12
Feb
Seneste opdatering: 13/2-13 kl. 1501
37 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“Hvordan kan det være med den der mærkelige historie med Lars Hedegaard, at ingen journalist i Danmark eller Sverige har stillet spørgmåltegn ved, om den historie er en avis-and. Han sælger jo nu en masse papir man kan købe for 2000 kroner, at man er en hæderlig journalist. Der findes ingen vidner til hændelsen, han påstår at han….

Du stiller spørgmål ved, om Hedegaard er blevet mordtruet?

Egentlig kan jeg ikke gøre det, men ingen anden gør det, og det er det jeg spørger mig selv om…..Han påstår at han som 70 årig har slået en 25-årig araber ned, som så løb fra stedet. Ingen anden har set det. Hvorfor stiller man ikke spørgmål til ting der kommer fra højrefløjen? (Journalist Katarina Mazetti i Publicistklubben i Stockholm, 11. feb. 2013 – fra minut 57:34 fra minut 3:13 i You Tuben.

Mazetti: Inga säkra bevis har framkommit

Nja, et skudhul, et patronhylster, en nabo og naboers iaggtagelser dagene inden. Attentatet er så ubehageligt for Mazettis verdensbillede, at der må mere til. Men hun er naturligvis dybt chikaneret af näthatet fra højreekstreme kræfter. Det er virkelig synd. Det nethad findes ikke i mod danske journalister, er det noget Mazetti og Sverige har drømt eller er der en særlig grund til at hade svenske journalister? Jeg kan ikke bebyrde min febrile hjerne med det, det må vente.

En vecka efter denna attack tycks inga säkra bevis framkommit och det blir underligt tyst om saken. Upprördheten över ”det politiska våldet” uttrycks på allt flera ställen och Lars Hedegaard går ut och säljer certifikat för ca 2000 kr styck på att man är en ”hederlig journalist”. Kanske är den danska polisen inkompetent. Denna attack kan ha ägt rum, även om inga påtagliga bevis finns. Det kan ha rört sig om terrorister, privat hämnd eller udda galning.

Men det kan inte hjälpas att man får intrycket av att danska och svenska journalister går ner i brygga bakåt för att inte bli påhoppade av ”invandringskritiska” för att de uttrycker tvivel. (Eller köpte de alla historien rakt av?) Få diskuterar t ex att Lars Vilks år efter år får ett entourage av säkerhetsmän för minst 10 miljoner skattekronor om året, medan pengar till stöd för kvinnor med våldsamma män alltid saknas. Alla journalister vet vilken storm som kommer att bryta ut på vissa nätsajter när man ifrågasätter högerextremism. Kvinnorna har ingen nätmobb till sitt förfogande. Journalisten: Hur ägd är journalistkåren?

‘I may be killed if I write this’
Lars Hedegaard, founder of Denmark’s Free Press Society, speaks from a secret location after an attempt on his life. Douglas Murray


Anonymous

Posted: 12 February 2013 - 08:01 - Reply

Nå, så denne dumme gås, tror det er en avis and!?
Hvor mange islamiske attentater skal hun have smidt i sit uislamiske utildækkede tomme hoved ?
Aviserne flyder med pixilerede muhammedbilleder af attentat mandslinge der voldtager, plyndre og terrorisere vantro og jøder, lige efter koran bogen.
Så står det uoplyste kvinde menneske og kaster skylden på den myrdede van Gogh for selv i scene sættelse eller Vilks selv i scene sættelse hvor enfoldig kan dette kvinde mennesket tillade sig at være ?
Hvornår høre vi selv samme kvinde menneske brokke sig over kvindernes forhold i mellemøsten, næe nej, det skal vi ikke tale om, fordi det støder jo de muhammeds volds underkastede mandslinge, der nok forstår at holde
kvinderne tilbage i affaldssækkende, som denne kvinde burde hoppe i frivilligt, hun arbejder da på fuld kraft på denne tilværelse, denne stupide kælling.
Gid allah fanden selv vil rister denne ulydige kvinde over sit bål i allahhelvede, hun vil alligevel ingenting fatte!

VoD

Posted: 12 February 2013 - 09:31 - Reply

PK-regim-konsensus i Sverige:

När PK-etablissemanget blir attackerade så blir det krigsrubriker i tidningarna om angrepp på demokratin, terror och hat.

När muslimer eller invandrare blir attackerade så blir det krigsrubriker i tidningarna om hatbrott eller rasistattack.

När islamkritiker, invandringsmotståndare, sverigedemokrater med flera, blir attackerade, så har vi gjort det själva.

Katarina Mazetti ger ett allt mer oseriöst intryck, då hon är bitter efter att ha blivit överkörd av folket.

JensF

Posted: 12 February 2013 - 10:39 - Reply

“Han påstår at han som 70 årig har slået en 25-årig araber ned, som så løb fra stedet.”

Det fremhæves, at der var tale om en araber, og denne konstatering skulle gøre historien mindre realistisk. Aner vi her et tegn på den begejstrede og positive omend uudtalte virilisering, som muslimske mænd udsættes for af PK-segmentet? Der ses en tavs konsensus om, at “arabere” er “mere mandige” end danske mænd, og dette bringer smilene frem. Når der spores en lignende mandighed, såsom evnen til at forsvare sig fysisk, hos en dansker, er det som bekendt ikke spor positivt.

Sådan kan “racismen” også forklares ved, at de små, svage, fjollede danske mænd “føler sig truede” af de virile indvandrere. Vupti, Katarina Mazetti og de andre damer er selv skyldsfrie, og eventuelle andre forklaringer på modvilje mod islam afskrives som dårlige undskyldninger.

    Santor

    Posted: 12 February 2013 - 11:07 - Reply

    “Han påstår at han som 70 årig har slået en 25-årig araber ned, som så løb fra stedet.”

    Yup damens begejstring for maskuliniteten er ikke til at tage fejl af.

    Der er bare et problem.

    Lars Hedegaard har aldrig påstået at han slog araberen ned. Han fortalte at han skubbede pakken i hovedet på araberen hvorefter araberen tabte pistolen. Alle andre versioner må tilskrives uærlige journalister der prøver at lave en overskrift eller uærlige journalister der forsøger at lave spin på historien.

      JensF

      Posted: 12 February 2013 - 16:02 - Reply

      Den type mennesker farer tit vild i komplekset af venstreorienterede holdninger. De ænser ikke, at udskamningspotentialet over for vestlige mænd er ved at være slidt op. Vi er ganske enkelt ikke intimiderede af typer, der insisterer på at blive gift med en jomfru og dermed undgå at blive sammenlignet med os. Disse kvinder kan ikke længere både hævde, at de og indvandrerne er undertrykte af os og samtidigt antyde, at de selv og indvandrerne er os overlegne.

        Bjovulf

        Posted: 12 February 2013 - 19:38 -

        KM er “verklighetsbefriat”, som man så passende siger på svensk –
        altså “helt uden kontakt med virkelighedens verden” ;-)

        hilmar

        Posted: 12 February 2013 - 19:41 -

        @JensF
        Interessante betragtninger i dine kommentarer her, Jens.
        “Udskamningspotentiale” og “nedladende grinen” er nemlig én ting –noget andet er de fysiske realiteter på gade- og soveværelses-plan.
        Så selv om der ikke skulle kunne koges meget mere suppe på det tredobbelte angreb “mandschauvinist!-racist!-svækling!”, i den forstand, at en voksende gruppe af danske mænd efterhånden har gennemskuet tricket, så vil danske kvinders national-sadomasochistiske race-forræderi og tilvandrede mænds aggressive og målrettede etno-seksuelle krigsførelse mod vor nation ikke, af den grund, aftage.

        Du nævner selv de etnisk blandede pardannelser, og siger i den sammenhæng, at det er de “muslimske mænd” der dominerer dem.
        Jeg vil påstå, at det er etnisk fremmede mænd, generelt, inklusive visse muslimer, der her bør sigtes til.
        Det karakteristiske for mange muslimer er jo netop, at de holder sig til deres egne kvinder, evt. importeret fra hjemlandet, når der skal stiftes familie.
        At de så får lov til at more sig med danske “brug-og-smid-væk”-ludere i lømmel-fasen, inden de finder sig til rette med kusinen hjemmefra, det er vel for fanden vores eget ansvar.
        Det man tillader, det fortjener man!

        Muslimske, afrikanske og andre “sydlandske” mænds aggressive seksualitet udgør en “reel trussel”, som du beskriver det, fordi vort samfund tillader den.

        Hvorfor tillader vort samfund –“vi“, denne adfærd?
        Jeg vil mene, at det hovedsagligt kan tilskrives to fænomener.

        1. Den tusindårige fremmedgørelse fra vor egen etnisk baserede livsanskuelse, Ase-troen.
        2. Den kulturelt nedbrydende propaganda fra de globale masse-medier. Hollywood.

        Vi ved ganske enkelt ikke hvem vi selv er længere. Og så bli’r det altså svært at forsvare sig selv –eller sine kvinder for den sags skyld. Vi er jo alle ens. Ikke sandt? Menneske-racerne er fiktive, sociale størrelser, ikke sandt? Lissom TV’et siger. Dag ud og dag ind.

        JensF

        Posted: 13 February 2013 - 10:57 -

        Hilmar – dette er som sådan ikke et svar til dig men en udvidelse af mine egne tanker.

        Vores kultur er jo indrettet sådan, at individerne, kvinder som mænd, selv træffer valgene i privatlivet. Dette ser jeg umiddelbart som en stor styrke. Problemet opstår, når der ankommer en flok mennesker, som ser det som naturligt at udnytte denne ‘svaghed’. Jeg vil hævde, at det ganske særligt er muslimske mænd, der står for det, selvom f.eks. sydeuropæiske mænd også har friere tøjler end ‘deres’ kvinder.

        Det er også, som påpeget i kommentarerne, stiltiende vedtaget, at sorte, sydlandske og arabiske mænd pr. definition er maskuline og tiltrækkende. De er ‘nogle flotte fyre’, som modsat os ‘forstår spillet mellem kønnene’. Danske kvinder er tilsvarende toppen af deres køns kransekage, for de er jo frie og stærke med åbne, fordomsfrie sind (og tillige blonde, som jo er en god ting – for kvinder). De attraktive udenlandske mænd vil gerne have dem, og dermed er de anerkendt som toppen. Når vi hører om en dansk kvinde, der f.eks. har en italiensk mand, har vi ikke brug for at få deres historie fortalt, vi kender den jo allerede!

        Idealet for en dansk kvinde er at få sig en udenlandsk mand og dermed et spændende liv i stedet for en ‘dansk leverpostejstilværelse’. Idealet for en dansk mand er at få sig en dansk kvinde, for hvis han får en udenlandsk kvinde, er det jo fordi, han ikke kan leve op til de danske kvinders krav og derfor må ‘nøjes’ med en undertrykt stakkel, der kun tager ham for pengenes skyld. Han er valgt fra af kvinde-eliten – han er en taber. Dén historie kender vi også allerede, men medierne sørger alligevel for at gentage den jævnligt. Danske kvinder er simpelthen hovedperson i et forhold mellem en dansk mand og en udenlandsk kvinde!

        Danske kvinder ‘møder’ udenlandske mænd. Danske mænd ‘køber’ udenlandske kvinder.

        Vi nordiske mænd står tilbage med et tabu, som er opbygget de senere årtier, nemlig som du siger, at ‘alle er ens’, og alligevel skal ‘vi’ passe på ikke at udstille os som ringere end ‘de andre’ ved at påpege den åbenlyse diskrimination fra ‘de andres’ side. Alt dette har været uudtalt, men jeg fornemmer er stigende bevidsthed og frygtløshed fra danske mænds side.

        Bergfast

        Posted: 14 February 2013 - 13:56 -

        JensF säger:
        …”Idealet for en dansk kvinde, (också nordiska över huvud taget kan man då anta, dvs. även svenskor), er at få sig en udenlandsk mand og dermed et spændende liv i stedet for en ‘dansk , (norsk, svensk osv.), leverpostejstilværelse’.

        ?

        Nej, jag tror att JensF gör en delvis felaktig bedömning här.

        Det som många gånger mycket vänliga och godhjärtade unga nordiska kvinnor ibland nog inbillar sig själva, när de kanske nästan demonstrativt lierar sig med en utländsk man -, med en annan etnisk profil än den danska, eller nordiska, profilen, det är att de därmed nog ofta inbillar sig själva, med hjälp av en gedigen och långvarig propaganda, att de då per automatik är goda? De kan ju då bevisligen alltså antas vara just antirasistiska, och antifrämlingsfientliga, och därmed automatiskt goda?

        De blir genom bl.a. propaganda i skolor och i massmedia, i sexfrågespalter osv., i det närmaste uppmanade att inleda relationer med en utländsk man?

        Sjöng inte också Carola, Främling, vad döljer du för mig?….

        Om unga nordiska kvinnor händelsevis inte skulle vilja inleda någon relation med en uppvaktande utländsk man, så kan de antas, med lika stor automatik, att de i själva verket är både rasistiska och främlingsfientliga? Därmed kan de också då automatiskt antas vara – onda – , dvs. främlingsfientliga och rasistiska, vilket de då oftast inte alls vill vara?

        Jens F säger vidare;
        ” Idealet for en dansk mand er at få sig en dansk kvinde, for hvis han får en udenlandsk kvinde, er det jo fordi, han ikke kan leve op til de danske kvinders krav og derfor må ‘nøjes’ med en undertrykt stakkel, der kun tager ham for pengenes skyld. Han er valgt fra af kvinde-eliten – han er en taber. Dén historie kender vi også allerede, men medierne sørger alligevel for at gentage den jævnligt. Danske kvinder er simpelthen hovedperson i et forhold mellem en dansk mand og en udenlandsk kvinde!”

        Det ligger nog en hel del i detta. Men man behöver nog inte förneka den effektiva och allt överskuggande och hjärntvättande propaganda som unga västerländska, och särskilt nordiska och särskilt svenska unga kvinnor utsätts för? Den är också ett genomgående tema både i amerikansk film och även småbarns tv, teater, musikindustri, modeindustri, kosmetikaindustri och dess vidhängande reklam, osv., samt även i skolor, där det överallt förmedlas ett budskap som inte går att ta miste på?

        Norden är en – ockuperad zon- , massmediemässigt?

        De flesta unga kvinnor vill vara – goda – och vänliga, och de är också ofta idealistiska i sina ungdomliga karaktärer. Och särskilt nordiska kvinnor. De vill också vara duktiga, samt vackra och attraktiva. De har då uppfattat och lärt sig, genom den intensiva och överallt närvarande propagandan att villkoret för att kunna betecknas som – god -, det är att vara just – antirasistisk – , och också – antifrämlingsfientlig – ?

        Att de då verkar vilja – demonstrera sin – godhet – , genom att just demonstrativt ingå i privata relationer med just en etniskt främmande man, som dessutom visar stort intresse för för dem, är då delvis förståeligt?

        De förverkligar då den idealbild av hur en god ung nordisk kvinna bör vara? Nämligen frigjord samt antirasistisk och antifrämlingsfientlig?

        Men vem skall man skylla på för dessa sociala kulturella ideal, som har skapat de sociala skeenden av delvis destruktiva och självförstörande delar, särskilt då i de nordiska nationerna?

        Kan man skylla enbart på – den pedagogiska, översexualiserade propagandan -?

        Eller kan man skylla enbart på de unga kvinnorna själva?

        Eller kan man skylla enbart på deras föräldrar?

        Eller kan man skylla enbart på hela det västerländska, eller nordiska, samhället, som inte förmår, eller förstår, vad det tillåter ske med många unga flickor och kvinnor i deras nationer?

        Det förstår och inser inte att många av de unga nordiska kvinnorna är i praktiken både fysiskt, psykologiskt och mentalt försvarslösa mot den intensiva propaganda som omger dem? En propaganda som förmedlas till dem överallt genom det massmediala rummet och som de kan uppfatta både på ett medvetet och ett omedvetet plan från ungefär femårsåldern och uppåt.

        Vilka bär skulden och ansvaret till detta?

        Är det enbart den fria – yttrandefriheten – som har fått totalt fritt spelrum att påverka, hjärntvätta och pådyvla sin, väldigt många gånger fullkomligt snedvridna propaganda och att både pådyvla, förödmjuka, förleda, förföra och fördumma befolkningar med sina i praktiken både familjenedbrytande och i förlängningen samhällsnedbrytande budskap genom det massmediala rummet, som då ensamt är ansvarig?

        När Vilgot Sjömans Nyfiken filmer gick genom världen, men även Bergmans filmer och andra svenskproducerade svenska filmer som framställde den nordiska kvinnan i en ofördelaktig dager, och särskilt då den svenska kvinnan, så skapade dessa filmer som gick över världen en förutfattad mening om just de nordiska, och de svenska kvinnorna.

        Den s.k. – svenska synden – , blev bl.a. genom dessa filmer ett s.k. begrepp, alltså en – fördom -, alltså en inbillad föreställning, om och kring de nordiska, och de svenska kvinnorna.

        I mångas ögon finns då en inbillning om att de nordiska kvinnorna, alla i princip, är – horor – , vilket i sin tur kanske har spelat sin roll i den högfrekventa våldtäktsstatistiken här i Norden? Både i Norge, Danmark och i Sverige?

        Det hemska med dessa fruktansvärt höga siffror på våldtäkter är dels naturligtvis våldtäkterna i sig, men också det faktum att det ofta inte är först och främst de unga kvinnorna som man är sörjande, eller bekymrade för? Man menar nog många gånger att de har sig själva att skylla just därför att de förmodat och antagligen själva inte har varit uppmärksamma på, eller aktsamma inför vem de har valt att – gå till mötes – och vilka de har valt att – umgås – med? Dessutom används den statistiken också i avstamp i propaganda av annat slag, istället för att fokusera på de unga kvinnorna själva. Feminism har heller inte de korrekta svaren eller lösningarna på dessa problem.

        Detta är egentligen ett allvarligt samhällsproblem. Nordiska och svenska unga kvinnor behöver verkligen få upp ögonen för hur indoktrinerade de blir? Deras självbilder och ideal kring om och hur de är – goda kvinnor och människor – behöver ändras?

        Bilden av – och åsikterna kring, – den svenska horan – , eller den – nordiska horan- , som då finns i olika variationer och som produceras främst genom filmindustri, men även genom annan s.k. sex-upplysning, inom den svenska skolan i ett mycket stort antal decennier, den behöver verkligen förändras.

        Image- sägs vara viktiga saker, och den – image – som florerar kring nordiska och svenska kvinnor behöver nog fullkomligt förändras genom en lika intensiv propaganda som demonstrerar en motsatt bild, och ett motsatt ideal?

        Men så länge – kulturmarxism -, inklusive – feminism – , har ett stort inflytande över just det allmänna rummets propagandaapparat, genom t ex RFSU som inom skolans värld får propagera, och också i massmedias alla kanaler, så är det nog svåra saker att kunna rå på och förändra.

        Jens F säger:….”Danske kvinder ‘møder’ udenlandske mænd. Danske mænd ‘køber’ udenlandske kvinder”.
        Vi nordiske mænd står tilbage med et tabu, som er opbygget de senere årtier, nemlig som du siger, at ‘alle er ens’, og alligevel skal ‘vi’ passe på ikke at udstille os som ringere end ‘de andre’ ved at påpege den åbenlyse diskrimination fra ‘de andres’ side. Alt dette har været uudtalt, men jeg fornemmer er stigende bevidsthed og frygtløshed fra danske mænds side.”

        Ja, jämlikhets-hysteri har gått för långt.

        Jämlikhet har fått övergå i någonting som liknar totalt vanvett och hysteri, där alla gränser för olikhet mellan pojkar och flickor, kvinnor och män skall försöka suddas ut.

        Det är i praktiken ingenting annat än fullkomlig idioti som genom att försöka upphöja sig själv till någon slags – vetenskaplighet -, försöker ernå en slags oantastbar auktoritet som inte kan kritiseras, för då kan man ju automatiskt anses och antas vara både omodern och framför allt – ovetenskaplig – ……..

        JensF

        Posted: 17 February 2013 - 12:59 -

        Bergfast og Hilmar:

        Min hovedpointe er den modsatrettede bedømmelse af forhold mellem henholdsvis en nordisk kvinde og en nordisk mand og så en udlænding. Jeg er enig i, at pigerne får at vide, at de er “gode”, “antiracistiske” osv., hvis de er sammen med en mørklødet mand, men jeg bemærker, at nordiske mænd, der er sammen med mørklødede kvinder, meget nemt kan blive dømt som netop “racist”, fordi de forventes at stræbe efter “førstepræmien”, den nordiske kvinde. Mænd bliver straffet socialt for at strejfe uden for folden, hvis de sætter sig ud over spillets regler.

        De vedtagne fakta i Norden er, at nordiske kvinder er attraktive, mens nordiske mænd er relativt uattraktive. Andre steder i verden ses der anderledes på sagen, for som I nævner opfattes nordiske kvinder mange steder som “billige” og “nemme”, mens nordiske mænd mange steder opfattes som pålidelige og seriøse og som gode forsørgere – og faktisk også ofte som fysisk attraktive.

        Der er helt klart en strøm af propaganda, som fortæller os om vores seksuelle status her i Norden, men jeg undrer mig over, hvor kønsaspektet kommer fra, og hvem som har interesse i det. De umiddelbare fordele for nordiske kvinder er reelt blandet op med store ulemper. Der er åbenlyse kilder til propagandaen, såsom feminismen og det primært fra USA importerede fænomen “white guilt” og andre ting, som vi i disse år tager et opgør med.

      Bergfast

      Posted: 13 February 2013 - 20:38 - Reply

      Det försiggår en hel del på olika nivåer i det samhälleliga massmediala rummet. T ex vad gäller profileringar och karaktäriseringar och typcastings av just nordiska, och särskilt då svenska, flickor och kvinnor.

      Där finns ofta framställningar av den nordiska kvinnan, och särskilt då den svenska kvinnan, som är allt annat är fördelaktiga.

      Samtidigt finns det allt fler kvinnor med utomnordisk bakgrund i diverse programledarfunktioner, t ex som hallåor och moderatorer. Det är då journalister med en ickenordisk bakgrund, som ges ordet att uttala sig sansat och förnuftig, klokt och förståndigt, för att lägga ut sina förklaringar och perspektiv över sakernas tillstånd i det svenska samhället.

      Svenska kvinnor framställs mer eller mindre alltmer som otrevliga ragator, eller tossiga tokar, i alltfler sammanhang.

      Det pågår inte bara genom film och teater en företrädesvis negativ beskrivning av svenska kvinnor, och även i viss mån av nordiska kvinnotyper över huvud taget, utan även inom journalistiken. Det är typer och karaktärer som egentligen inte alls är svenskor, men som låtsas att vara svenskor.

      Detta började för mycket, mycket länge sedan inom filmindustrin, med typer som May West, som uppträdde som frispråkig och s.k. – frigjord – vulgärdonna. Hon har sedan dess haft efterföljare i långa rader. Det har också funnits en hel del svenska typer som fått spela neurotiska nervvrak, som t ex Ingrid Bergman i Gasljus, och liknande karaktärer. Ytterligare filmer finns med halvgalna och neuroriska, alternativt översexualiserade, elaka, korkade, dumma, onda, mordiska, omoraliska eller hysteriska kvinnor av nordisk, eller svensk typkaraktärer. För att inte tala om alla ragator och elaka häxaktiga karaktärer i modernare film, även då i barnfilm, som också naturligtvis alltid är blonda typer.

      Idag i svensk bildmedia finns nästan inga auktoritativa, sansade, vettiga och förnuftiga svenska kvinnor som programledare. De som finns är utan egentlig svensk profil, även om en del är blonda. De har istället lagt sig till med en amerikaniserad stil, som är allt annat än svensk, även om de skall föreställa vara svenska kvinnor. De som t ex är moderatorer för stora musikevenemang, är heller inga svenska kvinnor.

      De flesta journalister och experter av olika slag som utfrågas och uttalar sig i olika sammanhang, är heller inte några svenska kvinnor. Om någon svensk kvinnlig expert, eller professor, eller journalist, blir tillfrågad i något ämne, så är det oftast någonting negativt, och kvinnan själv kan bli hårt åtgången av intervjuaren.

      Den svenska sunda och kloka kvinnan, den som är sansad, den som är vänlig, den som är vanlig och den som är förnuftig och förståndig, och den som också är vacker på ett naturligt sätt, eller den som har en begåvning av något slag, inom t ex musikens värld, samt den som också är välutbildad, den har försvunnit från det massmediala rummet.

      När svenska kvinnor presenteras i det bildmediala rummet är det alltmer antingen som unga modeller, eller som tjuriga, dumma, sjuka, arga, bittra, tjatiga, korkade, ilskna, neurotiska, horaktiga, omoraliska och fula kvinnor, flickvänner eller fruar.

      Men långt ifrån alla dessa blonda karaktärer inom filmens, teaterns, journalistikens, underhållningens, eller musikens värld, som då är oangenäma karaktärer av stora mått, är varken nordiska eller svenska kvinnor.

      De föreställer endast vara det i det massmediala rummet.

        Ven

        Posted: 13 February 2013 - 21:50 -

        Du har helt rätt!
        Jämför hur svenskar är i svenska filmer före 1960!

        hilmar

        Posted: 14 February 2013 - 20:27 -

        Hejsa Bergfast.

        Det er yderst forfriskende at læse dine indlæg, hvori du forsøger at analysere baggrunden for nordiske kvinders adfærd. Det bliver nemlig så uendelig kedsommeligt at læse de sædvanlige reaktionære beskrivelser.

        Propagandaens indflydelse er enorm. Det turde være indlysende for enhver med øjne og ører.
        Vi taler jo om, som du ved, at nordiske kvinders underbevidsthed bliver bearbejdet fra de er spæde og hele vejen op gennem alle livets faser. Påvirkningen er daglig –ofte konstant i løbet af døgnets vågne timer.

        Forældrene vil ofte deltage aktivt i indoktrineringen. Dernæst kommer statsinstitutionerne (vuggestue, børnehave, skole, universitet). Og endelig de allestedsnærværende audiovisuelle medier. TV, radio og biograffilm hovedsaglig, men også rent visuelle budskaber i diverse mode-blade, magasiner og i det urbane landskab.

        Vi er altså enige om, tror jeg, at propagandaen, så at sige, hypnotiserer disse letpåvirkelige unge pigers bevidsthed –som børn, som unge og som voksne.
        Jeg vil yderligere hævde, at tankekontrollen ofte er så massiv, at nogle af disse kvinder handler i en tilstand af moralsk ansvarsløshed.

        Deres personlighed vil ofte være blevet så grundlæggende formet af propagandaens sofistikerede indoktrinerings-metoder, at der ikke mere er tale om suveræne personer i egentlig eksistentiel forstand, men snarere en slags programmerede robotter i menneskelig skikkelse.

        Summa summarum:
        Denne propaganda, Bergfast, som både du og jeg tilsyneladende anerkender eksistensen af, –den er jo altså ikke billig at producere. Vi ved f.eks. at det er ekstremt omkostningstungt at producere bare én Hollywood-film.
        Musikvideoer på MTV, reklamespots i den bedste sendetid, eller annoncer i de største mode-magasiner kan også let løbe op i adskillige hundredtusinder af dollars.
        Ergo: nogen må have en interesse i at investere deres tid og penge i disse propaganda-produktioner. Produktioner som alle præsenterer varianter af det samme generelle budskab for den unge vesterlænding: hvid europæer SLEM — sort/brun/gul indvandrer GOD.

        Mennesker investerer sjældent betydelige mængder af deres tid og rigdom på projekter af ren altruistisk karakter. Egen-interesse derimod, har gennem Historien, som oftest været den altdominerende og drivende kraft bag individers og gruppers handlemønstre.

        Hvad kan så være motivet her? –Hvorfor kan det være interessant for producenterne af f.eks. Hollywood-film, at hælde den ene milliard efter den anden i konsekvent anti-europæiske budskaber, camoufleret som underholdning?

        Disse spørgsmål kan ikke besvares nemt eller med udgangspunkt i dogmatik eller tabuisering.
        De må analyseres grundigt og eventuelle konklusioner må bero på faktuelle oplysninger, ikke gisninger eller forudindtagede holdninger.

        Bergfast

        Posted: 14 February 2013 - 22:58 -

        Hilmar sa:….” Propagandaens indflydelse er enorm.”

        Ja, det är den sannerligen.

        Segrarmakter är de som skriver historien, brukar det ju heta.

        Förmodligen är det mot bakgrund av kriget som olika idéer av anti-nationell karaktär har växt fram, som då har formulerats i olika ideologiska programpunkter.

        De olika distinkta nationalkaraktärerna i Europas nationalstater, med sin språkmusik och övriga kulturella särarter, kommer väl att försvinna i förlängningen.

        Därmed också den rika mångfald som idag finns genom Europas olika nationalstaters profiler.

        Tråkigt nog.

        Och särskilt tråkigt för dem som säger sig tycka om just – mångfald – ……

      Bergfast

      Posted: 13 February 2013 - 21:24 - Reply

      Ps.

      Vad gäller den nordiska mannen, eller kanske särskilt den svenske mannens profilering i både det massmediala rummet, samt inom filmindustri, teater och övrig underhållning, så gäller där i princip samma typ av ofördelaktiga karaktäriseringar som svenska kvinnor.

      Det handlar i det massmediala rummet oftast om antingen homofila, kriminella, våldsamma, galna, mordiska eller krigiska typer. Det handlar också ofta om halvkorkade, halvidiotiska och också nedsupna eller på annat sätt missbrukande karaktärer, eller bittra, gamla och haltande personligheter, alternativt unga och okunniga personligheter.

      Inom journalistiska underhållningsprogram förekommer ofta just manliga svenska homofila personligheter, före utländska sådana. Där finns också ofta kriminella, eller f.d., kriminella personer, och andra personligheter av mindre fördelaktiga slag.

      Vanliga stiliga och långa svenska och nordiska män, som är sansade, kloka, intelligenta och förståndiga, samt med moralisk hållning och resning, arbetsamma, balanserade, kunniga, effektiva och med integritet, ansvarstagande, med goda omdömen, artiga och vänliga, ser man sällan i det massmediala rummet.

      Men de finns i det verkliga livet.

      Så nog är det massmediala rummet, filmmedia, teater och övrig underhållningsmedia, ett rum som kan förvanska verkligheten alltid.

      Utan tvekan.

      Ds.

Anonymous

Posted: 12 February 2013 - 11:37 - Reply

“Der ses en tavs konsensus om, at “arabere” er “mere mandige” end danske mænd”

Yep, man kan vel kalde det ‘Rudolf Valentino’-syndromet. Overalt i den vestlige verden, skreg og dånede kvinderne i biograferne, når Rudolf Valentino gav den i rollen som barsk ørken-sheik i 1920’ernes stum-film :-) Der var vel nærmest tale om det samme massehysteri, som man senere så med ‘Beatle-mania’ i 1960’erne. Så du har nok helt ret nåt du skriver, at der er en “tavs konsensus” blandt disse Svenske kvinder om, at arabiske mænd er mere mandige end vestlige.

    JensF

    Posted: 12 February 2013 - 16:07 - Reply

    Ja, men de vil aldrig indrømme det. Siger man det til dem, vil de grine nedladende og sige “Nåh, lille dreng, du føler dig nok truet, hva’?! Uagtet at truslen faktisk er reel, idet de muslimske mænd i vid udstrækning monopoliserer blandede pardannelser. Sig dét til dem og de vil grine videre.

      JensH

      Posted: 13 February 2013 - 10:55 - Reply

      “idet de muslimske mænd i vid udstrækning monopoliserer blandede pardannelser. Sig dét til dem og de vil grine videre.”

      De Britiske kvinder, som har bevæget sig ind i de London-områder, hvor disse islamistiske gade-partruljer hærger, griner ikke mere.

kung_och_fosterland

Posted: 12 February 2013 - 11:54 - Reply

Det var bara ännu ett avskyvärt försök att skuldbelägga offret genom att påskina att Hedegaard hittat på allt för att tjäna pengar. Dessutom tar hon inget som helst ansvar för sin egen insinuation, genom att säga att någon annan borde ha ifrågasatt Hedegaard. Mazetti borde ha blivit pressad på om hon trodde att han skjutit själv också!

Ven

Posted: 12 February 2013 - 12:01 - Reply

Gott folk, vi måste inse att politiska mord existerar i verkligheten:

http://www.politiskamord.com/cfa1.html

http://www.andersson-markus.se/cats%20falk%20sv.html

Fru Madsen

Posted: 12 February 2013 - 13:04 - Reply

Men det er da altid noget at manden i panelet tager til genmæle mod Mazzetis vrøvl…

Forbløffende at hun mener at alle skal tro på hendes påstand om at være udsat for trusler og chikane, samtidigt med at hun selv kan mistænkeliggøre en mand der har været udsat for noget meget værre.

Jeg går ud fra at de 2000 kr. hun sigter til er hvis man tegner et støtte-abonnement til Dispatch International; der er altså ikke tale om et slags falsk dokument som hun antyder.

Hvem er han – fornuftens stemme i klippet? Jeg er ikke så godt inde i svensk journalistik, og dette klip giver ikke ligefrem lyst til at bruge tid på hele indslaget.

    Arvid Bengtsson

    Posted: 12 February 2013 - 20:50 - Reply

    Mats Dagerlind, skribent på Avpixlat

      Fru Madsen

      Posted: 12 February 2013 - 20:58 - Reply

      Tak!

Robert R

Posted: 12 February 2013 - 17:03 - Reply

Holocaustbenægtere. Det var amerikanerne selv eller måske jøderne eller måske begge parter, der stod bag 9-11 og nu en eller ande nulitet der benægter attentatet på Lars Hedegaard! Jeg ved ikke hvad man skal kalde den slags mennesker!

Burken

Posted: 12 February 2013 - 17:24 - Reply

Katarina Mazetti kan vara en tidningsanka.

Ole Burde

Posted: 12 February 2013 - 18:54 - Reply

Alt er muligt . Det siges at selve universets eksistens minder om en computer smulation …. den værste jeg har været udsat for var en forhenværende kafkaziske fårehyrde som hårdnakket påstod at HITLER var jøde , og at hans bedstemor faktisk var i familje med adolfs rigtige , biologske far ! ( herudover var han forøvrigt en fin fyr , bortset fra en tendens til at sælge stjålne armbåndsure )
Nogengange kan man tvivle lidt på om ”det her” er den autentiske virkelighed , eller måske bare en lettere fjollet B-Kvalitet computer simulation …. Hvad angår Katerine Mazetti mangles der i hvertfald en DELETE knap !

Menig 442

Posted: 12 February 2013 - 21:39 - Reply

Dumhed er åbenbart ingen hindring for at medvirke i et svensk debatprogram, bare man er dum på den rigtige, den indvandrerpositive måde.

Anonymous

Posted: 13 February 2013 - 03:10 - Reply

Der er kun systemet tilbage. Det går op for mig. Der er intet intelligent tilbage i forsvaret af det barbariske, ikke-vestlige og fremmede element.

Bare tag http://www.guardian.co.uk/commentisfree/belief/2012/sep/17/muhammad-ai sha-truth

Venstreorienteret avis. En muslim skriver: “Sandheden” om Muhammed og Aicha.

Men bemærk de mange kommentarer der følger efter. Gennemgående kritiske, intelligent udstillen af hendes synspunkter. Det forsvar der kommer er den typiske omgange skvalder vi har hørt på i 20 år, uden vid og bid.

Der er kun systemet tilbage. Systemet må bekæmpes. Vi må få mennesket ind igen. Kun sådan vinder vi kampen.

pk

Posted: 13 February 2013 - 10:30 - Reply

Ved forskerne på institutterne i Norge, Sverige og Danmark , som forsker i
religion og politik noget om, hvornår muslimerne volden og hærgen i de 3 lande
vil holde op?
Tænkes der over , at måske det aldrig holder op?

Bergfast

Posted: 13 February 2013 - 11:39 - Reply

Om det nu är så att det är en muslimsk politisk attentatsman som har attackerat Hedegård, och om det är så att det endast är islam som någonsin har attackerat någon, och om det är så att det endast är islam som någonsin varit en krigisk eller våldsam religion eller politiskt samhällssystem, vad, hur och på viket sätt och med vilka medel menar man att man då skall kunna förändra detta?

Genom att håna, förakta, bespotta och förlöjliga islam? Genom nidbilder och genom allmänt anklagande, kränkande och hatfulla ord? Genom skräckpropaganda hos Europas folk kring islam?

Genom kulsprutor och bomber som bombar sönder deras nationer?

Genom atombomber?

Eller med vilka metoder?

Hur kan man förändra en ideologi, eller en religion, som man eventuellt anser behöver förändras?

Vilken väg är en framkomlig väg?

Utan att man själv tvingas bli likadan som det man då säger sig vilja bekämpa?

Finns det samtidigt egentligen några större möjligheter i västvärlden att på ett öppet sätt i samhället kunna kritisera, eller ifrågasätta, eller öppet undra över med några tveksamheter, reflektioner och eller kritiska hållningar, t ex Den Heliga och Okränkbara Liberalismen? Eller Den Heliga och Okränkbara Friheten, Jämlikheten och Broderskapet, Yttrandefriheten och Allas Lika Värde?

Vad skulle hända då?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Eller går det att öppet kritisera Den Heliga och Okränkbara Mångkulturen?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Eller går det att öppet vara kritisk till Den Heliga och Okränkbara Feminismen?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Eller går det att öppet kritisera Den Heliga och Okränkbara Kulturmarxismen?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Går det att öppet kritisera brister i Den Heliga och Okränkbara Demokratin?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Går det att öppet vara ifrågasättande till Den Heliga och Okränkbara Devisen: Alla människors Lika Värde För Alla, (och då utan att anse att någon enda människa på jorden står utanför tillhörigheten till den mänskliga arten)?

– Pang, du är fascist, rasist, nazist, homofob, främlingsfientlig, islamofob och antisemit, samt idiot, lantis och efter din tid! (?)

– Jasså.

Alla dessa – Heliga och Okränkbara Värden – , som beskrivs som De Allena Saliggörande Värdena för Alla Människor i Alla Nationer runt Hela Jorden, och som Ovillkorligen anses behöva Bombas Fram, i Andra människors Nationer och Kulturer, endast därför att det Största Hotet för Världen, eller för Västvärlden, anses vara islam, och Muslimska Nationer, det kanske i verkligheten inte behöver vara de allenarådande Heliga Värdena för Hela Mänskligheten?

Vore det inte bättre att t ex sluta att bomba de andras nationer, så att flyktingströmmarna till väst inte behöver överstiga vad många europeiska länder, och särskilt då nordeuropeiska länder, och särskilt då Sverige, förmår att på ett konstruktivt sätt kunna integrera i sina nationer?

Att dessutom sedan, som det i praktiken kan visa sig bli, verka vilja organisera allt motstånd mot den överdimensionerade invandringen av människor, som till stora delar kommer från både fattiga och krigshärjade områden, och delvis därför har mycket svårt att kunna identifiera sig med människor i de västerländska nationerna, vilka i sin tur inte heller kan identifiera sig med de invandrade grupperna, mot först och främst islam, och därigenom vilja anstränga sig att skapa en fiendebild mot just enbart islam inom de europeiska nationerna, som då går att angripa attackera och utmana genom att förlöjliga, håna och bespotta, det är att verkligen vilja anstränga sig att försöka uppnå inbördeskrigsaktiga situationer i de europeiska nationerna?

Vilka är det då av européerna som egentligen är så särskilt intresserade av att sådana utvecklingar kan ske inom de europeiska, och särskilt de nordeuropeiska, nationerna?

Egentligen.

    Anonymous

    Posted: 22 February 2013 - 17:42 - Reply

    ställa frågor och sen besvara dom själv, vilken dj-a sprutlackering av tokfurstinnan,

      Bergfast

      Posted: 24 February 2013 - 03:20 - Reply

      Jag vet uppriktigt inte hur det egentligen står till med Zeno. Som vanligt skriver Zeno inga versaler i början av sin insinuanta, sårande, kränkande, förolämpande och elaka kommentar, varför det är lätt att se att det åter igen är Zeno, och ingen annan, som tar sig för att på ett som vanligt insinuant vis försöka förolämpa min person. Kanske lider Zeno av någon fobi av något slag?

      Zeno har hängt efter mina kommentarer och kommenterat dem med samma fräckhet och elakheter ganska länge nu.

      Jag har sagt ifrån, men Zeno envisas.

      Så jag undrar nu, mår Zeno riktigt bra?

      Är det någonting i mina kommentarer som irriterar Zeno, eller som gör honom upprörd på något vis?

      Inbillar sig Zeno att han känner mig personligen?

      Jag kan garantera för Zeno, att han verkligen inte vet ett endaste dugg om min person. Absolut och definitivt ingenting.

      Om Zeno inbillar sig att han känner mig, så tar han absolut, komplett, totalt och fullständigt fel.

      Skrämmer jag Zeno på något sätt, med mina kommentarer? Vilket då föranleder Zeno att gå till attack mot min person? Med ständiga försök till undergrävande kommentarer och genom ett allmänt kränkande språk och en respektlös privat tilltaltalsnivå?

      Irriterar jag honom med mina kommentarer? Blir han kränkt eller sårad av vad jag skriver, och kanske inbillar han sig att det är till honom personligen som jag skriver mina kommenterar när jag skriver en allmän kommentar kring något ämne? Så är det definitivt och absolut inte. Jag skriver ingenting till Zeno personligen, förutom när jag måste svara honom på hans oförskämdheter.

      Så vad är då Zenos problem?

      Lider Zeno av någon slags allmän misogynitet, (dvs. av allmänt kvinnohat), på något vis?

      Känner han sig personligen hotad eller kränkt av att jag, som kvinnlig person, över huvud taget skriver någonting?

      Jag kan informera Zeno att jag är en åldrig tant med skäggväxt, kutrygg, haltande gång, mörkhåriga armar och ben, en IQ på ca 95, 130 kg tung, som luktar illa, har blek hy, bleka, oskarpa ögon, ett stripigt hår och är ful som stryk, och som kanske, vem vet, inte har sådär jättelångt kvar till den eviga vilan.

      Är det verkligen någon person att vara hotad eller att vara skrämd av tycker Zeno?

      Eller är det någon person som Zeno på något som helst sätt kan känna sig det allra minsta kränkt av?

      Och som Zeno därför måste ge sig på?

      Eller varför måste Zeno gå till anfall på ett personligt, insinuant och förolämpande plan, mot en kvinnlig person som Zeno inte vet absolut ett endaste dugg om?

      Varför kan inte Zeno skriva egna kommentarer som då beskriver någonting som Zeno tycker och anser om verkligheten? Varför hacka på någon annan person, på ett personangripande vis, istället för att själv t ex skriva ned sina egna åsikter kring ett ämne som eventuellt talas om?

      Är Zeno så inbillningssjuk, att han inbillar sig att det är till honom personligen som jag skriver mina kommentarer, så skulle jag verkligen på allvar vilja rekommendera Zeno att uppsök en läkare.

        Bergfast

        Posted: 27 February 2013 - 18:55 -

        Korrigering av tidigare text, (tog kanske i lite väl mycket i vissa beskrivningar)….

        Angående detta stycke:
        …”Jag kan informera Zeno att jag är en åldrig tant med skäggväxt, kutrygg, haltande gång, mörkhåriga armar och ben, en IQ på ca 95, 130 kg tung, som luktar illa, har blek hy, bleka, oskarpa ögon, ett stripigt hår och är ful som stryk, och som kanske, vem vet, inte har sådär jättelångt kvar till den eviga vilan.”….

        Nåja, kanske överdrev jag lite här och var….och uttryckte mig lite väl dramatiskt tror jag….

        Sådär jätteåldrig är jag ju kanske inte, utan mer ungdomligt sinnad ….. skäggväxten består nog bara av ett och annat hårstrå när det kommer till kritan, och så särskilt kutryggig eller haltande är jag ju inte heller….., och inte har jag mörkhåriga armar och ben heller ….. och min IQ är kanske lite högre än 95, samt att min vikt nog faktiskt är mindre än vad jag i hastigheten drog till med….. , och doftar illa gör jag nog inte heller, samt så där särskilt blek är jag inte och vad gäller min blick så är den nog kanske ganska så skarp och klar när det kommer till kritan…. och mitt hår är egentligen inte är så stripigt heller…

        Så egentligen stämmer inte så särskilt mycket av min tidigare beskrivning…, och vem vet…., kanske betyder också uttrycket ….att inte ha jättelångt kvar till den eviga vilan….., i själva verket väldigt många år kvar…… det kan man ju absolut inte veta någonting om….

        Så sammantaget gjorde jag nog en lite väl drastisk beskrivning av mig själv, och uttryckte mig nog lite väl dramatiserande, vilket jag härmed tar tillbaka…..

Leave a Comment