3
dec
Seneste opdatering: 3/12-13 kl. 1854
17 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Ta inn hele skjermen 03.12.2013 143013

Grafik: Snapshot of performance in mathematics, reading and science. PISA resultatet er selvfølgelig multifaktorielt, men nu slår Sveriges enorme import fra lav-IQ-lande igennem i resultaterne. Man kan ikke uddanne folk ud over deres medfødte begavelse, siger intelligensvidenskaben.

Sverige er den store taber i Pisa-undersøgelse. Skolelevers færdigheder falder over hele linjen.Mens der er bekymring i Danmark over den internationale Pisa-undersøgelse om skolefærdigheder, er der nærmest chok i Sverige. OECD’s undersøgelse viser, at Sverige falder som en sten. Det går tilbage over hele linjen og gør Sverige til den helt store taber i Pisa-undersøgelsen. Sverige er i chok over Pisa-undersøgelse, Svenska elever tappar mest i världen.Vi håller på att förlora något i Sverige OECD: PISA.

Endnu en af centrum-venstres klienter dømt og udvist

De ansvarlige for ødelagte liv har navne: Poul Nyrup, Marianne Jelved, Margrethe Vestager, Holger K Nielsen, Villy Søvndal, Gammeltoft Hansen, Svend Auken, Ritt Bjerregaard, Mogens Lykketoft, Birthe Weiss, Johanne Schmidt-Nielsen, Frank Aaen, Per Clausen og mange andre. De ramte skal henvende sig der for at udkræve ansvar.

22-årig sønderjyde udvist for grusomme voldtægter. Det var dommens dag i dag for 22-årige Fisnik Kreizik, der siden 23. september har stået tiltalt ved retten i Sønderborg for en række uhyggelige voldtægter og mishandlinger af piger helt ned til 14 år.

Fisnik Kreizik blev derfor kendt skyldig i at voldtage, true og tæve de fire teenagepiger i perioden 2009 og 2011 på flere forskellige adresser i Sønderjylland. Han gjorde blandt andet sit 15-årige offer gravid under sin ugerning, og den ene af de 14-årige fik så mange knytnæveslag, at hun besvimede, inden han også gennemførte voldtægten af hende. Efter votering kom dommerne og nævningetinget frem til, at den 22-årige, som stammer fra Montenegro skal otte år i fængsel og udvises af Danmark for bestandig. 22-årig sønderjyde udvist for grusomme voldtægter

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • kurt Rosenstrøm

    Men politiker kan man altid blive.

  • Og hvad skal disse mennesker, der klarer sig dårligt i skolen, så leve af??

    Nå, jo: Narkotika, social svindel, “integration”, hæleri, afpresning, tyveri, smugleri, osv. osv.

    Og i et endnu større omfang end i dag: International jihad (Vestens eliter betaler og bevæbner, så længe det går ud over nogen de ikke kan lide), kidnapninger (åh-åh det kan hurtig komme til at gå ud over elitens poder eller koner) og tiltagende hverdagsterrorisme, der skal tømme integrationskassen for de sidste bitre kroner aller dybest på bunden.

    Hvad vil multikulturalisterne gøre når kasserne er tomme??

    Stikke af og sige racismen ødelagde deres paradis.

    (Måske de kan tage til Saudi Arabien, hvor mange en afdanket magthaver (Idi Amin, Ben Ali, etc.) kan leve langt væk fra konsekvenserne af sine forbrydelser.)

  • Frank P

    Nej nej Steen, det er forkert. De svenske aviser slår fast, at de mange mange flere tosprogede kun har marginal betydning!

  • JacobCete

    Snaphanen skulle tage og dykke ned i PISA undersøgelsens sidste sider, hvor man kan se TRENDS, dvs udviklingen inden for de sidste 10 år.

    Prøv at klippe grafikken ud og sammenlig de 3 skandinaviske lande.
    Her vil nedturen for Sverige fremgå tydeligt og det er tydeligt hvordan SPREDNINGEN mellem de bedste og dårligste elever er vokset i Sverige. Et land som jo ellers går ind for lighed og ensartethed!
    Man vil også kunne iagttage hvordan den nederste/dårligste 25% fraktil nu ligger VIRKELIGT dårligt for svenskerne i sammenligning med naboerne!

  • @JacobCete: Jeg vil gøre det. Jeg havde travlt med andet, men syntes den skulle på alligevel.

  • LarsS

    Nå, men så sad jeg der i bilen på vej hjem fra kontoret og lyttede til radio 24/7 om den netop udsendte Pisa undersøgelse:

    http://arkiv.radio24syv.dk/video/9006624/24syv-eftermiddag-1505-03-12- 2013-1

    “Skriv ind, 42600 247”, sagde Gertrud Højlund – and so I did!

    Jeg spurgte via min sms gæsterne i studiet, “hvorfor kopierer vi ikke blot en succes – Finland?”.

    Oh, no, no, no! sagde de alle 3, Jan Trøjerborg (Formand, Københavns Lærerforening), Agnete Winberg Hansen (Formand, Danske Skoleelever) og Anders Høgsbro Madsen (Næstformand, Skole & Forældre, Københavns Afd.).

    ´Vi er kulturelt forskellige´. Vi kan ikke blot overføre traditioner fra et land til et andet´. ´Det tog finnerne 30 år at nå, hvortil de er i dag og vi kan ikke bare sammenligne os med dem´. ´De finske forældrene er seriøse og ambitiøse på deres børns vegne´.

    Lige mine ord!

    Men okay, tænkte jeg! Eksperterne tænker og konkluderer! I skolen hersker der åbenbart en accept af, at vi som mennesker er forskellige, at vi har forskellig kulturel baggrund, at miljøet vi stammer fra har betydning, at forældres holdninger og attituder til opdragelse er meget væsentligt, at vi ikke bare kan overføre noget fra ét samfund/land til et andet og så naivt tro på, at det skulle kunne implementeres helt ligetil.

    Jeg hørte mit spørgsmål blive stillet til panellet, mens jeg sad der i min billige bil, men jeg hørte også med vantro deres mærkelige og undvigende svar og tænkte, da jeg gik op på 3. sal med min indkøbspose, slæbende op ad trapperne.

    ´Verden er jo blevet gal´. Disse svar fra de 3 “eksperter” ville have medført et ramaskrig, havde debatten været om indvandreres problemer med at følge tilstrækkeligt med i “det kristne, danske, grundtvigianske, danske samfund”.

    Ville der nogensinde være nogen blandt indbudte “eksperter”, i et program som 24/7, som ville turde lade ord a la følgende hvisle gennem deres bløde, lyserøde læber: “Folk må indfinde sig, vi har vores egen kultur, egne traditioner og det kan ikke bare sådan ændres fordi nogle typer kommer udefra med deres egne mærkelige ideer. Vi, os danskere, har vores traditioner og sådan er dét!

    Verden er blevet gal, men jeg er nu nået et stade hvor jeg morer mig over galskaben!

    Clossing Time… 🙂

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=xUtPHJHe8es

  • Santor

    Man kan undre sig over at pigerne ikke siger fra. Mon det hænger sammen med den massive pro-islamiske propaganda de bliver udsat for i skolen, af forældrene og medierne?

  • De manglende færdigheder blandt studerende, skal også ses i lyset af at det er meget nemmere at være studerende i dag end for bare 15-20 år siden.

    Jeg nævner her fx: Lærebøger som ingen kan være i tvivl om er blevet meget mere fyldestgørende og lettere at forstå.

    Så kunne man tage internettet. Google et eller andet som du er i tvivl om, og så finder du hurtig svaret. Ellers er der Youtube-videoer med masser af fremragende undervisere som fx Phil Holden.

    Endelig skal man ikke glemme de mange (og til eksamen lovlige) hjælpeprogrammer, som lynhurtig kan udføre komplicerede beregninger. Det er en kæmpehjælp for alle som fx studerer matematik, statistik og økonomi. Kender fx selv til Maple 17, som jeg virkelig er imponeret over. Glem alt om at lære differentiering og integralregning, det er så nemt som at trykke på en lommeregner. Herudover “solver” den praktisk taget alt (fx løser den let flere ligninger med flere ubekendte, som nok må siges at være ret så kompliceret hvis man skal gøre det “manuelt”). Så tegner den grafer – også 3-D grafer. Alt inden for Matrikser – herunder også kofaktorer og meget meget mere, som jeg dårligt orker at skrive her.

    Alt i alt så er min konklusion at studerende burde klare sig langt bedre end tidligere, men når vi nu nærmest kan konstatere det modsatte, så kan det næsten kun være IQ-relateret.

  • Pingback: PISA 2012 HENTES ELLER LÆSES PÅ OECD | Danmark()

  • Lightmann

    # LarsS “Verden er blevet gal, men jeg er nu nået et stade hvor jeg morer mig over galskaben!” Ok, der grinede jeg. Jeg er så enig i den kommentar 🙂 Hvorfor længere kæmpe imod, nu kan man kun som drengene fra Monte Carlo siger i deres programmer : Bevar det gode humør 🙂

  • Bjovulf

    Nye tal forties – de rummer en dyster sandhed om integration

    http://denkorteavis.dk/2013/nye-tal-forties-de-viser-en-skraemmende-sa ndhed-om-integration

    03. Dec 2013

    Af Morten Uhrskov

    Det er en offentlig hemmelighed, at danske journalister, som de er flest, ligger til venstre især værdipolitisk. Og for en venstreorienteret journalist er det alt andet lige andre historier, der vækker interesse, end tilfældet vil være for en journalist, der er mere centrum-højre, eller som måske ligefrem er, gys, ‘højreorienteret’.

    Det sidste er der så godt som ingen risiko for, idet en undersøgelse før valget i 2011 viste, at 80 procent af danske journalister ville stemme på et parti i rød blok. Det passer fint med en nu ti år gammel undersøgelse fra 2003, der havde undersøgt stemmeafgivningen blandt 349 journalister op til folketingsvalget i 1998. Dansk Folkeparti erobrede 0 (nul) stemmer.

    Næsten ingen skrev om nye tal fra Danmarks Statistik

    Nu forstå vi også bedre, hvorfor Danmark Statistiks meget vigtige, årlige publikation om især ikke-vestlige indvandrere og efterkommere er blevet omtalt så beskedent af danske medier, skrevne som elektroniske. Sølle to dagblade har jeg kunnet finde frem til, som har orket at oplyse danskerne om, hvordan det statistiske billede af den ikke-vestlige indvandring tager sig ud. Århus Stiftstidende og BT fortjener ros herfor.

    ….

  • Børge

    I går, eller var det i forgårs? så jeg et program på DR, hvor et auditoriefuld dyrlægestuderende skulle regne nogle opgaver, vi alle kunne regne i hovedet, da jeg gik i tredje mellem. – Omkring 10-20% kunne klare det. I sandhed må jeg sige: Velfærden har sejret.

    Det kunne i øvrigt have været sjovt at se fjolsetinget blive udsat for den samme smule hovedregning. Ikke fordi jeg ikke kender reultatet, men mere for at se deres åndssvage ansigter, når de fik at vide, hvor galt det stod til.

  • Bjovulf

    Politisk korrekte bortforklaringer har ødelagt den danske folkeskole

    http://denkorteavis.dk/2013/nye-tal-viser-lognen-om-den-danske-folkesk ole/

    04. Dec 2013

    Af Uffe Gravers Pedersen

    Hvert tredje år offentliggør OECD en sammenligning af 15-årige skoleelevers kompetencer i læsning, matematik og naturfag i medlemslandene.

    Lige så sikkert som amen i kirken begynder afværgemanøvrerne i god tid før offentliggørelsen i forventning om, at Danmark klarer sig lige så dårligt som sædvanligt.

    Bortforklaringer

    I år kom en professor i biostatistik først. Han mener at vide, at metoden der anvendes til målingerne er fuld af fejl, og at PISA testen er ubrugelig. Det var lige vand på Danmarks Lærerforenings mølle, som plejer at være frontløberen, når PISA undersøgelserne skal nedgøres.

    Det var forudseende, for nu foreligger resultatet af PISA undersøgelsen for 2012, og det er nok et særdeles dårligt resultat for Danmark.

    Vi har verdensrekord i udgifter til uddannelse, men PISA undersøgelsen viser, at resultatet fortsat er dansk middelmådighed.

    ….

    Asiaterne er topscorer – Sverige er en katastrofe

    Topscorerne er ikke overraskende de fjernøstlige lande; de seks bedste lande har kinesisk, koreansk eller japansk befolkning. [!!!]

    Det er lande, hvor man tager uddannelse alvorligt [!!!], og hvor det har konsekvenser [!!!], hvis eleverne ikke lever op til de faglige krav eller ikke tager skolegangen alvorligt.

    Finland er, som tidligere, det bedste nordiske land, om end med en svagere placering end tidligere.

    Det svenske glansbillede er i særlig grad falmet. Sverige, som traditionelt har været det danske forbillede
    [ I guder!] for uddannelsesreformer, klarer sig i år betydeligt dårligere end tidligere.

    [ Tja, vi er jo desværre nok bare 10-15 år efter Sverige mht. denne katasteofale udvikling. Hvad med dog at studere, hvad man gør rigtigt / rigtigere i Finland, Kina & Korea – fx. mht. disciplin og ro i klassen og ambitioner hos eleverne samt engagerede forældre, som man forventer deltagelse og interesse fra?
    Kræv dog noget – det gjorde man sgu da førhen – i stedet for hele tiden at slække på niveauet for at få tingene til at se meget pænere ud, end de reelt er. Det hele sejler jo, når mange studerende på universiteter og andre højere læreanstalter ikke engang mestrer selv helt elementær brøkregning ( den slags er der nemlig masser af – endog med polynomier ( fx. “a*x^2 + b*x + c” – eller af højere orden ) og mange andre funktioner ( fx. trigonometriske – sin, cos, tan og expontial-funktioner ( e^x , a^x ) og logaritmer ( log, ln ) – eller differentielt
    afledte funktioner af disse ) – noget ( altså den helt elementære brøkregning ) enhver bare nogenlunde begavet person burde være i stand til at lære og forstå på ca. en halv time under ordentlig instruktion, hvis de ellers GAD – eller blev tvunget til det! – samt anden helt basal matematik ( fx. procentregning ) – og når de slet ikke kan klare simple problemer uden en smart “lommeregner”, der kan klare alting for dem ( selv brøker og løsning af visse typer af ligninger), uden at de nogensinde helt fatter, hvad den egentlig gør for dem – og hvorfor.
    Problemet er såmænd, at de er blevet opdraget af ligeglade, kravløse eller uambitiøse forældre og “undervist” af flippede, forvirrede og slaskede rundkredspædagoger om, at det altså overhovedet ikke er vigtigt at have nogen form for paratviden inden for et område, for man kan jo “bare” slå det hele op, ikke sandt?
    Jamen, det gør de jo ofte ikke, selv om de i dag har alverdens viden lige ved hånden, for de har nemlig typisk ikke den helt elementære viden og den der indpodede videbegærlighed, der gør at de kan se, hvorfor det overhovedet er relevant at gøre det … og så er det jo lizzom meget lettere at lade være, ikke sandt? ]

  • Bjovulf

    ” … denne katastrofale udvikling …”, skulle der have stået 😉

  • Pingback: Politisk korrekte udråber nu kendsgerninger til at være racistiske | Danmark()

  • For at sikre sig en snorkel til overfladen i gylletanken skal der lidt morskab til:
    Derfor prøv: http://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

  • GENER, IKKE DIN SKOLE, ER STØRSTE FAKTOR I EKSAMENS-SUCCES. DNA DOBBELT SÅ BETYDNINGSFULDT SAMMENLIGNET MED OMGIVELSES-FAKTORER

    Nu bekræfter en undersøgelse udført af blandt 11.000 teenagers udført på Kings College, Oxford Universitet, at generne har dobbelt så stor indflydelse på eksamensresultaterne i sammenligning med omgivelsesfaktorer.
    Så Londons Borgmester Boris Johnson havde ret, da han i sidste måned hævdede, at IQ har tæt forbundet med succes.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2522299/Genetics-school-bigges t-factor-exam-success-DNA-twice-significant-environmental-factors.html

    Med tanke på Sverige og PISA 2012 der, gør det samme sig givet gældende der også. Det betyder ikke, at skolen så bare kan køres ned, som den også blev det og bliver det i Danmark:
    http://danmark.wordpress.com/2013/12/04/formanden-for-danske-skoleleve r-agnete-vielberg-hansen-har-mere-reel-indsigt-end-ministeren-og-profe ssor-egelund/