31
jan
Seneste opdatering: 1/2-13 kl. 0046
22 kommentarer - Tryk for at kommentere!

31-01-2013 155013

Jeg sad og studerede dette nærbillede fra SBC af Gøteborgs befolkning. Det er fremtiden, de 5-14 årige, der er interessant.

Utrikes födda barn: 4935. Inrikes födda med två utlandsfödda föräldrar: 11711. Inrikes födda med en inrikes och en utlandsfödd förälder: 7009.

Lægger man tallene sammen, er det totale antal med udenlandsk baggrund i alderen 5-14: 23.655. Sammenligner man med svensk baggrund i samme alder er tallet 25.720, en mindskning med 5000 på ti år. Det er i og for sig ingen nyhed, at oprindelige svenskere kommer i mindretal i mange store kommuner i løbet af få år. Her er 13 kommuner, hvor de er i mindretal i aldersgrupperne under 54 år allerede i år 2029. At Sverigedemokrater vil formindske den fremtidige indvandring til Sverige med 90 %, kommer ikke til at ændre det faktum, at svenskere bliver i mindretal i Sverige, det ændrer kun ved tidspunktet.

Det er klart, at hvis man ud fra en af de mange lidt forskellige definitioner kalder dette et folkemord, så er det at stramme retorikken ud over hvad der er belæg for. Spørgmålet kan blive aktuelt, når man i år 2050 eller i år 2100 ser tilbage på denne ene generation af svenske politikere, om ikke dette var første gang i historien demokratisk valgte svenske regeringer begik folkemord på sit eget folk og lod dem selv betale for det? Det kan ikke besvares endnu, alt afhænger af hvordan eksperimentet forløber. men terningerne er kastet og de kommer ikke op i raflebægeret igen. Resten af Europa befinder sig midt i en demografisk flod, hvor det stadig kan vælge hvilken bred det vil landstige på, det valg har Sverige ikke længere, der gælder kun fremad mod en uvis fremtid. Den svenske befolkning er præsenteret for et fait accompli. Den politiske kamp, der foregår nu, handler om beskrivelsen og ejerskabet til resultatet. I det væsentlige – demografien – er den tabt for Sverigedemokraterne While Sweden Slept og medierne fortav og løj.

JP-terrorist får 12 års fængsel

Landsretten stadfæster en dom for terrorforsøg til en svensker, der er fundet skyldig i at gøre klar til et blodigt terrorangreb mod JP/Politikens Hus i det indre København.

Sammen med tre andre mænd blev Munir Awad sidste år dømt for angrebsplanerne mod avishuset – en forbrydelse, retten tildelte hver af dem 12 års fængsel for. Awad ankede straffen til landsretten, der har stadfæstet dommen. To nævninge ville give ham ti års fængsel, mens de juridiske dommere og de øvrige nævninge ville stadfæste dommen fra byretten.Landsretten giver 12 år for terrorplaner mod JP/Politikens Hus, Sagen mod den fjerde mand i JP-terrorsag< Se også Munir Awad: Manden Sverige glemte

Awads advokat har en nærmest skandaløs påstand:

Munir Awads försvarsadvokat Thorkild Höyer är kritisk till hur juryn var sammansatt, något som han tror kan ha påverkat domen. – Det är svårt att befria sig från tanken på att juryns sammansättning har spelat en roll. Som muslim skulle jag inte ha känt mig representerad, säger advokat Thorkild Höyer.Juryn bestod av nio personer, alla något äldre, ingen med utländsk bakgrund och åtta av jurymedlemmarna var kvinnor. Det här speglar inte det danska samhället som det är tänkt och det är ett principiellt problem för danskt rättsväsende, enligt advokaten. Hovrätten faställer straffet för terrordömde Awad

“Jeg er ikke syg, jeg er journalist i Sverige”
Lidt broderkrig med ubetalelige avistegninger.

Det er også rart å dra som norsk kommentator til Sverige.Jeg dro til Malmö i fjor for å skrive om drapsbølgen der. Det var vanskelig. Avisene forvirret meg. Ingen forklarte hvem de kriminelle var og hvilket miljø de kom fra. I Sverige er signalementet på kriminelle absurd diffuse. Hovedregelen er at etnisk bakgrunn ikke skal nevnes.

Det løsnet først da jeg begynte å ta drosje.Taxisjåførene fortalte om gjenger som slåss om territorium, ulovlige nattklubber, damer, smugling. Sjåførene beskrev stadig mer voldelige oppgjør mellom ulike etniske bander i byen.Men forskerne hadde jo sagt til meg at etnisitet var irrelevant? En bosnisk sjåfør lo høyt og fortsatte sin historie om gjengkrigene mellom somaliere og bosniere.

På svensk leser jeg for tiden som oftest skriveriene til sosialsekretær Berit von Gyllencreützer af Björkesund och Helgö al Abdulhassis (sjekk det jålenavnet!). Hun skriver at vi bør kalle «overfallsvoldtekt» for «overraskningssex» og at dette er en kultur man må lære seg å forstå. Noen tar henne seriøst. Det er forståelig. Hele Sverige fremstår jo så ofte som en parodi…..Det Martin Aagård ikke forstår er at den offentlige debatten i Norge ikke er så forskjellig fra den folkelige debatten. Det er fordi han er fra Sverige.Jag är inte sjuk, jag är bara svensk

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • JensH

    Strider den dom ikke mod Munir Awad’s menneskerettigheder. Herregud, han søgte jo blot at udleve sin egen kultur, og i et multikulturelt samfund kan man da ikke straffe mennesker for det, eller hur??? Burde vi ikke i stedet åbne os for mangfoldigheden, og se det som en styrke, at Munir Awad på denne måske lidt utraditionelle måde er med til at skabe ‘dynamik’ i et ellers meget stillestående og leverpostej-gråt Dansk samfund???

    • Om 3-4 år er han overført til Sverige, og efter et par år mere, er han på fri fod. Så er han endnu ikke 40 år.

      Jeg gad nok vide, hvor mange millioner han har kostet Sverige (og Danmark) siden 2007. Alene appelretssagen har været yderst kostbar.

      12 betalte nævninge, ti politifolk, over 1000 kr i timen til advokat Høyer

  • Munir Awad har blivit den felande länken. Han bekräftar att svenskar och danskar är verkliga broderfolk. Vi håller oss med samma terrorister! Kan vi inte få ha våra terrorister i fred? Ni har väl egna? Skämt å sido, det är en skam och jag mår illa varje gång jag ser Munir Awad och hans kumpaner omnämnas som “svenskar”. Tack för din bevakning Steen.

  • Peter Buch

    “Jeg er ikke syg, jeg er journalist i Sverige”.

    Du er syg.
    Det kan godt være du er journalist, men du er helt sikkert syg.

  • Thomas A. Fog

    I JP kan man læse interviewet med USA’s ambassadør, Laurie S. Fulton ‘Farvel med en mild opsang til danskerne’. Opsangen handler om indvandring, og hvor svært det er for indvandrere at knække den kode, der gør dem danske, selv for amerikanere. Men det er noget fordrukkent sludder. Hvad er ikke svært mellem mennesker? Stort set alt. Det er et vilkår. De har valgt Danmark. OK: Så lær at være her. Laurie, jeg må protestere. Det er en god skik blandt ulve, at hyle med dem, man vover at sætte sig iblandt – og ikke udfordre flokken. Vi skal tværtimod både som folk og individ gøre os mere umage med at forblive danske på danske betingelser. Indvandrere kan betragte os som rollemodeller. Det stå dem frit for. Sådan er vi.

    Når jeg bevæger mig gennem gaderne på Nørrebro, er det ikke ligefrem empati, jeg forventer, det forventer jeg sådan set heller ikke på Frederiksberg. Forskellen er, at det er fjendtlighed og skumle blikke, jeg møder mest af på Blågårds Plads til trods for, at jeg som en anden bedsteborger fredeligt kommer anstigende med min hustru under armen. Men det er uden for restauranternes åbningstid, så det er åbenbart tydeligt i påklædningen eller i måden vi bevæger os på eller i hudfarven, at vi ikke hører til på Nørrebro. Pludselig mærker vi, at dette ikke er vort territorium, at vi bør være opmærksomme. Vi bliver lidt efter lidt anspændte, fordi vi ikke duer til at rette ind efter en kode, vi nok har hørt om, men som ligger os uendeligt fjernt, og som vi heller ingen lyst har til at knække, så længe vi befinder os i området. Det ubehag, vi føler, er tydeligvis gengældt. For det er ikke kun de fremmede, som har problemer med at blive en del af vort samfund. Det er i stigende grad os selv, der føler os fremmedgjorte i vore egne omgivelser, os selv som har svært ved at forblive en del af det fredelige samfund, vi skabte for vore børn, og som vi i en fattigere tid voksede op i. – Og ja, det er svært at blive en del af et andet samfund, et hvilketsomhelst samfund, men jo flere samfund man etablerer inden for de samme grænser, desto sværere bliver det at vælge og at integrere sig på den rigtige måde og for alle at blive en ægte delmængde af helheden. Det siger sig selv, at ikke-homogene samfund er disharmoniske. Det er ikke tilfældigt, at vi så småt nærmer os en strejfer og bandekultur overalt i by og på land. Derfor skal disse multisamfund bekæmpes og reduceres til ét hele – en monokultur, hvis det hele skal kunne fungere stabilt over lang tid. Laurie snakker diplomat-nonsens sovset ind i bekvemme forklaringer. Som om USA’s smeltedigel er noget at stræbe efter i et Europa, der for længst har fundet sin form. Det meste af hendes snak om Danmark stammer fra Tøger Seidenfaden-segmentets meninger solgt til udlandet. Ikke desto mindre er det da rigtigt, at vi har udviklet vort samfund til at være et regelsamfund, mens indvandrere i USA sikkert har lettere ved at følge den amerikanske drøm, fordi drømmen svarer til deres egen om landet, der flyder med mælk og honning. Men hvordan går det derovre med Multi-kulti og Islam og Twin-Towers? Kan de holde sammen på det? Det ser svært ud. Multi-kulti – ‘…pis mig i øjet…’

    Med venlig hilsen

  • Svend Andersen

    Interessant sproglig fornyelse af svensken, som ikke er syg, men blot typisk svensk: “voldtægt” > svensk NewSpeak: “overraskelsessex” – de forstår virkelig det dér med “tonen” i debatten. 😉

    • det er jo altså en tykt ironisk blog http://batikhaxanberit.blogspot.dk/

      • Svend Andersen

        Det var min kommentar også, derfor den afsluttende 😉 … men ironi kan jo være god til at sætte en tyk streg under absurditeter, når den har et rimeligt skær af realisme. Hvis jeg skal være ærlig, så troede jeg faktisk på udsagnet ved første læsning af artiklen i VG.

  • Morten – – –

    En stor del af de utrikes födda er jo dog muligens vestlige – og så ændrer ratioen sig følgelig, for disse er dels venligtsindede indvandrere og får dels børn, der ubetinget assimilerer sig. Jeg kender således et par i Stockholm, hvor manden er hollandsk og kvinden kinesisk. En af deres døtre omtalte deres sprogforhold således: “Der er fars sprog, mors sprog, og mit sprog”. Og “mit sprog” var svensk. Far var fra Holland, mor fra Kina, og afkommet var fra Sverige. Disse børn vil identificere sig, og solidarisere sig, med egentlige svenskere.

    SELVOM forældrene er utrikes födda. Heri ligger der en galgenfrist til Sverige.

    Til gengæld kritiserede en englænder venligt over for mig Danmark for at være uforsigtig med sin liberale udlændingelov i forhold til netop muslimer. I 1980’erne ! Jeg tror, vi har en relativt større andel af ikke-vestlige udlændinge, end vi tror. Er der virkelig flere muslimer pr. capita i Sverige, end i Danmark? Jeg føler mig ikke overbevist. Min fornemmelse er klart, at Danmark – og måske Holland – har oplevet et større influx i en periode, end mange andre lande og derfor også har reageret tidligere.

    Vores indvandring bestod jo helt tydeligt først og fremmest af muslimer i meget lang tid. Om vi ved hvor mange, det drejede sig om, er vel ikke godt at vide. Arne Melchior hånede jo “de ængstelige” dengang i firserne (ottitalet), idet han påstod, at det først og fremmest drejede sig om “englændere”. Men der var jo ikke nogen skoler med “over 50 % engelsksprogede elever” i København. For det var naturligvis pakistanere, der indvandrede via England, som registreredes som englændere. Hvilket øjet let kunne se, hvis man brugte sine sanser, og ikke befandt sig et sted oppe i skyerne.

    – – –

  • Ja, det er de. Definitionerne Utrikes födda Inrikes födda med två utlandsfödda föräldrar, Inrikes födda med en inrikes och en utlandsfödd förälder – er meget grovt beskrivende – ligesom to indenrigsfødte forældre sagten kan være muslimske bosniere. Det er svært at komme det nærmere sådan som statistikken føres.

    Jeg tror, der er flere muslimer pr. capita i Sverige nedi Danmark, men det er svært at belægge med tal. De største indvandregrupper:

    Finland (166,723)
    Former Yugoslavia (155,166)
    Iraq (125,499)
    Iran (63,828)
    Poland (49,518)
    Germany (48,442)
    Denmark (44,951)
    Turkey (43,909)
    Norway (43,058)
    Somalia (40,165)
    [12] The number of Assyrians in Sweden is about 100,000 – 120,000.[13][14] Christian Assyrians are in fact the majority of people from Iraq in Sweden.

    The fastest growing groups of foreign-born residents in Sweden between 2010 and 2011 were the following nationalities:
    Iraq (+3,738)
    Afghanistan (+3,069)
    Somalia (+2,319)
    Thailand (+2,235)
    Iran (+1,708)
    Poland (+1,692)
    Eritrea (+1,663)
    China (+1,659)
    Syria (+1,599)
    Turkey (+1,382)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Sweden

  • Man skal jo også huske på at Sverige er langt større end både Danmark og Holland. Ti gange større. Danmark og Holland er også langt tættere befolkede, og derfor også langt mere skrøbelige overfor indvandringen.

    Som jeg husker det, slog de første større muslimske indvandrer-grupper sig ned på den københavnske vestegn og de større byer. Deres tilstædeværelse blev hurtigt ret markant og derfor startede modstanden mod dem også ret hurtigt hér. Det samme var tilfældet i hollandske Amsterdam, Rotterdam og Eindhoven.

    Det var såmænd ikke fordi vores venstre-eliter var meget bedre end svenskernes dengang…

    Men når man ikke længere kan løbe fra problemerne, begynder man automatisk at bekæmpe dem. Sådan er det bare – og det kan større lande end Sverige altså også skrive under på.

  • Steinadler

    Det er klart, at hvis man ud fra en af de mange lidt forskellige definitioner kalder dette et folkemord, så er det at stramme retorikken ud over hvad der er belæg for.

    Følger man den definisjon som Raphael Lemkin først foreslo i 1944 så kan det synes klart nok at her finnes åpning for å se dette som en folkemorderisk politikk.

    Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups . . .. (Axis Rule in Occupied Europe ix. 79)

    Det “demokratiske” element – den tilsynelatende karakter av “autogenocid” – kan muligvis gjøre det noe vanskelig å akseptere at dette virkelig dreier seg om folkemord utført av en gruppe ovenfor en annen. Men så får man ta i betraktning det faktum at de to grupper som her i all hovedsak står bak iverksettelse og gjennomdrivning – politikere og journalister – også er kjennetegnet ved en stor overhyppighet av psykopater (Det er derfor med god grunn at disse har svært lav tillit i nær sagt hvilken som helst befolkning). At det dreier seg om en plan for ødeleggelse av nasjonale kulturer finnes der overhode ingen tvil om. Det ligger nær sagt i selve definisjonen av det multikulturelle hvor dette har karakter av ideologisk drevet prosjekt.

  • Pingback: Invandrare tar över landet medan svenskarna sover « Bojkotta Aftonbladet()

  • Morani ya Simba

    Vi er nødt til, som i USA, at lave demografiske statistikker i Europa efter etnicitet og ikke fødselssted for det siger mindre og mindre. Om noget tror jeg Steen’s regnestykke her undervurderer antallet af etniske ikke-svenskere/nordeuropæere da mange sikkert er født i Sverige.

    Mere generelt siger det at “vi”, dvs gammeldags demokrati- og frihedstilhængere faktisk kan lide totalt nederlag. Europa kan blive til Eurabia.

    Og specielt til Morten- – -, jeg kan generelt godt lide dine kommentarer men vi ser alligevel meget forskelligt på situationen. Du krænger dig hver gang falkeøje eller en anden nævner muligheden for borgerkrig. Jeg kan godt forstå dig ang. netop falkeøje for han lyder som om han ønsker en borgerkrig, altså taler normativt. Men jeg tror du helt undervurderer hvor galt det kan gå. Jeg ønsker bestemt ingen borgerkrig. Men jeg tror helt sikkert det er en mulighed hvis vi ser 2, måske 3 årtier frem (jeg taler altså om muligheden for borgerkrig, og gensidige folkemord, deskriptivt, IKKE normativt). Europa’ etnografiske og kulturelle forandring er ikke for mig “et politisk spørgsmål” på linie med så mange andre, det er “DET politiske spørgsmål” der overskygger alt andet nu fordi dets udgang vil dominere over alle andre spørgsmål og hvordan de håndteres.

    • Morten – – –

      Falkeøjes opfordringer til “hævn”, “gengældelse” m. m. er usædvanligt ondartede, fordi de om noget er kontraproduktive, og Falkeøje er snarere en del af problemet, end en del af løsningen. Ingen nok så ihærdig sharia-fortaler evner at bane vej for islam som han, ved at suspendere alle bestræbelser på at fremføre vore synspunkter på en sober måde med hans opfordringer til, hvad der i mine øjne er at ligne ved breivikiader. En sådan forurening af vore kommentarspor er velnok det mest kompromitterende, som tænkes kan.

      Derudover ser jeg af og til trusler om borgerkrig forklædt som “advarsler til politikerne” om en forestående reaktion fra “folkedybet”, som i denne beskrivelse er en slags skyggefolk, benævnt “danskerne”. Dette skyggefolk har i tidens løb fået skyld for meget, blandt andet racisme, snævertsyn, enøjethed, selvgodhed, etnocentrisme, åndelig platfodethed, underlødighed, o. m. m. Det er karakteriseret ved aldrig at inkludere den, der omtaler det, eller dem, vedkommende henvender sig til. Jeg har således fået at vide, at jeg “kender ikke det danske folk”, når jeg har gjort gældende, at der findes intet specielt “dansk folk”, kun dig og mig. Alle de, der i firserne var enige om, at “danskerne” – men selvfølgelig ikke dem selv – var “racister” … var selv det danske folk. Hvem ellers?

      Fantasien om en forestående borgerkrig er intet andet end en ventil, gennem hvilken vi i sammenbidt frustration lader vores overtryk fuse ud. Og når vi gør det, taber vi momentum. For fantasien om, at nogle andre en dag reagerer og revancherer os og giver os oprejsning for vores fornedrelse i nuet er det modsatte af at handle på en mere frugtbar og kreativ måde. Vi får forløsning ved at true med en “straf”, der vil ramme de, der i deres selvgodhed, forfængeligt dyrker gruppeidentifikation og frelsthed, og hvilken straf skal eksekveres af “danskerne”. De almindelige, grå danskere, som vi tror findes “derude”. Det gør de ikke. VI er danskerne.

      Endelig er der forestillingen om et kommende ragnarok med alles kamp mod alle, fordi systemet bryder sammen, den dag, der ikke er nok af dets kulturbærere til at opretholde det. Det er en acceptabel forestilling, men ikke nyttig. Det handler naturligvis om at se til, at det ikke kommer dertil. Og det mener jeg, er både realistisk og desuden overvejende sandsynligt.

      Men uanset: Al tale om forberedelser til en borgerkrig, uanset hvor defensivt øjemedet måtte være, er lidet konstruktiv. Det kan kun høres som om “borgerkrigen” er et ønskværdigt politisk middel til at opnå en afgørelse til vores fordel, eller at den er det som pressionsmiddel mod magelige politikere, eller at man forbereder sig til et statskup, når “tiden er moden” – altså i forbindelse med et forestående kaos. Noget, der bringer mindelser om sydamerikanske tilstande.

      Dybest set er jeg ligeglad med, hvilke fantasier, hver enkelt underholder sig med i sit lønkammer, men jeg synes det er skadeligt for debatten – og for agitationen – at lufte dem i offentligheden. Hvad er det værd, udover en kort, personlig tilfredsstillelse?

      I øvrigt mener jeg, at vi fjerner os mere og mere fra “borgerkrigen”. Vi har nok haft den i firserne, da “KKK”ere, “Grønjakker”, og “Skinheads” udkæmpede og tabte den på Københavns Vestegn og i satellitbyerne i det hele taget. Nu er de alle faldet til patten. Deres døtre dyrker sex med sejrherrerne. Mennesket er et adaptabelt væsen.

      – – –

  • Peter Buch

    Vagt- og overvågning, sikringsrumsindretninger, resultater af ikke-konvojfærdsel, der er vist rigeligt der viser at hyggen er noget fraværende.
    Ikke det i sig selv er lig en ….udfyld selv….udbrudt borgerkrig, naturligvis ikke. Bevares.

    Blot enkelte områder der viser der OGSÅ ER focus på sikkerhed og noget på nogen rettidig omhu.
    Set herfra.

  • Peter Buch

    Eksempel:
    G4S is the world’s leading secure outsourcing group, specialising in outsourcing
    of business processes in sectors where security and safety risks are considered
    a strategic threat. G4S is the largest employer quoted on the London Stock
    Exchange and has a secondary stock exchange listing in Copenhagen. G4S has
    operations in more than 125 countries and more than 657,000 employees.

    • PBr.

      Fylder du egentlig ikke uforholdsvis meget her? Jeg mener, det er fint nok at bruge den tid man keder sig i, konstruktivt men en vis form for selvjustits i forbindelse med hvad man vil mangfoldiggøre er vel godt for bloggens læsværdighed?
      Jeg vil her nævne Uriasposten,s kommentatorspor, du kan finde de bedste kommentare men de er altid udfordret af de (nogen gange i overtal) bøvede onliners, der pga. den liberale kommentar politik, truer med at overtage indtrykket af bloggen.
      Jeg har selv kviet mig ved at sende “kulturliberale”, på vippen, videre til nævnte blog, pga. kommentarsporet, det er nogen gange så dumt at det gør ondt.
      Nogen gange virker det som om det er domineret af midaldrende mænds behov for at trykke sig ud i en hverdagsbrandert, hvilket er synd, tidens alvor taget i betragtning

      • Peter Buch

        PBr

        Jo, jeg fylder nok.
        Eventyret “Skal vi ha’ hanekyllinger” http://snaphanen.dk/2013/01/29/i-feel-like-a-stranger-where-i-live/ , fattede min barndomsven, jeg sendte det, ikke meget af. Han synes der mangler en tydeligere tråd. Det er for en stor del skrevet for egen fornøjelse, skulle der være noget andre kunne se glimt i, er jeg glad for det.

        Bortset fra det eventyr og lidt andet synes jeg ikke, jeg er slem.

    • Morten – – –

      @ Peter Buch

      Javist! Men forbrugerne af sikkerhed er ikke “folkedybet”. Det er især jyder, der er flyttet til København og har revet bykvarterer ned og indrettet sig med en art “landlig stokroseidyl” i deres små gatede communities, kaldet gårdhaver, hvor de nu sidder og mener rigtigt bag tunge, låste porte. At man således kan tilkøbe sig sikkerhed i form af gatede communities, overvågning, og betalingsskoler er skam ingen indikation for en nært forestående konflikt, med andre end “DFerne” vel at mærke, altså de mindrebemidlede, arbejderne, og de lavtuddannede. Tværtom.

      At være venstreorienteret i dag er blot en måde at vise overskud på. Det viser, at man har gjort det godt – at man har råd til at være medlem af Sejrherrernes Klub. Sådan et tilløb er altid det sidste, en sejrrig pionérbevægelse oplever, inden den transformerer sig til den rene reaktion. Og siden afmagt. Det samme skete for de tidligere historiske bevægelser.

      Men som du kan se, kaster Venstrefløjens – dybest set holdningsløse – stenkastere allerede side om side med de muslimske. Og det ser de intet odiøst i. Ej heller frygter de, at de gudelige skal overtage gaden fra dem. Så længe, de får lov at slutte sig til dem. Lige den bevægelse er et billede på hele Venstrefløjens fremskredne forfald. Fly den!

      – – –

      • Peter Buch

        Morten —

        Det nævnte er tegn på der er en konflikt, ikke noget der er lig en udbrudt borgerkrig, men en situation, meget generelt anskuet, hvor hyggen er noget fraværende, og det vil jeg fastholde.