20
apr
Seneste opdatering: 21/4-13 kl. 1811
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Kan man bekæmpe dårlig moral og ubegavede handlinger med straf ?

Af Kirsten Damgaard, kulturpsykolog & sexolog

Når borgmester i København Nina Thomsen siger :

“Jeg kender ikke det præcise kort over, hvilke områder i de store byer og forstæder i Danmark der nu helt eller delvis kontrolleres af banderne. Men jeg er sikker på, at der mange steder i Danmark lige nu rettes ind efter banderne. At det er banderne, der sætter dagsorden “ (Politiken, 12/4.13)

så minder det om islams voldelige ekspansion lige efter “Profetens tid” og frem til korstogene gik imod ! Det handlede ikke om at få landets befolkning til at konvertere, men om at få folket til at underlægge sig muslimers overherredømme. Ikke-muslimer skulle betale jizia, som i vore dage hedder beskyttelsespenge.

Samtidig skal vi huske, at indgangen til bandemiljøet bunder i en meget kompleks sammenstilling af uheldige personlige faktorer og faktorer i omgivelserne. Bandemedlemmer har ofte ikke haft en nærværende og accepterende far og derfor savner de positive stærke mandlige rollemodeller.

”Politiet er dygtige, stærke unge mænd der har magt, og det har jeg ikke. Så skal disse unge mænd bekæmpes, for jeg er muslim og kender pligten til jihad overfor ikke-muslimer. Det var retfærdigvis mig og mine, der burde bestemme !” synes ræsonnementet at være for mange unge arabiske drenge i ghettoerne. Derfor initierer de kampe mod politiet. Det giver ikke nogen primær gevinst for politiets forsvinder jo ikke. Men adrenalinkicket – sekundærgevinsten – får de unge da ! Og det får de unge brandstiftende knægte sikkert også. I vestlig psykologi er gentagen brandstiftelse koblet med seksuelle forstyrrelser.

Mange mødre, hvis børn er blevet kriminelle, har dulmet deres egen indre utilpassethed med alkohol, overspisning eller sex ( skiftende stedfædre og stedsøskende) og med lykkepiller. Desuden ved vi at kriminelle generelt er dårligere begavet, hvilket giver en begrænset forståelse, et ringe vurderingsgrundlag og derfor dårligere langtidsplanlægning. Testoteron-misbrug er udbredt, hvilket kan mindske hæmning for aggression. Forsker Manni Crone fortæller om unge mænd der ønsker gang-i-den og bliver terrorister. Adrenalin-kicket ved at tæve, stikke og skyde giver positive oplevelser, sådan rent fysisk. Læg dertil at bandemedlemmer ofte personlighedsforstyrrede og at vi gennem muslimsk indgiftning i generationer har importeret dårlig IQ, som følges med en patriarkalsk voldskultur.

Mon højere straf i øvrigt hjælper, når det er et bevis på ens maskuline status at sidde i fængsel? Det ville være mere hensigtsmæssigt at begynde i den anden ende ! Sæt ind i de uheldiges barndom med et kontinuum af uddannelse og terapi. Opdragerne skal støttes i socialiseringen. Det er langt det bedste og heldigt nok også det billigste. Vi siger skolen for livet. Så uddannelse, bredt forstået som hjælp til dannelse og selvstændighed efter samfundets normalt accepterede normer, skal passe til eleverne hele livet ! Det bliver straks sværere at tilgodese bandemedlemmernes ønske om et liv med en materiel standard (bling,biler og brude) uden kedelig vedholdende arbejdsindsats.


Glitrende forårsdag

20.04.2013 036

20.04.2013 084

20.04.2013 104

20.04.2013 00120.04.2013 01520.04.2013 01820.04.2013 088

1) Fra Sletten Havn mod Nivå, 2) Hammermøllen i Hellebæk, Kronborgs våbensmedje, 3) Søborg Slotsruin, dronning Margrethe den førstes fødested år 1353, 4) Rungstedlund fra parken, 5) Hyrdehunden Hjalte med Hven i baggrunden 6) Gilleleje Havn. (klik fotos f. hel skærm)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • EH

    I sidste afsnit af “foredraget” fosser flosklerne nærmest ud af munden på denne velmenende kulturpsykolog.
    Præmisserne for at denne “behandling” formentlig ikke kan lykkes står at læse højere oppe i indlægget. Ingen modererende faderfigur, i det hele taget dårlige familiære og stærkt patriakalske (læs voldelige) forhold, misbrug, svag begavelse, muligvis seksuelle forstyrrelser, voldsdyrkelse stimuleret af et adrenalinkick og fysisk velbehag i forbindelse med udøvelsen af denne vold samt et kulturelt betinget had til alle andre kulturer.

    Udtrykket “skole (læring) for livet” har for mig og sikkert de fleste andre normale en helt anden betydning end et kontinuum af offentlig tilsyn og omsorg hele livet igennem, langt udover det niveau som allerede eksisterer. Der er ikke nogen hokus pokus “behandling”, som kan løse disse problemer. Den findes simpelthen ikke. Europas politikere har valgt at kaste terningerne og de europæiske folk gør klogt i at indse at de tidligere så trygge samfundsforhold er under hastig forandring til det værre.

    Og hvad angår de økonomiske omkostninger er jeg slet ikke i tvivl om at kontante afregninger som udvisning og længerevarende fængselsophold vil ligge i den billige ende sammenlignet med prisen for den hær af offentlige ansatte, som skal forsøge at holde denne gruppes aggressioner på et bare tåleligt niveau.
    Jeg ville da gerne være optimistisk men det er bare ikke muligt. Udviklingen formes af en ustyrlig flok kaospiloter. Forsigtighed og rationalitet er sat på stand by til fordel for en vanvittig utopi.

    • Det der til gengæld ikke er sat på standby er undergravelsen af multikulturalisternes kontrol over situationen.

      De har ikke penge og politi nok til at fortsætte det her projekt. Det er så sikkert som Amen i kirken.

      Det slår mig i ny og næ, med en sær frisk forundring, at de sgu virkelig troede det kunne lykkes.

      Men ok, nazisterne troede jo også de skulle erobre hele kloden og heile i tusind år.

    • Anonym

      Noget mere effektivt ville være at idømme de pågældende, som i ældre tider, offentligt strafarbejde under opsyn af “voldsparate” vagter. Måske ville 6 eller flere måneders offentlig gadefejning med lænke på gøre de pågældende bevidste om, at såfremt de ikke retter ind efter lokale love, ja så kan seancen gentages.
      Nogle vil nok blive “radikaliserede” af en sådan “nedværdigende” straf, nå ja, så kommer blot muligheden for endeligt at skaffe sig af med “problemet”.
      Rundbordspædagogik som den foreslåede er nytteløs. i deres oprindelige hjemlande ville politiet for længst have ordnet “problemrne” med en kugle i nakken eller lokalbefolkningen klynget de pågældende op i nærmeste lygtepæl.
      At vort samfund stadig finder sig i stenkast og værre mod politi, redningsfolk, socialarbejdere osv, er mig en gåde?
      Hvorfor dog?
      Frygt for hvad?
      Staten råder over et tilstrækkeligt voldsapparat til at sikre ro og orden, det er blot at bruge det, som det er skabt for.
      T. Snorrason

      • Fratag dem retten til at opholde sig i landet. Når de kan sive ind, kan de også sive ud.

        Den her med at være skrap-hård ved dem og streng men retfærdig, så de kan lære respekt osv. osv. det er en total misforstået dødssejler.

        Det er mennesker der intet har at gøre her. De er total spild af tid, penge og energi. Vi bør alle sammen overvinde vores egen indre integrations-konsulent.

        Dernæst skriver du “Frygt for hvad?”.

        Europæerne er dyyyyybt rædselsslagne for deres egen skygge. Det invalidere os i en grad, som truer os på overlevelsen.

        For netop overlevelsen er i vores små pladderhumanistiske hoveder blevet lige med ufortyndet nazisme.

        Det er en neurose, der paradoksalt nok føre lige præcis til de tilstande den i sin irrationelle angst, svedende febrilsk, søger at undgå.

        • T. Snorrason

          Det bliver lidt svært at fratage personer med dansk statsborgerskab retten til at opholde sig i landet, måske medmindre de har dobbelt statsborgerskab.
          Men korrekt, man kan få personer til at “sive ud”, hvis de ikke bryder sig om forholdene af den ene eller anden grund. Og så må man jo skabe sådanne forhold, som de uønskede ikke bryder sig om.
          Størstedelen af de uønskede er her af som økonomiske “flygtninge og udnytter den såkaldte “velfærdsstat uden at bidrage eller have bidraget til dens opbygning og finansiering. Med andre ord lever de alene af den arbejdende befolknings skatteindbetalinger. Forbavsende, at det er socialistisk arbejder-politik, at man nu er nødt til at beskære “velfærden” for at kunne finansiere denne voksende og ganske unødige byrde.
          Undskyldningen, at vi må overholde diverse konventioner er nonsens.
          Konventioner, som er indgået under andre forudsætninger, men som nu er skadelige for landet, kan selvfølgelig opsiges og tilsidesættes.
          Jeg mener ikke, at “europæerne er rædselsslagne for deres skygge”, de forskellige anklager om nazisme, fascisme, racisme, antisemitisme, islamofobi osv, er det rene vrøvl og blot den new-speak, som venstreorienterede tosser benytter sig af. Udtrykkene benyttes helt uden for deres oprindelige mening. Ren “Animal Farm” og “1984” teknik, som det også tidligere var gængs, hvor den “realiserede” socialisme regerede.

        • T. Snorrason

          Mit forrige indlæg, som ved en fejl var anonymt, synes forsvundet?

          Nej, da – begge er sluppet igennem, de omtalte sad i filtret

  • PBr.

    “Det bliver lidt svært at fratage personer med dansk statsborgerskab retten til at opholde sig i landet” .

    Det er jo så i virkeligheden nok mest et spørgsmål om at viljen er til stede, for der er vist ikke tvivl om at hvis viljen var der kunne,ihvertfald de indvandredes, automat tildelte “statsborgerskab”, ophæves med et pennestrøg.

  • Ja, det hele handler om lovgivning. Man kan altså lovgive sig ud af alt. Men vi kan ligeså godt sige det lige ud – islam vil, desværre, tvinge os ud i et opgør med de vestlige værdier. Hér står vi nu. De værdier vi alle kæmper for, bygger på et samfund uden islam.

    I mange af de omtalte ghetto-områder går folk rundt med en stor knude i maven og aner ikke deres levende råd. Når man har det sådan, ender man med at føle sig magtesløs og blive apatisk. Det er en hamrende farlig følelse, som med tiden vil føre til underkastelse eller isolering. Hvis vi opbygger et samfund hvor folk er bange, på deres egne og deres børn vegne og bare ønsker at gemme sig eller komme væk, bryder det samfund vi idag kender sammen. Her står vi allerede flere steder nu. Folk, som ikke kan komme væk, er begyndt at gemme sig og isolerer sig. Derfor kan al den politiske og sociale indgriben man overhovedet kan mobiliserer være ligegyldig. Den vil aldrig mere kunne rette op på disse tabte områder. Det er faktisk det, der er det forbandede.

    Når vi først begynder at tale om det nu, er det allerede for sent. Og så taler vi jo ikke engang om det endnu. Kun på visse “ekstremt højreorienterede blogs”. Det er virkelig skamfuldt for samfundet det her. For mens vi diskuterer tonen og de rette meninger, render alle disse stakkels mennesker – og deres børn – rundt med denne knude i maven. Mange af dem interesserer sig ikke for “ytringsfrihedens vilkår eller FN’s menneskerettigheder”, men aner bare ikke hvor de skal gøre af sig selv og deres børn.

    De er fuldstændig ude af stand til, at være inkluderende, da det betyder intimidering eller islamisering af deres egne børn. Det er nemlig islams væsen. De mennesker der først er blevet taget hér, giver islam ikke tilbage. Lad os dog sige det højt nu. Hele samfund er blevet grundlagt på denne måde, og tiden op til dette har været den værste. Intet muslimsk samfund er nogensinde blevet grundlagt fredeligt. Alle muslimers forfædre har lidt. Derfor har islam heller ingen historie – anden end koranen eller Muhammed. Jeg tror ikke Europa nogensinde bliver islamiseret, men kampen forude bliver hensynsløs. Derfor må vi snart begynde at overveje ting vi ellers aldrig havde troet vi ville gøre. Vi må sige at vi ikke ønsker islam her og hvis man ønsker at leve efter denne ideologi, må man finde andre steder at gøre det. Og det kan kun gå for langsomt.

    At “bandekrigene” er et tydeligt tegn på hvad der venter os, er trods alt kun begyndelsen. Tag lige et kig i “godteposen” og se hvad de ellers har at byde på. Det vil nemlig også komme. Krigen mod vantro er udførligt udtænkt og har absolut ingen hæmninger. Vi kan godt gå til modangreb med politi, lovgivning og sociale myndigheder, men det hele er alligevel timet og tilrettelagt lige fra starten. Islam véd nemlig godt at det ikke er velkommen. Muhammed vidste det og alle lige siden ham har også vidst det. Derfor er koranen, i al sin enkelthed, bare en guide til at omgås dette simple faktum. Og det er hele muslimens eksistensberettigelse. At udbrede Allahs budskab – som det så smukt hedder.

    Så skal vi tage dette problem helt seriøst, er det desværre fuldstændig sort/hvidt, rabiat, ekstremt, udemokratisk, kald det hvad man vil, islam ud af alle vestlige demokratiske samfund. Og paradokset er selvfølgelig til at få øje på – men det er konsekvenserne altså også, hvis vi ikke gør noget. Overlevelse er nu engang den altoverskyggende betingelse i ethvert liv og samfund. Den går forud for alt. Lad os begynde med det faktum, så må alle andre “petitesser” komme bagefter.

  • Morani ya Simba

    “Så minder det om islams voldelige ekspansion lige efter “Profetens tid” og frem til korstogene gik imod !”

    Interessant. Man hører jo af og til at korstogene er bevis på at kristendommen er ligepå voldelig i sin doktrin som islam. Det argument tager naturligvis ikke højde for at kristendommen siden har gennemgået reformationen, oplysningstiden osv. Men færre spørger det helt elementære spørgsmål hvordan det overhovedet kan være at islam var nået til Jerusalem. Den kom nok ikke via “invitation” så, uanset om korstogene var voldelige eller ej var de ihvertfald ikke de eneste der førte krig for deres religion dengang.

  • Allan Hansen

    KORSTOGENE

    Da det første korstog blev iværksat (1096-99), som et modangreb mod islam havde Muhammeds røver og banditter røvet, plyndret og voldtaget i Mellemøsten i over 300 år. Det var begyndelsen til korstogene: en beskeden modoffensiv med små kræfter mod århundredes plyndringer, massakrere og undertrykkelse. I 1099 befriede munkene den hellige by Jerusalem. Lad os kort bringe professor David Gress på banen igen. Han har følgende bemærkning: I islam er jihad, hellig krig, en forpligtigelse, som gælder alle og til alle tider, om end den praktiske udførelse afgøres af de skriftlærde efter skiftende omstændigheder. I kristendommen har krig altid været omstridt. I oldkirken hævdede mange, at de kristne ikke måtte bære våben, og at overgreb af de vantro måtte tåles efter skriftordet – om at vende den anden kind til. Men at munke skulle slås var aldrig en enkel sag på samme måde, som jihad i islam. Den 2. oktober 1187. indtog Saladin, som for øvrigt var kurder Jerusalem. Saladin tilbød derpå de 300 tempelridder, at beholde livet og tilmed rige gaver hvis de ville underkaste sig islam. Næsten alle nægtede. De blev alle hugget ned sammen med mange andre korsfarer, som af solidaritet udgav sig for, at være tempelridder – for som man sagde” heller dø som en man end at leve som et dyr,,.

    Masse massakre og folkemord.

    Patriarken Sofronius af Jerusalem (634-48) anså de muslimske invasionsstyrker, som gudløse barbarer, der brændte kirker, ødelagde klostre, vanhelligede korset og som på det grusomste bespottede Kristus og kirken. I 639 døde tusinder som følge af den hungersnød og pest, der fulgte efter ødelæggelserne og plyndringerne. Efter Muhammeds død organiserede kalif Abu Bakr invasion i Syrien. Under felttoget i 634 blev hele området mellem Gaza og Cæsarea lagt øde; fire tusind bønder, kristne, jøder og samaritanere, der simpelthen forsvarede deres jord, blev massakreret. Under felttogene i Mesopotamien mellem 635 og 642 blev klostre plyndret, munkene blev myrdet, monofysittiske araber blev henrettet eller tvunget til at konvertere; i Elam blev befolkningen hugget ned og i Susa led folket den samme skæbne. Under sin fremmarch i Ægypten erobrede Amr ibn al-As byen Behnasa nær Fayum og udryddede indbyggerne og enhver, der ikke underkastede sig islam, blev massakreret, de skånede hverken de gamle, kvinder eller børn. Fayum og Aboit led samme skæbne. I Nikiu blev hele befolkningen hugget ned. Muslimerne tog alle Kilikiens indbygger til fange. I Armenien blev befolkningen I Euchaita udryddet. Armenske kronikører fra det 7. århundrede fortæller, hvordan muslimerne decimerede befolkningen i Assyrien og tvang en stor del af indbyggerne til at underkaste sig islam. I 642 var det byen Dvins tur til at lide. Mikael Syreren beretter, hvordan kalif Muawiya plyndrede Cypern og dernæst grundlage sit herredømme ved en stor massakre. Det var det samme forfærdelige skue i Nordafrika – Tripoli blev plyndret i 643; Kartago blev nedbrændt til grunden og de fleste af dens indbygger blev dræbt. Det er ironisk, at mange af islams tidligste helte ikke var synderligt optaget af religion. Khalid, den succesrige general under kampene mod byzantinerne, beskrives som en, der ikke interesserede sig for andet end krig, og nægtede at lære noget andet. Fra 1915 til 1917 indledte det osmanniske militærregime (tyrkerne) et af de grusomste og bloddryppende folkedrab i nyere tid, med en massiv udrensning af armeniere ledsaget af omfattende massakrer på ca. to millioner mennesker. Så sendt, som 1974 satte det Tyrkiske militær et angreb ind på Cypern og tusindvis blev myrdet og voldtaget. Året efter sendte diktator Mohamed Suharto sine tropper ind i Østtimor og ca. 200.000 kristne katolikker, blev myrdet og voldtaget.

    Også børneblod bliver ofret for den sorte sten – hvem husker ikke den grusomme og blodige massakre af over 200 skolebørn i Besland i 2003 Dette skal ikke opfattes som nogen apologi, men skal alene forstås, som en kronologi. Men vor dages populariserede billede af korstogene som racistiske, voldelige, antimuslimske terrorangreb er det stik modsatte af sandheden. En sandhed, der er ilde hørt blandt de politiske korrekte.