4
Nov
Seneste opdatering: 5/11-11 kl. 0206
14 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Normalt behøver vores videos ingen regi-bemærkninger, men i dette tilfælde er et par få nødvendigt. Samtalen udspiller sig efter visningen af filmen TAHRIR 2011: the Good, the Bad and the Politician, der viste sig at spille længere end Anna Libak havde regnet med. Derfor blev denne debat fra scenen efterpå desværre meget kortere, end den burde have været, men der var en filmforevisning i lokalet bagefter. Lige som samtalen var blevet varm, var den desværre overstået. Yderligere, mit videokamera befandt sig uden strøm af grunde, der ikke kan interessere nogen, så jeg måtte improvisere og filme med spejlreflekskameraet, som jeg ikke har nogen rutine i. Man skal kende sit værktøj som sin baglomme. Alligevel er det meste kommet med her, dog mangler enkelte minutter. Jeg vil virkelig håbe, at nogen inviterer Hamed Abdel-Samad til København en anden gang, så han kan øse af alt det, han har at give af med rigtig lang taletid. – Ved nogen hvornår Deadline sender deres interview, så post det venligst i kommentarerne, vi ser det gerne You Tubet. Hamed Abdel-Samad indleder med at kommentere filmen – “Sharia is a trojan horse”: (se også Hamed Abdel-Samad i København.) -(Hamed Abdel-Samad, etwas stiller bitte!)

JP afblæser alarm: Tunesiens nye regering mener det godt nok

Inde bag sikkerhedssluse, kampesten og hegn læser Morgenavisen Jyllands-Postens reportere tanker hos statsoverhoveder i et fjernt land mod syd: Erklærede hensigter er lig med virkelige intentioner på længere sigt. Det er åbenbart så givet en sag at der ikke ses nogen grund til at kigge på virkeligheden i muslimske lande, sharia i grundloven eller ej. Ordet “islamisme” er her frataget enhver mening.

Tunesiens islamistiske regering vil fokusere på demokrati og menneskerettigheder. […]

Ifølge nyhedsbureauet AP vil den kommende regering, som indsættes i næste uge, modsat Libyen ikke introducere begreber som sharia eller andre islamiske koncepter, der kan ændre de verdslige træk i forfatningen. […]

Ennahda, som tidligere var forbudt og blev først blev registreret som politisk parti i marts, oplyser, at det har det tyrkiske regeringsparti, AKP, som forbillede. […]

[Rachid Ghannouchi] mener ikke, at der er behov for love, der skal gøre folk mere religiøse. De nye magthavere er også indstillet på fortsat at tillade alkohol og vestlig beklædning og fokusere på en fri markedsøkonomi, der skal tiltrække udenlandske investeringer. […] Tunesisk grundlov uden sharia

I det mindste er oplysningen om regeringspartiets forbillede i tyrkiske AKP brugbar, i og med at læserne derved selv får mulighed for et reality check – når nu JP ikke gider: Turkey’s Christians under Siege ; Turkey: Christians in Danger ; The Vanishing Act of the Church in Turkey ; Turkey Christian Missionaries Horrifically Tortured Before Killings ; også her kønne hensigtserklæringer på de resterende mindre end 1% kristnes vegne: Committee Grants Christians Freedom in Turkey (LFPC).


Svenskasvensson

Posted: 4 November 2011 - 17:15 - Reply

    Frank P

    Posted: 4 November 2011 - 17:22 - Reply

    Jeg tror helt personligt, at der fuskes mere med data og statistik i Sverige end i Grækenland. Og journalisterne enten dækker over fuskeriet, de er jo som bekendt subsidieret af staten til ikke at ødelægge nogen illusioner, eller så er de simpelthen for dumme og måske for dovne til at gøre mere ved det.

      Robin Shadowes

      Posted: 4 November 2011 - 19:22 - Reply

      Många svenska journalister kan ärligt talat inte gå och tugga tuggummi samtidigt.

ThorG

Posted: 4 November 2011 - 19:03 - Reply

Ja, ærgerligt der ikke blev noget diskussion. Det havde ellers været et rigtigt interessant forum at præsentere en anden opfattelse af islam i end den, som næsten udelukkende præger den intellektuelle eller akademiske debat.

Og hvad siger professoren egentlig – ud over at formane til at have det rigtige sindelag i forhold til udviklingen:

“….We have this kind of attitude that if we are a bit pessimistic and skeptic, we are probably smart and wise – but that’s not how you should think about this – that would be a big loss…..”

Der er simpelthen ingen nysgerrighed – det handler ikke om at søge sandheden, hvad den så end er. Hvorfor er de to mennesker ikke med det samme henne, hvor de er fundamentalt uenige (hvorvidt der er fundamental forskel på islam og kristendom og hvorvidt islam behøver være farlig for alvor, når magt gives/tages i dens navn). Og diskutere, udveksle synspunkter……… Det er som om, at også i universitetsverdenen handler alt om tryghed – den tryghed, at alle sammen mener det samme. Det giver et trygt verdensbillede, et trygt arbejdsmiljø og i sidste ende en tryg ansættelse. De “diskuterer” kun med folk, som de næsten er enige med. Ærgerligt, chancen endelig for en rigtig diskussion her blev spildt.

Og hvorfor er sådan nogle som Abdel-Samad så i øvrigt selv ikke forskere på universiteterne? Det er klart. Hans slags er jo blot ødelæggere af det trygge. Hvem gider en ung forsker, som ikke alene skaber splid i konsensus, men ligefrem også bider i den hånd, som fodrer en med konferencer, rejser, bevillinger, medie-optrædener osv.

Allan Hansen

Posted: 4 November 2011 - 19:08 - Reply

Som man måske har bemærket har jeg brugt mange år på, at sætte mig godt og grundigt ind
i islam fra A til Z.

Den hellige løgn – Taqiya.

Det er mig en gåde hvordan det er lykkes muhamedanerne, at bilde den vestlige verden ind at islam er en ” slags religion” for det har det aldrig været.
Hele islams historie er ét langt blodbad!

Så derfor stop med at kalde islam for en “religion,,.
Der har aldrig været nogen “profet Muhammed,,.
Så derfor stop med at kalde Muhammed for en “slags profet,,.

Vold og løgne hænger nøje sammen på samme måde som kærlighed og frihed hænger sammen.

Hvis islam ikke er løgn så havde man ikke behøvet at bruge vold til, at gennemføre islam!
Uden vold ville islam være utænkelig!
Ingen vantro er så primitiv og fyldt med løgn som islam.
Det, der begyndte som en lille løgn (at der engang fantes en “profet,, der hed muhammed), er i dag verdens største løgnehistorie.
Stor i den forstand, at ingen løgne historie har ført så mange ud i åndelig formørkelse og djævle terapi – som islam.
Så er den ikke længer.

    T. Snorrason

    Posted: 5 November 2011 - 13:57 - Reply

    Hvad med at komme videre med på dansk at udgive Sam Solomon, Trojan Horse?

      Allan Hansen

      Posted: 5 November 2011 - 14:28 - Reply

      Sam Solomon på dansk her:

      [Sura 68:4

      “Og sandelig, du (O Muhammad) er på en ophøjet standard af karakter”. S 21

      Sura 53: 2-5 “Din følgesvend (Muhammad) har hverken faret vild eller har begået en fejl. Heller ikke han taler om (hans egen) lyst. Det er kun en inspiration, der er inspireret. Han har været undervist af en mægtig ved magten ”

      Sura 33:21 “Ja, i Allahs Sendebud du har et godt eksempel at følge efter ham, han håber i (Møde med) Allah og den sidste dag og husker Allah meget.”

      Sura 4:80 “Den, der adlyder Budbringeren (Muhammad) har faktisk allerede adlød Allah”.

      Sura 48:10 “Sandelig, dem, der giver løfte til dig (O Muhammad) de giver tilsagn om at Allah. The Hand af Allah er over deres hænder. Så hvo bryder sit løfte, pauser kun hans egen skade, og hvo fuld fylder, hvad han har Pagt med Allah, vil Han skænke ham en stor belønning “.

      Sura 33:36 “Det er ikke for en troende, mand eller kvinde, når Allah og Hans Sendebud har dekreteret et spørgsmål, at de skulle have nogen mulighed i deres beslutning. Og hvem adlyder Allah og Hans Sendebud, har han faktisk forvildet i en almindelig fejl “.

      Sura 9:29 “Kæmp mod dem, der ikke tror på Allah eller den sidste dag, og heller ikke forbyde, at der er blevet forbudt af Allah og Hans Sendebud og dem, der anerkender ikke religion sandhed, blandt befolkningen i Skriften (jøder og kristne), indtil de betaler Jizyah med villig underkastelse og føler sig afdæmpet. ”

      Sura 24:62 “Den sande troende er kun dem, der tror på (Oneness af) Allah og Hans Budbringer.”

      Sura 49:15 “Kun de er troende, som har troet på Allah og Hans Sendebud, og bagefter tvivl ikke, men stræber efter med deres rigdom og deres liv for Allahs sag. Dem! De er sande. ”

      Sura 8:01 “De spørger dig (O Muhammed) om krigsbytte. Sig: »De ødelægger for er for Allah og Hans Sendebud”. Så frygt Allah og justere alle spørgsmål vedrørende forskellen mellem dig og adlyde Allah og Hans Sendebud, hvis du er troende “.

      Sura 59:7 Hvad Allah gav som bytte til Hans Messenger fra folk i townships, – det er for Allah, Hans Sendebud, det beslægtede (Messenger Muhammad), de forældreløse, (de fattige), og den vejfarende, for Thar kan det ikke blive en formue, der anvendes af de rige iblandt jer. Og helst den Messenger giver dig, så tag den, og hvad han forbyder jer, undlade (fra det), og frygt Allah. Sandelig, Allah er alvorlig i straf “.

      Sura 4:59 “O du, som tror! Obey Allah og adlyde Budbringeren ”

      Sura 3:132 og adlyde Allah og Messenger (Muhammad), som du kan optain barmhjertighed. ”

      Sura 24:56 Og udføre Prayers (AS-Salat), og give almisse (Zakat) og adlyde Messenger (Muhammad), som du kan få barmhjertighed. ”

      Former for islamisk indvandring

      Sura 3:83 Har de søger til andre end Religion Allahs? – Mens alle skabninger i himlene og på jorden har, villig eller uvillig, bøjede sig for Hans vilje (Accepteret islam), og til Ham skal de alle være bragt tilbage, ”

      Hadith ingen 2863 Kitab al Amthael indberettet af Tirmizi, også rapporteret af Imam Ahmed Ibn Hambel som Hadith ikke 17344: “Jeg debitere dig med fem af hvad Allah har pålagt mig wih: at samle, til at lytte, at adlyde, at indvandre og løn Jihad af hensyn til Allah. ”

      At Asamble (Tajammo’h) (medlem af muslimske samfund)

      Sura 2:218 “Sandelig, dem, der har troet, og dem, der er udvandret (for Allahs Religion) og har stræbt hårdt i Way of Allah, alle disse håb for Allah’s Mercy. Og Allah er ofte Tilgivende, Most-Barmhjertige. ”

      Sura 8:72 “Sandelig, dem, der troede, og emigrerede og stræbte hårdt og kæmpede med deres ejendom og deres liv i kampen for Allah og dem, der gav (dem) asyl og hjælp, – disse er (alle) allierede til at hinanden. Og som for dem, der troede, men ikke emigrere (til dig O Muhammad SAW), du skylder ikke nogen forpligtelse til beskyttelse for dem, indtil de udvandrer, men hvis de søger jeres hjælp i religion, det er din pligt at hjælpe dem undtagen mod et folk med hvem du har en traktat om gensidig alliance, og Allah er den All-seeren, hvad du gør. ”

      Sura 8:74-75 “Og dem, der troede, og emigrerede og stræbte hårdt i kampen for Allah (AL-Jihad), samt dem, der gav (dem) asyl og støtte – det er de troende i sandheden, for dem er tilgivelse og generøse bestemmelse, dvs (Paradise) Og dem, der troede bagefter, og emigrerede og stræbte hårdt sammen med dig, (i anledning af Allah9 de af jer. Men slægt af blod er nærmere hinanden med hensyn til arv i dekret ordineret af Allah. Sandelig, Allah er den All-Vidende om alt. ”

      Sura 9:20 “De, der troede og udvandrede og kæmpede hårdt og kæmpede i Allahs sag med deres rigdom og deres liv er langt højere i grad med Allah. De er succesrige. ”

      Til at lytte: At lytte er at indsende til myndigheden i Koranen og Sunnah, dvs examble af Muhammed.

      At adlyde: Den lydighed jer Allah gennem dem i authourity over fællesskabet er et Koran-forbud

      Sura 4:59 hedder det: “O du, som tror! Obey Allah og adlyde Budbringeren og dem af jer, der har myndighed ”

      Magthaverne, betyder imamer og islamiske lærde, dvs den såkaldte Ulama.

      At immigrere: disse Vers er blevet nævnt ovenfor 2:218; 8:72,74,75, 9:30,16:41, 16:110 samtænke ‘belief’with’ Indvandring.

      At føre jihad

      Sura 2:216

      “Jihad (hellig kampe i Allah’s Årsag) er ordineret til dig (muslimer) selvom du ikke kan lide det, og det kan være, at du ikke kan lide en ting, som er godt for dig og at du kan lide en ting, som er dårligt for dig. Allah kender, men du ikke kender. ”

      Det er blevet rapporteret, at Muhammad udtalt, at “Migration kan ikke bringes til ophør, så længe der er kufr (vantro) eller så længe der er en fjende, der modstår (kenz al Umal 46.274).

      Kenz al Umal 46260 “O mennesker, indvandre, holde på islam, for Hijra eller migration er at fortsætte, så længe jihad fortsætter”.

      Muslimske indvandring eller islamisk erobring?

      Hadith nummer 2645, som rapporteret af Abu Daw’uad, og det samme rapporteret af Tirmizi i sin manual A-JJamieha som Hadith nummer 1640, begge citerer Muhammad sagde, at “jeg er uskyldig eller gratis af alle / nogen muslim, der lever blandt Hedninger / ikke-muslimer ”

      Desuden Abu Daw’uad rapporter i Hadith 2789, at Muhammad havde sagt: “hvo kollegiale eller aggregater med ikke-muslimer og bor sammen med dem, han er en af dem.”

      Al Hakim omformulerer det sige, “Don’t bebo eller afvikle med ikke-muslimer og ikke kollegiale med dem for hvem gør, er ikke en af os.”

      Sura 58:22 “Du vil ikke finde nogen mennesker, der tror på Allah og den sidste dag, hvilket gør venskab med dem, der modsætter sig Allah og Hans Sendebud, selv om de var deres fædre eller deres sønner eller deres brødre eller deres slægtninge ( mennesker). For sådanne Han har skrevet Faith i deres hjerter, og styrket dem med ånd fra sig selv. Og vi vil modtage dem til Gardens (Paradise), hvorunder floder løber, til at dvæle deri (for evigt). Allah er tilfreds med dem, og de med ham. De er part Allah, som vil være en succes. ”

      Sura 9:29 “Kæmp mod dem, der (1) tror ikke på Allah, (2) eller den sidste dag, (3), eller forbyde, at der er blevet forbudt af Allah og Hans Budbringer, (4) og dem, der anerkender ikke Religion sandheden (dvs. Islam) blandt befolkningen i Skriften (jøder og kristne), indtil de betaler Jizyah med villig underkastelse og føler sig afdæmpet. ”

      Dette krav om adskillelse blev fastsat som beskrevet ovenfor, gennem Koran doktriner og Sunnah. Med hensyn til examble af Muhammed føjes til Hadith referencer tidligere nævnt, tilføjer vi en yderligere tradition indberettes af Imam Abu Hanifa, Hadith lærde og A’Nissai:

      Imam Ahmed Abu Hanifa og A’Nissai rapport en mand ved navn Jarir, der gik til løfte sin troskab til profeten. Muhammad opstillet følgende betingelser eller vilkår, før du accepterer Jarir løfte om troskab og støtte, at “han (Jarir) ville tilbede Allah, holde regelmæssige bønner, betale zakat, vil være loyale over for muslimerne, ville diskriminere mod ikke-muslimer og vil adskille sig fra Hedninger eller thepolytheists. ”

      Forstå Dannelse af Juristic direktiver

      Sura 2:185 “De ramadanen, hvor blev afsløret Koranen, en vejledning til menneskeheden og klare beviser for vejledning og kriteriet (mellem rigtigt og forkert). Så hvem af jer seværdigheder (den halvmåner på den første nat) i måneden (Ramadan dvs. er til stede i sit hjem), skal han overholde Saum (faster) den pågældende måned, og hvem er syg eller på rejse, det samme antal (af dag, som man ikke iagttage Saum (faster) skal gøres op) fra andre dage. Allah har til hensigt for din lethed, og han ønsker ikke at gøre tingene vanskelige for dig. (Han ønsker, at du) skal udfylde det samme antal (dage), og at du skal forstørre Allah for at have styret dig, så du kan være taknemmelig for ham. ”

      Sura 4:28 “Allah ønsker at lette (byrden) for dig, og mennesket blev skabt svagt.”

      Sura 2:286 “Allah byrder ikke en person uden for hans rækkevidde. Han får belønning for, at (gode), som han har fortjent, og han er straffet for, at (onde), som han har optjent. “Vor Herre! Straffe os ikke hvis vi glemmer eller falde i fejl, vor Herre! Sælg ikke på os en byrde, som den, hvor Du lagde på dem før os (jøder og kristne); Vorherre! Put ikke på os en byrde større, end vi har kræfter til at bære. Tilgive os og give os tilgivelse. Forbarm dig over os. Du er vores Maulana (Patron, Supporter og Protecter osv.) og give os sejr over vantro folk. ”

      Sura 65:7 “Lad den rige mand spendaccording til hans vej, og den mand, hvis ressourcer er begrænsede, så lad ham bruge alt efter hvad Allah har givet ham. Allah lægger ingen byrde på enhver person ud over, hvad han har givet ham. Allah vil give efter modgang, lethed. ”

      Darura ‘eller nødvendighed

      Sura 6:119 “Og hvorfor skulle du ikke spise af, at (kød), som Allah’s navn er blevet udtalt (på tidspunktet for slagtningen af dyr), mens han har forklaret dig i detaljer, hvad der er forbudt for dig, medmindre det sker under tvang af nødvendighed? Og helt sikkert mange, der gør bly (menneskeheden) på afveje af deres egne ønsker på grund af manglende viden. Bestemt din Herre ved bedst overtrædere. ”

      Sura 5:03 “Forbudt for dig (for fødevarer) er: de døde dyr – (cattlebeast ikke slagtes), blod, kød af svin, og kødet af, at der er blevet slagtet som et offer for andre end Allah, eller har blevet slagtet med henblik idoler osv., eller hvor Allahs Navn har ikke været nævnt, mens slagtning, og at der er blevet dræbt af kvæler, eller af et voldsomt slag, eller af en hovedkulds falde, eller ved Goring af horn – og at der har været (delvist) spist af et vildt dyr – medmindre du er i stand til at slagte den (før død) – og det, der er ofret (slagtes) om An-Nusub (sten altre). (Forbidden) også er at bruge pilene, der søger lykken eller afgørelse, (alle), som er Fisqun (ulydighed Allah og synd). Denne dag må de, der disbelieved opgivet alt håb om jeres religion, så frygt dem ikke, men frygt Mig. Denne dag har jeg fuldkommengjort jeres religion for jer, der blev afsluttet Min Fordel på jer, og har valgt for dig islam som jeres religion. Men som for ham, som er tvunget af svær sult, med ingen tilbøjelighed til at synde (sådan kan spise disse ovennævnte kød), så vel, Allah er ofte Tilgivende, Mest Barmhjertige. ”

      Årsager til og mål af legitime islamiske Migrations

      Meddelt af Ahmed og Abu Daw’uad Hadith nr. 3453:

      “Migration vil fortsætte, indtil solen står op fra vest, ville Hijra ikke stoppes, indtil anger er afskåret, og anger vil ikke være afskåret indtil solen stiger op fra Vesten”

      Bukhari Muhammad sagde: “der kan ikke Hijra (migration) efter erobring, men jihad og et ønske eller en intention, og hvis man slår sig derefter stread ud.”

      Målet med Migration

      Koran vers 2:218 “Sandelig, dem, der har troet, og dem, der er udvandret (for Allahs Religion) og har stræbt hårdt i Way of Allah, eller (kæmpede Jihad af hensyn til Allah) alle disse håb for Allahs Mercy. Og Allah er ofte Tilgivende, Most-Barmhjertige. ”

      8:72 “Sandelig, dem, der har troet, og dem, der er udvandret (Allahs Religion) og har stræbt hårdt i Way of Allah, eller (kæmpede Jihad af hensyn til Allah) alle disse hopefor Allahs Mercy. Og Allah er ofte Tilgivende, Most-Barmhjertige. ”

      8:74 “Og dem, der troede, og emigrerede og stræbte hårdt i Cause med deres rigdom og deres liv er langt højere i grad med Allah. De er de vellykkede. ”

      Sheik Halima, at blandt de mål og målene for Hijra migration er:

      1. Til rivive jihad

      2. For at styrke muslimer

      3. At fastlægge deres authourity over ikke-muslimer.

      For Hijra og jihad er uadskillelige følgesvende. Hver komponent (dvs. Hijra og jihad) er nødvendige for overlevelse i den anden. Alt dette er blevet klart påvist af den Koran vers citeret ovenfor. Han siger videre:

      “Der kan være nogen indflydelse af religion uden Hijra eller indvandring, kan hverken Islambe påvist i bolig af vantro, hvis muslimerne ikke var at immigrere og bosætte sig der, ville heller ikke beføjelse til islam ville kunne mærkes, hvis muslimerne skulle forblive en få, uden at stigningen i deres antal eller uden hjælp fra ankomsten af nye og flere muslimer.

        T. Snorrason

        Posted: 5 November 2011 - 14:55 -

        Jeg mente med at udgive bogen på dansk, jeg har den engelske udgave.

        Stirner

        Posted: 5 November 2011 - 15:19 -

        Det er sgu da ikke dansk, men en form for danglish, der uden doubt har været igennem a maskinoversætter. That’s a good vending, den skal vi da’ use i another blogindlæg!

Prudentius

Posted: 5 November 2011 - 10:18 - Reply

“(Rachid Ghannouchi) mener ikke…”

Betryggende.

Imorgen “mener” han måske noget andet. Taqiyya gør manøvren halal.

Vi vil utvivlsomt se alle de, og de er mange, der har baseret sig på ønsketænkning de sidste 10 år, gå planken ud, efterhånden som virkeligheden nikker dem serievis af skaller.

Tilsidst vil al-Queda blive erklæret moderate. Mens Talibanerne allerede nu, kun er centimeter væk fra dette ridderslag.

    Prudentius

    Posted: 5 November 2011 - 10:24 - Reply

    Når muslimerne ikke i et antal der batter noget vil komme til moderationen, ja så må Vesten udstede moderationen til muslimerne.

    Skide værd med at sandhed bliver til løgn og løgn til sandhed undervejs, sålænge millioner kan rubriceres som “moderate”.

    ;-)

anno

Posted: 10 November 2011 - 18:18 - Reply

Hamed Abdel-Samad DEADLINE TORSDAG D.10 November 22.30

(- skal måske posteres her og ikke – som først gjort – under ‘Hver 10′ græker er illegal immigrant’)

DEN MUSLIMSKE VERDENS UNDERGANG
Islam og demokrati ikke er en forenelige størrelser og den Islamiske verden er, ligesom Titanic, dømt til undergang. I bogen ‘Der Untergang der Islamischen Welt’ forudser den kendte politolog Hamed Abdel-Samad, de arabiske revolutioners komme – og det bestemt ikke det lykkelige Arabien der står tilbage efter autokraternes flugt.
Land efter land viser det sig imidlertid, ifølge Abdel-Samad, imidlertid ikke at være demokrater der kommer til magten. I Libyen skal forfatningen skabes med inspiration fra Sharia og i Tunesien har et islamistisk parti vundet stort.
Vi har forfatteren i studiet til en diskussion om Islam og revolutionerne i den arabiske verden.
ht tp://www.dr.dk/dr2/deadline2230#/22831

ht tp://www.dr.dk/DR2/deadline2230/2011/08/14/12092011ISRAELTYRKIET_1_1_1 _1_2_2_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_3_1_1_1_1_4_1_1_1_1_1.htm#/22831

Leave a Comment