9
jan
Seneste opdatering: 9/1-11 kl. 1810
131 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Af Julia Caesar

Copyright Julia Caesar, Snaphanen, HRS och document.no. Citera gärna delar av texten men iaktta gott bloggskick och länka till Snaphanen!

Fyra veckor har gått sedan självmordsbombaren Taimour Abdulwahab, 29, sprängde sig i luften mitt i julhandeln i Stockholms city. Enligt uppgifter från Zia Alkanani, chef för Iraks antiterrormyndighet, till TV-kanalen al-Arabiya, tränades Abdulwahab i jihad i den irakiska staden Mosul i tre månader före terrordådet.

Uppgifterna stämmer med det meddelande som Abdulwahab själv lämnade efter sig i en ljudfil. Han ber där sin familj om förlåtelse för att han har ljugit. Han hade inte rest till Mellanöstern på grund av arbete. Orsaken var träning till självmordsbombare. Taimour Abdulwahabs avsikt var att ta så många oskyldiga människor som möjligt med sig i döden.

Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt (m) tog 19 timmar på sig innan han sa ett ord om terrordådet till svenska folket. Och när han väl öppnade munnen, då kom – ingenting, mer än tomma plattityder.

”Det som hänt är oönskat och oacceptabelt” sa Reinfeldt. Verkliga kraftord i ett nationellt krisläge. Sedan kallade han terrordådet ”oacceptabelt därför att Sverige är ett öppet samhälle” och talade om att ”värna den svenska öppenheten och ha tålamod med demokratin.”

Tolv dagar av tystnad

Tolv dagar har gått sedan fyra svenska medborgare och en asylsökande i Danmark greps misstänkta för långt gångna planer på en massaker mot Jyllands-Posten i Köpenhamn:

• Mounir Dhahri, 44-åring bördig från Tunisien.
• Omar Abdalla Aboelazm, 30-årig libanes med svenskt medborgarskap
• A Salman, 26-årig irakier, asylsökande i Danmark.
• Munir Awad, 29-åring från Libanon med svenskt medborgarskap.

I Sverige greps: Sahbi Ben Mohamed Zalouti, 37, mantalsskriven i Järfälla. Tunisier med svenskt medborgarskap. Fredrik Reinfeldt tiger. Tolv dagar av tystnad. Hans tystnad dånar som åska i himmelen. Den fräter sig in i våra medvetanden, den karvar tomrum i oss – just i de inre rum där trygghet och tillförsikt ska ha sin boning. Vi är nio och en halv miljoner svenska medborgare som är lämnade åt oss själva med våra frågor och vår oro. Den vars ansvar det är att förklara vad det är som händer med vårt land, den vars uppgift det är att ta vår rädsla på allvar, tiger.
Platsen där det skulle finnas en mogen och ansvarskännande ledare är ekande tom.
Tjänsten som landsfader är vakant.

Ett 27-årigt ”ensamkommande flyktingbarn”

Några dagar in på det nya året grips det ”ensamkommande flyktingbarnet” Abudala Karim i Uganda, misstänkt för att tillhöra den somaliska terroristorganisationen al-Shabaab. Han antas vara på väg till Kampala för att utföra ett självmordsdåd. Mannen är bosatt i Sundsvall. På fickan har han ett två månader gammalt främlingspass plus ett kenyanskt pass. Det kenyanska passet visar att mannen är från Kenya och född 1983, alltså 27 år gammal – inte född 1992 och från Somalia som han har lurat i de svenska myndigheterna. Han har alltså tagit sig in i Sverige på falska premisser, stora gråtvalsen som gäller ”ensamkommande flyktingbarn” har tillämpats och permanent uppehållstillstånd, PUT, har beviljats utan att några onödiga frågor har ställts.
Bloggvärlden är som vanligt först med att rapportera om gripandet, bland annat på Merit Wagers blogg och Politiskt Inkorrekt.

Bosniska krigsförbrytare

Ungefär samtidigt grips på Kastrups flygplats 42-årige Mirsad Mesanovic, bosnier med svenskt medborgarskap, misstänkt för mord under Balkankriget 1991.

Mesanovic är sedan 2007 föremål för en slovensk arresteringsorder för krigsbrott. Men svensk åklagare har rubricerat brottet som dråp, vilket innebär att det är preskriberat. Han bor i skånska Åhus,är gift och har två barn, är idrottstränare, kommunalpolitiker för vänsterpartiet och nämndeman.

Inför rätta står en annan krigsförbrytare, Ahmet Makitan, 44, åtalad för grovt brott mot folkrätten; mord, människorov och tortyr. Han var skolvaktmästare i Sollefteå tills hans hemlighet avslöjades. Under inbördeskrigen på Balkan 1992 tjänstgjorde Ahmet Makitan som lägervakt i koncentrationslägret Dretelj i Bosnien-Hercegovina. Han är den förste krigsförbrytare som har gripits i Sverige och ställts inför rätta.

Det är en vacker liten samling, produkter av Sveriges exempellöst slappa asylpolitik. Sverige är ett laglöst land. Utlänningslagen tillämpas inte. Den svenska hanteringen av asylärenden och annan invandring utsätter svenska medborgare för livsfara. Och inte bara oss. De nu gripna islamisterna som fått en fristad i Sverige hade för avsikt att slakta hela Jyllands-Postens redaktion. Svensk invandringspolitik är inte bara en angelägenhet för Sverige. Den utsätter även människor i våra grannländer för allvarlig fara. Hur länge kommer de att finna sig i det?
Och Fredrik Reinfeldt tiger.

Statsministerns ansvar

Ytterst är missförhållandena Fredrik Reinfeldts ansvar. Han har länge seglat på en räkmacka med arbetslinjen som segel och berömt sig för att han och finansminister Anders Borg har lett Sverige genom finanskrisen. Vackert så. Men därunder finns vida större strukturella problem att ta itu med, problem som är i full färd med att radera ut Sverige som välfärdsnation. Det stora, aldrig erkända läckaget i svensk ekonomi är kostnaderna för invandringspolitiken. Och nu står det klart vad många av oss anat länge: som tack för vår ”godhet” och ”humanitet” har vi inom vårt lands gränser något tusental krigsförbrytare och ett okänt antal islamistiska terrorister (200 enligt Säpo) som både är kapabla och allvarligt vill skada Sverige och svenskarna plus våra nordiska grannländer i islams namn.

Och Fredrik Reinfeldt tiger. Aldrig har en tystnad mullrat så högt. De osagda orden ljuder som basuner.

Men vad ska statsministern säga? Oberoende av politisk utgångspunkt går det att förstå hans svårigheter. Han kan inte gärna skjuta skulden på socialdemokraterna, även om det antagligen var de som styrde Sverige när de misstänkta terroristerna sökte asyl och generöst beviljades både permanent uppehållstillstånd och svenska medborgarskap. Han vet att när det gäller den ansvarslösa invandringspolitiken är han själv och den borgerliga alliansen precis lika goda kålsupare som de övriga gamla riksdagspartierna. Ja värre!

Nya asylrekord år efter år

Det är till och med så att antalet asylansökningar och antalet nya beviljade uppehållstillstånd i Sverige har slagit nya rekord år efter år ända sedan den borgerliga alliansregeringen kom till makten 2006. Under 2010 slogs det rekord igen. Enligt Migrationsverkets preliminära statistik sökte 31 901 personer asyl i Sverige jämfört med 24 232 under 2009. En ökning med drygt 30 procent. De så kallade ”ensamkommande flyktingbarnen”, det vill säga de skäggiga unga män som ofta ljuger ihop en snabbväg in i landet och utgör förtrupp för sina stora familjer, ökade från 2 250 under 2009 till 2 394. Samtidigt sjunker motsvarande siffror drastiskt i våra nordiska grannländer.

Fredrik Reinfeldt kan inte säga att han är ovetande om att ett okänt antal terrorister och krigsförbrytare slinker med i hanteringen i den laglösa tombola som utgör svensk asylpolitik. För då både ljuger han och framstår som särdeles korkad. Så vad ska Fredrik Reinfeldt egentligen säga? Det är inte lätt att veta. Hans dilemma är att när han väl öppnar munnen hoppar det ut grodor som söker sin like i dumhet, svenskförakt och omdömeslöshet.

Vi svenskar finns inte

Några exempel – paraden börjar bli ganska lång vid det här laget. Det började synnerligen olyckligt, bara ett par månader efter valsegern 2006 när statsministern besökte invandrartäta Ronna i Södertälje:

”Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.” (14 november 2006.)

Pang! Där fick vi svenskar så vi teg. Barbarer är vad vi är. Det är invandrarna som har stått för Sveriges utveckling, inte vi.

Efter misshandeln av den 24-årige SD-politikern David von Arnold i Malmö i valrörelsen 2010:

”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

Blir man misshandlad på grund av att man är politiker ska man alltså skylla sig själv. Åtminstone om man är Sverigedemokrat.

Ett svårslaget rekord är statsministerns uttalanden i en debatt i riksdagen den 9 december 2010 med Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson.

Åkesson kräver att lagen om hets mot folkgrupp även ska gälla svenskar i de situationer där den svenska ursprungsbefolkningen befinner sig i minoritet och kränks till exempel i skolor eller på arbetsplatser. Lägg särskilt märke till Mona Sahlins (s) hånfulla miner i bakgrunden när Jimmie Åkesson ställer sin fråga. Det är två dagar före självmordsattentatet i Stockholms City, men det vet ingen just den här dagen. Fredrik Reinfeldt säger:

”Att det finns en grupp som skulle kunna definieras som svenskar, och jag förstår att det är ett stort intresse för Sverigedemokraterna att ständigt återkomma till den formuleringen, visar sig väldigt ofta vara svårt att definiera. Det blir så väldigt många som känner sig svenska som helt plötsligt får höra att de inte är det. Det blir märkligt om man försöker definiera det.”

Otur när han yttrar sig?

Antingen är Fredrik Reinfeldt totalt insiktslös. Eller också har han en rent osannolik otur när han yttrar sig. Jag lutar åt det förstnämnda. I Reinfeldts hjärna finns det helt enkelt ingenting som heter svenskar, än mindre pursvenskar. För honom är alla som har råkat sätta sin fot på svensk mark svenskar, en uppfattning som han för övrigt delar med större delen av journalistkåren. Han har så dålig verklighetsuppfattning att han inte förstår vilken oerhörd kränkning det är för den svenska ursprungsbefolkningen att gång på gång kasta ur sig så här omdömeslösa uttalanden. Det är illa, mycket illa.

Många av hans uttalanden visar på en arrogans, lynnighet och prestigebundenhet som ytterst tycks bottna i en osäkerhet och bristande mognad. Fredrik Reinfeldts kostym är definitivt för stor, och det kommer att dröja länge innan han växer i den.

Och Fredrik Reinfeldt tiger. Kanske har han ”vintersemester”, det som vi vanligen kallar jullov. Men terrorism tar inte jullov. Den lever dygnet runt, året runt, och den vill förgöra oss.

”Vi kommer att vända på varje sten”

På debattsajten Newsmill skriver Eduardo Grutzky, argentinsk-judisk flykting och före detta fritidsledare för självmordsbombaren Taimour Abdulwahab:

”Det nuvarande politiska läget i Sverige kommer att skapa en högsäsong för allehanda reaktionärer, som påstås kunna hindra unga män från att bli terrorister. Samhällets reaktion borde vara den motsatta: i stället för att som statsministern säga att självmordsbomben var ”oönskad”, borde budskapet vara att ”vi kommer att vända på varenda sten”.

Eduardo Grutzky förkastar den svenska metoden att försöka blidka islamisterna, det vill säga missuppfattningen att om vi är snälla mot dem kommer de att vara snälla mot oss. Det är en för islam helt okänd logik.

”De som styr Sverige famlar nu efter åtgärder för att blidka islamister, så att de i sin tur kan påverka de ”alltför radikala” och våldsbenägna islamisterna. Eftergifter gentemot en våldsbenägen och destruktiv makt prövades som bekant inför andra världskriget. Resultatet blev inte tillfredsställande. Hitler tolkade varje eftergift som ett tecken på svaghet och lyckades under en avgörande period bygga upp sin styrka för att slutligen nästan förinta de välmenande nationer som till varje pris hade försökt att undvika en konflikt. När makthavarna blir rädda vill de förhandla och undvika konflikter.”

Detta borde Fredrik Reinfeldt säga till svenska folket

Jag ska ge Fredrik Reinfeldt ytterligare ett förslag. Detta borde han säga till svenska folket:

”Jag ber svenska folket oförbehållsamt om ursäkt för den oro och de skador som jag och min regering har åsamkat er genom en omdömeslös invandringspolitik. Följderna kan vi se nu, och de är inte oväntade. I våra försök att vara godare och generösare än något annat land har vi fullkomligt tappat markkontakten och låtit utvecklingen skena på ett ohållbart sätt. Vi släpper sedan decennier helt okontrollerat in terrorister, krigsförbrytare, fanatiska islamister, våldtäktsmän, mördare och andra människor vilkas identitet vi inte har en aning om. Vi har helt enkelt inte brytt oss om att se till att Migrationsverket följer utlänningslagen för vi är så otroligt skräckslagna för att bli kallade ”rasister” eller ”främlingsfientliga”. Det har varit och är långt viktigare för oss att demonisera Sverigedemokraterna så mycket det bara går och med alla medel se till att de inte får något som helst politiskt inflytande, trots att de har 20 mandat i riksdagen, än att föra en ansvarsfull invandringspolitik. Det har också varit mycket viktigare för oss att få in en tvättäkta islamist, Abdirisak Waberi, i riksdagen än att öppna oss för samarbete med Sverigedemokraterna. Prestigen väger ju alltid tyngst.

”Jag ångrar mig djupt och är förkrossad”

Allt detta ångrar jag djupt. Ja, jag är förkrossad. Jag har inte förstått allvaret förrän det small på Bryggargatan, och knappt ens då. Jag har försökt vara en mångkulturell statsminister för att vara alla invandrare till lags. Men något gick fel, det förstår jag nu. Från och med nu kommer jag och mina allianskamrater att radikalt skärpa asyl- och invandringspolitiken. Vi kommer endast att bevilja asyl enligt Genèvekonventionen, det vill säga till människor som verkligen har asylskäl. Vi kommer att ta krafttag mot alla former av islamisering av Sverige. Vi är eniga om att en totalitär, våldsam och kvinnoförtryckande ideologi från 600-talet inte hör hemma i Sverige, och vi kommer inte att sky några medel för att visa det i handling. Alla muslimska friskolor ska stängas, alla krav på särbehandling av muslimer kommer att avvisas och vi kommer att omgående höja återvändandebidragen kraftigt för dem som visar sig omöjliga att integrera i det svenska samhället. Vidare kommer vi att satsa hårt på att avskaffa Sveriges skamliga Europamästerskap i våldtäkter genom kraftfulla insatser mot sexuellt våld och annan våldsbrottslighet. Invandrare som begår brott ska utvisas, och vi kommer att vidta en lagändring så att utvisning blir möjlig även om man har hunnit få svenskt medborgarskap.

Vi i moderaterna vill att Sverige ska vara ett tryggt och öppet land att leva i. Hittills har vi inte på något sätt visat det i handling. Vi har seglat lugnt och skrockat förnöjt åt att folk låter sig nöja med nålpengar i form av jobbskatteavdrag, att det har räckt för att man ska rösta på oss. Men vi har våra spanare ute på nätet och i bloggvärlden, och vi börjar få klart för oss att det jäser ett folkligt ursinne mot vår politik, trots jobbskatteavdraget.

Om inte annat inser vi allvaret nu när terrorismen har kommit till Sverige. Än en gång: jag ber utan förbehåll svenska folket om ursäkt. Den skada jag har åstadkommit är omätbar, men jag vill göra allt för att sona den”

Verkligheten hinner alltid ifatt

Ett sådant uttalande kommer vi naturligtvis aldrig att få höra från statsministerns läppar. Fredrik Reinfeldt är rädd. Den som har för stor kostym vet det. En statsminister kan ha brister. Han kan vara stöddig (som Göran Persson, s), stor i käften och manipulativ (som Olof Palme, s), maktfullkomlig (som Nicolas Sarkozy) eller en kombinerad buffel och kvinnokarl (som Silvio Berlusconi). Han kan leva i bigami, som Per Albin Hansson (s, 1885-1946). Men en sak får en statsminister aldrig vara: en feg krake. En statsminister måste ha ryggrad. Han måste ha mod och integritet och vara prestigelös nog att ändra sig när han har valt fel kurs.

Han får heller aldrig svika sitt folk. Någonsin. Det har Fredrik Reinfeldt gjort, gång på gång. Han har inte anledning att känna sig lugn en enda minut. Verkligheten hinner alltid ifatt. När väljarna inte längre nöjer sig med ett jobbskatteavdrag utan börjar ställa besvärliga frågor om islamistisk terrorism, våldtäktsmästerskap och andra av massinvandringens konsekvenser kommer sanningens minut för alliansregeringen och Fredrik Reinfeldt. Mardrömmen har bara börjat.

Af Julia Caesar

Tidligere kronikker af samme forfatter

se evt. Affes Statistik-blogg: Julia Caesar drömmer vackert!

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Delicious

    Tack Julia. Det är konstigt att Reinfelt inte har uttalat sig! Precis som du skriver måste han vara feg. Och hur kan man vara det som statsminister? Hans uttalande om “vi och dem”, att det inte är bra får jag inte ihop i mitt huvud. Muslimer delar verkligen upp i ett “vi och dem”-tänk, i sitt sätt att leva och genom islam som religion och politisk ideologi. Det var ett trevligt önsketal du skrev på slutet. DET skulle vi behöva höra! Jag blir också väldigt arg över hur terrorister benämns som svenskar i gammelmedia. Svenska medborgarskap verkar ha delats ut som naiva lotterier och nu ser vi vad det kostar. Politisk naivitet har ett högt pris.

  • Jag vill se Fredrik Barbar avgå och få ett nyval till våren. Barbaren borde dessutom ställas inför rätta för landsförräderi. Inte bara han kanske men det vore en bra början åtminstone.

  • Rudolf

    Det verkar nästan som F.R:s negroida ursprung tar överhanden mer o mer i takt med stigande ålder ,hur ska han kunna veta vad det innebär att arbeta för ett svenskt samhälle?
    Återigen, inget stort kommer att hända förrän tillräckligt många SVENSKAR går ut på gatan o verkligen visar sitt missnöje,kanske i kombination med bojkott i nästa val.Vi röstar helt enkelt inte förrän vi får se tillräckligt många politiker presentera ett trovärdigt, svenskvänligt program!
    Sossarna har faktiskt nu en teoretisk chans att under fyra år skapa ett helt nytt koncept o kanske lyckas bygga upp en trovärdighet som skulle kunna räcka långt,väldigt långt nästa val!

    • Torxen

      Tror det skulle vara än farligare att bojkotta röstningen. För att verkligen visa missnöjet och samtidigt minimera risken att de får styra ännu en period eftersom en el kommer rösta ändå så bör alla rösta och då på SD. De har ännu inte hunnit bli befläckade av det som svetsat ihop de övriga 7 till en homogen massa.

      Självfallet finns det meningsskiljeheter partierna emellan men de är ungefär detsamma som finns i ett parti, dvs alla tycker inte likadant i ett parti och därför kompromissas det fram beslut. De sju beter sig därför som ett parti och för att visa missnöjet mot dem duger det inte med att inte rösta.

      Man kan naturligtvis rösta på Kalle Anka partiet eller något annat litet parti men sannolikheten att samtliga missnöjda röstar på samma av de små är rätt liten och därför är det bättre att rösta på SD som redan har en politik som naturligtvis kan förbättras mer.

      • Rudolf

        Fullt möjligt att ett SD som blir 8-10 gånger större i nästa val skulle räcka långt,men hur realistiskt är det att tro på det?Utan att vara speciellt insatt i vallagarna vill jag bara påpeka att det är ju det parlamentariska systemet som har lett fram till den nuvarande situationen men likt slaktfår går vi fortfarande till valbåsen vart fjärde.På vilket vis skulle det vara farligt att utebli?
        Tiden håller på att rinna ifrån oss,men som flera här verkar vara inne på så finns ingen stark folkgemenskap kvar samt att vi sitter alla uppbundna av ekonomiska o sociala kontrakt som inte är enkla att bryta på egen hand,därför tror jag tyvärr att det måste bli ännu mycket värre innan det kan vända.

  • Så förlösande det skulle vara om Reinfeldt verkligen kunde hålla ett sådant tal. Ett alldeles fantastiskt tal som täcker in det mesta. Men det är förstås en utopi med den omogna man som är Sveriges statsminister. Södermanlands nyheter skrev en tragikomisk ledarartikel om hur regeringen och sossarna spelar Svarte Petter med ansvaret för att styra Sverige. Man beskyller varandra för att i hemlighet samarbeta med SD. Rena pajkasntingsfasonerna. Här är länken: http://www.sn.se/asikter/opinion/1.915487 Just därför tror jag aldrig att de kan ta sig bort från sitt inmålade hörn. Det kommer att bli mycket värre i Sverige. Det här är bara början. Sanna mina ord.

  • hans Lundqvist

    Moderate muslimer er som loch Ness uhyret, alle taler om dem, men ingen har til dato set dem.

  • PK

    I Sverige har de en Statsminister, men det besynderlige er , at han ikke er Statsminister
    for svenskere.
    Totalt absurd, og skræmmende.
    Måske landet så skal have et andet navn? Hvad med “Islams fryd Nord? “

  • Om regering och media inte upplyser folket om lede fi, för sverige är i krig, får folket upplysa sig själva.
    Har därför producerat gjort en enkel guide till självstudier om fienden.

    http://missionxp.webblogg.se/2011/january/sverige-ett-land-i-krig-varf or-inte-tro-pa.html

    • Vardagsexempel på krigets som fortsätter… läser idag (mordförsök hamnar numera som notis, om de ens näms) ett fragment.
      http://www.expressen.se/nyheter/1.2283451/ranoffer-svart-knivskuret-i- halsen

      – Ett rått överfall och ren tur att han lever, kommenterar yttre befälet Bengt Kihlberg vid Västerortspolisen.
      Den 24-åriga mannen gick på en gångbro när han mötte sex–sju personer vid tio på lördagskvällen.
      De krävde allt han hade på sig men han vägrade. Bråk bröt då ut och en i gänget skar honom i halsen.
      Gänget försvann utan byte.

      Det låter väl som typiskt svenskt, i ghettot Kista?
      Snarare muhamedaner (muslimer) som förmodligen såg en dhimmi (icke-muslim) och krävde jizya (straffskatt under förnedring).

  • Carl

    Jamen FÖRTROENDET för Fredde är ju rekordhögt. Mannen är ju hetare än någonsin. Sju av tio svenskar har stort eller mycket stort förtroende för statsministern enligt Sifos senaste! Jag verståhr inte vad fru Ceasar lallar om!

    • Regimkritiker

      Det beror väl mest på bristen på alternativ och fega media som inte gör sitt jobb och granskar makten. Ingen älskade ju Mona Sahlin och nu finns det ingen opposition överhuvudtaget.

      • Carl

        Fel! De tillfrågade kan (?) väl avstå att svara överhuvudtaget eller också lägga förtroendet extremt lågt för samtliga av sjuklöverns partiledare. Eller hur?

      • Hans Nilsson

        Klart att det finns en opposition här i landet och det är VI SVERIGEDEMOKRATERNA som står för denna helt alena och jag anser att VI klarar den uppgiften galant trots allt vad VI har fått och får utstå från den samlade Makt och Mediaeliten.PURSVENSKEN.

  • Carl

    Nej, det är som jag på fullt allvar länge menat: svenskarna är icke funktionsdugliga nog att ha ett eget land. De är helt enkelt ta-mig-fasen alldeles för politiskt zombieska för att kunna överleva i detta global(=islam)-sekel!

    • Utlandssvensk

      Hårt men rättvist! Jag håller med. Tyvärr.

      • Carl

        Tack skall du ha – tyvärr!

        Detta dystra faktum verkar kanske inte gått in för så många ännu. Men för de alltför få övriga så är det enbart att emigrera, ju snarare detso bättre även om världen mer och mer börjar liknar en urspårad såpopera…

        PS!
        Vadan f.ö. din utlandsflytt? Politiska orsaker, skatter, arbete eller kärleken ?
        Vistas du utanför EU eller ej?

        • Utlandssvensk

          Jag flyttade åtmindstonde delvis pga. mångkulturen och debattklimatet i Sverige. Jag stod inte ut med att hyckla och om jag hade sagt min mening publikt hade det inte funkat att ha ett vettigt jobb. Detta var i mitten på 90-talet…

          Nu bor jag i Schweiz sedan många år och trivs väldigt bra. Motsvarigheten till SD har här cirka 30% och man kan fritt debattera dessa frågor. Att sen lönerna är dubbelt så höga och skatterna är hälften jämfört med Sverige är ytterligare plus. Dessutom funkar ALLT, polis, sjukvård, tåg, osv. mycket bättre.

      • Arvid Falk

        Se den här intervjun:

        http://www.youtube.com/watch?v=qlpODYhnPEo

        Bezmenov talar om KGBs arbete för att “change the perception of reality”.

        “Marxism-leninism is being pumped into the soft heads of American students without being counterbalanced with the American values of patriotism”

        Det är möjligt att m.h.a. systematisk propaganda och hjärntvätt “change the perception of reality” hos en grupp/befolkning (vem som svarar för hjärntvätten är i sammanhanget ointressant).

        Alla barn i Sverige går på dagis och barnen får redan på dagis (!) lära sig att rasism är dåligt och multikulturalism är bra samt att de är dåliga människor om de tvivlar på det.

        Precis som förskolärare lärt barnen, att hänsynstagande till andra barn är rätt (inte bita, inte slå, inte sparka andra barn) och man ska skämmas om man biter, slår eller sparkar något annat barn, så lär svenska förskollärare idag ut att multikulturalism är rätt och man ska skämmas om man tänker något kritiskt om multikulturalismen.

        ALLA tidningar och etermedia i Sverige hamrar unisont dagligen in den multikulturella förkunnelsen – läs t.ex. dagens epistel i Sydsvenskan:

        http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1348238/Stenen-i-ryggen-blev- droppen.html

        • Carl

          Men tror du det är lika illa i våra grannländer? Om inte: vad utmärker då svenskarna som i stora flockar till synes utan minsta tvekan anammar dessa samhällsomstörtande läror?”

        • Arvid Falk

          Nej, Carl – det är inte lika illa i våra grannländer. Våra grannländer hade inte Sveriges gynnsamma efterkrigsekonomi dvs socialdemokraterna i Danmark, Finland och Norge kunde inte lägga vantarna på lika mycket resurser. I våra grannländer hade socialdemokraterna därför inte samma möjlighet att skapa en lika omfattande (skattefinansierad) organisation för systematisk indoktrinering från späda barnsben i syfte att “change the perception of reality”.

        • Regimkritiker

          @Carl &Arvid Falk

          Det finns nog flera orsaker till detta. Det svenska fega konfliktundvikandet, jantelagen, känsloimpotensen och den totala bristen på civilkurage är några orsaker. Lägg sen till detta en överhet som i flera sekel tutat i allmogen att den ska vara underdånig och foglig med saker som: ”att tala är silver men att tiga är guld”, ”om någon slår dig på ena kinden ska du vända den andra kinden till”.

          Ett land som aldrig varit ockuperat och inte varit i krig på över 200 år tvingas aldrig konfronteras kring de svåra frågorna om rätt & fel. Om Sverige blivit ockuperat av nazisterna under WW2 (eller Sovjet under det Kalla Kriget) skulle troligen stora delar av den svenska byråkratin lydigt ha blivit lakejer åt de främmande herrarna. Efter befrielsen skulle garanterat Sverige ha fått en svärtsam intern uppgörelse med de ruttna värderingar som gjorde detta möjligt. Den svenska PK-överhetens tokdårpolitik idag skulle då aldrig ha blivit möjlig.

          Jag är också pessimistisk om Sverige. Det värsta exemplen på “svenskhet” när den är som sämst är när TV intervjuar brottsoffer som fått sina kära mördade eller blivit handikappade för livet. Ingen vrede, inget rasande tal om hur mycket de hatar brottslingen, inte ett ord om att de önskar att de kunde hämnas. Istället är det en halvljummen kommentar om att “det är ju så hemskt”, ibland kryddat med relativisering och daltresonemang om hur ont det måste kännas för förövaren. Det är ingen slump att Stockholmssyndromet uppstod just i Sverige. De fega svaga människor som är svenskar ger efter för brutala hot med en gång och börjar älska de som har deras öde i sina händer.

        • Arvid Falk

          @Regimkritiker, det är betydelsefullt att makten i Sverige centraliserades mycket tidigt och inte har haft några utmanare av dignitet. Genom (konfiskering av) resursöverflödet efter kriget kunde de svenska socialdemokraterna konsolidera sin makt och skapa en omfattande (skattefinansierad) organisation för systematisk indoktrinering från späda barnsben i syfte att “change the perception of reality”.

        • Naivtive

          @ Regimkritiker “…..inte ett ord om att de önskar att de kunde hämnas. Istället är det en halvljummen kommentar om att “det är ju så hemskt”,”

          Men nu är det ju skillnad på vad som sägs och vad som visas. När en ung kvinna överfölls av 25 blattar i en gångtunnel och räddades av 6 fotbollskillar från Gnesta så frågade intervjuaren från TV 4 om de verkligen behövde fokusera på att det var invandrare som överföll kvinnan. I mitt minne kommer jag inte ihåg om den första versionen över huvudtaget sändes i oklippt version. Censuren är en mur som hålls uppe av många aktörer och det är inte fegheten hos oss som är problemet utan fegheten i media som skall få ris i detta fall.

          Man kan ju undra om media är mån om sitt arbete och inser att utan blattar skulle det inte bli många nyheter över. Därför förordar de det multikulturella samhället. Samma gäller domare som skulle bli arbetslösa i det närmaste om blattarna försvann från Sverige. Hu så tråkigt….eller?

      • louiseabrahams

        Insåg det låga taket i debatter redan på slutet av 60-talet och har sedan använt Sverige som utgångsbas för mina besök i andra lämpliga hemländer – då jag aldrig fått arbete i detta land inte ens för gymnasienivå (har högre examina än så!!!). Lortsverige har jag kallat det under sossarna och nu är det ännu värre!!
        Har släktingr från Schweiz.

    • Carl

      “politiskt zombiesianska” skall det nog vara

      @Snaphanen:
      hur går det med Discus eller liknande mjukvara som vi så hett eftertrakta?!

      Carl: tak for påmindelsen, har mailet teknikken. S

      • Utlandssvensk

        @ Regimkritiker

        Jag håller med om mycket som du skriver men anser att utvecklingen i Schweiz, där jag bor, visar att frånvaron av krig inte nödvändigtvis behöver innebära att ett lands befolkning förvandlas till självmordsbenägna mähän. Här nere viker vi inte en millimeter för muslimerna!

        • louiseabrahams

          Den enda sanna demokrain finns i Schweiz – det har jag alltid predikat. Där folk verkligen får uttrycka vad de önskar och bestämmer självständigt, varje kanton för sig. Kan man komma närmare en demos (folk), demokrai =folkstyre???? Knappast!! Gillar bäst den franska och italienska delen….:)

        • Utlandssvensk

          @louiseabrahams

          Jag håller med vad gäller demokrati och Schweiz. Vilken del man gillar bäst är en smaksak men min uppfattning är att de flesta svenskar har lättare att anpassa sig i den Tysktalande delen.

      • Utlandssvensk

        @Carl,
        Jag har en kommentar riktad till dig länge ner.

  • Pingback: Midnatt råder « IMAGINE()

  • Fredrik Reinfeldt.
    En svensk Tiger.

    Tack Julia Caesar!

    http://photoimagine.wordpress.com/2011/01/09/midnatt-rader/

  • Tony Ingman

    Ja Julia vi har verkligen en feg krake till statsminister, en statsminister som kränker och baktalar sitt eget folk bara för att
    erhålla några sketna röster från det nya frälset invandrare, är en tragisk figur och absolut inte vuxen den uppgift han har.

    Men utan den uppbackning av den sanslöst fega media vi har i landet hade han inte kunnat betett sig som han gör, en media
    som går i taket när journalisten Ulf Nilsson uttalar ordet Pursvensk, men som håller truten och tillrättalägger , vitpixlar , och
    öppet ljuger när den grova brottsligheten bland nysvenskar framkommer. Ta bara en sådan sak som att en ensam flicka blir
    utsatt för gruppvåldtäckt av 10 !! invandrarkräk, där hon i sin förtvivlan över detta nesliga och fruktansvärt låga brott försöker att
    ta sitt liv ett antal gånger, detta blir knappast någon notis i den ynkliga svenska median, och framförallt inte att dett utfördes
    av invandrare.

    Så vi har inte bara en landsförrädare till statsminister, vi har tusentals av dem i den svenska massmedian.

  • Regimkritiker

    Jag såg Reinfeldts presskonferens på TV dagen efter självmordsbombaren. Visserligen är det bra med en statsminister som kan hålla huvudet kallt i en svår situation men han verkade märkligt frånvarande. Det kändes nästan som att han tagit för många valium.

    I en svår situation ska en statsminister visa ledarskap och ingjuta förtroende. Hans platta och malande uppläsning gjorde ett oerhört svagt intryck. Inte ett ord om att polisen har läget under kontroll (ja, det kanske inte är helt sant men det hör till spelet att man ska säga det.)

    Trots publicerade självmordsbrev där terroristen förklarade sina motiv gömde sig Reinfeldt bakom formalbyråkratiska undanflykter om att “utredningen får visa vad som hänt”, och låtsades som att man inte visste att detta var ett terrorattentat.

    Inte ett ord om att: “Vi kommer att göra allt vad vi kan för att gripa eventuella medhjälpare och förhindra framtida attentat. De som planerar att begå denna typ attacker ska veta att de kommer att bli gripna och straffade med lagens full kraft”. (Sånt säger ledande politiker i alla andra länder efter terrorattentat.)

    Och det värsta var att han inte kunde sträcka sig längre i sitt fördömade än ordet “oönskat”. Så om hundratals Stockholmare slitits i stycken och blod och kroppsdelar fyllt huvudstadens gator är för landets statsminister inte värt mer än att lyfta lite på ögonbrynen och säga att det är “oönskat” utan att ändra tonläget det minsta? Är karln katatonisk? Har han någon själ, något hjärta och något samvete överhuvudtaget?

    Det är utmärkt av Julia att rota i Rikdagens debattprotokoll. Politiskt Inkorrekt gör tyvärr inte det. Det bästa är att SD med hjälp av interpellationer kan tvinga regeringen att förklara och försvara sin politik. Vad som sägs från talarstolen är officiellt och kan med tiden sammanställas när t.ex. utländska media ska rapportera om Sverige.

  • Carl Svensson

    Troligen väntar Fredrik på order från uppdragsgivarna i Saudiarabien innan han kan säga något

    • Jenny

      Dessvärre tror jag detsamma. Han verkar faktiskt styrd, inga spontana känsloyttringar efter dessa terrordåd. Saudiarabien?

  • DanneSwede

    Tack för ännu en bra krönika!
    Kan förövrigt inte beskriva i ord vad jag tycker om det landförrädande avskummet vid namn Fredrik Reinfeldt!

  • Peer Pedersen

    Fredrik Reinfeldt är inget att hålla i handen när det brinner i knutarna…

  • Teo

    För att ge trovärdighet och inte ge de som verkligen är under 18 år en kollektiv skuld bör samtliga ensamkommande flykting barns ålder fastställas med hjälp av modern tillgänglig vetenskap och teknik. Det ligger i allas intresse som har ett ärligt och genuint humant intresse att hjälpa de berättigade.

  • Naivtive

    Är inte tystnaden från övriga partier inklusive SD lika besvärande? De enda som försökt är journalisterna som tramsar runt i leran och försöker övertyga oss om att den stora massan av muslimer inte skall ställa till ansvar för vad 1 st självmordsbombare ställt till med. Ingen av dessa tomtar nämner med ett ord den minsta gemensamma nämnaren “Koranen”. Det finns bara en Koran det är ur en och samma som alla läser ur och oavsett om man blir martyr eller bara sitter i ett hörn och rabblar verser som man inte begriper så är det samma ord som skapar dessa suisidala tomtar. Det missar alla våra journalister, de missar även det tysta stöd självmordsbombarna har i dessa tysta rabblare. Sen vet vi att det bakom moskéns tillstängda mur finns en hatisk propaganda mot allt som inte är halal. Och i den korgen finns även vi Européer, demokrater, män, kvinnor goda eller elaka. Alla finns vi där huller om buller, vi är alla där.

  • Bra och träffande sågning av statsminstern!

  • Det är verkligen så som en tidigare socialdemokratisk migrationsminister Jens Orback sa i följande video efter mordet i Nederländerna på Theo Van Gogh:

    http://www.youtube.com/watch?v=OWjW16qlBNM&feature=related

    “är vi snälla mot dem nu, så kanske de är lite snällare mot oss senare, när vi är i minoritet”

    Just denna politik förs i kubik i Sverige. Vart har alla vikingar tagit vägen?

    • Kaliber

      Ondskan beröres icke av undanfallenhet. Den bara hånler och tar för sig.

    • louiseabrahams

      Yep!! Just dessa ord har jag utryckti inlägg tidigare utan att ens ha läst din länk!!! Om Sarkozy är “inom makten allestädes närvarande” så är Renfält ” inom makten ingenstädes närvarande”. Men Renfält är mer “stugsittare-typen medan Sarkozy är “jet-setaren”…..
      Den ene syns mycket trots sin bortovaro och den ständigt närvarande syns aldrig. Sitter väl på kammare och ruvar….

    • louiseabrahams

      Mesiga, konflikträdda politiker går inte att ha!!! Han måste lida enormt inombords eller så är han helt enkel Dr Jekyll och Mr hyde??!

  • Orbacks kommenar tar andan ur mig. Det är en nästan ofattbar flathet och feghet han och de 7 partierna mfl uppvisar. Särskilt med tanke på att de utger sig för att vara något slags ledargestalter.

    • Utlandssvensk

      Multitulki fanatiker som Orback, Reinfeld, etc. finns i alla västländer. Det som är unikt är att i Sverige röstar folk på dem….

  • Jonny

    “Antingen är Fredrik Reinfeldt totalt insiktslös. Eller också har han en rent osannolik otur när han yttrar sig.”

    Den s.k. statsministern gör onekligen många konstiga uttalanden och har dessutom ofta ett väldigt märkligt sätt att tala.

    Under “Ramadan 2008” besökte Fredrik Reinfeldt slakteriet “Qibla Halal Kött AB” i Stockholm, och kommenterade det utbredda motståndet mot halalslakt:
    Ja, men ät nåt annat då! Men det är ju det som är problemet att bara för att nån vill göra på nåt annat sätt så inskränker ju inte det min frihet, om det inte är så att jag tvingas till nåt jag inte önskar. Jag har aldrig förstått det där att man inte kan få visa lite respekt för olikheter som kan gå sida vid sida.

    Vid samma tidpunkt uttalade sig Reinfeldt om fastan under Ramadan (och visade omedvetet att han inte hade en aning om vad han pratade om):
    I grunden är det ju en riktig tanke det här att ibland ska man överväga hur man lever och fatta beslut… om att avhålla sig vissa saker. I svensk tappning kanske det vanligaste är att man tar en vit månad då och då.
    h t t t://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article3223653.ab

    Hm, vore det inte intressant att se Fredrik supa till ordentligt varje natt under en hel månad? 🙂

    • louiseabrahams

      Ja, inte har planeten Merkurius (betecknar komunikaion i allmänhet) någon gynnsam plas i Renfäls horoskop, ine. Är han lika om i huvudet som i sina utryck eller blir han nervös av att utrycka sig inför folket, ja de vet man inte, man kan bara dra sina egna slutsaser!!!t
      Han verkart afatt och bortkommen – brukade nog gömma sig i mammas kjolar!!

      De är helt barbariskt oroligt att en massa människor röstade på honom!!

  • Hans Nilsson

    Tack Julia för ännu en Krönika i sanningens tjänst. Du kommer inte under överskådlig framtid att sakna uppslag till kommande Krönikor för de Politiskt stinkande Dynghålen som 7Klövern(nn) anlägger dagligen blir både större och djupare ju längre tiden LIDER och VI Svenskar med den. PURSVENSKEN.

  • Tony Ingman

    Det sägs ofta från flyktingkramare att man inte skall skuldbelägga alla muslimer för vad sjukhjärnorna inom
    religionen företar sig.Nej kanske inte det, men är det inte märkligt vad tyst det är bland dessa s.k skötsamma
    muslimer när det händer terrordåd?? Tidningarna borde vara fyllda av muslimer som tar kraftigt avstånd från vad
    dessa sjuka individer företar sig , men inte, det är lika tyst hos dessa som hos vår ynklige statsminister.
    Enligt Säpo finns ungefär 200 terrorbenägna muslimer i Sverige, men frågan är hur många sympatisörer finns det???

    Sen att man inte skall skuldbelägga hela grupper, konstigt, men det går ju väldigt bra när det gäller Sverigedemokrater,
    där man hela tiden sätter rasiststämpelen på, vid detta laget minst 500 tusen personer som endast vill att Sverige
    skall ta emot det antal flyktingar som FN föreslagit, och inte tio gånger fler så som sker i dag.

  • Stefan K

    Julias sista ord skrämmer, men kan vara ack så sanna.
    “Mardrömmen har bara börjat”!

    Men se, vår statsminister har visat livstecken. Hans första åtgärd efter sin långa tystnad är att meddela folket om nya skattesänkningar 2012. Tjo flöjt!

    • Nim

      Precis min tanke. Det första man ser av statsminister efter att terroristerna greps är när han med ett självgott leende förkunnar att ett femte jobbskatteavdrag är på ingång. Lämpligt att ta det nu för att skifta fokus tro…?
      Otroligt att någon bryr sig om ett par sketna hundralappar när man ställer det i kontrast till nationens sönderfall.

  • Arvid Falk

    Julia skriver: “Antingen är Fredrik Reinfeldt totalt insiktslös. Eller också har han en rent osannolik otur när han yttrar sig.”

    Varför utesluter Julia, att Fredrik Reinfeldt är totalt hänsynslös?

    —-

    Varför nämner inte Julia, att 42-årige Mirsad Mesanovic, bosnier med svenskt medborgarskap, misstänkt för mord under Balkankriget 1991, är vänsterpartistisk politiker?

    • Julia Caesar

      @ Arvid Falk:

      Jo, det har jag, om du läser vad jag skriver.

      Vänliga hälsningar
      Julia Caesar.

      • Arvid Falk

        Sorry Julia, det första man blir blind på osv..

  • PK

    Sikke en verden vi har her i Norden.
    I Sudan vil man stemme sig fri for muslimernes vold, håber det lykkedes.
    Får vi nogensinde den samme chance her i Norden?

  • elwee

    Jo du Julia.
    Du har återigen satt mina tankar på pränt.
    Väldigt nära vad du skriver idag skrev jag igår till en kamrat.
    Tack för ditt engagemang och det arbete du lägger ner för att i möjligaste mån rädda vårt land från de verkliga barbarerna.
    Det vore intressant att höra vad Reinfeldt säger när han sitter i möte med olika feministgrupper … förmodligen lika mycket som han på senare tid sagt till de ursvenska medborgarna. Karln är enormt ynklig och har i raketfart fallit i förtroende hos alla oss som är fräcka nog att tänka själva.

  • Pingback: Sverigedemokraterna i Svedala » Den tigande ministern()

  • Marissa J

    En annan sak som oroar mig är det svenska kulturarvet och hur det skall gå med det? Dessa islamister har ingen respekt för vårt kulturarv. Detta med att Sveriges kommuner skall betala ut bidrag till alla slags invandrarföreingar, det tycker jag helt syniskt och sjukt. En del kommuner har inte råd med sina egna bibliotek ute på landsbygden, men pengar till invandrarföreingar finns det. Men problemet är att det som arbetar på kulturkontoren inte själva har rötter i den egna kulturen,utan är bara skolade teoretiska byråkrater som ska fördela pengar till så många organisationer som möjligt. Mångkulturen står ju högt i kurs i deras ögon, så då får bibliotek på landsbygden stryka på foten. Det är tydligen viktigare med alla invandrarna i städerna än landsbygsbefolkningen.

  • Marissa, dels har vi sett redan hur Sveriges folkmusiker ställer sig på mångkulturens sida. Detta kommer i förlängningen givetvis att erodera det VI kallar för svensk folkmusik medan det DOM kallar för svensk folkmusik snarare kommer att utvecklas till nån sorts världs-musik.

    Ett annat hot mot vårt kulturarv är vad vi kan kalla artifakter. Mohammedanerna har inget intresse av att vårda forntida gravar, skeppssättningar, hällristningar och liknande. Varför skulle dom ens bry sig om regalskeppet Vasa? Det byggdes ju inte av mohammedaner så dom kanske bara bränner ner, om inte för annat för att förnedra det erövrade folket och bygger sedan en moské på samma plats. Så risken är inte bara att vi som folkspilllra försvinner in i historiens dimmor, även vår historia riskerar att hamna på historiens skräphög.

  • Utlandssvensk

    @Carl,

    Jag skrev en längre kommentar relaterad till Julias bok världsmästarna där jag berörde just svenska väljare:

    Efter att ha bott i fem olika västländer är det min uppfattning att svenska väljare är unika vad gäller reaktionen på mångkultur. Visst påverkas även väljarna av den groteska snedvridning som medierna och politikerna har genomfört vad gäller immigrationsdebatten. Men väljarna lever inte på DNs redaktion eller i riksdagshuset utan rör sig ute i vardagen. Det förefaller fullständigt omöjligt att en majoritet av väljarna vid det här laget inte har personliga erfarenheter av mångkulturens baksida. De flesta svenskar måste i dag känna någon som har blivit misshandlad, rånad eller våldtagen av invandrargäng. Nästan alla vet att det finns områden man bör undvika om man är ”pursvensk”. Denna verklighet är så påtaglig och står i så stark kontrast till de gråtmilda rengbågsbilder som serveras i media att normala, tänkande personer för länge sen borde ha insett att någonting har gått allvarligt fel. Likväl röstar 94% av väljarna för att fortsätt på den inslagna vägen. Varför detta fullständigt absurda själmordsbeteende har slagit rot i just Sverige kan man ju fundera över men jag har inga bra svar. Däremot anser jag att det står klart att tiden snabbt håller på att rinna ut. Om inte betydligt större väljargrupper reagerar ganska ommedelbart tror jag inte att Sverige som land kommer att hålla ihop.

    Hela kommentaren finns på Cavatus blogg, Aktualia:

    http://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

    • Carl

      Jag har nu skummat över insändarna där – intressant men inget nytt förstås.

      Nej, det finns nog inte mycket att göra åt Sverige – så länge det är befolkat med svenskar vill säga. Det är bara att stå på parkett utomlands och titta på när det riktigt brakar löst.

      I dagens E24.no står det att läsa om
      taxisvindlaren Mohammed Aslam som lurat Norge på över 100 MKR. Skulle en dylik artikel tänkas kunna a) skrivas samt b) publiceras i svensk (gammel)media?
      Nej, skulle knappast tro det…

      Eller att svenska SAF komma ut med nyheten att icke-västliga “invandrare” dränerar välfärdskontot liksom den norska motsvarigheten NHO gjorde häromdagen?
      Nej, skulle knappast tro det…

      • Regimkritiker

        Som jag skrev här ovanför, Stockholmssyndromet är tyvärr typiskt svenskt och i andra länder skulle en rånares gisslan inte få frispel i huvudet och börja heja på denne. Populärkultulturen har i årtionden vänt ut och in på olika experiment där försöksledare agerat som fascistiska diktatorer och med auktoritiet fått försökspersoner att “tortera” andra försökspersoner till döds – trodde dom. Andra experiment är där en auktoritär ledare fått en grupp ungdomar att blir översittare och mobbare. Men ingen har berört den dynamik av feghet och brist på civilkurage som låg bakom Stockholmwssyndromet. Troligen för att den svenska undfallenheten är så bisarr att den inte skulle uppfattas som trovärdig i en flim för en internationell publik.

        Men jag tror att någonstans finns det en gräns även för fega ryggradslösa svennar utan civilkurage. När de blivit r-vkn-lllade tillräckligt mycket kommer de nog att inse att deras hela livas hotas av utplåning om de inte säger ifrån. Det sitter långt inne, och troligen kommer det att komma för sent. Men det kan komma som en blixtsnabb vindkantring i folkdjupet.

        PS. En film som på ett lysande sätt fångar vissa baksidor av den svenska folksjälen är De Ofrivilliga som handlar om svenskar som viker för grupptryck i olika situationer. Filmen är full av subtil men förödade Sverigekritik.

        • Utlandssvensk

          Carl & Regimkritiker

          Nä, det finns väl inte direkt något nytt att tala om. Processen har pågått i 25 år och varje år har jag trott att “nu måste väl ändå folk få nog”. Men, icke…

          Visst kan det “komma en blixtsnabb vindkantring i folkdjupet” men min uppfattning är att det har gått så långt att OM svenskarna ställer sig upp och säger ifrån så kommer det inte heller bli trevligt. Vi har importerat mer än en miljon människor som till stora delar har kommit just till Sverige för att bli försörjda. Det finns flera hundra tusen unga män som härstammar från de mest agressiva kulturerna på planeten och som har är vana att kunna göra vad de vill utan en tanke på att skaffa sig laglig försörjning. Dessa figurer kommer inte att lägga sig platt om man sätter hårt mot hårt.

          Missförstå mig inte, jag hoppas på en reaktion från svenskarna. Men jag tvivlar på att de är kapabla att ta de konfliker som skulle krävas.

        • Arvid Falk

          The FBI’s Hostage Barricade Database System shows that roughly 27% of victims show evidence of Stockholm syndrome.

          Notable examples

          Mary McElroy was kidnapped and held for ransom in 1934 and released by her captors unharmed. She described the incident as a positive one and, when her captors were apprehended and given harsh sentences (including one death sentence), McElroy defended them. According to reports, she suffered from feelings of guilt concerning the case which compromised her mental and physical health. She took her own life in 1940.

          Patty Hearst was kidnapped by the Symbionese Liberation Army in 1974. After two months in captivity, she actively took part in a robbery they were orchestrating. Her unsuccessful legal defense claimed that she suffered from Stockholm syndrome and was coerced into aiding the SLA. She was convicted and imprisoned for her actions in the robbery, though her sentence was commuted in February 1979 by President Jimmy Carter, and she received a Presidential pardon from President Bill Clinton on January 20, 2001 (among his last official acts before leaving office).

          Jaycee Lee Dugard was abducted at age 11 by Phillip & Nancy Garrido at a school bus stop in 1991 and was imprisoned at their residence for 18 years. In August 2009, Phillip brought Nancy & Jaycee (who was living under the alias “Alyssa”) along with two girls that Garrido fathered with Jaycee during her captivity, to be questioned by Garrido’s parole officer after he noticed some suspicious behavior. She did not reveal her identity when she was questioned alone. Instead, she told investigators she was a battered wife from Minnesota who was hiding from her abusive husband, and described Garrido as a “great person” who was “good with her kids”. Dugard has since admitted to forming an emotional bond with Garrido with great guilt and regret.

          http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

        • Det var ord och inga visor! Men helt riktiga enligt min mening. Svenskarna, som nation har blivit ett ynkligt folk fega och dumma. Det går inte en en dag utan de blir snytta av sina ledare och för att inte tala om musse asylanterna men, de är lika glada ändå. “Regimkritiker” jag ber dig! Skriv inte en sådan replik på PI för då blir avstängd utan motivering. Tydligen har de blivit mera korrekta nu än vad de var tidigare
          även PI har blivit försvenskad.

  • Vivi Andersen

    RUDOLF

    F.R.s negroide ophav ?

    Hvis det er rigtigt, så har jeg virkelig bedømt manden korrekt : jeg har hele tiden tænkt på ham som noget i retning af et fremmedlegeme i Sverige!

    Jeg har ikke rigtig kunne finde ud af at placere ham som svensker – og det har undret mig en hel del.

    På den anden side har jeg heller aldrig kunnet få Mona Salin og Sverige til at passe sammen, måske fordi hun er så ledt et kvindemenneske at jeg kun kan finde et andet at sammenligne hende med nemlig den danske Ritt Bjerregaard.

    Helle Thorning Schmidt skal have nogle flere år på bagen før hun kommer op i samme nedrige klasse som de 2 ovenfor nævnte socialkammerater !

    Men lægger hun sit en smule i selen når hun nok at slå begge de 2 damer hvad angår manipulationer med og foragt for pøbelen!

    • Rudolf

      Jajamen!F.R.;s farfars farfar var en negroid cirkusdirektör som tillsammans med en lettiska startade den släktlinje som leder rakt ner till landets “statsminister”.
      Aftonbladet hade t.o.m. en stor artikel om detta för några år sedan,dom tyckte väl det var en kul grej?Har även sett detta från fler källor,Hood hette han.
      Reinfeldt däremot kommer från lettiskan.
      Kanske är baltursprunget som ställer till det,Palme hade väl också släktförbindelse därifrån?

  • Magnus

    Tack för ännu en bra krönika! I ärlighetens namn dock inte bland de bästa enligt min åsikt, mest eftersom kanonaden mot Reinfeldt känns rätt meningslös. Han agerar precis som han förväntas göra för att vara politiskt korrekt. Det är nog för mycket begärt av någon svensk politiker att han eller hon ska fokusera på annat än att bli omvald. Det skulle säkert vara än värre med Mona Sahlin vid rodret – kombinationen svag ledare och miljöpartiets fullständigt verklighetsfrämmande inställning i invandringsfrågor verkar direkt ohälsosam.
    Tyvärr är det så att svenskarna vaknar väldigt långsamt. Så länge de förmånliga amorteringsfria bolånen med löjligt låg och delvis avdragsgill ränta finns kvar har de flesta möjlighet att skaffa en bostad i ett område där mångkulturen inte är alltför påtaglig (ännu). Och därmed låter vi oss nöja – tills vidare i alla fall. Naturligtvis inte hållbart på lite sikt eftersom segregationen blir än värre då svenskarna flyttar ut i samband med att invandrarna flyttar in.

  • Pingback: Julia Caesar in English: The silent minister | Israel i Sverige()

  • Mona Sahlin har vad jag vet bara två öknamn, Mona Muslim och Mona Stahlin. Beträffande vår nuvarande ledare så har jag sett aningen fler elaka epitet än det, sen 2007 ungefär.

    Jättebebisen
    Barbapapa
    Alfons Åberg (För danska läsare:skallig svensk barnboks-figur. För svenska diton: Alfons betyder hallick på danska.)
    Barbaren alternativt Fredde Barbar
    Schweinfeldt alternativt Schweinpelz
    Fred Flinta alternativt originalnamnet Flintstone
    Corfitz Reinfeldt torde vara ett av dom senaste varianterna.

    Med reservation för att jag missat eller glömt någon variant. Men det är rätt många olika öknamn och man får knappast sådana om man är populär. Kan ju också bli en kommentar till senare tiders opinionsundersökningar (målinger) angående hans popularitet.

    • Jonny

      Täby-zombien, för att han talar så lååångsamt och har ett så uttryckslöst anlete (med otäckt stirrande hundögon).

  • Magentan

    Till Carl, Utlandssvensk och några till:

    Visst kan man bli frustrerad och tycka att svenska väljare är idioter i kvadrat av anledningar som ni mycket klart har beskrivit här. Men enligt min mening finns det förklaringar till idiotin.

    Idiot är man när man inget vet. Och svenskarna vet inte hur illa det är i Sverige. Vi som läser Snaphanen, Politiskt Inkorrekt och andra politiska bloggar har all information som tänkas kan om sakernas tillstånd. Men vi är ett så oerhört LITET antal.

    Allra högst 10 procent av alla Sveriges väljare läser om politik på nätet när de sitter vid datorn. Resten, dvs nästan alla, låter sig istället hjärntvättas av de politiska och massmediala etablissemangen. Dessa förfogar över samhällets alla resurser och har sedan åratal tillbaka basunerat ut sina politiska lögner varje dag dygnet runt till svenska läsare, lyssnare och TV-tittare. Dessutom har man i sann diktatorisk anda lyckats kuva och skrämma större delen av folket till tystnad och fullständig passivitet (vilket Utlandssvensk tydligen haft erfarenhet av här).

    I våra grannländer och övriga EU förekommer inte alls denna typ av mörkläggning och ensidig massmedial propaganda.

    Då endast ca 10 procent av Sveriges väljare har fått en någorlunda sann bild av det politiska läget via Internet, så var det väl inte så dåligt att 5,7 procent av väljarna gav sina röster till SD i valet? Om alla väljare, 100 procent, hade fått hela den sanna informationen via massmedia, skulle det ju inneburit över 50 procent för SD.

    Eller har jag räknat fel? : )

    • Regimkritiker

      Jo, i och för sig. Men repressionen och nedtystningen har förvärrats dramatiskt de senaste 10 åren. Artiklar i gammalmedia från 1997-2002 skulle ha varit fullständigt omöjliga idag. T.ex. intervjun i Aftonbladet med MENA-rapparen från ca 2001 som tyckte att slöja var bra på tjejer för att det dämpar “suget att våldta”.

      Min tolkning är att detta beror på att PK-överheten innerst inne vet att det är helt omöjligt att försvara den nuvarande politiken. Det är som under Sovjettidens sista dagar. Alla visste att systemet var ruttet men alla var tvungna att hyckla och posera med floskler som “den ärorika marxist-leninismens framgångar” för att inte få sparken och åka i finkan.

      Dagens PK-repression visar att segern är nära. Till slut fungerar det inte att hålla locket på längre – och då blir omsvängningen mycket snabb när den väl kommer. Håll trycket uppe. Skriv papperbrev till tidningarna och politiker med exakt de frågor de inte kan svara på.

    • Tony Ingman

      JA du har rätt i attmerparten av Svenskar inte har en susning om hur illa ställt det är, och detta är ju en konsekvens av den
      mediastruktur vi har. En media som skall granska och berätta verkligheten för medborgarna och på alla sätt funger som en
      blåslampa mot makteliten. Men verkligheten är precis den motsatta , svensken köper sin tidning lyssnar på radio och Tv
      och blir serverad halvsanningar, tillrättalägganden och rena lögner i form av att man undanröjer att stora delar av den allt mer
      svällande brottsligheten utförs av dom individer som fått en fristad här ofta på helt felaktiga skäl.

      Att otack är världens lön har många av dessa individer visat prov på, med sina beteenden mot värdfolket.
      Men den stora frågan är, hur når man ut till den stora allmänheten, när media sviker så totalt??

  • Pingback: Nya extremisterna « Jan Millds blogg – Tänd ett ljus!()

  • Arvid Falk

    Till Carl, Utlandssvensk och några till:

    Jag instämmer med Magentan och undrar, om ni, som sågar indoktrinerade och vilseledda Svensson jäms med fotknölarna, möjligen skriver utifrån hypotesen, att världen/livet är fundamentalt rättvist?

    Just-world hypothesis

    “The just-world phenomenon, also called the just-world theory, just-world fallacy, just-world effect, or just-world hypothesis, refers to the tendency for people to want to believe that the world is fundamentally just so when they witness an otherwise inexplicable injustice they will rationalize it by searching for things that the victim might have done to deserve it. This deflects their anxiety, and lets them continue to believe the world is a just place, but often at the expense of blaming victims for things that were not, objectively, their fault.”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Just-world_phenomenon

    • Utlandssvensk

      “undrar, om ni, som sågar indoktrinerade och vilseledda Svensson jäms med fotknölarna, möjligen skriver utifrån hypotesen, att världen/livet är fundamentalt rättvist?”

      Nej, det gör jag inte. Däremot anser jag att det knappast är något unikt med att man via olika metoder försöker vilseleda och bedra en befolkning. Det som däremot är väldigt märkligt är att svenskarn förefaller välja att tro på det som presenteras trots att deras vardagserfarenheter borde göra dem åtminstonde misstänksamma att allt inte står rätt till.

      • Arvid Falk

        Utlandssvensk, det unika för Sverige är omfattningen av den centraliserade maktens indoktrinering av befolkningen. Andra länder hade inte Sveriges gynnsamma efterkrigsekonomi, varför det inte fanns samma möjligheter i andra länder, att målmedvetet skapa en lika omfattande (skattefinansierad) organisation för systematisk indoktrinering från späda barnsben i syfte att “change the perception of reality”. Det är en korg av faktorer som samtidigt finns i Sverige efter kriget – men inte i något annat land. (I t.ex. Schweiz är och var makten inte tillnärmelsevis så centraliserad som i Sverige.)

        ALLA barn i Sverige går på dagis och barnen får redan på dagis (!) *uttryckligen* inpräntat att rasism är dåligt och multikulturalism är bra. I Sverige får ALLA barn därför i tre-års åldern (!) lära sig, att man är en dålig människa och bör skämmas, om han (eller hon) tvivlar på “allas lika värde”. Tvivla på allas lika värde=anse att alla, som så önskar, INTE ska kunna bosätta sig i Sverige på bekostnad av den befintliga befolkningen.

        Föräldrar och förskolärare har eftersträvat att lära barnen, att hänsynstagande till andra barn är rätt (inte bita, inte slå, inte sparka andra barn) och att man ska skämmas om man biter, slår eller sparkar något annat barn. Svenska förskollärare lär idag ut, att multikulturalism är rätt och att man ska skämmas om man tänker något kritiskt om multikulturalismen.

        ALLA barn i Sverige får alltså lära sig i tre-års åldern (!), att han (eller hon) är en dålig människa om han/hon anser, att inte alla som vill, ska kunna bosätta sig i Sverige på bekostnad av den befolkning, som redan finns i landet.

        Därför kan man i Sverige ha helt surrealistiska upplevelser av, att någon instämmer i, att det är hemskt med all den brottslighet, som alltför många invandrare utsätter svenskarna för. Men, säger hon (eller han) beklagande, man kan ju inte förändra invandrindringspolitiken – trots allt lidande som drabbar svenskarna – eftersom man inte kan bryta mot allas-lika-värde. I kid thee not.

        Jag vet inte om du såg, att jag gav dig en länk till en intervju på youtube.

        http://www.youtube.com/watch?v=qlpODYhnPEo

        En sovjetisk agent, som hoppade av 1970, talar om KGBs arbete för att “change the perception of reality”. Att han talar om KGB är mindre viktigt – det är inte avgörande vem som är initiativtagare till en indoktrinering/hjärntvätt.

        Han framhåller, att det är möjligt att m.h.a. systematisk propaganda och hjärntvätt “change the perception of reality” hos en grupp/befolkning.

        När någon är indoktrinerad, så är han (eller hon) oförmögen att “come to sensible conclusions – despite an abundance of information – in the interest of defending themselves, their family, their community and their country”. Exempel: Man kan tyvärr inte förändra invandrindringspolitiken – trots allt lidande som drabbar svenskarna – eftersom man inte kan bryta mot allas-lika-värde.

        • Anonym

          @Arvid,
          Allt det du tar upp är vettigt och kan bidraga till att förklara verkligheten i Sverige. Men jag spenderade en del tid i det gamla DDR innan muren föll och jag har även arbetat med en del folk som har bott i diktaturer. Det som, enligt mig, var klart märkbart är att befolkningen starkt misstänkte att de blev lurade. Vad gäller DDR kände många till att levnadstandarden var mycket högre i väst och man trodde helt enkelt inte på propagandan som förkunnade motsatsen. Men svenskarna verkar vara helt immuna mot verkligheten.

        • Jonny

          Situationen påminner om den i Tyskland:
          Offentlig, och halvoffentlig, diskussion har underställts “moraliska hänsyn” (av en viss typ) och det s.k. kollektiva medvetandet (och det “kollektiva minnet”) har manipulerats i en specifik riktning – vilket gör att en öppen och konstruktiv debatt om vissa frågor mer eller mindre omöjliggörs.

        • Johan

          Problemet är ju att förtrycket och propagandan i DDR var mycket mer oslipad och regimen mer uppenbart förtryckande. Inte minst måste man ju komma ihåg att systemet infördes på en tysk befolkning med efarenheter av andra system relativt plötsligt.

          Dagens svenska etablissemangs skensamhälle har ju utvecklats betydligt långsammare så att folk inte riktigt kunde sätta fingret på vad som har skett. Dagens svenska mjuktotalitära system är ju dessutom en klart mer sofistikerad kontrollapparat i det att ytterst få i landet tvivlar på att systemet och dess företrädare vill dig väl, vilket ju också ofta är fallet. De flesta tror ju till skillnad från i DDR att vi har fria val som vi kan ha en meningsfull påverkan på politiken. Att man i praktiken bara kan välja på olika systemföreträdare, som en följd av den svenska demokratins utpräglade partikaraktär med få inslag av personval, vilket medför att det finns i princip obefintliga möjligheter att få igenom åsikter som inte etablissemanget själva stödjer inser få.

          Det svenska etablissemanget är helt enkelt smartare än gänget i DDR eftersom det finns fler säkerhetsventiler som desarmerar folkets missnöje genom att vi har reell påverkan inom vissa frågor. Dessutom har vi ju en bättre levnadsstandard med i princip obegränsad möjlighet att fördjupa sig i TV-serier, åka på resor och konsumera, till skillnad från DDR där folk levde i genuint armod. Människor som känner att livet är okej gör sällan revolution eller ifrågasätter regimen…

        • Arvid Falk

          @Anonymous 10 January 2011 – 17:28

          Tack för svar, Anonymous. Det finns en öppen repression i diktaturer – polisen eller underrättelsetjänsten arresterar dissidenter och dödar dem, sänder dem till arbetsläger eller låter dem “försvinna” – vilket saknas i Sverige. En sådan öppen repression väcker lätt misstänken, att allt inte står rätt till.

          Du skriver, att folk i DDR kände till, att “levnadstandarden var mycket högre i väst och man trodde helt enkelt inte på propagandan som förkunnade motsatsen”. Den levnadsstandard som gemene man i DDR jämförde med levnadsstandarden i väst var sådant som gemene man hade egen förstahandskunskap om – tomma hyllor och brist på urval betr. vardaglig konsumtion, svår trångboddhet, avsaknad av nödvändiga reparationer m.m. Det är betydligt svårare för gemene man i Sverige att jämföra levnadsstandarden i Sverige med andra jämförbara länders. Det är som regel inte den basala komforten – ringa konsumtionsurval, trångboddhet, obefintliga reparationer m.m. – som fallerar i Sverige (under en acceptabel minimistandard).

          I Sverige saknas någon utbredd insikt om, att jordens högsta skatter ger den svenske skattebetalaren så otroligt lite för pengarna betr. sjukvård, pensioner, äldrevård, skolans kvalitet, infrastruktur, rättsväsende m.m.

          Aftonbladet har f.n. en artikelserie om svensk cancersjukvård, där man framhåller att den högspecialiserade cancersjukvården i Sverige hävdar sig väl internationellt betr. genomsnittlig överlevnadstid för olika cancerdiagoser – vilket stämmer. En cancersjuk patient i Sverige klagar som regel inte över själva kvaliteten på avancerad cancersjukvård eller avancerad intensivvård – utan på att vägen till diagnos och behandling är så l-å-n-g och mödosam. Svenska politiker&media har myntat ordet “tillgänglighet” – ett begrepp som döljer, att sjukvården i Sverige är hårt ransonerad.

          Det är svårt för gemene man att jämföra hur lång och mödosam vägen till behandling (för svåra sjukdomar) är i olika länder utan någon egen förstahandskunskap. De flesta har inte någon egen erfarenhet av att vara svårt sjuk i Sverige (och än mindre någon egen erfarenhet av att vara svårt sjuk i något annat land). Det var mycket lättare för gemene man i DDR att jämföra tomma hyllor och brist på urval betr. vardaglig konsumtion, svår trångboddhet, avsaknad av nödvändiga reparationer m.m. – här hade de flesta människor en egen förstahandserfarenhet.

          En detalj… Jag skrev ovan “jämföra levnadsstandarden i Serige med andra *jämförbara* länders”. SVT, TV4 och SR har en frapperande utblick över omvärlden som skiljer sig starkt från andra länders.

          Det är begripligt att engelska media har en slagsida mot den anglosaxiska sfären i sin omvärldsbevakning. Det är begripligt att portugisiska media bevakar t.ex. Brasilien (och Sydamerika) med ett intresse som saknas i t.ex. Danmark eller Storbritannien.

          Ett lands historia formar var fokus ligger i landets mediala omvärldsbevaknings. Men inte i Sverige… Svenska media – inte minst TV och radio – har sitt fokus på en kontinuerlig rapportering från diverse avlägsna länder i Afrika (!) och katastrofområden i Asien. Det finns inte någon förklaring till denna utomordentligt säregna prioritering – annat än propaganda.

          TV och andra etermedia ser till, att svensken (så gott som) dagligen (!) kan jämföra sin egen bostadsstandard med någon lerhydda i Afrika eller något tält i t.ex. något översvämmat område. Helt bisarrt – och förmodligen effektivt.

          “Vi har det ju så bra i Sverige” säger Svensson lite ursäktande med ett färskt synintryck av den senaste lerhyddan.

        • Arvid! Såg filmen du länkade till. Ryssen säger att den indoktrinerade generation är förlorad och kan aldrig inse att de har fel, inte ens om de ställs inför fakta. Möjligen om de de håller på förstör deras hus och hem osv. Då kan man ju dra paralleller av detta till islam, som är en starkt indoktrinerande religion, åt sekthållet, där inget får ifrågasättas och muslimerna verkar köpa budskapet! Är då dessa också förlorade? Kan inte de komma till insikt? I så fall är vi riktigt illa ute. Särskilt som deras barn verkar ta ännu större avstånd från vårt samhälle än deras föräldrar i och med radikaliseringen av många unga härfödda muslimer. Är dessa paralleller jag drar relevanta, anser du?

        • Utlandssvensk

          Cavatus,
          jag tror att jag har tipsat dig tidigare men utifrån din fråga till Arvid misstänker jag att du inte har läst “The suicide of reason”. Gör det, så får du, enligt mig, bra svar på dina frågor angående hur sannolikt det är att muslimer anpassar sig till ett sekulärt samhälle.

        • Arvid Falk

          @Cavatus

          Majoriteten av muslimerna kommer inte att förändra sin utblick. En muslim har en tribal identitet – islam/my muslim brother right or wrong.

          Lee Harris bok – The Suicide of Reason – som Utlandssvensk rekommenderar, är välskriven och mycket bra.

  • Mette

    🙂 Hvor er det ondt af dig Steen, at du bruger det billede af Reinfelt.

  • Jonny

    Fredrik Reinfeldts analys av SD, SD:s politik och framgång i valet – från Publicistklubbens “Eftervalsdebatt” (från c:a 1:25:08)
    ————————————————————————————————————————————————–

    Fredrik Reinfeldt: Vi har ju sett det här fenomenet i andra länder. Vi ska vara väldigt klara över att hela idéen är att sådana här partier ska vara missförstådda… och kränkta. Det är… så att säga, livsluften. Annars så finns inte… rörelsen. [Hånfullt:] Vi är en liten missförstådd grupp som ständigt är utsatta för angrepp av etablissemang och av andra som inte förstår oss. Det är, så att säga, så man håller ihop. Det är så man får upp tempot. Så att… det här är inget nytt. De älskar detta! Ska ‘alltid vara missförstådda!

    Mattias Karlsson (bryter in och invänder): Menar du att mina partikamrater älskar att bli knivhuggna?

    Reinfeldt: Och sedan har de den här tekniken i debatter. Det är så man ska göra. Först så berättar man att man tar inte debatten. Sedan tar man debatten. Då avbryter man och sedan recenserar man, genom att berätta om jag genomförde en bra debatt eller inte. Som om de är domare… De bjuder in. De är domare. De är kränkta. Det är synd om dem. Och det är klart att… jag erkände, vill jag påpeka, tidigare att vi har bidragit till en miljö som har ‘uppat’ dem i denna valrörelse. Men var inte förvånade över detta. Det här är bara början. Det kommer att fortsätta, så länge vi sätter dem på en piedestal och ger dem möjlighet att tycka synd om sig själva och känna sig kränkta i alla sammanhang.

    Och låt mig säga det att… Det är ju så att alla partier granskas… och alla blir ifrågasatta. Men vi har olika väl underbyggda förslag. Och ni har helt enkelt inte en sammanhållen politik, eftersom ni finansierar allting med påstådda indragningar av invandring som överhuvudtaget inte är möjliga, givet de internationella konventioner och de avtal vi har och den allt mer EU-reglerade politik som vi följer.
    Det går helt enkelt inte att genomföra er politik och så säger ni: Vad taskiga ni är som skriver det! Här är en jätterubrik som säger att vår politik går inte att genomföra. Ja, det drabbar alla oss andra också, va. Gör helt enkelt en genomförbar politik, så kommer det att se annorlunda ut. Men då är ni ointressanta! Det är så det funkar.

    h t t p://www.publicistklubben.se/2010/10/11/live-eftervalsdebatten/

    • Magentan

      Ja just det, så sa han Statsministern. Jag häpnade över hans barnsliga ordflöde och trodde att jag hade missuppfattat det osammanhängande bluddret. Men det hade jag alltså inte!

      Detta måste sparas! Tack Jonny.

      • Jonny

        Varsågod!

        Reinfeldt är här, för ovanlighetens skull, genuint engagerad i en debatt. Rätt anmärkningsvärt egentligen att när statsministern äntligen visar känslor så är det hat, hånfullhet och förakt som tittar fram…

        Som du påpekar är hans lilla monolog en floskelfylld och nedlåtande ordmassa utan egentligt sakinnehåll. Och hur “väl underbyggt” är påståendet att svensk invandringspolitik direkt styrs av internationella konventioner och avtal, inklusive EU-regleringar/-lagstiftning?

        • Arvid Falk

          Sveriges statsminister är (enl Julias bedömning) arrogant, lynnig och prestigebunden och som synes fylld av hat, hånfullhet och förakt för svenska folket.

          Andra länder, som undertecknat samma internationella konventioner, avtal och EU-regleringar/-lagstiftning, anser sig inte tvingade att föra Sveriges världsunika invandringspolitik.

  • Jag blir också frustrerad av att så många av mina landsmän befinner sig i dvala, som något slags mediadrogade zombies. Och de är så självdestruktivt lydiga. Men några kommentarer här ovanför är i det närmaste hatiska mot svenskarna. Att vara så extremt negativ hjälper inte alls, snarare tvärtom. Svenskarna har ju lärt sig sedan barnsben att de inte existerar som folk, åtminstone inte i någon positiv mening. Det enda de har hört om sig själva som svenskar är att de antagligen är elaka rasister innerst inne. Att spä på den negativiteten med ännu mer negativitet är att hälla bensin på en eld. Det gör folk ännu mer modstulna än de redan är.

    • Utlandssvensk

      Ja du, Nordbo,
      Jag hamnade i ett mångkulturellt område i mitten av 80-talet och satte mig in i immigrationspolitiken. När sossarna genomförde Luciabeslutet 1989 kände jag en enorm lättnad. Sen var jag med och röstade in NyD 1991 och såg positivt på framtiden. Men se, då dök Westerberg upp och expanderade asylrätten till hela planeten. Sen röstade jag NyD 1994 och SD efter det. Under alla dessa år har jag haft massor av samtal med svenskar angående invandring och liknande och de faller i stort i 3 kategorier:
      1. PK personer som ser mig som rasist för att jag ens pratar om saken.
      2. Folk som vill veta och håller med men blir knäpptysta om vi inte är själva i rummet. Röstar inte på SD.
      3. Folk som röstar på SD och vågar stå för det.

      Jag var i kategori 3 under många år och det var otroligt jobbigt. Det gick helt enkelt inte att ha ett vettigt jobb och att ha ungarna på dagis ska vi inte tala om. Detta var i en “fin”förort till stockholm för cirka 10 år sedan. personligen störde jag mig mest på kategori 2. Många, många gånger har jag suttit i samtal där jag vet att vissa deltagare helt delade min syn på immigration men likväl satt de tysta eller t.o.m spelade med PK människorna.

      Jag känner förakt för dessa personer. Tycker du att det är fel? Vad ska jag känna, anser du?

      • Wimarg

        Jag förstår dig.
        Jag är pånyttfödd sedan några månader, det är väldigt få som jag törs säga till vad jag tycker om invandrarpolitiken. Det tycker jag är jobbigt att inte kunna diskutera utan att bli klassad som rasist. Men jag är helt övertygad om att skulle jag gå ut öppet, då skulle jag inte längre ha några kunder i mitt lilla företag.
        Det jag saknar är några att prata och diskutera med, för man behöver prata om saker och ting som händer omkring en. Jag är ju också väldigt nyfiken och vill gärna veta mera.
        Jag beundrar dig som gick ut öppet.

        • Utlandssvensk

          Det var vänligt sagt, men jag är inte direkt någon hjälte. Min princip var att alltid stå för min åsikt i samtal men jag ska också erkänna att jag lärde mig att undvika lägen där det var sannolikt att det skulle bli samtal. Vidare har jag skrivit kommentarer i många år och vågar inte gå ut med mitt namn.

          Men visst är det märkligt att många verkar missnöjda med den förda politiken och inte ens på valdagen vågar lägga en anonym röst på SD? Att Fredde gör All time high i förtroendemätningar får mig att, lindrigt sagt, misströsta.

      • Utlandssvensk

        @Wimarg

        Jag kan väl tillägga att jag bara såg 2 möjliga löningar: Antingen bli SD politiker på heltid eller lämna landet. Jag funderade mycket på detta men pga. en mängd faktorer valde jag att flytta. Och gud vad skönt det var att komma till Schweiz. Här är debatten helt öppen och motsvarigheten till SD har 30%. Dessutom kan jag se att det finns en framtid för min barn.

        Var jag en feg svikare som lämade? Ja, kanske det, men jag ska ärligen säga att jag inte var villig att satsa hela mítt liv för att rädda en befolkning som inte vill bli räddad. Likväl beundrar jag de aktiva SD politikerna och ser dem som verkliga hjältar.

        • Carl

          Svikare är man bara om man ser klara möjligheter att reversera den nu alltmer prekära situationen – men om nu svenska folket i stort är att betrakta som ett ynk då gör man naturligtvis helt rätt i att (snarast möjligt) emigrera. Och du och din familj ångrar er väl knappast? Att hälsa på ev. kvarvarande släkt kan man ju snabbt och geschwint göra från Helvetia men att behöva bo i Helvetet är en annan sak.

          ### Från Wikipedia:
          Schweiz blev i början av 2000-talet av den brittiska tidningen The Economist rankat som världens näst rikaste land. Levnadsstandarden i Schweiz är bland de högsta i världen.
          Landet har haft flest folkomröstningar i världen.
          I den schweiziska konstitutionen är kantonernas existens och självständighet (väl tilltagen) hårt reglerad
          En viktig del i den schweiziska federalismen är att även de små kantonerna måste få göra sin stämma hörd och detta märks tydligt i den majoritet som krävs för en förändring av konstitutionen.

          Tågen i Schweiz har dessutom ett mycket gott rykte för sin punktlighet och god servicenivå.

          Schweiziska folkpartiet (SVP) är det största partiet i Förbundsförsamlingen med 58 ledamöter i Nationalrådet och sex ledamöter i Ständerrådet. Såväl som regeringspartierna samt oppositionspartierna anser att partiet är främlingsfientligt, bland annat för att de vill begränsa invandringen kraftigt samt partiet tycker att invandrare som begår grova brott bör utvisas ur Schweiz automatiskt. Partiet har en mycket negativ attityd mot invandrare i största allmänhet.
          Den 1 augusti 2007 satte SVP/UDC igång en direktreklam-, tidnings- och utomhusreklamskampanj över hela Schweiz för att samla in namnunderskrifter för ett stöd till ”Förbundet folkinitiativ för utvisning av kriminella invandrare”.
          En av SVP initioerad folkomröstning den 29 november 2009 resulterade i att Schweiz förbjöd nya minareter att byggas.

          Svenskar: jämför nu SVP med vårt FP dvs Svenska Folkpartiet som istället ståtar med sådana oikofoba landsförrädare som Bengt Westerberg, Birgitta Olsson, Maria Leissner et al. Det är en allt jäkla skillnad på de olika folkslagen ute i Europa, nicht wahr?

        • Carl

          Skatter och avgifter i procent av BNP 2007
          ===================================
          Sverige: 48,2 procent (plats 2, Danmark var då etta)
          Schweiz: 29,7 procent (plats 25)

          Med andra ord en drygt tjugo-procentig skillnad de två länderna emellan! Nu är det naturligtvis inte helt elementärt att jämföra två länder enbart med en enstaka skatteformel då bl a socialförsäkringsavgifter kan vara väsensskilda men skillnaden är ändå helt enkelt ENORM. Och till detta kommer även de tämligen låga lönenivåerna för folk med teknisk högskoleutbildning som civ.ing och tekn.dr. Reell köpkraft och livslön skiljer sig ofta inte mycket mot de som börjar arbeta direkt utan att dra på sig höga studieskulder samt ovanpå detta då 4-5 års bortavaro från arbetsmarknaden.

          Hur ska vi kunna motivera fler unga människor att söka till en krävande utbildning när utbildningspremien är i det närmaste noll? Det skriver Civilingenjörsförbundets (CF) ledarduo Ulf Bengtsson och Richard Malmborg i ett
          debattinlägg i Dagens Industri 2003-10-22. Vi har långt kvar till andra europeiska länders löner.

          Nä, Sverige är nog ett rätt udda land internationellt – på gott och ont.

        • Carl

          Här intresseväckande information om varu- och tjänsteomsättningskatterna i Sverige respektive Schweiz

          Mervärdesskatt
          —————-
          25 % Allt förutom undantagen nedan
          12 % Livsmedel&folköl, hotellrum,camping & enklare stugor, försäljning av egna konstverk
          6 % Böcker, tidningar, noter, kartor och liknande (om icke-reklamsyften), persontransporter inom landet, skidliftar, entréavgifter, idrott

          Mehrwertsteuer
          —————-
          8,0% (Normalsatz)
          3,8% (Sondersatz)
          2,5% (reduzierte Satz)

          Hm, men vi får ju så mycket mer för våra skatter som inte alpsönerna får som t ex …..Öööööhhhhhhhhh

  • Rudolf, ej heller att förglömma Lago och Reepalu. Så vi har fått några riktigt fucked up balter på vår lott. Märkligt att dom alla fyra fick mångkultur på hjärnan. Så när Sverige inte längre går att leva i, då söker vi asyl i Baltikum och infiltrerar dess samhällsstruktur och börjar lobba för mångkultur. Payback is a biatch!

    • Rudolf

      Sant Robin,det börjar nästan bli intressant detta spår!
      Här några fler tillmälen på flintisen:Reichfeldts
      Flintskallige Barbaren
      Skalle-Per
      Swinfäldts
      Imamfeldt
      Mugabe
      Negerkungen
      Rövfeldt
      Renfjolla
      Fredrik Räddfäldt
      Detta visar att det behöver inte vara ett kärt barn för att få många namn,även motsatsen fungerar!

  • Wimarg

    Jag skäms över Sveriges statsminister.
    Jag skäms över att jag har varit med om att rösta in Fredrik Reinfeldt till statsminster.
    Jag skäms över att jag förstod för sent (efter valet).
    Jag skäms över att Sverige idag inte har en landsfader som varje land ska ha.
    Jag skäms över Sveriges journalister som inte skriver sanningen om vad som händer i Sverige.
    Jag skäms över en statsminister som säger att jag inte är svensk.
    Jag skäms över Mona Sahlin som tar på sig huckle och säger att vi inte har riktiga traditioner i Sverige.
    Jag skäms över alla feminister som inte står upp för den svenska kvinnan.
    Jag skäms över alla kvinnor som vill tillåta hijab, niqab mm.
    Jag skäms över alla djurskyddsaktivister som inte engagerar sig i frågan om hala-slakten.
    Listan kan göras så lång, så lång…
    Men långt därinne så måste jag hoppas. Måste hoppas för en framtid för mina barn och barnbarn. Jag måste tro på framtiden, jag bara måste.

  • Maj

    Detta är precis min egen åsikt. ‘Reinfeldt är en fegis som inte drar sig för att förolämpa ett helt folk (förlåt “grupp”) för att om möjligt vara mer politiskt korrekt än någon någonsin har varit.
    Jag tror han ligger sömnlös på nätterna. Jag tror faktiskt att han allvarligt lider av sitt hyckleri. Han läser bloggarna, Merit Wagers, den här o flera andra. Han vet vad folket tänker. Han vet att folket inte är några idioter det går att köra med ur länge som helst.
    För hur kan han känna självrespekt med ett så uttalat förakt för sin egen befolkning? ‘Fast föraktet är bara en fasad. Han är så rädd att han snart gör i byxorna för vad Sverige håller på att utvecklas till.
    Idag kom DEJA:s rapport om att tjejerna i den svenska skolan mår sämre än någonsin p g a de påfrestande kamratrelationerna. Nej, det rapporterades inte så, jag har läst texten själv. Där står det rakt upp och ner. Tjejerna lider av det sociala klimatet på skolan. Surprise! Gillar de inte att bli kallade för “horor” av svartfjuniga små muslimska gossar som helst inte ser några kvinnor på skolan. Eller i arbetslivet överhuvud taget. De ska vara hemma och klämma ur sig unge efter unge som ska bidragsförsörjas. Klimatet i hela det svenska samhället är i stark nerförsbacke. Det ska bara till en feg, ryggradslös och hycklande statsminister för att så totalt förneka detta.
    Tack o lov att man inte går i skolan av idag.

  • Elros

    IGissa varför våran statsminister gilla islam. Jag tro att han vill införa samma politik som finns inom muslimiska länder, och har alla redan börjat här med sjuka och gamla som inte orka försvara sig. Islam är politik som har klätt ut sig i religions mantel.

  • Magentan

    “Men den stora frågan är, hur når man ut till den stora allmänheten, när media sviker så totalt??”
    (Fråga från Tony Ingman i en av kommentarerna ovan.)

    Jag kan bara komma på en möjlighet att ge svenska folket information om hur det är ute i den svenska verkligheten: Distribuera en Nyhets- och Informationstidning, till varje hushåll, t ex en gång per kvartal. Denna tidning kunde bland annat innehålla valda små avsnitt ur Julia Caesars bok Världsmästarna och ett tiotal valda nyheter ur Politiskt Inkorrekts stora samlingar (med benäget tillstånd av författarna givetvis), samt lite tips om hur man kan skaffa sig information på egen hand.

    Men vilka ska stå för kostnaderna?

    Några andra förslag?

    • Du kan vara behjälplig vid utdelningen av Jan Millds vitbokstabloid, som ska delas ut under första kvartalet, tror jag. Gå till hans hemsida och informera dig om det arbetet. Mycket positivt!

      Läs texten http://aktualia.wordpress.com/2011/01/07/journalisten-med-fel-asikter/ om denna journalist och gå även till hennes blogg. Hon vill gärna starta en tidning med oberoende nyhetsförmedling, då hon mår illa av klimatet på de svenska nyhetsredaktionerna. Skriv till henne på hennes blogg och uppmuntra henne. Du kanske kan bolla idéer med henne? Diskutera riskkapitalister??

      Dela ut flygblad, se länk i högermarginalen på PI. Sprida länken i kommentarsfält till dessa krönikor. Det finns massor att göra för oss som har till vår uppgift att väcka det sovande folket. Ingen rast, ingen ro. Bara gneta på för att rädda det som räddas kan.

  • Magentan, det sker väl iofs redan iom Jan Millds Vitboks-tabloid.

    http://janmilld.wordpress.com/2010/12/31/syftet-med-tabloiden/

  • Rudolf, tycker det är ett intressant fenomen det där med alla otrevliga öknamn. Att Mona Muslim är impopulär förvånar väl ingen men den skallige har mångdubbelt fler namn. Visar ju på hur pass hatad han verkligen är i dom djupa folklagren.

  • Arvid Falk

    Utlandssvensk, en fråga

    SVT, TV4 och SR har en frapperande utblick över omvärlden som skiljer sig starkt från andra länders.

    Det är begripligt att engelska media har en slagsida mot den anglosaxiska sfären i sin omvärldsbevakning. Det är begripligt att portugisiska media bevakar t.ex. Brasilien (och Sydamerika) med ett intresse som saknas i t.ex. Danmark eller Storbritannien.

    Ett lands historia formar var fokus ligger i landets mediala omvärldsbevakning. Men inte i Sverige… Svenska media – inte minst TV och radio – har sitt fokus på en kontinuerlig rapportering från diverse avlägsna länder i Afrika (!) och katastrofområden i Asien. Det finns inte någon förklaring till denna utomordentligt säregna prioritering – annat än propaganda.

    TV och andra etermedia ser till, att svensken (så gott som) dagligen (!) kan jämföra sin egen bostadsstandard med någon lerhydda i Afrika eller något tält i t.ex. något översvämmat område. Helt bisarrt – och förmodligen effektivt.

    “Vi har det ju så bra i Sverige” säger Svensson lite ursäktande med ett färskt synintryck av den senaste lerhyddan.

    —–

    Hur ser det ut i Schweiz? Var har TV lagt sitt fokus i sin omvärldsbevakning?

    • Utlandssvensk

      Arvid,
      Jag tittar mest på engelskspråkig TV. Vad gäller Schweiz har jag väl ett intryck av:
      1. Många tittar på de större kanalerna i sina respektive språkområden, dvs. folk ifranska delen ser fransk TV etc.
      2. De Schweiziska kanalerna verkar fokuserade på Schweiz och det relevanta grannländerna.

      Men det kanske finns någon annan här som tittar mer på schweizisk TV?

      För övrigt ligger min artikel om Julias bok “världsmästarna” nu uppe på:

      http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/01/11/varldsmastarna-av-julia -ceasar/

    • Utlandssvensk

      Arvid,
      Jag skrev ett svar till dig men det kom inte med. Kortfattat kan man säga att jag inte har så mycket att tillföra eftersom jag knappt tittar på TV och när jag gör det är det mest engelskspråkigt.

      Min syn på Julias bok Världsmästarna ligger nu uppe på:

      http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/01/11/varldsmastarna-av-julia -ceasar/

  • MartinA

    “..trots jobbskatteavdraget.” 😀
    Lysande! Som alltid 🙂

  • Jimmie Åkesson ÄGER Lars Ohly:

    http://www.youtube.com/watch?v=1WlvGxYNckI

  • Utlandssvensk

    Arvid,
    Nu har jag försökt 2 gånger att svara på din fråga, men det bara faller bort.

    denna tråd kanske har blivit för lång. Jag ger upp…

    • Arvid Falk

      Svara här – eller sist.

    • Arvid Falk

      Utlandssvensk, var hygglig och pröva svara en gång till… jag verkar ju kunna svara här?

  • Utlandssvensk

    Arvid,
    Jag ser inte så mycket på TV och när jag tittar är det mest engelskspråkiga program. Men rent allmänt har har jag följande intryck:

    1. Många tittar på de större TV kanalerna i grannlänerna, dvs folk i franska delen tillar på fransk TV osv.

    3. De schweiziska kanalerna fokuserar sig på domestika frågor och vad som händer i grannländerna, samt större nyheter från USA.

    Hoppas att detta fungera…

    • Arvid Falk

      Utlandssvensk, tack för svar

      Jag såg en kommentar hos Dalarnas Tidningar:

      “Rent statistiskt kan jag säga att det är ungefär 1-2 av tio som försvarar invandringen när man ventilerar frågan i vardagslivet. Och då är det oftast någon som gafflar emot som inte har en aning vad som händer i landet för man ser ju inget i sitt närområde , då finns inte problemen .

      Många ger ett uppgivet intryck, men håller med om att det har gått för långt med tillströmningen till landet och problemet är att dom flesta inte orkar ta tag i det och protestera för att man inte mår bra av det , man lägger det åt sidan och blundar för att istället försöka tänka på något positivt i livet och gå vidare.”

      http://www.dt.se/kultur/bocker_ny/article857624.ece?pageNavType=all#co mments

      Det alternativet – att lägga det åt sidan och blunda – är tidsbegränsat.

      • Utlandssvensk

        “Många ger ett uppgivet intryck, men håller med om att det har gått för långt med tillströmningen till landet och problemet är att dom flesta inte orkar ta tag i det och protestera för att man inte mår bra av det , man lägger det åt sidan och blundar för att istället försöka tänka på något positivt i livet och gå vidare”

        Huvaligen! Det där påminner ganska mycket om skildringar som jag läst om judarna i Tyskland under tidigt 30-tal.

        Vi kan säkert debattera för evigt varför svenskarna kröker rygg men snart kommer det bara vara av rent akademiskt intresse, ty om folk inte ragerar kraftfullt och genast tror jag att landet som vi har vuxit upp i är borta för evigt. 2014 tror jag är för sent, eftersom det lär komma minst en halv miljon nya friska immigranter fram tills dess. Landet kommer inte att klara detta utan sönderfall och möjligen inbördeskrig är troligt, enligt mig.

        Jag skrev också några kommentarer på DT där jag länkar till ett längre inlägg som jag har skrivit om Julias bok.

        • Arvid Falk

          Din kommentar (betr. Julias bok) är mycket insiktsfull.

          Utvecklingen i Sverige har tyvärr gjort judarnas och vanligt folks hjälplöshet inför utvecklingen i Tyskland under början av 30-talet lätt att förstå.

          Gemene man i Sverige kan vara oerhört irriterande – man får ibland lust att handgripligen skaka någon ur hans/hennes modstulna dvala,

          Men “irritation” är inte ordet jag skulle välja för att beskriva, hur jag ser på tattarföljet till svenska journalister, gammelpartiernas riksdagspolitiker och invandringsindustrins profitörer. Jag avstår från att precisera närmare – du kan säkert föreställa dig…

        • Utlandssvensk

          “Men “irritation” är inte ordet jag skulle välja för att beskriva, hur jag ser på tattarföljet till svenska journalister, gammelpartiernas riksdagspolitiker och invandringsindustrins profitörer. Jag avstår från att precisera närmare – du kan säkert föreställa dig…”

          Jo du, lita på det!

          Men jag avstår också från att närmare beskriva vilka epitet som jag anser att dessa figurer förtjänar, men ett av de bättre börjar på bokstaven Q.

  • Jag tror inte ens att man orkar med inbördeskrig. Man kommer kröka rygg ytterliggare och acceptera sin nya dhimmi-tillvaro helt enkelt. För att det är så mycket enklare och bekvämare så. Kanske kommer man ångra sig efter 10 år under sharia-helvetet men man kommer inte säga det högt. Bara tillsammans med sådana man känner väl och litar på. Att säga att man inte gillar sin dhimmi-tillvaro offentligt skulle ju innebära en högst fysisk dödsdom. Men då är det försent att känna ånger. Landet kommer vara förlorat för evigt. Svensken kommer därefter under århundradena som följer blandas ut med dom andra brunare folken och då kommer svenskan som språk för längesedan ha utplånats.

    • Utlandssvensk

      Robin,
      Jag vill minnas att du ogillade min pessimistiska inställning för inte så länge sen. Nu låter jag nästan som en muntergök om man jämför med dig…

      Men visst, det är väldigt nedslående att bevittna hur svenskarna verka tåla vad som helst. Att Fredde med de många smeknamnen nu är den mest populära statsministern i modern tid samtidigt som han visar öppet förakt mot de infödda svenskarna är helt enkelt groteskt.

  • US, det är bara att inse fakta, Sverige är för alltid förlorat. Åtminstone så som vi känner det. Resten av Sveriges framtida historia till tidens ände kommer vara som islamisk republik. Biten land kommer ju alltid ligga där men härskarna kommer vara helt andra än hittills. Men svenskarna har också själva valt sitt öde så det finns inget mer att säga om saken. Bara att hoppas att dom riktigt njuter av islam nu när dom har chansen.

  • Pingback: Reinfeldt håller tal till svenska folket « Sverigedemokraterna i Partille()

  • Pingback: Julia Caesar drömmer vackert! « Affes Statistik-blogg()

  • Pingback: Söndagskrönika: Jag tänker ofta på Winston « Snaphanen()

  • Pingback: Söndagskrönika: Bädda för jihad « Snaphanen()

  • Pingback: Julia Caesar in English: The silent minister « Negev Sandviper()

  • Pingback: Söndagskrönika: Arvet efter Reinfeldt « Snaphanen.dk()