændingepolitik. Baggrunden var, at alle de meningsundersøgelser partiet fik fortaget viste, at der var meget stor modstand mod denne nye liberale udlændingepolitik, specielt blandt de socialdemokratiske kernevælgere, (LO-medlemmerne).

    Schlüter-regringen havde meget vælger-medvind i begyndelsen, specielt da den gik til valg første gang i januar 1984. Firekløveregeringen var blevet væltet på finansloven, (både Soc. og Fremskridtspartiet stemte imod), hvilket betød den havde kortet ‘økonomisk ansvarlighed’ at spille på i valgkampen. Tænk hvis den ved siden af dette kort også havde spillet ‘udlændinge-kortet’. SÅ var Schüter ganske vist kommet i modsætning til de Radikale, (som var støtteparti mht. den økonomiske politik), men tanken er da fascinerende, eller hur??

    Nå, men du har sikkert ret i, at 1983 var for tidligt til, at udlændingespørgsmålet kunne have ‘afgjort’ et valg. Men nu sad jeg også og fantaserede lidt om, at en pensionret Dansk top-politiker tog bladet fra munden, og undsagde den muslimske masse-indvandring, (nøjagtig som Helmuth Schmidt, Frits Bolkestein og Thilo Sarrazin), og i den forbindelse var Bertel Haarder meget nærliggende, da han var minister i 1983 og så senere i 00’erne blev integrations-minister, (og dermed ‘fik ansvaret’ for at løse alle de problemer beslutningen/loven fra 1983 havde skabt).

    • Gunnar Biering

      Og dengang bestod Venstres folketingsgruppe bl.a. af Bjørn Elmquist, p.t. VS-stemmer, og den konservative bl.a. af Isi Foighel, senere dommer ved Den europæiske Menneskeretsdomstol. Og mange af disse partiers vælgere tænkte som dem, ligeså hos Socialdemokratiet. Et valg på en stram indvandringspolitik ville have været op ad bakke. Dengang var der jo ingen – undtagen Enoch Powell og nogle få andre – , der drømte om ghettoer i alle byer, stenkast mod ambulancer osv.
      Ved Murens fald i 1989 troede mange, at nu ville vi kede os ihjel. I stedet har vi fået interessante tider, som Snaphanerne af og til siger.

    • Morten – – –

      Jeg tror ikke, Schlüter kunne drømme om at gøre det. Og jeg tror, at han i dag er “rystet” over “tonen i debatten” o. s. v.

      Og det havde været dramamtisk dengang, hvis “de sorte”, altså det, som Svend Auken kaldte “det borgerlige sammenrend” og Margrete Auken kaldte “fascister”, også var sprunget ud som “racister”. Så havde man “haft deres tilståelse” kan du godt regne med.

      Nej, de skulle ikke nyde noget. Uffe Ellemann-Jensen har erklæret overfor den fremragende journalist, Jes Stein Pedersen, at han personligt forhindrede, at udlændingespørgsmålet blev et tema i valgkampen, for “det bliver let så grimt”, som han sagde.

      Kun Fremskridtspartiet turde være “sorte”. Ekstra Bladet bragte derfor en forside, hvor et billede var klippet sådan, at man – med lidt god vilje – kunne få det indtryk, at Mogens Glistrup stod og heil’ede. Hvad han naturligvis ikke gjorde.

      Men så dumme var folk dengang. De troede på det 🙂

      Og så var der Preben Møller Hansens Fælles Kurs – som lidt mere interessant var en aflægger af kommunistpartiet. Det trak man nærmest på smilebåndet af, men det er en historie for sig.

      Jeps – jeg var der selv!

      – – –

  • JensH

    Og nu vi er ved konsekvenserne af den førte udlændingepolitik siden 1983, så er der her endnu en grotesk historie:

    “Førtidspensionist er dommer i Irak

    En 58-årige dansk-iraker, der modtager førtidspension fra Århus Kommune, er samtidig fremtrædende undersøgelsesdommer og vicechefanklager i den nordirakiske millionby Sulaimaniya, skriver Ekstra Bladet.
    Ifølge avisen oplysninger tjener den 58-årige hvad der svarer til 23.000 kroner skattefrit om måneden som dommer i Irak.
    En indtægt han ikke har opgivet til de danske myndigheder, hvilket er i strid med Skats regler om, at indtægter fra Irak skal beskattes i Danmark, skriver Ekstra Bladet.
    Samtidig betyder hans høje løn i Irak, at hans førtidspension i Danmark skal reduceres kraftigt eller helt bortfalde.
    – Det er et groft eksempel på socialbedrageri, og det er jo ekstra foruroligende, at der er tale om en ansat inden for retssystemet, siger Peter Møller, konsulent i kontrolenheden i Frederiksberg Kommune og en af landets førende eksperter.
    Sagen kommer mindre end en måned efter, at regeringen og Dansk Folkeparti blev enige om at skærpe indsatsen mod socialbedrageri yderligere.
    – Men det viser jo bare nødvendigheden af, at der ikke skal slækkes på det her arbejde rundt omkring i kommuner, skat og politi, siger Peter Møller til Ekstra Bladet.
    Den 58-årige dansk-iraker ønsker ikke at kommentere sagen overfor avisen.”

    http://www.metroxpress.dk/dk/article/ritzau/2010/12/17/wb248614/index. xml

    • Hans Jensen

      “Det er et groft eksempel på socialbedrageri, og det er jo ekstra foruroligende, at der er tale om en ansat inden for retssystemet, siger Peter Møller, konsulent i kontrolenheden i Frederiksberg Kommune og en af landets førende eksperter.”

      Han er lige så naiv og uvidende som alle de andre “eksperter”. Han tror at det irakiske retssystem kan ligestilles med det danske, og at socialbedragerene derfor er fair og moralsk uangribelig (jeg tager lige de rosafarvede briller på). Det irakiske retssystem er under ændring. Men i Iraks forfatning står at ingen lov kan indføres der strider mod koranens ubestridte sandheder. Familieret er baseret på Sharia.

      Hvis man går irak/danskeren lidt på klingen, vil han helt givet ikke indrømme nogen skyld, han snød bare de vantro og det er i orden for: “de smarte snyder de mindre smarte”. Citat fra en tidligere sag af samme art.

  • PK

    Jamen ifølge Folketinget, så SKAL danskerne give penge til muslimerne.
    Mange mange penge.
    Så mange penge som overhoverdet muligt.
    Der er vor fornemste pligt.

    • Jens A

      Og ifølge muslimerne (Koranen) skal vi aflevere halvdelen af vores indtægt til muslimerne. Så vi er enige. Hvilken idyl!

  • JensH

    @Hans Jensen

    ““Aldrig i hele mit liv har jeg taget så meget fejl.”. Der bliver kø ved håndvasken en dag”

    Gid dog bare en af disse ‘tone-angivende politikere’ fra dengang ville træde offentligt frem og udtale denne fortrydelse.

  • Nils

    Ang. Kurt Westergaard så fremgår det af jp-artiklen, at foreningen har fået fogedforbud mod at anvende tegningen, men har trodset dette forbud. Så er man selv ude om det. Også halvgedigne bøder.

    KW er som ophavsmand i sin gode ret til at råde over, hvordan tegningen anvendes, og han har så ikke ment, at netop den organisation skulle bruge den på netop den måde. Det kan man være enig eller uenig med ham i, men det er hans ret på denne måde at styre over sit værk i det omfang det overhovedet kan lade sig gøre.

  • “Mystisk hvordan de kan få enhver direkte henvisning til denne artikel til helt at
    forsvinde fra nettet, ligesom med SVTs berømte interview med den svenske
    demokrati- (!) og integrationsminister Jens Orback.”

    Videon därden halländske icke-politiskt korrekte stå-upp komikern Peter Wahlbeck “grillar” kollegan och muslimen Soran Ismail har också mystiskt försvunnit från YouTube.

  • Vivi Andersen

    Jeg og mine har egentlig ikke så meget brug for disse fhv. politikeres udtalte fortrydelse som nogen af dem vil komme med forslag til HVAD VI SKAL GØRE nu vi står med konsekvenserne.

    Og det er konsekvenser som kun er starten på det der vil komme hed ad vejen som tiden går !

  • Kenneth

    Bemærkelsesværdigt at se en studiegæst sidder og ryger mens han bliver interviewet…

    Er næsten enig, med Helmut Schmidt, men ikke helt. Selvfølgelig kan vi sagtens undvære indvandrede. Erhvervslivets ideer om hurtig profit, ved at frarøve de få højtuddannede mennesker fra fattige lande i stedet får selv at uddanne unge mennesker, ja det er jo ingen nyhed.

    At indvandrede fra Polen og Tjekkiet skaber færre problemer end dem fra Tyrkiet og Kaukasus er jo logik fra alle andre end multikultaralisterne.

    Når Schmidt derimod ikke kan se noget problem med moskeer i Tyskland, så har mistet jordforbindelsen. Han er inde på mange rigtige ting om islam, men forstår som mange andre ikke helt omfanget af problemet og hvad der nødvendigvis må gøres for at løse det.

    • Ortogonalen

      Det eneste bemærkelsesværdige – når vi taler tobak – ved Helmut Schmidt er, at han ikke ryger ved begravelser.

  • tavsen

    @JensH

    Optøjer i Kalundborg dengang??? Næh det havde intet med byfest at gøre. Det var kun ungdommelig protest imod, at de var blevet smidt ud af deres ungdomsbolig med mindre end 10 timers varsel. Der skulle bruges et flygtningecenter, så pyt med menneskelige hensyn overfor de unge danskere

  • tavsen

    Jeg husker stadig tydeligt billedet af den triumferende muslim, der gav fuckfingeren til de unge danskere. Det var et fingerpeg om fremtiden, der ville noget